Internetowy Klub Seata

Techniczne => Benzyna & LPG => Wątek zaczęty przez: MaciekSK Czwartek, 29.03.2007, 11:58:28



Tytuł: Wymiana rozrządu i pompy - właściwie pytanie co do paska.
Wiadomość wysłana przez: MaciekSK Czwartek, 29.03.2007, 11:58:28
Witam!
Cordoba 1.6 2001 ALM - muszę wymienic pasek i pompę bo troszku przecieka. Pytanie mam następujące bo mechanik mnie skołował, czy pasek do tego modelu silnika ma zęby trapezowe, czy półokrągłe? W sklepach nic o tym nie wiedzą, nawet w serwisie jednym gościu nie potrafił mi odpowiedzieć, może pytanie jest z gatunku głupich ale nie chciałbym czegoś złego kupic bo to troche wszystko kosztuje.

Maciek


Tytuł: Wymiana rozrządu i pompy - właściwie pytanie co do paska.
Wiadomość wysłana przez: raby Czwartek, 29.03.2007, 12:04:27
Cytat: "MaciekSK"
czy pasek do tego modelu silnika ma zęby trapezowe, czy półokrągłe?
raczej trapezowe bo jakos mi sie nie widzi jak by wygladaly te polokragle  :zakrecony:


Tytuł: Wymiana rozrządu i pompy - właściwie pytanie co do paska.
Wiadomość wysłana przez: Tracer Czwartek, 29.03.2007, 14:17:05
Kupujesz pasek tej firmy
http://aukcja.onet.pl/show_item.php?item=178453636
i koniecznie napinacz !!! bo łozysko w nim nie wytrzyma drugiego żywota paska.
Wydaje mi sie jednak że zęby sa półokrągłe.
paski tej firmy są juz w wersji na 100 kkmów tyko nie wiem czy to ten.


Tytuł: Wymiana rozrządu i pompy - właściwie pytanie co do paska.
Wiadomość wysłana przez: 4th_horseman Czwartek, 29.03.2007, 14:23:45
ja wczoraj robilem rozrzad i stary pasek mialem wlasnie gatesa ale zeby sa trapezowe (tak jak wyciecia na kolach zebatych w silniku).
kup dobry pasek (gates, conti, bosch czy inne) i na pewno bedzie pasowal jesli tylko dobiora go wg katalogu.


Tytuł: Wymiana rozrządu i pompy - właściwie pytanie co do paska.
Wiadomość wysłana przez: peter174 Czwartek, 29.03.2007, 14:45:19
Cytat: "MaciekSK"
czy pasek do tego modelu silnika ma zęby trapezowe, czy półokrągłe?


trapezowe ...


Tytuł: Wymiana rozrządu i pompy - właściwie pytanie co do paska.
Wiadomość wysłana przez: Nice Czwartek, 29.03.2007, 19:59:01
to ja sie tutaj zapytam zeby nowego tematu nie otwierac
co ile zmieniac pasek rozrzadu?? mam 167000 przebieg a ostatnio byl wymieniay przy 120000 kiedy powiniene isc do wymiany??


Tytuł: Wymiana rozrządu i pompy - właściwie pytanie co do paska.
Wiadomość wysłana przez: peter174 Czwartek, 29.03.2007, 20:00:47
było o tym .. wg producenta co 90 kkm .. w praktyce większośc wymienia co 60kkm lub nie poźniej niż co 5 lat z uwagi ze guma traci swoje właściwości


Tytuł: Wymiana rozrządu i pompy - właściwie pytanie co do paska.
Wiadomość wysłana przez: SMERU Piątek, 30.03.2007, 07:32:46
W AEX co 120kkm  :chytry:


Tytuł: Wymiana rozrządu i pompy - właściwie pytanie co do paska.
Wiadomość wysłana przez: uszek Piątek, 30.03.2007, 08:12:58
Cytat: "SMERU"
W AEX co 120kkm :chytry:


wole  co 60 dla swietego spokoju


Tytuł: Wymiana rozrządu i pompy - właściwie pytanie co do paska.
Wiadomość wysłana przez: MaciekSK Piątek, 30.03.2007, 10:41:23
Dzięki chłopaki za odpowiedzi. Z tego co się zorientowałem to już nikt nie produkuje pasków z zębami trapezowymi, nawet te orginalne takich nie mają. W związku z tym sprawa sama się rozwiązała i nie mam wyjścia tylko kupić to co jest w sklepach.

