Internetowy Klub Seata

Techniczne => Zawieszenie, układ hamulcowy i kierowniczy => Wątek zaczęty przez: marcinos Piątek, 23.03.2007, 18:18:11



Tytuł: Toledo I i twarde zawieszenie
Wiadomość wysłana przez: marcinos Piątek, 23.03.2007, 18:18:11
Witam,
brat ma Toledo I z roku 1997. Silnik ABF 2.0 16v 150KM, prawdopodobnie wersja GT.
Auto stoi na 15" felgach i oponach 195/50.
Zawieszenie jest dość twarde. Czuje się każdą dziurę. Na nie równej drodze nieźle trzęsie.
Czy da się coś zrobić aby było bardziej "normalnie"?
Co odpowiada za twardość zawiieszenia? Sprężyny, amorki, felgi i opony?
Czy każde toledo jest takie twarde? Może da się wstawić zawieszenie od zwykłego toledo?

Jakieś pomysły?


Tytuł: Toledo I i twarde zawieszenie
Wiadomość wysłana przez: KYS Piątek, 23.03.2007, 18:54:48
Cytat: "marcinos"
Co odpowiada za twardość zawiieszenia? Sprężyny, amorki, felgi i opony?

W pierwszej kolejności sprężyny, później amortyzatory, a na końcu profil opony.

Na początek można zmienić na wyższy profil opony, jeżeli to nie przyniesie rezultatów to pozostaje 'zabawa' z zawieszeniem. Problemem może być to, że przy "zmiększczeniu" sprężyn powinno się je dać dłuższe, żeby samochód nie był narażony na uszkodzenia podwozia. Wiadomo bardziej miękkie sprężyny większe "bujania" nadwozia, a tym samym samochód bardziej będzie "nurkował"  ;-)