Internetowy Klub Seata

Techniczne => Ogólne => Wątek zaczęty przez: uszek Poniedziałek, 19.02.2007, 20:14:55



Tytuł: Simmering od strony rozrzadu
Wiadomość wysłana przez: uszek Poniedziałek, 19.02.2007, 20:14:55
Juz 2 raz zmieniam simmering od strony rozrzadu od 3 tyg ma ktos jakies propozycje zeby tam nie ciekło? niby przy wałku nie powinno cieknac zreszta tam nic nie zrobie przy głowicy biore go na silikon delikatnie i wciskam a on leje dalej co z tym fantem? i nie wiem gdzie co i jak cieknie normalnie nie mam zielonego pojecia rozbiore rozrzad niby jest suchy od strony rozrzadu.

ZObaczymy co teraz bedzie bo dzis wymieniłem na nowy


Tytuł: Simmering od strony rozrzadu
Wiadomość wysłana przez: KKKKris Poniedziałek, 19.02.2007, 20:24:37
Cieknie ci srodkiem simeringa czy po zewnetrznej stronie? Jesli po zewnetrznej to wyjmij simering, dokladnie odtlusc simering i powierzchnie do ktorej przylega i nanies specjalna paste uszczelniajaca. Silikony w samochodzie to przezytek. Nie wytrzymuja temperatury i kontaktu z olejem. I po zlozeniu odczekaj az pasta zaschnie.


Tytuł: Simmering od strony rozrzadu
Wiadomość wysłana przez: uszek Poniedziałek, 19.02.2007, 20:26:50
chyba teraz cieklo srodkiem z tego co mi sie wydaje a ten silikon daje rade niezle:) jest wysokotemperaturowy


Tytuł: Simmering od strony rozrzadu
Wiadomość wysłana przez: dominik Poniedziałek, 19.02.2007, 20:27:50
Z simmeringów zawsze coś się uroni w aso powiedzieli że to normalne :neutral:
Ale jak ciernie cały czas to raczej poważniejsza sprawa :neutral:
Może silikon K+D da radę :niewiem:


Tytuł: Simmering od strony rozrzadu
Wiadomość wysłana przez: uszek Poniedziałek, 19.02.2007, 20:40:24
no z boki blok był mokry znaczy sie widac było ze to olej

[ Dodano: 2007-02-19, 20:41 ]
byl wilgotny


Tytuł: Simmering od strony rozrzadu
Wiadomość wysłana przez: dominik Poniedziałek, 19.02.2007, 20:51:44
Z tego co pamiętam to naprawa ok 300zł w aso,ale jak wilgotne zostawił bym to na tydzień powinno zejść  bo zawsze coś popuści nie ma innej rady
jeżeli nie i będzie dalej ciekło (ewidentnie) podjechał bym na kanał i skonsultował z fachowcem


Tytuł: Simmering od strony rozrzadu
Wiadomość wysłana przez: uszek Poniedziałek, 19.02.2007, 20:57:18
no ja robie w aso znaczy sie u fachowca z aso ale poza aso tez robi duzo taniej no zobaczymy teraz zmienił moze bedzie ok


Tytuł: Simmering od strony rozrzadu
Wiadomość wysłana przez: dominik Poniedziałek, 19.02.2007, 21:01:23
Takie objawy zaobserowoałem przy 140000 98r.silnik 1.4 60KM może to taka przypadłość nie ruszałem tego i nic poważnego się nie działo ;-)


Tytuł: Simmering od strony rozrzadu
Wiadomość wysłana przez: uszek Poniedziałek, 19.02.2007, 21:02:58
heh u mnie tez nic sie nie dzieje a mam 170 tys po prostu lubie jak mam zrobione wsyztsko co trzeba i czysto


Tytuł: Simmering od strony rozrzadu
Wiadomość wysłana przez: KKKKris Poniedziałek, 19.02.2007, 21:05:26
Cytat: "dominik"
jeżeli nie i będzie dalej ciekło (ewidentnie) podjechał bym na kanał

Na kanal? Cos ktos zle zrozumial.
Cytat: "uszek"
niby przy wałku nie powinno cieknac

Ja zrozumialem ze chodzi o walek rozrzadu, a ten chyba jest na gorze. Choc nie wiem jak w AEX.


