Internetowy Klub Seata

Techniczne => Diesel => Wątek zaczęty przez: grzesiekk Czwartek, 05.04.2007, 11:06:26



Tytuł: spadki mocy w 1.9 AFN
Wiadomość wysłana przez: grzesiekk Czwartek, 05.04.2007, 11:06:26
Witam
Pewnie wałkowaliście ten temat wiele razy jednak chciałem opisać mój przypadek wydaje mi się specyficzny. Prosze o jakieś wskazówki co robić. (Seat Toledo 1998 r. 1.9 AFN)

W zeszłym roku miałem znaczne spadki mocy przy jeździe, tak jakby turbina nie pracowała. Po ruchomieniu silnika na nowo moc wracała do normy ale tylko w pewnym zakresie prędkości - po przekroczeniu 120 km/h znów się włączał tryb awaryjny i nie mogłem rozwinąć więkzej prędkości.
Wymieniono mi wtedy turbinę na taką od PASSATA 130 KM, dodatkowo kupiłem używany komp. z softem na 130 KM (soft robiony w compsporcie) i wszystko wróciło do normy a nawet lepiej :)

Parę miesięcy było ok a potem zauważyłem że przy przyspieszaniu są chwilowe przymulenia tak jakby coś się przycinało i znów dalej szedł do przodu. Z przyjściem wiosny problem się nasilił i to jest dziwne - jadę rano jak jest zimno na polu i zwykle jest ok, a popołudniu jak już ciepło coraz większe "dziury" w przyspieszaniu. Jak jadę na dłuższą trasę to zwykle włącza mi się tryb awaryjny i wówczas również dymi co widać po reflektorach świateł samochodu jadącego za mną. . Wystarczy wyłączyć zapłon, włączyć (na ciepłym silniku) i znów jest ok.

Co tu robić? czy to zaworek N75 o którym tak często piszecie zy przepływka czy może znów coś z turbiną? Mechanik do którego jedżę specjalizuje się we wtryskach i oczywiście mówi aby zacząć tak czy owak od wtrysków a ja chcę w miarę tanim kosztem wyeliminować awarię, a nie wymieniać co się tylko da w samochodzie.

Dzięki za rady...


Tytuł: spadki mocy w 1.9 AFN
Wiadomość wysłana przez: vertor Czwartek, 05.04.2007, 11:16:13
Coz zrobic ... VAG prawde ci powie i to wlasnie zalecam zrobic. Nie zgadywac tylko podpiac kompa i zobaczyc co w silniku wymusza tryb awaryjny


Tytuł: spadki mocy w 1.9 AFN
Wiadomość wysłana przez: Miro Czwartek, 05.04.2007, 11:50:29
Wygląda to na typowy notlauf.
Trzeba sprawdzić N75 i wszystkie wężyki do/od niego idące(czy nie są przetarte lub poluzowane).
Sprawdź też szczelność dolotu od/do intercoolera.
Jeśli możesz to podjedź do Aligatora w Katowicach,on na 100% zdiagnozuje problem,lub do Compsportu.

PS-Echh,czemu TTC jeszcze nie znalazło nowej siedziby,mielibyśmy znów w Krakowie prawdziwych speców od TDI...


Tytuł: spadki mocy w 1.9 AFN
Wiadomość wysłana przez: spons Czwartek, 05.04.2007, 16:47:30
Podmien lub wyczysc N75. Tak na poczatek ;-)


Tytuł: spadki mocy w 1.9 AFN
Wiadomość wysłana przez: grzesiekk Piątek, 06.04.2007, 06:14:06
A gdzie dokładnie znajduje się ten N75 bo jestem trochę zielony w temacie i w jaki sposób to czyścić?


Tytuł: spadki mocy w 1.9 AFN
Wiadomość wysłana przez: raby Piątek, 06.04.2007, 10:40:08
Cytat: "grzesiekk"
A gdzie dokładnie znajduje się ten N75 bo jestem trochę zielony w temacie i w jaki sposób to czyścić?
jakbys czytal to bys wiedzial  :pala:
http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=2793.0


Tytuł: spadki mocy w 1.9 AFN
Wiadomość wysłana przez: grzesiekk Czwartek, 12.04.2007, 06:54:02
Jestem trochę zszokowany. Zauważyłem że jak jadę wcześnie rano lub późnym wieczorem kiedy jest chłodno (~5 st.) to samochód zbiera się że aż chce się jeździć.
Tragedia jest jak wyjeżdżam z pracy po godzinie 15-tej kiedy jest ciepło - wówczas przerwy w przyspieszeniu są najbardziej uciążliwe. Co może mieć na to wpływ?
Dziś wymieniam N75 i zobaczę na ile pomoże ale niepokoi mnie ta zależność od temperatury otozenia


Tytuł: spadki mocy w 1.9 AFN
Wiadomość wysłana przez: Miro Czwartek, 12.04.2007, 08:27:27
Cytat: "grzesiekk"
Dziś wymieniam N75 i zobaczę na ile pomoże ale niepokoi mnie ta zależność od temperatury otozenia
Może masz zapchany(brudny) intercooler i jak jest ciepło auto "puchnie"


Tytuł: spadki mocy w 1.9 AFN
Wiadomość wysłana przez: vertor Czwartek, 12.04.2007, 10:15:56
Cytat: "Miro"
Cytat: "grzesiekk"
Dziś wymieniam N75 i zobaczę na ile pomoże ale niepokoi mnie ta zależność od temperatury otozenia
Może masz zapchany(brudny) intercooler i jak jest ciepło auto "puchnie"


Jak idzie sprawdzic IC ??
Z zewnatrz raczej sie tego nie zobaczy wiec chyba trzeba wymontowac i jakos przeplukac(czy to nie spowoduje korozji)


