Internetowy Klub Seata

Techniczne => Ogrzewanie, klimatyzacja. wentylacja => Wątek zaczęty przez: pisca Piątek, 16.02.2007, 14:26:32



Tytuł: Diagnoza klimatyzacji
Wiadomość wysłana przez: pisca Piątek, 16.02.2007, 14:26:32
Witam...
Chciałem się dowiedzieć czy w Ibizie 01 istnieje mozliwość diagnozy klimatyzacji na wyświetlaczu climatronica. Wiem, że w Passatach i pewnie innych VW można odczytać błędy klimatyzacji wciskając na 3 sekundy 2 przyciski na panelu i włączając zapłon.
Proszę o pomoc...


Tytuł: Diagnoza klimatyzacji
Wiadomość wysłana przez: vertor Piątek, 16.02.2007, 14:48:23
Hmmm wiem ze mozna to zoribc przy uzyciu VAG ale nie slyszalem ze da sie z ekranu.

Ciekawi mnie co z tego tematu sie dowiem :)


Tytuł: Diagnoza klimatyzacji
Wiadomość wysłana przez: e.jacek Piątek, 16.02.2007, 21:33:54
ano...niewiele-takie rzeczy w serwisie...np.klimatyzacji a jeszcze

 :ok: VAG-prawdę ci powie


Tytuł: Diagnoza klimatyzacji
Wiadomość wysłana przez: Rafal32 Sobota, 17.02.2007, 13:27:46
nie da sie,próbowałem i nic z tego.


Tytuł: Diagnoza klimatyzacji
Wiadomość wysłana przez: DeDeK Wtorek, 20.02.2007, 15:14:39
klimatyzacji nie da sie

niech zgadne nie wlacza sie ? a jak podasz prad bezposrednio na kompresor bedzie dzialac

wiec dwie mozliwosci uwalony sterownik klimy i wiatrakow

lub uszkodzone radio jesli zintegrowane


Tytuł: Diagnoza klimatyzacji
Wiadomość wysłana przez: pisca Środa, 21.02.2007, 19:52:47
No niestety nie działa... Po włączeniu zapłonu kontur auta na panelu mruga przez 5 sekund, a po włączeniu klimy symbol AC mruga cały czas. Oczywiście nie chłodzi i nie osusza. W instrukcji jest tylko info, że mrugający kontur auta wskazuje na awarie klimatyzacji i koniecznie trzeba się udać do ASO. Już lecę wyrzucić 1000 zł...


Tytuł: Diagnoza klimatyzacji
Wiadomość wysłana przez: raby Środa, 21.02.2007, 20:47:37
Cytat: "pisca"
mrugający kontur auta wskazuje na awarie klimatyzacji i koniecznie trzeba się udać do ASO. Już lecę wyrzucić 1000 zł...
pojedz do speca od klim, nie zaplacisz wiecej niz 50-100zl za diagnoze


Tytuł: Diagnoza klimatyzacji
Wiadomość wysłana przez: pisca Środa, 21.02.2007, 21:14:53
Nic innego mi nie pozostaje, liczyłem jedynie na możliwość diagnozy poprzez wyświetlacz. Może zwyczajnie brakuje czynnika...


Tytuł: Diagnoza klimatyzacji
Wiadomość wysłana przez: DeDeK Piątek, 23.02.2007, 10:32:14
klima nie zalaczy sie ponizej 3st C
to po pierwsze po drugie

najczestsza usterka jak pisalem wyzej

brak czynnika moze tak byc wskazywany najczesciej wyciek jest na wejsciu do kabiny masz tam taka puszeczke i puszczaja w niej simeringi na przewodzie jesli jest tlusta dookola od oleju to juz masz przycyzne ale wystarczy ze podjedziesz do stacji gdzie napelniaja klimy dodadza CI kontrastu do oleju i wtedy zobaczysz gdzie masz wyciek szybciej


Tytuł: Diagnoza klimatyzacji
Wiadomość wysłana przez: pisca Piątek, 23.02.2007, 21:52:23
Oczywiście wiem, że klima się nie załącza poniżej 5* (wg instrukcji...) U mnie przed awarią odpalała czasami nawet w mrozie.