Tytuł: Simmering od strony rozrzadu
Wiadomość wysłana przez: raby Poniedziałek, 19.02.2007, 21:16:23
Cytat: "KKKKris"
Ja zrozumialem ze chodzi o walek rozrzadu, a ten chyba jest na gorze. Choc nie wiem jak w AEX.
Ja tez tak rozumiem.
A w AEX oslona na pasek jest pod paskiem (jedna czesc), ze zaslania ten symering i nie wiele tam widac co sie dzieje?
Bez zdjecia paska i kola pasowego brak dostepu?


Tytuł: Simmering od strony rozrzadu
Wiadomość wysłana przez: dominik Poniedziałek, 19.02.2007, 21:16:50
Cytat: "KKKKris"
Cytat: "dominik"
jeżeli nie i będzie dalej ciekło (ewidentnie) podjechał bym na kanał

Na kanal? Cos ktos zle zrozumial.
.


Miałem na myśli warsztat i ewent. look od spodu sorki :ok:


Tytuł: Simmering od strony rozrzadu
Wiadomość wysłana przez: uszek Poniedziałek, 19.02.2007, 21:37:26
Cytat: "raby"
Cytat: "KKKKris"
Ja zrozumialem ze chodzi o walek rozrzadu, a ten chyba jest na gorze. Choc nie wiem jak w AEX.
Ja tez tak rozumiem.
A w AEX oslona na pasek jest pod paskiem (jedna czesc), ze zaslania ten symering i nie wiele tam widac co sie dzieje?
Bez zdjecia paska i kola pasowego brak dostepu?


Tak trzeba zdejmowac kolo zeby go wymienic i taki plastik simering  znajduje sie na gorze tam gdzie mowisz ale jak cieknie to leje sie po bloku i to widac i ma ktos na to rade?


Tytuł: Simmering od strony rozrzadu
Wiadomość wysłana przez: KKKKris Poniedziałek, 19.02.2007, 21:51:53
A czy napewno cieknie simering? Mnie puszczala uszczelka pod klawiatura i tez byl olej pod tym plastikiem co jest pod kolem. Wymienilem uszczelke, przykleilem i do dzis spokoj


Tytuł: Simmering od strony rozrzadu
Wiadomość wysłana przez: raby Poniedziałek, 19.02.2007, 21:59:39
Cytat: "KKKKris"
A czy napewno cieknie simering? Mnie puszczala uszczelka pod klawiatura i tez byl olej pod tym plastikiem co jest pod kolem. Wymienilem uszczelke, przykleilem i do dis spokuj
Dokladnie  :ok:  z tym ze u mnie raz do roku lub 2 trzeba poprawiac bo ciagle cieknie  :satan:


Tytuł: Simmering od strony rozrzadu
Wiadomość wysłana przez: KKKKris Poniedziałek, 19.02.2007, 22:13:17
Cytat: "raby"
Dokladnie  z tym ze u mnie raz do roku lub 2 trzeba poprawiac bo ciagle cieknie

Moze sproboj posmarowac uszczelke pasta uszczelniajaca (bodajze dirco, durco... czy jakos tak).