Tytuł: spadki mocy w 1.9 AFN
Wiadomość wysłana przez: misiek_GT Czwartek, 12.04.2007, 12:21:12
Witam ja miałem tak samo. Raz dobrze, raz zle. Z przyjsciem wiosny zdarzało sie ze nie było prawie wogóle mocy. Pojechałem do mechanika, podpią kompa i odczytał ze cos nie tak z cisnieniem powietrza tłoczonego do turbo. A mianowicie byla dziura w takiej gumowej rurce (nie wiem jak to nazwac). Teraz furka dostala takiego powera ze az sie micha cieszy  :mrgreen:  Pozdrawiam


Tytuł: spadki mocy w 1.9 AFN
Wiadomość wysłana przez: spons Czwartek, 12.04.2007, 19:43:21
Czujnik temperatury moze szalec, przeplywka moze nie domagac itp. o puchnieciu raczej nie ma mowy nie jest jeszcze az tak goraco, pozatym auto trzeba troche przycisnac zeby spuchlo.


Tytuł: spadki mocy w 1.9 AFN
Wiadomość wysłana przez: qlczy Środa, 18.04.2007, 18:43:21
Witam.
Czytam i czytam wiadomości o problemach z turbo, zaworkami, przepływką itd. i sam nie wiem co mam o tym sądzić.
Jesli dacie radę "wysłuchać" laika z dziedziny mechaniki ibizy 1,9 tdi 99r. grudzień, to zapraszam do lektury.
Podobnie jak u niektórych z Was wystąpił u mnie ostatnio problem braku mocy. Jechałem sobie na trasie, dodam że jechałem całkiem ostro, musiałem wyhamować tak do ok 110 co by wyprzedzić inny pojazd i niestety nie udało mi się to. Samochód nie dał rady przyspieszyć nawet o pare km. Zorientowałem się że nie działa turbo - brak świstu i mocy. Po zgaszeniu silnika na postoju i ponownym odpaleniu wszystko wróciło do normy. Jednakże po przejechaniu ok 120 km nastąpił znowu spadek mocy przy czym turbo świszczało. Niestety za mną pojawiła się chmura dymu. Sytuacja powtaża się za przy każdej jeździe - przy powolnym przyspieszaniu (obr ok 1400) nagle następuje przydławienie silnika i znowu to cholerna chmura dymu. W tej chwili wciskając gaz oboty zwiększają się ale samochód jakoś kiepsko ciągnie do przeodu. Turbina zaczyna się kręcić ale czy bardziej sie kręci tym więcej dymu ... wrrrr.
Pisałem już kiedyś o tym że za turbiną mechanik stwierdził jakąś dziurę w jakiejś rurce ( nie znam się ;/) z której to czasami cieknie olej.
Mam zamiar oddać samochód do mechanika na dłużej i chciałbym wiedzieć co oprócz jakiegoś N75, przepływki  może być przyczyną tej sytuacji. Niepokoi mnie przede wszystkim ten zasrany dym - normalnie wstyd na ulicy - w dzień jak w dzień ale w nocy....
Dzięki za wyrozumiałość w czytaniu i będę wdzięczny nawet za posty typu :  o tym temacie już było link tutaj....
Mam nadzieje że Wasze wiadomości oraz zawarte już na forum pomogą mi zmniejszyć koszty naprawy oraz może ułatwią szybszą diagnozę w warsztacie do którego sie udaje.
Pozdrawiam


Tytuł: spadki mocy w 1.9 AFN
Wiadomość wysłana przez: rob555 Środa, 18.04.2007, 20:32:58
Masz dziure w dolocie. Zajmnij sie jak najszybciej tym problemem bo zalatwisz turbine.


Tytuł: dziwny problem z turbiną cordoba 1,9 TDi AFN
Wiadomość wysłana przez: bartoff Wtorek, 18.03.2008, 13:30:17
witam wszystkich klubowiczów:)

przeglądając wszystkie posty nie spotkałem się jeszcze z przydakiem podobnym lub zbilożnym do mojego minowicie; mam dziwny objaw z którym się juz męcze troche czasu. auto wogole nie mam mocy wręcz przeciwnie jest bardzo przymulone, zwykły maluch jest wstanie jechać szybciej;/ turbina pracuje słychać ją przy odpaleniu oraz przy wkręcaniu na obroty, pozatym dwa miesiące temu była wyciagana i czyszczona, mechanik stwierdził że jest w "idealnym" stanie, brak mocy tłumaczył wadliwym działeniem zaworów "egr"; zostały one wymienione bez większego efektu nic nie pomogło turbince, nastepnym krokiem było wymiania przepływomierza takze nic nie pomogło. w sobote pojechałem na komputer, był jeden błąd dotyczący braku masy na przepływomierzu, zostało to odrazu naprawiony i nic nie pomogło, ponowne podpiecie do komputera nie wykazłao zadnych błędów=> "O błędów"; teraz już kompletnie nie wiem co mam robić i jak dalej sie do tego zoabierać, wszystkie węzyki doprawdzające zostały zmnienione na nowe, pod względem elektroniki jest wszystko ok w takim razie czemu turbo nie działa??

proszę o jakieś cenne wskazówki co to może być??
być może jest jakiś magik-mechanik w Krakowie lub okolicach który umiałby rozwiązać ten problem   
prosiłbym o jakiś namiar, kontakt.



Tytuł: Odp: spadki mocy w 1.9 AFN
Wiadomość wysłana przez: KKKKris Wtorek, 18.03.2008, 13:49:17
Kto tego VAGa podpinał? Jakieś pomiary ciśnienia, przepływu, dawek paliwa odczytał? Zrobił chociaż test wyjść?

Napisano: Wtorek, 18.03.2008, 13:37:33


Normalnie ktoś to przeniósł, nie zdążyłem zapytać. AFN to zmienna geometria turbo?


