Tytuł: turbina przeladowuje Wiadomość wysłana przez: indi Wtorek, 13.02.2007, 18:26:45 Bylem dzisiaj na diagnozie silnika. Wymienili mi zawor n75 (czy n70) i powiedzieli ze turbina przeladowuje i zeby ja wymienic wogole na nowa-extra pomysl. dzwonilem po firmach od turbin i powiedzieli ze regeneracja to 800 zl i zeby to zrobic. w drugim miejscu powiedzieli ze musza ja wymontowac i sprawdzic i ze wyczyszcza za 150 +montaz/demonataz nie wiem ile bo oni tego nie robia. co mam robic regenerwoac-wymiana "tej zmiennej geometrii" jak mi powiedziano czy co z tym robic? pilnie prosze o pomoc.
p.s. i powiedziano mi ze ktos zrobil kijowy tuning silnika i zebym sobie wrocil do serii albo robic porządny ile kosztuje wgranie seryjnego softu?[/b] Tytuł: Odp: turbina przeladowuje Wiadomość wysłana przez: vertor Środa, 14.02.2007, 08:35:13 Mnie sie wydaje ze czyszczenie moze wystarczyc. Powodem przeladowania sa czesto zacinajace sie kierownice w sprezarce. Wiec warto najpierw to sprawdzic :)
Dziwne ze wogole istnieje cos takiego jak przeladowanie. Tunerzy za zwyczaj laduja ile sie da z turbiny :] Co do softu no idea najlepiej podjedz do jakiejs firmy tunerskiej zajmujecej sie chip tunningiem i zapytaj. Wiem ze program wykonany przez nich to koszt ok 1500 zl(jeszcze dlugo bede zbieral), ale moze wgranie serii bedzie tansze. Tytuł: Odp: turbina przeladowuje Wiadomość wysłana przez: DeDeK Środa, 14.02.2007, 08:57:34 wyczyscic kierownice jesli masz zmienna geometrie jesli nie to sprobowac rozruszac gruche
Cytat: "vertor" Dziwne ze wogole istnieje cos takiego jak przeladowanie. Tunerzy za zwyczaj laduja ile sie da z turbiny :] dobrze myslisz ale to uwzglednia soft i pamietaj ze turbina musi zmieniac cisnienie a a jesli w jakims zakresie bedzie za duze bedzie przeladowywac i beda notlaufy Tytuł: Odp: turbina przeladowuje Wiadomość wysłana przez: vertor Środa, 14.02.2007, 09:34:01 No tak notlauf to straszne bagno :/
Ja mialem kombinacje notlaufu i walnietej przeplywki = max 140 km/h i smieszna moc ktora konczyla sie przy 3k rpm. I co ciekawe przeplywka naprawila wszystko :) Tytuł: Odp: turbina przeladowuje Wiadomość wysłana przez: DeDeK Środa, 14.02.2007, 13:57:09 Cytat: "vertor" Ja mialem kombinacje notlaufu i walnietej przeplywki = max 140 km/h i smieszna moc ktora konczyla sie przy 3k rpm. nie ma takiej kombinacji :satan: notlauf to odciecie sprezarki w przyapdku przeladowania wystarczy wylaczyc i wlaczyc silnik i moc wraca do normy do nast notlaufa a jak CI padla przeplywka calkiem to domyslnie masz spokojna jazde i to wlasnie do 140 wiecej nie pojdzie ale za to jakie spalanie niskie :satan: Tytuł: Odp: turbina przeladowuje Wiadomość wysłana przez: vertor Środa, 14.02.2007, 16:11:08 Spalanie niskie ??