Tytuł: Simmering od strony rozrzadu
Wiadomość wysłana przez: uszek Poniedziałek, 19.02.2007, 22:15:50
no koledzy teraz jest simering posmarowany i cała uszczelka na okolo silikonem i zobaczymy


Tytuł: Simmering od strony rozrzadu
Wiadomość wysłana przez: raby Poniedziałek, 19.02.2007, 22:39:48
Cytat: "KKKKris"
Moze sproboj posmarowac uszczelke pasta uszczelniajaca (bodajze dirco, durco... czy jakos tak).
jakas pasta specjalna do tego smarowalem (poradzili mi w warsztacie) i jakis czas trzymalo i teraz cieknie od strony paska (nie cieknie ale mokre jest)
Zawsze skladalem na silikon i efekt podobny, przez jakis czas susza a pozniej wylazi... po bokach. Chyba konstrukcja tej pokrywy jest do d...  :neutral:


Tytuł: Simmering od strony rozrzadu
Wiadomość wysłana przez: KKKKris Wtorek, 20.02.2007, 06:00:59
Cytat: "raby"
Chyba konstrukcja tej pokrywy jest do d...

Moze jest skrzywiona? Mnie trzyma juz ponad rok, teraz przy wymianie oleju mam do wymiany uszczelke pod miska.
A moze wkladacie jakies papierzane uszczelki. Ja zakladalem te orginalne gumowe.


Tytuł: Simmering od strony rozrzadu
Wiadomość wysłana przez: raby Wtorek, 20.02.2007, 12:42:45
Cytat: "KKKKris"
A moze wkladacie jakies papierzane uszczelki. Ja zakladalem te orginalne gumowe.
Gumowa ale moze ta guma jest slabej jakosci i sie robi plastyczna po jakims czasie  :niewiem: narazie puszcza tylko od paska to sobie dalem spokoj.


Tytuł: Odp: Simmering od strony rozrzadu
Wiadomość wysłana przez: stryker2 Środa, 08.04.2009, 16:28:42
Witam!
Mam tez problem z owym simmeringiem :-) , prawdopodobnie z tego co widze cieknie z niego...
Wedlug katalogu ma byc o rozmiarach 47x10 ... w sklepie dali mi 32-47-10 tak wiec mam nadzieje ze bedzie dobry.
Ale do rzeczy jak sie za to zabrac po kolei ? Zeby na nowo nic nie ustawiac... (przestawienie paska i ustawianie zaplonu...)
Moglby ktos napisac jak to robił u siebie ?
Rozumiem ze trzeba zaznaczyc w ktorym miejscu jest pasek na tym kole zebatym i co dalej...
Czekam na rady...
Nizej zamieszczam foto:
(http://unimor.info/ibiza/kolo_1.jpg)
(http://unimor.info/ibiza/kolo_2.jpg)
(http://unimor.info/ibiza/kolo_3.jpg)
(http://unimor.info/ibiza/simmering.jpg)


Tytuł: Odp: Simmering od strony rozrzadu
Wiadomość wysłana przez: choodini Środa, 08.04.2009, 16:42:24
toć tu sucho :)bym zszedł do garażu z aparatem, to bym ci pokazał jak wygląda jak cieknie...  :los:


Tytuł: Odp: Simmering od strony rozrzadu
Wiadomość wysłana przez: stryker2 Środa, 08.04.2009, 19:39:01
Mi cieknie z drugiej strony tej obudowy paska :-) . Po tej stronie jak sa fotki jest sucho :-)
Bawil sie ktos z was w te wymiane ?


Tytuł: Odp: Simmering od strony rozrzadu
Wiadomość wysłana przez: Leemarvin Czwartek, 09.04.2009, 07:54:02
Jak nie wiesz jak to zrobić, to się nie zabieraj, bo tylko problemów sobie narobisz i kłopotów.


Tytuł: Odp: Simmering od strony rozrzadu
Wiadomość wysłana przez: Zyga4don Czwartek, 09.04.2009, 08:25:14
dokladnie trzeba zwalić rozrząd, koło pasowe... robota wsumie nie trudna ale jak rozrządu poskładać nie potrafisz to się nie zabieraj !