Maciek


Tytuł: Wymiana rozrządu i pompy - właściwie pytanie co do paska.
Wiadomość wysłana przez: raby Piątek, 30.03.2007, 11:13:39
Cytat: "MaciekSK"
już nikt nie produkuje pasków z zębami trapezowymi
to mozesz mi wyjasnic jak wygladaja zeby polokragle? jak dla mnie to one sa trapezowe  :chytry:


Tytuł: Wymiana rozrządu i pompy - właściwie pytanie co do paska.
Wiadomość wysłana przez: MaciekSK Piątek, 30.03.2007, 12:37:13
Cytat: "raby"
to mozesz mi wyjasnic jak wygladaja zeby polokragle? jak dla mnie to one sa trapezowe

Nie mam tego paska jeszcze w ręce więc trudno mi się wypowiedzieć, może rzecz jest w samym zębie - w poprzednich moze główka była ścięta na płask a teraz jest wypukła, tworząca coś takiego: "( ". Nie mam innego wytłumaczenia ale polecany tu na forum allegrowicz sprzedający części do grupy VW napisał mi, że już nie produkują pasków z zębami trapezowatymi  więc coś jest na rzeczy.

Maciek


Tytuł: Wymiana rozrządu i pompy - właściwie pytanie co do paska.
Wiadomość wysłana przez: peter174 Piątek, 30.03.2007, 13:51:40
Cytat: "uszek"
Cytat: "SMERU"
W AEX co 120kkm :chytry:


wole  co 60 dla swietego spokoju


co racja to racja ... koszt wymiany nie wspólmierny do kosztu temontu silnika  ;-)


Tytuł: Wymiana rozrządu i pompy - właściwie pytanie co do paska.
Wiadomość wysłana przez: 4th_horseman Piątek, 30.03.2007, 14:53:12
Cytat: "MaciekSK"
Z tego co się zorientowałem to już nikt nie produkuje pasków z zębami trapezowymi

dziwne, bo pare dni temu robilem rozrzad i kupilem pasek Conti z wyraznie trapezowymi zebami. zreszta nie wyobrazam sobie zeby inny ksztalt zebow dopasowal sie do trapezowych zebow na kolach na ktore zaklada sie pasek.


Tytuł: Wymiana rozrządu i pompy - właściwie pytanie co do paska.
Wiadomość wysłana przez: uszek Piątek, 30.03.2007, 16:07:41
Cytat: "4th_horseman"
MaciekSK napisał/a:   
Z tego co się zorientowałem to już nikt nie produkuje pasków z zębami trapezowymi   

dziwne, bo pare dni temu robilem rozrzad i kupilem pasek Conti z wyraznie trapezowymi zebami. zreszta nie wyobrazam sobie zeby inny ksztalt zebow dopasowal sie do trapezowych zebow na kolach na ktore zaklada sie pasek.


mieesiac tetmu zmieniaany ii gates tez byl trapezowy tez cos mi sie niiee widzi polookrgły


Tytuł: Wymiana rozrządu i pompy - właściwie pytanie co do paska.
Wiadomość wysłana przez: peter174 Piątek, 30.03.2007, 17:33:16
MaciekSK ... aby rozwiać twoje watpliwosci ty masz rysunek fragmentu rozrzadu silnika ALM z programu serwisowego i wyraźnie widać że nie są to zeby półokrągłe

(http://images20.fotosik.pl/182/db013085f53d7469m.jpg) (http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=db013085f53d7469)


Tytuł: Wymiana rozrządu i pompy - właściwie pytanie co do paska.
Wiadomość wysłana przez: Łukasz Środa, 23.05.2007, 16:14:59
pytanie: Czy ktos moze mi powiedziec na co patrzec przy wymianie paska rozrzadu, bo na dniach zmieniam pompe wody a zeby wyjac pompe musze sciagnac pasek  :neutral: poradzcie cos  :los:


Tytuł: Wymiana rozrządu i pompy - właściwie pytanie co do paska.
Wiadomość wysłana przez: peter174 Środa, 23.05.2007, 16:52:41
Cytat: "Łukasz"
Czy ktos moze mi powiedziec na co patrzec przy wymianie paska rozrzadu


na właściwym ustawieniu znaczników podczas wymiany paska (patrz moj poprzedni post i rysunek)


Tytuł: Wymiana rozrządu i pompy - właściwie pytanie co do paska.
Wiadomość wysłana przez: Łukasz Środa, 23.05.2007, 17:04:08
dla silnika ABU tez sa takie same oznaczenia?


