Internetowy Klub Seata

Techniczne => Benzyna & LPG => Wątek zaczęty przez: kiko1 Sobota, 17.02.2007, 17:52:04



Tytuł: kable WN
Wiadomość wysłana przez: kiko1 Sobota, 17.02.2007, 17:52:04
Witam
Proszę o podpowiedź, w jakiej kolejności mają być podłączone kable WN.
Moja ibiza nie pali, a wymieniałem kable WN i podłączyłem tak jak były podpięte stare,ibiza
dalej nie pali a według książki powinny być podpięte inaczej
Np. kabel który jest u góry kopułki (przy czujniku Halla) jest podpięty najbliżej paska rozrządu, czy tak jest prawidłowo i jak powinny być podpięte następne kable.
 Ibiza 1,6  1994  ABU
Dziękuję , pozdrawiam


Tytuł: kable WN
Wiadomość wysłana przez: KKKKris Sobota, 17.02.2007, 20:57:54
Jesli kolejnosc zaplonu jestu ciebie jak wszedzie czyli 1-3-4-2, to ustawiasz tlok w 1 cylindrze max gornym polozeniu - przyczym oba zawory powinny byc zamkniete, zdejmujesz kopulke i palec rozdzielacza wskazuje 1 cylinder, a wlasciwie miejsce na przewod WN do niego, dalej zgodnie z ruchem wskazuwek zegara tak jak kolejnosc zaplonu. Cylindry liczymy od kola pasowego.


Tytuł: kable WN
Wiadomość wysłana przez: kiko1 Niedziela, 18.02.2007, 15:03:36
Podziękowania, Pozdrawiam


Tytuł: Odp: kable WN
Wiadomość wysłana przez: kony Niedziela, 02.03.2008, 13:26:38
Podłączę się pod temat kabli. Mam 87 tys przebiegu i zastanawiam się czy nie wymienić, jeżdżę na benzynie, w sumie żadnych niepokojących objawów nie ma, po prostu chciałem to zrobić profilaktycznie żeby mieć sprawny samochód jak będę bardzo daleko od domu.

Myślicie że powinienem wymienić, po jakich przebiegach Wy wymienialiście (szukałem na forum ale nie znalazłem, może słabo szukałem)?


Tytuł: Odp: kable WN
Wiadomość wysłana przez: Miro Niedziela, 02.03.2008, 14:09:20
Jak Ci sie nic nie dzieje,to po co wymieniać?


Tytuł: Odp: kable WN
Wiadomość wysłana przez: kony Niedziela, 02.03.2008, 15:03:41
Cytat: Miro
Jak Ci sie nic nie dzieje,to po co wymieniać?

Niby nic sie nie dzieje ale prawie 90 tysięcy to może już sporo jak na kable.

Nie chciałbym żeby coś zaczęło się z nimi dziać jak będę 1500 kilometrów od domu.

Z drugiej strony ciekawi mnie ile wytrzymują kable w Seatach.


Tytuł: Odp: kable WN
Wiadomość wysłana przez: Miro Niedziela, 02.03.2008, 18:17:13
Cytat: kony
Nie chciałbym żeby coś zaczęło się z nimi dziać jak będę 1500 kilometrów od domu.
To dla pewności wymień i będziesz miał spokój.


Tytuł: Odp: kable WN
Wiadomość wysłana przez: raby Niedziela, 02.03.2008, 19:03:37
Cytat: kony
Niby nic sie nie dzieje ale prawie 90 tysięcy to może już sporo jak na kable.

Nie chciałbym żeby coś zaczęło się z nimi dziać jak będę 1500 kilometrów od domu.

Z drugiej strony ciekawi mnie ile wytrzymują kable w Seatach.
no to ja przejechalem ponad 200 000 i 1 lub 2 byly wymienione (na uzywki w ASO) bo czpeczka sie rozleciala i dalej sie turlam :-X


Tytuł: Odp: kable WN
Wiadomość wysłana przez: kony Niedziela, 02.03.2008, 20:33:18
Cytat: raby
no to ja przejechalem ponad 200 000

To może faktycznie nie ma sensu wymieniać, tym bardziej że jeżdże na Pb. Ciekawe czy u reszty kable też się tak dobrze sprawują?


Tytuł: Odp: kable WN
Wiadomość wysłana przez: daniels81 Niedziela, 02.03.2008, 20:46:59
temat robi się powoli bez sensu :!: jak masz wątpliwości to wymień i tyle nie jest to kosmiczny koszt, wiekszość wymienia jak się posypie, jakby tak każdy wymieniał wszystko zapobiegawczo to po 100 000 trzeba by było połowę silnika wymienić...