Tytuł: Odp: Simmering od strony rozrzadu
Wiadomość wysłana przez: stryker2 Czwartek, 09.04.2009, 10:36:38
Jak to mowia kazdy na poczatku nic nie wie :-) pozniej sie dowiaduje ;D no ale cos troche w tym racji jest.... Szkoda ze nie jestescie z Gdanska :-) to bym sobie podpatrzyl...
Nic bede zmuszony szukac do tego mechanika... bo z rozrzadem nie ma zartow ;/

ps. jakby jednak ktos sie znalazl co do opisu lub pomocy to zapraszam na priv


Tytuł: Odp: Simmering od strony rozrzadu
Wiadomość wysłana przez: Leemarvin Czwartek, 09.04.2009, 13:37:05
Cytat: Zyga4don
koło pasowe
W jakim celu koło pasowe jak chce wymienić uszczelniacz na wałku rozrządu? :o


Tytuł: Odp: Simmering od strony rozrzadu
Wiadomość wysłana przez: raby Czwartek, 09.04.2009, 17:25:42
Cytat: Leemarvin
W jakim celu koło pasowe jak chce wymienić uszczelniacz na wałku rozrządu? :o
bo nie zdejmie oslony paska inaczej :-X

Cytat: stryker2
jak sie za to zabrac po kolei ? Zeby na nowo nic nie ustawiac... (przestawienie paska i ustawianie zaplonu...)
Moglby ktos napisac jak to robił u siebie ?
Rozumiem ze trzeba zaznaczyc w ktorym miejscu jest pasek na tym kole zebatym i co dalej...
zaplon sie nie przestawi, jest z przeciwnej strony

kolo gorne ma znak (kropke) ustawiasz to na przeciwko wystajacego plastiku pod kolem
kolo dolne powinno miec chyba kreske ktora ustawi sie w takie szczelinie w oslonie

mi udalo sie zdjac pasek bez luzowania pompy wody bo tak jest napinany pasek
odkrecasz kolo gorne, pozniej kilka srub 10 od plastikowej oslony
tylko nie pamietam czy zdejmowalem dolne kolo ale chyba tak bo oslona siedziala pod nim tez


Tytuł: Odp: Simmering od strony rozrzadu
Wiadomość wysłana przez: Leemarvin Czwartek, 09.04.2009, 18:56:39
Cytat: raby
bo nie zdejmie oslony paska inaczej

Wnosisz po swoim starym? To jest ABD i tam jest troszkę inaczej, dołu się nie rusza


Tytuł: Odp: Simmering od strony rozrzadu
Wiadomość wysłana przez: raby Czwartek, 09.04.2009, 19:07:19
Cytat: Leemarvin
To jest ABD i tam jest troszkę inaczej, dołu się nie rusza
ale gore i tak trzeba :-X


Tytuł: Odp: Simmering od strony rozrzadu
Wiadomość wysłana przez: Leemarvin Czwartek, 09.04.2009, 19:14:29
Ale żeby zdjąć górną osłonę wewnętrzną nie trzeba demontować koła pasowego na wale :-X


Tytuł: Odp: Simmering od strony rozrzadu
Wiadomość wysłana przez: raby Czwartek, 09.04.2009, 19:18:29
ale na walku trzeba


Tytuł: Odp: Simmering od strony rozrzadu
Wiadomość wysłana przez: Leemarvin Czwartek, 09.04.2009, 19:20:53
Ale na wałku nie ma koła pasowego :-X tylko jest koło zębate :eye:


Tytuł: Odp: Simmering od strony rozrzadu
Wiadomość wysłana przez: raby Czwartek, 09.04.2009, 19:23:42
oj no kolo to kolo
co bede komus tlumaczyl roznice jak odkrecic musi a juz jak sie fachowo nazywa to...
juz nie chce mi sie tlumaczyc wiec ograniczam sie w pouczaniu


Tytuł: Odp: Simmering od strony rozrzadu
Wiadomość wysłana przez: Leemarvin Czwartek, 09.04.2009, 19:44:30
Napisał źle, ty jeszcze potwierdziłeś to poprawiłem i wyjasniłem.
O to chodzi żeby wytłumaczyć, bo zacznie gość robić i bedzie marnował czas na szajbe na wale przez to "fachowe" słownictwo, zamiast skupić sie na górze.