Ja mialem 6,4 przy tankowaniu po naprawie 6,1 a ostatnio 6,3(ale troszke go przeganialem na autostradach :) ) Pozatym on tak dziwnie szedl od 2,5k do 3 mial niezlego kopa a potem jak odlaczenie sprezarki i ogranicznik obrotow naraz i koniec imprezy (niezle sie lewarkiem namotalem by moc jezdzic w miare dynamicznie). Tytuł: Odp: turbina przeladowuje Wiadomość wysłana przez: spons Środa, 14.02.2007, 17:31:51 Cytat: "vertor" Dziwne ze wogole istnieje cos takiego jak przeladowanie. Tunerzy za zwyczaj laduja ile sie da z turbiny :] Przeladowanie jest wtedy gdy sprezarka pompuje wiecej niz ma zadane przez program, komp odcina turbine i doladowanie wynosi chyba 0,5bara i to jest wlasnie notlauf czyli bardziej fachowo tryb awaryjny ;-) Tytuł: Odp: turbina przeladowuje Wiadomość wysłana przez: rob555 Środa, 14.02.2007, 18:06:48 Cytat: "vertor" Dziwne ze wogole istnieje cos takiego jak przeladowanie. Tunerzy za zwyczaj laduja ile sie da z turbiny :] Chyba mowimy o tjunerach z allegro albo innych cwiokach co sie na rzeczy nie znaja, cisnienie musi byc dobrane do ilosci paliwa w pewnych propocjach (tak w uproszczeniu). Jak podnosisz dawke o 20% to raczej o 10% musisz podniesc cisnienie doladowania itd... Mozna turbo ustawic by pompowalo ile wlezie ale zywotnosc bedzie liczona w godzinach. Notlauf to tryb awaryjny ktory w zaleznosci od ustawien wlacza sie po kilkusekundowej odchylłce cisnienia osiaganego do zadanego. Po to wlasnie sie czasem spedza kilka chwil na strojenu by dobrac cisnienie do paliwa najefektywniej (moc i male dymienie) przy jednoczesnym ustabilizowaniu pracy turbiny. Tytuł: Odp: turbina przeladowuje Wiadomość wysłana przez: indi Środa, 14.02.2007, 18:15:08 wiec...mam ja tylko oddac do czyszczenia?nie regenerowac ani nie wymieniac? czy od razu regener? i co dalej robic z programem wracac do serii=400-500zl tak mi powiedzieli albo chip 1300...
Tytuł: Odp: turbina przeladowuje Wiadomość wysłana przez: vertor Środa, 14.02.2007, 18:21:04 jakbym mial wracac do serii za 500 zl to od razu bym szedl na chipa :)
Jesli chodzi o suszarke to sprobowalbym czyszczenie (w sumie jak rozbiora to juz bedzie wiadomo czy sie da), ew regeneracja. Chyba ze ja rozwalilo na tyle ze papa. Jednak skoro przeladowuje to wydaje mi sie ze czyszczenie badz odblokowanie na gruszcze powinno wystarczyc. Zreszta poszukaj o tym na forum, chyba sam zakladalem temat o czyszczeniu turbo w TDI jak szukalem przyczyny problemu w moim aucie Tytuł: Odp: turbina przeladowuje Wiadomość wysłana przez: indi Piątek, 16.02.2007, 16:11:32 dzieki za konkretna odpowiedz bo tego potrzebowalem.pojade gdzies do jakiegos serwisu turbo i powiem zeby wyczyscili a jak powiedza sami nie proszeni ze cos jest tam mocno walniete to niech regeneruja.
mysle czy by nie jezdzic na takim programie jaki jest. bo w koncu dokladnie go nie sprawdzili a mogli po prostu tak pwoiedziec bo nie oni robili soft i mogli chciec zarobic na mnie-po wymiania n75 turbo wstaje ladnie i rowno ale przz to ze je jakos skrecili to pozniej i slabiej Tytuł: Odp: turbina przeladowuje Wiadomość wysłana przez: highlander Czwartek, 17.07.2008, 22:28:22 Witam, od 8 miesięcy jestem szczęśliwym posiadaczem Ibizki z 2000r TDI ASV 110 KM, jako że z tego co widzę na tym forum wiekszość ludzi zna sie na rzeczy ,a wiem ze temat był wałkowany wiele razy ale zanim wydam kolejną kase na części i serwisy w których opieraja sie tylko na diagnozowaniu vagiem chciałbym sie was poradzić, mój problem wyglada tak:
Typowy notlauf, czyli komputer odłącza turbine, po restarcie jesst ok. Z turbiny był spory wyciek oleju, wieć postanowiłem oddać ja do regeneracji, teraz jest ok nic nie cieknie, dali mi rok gwarancji wiec z turbina wszystko w porządku, przepływomierz był wymieniany przez gościa od którego kupiłem autko miesiac przed zakupem, długo szukałem przyczyny notlaufa bo vag nic nie pokazywał sprawdziłem wszystkie węże, wymieniłem intercooler bo był uszkodzony z jednej strony, dalej to samo, niedawno przy sprawdzaniu węży zauważyłem że przy tym słynnym zaworze bodajże n75, (są dwa, jeden z czarna kopółką, drugi obok z białą - chodzi o ten z białą oznaczenie 1H0 906 627 A) jest urwany ten "bolec" na który wciska sie wąż. Poprostu wężyk razem z tym urwanym bolcem jest luźno wetknięty do tej białej kopułki :] I teraz moje pytanie, czy to jest przyczyna? Zamówiłem już ten zaworek, w najbliższym czasie go wymienie, ale już mi chyba ręce opadna jesli to nie będzie to... :/ Z góry dzięki za odpowiedź, Pozdrawiam :) Tytuł: Odp: turbina przeladowuje Wiadomość wysłana przez: KKKKris Piątek, 18.07.2008, 05:18:22 Cytat: highlander serwisy w których opieraja sie tylko na diagnozowaniu vagiem A znasz jakiś lepszy sposób diagnozowania?Cytat: highlander Poprostu wężyk razem z tym urwanym bolcem jest luźno wetknięty do tej białej kopułki :] I teraz moje pytanie, czy to jest przyczyna? Jeśli jest to wężyk idący do gruchy, lub vacupompy to jest to możliwe, a nawet pewne. Jeśli jednak ten króciec który idzie do filtra, to raczej małe szanse.Tytuł: Odp: turbina przeladowuje Wiadomość wysłana przez: daniels81 Piątek, 18.07.2008, 06:51:51 Ja jestem zdania że nie bawił bym się samemu w diagnozowanie takiej usterki podjedź do dobrego tunera a sądząc po twojej lokalizacji strasznie daleko nie masz...dasz 50 zeta ale będziesz pewien co jest nie tak...innaczej powymieniasz połowe silnika na darmo szukając o co kaman...
Tytuł: Odp: turbina przeladowuje Wiadomość wysłana przez: mirass Piątek, 18.07.2008, 07:07:58 na 99% zaworek
Tytuł: Odp: turbina przeladowuje Wiadomość wysłana przez: daniels81 Piątek, 18.07.2008, 07:10:08 no widzisz odpowiednia osoba szybko, i konkretnie odpowiedziała...mówiłem że wizyta u dobrego tunera lekiem na całe zło ;D
Tytuł: Odp: turbina przeladowuje Wiadomość wysłana przez: mirass Piątek, 18.07.2008, 08:00:35 no widzisz odpowiednia osoba szybko, i konkretnie odpowiedziała...mówiłem że wizyta u dobrego tunera lekiem na całe zło ;D mam podać nr konta :o :-\ oczywiście żart a tak na poważnie....urwana rurka przy zaworze powoduje szaleństwo odczytu informacji i wywala notlauf - są ich dwa rodzaje - górna skrajna wartość przekroczona oraz dolna - należy o tym pamietać przy odczycie błędów. Tobie polecam podmianę na chwilę N75 na zawór z EGR (ten z czarną główką) i wykonanie przejażdżki...czekamy na info :pub: :pub: :pub: Tytuł: Odp: turbina przeladowuje Wiadomość wysłana przez: highlander Piątek, 18.07.2008, 11:18:30 Wyglada to tak jak na zdjęciu, końcówka węża razem z resztkmi tej urwanej rurki jest poprostu wetknięta do zaworu, zdjęcie troche niewyraźne ale widać
(http://img147.imageshack.us/img147/3037/18072008139rv2.th.jpg) (http://img147.imageshack.us/my.php?image=18072008139rv2.jpg) Dziś albo jutro powinienem mieć już nowy zaworek, wymienie go i mam nadzieje ze problem zniknie :-\ Dzięki panowe za szybkie odpowiedzi :pub: Tytuł: Odp: turbina przeladowuje Wiadomość wysłana przez: Tominator Sobota, 19.07.2008, 17:17:56 Regeneracja Gt15 to chyba jeden z glupszych pomysłów o jakich słyszałem, kazdy z głową założy AWXa który na seryjnym doładowaniu lub nawet na zchipowanym 1,25 bedzie latał baardzo długo i bezawaryjnie, ewentualnie można ją przeczyścić bo to nic nie kosztuje, a jak nie pomoże to sprzedać turbiniarzom za kilka stówek, dołozyć kolejne kilka ii kupić od AWX. Poza tym do diagnoz i chipów to w naszym regionie tylko do mirassa można jechać i tyle w tym temacuie
Tytuł: Odp: turbina przeladowuje Wiadomość wysłana przez: highlander Wtorek, 22.07.2008, 10:38:50 Dziś dostałem nowy zawór, wymieniłem - jazda próbna i dalej o samo >:(
Niewiem już teraz co to może być... :-\ Umówiłem sie jutro w serwisie podłącze go pod kompa i może coś pokaże, tyle że ostatnio nie pokazał nic :unsure: Tytuł: Odp: turbina przeladowuje Wiadomość wysłana przez: the_ozyrys Wtorek, 22.07.2008, 12:25:28 Nie ma notlaufa bez błędu, coś marnie sprawdzają...