Tytuł: Odp: spadki mocy w 1.9 AFN
Wiadomość wysłana przez: raby Wtorek, 18.03.2008, 14:03:21
Cytat: bartoff
być może jest jakiś magik-mechanik w Krakowie lub okolicach który umiałby rozwiązać ten problem   
prosiłbym o jakiś namiar, kontakt.
http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=1812.0
http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=592.0


Tytuł: Odp: spadki mocy w 1.9 AFN
Wiadomość wysłana przez: Miro Wtorek, 18.03.2008, 14:18:50
Cytat: KKKKris
Normalnie ktoś to przeniósł, nie zdążyłem zapytać. AFN to zmienna geometria turbo?
Tak.


Tytuł: Odp: spadki mocy w 1.9 AFN
Wiadomość wysłana przez: bartoff Wtorek, 18.03.2008, 19:34:04
Kto tego VAGa podpinał? Jakieś pomiary ciśnienia, przepływu, dawek paliwa odczytał? Zrobił chociaż test wyjść?

Napisano: Wtorek, 18.03.2008, 13:37:33


Normalnie ktoś to przeniósł, nie zdążyłem zapytać. AFN to zmienna geometria turbo?


pod kompa podpiany był w Bochni u sprawdonego elektronika, pomiarów nie miał robionych, właśnie nie wiem gdzie jechać bo kazdy macherek jest dobry ale tylko z opowaidan, jak się juz zajedzie to tylko zostawiasz auto a przy odbiorze nic nie zrobione a cena z kosmosu;/ najlepsze w tym wszystkim jest to ze miesiac temu był jeden taki dzien kiedy moc była taka jak powinna byc, nic dodac nic ująć; juz nie wiem co sie dzieje najlepiej chyba bedzie kupic nowy silnik;/;/


Tytuł: Odp: spadki mocy w 1.9 AFN
Wiadomość wysłana przez: KKKKris Wtorek, 18.03.2008, 22:00:11
Sama tblica błędów w dieselku nic nie pomoże. Ja ci mechanika nie polecę bo za daleko, ale był temat o polecanych warsztatach. Coś z Kraka tam znajdziesz.


Tytuł: Odp: spadki mocy w 1.9 AFN
Wiadomość wysłana przez: bartoff Czwartek, 20.03.2008, 00:06:47
wiem wiem pomary wskazane, no cóż tzreba sie uzbroić w cierpliwość i jakoś to rozgryść.. jak juz bede wiedział o cco chodzi to dam znac. póki co dzieki:)


Tytuł: Odp: spadki mocy w 1.9 AFN
Wiadomość wysłana przez: Leemarvin Czwartek, 20.03.2008, 10:33:58
Podjedź na ulicę Igołomską, za ostatnim wiaduktem po prawej, zakład mechaniki pojazdowej, Marek Zemetka, polecam, napewno Ci pomogą:)


Tytuł: Odp: spadki mocy w 1.9 AFN
Wiadomość wysłana przez: bartoff Czwartek, 20.03.2008, 23:20:05
dzieki "Leemarvin" jutro tam powinienem być więc zaglądne niech obadają sprawe :)


Tytuł: Odp: spadki mocy w 1.9 AFN
Wiadomość wysłana przez: Ofaniel Czwartek, 17.04.2008, 21:26:09
Wedlog mnie najpierw podlaczyc do VAGA, pozniej znalezc mechanika, ktory widzial w zyciu nie jedna turbine :) najlepiej, zeby wiedzial, ktora rurka jest do czego i jak dzialaja "normalnie" wszystkie zaworki i inne...:] pozniej sprawdzic czy kierownice nie sa zapieczone...jesli nie...a objawy sa wlasnie takie jak dlawienie...czyli przeladowanie to sprawdzic dolot...a jak nie to uwaga nowa teoria :) na turbo jest taki grzybek, czesto gesto turbo po regeneracji to tylko nowy srodek...ta czesc zostawiaja stara...jak dostanie temperatury uszczelki w srodku moga lekko sie przytopic, i czasem zacina sie sprezynka, ktora...i tutaj dokladnie nie wiem do czego sluzy...w poniedzialek bede ten element wymienial wiec dam znac....jesli nie to bedziemy szukac dalej...ale objawy mam wlasnie takie:
- pozna reakcja na pedal gazu - turbodziura
- przy wyzszych biegach i maksymalnym wcisnieciu pedalu gazu dlawienie przy wyzszych obrotach...1-3 biegu chodza dobrze, ale przy gorze i tak im czasem brakuje
- wszystko inne wyglada ok, czyli turbina swiszczy a nie wydaje dziwnych dzwiekow
- nie ma roznicy w spalaniu, kopceniu, a temperatura oleju jest w normie nawet po duzym cisnieciu :]

nie jestem specjalista, ale dam znac co bylo nie tak...


Tytuł: Odp: spadki mocy w 1.9 AFN
Wiadomość wysłana przez: KKKKris Piątek, 18.04.2008, 05:24:00
Cytat: Ofaniel
na turbo jest taki grzybek, czesto gesto turbo po regeneracji to tylko nowy srodek
Masz na myśli tzw gruchę? To siłownik pneumatyczny sterujący kierownicami turbiny. Jak się przycina objawy są podobne do N75.


Tytuł: Odp: spadki mocy w 1.9 AFN
Wiadomość wysłana przez: Ofaniel Piątek, 18.04.2008, 14:34:30
Nooo wiem wiem...wlasnie doczytalem...ze grucha jest sterowana przez zawor podcisnienia...odpowiada za sterowanie kierownicami, ktore z kolei napedzaja wirniki...nigdy nie slyszalem na forum mowy o tym czyms...a taka prawda, ze to czesto gesto siada, koszt tego czegos to okolo 100 zl albo mozna tez samemu sprobowac naprawic...to moze powodowac wlasnie takie dziwne objawy nawet jak turbo jest sprawne...w poniedzialek jak daniel mi to zrobi to napisze dokladnie co i jak.


