Internetowy Klub Seata

Techniczne => Licznki i lampki kontrolne => Wątek zaczęty przez: daki Piątek, 23.02.2007, 17:10:32



Tytuł: Problem resetujący sie zegar i przejechane kilometry
Wiadomość wysłana przez: daki Piątek, 23.02.2007, 17:10:32
Witajcie mam taki problem czasami jak dłuzej nie odpalam samochodu to przy odpalaniu  kasuje mi sie licznik dzienny kilometrów,zegar i radio ale odpala czy to moze byc akmulator lub co?????.
Prosze mi powiedzieć jaki powinien być akmulator tz.ile amperogodzin do Toledo 1.6 rok 2000.


Tytuł: Problem z Napięciem???
Wiadomość wysłana przez: raby Piątek, 23.02.2007, 18:06:19
Akumulator lub slaba masa przy silniku...


Tytuł: Problem resetujący sie zegar i przejechane kilometry
Wiadomość wysłana przez: poulsen Środa, 24.10.2007, 10:19:00
witam..mam problem...od kilku dni gdy autko stoi przed domem a nie w garażu przy każdym zapalaniu resetuje mi sie zegar i przejechane kilometry..co prawda zimno jest na polu wnocy ale przecież nigdy wczesniej sie tak nie działo..co to może byc?? prosze o pomoc bo uciążliwe jest ustawianie zegara za każdym razem...

pozdrawiam i dzieki za odp  :pub:


Tytuł: Odp: Problem resetujący sie zegar i przejechane kilometry
Wiadomość wysłana przez: KYS Środa, 24.10.2007, 10:24:19
Cytat: poulsen
przy każdym zapalaniu resetuje mi sie zegar i przejechane kilometry
Słaby akumulator lub jakieś zwarcie w instalacji...


Tytuł: Odp: Problem resetujący sie zegar i przejechane kilometry
Wiadomość wysłana przez: raby Środa, 24.10.2007, 10:42:31
Cytat: KYS
Słaby akumulator lub jakieś zwarcie w instalacji...
lub masa przy silniku i brudne klemy


Tytuł: Odp: Problem resetujący sie zegar i przejechane kilometry
Wiadomość wysłana przez: vertor Środa, 24.10.2007, 10:47:48
hmmm, to co powiedziano w sumie podsumowuje wszystko :D


vertor <- spammer :D


Tytuł: Odp: Problem resetujący sie zegar i przejechane kilometry
Wiadomość wysłana przez: poulsen Środa, 24.10.2007, 12:04:53
dzięki wielkie jak bede miał troche czasu to sie tym zajme :)


Tytuł: Problem z Napięciem???
Wiadomość wysłana przez: qwasik Sobota, 17.11.2007, 12:40:09
Wiatm otóż mam taki problem,mianowicie gdy samochód postoi 8 godzin na dworzu(w czasie pracy)przy minusowych temperaturach przy próbie odpalenia go na chwile zanika napięcie resetuje sie cały komputer wyświetlacz przygasa i za moment załapuje i odpala normalnie.Akumulator jest nowy niecały rok ma był sprawdzny i wszystko z nikm w porządku. Chciałbym się dowiedzieć co moze byc przyczyna takiego zachowania. Gdy jest ciepło samochód odpala bez problemu.Jest to Seat cordoba 1.8 16v 1996 silnik ADl.Zgóry dziękuje za wszystkie sugestie


Tytuł: Odp: Problem z Napięciem???
Wiadomość wysłana przez: Grzech Sobota, 17.11.2007, 12:45:59
Aku może mieć pękniętą przegrodę


Tytuł: Odp: Problem z Napięciem???
Wiadomość wysłana przez: KYS Sobota, 17.11.2007, 12:49:37
Cytat: Grzech
Aku może mieć pękniętą przegrodę
Przecież qwasik napisał:
Cytat: qwasik
Akumulator jest nowy niecały rok ma był sprawdzny i wszystko z nikm w porządku.

Jak akumulator miałby pękniętą przegrodę to w ogóle nie udałoby się uruchomić samochodu...
(Miałem taki przypadek... akumulator miał 10V i nie chciał nawet zakręcić rozrusznikiem)


Tytuł: Odp: Problem z Napięciem???
Wiadomość wysłana przez: Tracer Sobota, 17.11.2007, 13:07:54
Na początek wyczyść klemy i zabezpiecz wazeliną techniczną albo innym smarem ;)
Jakiej pojemności jest aku i jaki prąd rozruchu oferuje???
Jaki producent ??