Tytuł: Odp: Simmering od strony rozrzadu
Wiadomość wysłana przez: raby Czwartek, 09.04.2009, 20:02:05
Cytat: Leemarvin
Napisał źle, ty jeszcze potwierdziłeś to poprawiłem i wyjasniłem.
O to chodzi żeby wytłumaczyć,
nie no ok :pub:
ktos musi bo ty wiesz ze ja wiem a ja wiem ze ty wiesz ale mi juz reńce opadajom*


*pisownia celowa


Tytuł: Odp: Simmering od strony rozrzadu
Wiadomość wysłana przez: KKKKris Czwartek, 09.04.2009, 20:48:30
Czy koło napędzane paskiem to nie koło pasowe?
Coś pamiętam, że chyba zalecają kolejność odkręcania i dokręcania panewek wałka.


Tytuł: Odp: Simmering od strony rozrzadu
Wiadomość wysłana przez: Leemarvin Czwartek, 09.04.2009, 21:50:16
Skoro ma zęby takie koło, to jest zebate a nie pasowe chyba......
Przekładnia CVT na przykład jest przekładnią pasową, bo ma koła bezzębne o zmiennej średnicy podziałowej.


Tytuł: Odp: Simmering od strony rozrzadu
Wiadomość wysłana przez: Zyga4don Piątek, 10.04.2009, 08:52:44
Ok Leemarvin, jest to koło zębate, to na górze, na wale korbowym, o to koło mi chodziło


Tytuł: Jak ściągnąć dużą zębatkę rozrządu z wałka??
Wiadomość wysłana przez: zybi20 Niedziela, 31.05.2009, 22:46:24
Pytanie jak w temacie, leci mi uszczelniacz na wałku rozrządu aby się do niego dobrać muszę ściągnąć zębatkę. W astrze można było zblokować wałek i odkręcenie nie stanowiło problemu. Z kolei do seata widziałem jakieś ustrojstwo do przytrzymania zębatki, czy ktoś ma jakiś sprawdzony sposób na ściągnięcie tej zembatki????

od KYS: Szukanie przestało działać? Scalone.


Tytuł: Odp: Jak ściągnąć dużą zębatkę rozrządu z wałka??
Wiadomość wysłana przez: uszek Niedziela, 31.05.2009, 22:51:44
z tego co pamietam jakis klucz na zablokowanie kola i drugi oczkowy do odkrecenia sruby nastepnie jak kolo samo nie chce zejsc to sciagacz do lozysk i schodzi


Tytuł: Odp: Simmering od strony rozrzadu
Wiadomość wysłana przez: neo-one Niedziela, 07.06.2009, 20:13:46
czy ktoś ma jakiś sprawdzony sposób na ściągnięcie tej zembatki????
Cytat z serwisówki od polówki /ale mi się zrymowało hehe :punk:/
Kod:
Unieruchomić koło wału rozrządu od przodu
za pomocą odpowiedniego trzpienia.
W tym celu należy wsunąć trzpień lub duży
wkrętak przez otwór w kole wału rozrządu
i oprzeć go o górną powierzchnię głowicy
cylindrów, podkładając pod trzpień kawałek
drewna, aby uniknąć uszkodzenia powierzchni
uszczelniającej głowicy. Przytrzymując trzpień,
poluzować śrubę mocującą koło na wale rozrządu.
Odkręcić i zdjąć koło lub w razie potrzeby
zbić lekkimi uderzeniami gumowego młotka.