Tytuł: Wymiana rozrządu i pompy - właściwie pytanie co do paska.
Wiadomość wysłana przez: peter174 Środa, 23.05.2007, 17:13:55
Cytat: "Łukasz"
taki rysunek tylko ze do silnika 1.6 ABU


(http://images20.fotosik.pl/380/5499b6e57776458fm.jpg) (http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=5499b6e57776458f)


Tytuł: Wymiana rozrządu i pompy - właściwie pytanie co do paska.
Wiadomość wysłana przez: Łukasz Środa, 23.05.2007, 17:17:25
dzieki wielkie peter :pub:

tylko zebym zadnej sruby w pompie nie ukrecil


Tytuł: Wymiana rozrządu i pompy - właściwie pytanie co do paska.
Wiadomość wysłana przez: raby Środa, 23.05.2007, 19:25:16
Cytat: "Łukasz"
tylko zebym zadnej sruby w pompie nie ukrecil
trzeba miec talent do tego chyba  :zakrecony:  ale jest nawet dobry dostep to pompy.


Tytuł: Wymiana rozrządu i pompy - właściwie pytanie co do paska.
Wiadomość wysłana przez: Pierka Środa, 23.05.2007, 21:55:59
Rany Boskie ludzie co wy wypisujecie po pierwsze trzeba zobaczyc według katalogu jaki jest pasek jutro zreszta bede we firmie to sprawdze po drugie jesli jest trapezowy to wiadomo ze koło ma tez zeby w kształcie trapezu a kto wam nagadał takich bzdur ze nie ma pasków z zebami półokrągłymi oczywiscie ze sa i bede skoro kiedys jakis producent wymyslił taki rozrza d gdzie pasek ma zęby półokrągłe to wiadomo ze koło ma takie same zęby i pasek z zebami trapezowymi nie bedzie tam pasował wiec nie wiem po co jakies gdybanie Maciek idz do sklepu popros o pasek firmy GATES czy Conti byłe nie zadna podróba i gwarantuje na 100% ze dadza ci pasek z takim kształtem zęba jaki masz w aucie i koniec tematu ja dziennie sprzedaje po kilka kpl rozrządów i wierzcie mi ze mam takie zaufanie do Gatesa ze ja nawet nie patrze jaki jest kształt zęba

[ Dodano: 2007-05-24, 10:31 ]
Maciek pasek do twojego auta GATES 5428 ząb trapezowy i wszystko w temacie i po co jakies gdybanie


Tytuł: Wymiana rozrządu i pompy - właściwie pytanie co do paska.
Wiadomość wysłana przez: artjas Czwartek, 28.06.2007, 12:18:52
U mnie tez zbliza sie wymiana paska niestety nie wiem jaki dokladnie mam kupic.
mam silnik 1.6 75KM (cordoba sx) 1997r i nie jestem w stanie rozszyfrowac czy to:
AEE, ABU, 1F czy ALM.
czy ktos wie jak sprawdzic, ktory u mnie siedzi?
niestety nie znalazlem na necie zadnego dekodera do nr VIN.


Tytuł: Wymiana rozrządu i pompy - właściwie pytanie co do paska.
Wiadomość wysłana przez: masz12 Czwartek, 28.06.2007, 12:25:35
Cytat: "artjas"
U mnie tez zbliza sie wymiana paska niestety nie wiem jaki dokladnie mam kupic.
mam silnik 1.6 75KM (cordoba sx) 1997r i nie jestem w stanie rozszyfrowac czy to:
AEE, ABU, 1F czy ALM.
czy ktos wie jak sprawdzic, ktory u mnie siedzi?
niestety nie znalazlem na necie zadnego dekodera do nr VIN.

a jakie masz numery silnika w dowodzie ?