Tytuł: Odp: Problem z Napięciem???
Wiadomość wysłana przez: qwasik Sobota, 17.11.2007, 13:24:44
Aku: 12v 55Ah producent centra

Napisano: Sobota, 17.11.2007, 13:09:29


sorki producent jenox . Centra była wczesniej


Tytuł: Odp: Problem z Napięciem???
Wiadomość wysłana przez: Tracer Sobota, 17.11.2007, 14:46:55
Jenoxa nie znam. Nigdy nie miałem.Wyczyść klemy jw i obserwuj.Aku w momencie rozruchu samo się podgrzewa więc pojemność mu na mrozie rośnie.Jezeli wyczyszczenie klem nie pomoże to prawdopodobnie pojemnośc aku jest juz mała i stąd ten zanik napiecia przy rozruchu.Swiadczyło by to o kiepskiej jakości tego aku :(
Najprostszy sposób na sprawdzenie to podmianka z innego auta.


Tytuł: Odp: Problem z Napięciem???
Wiadomość wysłana przez: qwasik Sobota, 17.11.2007, 15:37:42
Dzieki Klemy juz wyczyszczne teraz poczekam na mrozy i zobaczymy


Tytuł: Odp: Problem z Napięciem???
Wiadomość wysłana przez: KKKKris Sobota, 17.11.2007, 15:45:04
Cytat: Tracer
zabezpiecz wazeliną techniczną albo innym smarem
Jeśli już to tylko wazelina. Smar paskudnie reaguje z kwasem siarkowym, robi się potworny syf na klemach.
Może tulejki na rozruszniku? Rozrusznik ma wtedy ciężko i napięcie spada.


Tytuł: Odp: Problem z Napięciem???
Wiadomość wysłana przez: raby Sobota, 17.11.2007, 20:25:34
Cytat: KKKKris
Jeśli już to tylko wazelina. Smar paskudnie reaguje z kwasem siarkowym, robi się potworny syf na klemach
smar miedziowy sie stosuje

To juz bylo!
http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=6228.0
http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=5219.0


Tytuł: Odp: Problem z Napięciem???
Wiadomość wysłana przez: KKKKris Sobota, 17.11.2007, 20:31:03
Cytat: raby
smar miedziowy sie stosuje
Ale nie zwykły do łożysk, czy przekładni.


Tytuł: Odp: Problem z Napięciem???
Wiadomość wysłana przez: raby Sobota, 17.11.2007, 20:37:28
Cytat: raby
smar miedziowy sie stosuje
Ale nie zwykły do łożysk, czy przekładni.
przyznam ze juz widzialem ze zwyklym smarem w scani (wkladalem kiedys aku i bylo tak wysmarowane  :-\ )
Ale to ma byc miedziowy!


Tytuł: Odp: Problem z Napięciem???
Wiadomość wysłana przez: Tracer Sobota, 17.11.2007, 20:58:31
Aj tam :) Może być krem Nivea ;)
Tłuste ma byc zeby woda nie powodowała szybkiego utlenienia złącza
i wzrostu rezystancji połączenia .


Tytuł: Odp: Problem z Napięciem???
Wiadomość wysłana przez: KKKKris Sobota, 17.11.2007, 23:46:54
Krem Nivea jest nawilżający i zawiera dużo wody. Mnie uczyli, że tylko wazelina techniczna. Wtedy o smarach miedzianych to można było pomarzyć. Dobrze, że już nie tylko ocet był na półkach.


Tytuł: Odp: Problem z Napięciem???
Wiadomość wysłana przez: qwasik Środa, 28.11.2007, 16:01:27
Niestety znowu to samo.Klemy wyczyściłem wysmarowałem wazelina i przyszly mrozy i znowu przy probie odpalenia zaciał sie zresetowało kompa i odpalił .Co jeszcze moze byc przyczyna takeigo zachowania .Dodam ze obejrzalem wszystkie kable i poizolowalem tam gdzie byla taka potrzeba.
wszystkie sugestie mile widziane


Tytuł: Odp: Problem z Napięciem???
Wiadomość wysłana przez: Tracer Środa, 28.11.2007, 16:14:27
Kup porządny aku nie jakis tam jenox.... :-X Banner, Centra, ZAP Sznajder
albo reklamuj tamten jesli jeszcze ma gwarancję.Teraz gwarance dają minimum na 1,5 roku.
Jesli przy dodatnich temp. jest ok a przy mrozie nie to aku nie trzyma pojemności.