Tytuł: Odp: spadki mocy w 1.9 AFN
Wiadomość wysłana przez: KKKKris Piątek, 18.04.2008, 15:38:04
Owszem, chociaż najczęściej, są kierownice do czyszczenia. A instrukcja regeneracji N75 jest chyba na forum. Uszkodzenia siłownika nikt nie sygnalizował. Poza tym nikt w TDI nie postawi diagnozy na podstawie objawów, bez VAGa.


Tytuł: Odp: spadki mocy w 1.9 AFN
Wiadomość wysłana przez: Ofaniel Piątek, 18.04.2008, 15:50:08
U mnie kierownice sa w porzadku...najprawdopodobniej ta turbina po regeneracji jest i owszem, ale nikomu nie przyszlo do glowy zeby gruszke zmienic :/ i wywalilem kupe kasy w cos co nie do konca dziala, takze Ali sie nie popisal...

Nie znajdziesz objawow nawet jakbys zdiagnozowal blad VAGiem.
Jedyny blad jaki mi wyskoczyl to czujnik cisnienia w kolektorze dolotowym....wiele rzeczy moze go powodowac...



Tytuł: Odp: spadki mocy w 1.9 AFN
Wiadomość wysłana przez: KKKKris Piątek, 18.04.2008, 19:27:06
Cytat: Ofaniel
Nie znajdziesz objawow nawet jakbys zdiagnozowal blad VAGiem.
Mylisz się. Obserwacja ciśnienia doładowania pod obciążeniem i wysterowanie N75 dużo mówi o turbo i osprzcie. A dokładnie cały blok 11.


Tytuł: Odp: spadki mocy w 1.9 AFN
Wiadomość wysłana przez: Ofaniel Piątek, 18.04.2008, 20:16:53
oki blad 00519- co dolega ?:P hehe


Tytuł: Odp: spadki mocy w 1.9 AFN
Wiadomość wysłana przez: KKKKris Piątek, 18.04.2008, 20:45:15
Cytat: Ofaniel
hehe
Jak to komuś wyskakuje i łapie notlaufa to się chyba nie cieszy.
Wężyki, N75, sztanga przy turbo, ewntualnie kierownice.
Ostatecznie czujnik bodajże G71.
W każdym razie szukać dlaczego przeładowuje.


Napisano: Piątek, 18.04.2008, 21:42:25


A i jeszcze ktoś mógł kręcić sztangą


Tytuł: częsty tryb awaryjny po chiptunningu
Wiadomość wysłana przez: ipc13 Niedziela, 20.04.2008, 13:28:37
Witam jestem włacicielem cordi vario AFN 110KM, jakies 2 msc temu podniosłem moc do ok 140KM i ok 300Nm
Co zauważyłem po chipie często auto wpada mi w tryb awaryjny(typowy notfaul)  jak je troche pogonie ponad 3tys obr (przedtem tak nie było),
jak jezdze normalnie do 2,5 to wszystko ok smiało 150-160 (nie tak jak w niektórych przypadkach do 120 i potem SDI  :o )
Dzwoniłem do goscia i polecił mi przeczyścić lub wymienić zawór N75, posprawdzam dla wszystkiego wszystkie przewody by móc wszystko wykluczyć (może jakas nieszczelność). Macie jakiś pomysł??
Oczywiście wszytsko na gwarancji profesjonalna obsługa itd

Edit by aboz: Scalone. Poczytaj ten wątek od początku.



Tytuł: Odp: spadki mocy w 1.9 AFN
Wiadomość wysłana przez: 5turbo Wtorek, 10.06.2008, 16:39:51
Moze ktos pomoze zdiagnozowac moj silnik AFN. Screenshoty  z Vag`a. Jedzie max 140. Od 3000 nie przyspiesza. Dostaje blad 00575- intake manifold pressure. 17-00 controll difference.

Silnik jedzie normalnie. Na 3 biegu przyspieszanie.
(http://sydel.fdns.net/~tomek/ibiza/1.jpg)

Przyspieszanie na 3 biegu juz po objawach

(http://sydel.fdns.net/~tomek/ibiza/2.jpg)

Przyspieszanie na 3 biegu ponownie, po wykasowaniu bledu 00575

(http://sydel.fdns.net/~tomek/ibiza/4.jpg)








Tytuł: Odp: spadki mocy w 1.9 AFN
Wiadomość wysłana przez: sebciok5 Wtorek, 10.06.2008, 18:04:59
witam serdecznie czytałem o twoim problemie i ja miałem to samo tydzień temu. Mam seata leona 1,9TDI i byłem u mechanika z taką samą przyczyną i powiedział mi że mogą być jedna z trzech przyczyn: albo zepsuty grzybek,albo turbina zapieczona, albo najgorsze turbina do regeneracji. Naszczęście miałem turbinę zapieczoną koszt 315zł. pozdrawiam


Tytuł: Odp: spadki mocy w 1.9 AFN
Wiadomość wysłana przez: KKKKris Wtorek, 10.06.2008, 21:18:54
5turbo
Typowy objaw przeładowania. Efekt notlauf.
Lepiej jakby to były logi zrobione na 4 z pedałem w podłodze.
Na początek zamień zawór od N18 z N75 i zbacz czy wtedy też maqsz takie ciśnienie doładowania.

Napisano: Wtorek, 10.06.2008, 22:18:07


Cytat: sebciok5
albo zepsuty grzybek
Jaki grzybek? od EGR?


Tytuł: Odp: spadki mocy w 1.9 AFN
Wiadomość wysłana przez: 5turbo Wtorek, 10.06.2008, 22:05:49
Jutro przepne N18 z N75 i zrobie blok  4 10  11


Tytuł: Odp: spadki mocy w 1.9 AFN
Wiadomość wysłana przez: KKKKris Wtorek, 10.06.2008, 22:45:57
Cytat: 5turbo
zrobie blok  4 10  11
4? On raczej nie ma nic wspólnego z przeładwaniem. W takim przypadku raczej 3, 8, 11 lub 3, 8, 10.
Cytat: 5turbo
Silnik jedzie normalnie. Na 3 biegu przyspieszanie.
Niezupełnie, mało pokazuje przepływka.


