Internetowy Klub Seata

Techniczne => Ogólne => Wątek zaczęty przez: uszek Niedziela, 18.02.2007, 19:58:32



Tytuł: alternator do wspomagania
Wiadomość wysłana przez: uszek Niedziela, 18.02.2007, 19:58:32
Prosze o pomoc kto ma wspomaganie w silniku 1.4 a konkretnie nie wiem czy trzeba zmieniac alternator zakładajac wspomaganie. Ja mam alternator o oznaczeniu G z tego co pamietam [jutro napisze dokładnie](koncówka oznaczenia) a kumpel ma H i on ma wspomaganie. Oba alternatory sa na szerokim pasku jedynie roznica on ma silnik 1.6 a ja 1.4


Tytuł: alternator do wspomagania
Wiadomość wysłana przez: Tracer Niedziela, 18.02.2007, 20:25:39
Potrzebna Ci jest  "łapa" na której jest umocowany altek i pompa wspomagania.
Jak bedziesz miał łapę to sobie altka przymierzysz


Tytuł: alternator do wspomagania
Wiadomość wysłana przez: uszek Niedziela, 18.02.2007, 20:31:59
heh spoko przymierze ale jak bede kupował wszytsko razem to bedzie taniej a tak to lipa jakby mi ktos podał literke to bym wiedział

[ Dodano: 2007-02-18, 20:33 ]
heh a tak apropo wiem co ejst mi potrzebne tylko nie wiem czy musze alternator zmieniac oba niby sie niczym nie roznia tylko  oznaczeniem litreki i tyle i dlatego prosze o jakies info bo moze ma jakies inne parametry albo cos a obudowa ejst ta sama i nie warto wymieniac bo moj bedzie dobry dlatego prosze kto ma 1.4 prosze o oznaczenie alternatora jest na wierzchu jak sie otworzy maske wiec mysle ze nie bedzie wiekszych problemów


Tytuł: alternator do wspomagania
Wiadomość wysłana przez: peter174 Niedziela, 18.02.2007, 20:37:08
Cytat: "uszek"
... bo moze ma jakies inne parametry...


nie ma ... oba są 70 A


Tytuł: alternator do wspomagania
Wiadomość wysłana przez: uszek Niedziela, 18.02.2007, 21:10:47
Cytat: "peter174"
Cytat: "uszek"
... bo moze ma jakies inne parametry...


nie ma ... oba są 70 A


czyli obudowy sa takie same i wszystko takie same ???


Tytuł: alternator do wspomagania
Wiadomość wysłana przez: Shizo Niedziela, 18.02.2007, 21:46:49
ETOS podaje: 028 903 025 G - BOSH 70A; 037 903 023 G - VALEO 90A wspom.ukł.kierow+klima; 037 903 023 Q - VALEO 70A wspom.ukł.kierow.; 028 903 025 H BOSH 70A wspom.ukł.kierow.


Tytuł: alternator do wspomagania
Wiadomość wysłana przez: peter174 Poniedziałek, 19.02.2007, 09:13:37
mowa na 99,9% o tym zestawie alternatorów:
028 903 025 G - BOSH 70A
028 903 025 H - BOSH 70A
gdyż
Cytat: "uszek"
Ja mam alternator o oznaczeniu G z tego co pamietam [jutro napisze dokładnie](koncówka oznaczenia) a kumpel ma H i on ma wspomaganie

w drugim zestawie
037 903 023 G - VALEO 90A
037 903 023 Q - VALEO 70A
brak jest oznaczonego na końcu literką H  :chytry:


Tytuł: alternator do wspomagania
Wiadomość wysłana przez: uszek Piątek, 23.02.2007, 19:20:23
koleedzy jak sprawdzic pompe od wspomganiaa i maglownice/ chce zalozyc do siebie wsspomaganie i tak zeeby od razu nie naprawiac i nie regenerowac.

Pompe z lapa i naapinaczem moge miec z anglika za 300zł . Powinno pasowac do mojego prawda?

DObra a jak sprawa z drazkami kierowniczymy da sie je przelozyc z maglownicy bez wspomagaania? czy trzebaa kupic raazem z maglownica ze wspomaganiem?? Maglowniica nowa beez drazkow mialbym zaa 350zł aa uzywana z drazkami zaa tyle samo wieec jak/


Tytuł: alternator do wspomagania
Wiadomość wysłana przez: xROnx Niedziela, 25.02.2007, 11:35:04
jesli potrzebujesz lape pod alternator to ja mam taka na sprzedaz.do tej lapy mozesz jeszcze przyczepic pompe pod klime bo jest na niej takied miejsce.
pompy i magla nie sprawdzisz w 100% inaczej jak tylko zalozysz do auta.na oko to mozesz sprawdzic czy magiel nie ma zadnych wyciekow a pompe to na oko to chyba tylko z ten sposob ze jak pokrecisz kolem pasowym to czy nic tam nie chrobocze czy kolo sie nie dyga na boki...ale to tylko na oko.1005 bedziesz mial jak zalozysz dopiero.
magiel musisz wymienic caly tj na ten co jest od wspomagania ten od "bez wspomagania' do niczego ci sie przyda:) chyba tylko na sprzedaz:)