Tytuł: Odp: Problem z Napięciem???
Wiadomość wysłana przez: KKKKris Środa, 28.11.2007, 16:16:49
Chyba jedyne co pozostało to rozrusznik. Dobrze byłoby sprawdzić pobór prądu i jak spada napięcie. Rozrusznik kręci odrazu, czy w pierwszej chwili się przycina? Może tulejki się kończą.


Tytuł: Odp: Problem z Napięciem???
Wiadomość wysłana przez: qwasik Środa, 28.11.2007, 18:26:13
przycina sie w pierwszej chwili po przekreceniu zapłonu i zaraz zaskakuje także na tym sie skupie .Jak cos dam znac .Dzieki


Tytuł: Odp: Problem z Napięciem???
Wiadomość wysłana przez: abdul Środa, 28.11.2007, 20:23:24
qwasik, co to znaczy, że resetuje się komputer?? Zeruje wszystkie dane/pomiary??

Bo chwilowe przygaszenie świateł, nawiewu, radia etc zdaje się, że jest normalnych zjawiskiem i u mnie takie coś jest często, aczkolwiek nie zawsze. W poprzednim aucie jak miałem nową centre to też tak było. No i występuje to zarówno w lecie jak i w zimie ale auto pali od kopa. Poprostu cały prąd przejmuje rozrusznik a że zimny silnik stawia większe opory to jest go poprostu ciężej odpalić i wtedy większy prąd (czyt cały dostepny) idzie na rozrusznik. No a zmniejszenie pojemności wraz ze spadkiem temp też jest normalne. Także jak zawsze odpala za pierwszym razem to chyba nie ma się co martwić. Pytanie co z tym resetowanie :>


Tytuł: Odp: Problem z Napięciem???
Wiadomość wysłana przez: qwasik Środa, 28.11.2007, 20:42:51
resetuje dane w kompie(ilosc km itd.)zegar sie resetuje nawet stacje radiowe w radiu


Tytuł: Odp: Problem z Napięciem???
Wiadomość wysłana przez: KKKKris Środa, 28.11.2007, 20:54:36
Cytat: Abdul
Bo chwilowe przygaszenie świateł, nawiewu, radia etc zdaje się, że jest normalnych zjawiskiem i u mnie takie coś jest często, aczkolwiek nie zawsze.
Powinno być zawsze. W momencie przekręcenia kluczyka w położenie "rozrusznik" odłączane są urządzenia zasilane z tzw. obwodu X. M.in. nadmuch, wycieraczki, czy światła mijania. Ale radio, czy zegarek nie powinno się resetować


Tytuł: Odp: Problem z Napięciem???
Wiadomość wysłana przez: raby Środa, 28.11.2007, 21:15:02
Cytat: KKKKris
W momencie przekręcenia kluczyka w położenie "rozrusznik" odłączane są urządzenia zasilane z tzw. obwodu X.
nie w seacie. Tu tylko przygasa.

qwasik, a masy silnika poprawione?
Podmien na probe akumulatr a pozniej zajmij sie rozrusznikiem.


Tytuł: Odp: Problem z Napięciem???
Wiadomość wysłana przez: heartless Środa, 28.11.2007, 22:11:48
No nie był bym taki pewien Raby - u mnie gasną światła mijania (zostają postojowe), przygasa radio (po włączeniu silnika wraca do pozycji poprzedniej - w wielu autach tak widziałem, fabryczne radia też), wyłącza się nadmuch, wycieraczki i przygasa światło wewnętrzne, jeśli się akurat paliło. Może dlatego, ze to Diesel? Ale w benzynkach niektórych też to widziałem, u ojca w służbowym polo chyba tylko wycieraczki się zatrzymują na chwilę..


Tytuł: Odp: Problem z Napięciem???
Wiadomość wysłana przez: raby Środa, 28.11.2007, 23:20:22
Sprawdzilem dokladnie i zeczywiscie: odlacza mijania, dmuchawe i podgrzewanie szyby, nic wiecej. Radio gra dalej  :ok:
W dieslach jest wiekszy pobor pradu.