Sposób nie sprawdzony ale silniki polo i nasze z tej samej bajki wzięte więc raczej będzie OK  :ok:


Tytuł: Odp: Simmering od strony rozrzadu
Wiadomość wysłana przez: stryker2 Piątek, 12.06.2009, 14:13:57
Byłem dziś w firmie: TuneUP www.tune-up.pl i za wymiane uszczelniacza + podlaczenie kompa i sprawdzenie Lampa stroboskopowa zapłonu + sprawdzenie poziomu oleju w skrzyni zapłaciłem 100 zł ;]
Przy okazji podpatrzylem jak to jest robione :-)
Mam nadzieje ze ciec juz nie bedzie ;-)


Tytuł: Odp: Simmering od strony rozrzadu
Wiadomość wysłana przez: Sid Poniedziałek, 04.01.2010, 00:02:21
Podłącze się też pod temat!! Robiłem ten simering u siebie już 2 razy i dalej to samo polecialem w trase 300Km wróciłem i to samo!!! Ręce opadają !!! Ile razy to można rozbierać i robić!! Jak ktoś sobie poradził proszę o podzielenie sie wiedzą :pub:

Napisano: Niedziela, 03.01.2010, 23:31:43


Chciałbym jeszcze dodać dla spokojnego umysłu żeby nie bylo ze słabej jakości simering no pierwszy moge sie zgodzic bo kosztował 20zł ale drugi założyłem orginał za prawie 100zł :( i dalej leje


Tytuł: Odp: Simmering od strony rozrzadu
Wiadomość wysłana przez: raby Poniedziałek, 04.01.2010, 01:42:49
Cytat: Sid
ale drugi założyłem orginał za prawie 100zł :( i dalej leje
na walku rozrzadu?
a walek nie jest wyrobiony?


Tytuł: Odp: Simmering od strony rozrzadu
Wiadomość wysłana przez: Sid Poniedziałek, 04.01.2010, 01:47:48
Hm przy drugim zakladani miezyłem nie ma tam zadnego wyrobienia ;/ przed simeringiem jest lekka taka rdzewka  wyczyscilem to wszystko ladnie mam nawet fotki bylo troche dluzej dobrze niz poprzednio i dalej to samo własnie juz myslałem moze zeby wałek zmienić


Tytuł: Odp: Simmering od strony rozrzadu
Wiadomość wysłana przez: raby Poniedziałek, 04.01.2010, 01:52:57
a olej jak wyglada?
mi rozwalalo uszczelanicze tylnego mostu bo mialem rdze w nim, po rozebraniu i wyczysczeniu jest spokoj


Tytuł: Odp: Simmering od strony rozrzadu
Wiadomość wysłana przez: Sid Poniedziałek, 04.01.2010, 02:03:18
przed i po  >:(  Zdjęcia w załączniku

Napisano: Poniedziałek, 04.01.2010, 01:59:56


Olej normalny wymieniany na czas co 10tysi 10w40 magnatec nie ma w nim syfu ani nic


Tytuł: Odp: Simmering od strony rozrzadu
Wiadomość wysłana przez: raby Poniedziałek, 04.01.2010, 02:11:25
Cytat: Sid
Zdjęcia w załączniku
http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=5476.0  :!:
czy walek nie ma luzu?


Tytuł: Odp: Simmering od strony rozrzadu
Wiadomość wysłana przez: Sid Poniedziałek, 04.01.2010, 02:20:45
(http://img695.imageshack.us/img695/8056/89218873.th.jpg) (http://img695.imageshack.us/my.php?image=89218873.jpg) (http://img514.imageshack.us/img514/8915/przed.th.jpg) (http://img514.imageshack.us/my.php?image=przed.jpg)

Napisano: Poniedziałek, 04.01.2010, 02:15:37


sprawdzałem tylko ręcznie nie mam takiego przyrządu nie wyczułem żeby miał jakkolwiek luz
Gniazdo raczej nie majak się wyrobić jedynie co mi przychodzi na myśl to wymiana tego wałka tak myśle


Tytuł: Odp: Simmering od strony rozrzadu
Wiadomość wysłana przez: Leemarvin Poniedziałek, 04.01.2010, 07:18:13
Po czym wkładasz uszczelniacz na wałek?
Bo jeśli wsuwasz uszczelniacz po tej rdzy na wałku to się nie dziw, że puszcza olej. Uszczelniacze w układach ciśnieniowych powinny być zakładane na powierzchnie polerowane o bardzo niskiej chropowatości, nawet Ra1,6.