Tytuł: Odp: spadki mocy w 1.9 AFN
Wiadomość wysłana przez: spons Niedziela, 15.06.2008, 08:29:11
Wklej logi a nie screeny, lepiej sie to czyta.


Tytuł: Problem Leon 1.9 TDI 81kW 110 KM
Wiadomość wysłana przez: K_swider1 Piątek, 14.11.2008, 08:42:06
Wyprzedzając dzisiaj auto w mieście (ok 80 km/h) auto normalnie "szło" aż tu nagle odczuwalny spadek mocy przestało ciągnąć (jechałem chyba na 3 biegu troszke go kręciłem) co może być przyczyną czy muszę sie liczyć z jakimiś poważniejszymi naprawami? Dodam że jestm nowym użytkownikiem i chciałbym jeszcze sie dowiedzieć jakie mam oznaczenie silnika ASF AVR czy jakie tam wystampują ?

Proszę o pomoc z góry wielkie dzieki

Scalono. Korzystaj z opcji: szukaj!


Tytuł: Odp: Problem Leon 1.9 TDI 81kW 110 KM
Wiadomość wysłana przez: Rene Piątek, 14.11.2008, 08:48:26
Prawdopodobnie wszedł w tryb awaryjny i stąd brak mocy. Było o tym na forum, więc poszukaj. Podstawa to podłączyć auto pod kompa.
Oznaczenie to masz pewnie albo AHF albo ASV.

http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=4507.0
http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=3972.0
http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=996.0
 i wiele innych - używaj szukajki  :!:


Tytuł: Odp: Problem Leon 1.9 TDI 81kW 110 KM
Wiadomość wysłana przez: skiba Piątek, 14.11.2008, 08:52:12
jak mowi Rene podstawa to vag i ktos kto wie co czyta,stawiam na turbo do czyszczenia lub zaworek n75,a potem to moze byc juz wiele rzeczy-nieszczelnosci,wezyki podcisnienia itd


Tytuł: Odp: Problem Leon 1.9 TDI 81kW 110 KM
Wiadomość wysłana przez: K_swider1 Piątek, 14.11.2008, 08:57:15
no gdziesś wyruszę dzisiaj na VAG'a tylko z tym trybem awaryjnym to niec mi sie nie zapaliło (żadna kontrolka) także nie wiem??  dodam jeszcze że wyprzedzałem pod górkę na wiadukcie no i wtedy przestał ciągnać i dojechałem do domu ale bez mocy:/


Tytuł: Odp: Problem Leon 1.9 TDI 81kW 110 KM
Wiadomość wysłana przez: skiba Piątek, 14.11.2008, 09:02:37
mozesz spokojnie jechac,auto sie samo "broni" przed jakimis usterkami przechodzac wlasnie w tryb awaryjny i ograniczajac moc.u mnie np kierownice sie zacinaja,objaw jak u ciebie czyli ciagnie i przestaje w pewnym momencie ale po zgaszeniu i odpaleniu ponownym znow jest dobrze do czasu,sprawdz to u siebie.p.s zadna kontrolka sie wtedy nie zapala


Tytuł: Odp: Problem Leon 1.9 TDI 81kW 110 KM
Wiadomość wysłana przez: Rene Piątek, 14.11.2008, 09:03:57
Cytat: K_swider1
niec mi sie nie zapaliło (żadna kontrolka)
Nic się nie musi zapalać. Coś szwankuje, np. turbina przeładowuje, auto przechodzi w tryb awaryjny, aby uchronić przed większymi uszkodzeniami.


Tytuł: Odp: Problem Leon 1.9 TDI 81kW 110 KM
Wiadomość wysłana przez: K_swider1 Piątek, 14.11.2008, 09:05:25
Skiba w którym miejscu są te kierownice?? i co to takiego ?? ja jestm zielony


Tytuł: Odp: Problem Leon 1.9 TDI 81kW 110 KM
Wiadomość wysłana przez: Rene Piątek, 14.11.2008, 09:12:21
google prawdę Ci powie  ;) : http://nubira.autokacik.pl/lektury/turbinaozmiennej/turbina.html
http://www.motofakty.pl/artykul/vtg_turbosprezarka_o_zmiennej_geometrii_turbiny.html


Tytuł: Odp: Problem Leon 1.9 TDI 81kW 110 KM
Wiadomość wysłana przez: skiba Piątek, 14.11.2008, 09:17:55
google prawdę Ci powie  ;) : http://nubira.autokacik.pl/lektury/turbinaozmiennej/turbina.html
http://www.motofakty.pl/artykul/vtg_turbosprezarka_o_zmiennej_geometrii_turbiny.html
otoz to :pub:


Tytuł: Odp: Problem Leon 1.9 TDI 81kW 110 KM
Wiadomość wysłana przez: K_swider1 Piątek, 14.11.2008, 09:23:47
to ja mam turbo ze zmienną geometrią?? boję się troche bo u starego w Scenicu 1.9 dCi turbo (dosłowni) rozleciało się , silnik sie rozbiegał no i ogólnie droga była impreza :( ps. tami nic nie pisze gdzie są te kierownice :]


Tytuł: Odp: Problem Leon 1.9 TDI 81kW 110 KM
Wiadomość wysłana przez: daniels81 Piątek, 14.11.2008, 09:33:08
podjedź na Vagowanie bo tak nic za bardzo nie wymyślisz albo znajdz jakiegos tunera w Rzeszowie- a z tego co pamietam to ktos tam działał w miare sensownie i niech Ci zdiagnozują Vagiem i przy okazji będziesz wiedział w jakim stanie masz turbo i czy na 100% to jego wina... swoją drogą możesz zainwestować około 100 zeta w kabel i sam sobie bedziesz mógł ogólną diagnozę przeprowadzić....