Tytuł: Odp: Problem z Napięciem???
Wiadomość wysłana przez: qwasik Czwartek, 03.01.2008, 16:00:59
NO niestety znowu ten sam problem akumulator wymieniony na nowy a dalej jest problem z odpalaniem przy mrozach poprawiło sie tylko to ze teraz nie resetuje koputera. Chyba tylko rozrusznik został do sprawdzenia.Jakies inne sugestie


Tytuł: Odp: Problem z Napięciem???
Wiadomość wysłana przez: raby Czwartek, 03.01.2008, 16:08:44
Czyli juz nic nie resetuje ale przy odpalaniu lapie zwis na chwilke?
Rozrusznik a napewno jego tulejka w skrzyni do regeneracji.


Tytuł: Odp: Problem z Napięciem???
Wiadomość wysłana przez: qwasik Czwartek, 03.01.2008, 16:34:22
Dokładnie nie ma już resetu komputera. dzikei chcialem sie upewnic za co terz sie złapac


Tytuł: Odp: Problem z Napięciem???
Wiadomość wysłana przez: heartless Czwartek, 03.01.2008, 19:11:18
Sprawdzilem dokladnie i zeczywiscie: odlacza mijania, dmuchawe i podgrzewanie szyby, nic wiecej. Radio gra dalej  :ok:
W dieslach jest wiekszy pobor pradu.

To zależy od podłączenia radia :)


Tytuł: Odp: Problem resetujący sie zegar i przejechane kilometry
Wiadomość wysłana przez: Kashi Czwartek, 14.02.2008, 17:55:21
U mnie sie to czasem tez zdarzy
do tej pory jakies 3 razy w ciagu zimy, gdy temp spada ponizej zera i auto jest dluzej niz jeden dzien nie ruszane tez kasuja mi sie wszystkie zegary


Tytuł: Odp: Problem resetujący sie zegar i przejechane kilometry
Wiadomość wysłana przez: marmax3 Piątek, 15.02.2008, 08:42:52
Cytat: Kashi
gdy temp spada ponizej zera i auto jest dluzej niz jeden dzien nie ruszane tez kasuja mi sie wszystkie zegary
no i to wybitnie świadczy o słabym ako!


Tytuł: Odp: Problem z Napięciem???
Wiadomość wysłana przez: zechu Czwartek, 15.05.2008, 19:41:31
Może ktoś wie co może byc przyczyna, że jak stoje na wolnych obrotach i np wlacze nawiew(światła) to znacznie spadaja obroty silnika, jak dam na maxa to nawet chwilowo wydaje się, że zaraz zgaśnie? Wiem, że wtedy pobór prądu jest wiekszy i obciąza to silnik ale czy az do tego stopnia jest mozliwe? Bede wdzięczny za wszelkie opinie :)


Tytuł: Odp: Problem z Napięciem???
Wiadomość wysłana przez: raby Czwartek, 15.05.2008, 19:43:24
przepustnica nie reaguje na obciazenie i nie dodaje gazu
a bez gazu mozesz ruszyc i jechac?


Tytuł: Odp: Problem z Napięciem???
Wiadomość wysłana przez: DzieX Czwartek, 15.05.2008, 19:45:23
A jak tam pojemność twojego AKU ? Wszystko z nim dobrze? I czy alternator jest sprawny?


Tytuł: Odp: Problem z Napięciem???
Wiadomość wysłana przez: Tracer Czwartek, 15.05.2008, 19:47:41
Aku ma parę lat ,albo klemy trza przeczyśćić  8)


Tytuł: Odp: Problem z Napięciem???
Wiadomość wysłana przez: zechu Czwartek, 15.05.2008, 20:04:21
Cytat: raby
przepustnica nie reaguje na obciazenie i nie dodaje gazu
a bez gazu mozesz ruszyc i jechac?

Przepustnice wstawialem inną i bylo to samo no i ogolnie obroty stoja na 720 -760 jakk nie faluje hehe. Zblizam sie do skrzyzowania na luzie obroty ok 820 jak tylko stane gwaltowny spadek w dol (720). Bez gazu na pewno nie rusze:) tym bardziej, że silnik troszke juz nie jest w super stanie.