Teraz na panelu wyskakuje awaria i nie działa w żadnych warunkach. Z naprawą poczekam aż się trochę ociepli i rzeczywiście będzie potrzebna. Z parowaniem szyb na szczęście nie mam problemów...


Tytuł: Diagnoza klimatyzacji
Wiadomość wysłana przez: gregorjen Niedziela, 25.02.2007, 10:21:07
wczoraj mi sie też coś porobiło z klimą!przy 3stopniach w plusie sama się załączyła i nie dało sie jej wyłączyc!potem jak wylaczylem auto i zapalilem to sie juz nie wlaczyla !jak nacisnalem AC to sie właczyla elegancko ale juz potem nie moglem wylaczyc!cos tu wyczytalem ze to jest polaczone z radiem a radio mi szwankuje!macie jakies pomysly?????[/fade]


Tytuł: Diagnoza klimatyzacji
Wiadomość wysłana przez: raby Niedziela, 25.02.2007, 11:00:21
gregorjen, wilgoc i zimne luty. Postepowanie takie jak wtedy gdy sie wlancza samo.


Tytuł: Diagnoza klimatyzacji
Wiadomość wysłana przez: czesterski Wtorek, 12.06.2007, 22:43:47
Cytat: "DeDeK"

niech zgadne nie wlacza sie ? a jak podasz prad bezposrednio na kompresor bedzie dzialac

wiec dwie mozliwosci uwalony sterownik klimy i wiatrakow

lub uszkodzone radio jesli zintegrowane


Niestety mam dokładnie taki przypadek jak wspomniałeś. Klima pracuje po podaniu bezpośrednio napięcia na kompresor a ze sterownika niestety nie idzie żaden sygnał. Na sterowniku znak klimy pojawia sie jak by wszystko było ok ale nie daje napięcia na przekaźnik (tak mówił spec od klimy)

Mam zintegrowane radio z climatronik. Radio działa bez zarzutu (czasem tylko straci zasięg i sie wyłączy, ale nie przeszkadza). Mam kilka pytań:
1. Co trzeba wymienić aby to zaczeło działać (tylko nie mówcie że całe radio bo sie chyba załamie... )?

2. Czy istnieje ewentualnie opcja przelutowania odpowiednich układów w samym  radiu odpowiedzialnych za sterownie klimy czy to raczej niedostępne układy?

3. które dokładnie kabelki wychodzące z tyłu radia idą na ten przekaźnik?

4. czy przyczyną takiej awarii mogło być odpinanie panelu centralnego i radia bez wypięcia wczesniej akumulatora??


Jeszcze tylko dodam że na VAGu nie pokazywało żadnych błędów na climatroniku.

[ Dodano: 2007-06-12, 23:55 ]
Cytat: "DeDeK"

brak czynnika moze tak byc wskazywany najczesciej wyciek jest na wejsciu do kabiny masz tam taka puszeczke i puszczaja w niej simeringi na przewodzie jesli jest tlusta dookola od oleju to juz masz przycyzne ...


O ile wiem ta puszeczka to presostat z czujnikiem elektrycznym (tez miałem zabrudzony olejem - ale szczelny). Nie znam sie na klimatyzacji, ale o ile wiem tamtendy przelatuje czynnik chlodzący (tzw. freon).
Zastanawia mnie skąd się bierze olej w obiegu klimatyzacji?


Tytuł: Diagnoza klimatyzacji
Wiadomość wysłana przez: Tracer Środa, 13.06.2007, 05:11:37
Olej PAG w obiegu klimatyzacji w ilośći 115g jest potrzebny do jej smarowniia. Jesli  masz slady oleju na złaczkach to mozliwe że uciekł Ci czynnik chłodniczy R134a z obiegu i klima nie ruszy bo go nie ma lub jest za mało. W takim przypadku czujniik zmontowny na fiiltrze-pochlaniaczu wody to wykrywa i klima sie nie załączy, bo uszkodzi się sprężarka.
Jesli gaz jest w obiegu ,to w stanie spoczynku na czujniku jeden obwod jest zwarty.
Drugii załącza się kiedy cisnienie czynnika w czasie pracy wzrośnie tak ,że potrzebne jest dodatkowe chlodzenie i zaląacza max bieg wentylatora.
Czynnik chłodniczy miesza sie z olejem i w postaci piany smaruje oraz uszczelnia układ klimy.
Nie jest wskazane włączanie klimy w niskich temperaturach kiedy olej PAG jest skrzepnięty
i dlatego w autach jest czujnik temperatury połaczony z układem elektrycznym klimyi temu zapobiega.