Tytuł: Odp: turbina przeladowuje Wiadomość wysłana przez: aboz Wtorek, 22.07.2008, 15:24:55 Cytat: highlander Umówiłem sie jutro w serwisie Jeśli mówisz o ASO, to daj sobie spokój. Podjedź do jakiegoś tunera od diesli np. Aligatora i tam zrób diagnozę. Serwisy mają to do siebie, że zajmują się wszystkim co jest z daną marką związane, a tunerzy specjalizują się np. w tuningu diesli, a im większa specjalizacja tym lepsza znajomość tematu.Tytuł: Odp: turbina przeladowuje Wiadomość wysłana przez: highlander Wtorek, 22.07.2008, 15:41:12 Nie no do ASO sie nie wybieram ;) Hmm no własnie Aligator... czytałem że jest gdzieś w Katowicach i teraz pytanie gdzie i jaki będzie koszt samej diagnozy... ??
OK już znalazłem, zaraz do nich zadzwonie i popytam o szczegóły :) Tytuł: Odp: turbina przeladowuje Wiadomość wysłana przez: aboz Wtorek, 22.07.2008, 15:42:50 http://www.tdituning.pl/
3,50 się należy ;) I powiedz, że jesteś z klubu seata. Tytuł: Odp: turbina przeladowuje Wiadomość wysłana przez: highlander Wtorek, 22.07.2008, 17:30:43 Dzowniłem, 100zl za diagnoze. Tylko problem bo przez najbliższe 2 tygodnie ja mam czas popołudniami a oni tylko do południa :-\ No nic, jutro podjade do serwisu gdzie przeważnie jeżdże, podłączy mi go pod kompa i zobaczymy co pokaże, tylko musze po drodze złapać tego notlauf'a bo jeśli pojade normalnie to komputer nie pokaże błędu żadnego, tak było ostatnim razem. Zastanawiam się co to może jeszcze być, myśalełem ze wszystkie przyczyny już wyeliminowałem :o
Tytuł: Odp: turbina przeladowuje Wiadomość wysłana przez: the_ozyrys Wtorek, 22.07.2008, 17:32:19 Ekhm, błędy się nie kasują same, tylko VAGiem je można wykasować...
Nie ma nikt na Ślunsku VAGa z klubu? Tytuł: Odp: turbina przeladowuje Wiadomość wysłana przez: highlander Wtorek, 22.07.2008, 17:40:39 Hmm ale chyba nie jest możliwe że komputer zapamiętał błąd i wymiana zaworu nic nie dała bo trzeba ten błąd skasować?? :-\
Tytuł: Odp: turbina przeladowuje Wiadomość wysłana przez: Bzysiek Wtorek, 22.07.2008, 17:53:29 Hmm ale chyba nie jest możliwe że komputer zapamiętał błąd i wymiana zaworu nic nie dała bo trzeba ten błąd skasować?? :-\ Nie. Nawet jakby błąd był zapisany, a wskazania byłyby ok, to jeździłby ok. Tytuł: Odp: turbina przeladowuje Wiadomość wysłana przez: the_ozyrys Wtorek, 22.07.2008, 17:55:21 Nie, komputer pokazuje fakt stwierdzenia błędu, to jest tak jakby "log"...