Aku wyglada ze starowaty, chociaz zimą wiekszych problemow nie robial, a alternator tez nie wiem:] wpierw poczyszcze klemy i zobacze. eh


Tytuł: Odp: Problem z Napięciem???
Wiadomość wysłana przez: raby Czwartek, 15.05.2008, 20:20:15
Cytat: zechu
Bez gazu na pewno nie rusze:) tym bardziej, że silnik troszke juz nie jest w super stanie.
ja moge ruszac i jezdzic bez gazu i nawet na lpg
przepustnica sobie sama dawkuje jak poczuje ze silnik sie dusi

i z tym masz problemy


Tytuł: Odp: Problem z Napięciem???
Wiadomość wysłana przez: aboz Czwartek, 15.05.2008, 21:14:12
Cytat: raby
przepustnica sobie sama dawkuje jak poczuje ze silnik sie dusi
silniczek krokowy to reguluje.


Tytuł: Odp: Problem z Napięciem???
Wiadomość wysłana przez: zechu Piątek, 16.05.2008, 11:33:12
Cytat: raby
przepustnica sobie sama dawkuje jak poczuje ze silnik sie dusi

i z tym masz problemy

sprawdzilem wczoraj i fakt faktem, że jak wlacze nagle dmuchawe to obroty spadaja , ale pos ekundzie silnik krokowy ciagnie je w gore-tak samo na gazie jak i na benzynie. Wydaje mi sie, że tu może byc problem z tym, że te oborty jak stoje na luzie spadaja do tych 720- jakby byly 820 to obciazenie pradem niemialboy takiego wplywu- dodam jeszcze raz ze jak sie tocze na luzie oboty powyzej 800 i dmuchawe wlaczam na maxa i obroty nieleca w dol. Nie wiem czemu aż tak mocno spadają mi po stanieciu juz na światłach i to tak gwaltownie. Dodam, że wsadzałem inna przepustnicei było to samo wiec silnik krokowy powinien byc ok.


Tytuł: Odp: Problem toledo 1.6 rok 2000
Wiadomość wysłana przez: quest Wtorek, 13.10.2009, 09:43:01
Witam,mam ten sam problem co kolega tylko w Ibizie 1.9 TDI.Czy jest to możliwe,że to masa przy aku skoro odpala bez problemu?A może masa przy kompie?Wie ktoś gdzie to jest?Pozdrawiam.
Witam,a czy jest coś takiego jak masa na kompie bo może przez nią ucieka prąd i kasuje licznik.pozdrawiam.


Tytuł: Odp: Problem z Napięciem???
Wiadomość wysłana przez: KKKKris Wtorek, 13.10.2009, 11:55:55
Kasuje Ci przebieg na kompie, czy na liczniku? Zostaw ECU w spokoju i poszukaj masy przy liczniku, ewentualnie może aku zdycha.


Tytuł: Odp: Problem z Napięciem???
Wiadomość wysłana przez: Tracer Środa, 14.10.2009, 05:55:22
Witam,a czy jest coś takiego jak masa na kompie bo może przez nią ucieka prąd i kasuje licznik.pozdrawiam.
A ile lat ma aku ??


Tytuł: Odp: Problem z Napięciem???
Wiadomość wysłana przez: quest Sobota, 17.10.2009, 13:58:53
Witam,nie wiem ile lat ma aku bo dopiero co zakupiłem auto.Z pomiaru miernikiem jest jeszcze dobry.Czy ktoś sie oriętuje ile kosztuje wymiana tych tulejek przy rozruszniku i czy jechać z tym do mechanika czy elektryka?Pozdrawiam.


Tytuł: Odp: Problem z Napięciem???
Wiadomość wysłana przez: KYS Sobota, 17.10.2009, 19:39:51
Cytat: quest
Z pomiaru miernikiem jest jeszcze dobry.
Mierzyłeś napięcie podczas kręcenia rozrusznikiem?


Tytuł: Odp: Problem z Napięciem???
Wiadomość wysłana przez: quest Sobota, 17.10.2009, 20:52:45
Witam,nie mierzyłem,sądzicie,że to aku ma dosyć?Pozdrawiam.


Tytuł: Odp: Problem z Napięciem???
Wiadomość wysłana przez: KYS Sobota, 17.10.2009, 21:01:39
Cytat: quest
Witam,nie mierzyłem,sądzicie,że to aku ma dosyć?
Mierzenie napięcia na akumulatorze bez jego obciążenia nie daje żadnych informacji dotyczących jego pojemności. Przy rozruchu napięcie może spadać poniżej poziomu w którym następuje reset ustawień.