Tytuł: Odp: kable WN
Wiadomość wysłana przez: Semir Wtorek, 19.01.2010, 22:45:35
No i dzisiaj stało się coś co mnie zupełnie zaskoczyło.
Wsiadam do auta, wyjeżdżam, po chwili zaczyna drżeć maska, drży silnik, drżenia przechodzą do środka, autem zaczyna szarpać... co jest grane...  :o Wyłączyłem radio, nasłuchu_je... coś ewidentnie jakby strzela pod maską. Zatrzymałem się, otworzyłem maskę, patrzę, a tam iskry przeskakują z kabla wysokiego na głowice układu rozdzielczego. Szybko wyłączyłem silnik, wziąłem latarkę, poświeciłem, no i okazało się, że wysunął się jeden z kabli WN. W środku w kablu i w gnieździe oczywiście trochę popalone, no ale cóż. Wcisnąłem z powrotem no i jest ok.
Doradźcie proszę czy wobec tej sytuacji wymienić ten kabel na nowy czy tak zostawić? Kable nie są oryginalne, ale nie są to też jakieś tanie podróby.


Tytuł: Odp: kable WN
Wiadomość wysłana przez: raby Wtorek, 19.01.2010, 23:30:10
Jak kabel jest klejony do czapeczki to wymień. A co to ta głowica układu rozdzielczego?


Tytuł: Odp: kable WN
Wiadomość wysłana przez: Semir Wtorek, 19.01.2010, 23:44:01
Jak kabel jest klejony do czapeczki to wymień. A co to ta głowica układu rozdzielczego?
raby, no tak zajrzałem do takiej mądrej książki "Seat Ibiza i Cordoba"  ;)  i zobaczyłem rysunek układu zapłonu. Na palec układu rozdzielczego nachodzi głowica tego układu, potem ta osłona metalowa w której są gniazda do wpięcia kabli WN.


Tytuł: Odp: kable WN
Wiadomość wysłana przez: KYS Wtorek, 19.01.2010, 23:48:41
Cytat: Semir
Na palec układu rozdzielczego nachodzi głowica tego układu
Mądra nazwa kopułki :?:   :)


Tytuł: Odp: kable WN
Wiadomość wysłana przez: Semir Wtorek, 19.01.2010, 23:51:58
Cytat: Semir
Na palec układu rozdzielczego nachodzi głowica tego układu
Mądra nazwa kopułki :?:   :)
chyba tak... nie znam się  :)


Tytuł: Odp: kable WN
Wiadomość wysłana przez: raby Środa, 20.01.2010, 00:04:42
Nie ma to jak mądra nazwa... Od razu wiadomo o co chodzi :p
A co do osłony to ona nie ma gniazd a sama kopulka.
Osłony kiedyś nie było a silniki się kręciły.


Tytuł: Odp: kable WN
Wiadomość wysłana przez: machina Piątek, 22.01.2010, 10:18:18
U mnie osłonka na pewno się przydaję, gdy ją zdemontowałem to miałem duże zakłócenia w CB więc spełnia swoje zadanie :)


Tytuł: Odp: kable WN
Wiadomość wysłana przez: dugi Piątek, 07.05.2010, 17:06:24
podepnę się pod temat. Wymieniałam dziś palec i kopułkę i niestety udało mi się pomylić kable... Po trzech próbach na szczęście doszedłem do prawidłowej kolejności tzn. auto bez problemu odpala i pracuje równo, w czasie jazdy tez nie ma problemów. Niemniej jednak pewien niepokój pozostał czy aby na pewno jest ok... I stad moje 2 pytania:
1. Czy w silniku AKV kolejność kabli na kopułce to 1-3-4-2?
2. Czy to, że pomyliłem się z kablami może mieć jakiś negatywny wpływ na silnik?


Tytuł: Odp: kable WN
Wiadomość wysłana przez: aboz Piątek, 07.05.2010, 17:10:12
Cytat: dugi
2. Czy to, że pomyliłem się z kablami może mieć jakiś negatywny wpływ na silnik?
Nie. Iskra była nie w tym miejscu co trzeba, ale to nie szkodzi niczemu.


Tytuł: Odp: kable WN
Wiadomość wysłana przez: dugi Sobota, 08.05.2010, 13:02:32
kamień z serca aboz, dzięki za odpowiedź!!!

Napisano: Piątek, 07.05.2010, 18:35:39


1. Czy w silniku AKV kolejność kabli na kopułce to 1-3-4-2?


Nie. Kolejność kabli w AKV to 1-2-4-3 (1 na godzinie dziewiątej, 2 na dwunastej, itd.)


Tytuł: Kolejność kabli WN - silnik 1,4 MPI ANW
Wiadomość wysłana przez: dallin Czwartek, 07.01.2016, 16:40:08
Witam,
Przy ostatnich mrozach miałem problem z odmą i wypluło mi olej na cały silnik - ale teraz nie o tym.
W trakcie usuwania skutków okazało się, iż kable i świece wymagają wymiany.
Świece aktualnie wymienone a kable czekają na reklamację, ponieważ iskrzyły.

Jednak w trakcie wymieniania kabli zastanowiło mnie to że idą w kopułce po kolei odwrotnie do wskazówek zegara tj: 1 (cylinder od strony rozrządu) - 2 -3 - 4 .
Poglądowo patrząc na to prostopadle:

2
3 1
4

Pytanie: Czy nie powinno to być: 1-3-4-2?


od KYS: Przed zadaniem pytania sprawdź co jest na forum!