Skasowanie błędu jest pomocne tylko w celu stwierdzenia, czy nadal występuje, bo jeśli zostanie skasowany a problem jest dalej to się znowu pojawi... Zrób jeszcze tak: znajdz ten wężyk, który idzie do gruchy na turbinie, i odepnij go od N75... Jeśli nadal Ci będzie przeładowywać, to znaczy że turbina ma zaciętą geometrię... Ale najpierw trzeba sprawdzić na VAGu, czy przyczyną notlaufa jest właśnie przeładowanie, czy inny błąd... Tytuł: Odp: turbina przeladowuje Wiadomość wysłana przez: highlander Wtorek, 22.07.2008, 18:16:02 Turbinka była regenerwowana jakieś 3 miesiace temu, więc mam nadzieje ze z geometria wszystko ok :o
Co do ciśnienia... poprzednim razem komputer pokazywał minimalnie mniejsze cisnienie niz powinno być ale mieściło sie w "normie"... Jak reguluje się ciśnienie doładowania?? podobno gdzieś na turbinie jest jakaś śrubka... :-\ Tytuł: Odp: turbina przeladowuje Wiadomość wysłana przez: Tominator Wtorek, 22.07.2008, 18:27:21 Nie ma innej opcji jak to że turbina przeładowuje, jezeli n75 jest ok to sprawdz najpierw wszystkie wężyki może któryś jest pękniety, jeśli nie to turbo zapieczone albo juz zdycha całkowicie
Tytuł: Odp: turbina przeladowuje Wiadomość wysłana przez: highlander Wtorek, 22.07.2008, 18:39:34 Nie możliwe ze turbina padła bo tak jak napisałem niedawno była regenerowana, wymienili wszystkie wnetrzności, z reszta mam na to rok gwarancji 8) Węże faktycznie były w nienejlepszej formie na końcówkach ale doprowadziłem wszystko do normy:) Tak jak mówie wcześniej vag pokazywał troszke mniejsze ciśnienie ale mieściło sie w zakresie... Zastanawiam sie tylko jak reguluje sie ciśnienie doładowania... No nic zobaczymy co jutro pokaze komputer, wczesniej go podłączałem zaraz po odpaleniu, tym razem pojade tam juz z notlauf'em i wszystko będzie jasne :o
Tytuł: Odp: turbina przeladowuje Wiadomość wysłana przez: the_ozyrys Wtorek, 22.07.2008, 18:48:27 Jak reguluje się ciśnienie doładowania?? podobno gdzieś na turbinie jest jakaś śrubka... :-\ Śrubą to bym skręcił tego, kto Ci taką głupotę wcisnął...Tak jest regulowane ciśnienie doładowania: (http://img217.imageshack.us/img217/8834/90043912vh5.png) Żeby nie było, "low-presure box" to jest ta grucha na turbie, te czarne "skrzydełka" którymi steruje to żaluzje (zmienna geometria), a N75 to N75... ;) Tytuł: Odp: turbina przeladowuje Wiadomość wysłana przez: Bzysiek Wtorek, 22.07.2008, 20:35:22 To, że była regenerowana 3 miechy temu, to nei znaczy, że było to zrobione dobrze.
Tytuł: Odp: turbina przeladowuje Wiadomość wysłana przez: Tominator Wtorek, 22.07.2008, 21:00:12 Cytat: highlander Nie możliwe ze turbina padła Nie madruj sie tylko rob to co piszą koledzy z forum, najpierw posprawdzaj przewody, jak to nei pomoże to rozbierz turbo i zobacz czy nie zapieczone kierownice, a jak to nie pomoże to do regeneracji zawieź w końcu jest na to chyba jakas gwarancjaTytuł: Odp: turbina przeladowuje Wiadomość wysłana przez: KKKKris Wtorek, 22.07.2008, 21:25:24 Jak nie masz swojego VAGa to możesz pół samochodu wymienić zanim znajdziesz usterkę. Jedź do kogoś kto umie "czytać" logi dynamiczne. Podłącznie pod kompa na postoju może nic nie wykazać, poza odczytaniem błędu z tablicy. Swoją drogą zanotuj sobie tablicę błędów.