Tytuł: Odp: Problem z Napięciem???
Wiadomość wysłana przez: Tracer Niedziela, 18.10.2009, 17:18:16
Jednym z objawów słabego aku jest reset ustawień licznika, radia ect.
Daje to podony objaw jak kiepski rozrusznik ale zaręczam ,że nowy aku czyni cuda :)
W dobrym sklepie specjalistycznym z aku mają taki przyrząd do mierzenia napięcia na aku pod obciążeniem.
Warto jeszcze klemy oczyścić, oraz sprawdzić ładowanie i sprawdzić czy prąd gdzieś nie ucieka
alarm,dodatkowy wzmacniacz lub inne wynalazki..... :-X


Tytuł: Odp: Problem z Napięciem???
Wiadomość wysłana przez: Pawelcyk Poniedziałek, 15.02.2010, 21:05:53
Jeszcze jest jedna opcja...nie wiem jak u Ciebie ale u mnie i może też pomoże to wielu innym przez rozbieraniem połowy deski. Po pierwsze był bardzo słaby akumulator ale był w a takim stanie bo Minus(-) do tykał do nadkola i prąd rozchodził sie na cały samochód i było tak jak u kolegów ze codziennie kasował mi sie licznik kilometrów, po wymianie akumulatora i zrobieniu bardzo ładnej izolacji na kleme od kilku miesięcy jest bardzo fajnie i nie zeruje sie licznik. Pozdrawiam


Tytuł: Odp: Problem z Napięciem???
Wiadomość wysłana przez: KYS Poniedziałek, 15.02.2010, 21:10:21
Cytat: Pawelcyk
bo Minus(-) do tykał do nadkola i prąd rozchodził sie na cały samochód
Hmmm ale minus akumulatora połączony jest z karoserią standardowo...  :-\


Tytuł: Odp: Problem z Napięciem???
Wiadomość wysłana przez: KKKKris Poniedziałek, 15.02.2010, 22:26:17
Cytat: Pawelcyk
bo Minus(-) do tykał do nadkola i prąd rozchodził sie na cały samochód
Hmmm ale minus akumulatora połączony jest z karoserią standardowo...  :-\

Chyba chodzi o słaby styk minusa aku z karoserią.


Tytuł: Odp: Problem z Napięciem???
Wiadomość wysłana przez: Pawelcyk Wtorek, 16.02.2010, 12:13:05
No tak tak dokładnie...chodziło mi o styk samej klemy minusowej z nadkolem czyli jeszcze oprócz standardowego styku do masy dodatkowo sam akumulator nie wiem w jaki sposób sie przesunął do nadkola i stykał sie z masą i co rano kasował mi sie komp a od wstawienia gumowej podkładki jest wszystko ok. To miałem na myśli :)


Tytuł: Odp: Problem z Napięciem???
Wiadomość wysłana przez: KYS Wtorek, 16.02.2010, 16:49:21
Cytat: Pawelcyk
chodziło mi o styk samej klemy minusowej z nadkolem czyli jeszcze oprócz standardowego styku do masy dodatkowo sam akumulator nie wiem w jaki sposób sie przesunął do nadkola i stykał sie z masą i co rano kasował mi sie komp a od wstawienia gumowej podkładki jest wszystko ok
No i właśnie tego nie rozumiem... Jeżeli minus akumulatora podłączony jest standardowo z karoserią, to jaki wpływ na licznik ma połączenie bezpośrednie klemy minusowej do nadkola?


Tytuł: Odp: Problem z Napięciem???
Wiadomość wysłana przez: Tracer Wtorek, 16.02.2010, 17:41:48
Licznik nie tylko ma "+" ale i podłączony gdzieś jest do "-" czyli masy ;)


Tytuł: Odp: Problem z Napięciem???
Wiadomość wysłana przez: KYS Wtorek, 16.02.2010, 17:58:57
Licznik nie tylko ma "+" ale i podłączony gdzieś jest do "-" czyli masy ;)
No ale jakie dla niego ma znaczenie, czy jest podłączony do karoserii kawałkiem przewodu od klemy, czy bezpośrednio klemą :?:
Chyba, że podłączenie przewodem było słabe i przy uruchamianiu masa znikała...


Tytuł: Odp: Problem z Napięciem???
Wiadomość wysłana przez: Pawelcyk Wtorek, 16.02.2010, 21:58:22
No włąsnie podłączony jest standardowo z karoserią czyli masą, ale jeżeli dotniesz jeszcze pomimo tego połączenia jedną z klem to będzie sie robiło zwarcie i będzie sie kasował komp a co za tym idzie będzie sie szybciej rozładowywał akumulator...Ufff powiedziałem to jednym tchem... ;D Czyż sie myle???