Tytuł: Odp: spadki mocy w 1.9 AFN
Wiadomość wysłana przez: aboz Piątek, 14.11.2008, 20:38:34
K_swider1, poczytaj i zacznij w życiu stosować --> http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=2210.0


Tytuł: Odp: spadki mocy w 1.9 AFN
Wiadomość wysłana przez: K_swider1 Poniedziałek, 17.11.2008, 13:13:58
aboz, ja tam diesla oszczędzam prawie całe życie jeżdżę ropniakami nie katuje czekam po podróży itd. ale dzieki za info i dobre chęci :]


Tytuł: Odp: spadki mocy w 1.9 AFN
Wiadomość wysłana przez: KKKKris Piątek, 16.01.2009, 15:24:59
Diagnoza przy tym błędzie dość dobra. Tylko jak on stwierdził ilość sadzy w turbinie? Chyba nie kompem.
Cytat: K_swider1
Może ten EGR tam zadużo tej sadzy wrzuca??
EGR może wrzucać co najwyżej do kolektora dolotowego-polecam zaślepić.
Cytat: K_swider1
A jak to nie pomoże to przepływka - tylko dziwne że tej przepływki mu nie wykazało na VAG'u??!!??
Gdyby była całkiem uszkodzona to wykaże, jeśli jest zużyta to nie widać tego jako błąd, ale są sposoby, żeby ją sprawdzić.
Cytat: K_swider1
co z tego no chyba powinien miec jakiś cennik usług.
Ja pracuję w firmie m.in. serwisowej ponad 5 lat i też nie znam cennika. Mało tego, ceny części są tajemnicą firmy, bo każdy klient jest wyceniany indywidualnie.


Tytuł: Odp: spadki mocy w 1.9 AFN
Wiadomość wysłana przez: Leemarvin Piątek, 16.01.2009, 18:15:55
Poza tym, jeśli chłopak pracuje tam od miesiąca, to nie wymagaj od niego znajomości cen wszystkich usług jakie mogą być wykonywane w serwisie. Poza tym cennik w ASO jest sprawą indywidualną, ja tak przynajmniej robiłem.


Tytuł: Odp: spadki mocy w 1.9 AFN
Wiadomość wysłana przez: K_swider1 Wtorek, 20.01.2009, 22:17:42
Cytat: KKKKris
Gdyby była całkiem uszkodzona to wykaże, jeśli jest zużyta to nie widać tego jako błąd, ale są sposoby, żeby ją sprawdzić.
mógłbys napisać jak to sprawdzić , byłbym niezmiernie wdzięczny :] pozdr


Tytuł: Odp: spadki mocy w 1.9 AFN
Wiadomość wysłana przez: KKKKris Wtorek, 20.01.2009, 23:56:30
Należy wykonać logi dynamiczne 3 grupy VAGiem od ok1500 do 3500-4000obr z gazem w podłodze. Porównać wartość wymaganą z wartością rzeczywistą i jeśli rzeczywista jest znacznie niższa od żądanej to jest b. duże prawdopodobieństwo, że przepływka zaczyna umierać.
Jak znajdę gdzieś w necie opis jak robić logi to postaram się wkleić.


Tytuł: Odp: spadki mocy w 1.9 AFN
Wiadomość wysłana przez: K_swider1 Środa, 21.01.2009, 10:21:37
Cytat: KKKKris
Jak znajdę gdzieś w necie opis jak robić logi to postaram się wkleić.

byłbym niezmiernie wdzięczny :]


Tytuł: Odp: spadki mocy w 1.9 AFN
Wiadomość wysłana przez: marius987 Czwartek, 22.01.2009, 20:51:07
Diagnostyka silnika właściwa.
Diagnostykę wykonujemy trójetapowo:
1. poprzez odczyt błędów;
2. poprzez odczyt bloków wartości mierzonych:
a. w tzw. próbie statycznej;
b. w tzw. próbie dynamicznej.


Po uruchomieniu programu VAG-Com wykonujemy następujące operacje:

1. dla odczytu błędów w sterowniku silnika [ECU]:
Select [z okienka Select Control Module] > 01-Engine > 02-Fault Codes
po czym zapisujemy wyświetlone błędy [o ile w ogóle są] do pliku .txt i oczywiście zamieszczamy na forum.


2. dla odczytu bloków wartości mierzonych:
Select [z okienka Select Control Module] > 01-Engine > 08-Meas. Blocks [bloki wartości mierzonych].

a. próba statyczna
warunki konieczne: samochód stoi na biegu jałowym; silnik włączony; robocza temperatura silnika - temperatura płynu chłodzącego min. 80*C [czyli 90*C na wskaźniku deski rozdzielczej].

grupy normalnie: 000, 001, 003, 004, 007, 013, 014, 018.
grupy Basic Settings: 000, 003, 004, 011:
- grupa 000 > basic settings: logować całość przez ok. 20s;
- grupa 003 > basic settings: logować całość przez ok. 50s [zawór recyrkulacji spalin [EGR] będzie się cyklicznie otwierać i zamykać];
- grupa 004 > basic settings: logować całość przez ok. 50s [pompa będzie się cyklicznie przestawiać]. W przypadku tej grupy ważne jest, by wcisnąć przycisk LOG w chwili, gdy nastawnik ustawi się na Late [będzie to widać w polu drugim], a następnie, natychmiast rozpocząć logowanie przyciskiem START;
- grupa 011 > basic settings: logować całość przez ok. 50s [kierownice w turbinie [VTG] będą się cyklicznie przestawiać]*. po zakończeniu logowania można dokonać obserwacji pracy sztangi w turbinie - powinna poruszać się tak, jak na filmie**.