Tytuł: Wymiana rozrządu i pompy - właściwie pytanie co do paska.
Wiadomość wysłana przez: uszek Czwartek, 28.06.2007, 12:51:41
Cytat: "artjas"
U mnie tez zbliza sie wymiana paska niestety nie wiem jaki dokladnie mam kupic.
mam silnik 1.6 75KM (cordoba sx) 1997r i nie jestem w stanie rozszyfrowac czy to:
AEE, ABU, 1F czy ALM.
czy ktos wie jak sprawdzic, ktory u mnie siedzi?
niestety nie znalazlem na necie zadnego dekodera do nr VIN.


przyjedz jutro na spot to sie dowiesz


Tytuł: Wymiana rozrządu i pompy - właściwie pytanie co do paska.
Wiadomość wysłana przez: artjas Piątek, 29.06.2007, 07:49:38
ups, no to zablysnalem.
mam AEE co mnie raczej nie cieszy. Sprawdzilem ceny w intercarsie i pasek z rolka do AEE kosztuje 200zl a do ALM 100zl :(


Tytuł: Wymiana rozrządu i pompy - właściwie pytanie co do paska.
Wiadomość wysłana przez: Pierka Sobota, 30.06.2007, 14:45:10
Poszukaj w innych sklepach mysle ze znajdziesz taniej Intercars nie jest wcale taka tania hurtownia jak wam sie wydaje


Tytuł: Pasek rozrządu cordoba 1.4 stella 2003
Wiadomość wysłana przez: wsk Poniedziałek, 24.09.2007, 08:27:00
Witam wszystkich  :ok:
może ten temat już był ale ja albo nie umiem korzystać z wyszukiwarki albo przeoczyłem jakyby co moja wina :sad:
pytanie moje dotyczy sprawy jak w tytule
1.kiedy lub co ile km wymienia się w/w pasek
2.co przy okazji dodatkowo wymieniamy (słyszałem że napinacze,pompę wodną a co zatym idzie płyn chłodniczy)
3.czy coś dodatkowo podlega przeglądowi
książka przeglądów i obsług nie jednoznacznie określa terminy wymiany,samochód kupiłem 4 lata temu w salonie oczywiście dzwoniłem do serwisu ale wiadomo tam powiedzą wszystko aby tylko naciągnąć na kasę
będę wdzięczny za informację :pub:


Tytuł: Wymiana rozrządu i pompy - właściwie pytanie co do paska.
Wiadomość wysłana przez: masz12 Poniedziałek, 24.09.2007, 08:37:40
pierwsza wymiana po około 90kkm
wymieniamy paski bo są dwa plus dwie rolki napinające i dwie prowadzące czyli cały komplet
ceny : ASO okolo 750zł, sklepik za rogiem około 400zł, alegro 325 zł (paski conti-tech + rolki INA - to co jest montowane w fabryce)    
radzę wymienić także pompę wody bo może nie dotrwać do drugiej wymiany (plastikowy wirnik potrafi się oderwać)
co do pompy polecam ASO jak zdasz starą pompę to zapłacisz 120 zł i będzie już z metalowym wirnikiem
z pompą nie ma co kombinować włożyłem SKF i po 40kkm zaczeła ciec  :eek:


Tytuł: Wymiana rozrządu i pompy - właściwie pytanie co do paska.
Wiadomość wysłana przez: wsk Wtorek, 25.09.2007, 14:14:43
ok dzięki za odpowiedź ale nie taniej jest wymienic wszystko za jednym zamachem pasek i pompę wodną?


Tytuł: Wymiana rozrządu i pompy - właściwie pytanie co do paska.
Wiadomość wysłana przez: raby Wtorek, 25.09.2007, 18:15:01
Cytat: "wsk"
ale nie taniej jest wymienic wszystko za jednym zamachem pasek i pompę wodną?
jest a przy okazji wymien plyn chlodzacy


Tytuł: Wymiana rozrządu i pompy - właściwie pytanie co do paska.
Wiadomość wysłana przez: wsk Czwartek, 27.09.2007, 17:25:49
tak myślałem dzięki :pub:


Tytuł: Odp: Wymiana rozrządu i pompy - właściwie pytanie co do paska.
Wiadomość wysłana przez: mac456x9 Środa, 01.07.2009, 17:40:50
Ile zębów powinien mieć pasek do 1.4 APQ ? 128 czy 135 ?


Tytuł: Odp: Wymiana rozrządu i pompy - właściwie pytanie co do paska.
Wiadomość wysłana przez: Leemarvin Środa, 01.07.2009, 18:23:14
Ile zębów powinien mieć pasek do 1.4 APQ ? 128 czy 135 ?
APQ, AEX, AKV ma 135 zębów, ABD ma 128 zębów.


Tytuł: Odp: Wymiana rozrządu i pompy - właściwie pytanie co do paska.
Wiadomość wysłana przez: mac456x9 Środa, 01.07.2009, 19:26:40
Dzięki wielkie.