Tytuł: Odp: Problem z Napięciem???
Wiadomość wysłana przez: KYS Wtorek, 16.02.2010, 22:20:07
No włąsnie podłączony jest standardowo z karoserią czyli masą, ale jeżeli dotniesz jeszcze pomimo tego połączenia jedną z klem to będzie sie robiło zwarcie i będzie sie kasował komp a co za tym idzie będzie sie szybciej rozładowywał akumulator...Ufff powiedziałem to jednym tchem... ;D Czyż sie myle???
Najpierw odpowiem na ostatnie pytanie - moim zdaniem mylisz się, albo nie rozumiemy się...

(http://img404.imageshack.us/img404/8030/aqm.jpg) (http://img404.imageshack.us/i/aqm.jpg/)
Po lewej normalne podłaczenie akumulatora (klema - podłączona jest do karoserii/masy).
Po prawej klema dotyka karoserii/masy.

I gdzie tu to zwarcie? Izolujesz od siebie punkty, które i tak są ze sobą połączone...  :-\



Tytuł: Odp: Problem z Napięciem???
Wiadomość wysłana przez: Tracer Środa, 17.02.2010, 04:23:36
Takie kasowanie nie robi sie od zwarcia ,
tylko od kilkuwoltowego spadku napięćia na utlenonych połączeniach z masą
lub na rezystancji wewnętrznej akumulatora ,
która rośnie proporcjonalni do jego starości i zurzycia.
Utlenione klemy albo połączenia z masą mogą mieć kilka Ohmów,
a przy prądach 10-100-200 A mągą iść w kilka Voltów.
Jak sie to odejmie od 12 -14 V aqu to wszystko jasne .
 :-X


Tytuł: Odp: Problem z Napięciem???
Wiadomość wysłana przez: bucek Piątek, 23.08.2013, 21:43:15
Mam następujący problem z Ibizą:
1. Auto czasami nie odpala, słychać stukniecie i nic więcej.
2. Czasem gaśnie w czasie jazdy.
Auto daje się uruchomić
- od razu (po zgaśnięciu)
- po odłączeniu/włączeniu aku (też po zgaśnięciu)
- po ostukaniu rozrusznika (jeżeli nie odpala od razu).

Mechanik sprawdził rozrusznik (na początku nie chciał tylko odpalać, kolejne objawy doszły dopiero później), stwierdził że był zabrudzony. Wyczyścił ale objawy ponownie występują więc wolałbym zasięgnąć Waszej opinii.

Niektóre z nich pasują mi do wymienionych w tym wątku. Rozumiem że powinienem zacząć od sprawdzenia/wymiany przewodu masowego aku-masa, silnik-masa i sprawdzić aku.
Jakieś inne sugestie?


Tytuł: Odp: Problem z Napięciem???
Wiadomość wysłana przez: Tracer Sobota, 24.08.2013, 09:13:18
Sprawdz przekaznik 109 lub inny, który wspomaga stacyjkę.
powinien być gdzieś pod kierownicą.
Było o nim w innym wątku.


Tytuł: Odp: Problem z Napięciem???
Wiadomość wysłana przez: bucek Sobota, 24.08.2013, 13:55:46
Zapomniałem o tym napisać chociaż czytałem i sprawdziłem. W momencie gdy nie odpala i słychać to stuknięcie (jakby rozrusznika) to czasami słychać brzęczenie i przekaźnik 109 drga. Dodatkowo w tym samym momencie kontrolki wariują.


Tytuł: Odp: Problem z Napięciem???
Wiadomość wysłana przez: raby Sobota, 24.08.2013, 14:22:23
to przeczysc mu styki, przelutuj plytke


Tytuł: Odp: Problem z Napięciem???
Wiadomość wysłana przez: KKKKris Sobota, 24.08.2013, 17:28:00
A jakie wtedy masz napięcie w instalacji?


Tytuł: Odp: Problem z Napięciem???
Wiadomość wysłana przez: bucek Wtorek, 27.08.2013, 19:16:41
Przeczyściłem styki, na płytce były trochę jakby ?podrdzewiałe? - trudno to opisać.

Napięcie w spoczynku 12,4; przy ładowaniu 14,3; włączone światła+dmuchawa na max+radio 14,0.

Trochę go przejadę i dam znać czy problem powrócił.