*tylko w przypadku silników wyposażonych w turbinę ze zmienną geometrią łopatek [VTG].



b. próba dymaniczna
warunki konieczne: samochód jedzie; robocza temperatura silnika - temperatura płynu chłodzącego min. 80*C [czyli 90*C na wskaźniku deski rodzielczej]; III bieg [choć lepiej IV - należy wziąć pod uwagę względy bezpieczeństwa w ruchu ulicznym], przy 1500rpm należy całkowicie wcisnąć pedał gazu [100%]* i trwać aż silnik uzyska 4200rpm; w tym czasie należy dokonać odczyty i zrobić log.
próba dynamiczna powinna być bezwględnie wykonana przez dwie osoby - kierowcę i diagnostę.


grupy normalnie**: 000, 001, 003, 004, 008, 010, 011.

*uwaga dla posiadaczy automatycznej skrzyni biegów TIPTRONIC: pedał akceleratora należy użyć z wyczuciem - tak, by był w pozycji 255 (max) - wciśnięcie pedału [mocno] do oporu spowoduje włączenie procesu Kickdown i tiptronic zredukuje bieg.
KICKDOWN - jest to proces występujący w pojazdach z automatyczną skrzynią biegów polegający na gwałtownej redukcji biegu. Elektroniczny układ zmienia przełożenie na niższe (nawet o dwa miejsca np. z "czwórki" na "dwójkę") w wyniku gwałtownego naciśnięcia na pedał gazu, zwykle jest to sygnał rozpoczęcia manewru wyprzedzania. Obecnie systemy są tak zaawansowane, że przystosowują się do stylu jazdy kierowcy.

**zaleca się logować grupy pojedynczo w próbie dynamicznej [ze względu na sample ratio].



generalnie znalazłem takie oto wytłumaczenie, jak zrobic logi statyczne i dynamiczne. jak coś jest źle to porawcie, co by dobrze było


Tytuł: Odp: spadki mocy w 1.9 AFN
Wiadomość wysłana przez: przemek Sobota, 21.02.2009, 21:09:51
witam.

Mam podobny problem, a mianowicie jak na 3 biegu mam ponad 3tys obrotów wyłącza się turbina i samochód nie ma mocy. Po wyłączeniu silnika i ponownym uruchomieniu wszystko wraca do normy.

Dlatego mam prośbę:   dajcie znać gdzie we Wrocławiu jest jakiś dobry mechanik co będzie wiedział co trzeba zrobić.

Pozdrawiam Was i z góry dzięki za odpowiedź.


Tytuł: Odp: spadki mocy w 1.9 AFN
Wiadomość wysłana przez: skiba Sobota, 21.02.2009, 21:25:30
zaleca sie badania kontrolne u Dr.Mirassa,przychodnia DYNOSOFT Wrocław,rejestracja telefoniczna pod nr tel.0502730289... :eye:


Tytuł: Odp: spadki mocy w 1.9 AFN
Wiadomość wysłana przez: KKKKris Sobota, 21.02.2009, 23:55:01
Cytat: skiba
rejestracja telefoniczna pod nr tel.0502730289...
Albo PW, zagląda na forum.


Tytuł: Odp: spadki mocy w 1.9 AFN
Wiadomość wysłana przez: przemek Niedziela, 22.02.2009, 16:23:00
Panowie.

Jak wiecie gdzie w Seacie Cordobie 1,9TDi 90 KM jest N75 to wklejcie zdjęcie!!!
Czekam mnie reanimacja a nie chce czegoś zepsuć.

Pozdro


Tytuł: Odp: spadki mocy w 1.9 AFN
Wiadomość wysłana przez: Rene Niedziela, 22.02.2009, 16:31:46
Cytat: przemek
Jak wiecie gdzie w Seacie Cordobie 1,9TDi 90 KM jest N75 to wklejcie zdjęcie!!!
Czekam mnie reanimacja a nie chce czegoś zepsuć.
A może coś więcej o samochodzie. Kod silnika, rok produkcji.
No chyba, że mamy wyciągnąć naszą kryształową kulę?


Tytuł: Odp: spadki mocy w 1.9 AFN
Wiadomość wysłana przez: aboz Niedziela, 22.02.2009, 16:35:05
Ja wróżę z fusuf :rotfl:


Tytuł: Odp: spadki mocy w 1.9 AFN
Wiadomość wysłana przez: Rene Niedziela, 22.02.2009, 16:40:02
Ja nie mogę, bo przerzuciłem się na rozpuszczalną  :rotfl:


Tytuł: Odp: spadki mocy w 1.9 AFN
Wiadomość wysłana przez: KKKKris Niedziela, 22.02.2009, 20:32:32
Myślę, że wystarczy poczytać dobrze forum. Z opisu będzie wiadomo jak wygląda, do czego jest podpięty i jest też jego nr katalogowy. I są też jego zdjęcia. Polecam poszukać w dziale instrukcje.


Tytuł: Odp: spadki mocy w 1.9 AFN
Wiadomość wysłana przez: Marian Niedziela, 22.02.2009, 21:28:18
......Czekam mnie reanimacja a nie chce czegoś zepsuć.......
Chwila.. to chcesz reanimować, a nawet nie wiesz gdzie jest :-X  Bo jeśli nie wiesz gdzie jest to pewnie nie wiesz też jak N75 wygląda :-X  :o  :o


Tytuł: Odp: spadki mocy w 1.9 AFN
Wiadomość wysłana przez: przemek Wtorek, 24.02.2009, 09:27:01
Panowie...
Po regeneracji autko śmiga wyśmienicie. Nie potrzebny był żaden kod ani numer więc nie wiem po co wasze uczestnictwo na forum skoro tak mało się na tym znacie. Jeśli chodzi o kulę to możesz ją sobie używać do innych celów ;D,a o fusach nie wspomnę.