Tytuł: Diagnoza klimatyzacji
Wiadomość wysłana przez: czesterski Środa, 13.06.2007, 19:44:11
Thx za wytłumaczenie ad. oleju.

Stan czynnika był sprawdzany i jest ok. Pozatym, gdyby go nie było i to sterownik by nie załączył sterownia to podejrzewam żę 'AC' też by znikło z wyświetlacza od radia - a tak sie nie dzieje (jeśli sie myle to poprawcie).

Z tego by wynikało że uszkodzeniu uległo sterownie klimą. Najlepiej byłoby przełożyć moduł radia z innego samochodu. Może jest ktoś z okolic Warszawy kto miałby ibize z climatronic zintegrowanym z radiem w panelu centralnym i miałby wolną godzinkę w sobote lub niedziele?
Przywioze ze sobą odpowiednie zaopatrzenie :pub:

Tak czy inaczej moje powyższe cztery pytania nadal oczekują na odpowiedz.


Tytuł: Odp: Diagnoza klimatyzacji
Wiadomość wysłana przez: Winchester Wtorek, 24.05.2011, 10:41:28
Witam. Dopiero co wróciłem z serwisu klimy. Generalnie czynniki wyciągnięty, wytworzona została próżnia i weszło 910gram czynnika... Pytanie mam jednak odnosnie oleju, bo wedlug wydruku, ktory dostalem, wprowadzono go raptem 19 gram... (napisane jest Wprowadzenie oleju g: 19 - wiec domniemuje, ze 19gram). Czy to przypadkiem nie za malo? Czy moze ja zle odczytuje?


Tytuł: Odp: Diagnoza klimatyzacji
Wiadomość wysłana przez: docan Wtorek, 24.05.2011, 22:05:06
910g czynnika  :-\  chyba cos duzo, zazwyczaj jest 700 +-50g

u mnie przy 700g czynnika oleju jest 26g


Tytuł: Odp: Diagnoza klimatyzacji
Wiadomość wysłana przez: Gizmo Piątek, 15.07.2011, 09:36:54
odgrzeję kotleta,
potrzebuję kompresor do klimatyzacji do alhambry 1,9 tdi, i mampytanie czy kompresory od tdi roznia sie czyms od benzynowych?
niesetty nie mam oznaczen silnika, czy sa niezbedne?
dzieki z gory


Tytuł: Odp: Diagnoza klimatyzacji
Wiadomość wysłana przez: mac456x9 Piątek, 15.07.2011, 10:36:48
Gizmo, chociaż rocznik. Bo w 98 roku kompresor do klimy dla cordoba : 1,4 1,6 1,8 1,9TDi miał te same numery.
Nie wiem jak pozostałe silniki.


Tytuł: Odp: Diagnoza klimatyzacji
Wiadomość wysłana przez: Gizmo Piątek, 15.07.2011, 12:16:00
alhambra 97 rok, vin : VSSZZZ7MZVV503774


Tytuł: Odp: Diagnoza klimatyzacji
Wiadomość wysłana przez: mac456x9 Piątek, 15.07.2011, 21:59:17
Gizmo, sprężarka ma numer taki : 7M0 820 803 i na końcu litera w zależności od silnika.
I tu juz tylko moja teoria, że będą pasować. Tak na 90%. Sam bym zaryzykował zakup nie od mojego silnika :)


Tytuł: Odp: Diagnoza klimatyzacji
Wiadomość wysłana przez: kazimierz Środa, 16.11.2011, 22:23:06
jak zdiagnozować climatronika ibiza 2003 z panelu sterowania podobno się da