Za wszystkie podpowiedzi dziękuję


Tytuł: Odp: Problem z Napięciem???
Wiadomość wysłana przez: KKKKris Wtorek, 27.08.2013, 20:09:33
Chodziło mi o napięcie kiedy
Cytat: bucek
gdy nie odpala i słychać to stuknięcie (jakby rozrusznika) to czasami słychać brzęczenie i przekaźnik 109 drga. Dodatkowo w tym samym momencie kontrolki wariują.


Tytuł: Dziwna sprawa podczas odpalania.
Wiadomość wysłana przez: emswisnia Wtorek, 28.01.2014, 16:07:48
Witam,

Kolejne zagatkowe pytanie aby dowiedzieć się czegoś nowego.
W mojej Ibizie podczas mrozów występuje takie oto objaw podczas odpalania po nocy auta (mrozy).
Auto odpala bez problemu ale resetuje się komputer czy to trip czy mfa.
Świece się grzeją około 10sek może mniej może więcej.
Przy odpalaniu występuje jakby takie przydławienie - wnioskuje to poprzez przygaszanie podświetlenia licznika - ale auto odpala przeważnie za pierwszym razem czasami za drugim. Podczas tego przydławienia właśnie się wszystko resetuje.
Akumulator ma napięcie ~12.86V na postoju ładowanie alternatora ukazuje ~14.42V dokładnie nie pamiętam.

Akumulator jest Varta 74ah 680A - 2008r.


Od KYS: Zaczynaj od sprawdzenia co jest na forum.

Pierwsze wnioski jakie mi się nasunęły to sprawa ze starym akumulatorem który nie trzyma już amperów i na mrozie dużo ich "traci".


Tytuł: Odp: Dziwna sprawa podczas odpalania.
Wiadomość wysłana przez: raby Wtorek, 28.01.2014, 16:19:57
stary akumulator, możesz też wyczyścić klemy i masę silnika


Tytuł: Odp: Dziwna sprawa podczas odpalania.
Wiadomość wysłana przez: emswisnia Wtorek, 28.01.2014, 22:13:59
Klemy mam wyczyszczane jak "złoto" a co do masy to tak się zastanawiam właśnie gdzie ona tam jest u mnie zlokalizowana.
Jedynie w oko wpadło mi miejsce zaraz gdzie jest akumulator jest tam jakby do karoserii taka śruba i do niej dołączone są dwa przewody minusowe.


Tytuł: Odp: Dziwna sprawa podczas odpalania.
Wiadomość wysłana przez: mac456x9 Środa, 29.01.2014, 06:26:45
Cytat: emswisnia
przewody minusowe

Prześledź je. Jeden idzie do bloku silnika. Przeczyść połączenie z blokiem silnika i karoserią.


Tytuł: Odp: Problem resetujący sie zegar i przejechane kilometry
Wiadomość wysłana przez: Stan Niedziela, 09.02.2014, 14:44:19
Nie ma czego szukać. AKU stary, utracił swoją pojemność. Miałem identyczny problem. Mój aku wyładowany do 10,5V ładował się do pełnego napięcia w 1,5-2h. Przy pomiarze napięcia miał 12,5V. W tym stanie po włożeniu do auta i odpalniu silnika, silnik odpalał ale gasły zegary itd. Dopiero wymiana na nowy pomogła.


Tytuł: Odp: Problem resetujący sie zegar i przejechane kilometry
Wiadomość wysłana przez: Darius_2508 Niedziela, 26.04.2015, 20:04:30
Witam

Piszę tutaj, aby nie zakładać nowego tematu...
Dzisiaj zgasły mi wszystkie cyferki na liczniku, zarówno w "okienku" po prawej, jak i lewej stronie, przebieg i godzina.
Wyświetlacze są normalnie podświetlone na czerwono tylko brak cyfr.
Wyświetlacz środkowy z ikonkami świateł mijania, hamulca ręcznego, itp działa bez zarzutu.
Niestety nie wiem czy cyfr nie było już przed zapaleniem auta czy zniknęły w czasie jazdy...

Co się stało? co zepsuło (cały licznik)? jak naprawić ten problem? może to tylko jakiś bezpiecznik się spalił? proszę o porady...

jaki numer bezpiecznika jest odpowiedzialny za te zegary?


Tytuł: Odp: Problem resetujący sie zegar i przejechane kilometry
Wiadomość wysłana przez: raby Niedziela, 26.04.2015, 21:26:33
http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=9632.0