Jak ktoś będzie potrzebował pomocy w sprawie N75 to wyślij wiadomość prywatną, a chętnie pomogę.

Pozdrawiam Was ćiule...
(http://klubseata.pl/forum/Themes/SlickPro_Graphite/images/warn.gif) Pozdrawiam Was ćiule...


Tytuł: Odp: spadki mocy w 1.9 AFN
Wiadomość wysłana przez: Rene Wtorek, 24.02.2009, 09:52:17
Cytat: przemek
Po regeneracji autko śmiga wyśmienicie. Nie potrzebny był żaden kod ani numer więc nie wiem po co wasze uczestnictwo na forum skoro tak mało się na tym znacie.

No to kamień z serca. Dobrze, że mamy teraz na forum takiego fachowca. Przez kilka lat istnienia tego forum była bryndza, ale dobrze że teraz już jesteś z nami przemek. Załóż jeszcze tylko infolinię 0-700-SUPER-PRZEMEK tak, abyśmy mogli w każdej chwili prosić Cię o radę.


Tytuł: Odp: spadki mocy w 1.9 AFN
Wiadomość wysłana przez: KKKKris Wtorek, 24.02.2009, 10:08:44
Mamy bardzo delikatnych modów


Cytat: przemek
Pozdrawiam Was ćiule...
 Pozdrawiam Was ćiule...

Ostrzeżenie?


Tytuł: Odp: spadki mocy w 1.9 AFN
Wiadomość wysłana przez: Valgaar Wtorek, 24.02.2009, 13:20:48
Tak jesteśmy bardzo wyczuleni i delikatni i tak, ostrzeżenie... za zachowanie.
Rene poniekąd dobrze ubrał to w słowa, a obrażanie innych to łamanie regulaminu.
Trzymajmy się tematu.


Tytuł: Odp: spadki mocy w 1.9 AFN
Wiadomość wysłana przez: kacperix Czwartek, 23.04.2009, 16:54:42
http://www.youtube.com/v/kqNyY2AFAho&feature=related
w  p i z d u.. zapomniałem
dla laików jak znalazł :)


Tytuł: Odp: spadki mocy w 1.9 AFN
Wiadomość wysłana przez: kasia_lukas Czwartek, 23.04.2009, 21:53:49
w piz... łopaty sie zapiekły..


Tytuł: Odp: spadki mocy w 1.9 AFN
Wiadomość wysłana przez: -adek Czwartek, 23.04.2009, 22:04:41
ale agent w kółko to samo :ok:


Tytuł: Odp: spadki mocy w 1.9 AFN
Wiadomość wysłana przez: Ofaniel Czwartek, 25.06.2009, 08:37:25
Postanowilem podlaczyc sie pod temat.

Bylem dzisiaj w ASO, bo wedlog mechaniora tylko tam mogli miec uszczelke ktorej potrzebuje. Niestety pracownik sklepu zrobil tylko wielkie oczy i przewertowal schematy, ale nigdzie tego nie znalazl...

Niestety problem moze byc tego typu, ze to nie jest standardowa turbina GARRET, ktora wystepuje w tym modelu tylko podobno ciut wieksza...nie pamietam jak sie to oznacza GT17? w kazdym badz razie od 130 konnego silnika.

Chodzi mi o ta aluminiowa uszczelke tudziez opaske :/ nie wiem co to jest
(http://img194.imageshack.us/img194/5914/dsc07989e.jpg)

Jak chwyce ta rure to moge nia w zakresie parunastu milimetrow podnosic i opuszczac przez co widoczne obok rozpryskane drobinki oleju :/
Wielka prosba do specow. Gdzie moge cos takiego kupic? Skoro nie w ASO?

Napisano: Środa, 24.06.2009, 17:49:14


Odpowie ktos?


Tytuł: Odp: spadki mocy w 1.9 AFN
Wiadomość wysłana przez: Koszał Czwartek, 25.06.2009, 09:29:17
Turbina wygląda na tą z silnik AWX, Jest tam taki stalowy drut sprężynujący co trzyma rurę. Możesz go dostać u kolesi co regenerują turbiny, na pewno mają. Ale jak byś go nie miał by ci wyskoczyła rura od razu. Możesz mieć tez problem z takimi wypustkami na końcówce, czasem sie wyrabiają, najlepiej nadspawać i pilnikiem dopasować. Pozdro


Tytuł: Odp: spadki mocy w 1.9 AFN
Wiadomość wysłana przez: Ofaniel Czwartek, 25.06.2009, 09:38:36
Koszal wlasnie w tym problem, ze juz bylem i odwiedzilem dwie firmy, ktore sie tym zajmuja i ASO tez rozklada rece:/ co do wypustek to wiem, bo to mi mechanik powiedzial, ze tam mogly sie obrobic...ale skad w tej rurze tyle oleju ? to mnie niepokoi:/

Dodam, ze turbo ma jakies 25 tys. przebiegu :/ robione u Aligatora w Katowicach :/


Tytuł: Odp: spadki mocy w 1.9 AFN
Wiadomość wysłana przez: vertor Czwartek, 25.06.2009, 10:56:22
Drobinki oleju tam się czasem pojawiają, a skoro robiłeś to u Aligatora to najlepiej do niego podjedź i niech on to zobaczy


Tytuł: Odp: spadki mocy w 1.9 AFN
Wiadomość wysłana przez: Ofaniel Czwartek, 25.06.2009, 11:21:22
Taaa bede jechal ponad 80 km skoro moge zadzwonic i zapytac. Dowiedzialem sie tylko tyle ze te koncowki tak maja, ze sie wyrabiaja. Co do oleju to podobno tez normalka i nie mam co sie martwic, ale jechac i zaplacic za czyszczenie plus zrobienie 5 stow jak za turbo i program zaplacilem 2700 :/ podziekuje...wole to zaspawac w ch** :|