A nie jeździsz zbyt oszczędnie? Może kierownice się przycinają ? Tytuł: Odp: turbina przeladowuje Wiadomość wysłana przez: highlander Wtorek, 22.07.2008, 22:37:24 Cytat: KKKKris A nie jeździsz zbyt oszczędnie? Może kierownice się przycinają ? Nie no, oszczednie nie jezdze na pewno :) Hmm no mam takiego goscia ktory sie na tym zna, jutro z nim wsiade w auto laptop na kolana i zobaczymy co to z tego wyniknie. Na regeneracje mam rok gwarancji ale goscie z firmy w ktorej to robilem twierdza ze to niemozliwe bo wymienili lopatki (podobno byly zapieczone wlasnie) itd. Tak jak pisalem wczesniej komputer pokazuje troszke za male cisnienie ale miesci sie to w normie. Jutro zobacyzmy co pokaze w czasie jazdy. Turbinki sam nie rozbiore bo sie kompletnie na tym nie znam :-X Znalazlem wydruk z vaga wygladalo to tak: Obroty silnika: 903 1/min Ciśnienie atmosferyczne: 969hPa Ciśnienie doładow - wartość wymagana 999hPa Ciśnienie doładowania - wartość zmierzona 958hPa Obroty silnika: 2037 1/min Ciśnienie atmosferyczne: 969hPa Ciśnienie doładow - wartość wymagana 1050hPa Ciśnienie doładowania - wartość zmierzona 969hPa Obroty silnika: 2541 1/min Ciśnienie atmosferyczne: 969hPa Ciśnienie doładow - wartość wymagana 1081hPa Ciśnienie doładowania - wartość zmierzona 989hPa Także widać że troszke za małe było to ciśnienie doładowania, to było mierzone zaraz po regeneracji turbo jeszcze przed wymiana tego pękniętego intercoolera, n75 no i z wężyków spierdzielało powietrze dopiero póżniej zrobiłem z nimi porządek... :-\ Tytuł: Odp: turbina przeladowuje Wiadomość wysłana przez: Bzysiek Wtorek, 22.07.2008, 22:59:43 Nie łopatki, a kierownice i ich sie nie wymienia, a czyści. Możliwe, że pierścień już jest wyrobiony i cały czas będą sie zapiekac. Obstawian na 99% kierownice spalin ;).
Tytuł: Odp: turbina przeladowuje Wiadomość wysłana przez: KKKKris Środa, 23.07.2008, 05:30:00 Cytat: highlander Obroty silnika: Coś małe wymagane, chyba gaz nie był w podłodze..2541 1/min Ciśnienie atmosferyczne: 969hPa Ciśnienie doładow - wartość wymagana 1081hPa Ciśnienie doładowania - wartość zmierzona 989hPa 989hPa to żadne ciśnienie, turbo w tym przypadku nie ładuje, albo czujnik ciśnienia - uszkodzony/połączenia, albo dziura w dolocie i to duża. Napisano: Środa, 23.07.2008, 06:29:16 To tak na szybko Tytuł: Odp: turbina przeladowuje Wiadomość wysłana przez: the_ozyrys Środa, 23.07.2008, 08:55:13 Cytat: highlander Ciśnienie doładow - wartość wymagana To są wartości z VAG-COMa? Jeśli tak, to wynika z nich że turbo1050hPa Ciśnienie doładowania - wartość zmierzona 969hPa wogóle nie ładuje... Chyba że to jakiś soft, który pokazuje wartość względną... Tytuł: Odp: turbina przeladowuje Wiadomość wysłana przez: highlander Sobota, 26.07.2008, 10:22:44 Nieee oni tam mają jakiś sprzęt Bosh-a. Dobra znam już przyczyne, turbina przeładowuje i dlatego ją komputer odłącza, znalazłem speca od diesli w Siewierzu, powiedział że nie ma problemu z regulacją. Aha na wszelki wypadek sprawdzałem też czujnik ciśnienia doładowania ale z nim wszystko ok :)
