Internetowy Klub Seata

Techniczne => Nadwozie i wnętrze => Wątek zaczęty przez: ADRIANO Środa, 14.03.2007, 10:04:01



Tytuł: zamek tylniej klapy
Wiadomość wysłana przez: ADRIANO Środa, 14.03.2007, 10:04:01
Od pewnego czasu zauwazylem ze zamek ( w ksztalcie litery S) dzieki ktoremy mozna otworzyc tylni bagaznik nie wraca do pierwotnego polozenia.Wczoraj dzieki informacjom na forum, udalo mi sie zdjac  plastikowa oslone i dostac sie od wewnetrzenej strony. Niestety na nic. Czy zamek , ucwyt jest rozbieraly ? Czy mozna sie dostac jakos do sprezyny? Wydaje mi sie ze dostala sie tam dosc duza ilosc blota,piachu,wody. Zatarlo sie , zardzeiwialo i szlak trafil ! Czy ktos probowal to jakos ratowac w domowych warunkach? Troche mnie to wkorza bo nie dosc ze trzeba poprawiac ( opuszczac recznie) to jeszcze dosc ciezko chodzi.
Zauwazylem kila jezdzacych seatow ktore rowniez mialy zamek w pozycji "niepowrocnej"
Za jakiekolwiek suygestie z gory dziekuje
Adrian


Tytuł: zamek tylniej klapy
Wiadomość wysłana przez: predo Środa, 14.03.2007, 11:07:26
ooo swietny temat, podlaczam sie do pytania bo u mnie tez nie wraca do konca i troche jest to irytujace.. ;-) prosimy o jakies wskazowki!


Tytuł: zamek tylniej klapy
Wiadomość wysłana przez: dyzio Środa, 14.03.2007, 15:27:32
Witam taż miałem ten problem ale popryskałem WD40 i na razie pomogło. Sporo tego wylałem wiec może sie przeczyściło.


Tytuł: zamek tylniej klapy
Wiadomość wysłana przez: ADRIANO Środa, 14.03.2007, 16:43:01
Faktycznie to jedyny sposob w jaki mozna to ustroistwo przesmarowac. Jednak trzeba to zrobic w miare pojawienia sie pierwszych fazach zatarć.U mnie jest na tyle slabo ze nie dosc ze nie powraca to skrzypi i ciezko chodzi. Pod uchwytem jest mala gumka pod ktora wlalem dosc sporo smaru WD . Po lewej stronie widac kawalek sprezyny na ktora rowniez napsikalem. Nawet udalo mi sie wepchnac rurke i smarnac glebiej. Jednak wszystko na nic :neutral:
Zadna poprawa. Wydaje mi sie ze u mnie zatarta jest oska na ktorej trzyma sie cala emblemat/uchwyt  "S" . Moze  ktos ma jeszcze jakies pomysly.Wizyta w ASO na razie nie wchodzi w rachube ...


Tytuł: zamek tylniej klapy
Wiadomość wysłana przez: predo Środa, 14.03.2007, 18:06:55
a to na 100% element nierozbieralny?


Tytuł: zamek tylniej klapy
Wiadomość wysłana przez: ADRIANO Środa, 14.03.2007, 20:25:55
Byc moze jakos to sie i rozklada na czesci pierwsze. Nic mi nie przychodzi do glowy. Popatzre w rysunkach serwisowych i byc moze cos jeszcze wymysle.Odkrecalem sruby ktore sa od wewnetrzenej strony klapy( pod plastikiem) ale wyszedl mi caly moduł.
No nic . Jak dojrze cos na rysunkach i wpadne na jakis pomysl to dam znac.
Ale nadal licze na pomoc  z zewnatrz  :ok:


Tytuł: zamek tylniej klapy
Wiadomość wysłana przez: predo Czwartek, 15.03.2007, 10:56:02
no moim zdaniem to z etki wynika wyraznie ze to czesc nierozbieralna...


Tytuł: zamek tylniej klapy
Wiadomość wysłana przez: dominik Czwartek, 15.03.2007, 12:07:15
Proponuję użyć WD 40 i zaaplikować po podniecieniu uchwytu w rolki.
Pomachać aby się rozeszło i ponownie zapodać.
Miałem ten sam problem i teraz działa elelgancko.

Co rok powtarzać operacje nie czekać aż się znowu zatrze ;-)


Tytuł: zamek tylniej klapy
Wiadomość wysłana przez: ADRIANO Czwartek, 15.03.2007, 13:26:49
Tak ! To rada ktora nadaje sie w poczatkowej fazie problemow.
 U mnie jednak sprawa wyglada bardziej skomplikowana. Bez rozebrania na czesci " no way".  
Czy pojecie rolki odnosi sie do tulei w ktorej umieszona jest sprezyna?
Tak czy owak dzieks za sugestie .


Tytuł: zamek tylniej klapy
Wiadomość wysłana przez: DeDeK Czwartek, 15.03.2007, 13:51:40
Cytat: "ADRIANO"
Tak ! To rada ktora nadaje sie w poczatkowej fazie problemow.


nie tylko u mnie wogole nie wracal tylko trza duzo lac i ruszac i z lewej i z prawej strony ale spokojnie ruszac czas okolo 30-45min


Tytuł: zamek tylniej klapy
Wiadomość wysłana przez: ADRIANO Piątek, 16.03.2007, 13:03:13
Jezeli ciezko chodzi i czuc mielacy sie piaek  to wystarczy podniesc ucwyt,i potraktowac go woda pod cisnieniem. Nastepnie w tuleje smarnosc czyms rzadkim  np wd-40.Nastepnie smarnowc na zewnetrzne krance na os .
Jednak jezeli slychac skrzypienie to wspomniana metoda moze nie pomoc.
Przyczyna zatarc jest  tarcie na tulei ktora laczy element ruchomy {S} z plasikowa obudowa  calego modulu. Wtedy nalezaloby smarnac od zewnetrznej strony .Jednak wczesniej trzeba  zdjac plastikowa oslone klapy bagaznika, a nastepnie odkrecic 3 nakretki trzymajace zamek w klapie.  Nie wiem czy w kazdym przypadku  w tym miejscu dochodzi do zatarcia, ale u mnie tak sie stalo. Wkrotce znowu bede "wyrywal"oslone i probowal ratowac zamek :) Dam znac czy smarowanie zewnetrze cos pomoglo .