Tytuł: alternator do wspomagania
Wiadomość wysłana przez: uszek Niedziela, 25.02.2007, 11:44:17
koncówki drazków pasuja od sstarej/?
 wlasnie sie zastanawiam czy zakladac wspomagaanie bo moze byc z tym wiecej problemow niz pozytku
Chce zalozyc gumy 195/50R15 a teeraz mam 175/75r13 i jaak bedzie z kreceniem kierownica teraz nie ma probleemu aalee z nowymi gumami?? jak sadzicie/


Tytuł: alternator do wspomagania
Wiadomość wysłana przez: xROnx Niedziela, 25.02.2007, 12:13:55
nie powiem ci czy stare drazki beda pasowac.mozliwe ze nie beda a mozliwe ze beda:)
zalozenie wspomagania to jednak duuuzo pierdzielenia sie.musi wszystko pasowac a najgorsze jest to ze mozeszponakupowac wszystko i potem sie okaze ze nie bedzie cos pasowac.
ja mam gumki 185/60 r 14 (letnie) i powiem Ci ze...no bywa lzej zima kiedy mam zalozone wezsze gumki:)
ja chcialem zalozyc u siebie wspomaganie ale u mnei byl jeden malenki problem ale w sumie kluczowy:) nie dalo sie zalozyc lapy pod alternator i pompe. brakowalo dwoch otworow w bloku no i kupa.pelno czesci a nie chcialem robic jakis przeroben zeby tylko pompe jakos zamocowac bo jeszcze cos mi pierdzielnie i co bedzie.to jest jednak uk kierowniczy.... u ciebie moze byc latwiej niz u mnie bo ty masz silnik 1.4 i na pewno masz te przeklete dwa otwory wiecej niz ja:)


Tytuł: alternator do wspomagania
Wiadomość wysłana przez: uszek Niedziela, 25.02.2007, 12:15:26
ja chyba ssie rozmysle wiecej moze byc z tym probleemu niz pozytku


Tytuł: alternator do wspomagania
Wiadomość wysłana przez: xROnx Niedziela, 25.02.2007, 12:30:59
...no to teraz bedzie na mnie... :)


Tytuł: alternator do wspomagania
Wiadomość wysłana przez: uszek Niedziela, 25.02.2007, 12:38:06
nie niie po prostu kupie uzywki nie wiadomo co i jak siee okaaze co nie tak to regeneracja i znow koszty a jak nie bedziew ielkiej roznicy w kreceniu kieronica to po co siee pchac w kosszty/

moze mi sie trafi tanio to sobie kupie kiedys:D

[ Dodano: 2007-02-25, 12:45 ]
a z golfaa 3 bedzie pasowac?


Tytuł: alternator do wspomagania
Wiadomość wysłana przez: xROnx Niedziela, 25.02.2007, 12:54:01
to znaczy tak. od golfa 3 bedzie wszystko pasowac z wyjatkiem koncowek drazkow. jeszcze do nie dawna myslalem ze wszystko to to samo ale koncowki maja troszeczke za malo gwintu...


Tytuł: alternator do wspomagania
Wiadomość wysłana przez: uszek Niedziela, 25.02.2007, 12:55:33
aa z silnika 1.8?


Tytuł: alternator do wspomagania
Wiadomość wysłana przez: maciek Niedziela, 25.02.2007, 14:18:20
miałem golfa3 1.4był bez wspomagania i na kapciach195/50/15 żona jeżdziła do pracy i nie narzekała,a nawet nie chciała abym zakładał wspomaganie.a ja i tak założyłem!
troche było z tym problemu.alternator jest inny-bez wspomagania naciąg paska reguluje sprężyna i śruba,a z wspom rolka i alter ma inne otwory.Z silnika1.8alter pasuje ale musisz mieć tą łape.pompa bedzie raczej inna.szczerze-daj sobie spokój. za tą kasiorke leiej kupić dobre kapcie!


Tytuł: alternator do wspomagania
Wiadomość wysłana przez: uszek Niedziela, 25.02.2007, 14:40:48
no to juz szytsko jasne dzieki


Tytuł: alternator do wspomagania
Wiadomość wysłana przez: xROnx Niedziela, 25.02.2007, 17:38:07
zgadzam sie z mackiem. kasy pojdzie na to duzo.bo za komplen wsp placisz powiedzmy 500-600pln do tego dochodzi robocizna z jakies 200-300pln u pana tadka badz w ASO tam to pewnie z 1000pln (smiech na sali) no to policz sobie sam.i to jeszcze jezeli wszystko bedie pasowac. to chyba prosciej bedzie sprzedac seata bez wsp i kupic seata z wsp :)
tez sie upieralem przy swoim zeby zalozyc duzo ludzi mi odradzalo m.in z forum:) i teraz widac ze mieli racje.


Tytuł: alternator do wspomagania
Wiadomość wysłana przez: joker Niedziela, 25.02.2007, 20:37:57
jesli moge cos powiedziec to tylko tyle ze ja niedawno zakladalem do siebie wspomaganie  z golfa  3  i niepasuja drazki  sa zadlugie i to znacznie ale po kilku operacjach sie udalo co do pompy to niewiem bo zakladalem to do  mojego auta ktore teraz  ma pojemnosc  2,8  i pompa juz byla   reszta pasowala  , co do maglownicy to tak jak mowie ja sie naciolem i z golfa  3  wsumie pasuje tyle ze  trzeba drazki przerabiac  ale ja mialem  ta mozliwosc i jakos sie udalo