Tytuł: Odp: Simmering od strony rozrzadu
Wiadomość wysłana przez: Sid Poniedziałek, 04.01.2010, 12:46:48
No powiem szczerze że jak zdemontowałem koło zębate i zobaczylem tą rdze to byłem lekko zdziwiony  :o miałem wcześniej fiata i takie rzeczy nie miały miejsca.Bo też wymieniałem rozrząd :eye:
No po dokładnym oczyszczeniu tego i posmarowaniu lekko olejem wsunąłem uszczelniacz i równo nabiłem, w sumie ta chropowata powierzchnia jest tylko przed simmerningiem.
A jeszcze nie napisałem jednego po wymianie na ten orginał simmering  i założeniu paska tego co olejem lekko dostał bo chiałem założyć nowy pasek ale ile pasków mozna kupować w ciągu miesiąca :nonono:  jeżdziłem chyba z miesiąc żeby przetestowac tylko trasa pomieście czyli obroty chwilowe masz 4 tysie normalnie do 3 i wszystko grało!! Mój drugi wyjazd za miasto i dłuższa trasa na 4 -5 tysiecy obrotów i zobaczyłem juz lekkie plamki  >:(

Napisano: Poniedziałek, 04.01.2010, 12:36:31


To dokładnie nie wygląda jak wyciek, ale po dłuższym używaniu auta teraz mija 6 miesięcy od wymiany tego simmeringu dopiero widac taką jakby smuge na plastikowej tej obudowie! Od wymiany do wymiany oleju nie dolewam praktycznie nic!

Napisano: Poniedziałek, 04.01.2010, 12:43:28


Po czym wkładasz uszczelniacz na wałek?
Bo jeśli wsuwasz uszczelniacz po tej rdzy na wałku to się nie dziw, że puszcza olej. Uszczelniacze w układach ciśnieniowych powinny być zakładane na powierzchnie polerowane o bardzo niskiej chropowatości, nawet Ra1,6.

Kurcze zastanawia mnie skąd się ta rdza tam wzięła  :-\ wiadomo ze od przodu moze wpadac woda czy coś i wilgoć wchodzić ale nie powinno tak wałka atakować widziałem starsze auta i nie było źle  :(


Tytuł: Odp: Simmering od strony rozrzadu
Wiadomość wysłana przez: daniels81 Poniedziałek, 04.01.2010, 13:00:17
naucz się edytować posty  :!:


Tytuł: Odp: Simmering od strony rozrzadu
Wiadomość wysłana przez: grand Czwartek, 19.01.2012, 02:18:52
Ta rdza nie ma tu nic do rzeczy gdyż zimering pracuje głębiej . problem polega na tym że w aex wałki są zrobione z lipnych materiałów.

Jedyna rzecz jaką możesz zrobić by nie bawić się w wymianę wałka tylko wyjąć sprężynkę z uszczelniacza , rozkręcić ją , minimalnie skrócić włożyć skręcić i w uszczelniacz i założyć (wałek przesmarować olejem). Kupuj uszczelniacze ori czyli victor reinz z brązowym środkiem , ten materiał jest wykonany z specjalnego tworzywa by nie parciał.

Tak wyglądał uszczelniacz po kupnie ibi , wymieniłem jeden po czym zastosowałem ten patent

(http://images38.fotosik.pl/1067/f932a7a1e5d30042m.jpg) (http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/f932a7a1e5d30042.html)

tak po paru tysiach jak wymieniałem rozrząd


 (http://images43.fotosik.pl/1260/9e7ffc7011def1b2m.jpg) (http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/9e7ffc7011def1b2.html)