I okazało sie że w turbinach ze zmienna geometrią jest gdzieś z boku "regulator" ciśnienia doladowania ( czy jakos tak, on to fachowo określił ale nie pamiętam jak:) mozna to jakoś ograniczyć... w serwisie Seata to potwierdzili :-\ Nie wiem jaka może być inna przyczyna, skoro turbina od środka jest "cała nowa", w najgorszym wypadku pojade tam gdzie ja regenerowali, na szczęscie gwarancje mam :] Faktycznie, jak ktoś tutaj napisał notlauf to straszne bagno.... >:( Tytuł: Odp: turbina przeladowuje Wiadomość wysłana przez: Tominator Sobota, 26.07.2008, 10:31:38 Jak słysze że bedzie sie tak regulowało turbine to mnie śmiech ogarnia :rotfl: , to że masz notlaufa bo turbina przeładowuje to juz wiedzieliśmy od pierwszego postu tylko niech ktoś to dobrze sprawdzi dlaczego a nie kluczem bedzie regulował turbine bo jak znam życie problem leży gdzie indziej a regulacja kluczem to tak jakby naprawić zepsuty drugi bieg przez jeżdzenie na trójce ;D
Tytuł: Odp: turbina przeladowuje Wiadomość wysłana przez: KKKKris Sobota, 26.07.2008, 22:35:46 Cytat: highlander I okazało sie że w turbinach ze zmienna geometrią jest gdzieś z boku "regulator" ciśnienia doladowania ( czy jakos tak, on to fachowo określił ale nie pamiętam jak:) mozna to jakoś ograniczyć... Można w ten sposób, ale tylko jeśli ktoś kręcił sztangą. W przeciwnym razie, jeśli jest fabrycznie ustawione to nie ruszaj tego cięgna. Znajdż przyczynę przeładowania.Tytuł: Odp: turbina przeladowuje Wiadomość wysłana przez: highlander Niedziela, 27.07.2008, 01:40:14 Panowie, ja tylko pisze co mi mówią "fachowcy":) Jak napisałem wcześniej sam sie na tym niestety nie znam więc opieram sie na tym co Wy piszecie tutaj i co mówią mi w serwisach.. :-\
Cytat: KKKKris Znajdż przyczynę przeładowania. No ale jaka może być przyczyna przeładowania?? Skoro już wiemy że wszystkie czujniki, zawory, weże itd sa w porządku...?? Wiem tylko tyle że komputer pokazuje "róznice ciśnień" czy jakoś tak jako jedyny błąd i to wszystko. Turbina jak już pisałem byla regenerowana, tam mi mówią że nie ma opcji żeby było coś zrobione nie tak. W przyszłym tygodniu pojade do tego gościa od diesli, zobaczymy co powie. Tytuł: Odp: turbina przeladowuje Wiadomość wysłana przez: Bzysiek Niedziela, 27.07.2008, 02:26:21 A co mają Ci powiedziec? Że bluzg robote? bueheh Jedź do Aligatora i po krzyku, a nie tak będziesz jeździł po znachorach.
wyrażaj się kulturalnie :!: Tytuł: Odp: turbina przeladowuje Wiadomość wysłana przez: KKKKris Niedziela, 27.07.2008, 20:16:32 Cytat: highlander Skoro już wiemy że wszystkie czujniki, zawory, weże itd sa w porządku...?? Jak powyżej na 100% to zostaje tylko turbina, która pomimo, że wszystko sprawne nie chce pompowaćCytat: highlander Ciśnienie doładow - wartość wymagana Ale ta podobno sprawna 1081hPa Ciśnienie doładowania - wartość zmierzona 989hPa Cytat: highlander turbina od środka jest "cała nowa" A teraz tak poważniej. Przyczyny przładowania to najczęściej N75, zapieczone kierownice, siłownik sterujący kierownicami turbiny, uszkodzone, lub pozaginane węże, problemy z vacupompą-ale tu są wtedy problemy ze wspomaganiem hamulcy. Niekoniecznie w wymienionej kolejności. Jak nie masz VAGa i laptopa to tylko dobry fachowiec. Przyczynę często da się zdiagnozować tylko podczas jazdy. Ewentualnie wymiana/podmiana części. Tytuł: Odp: turbina przeladowuje Wiadomość wysłana przez: nitka Poniedziałek, 18.08.2008, 18:37:07 więc zacznijmy od standardu... na 3 biegu 110km/h i utrata mocy, na 4 biegu 120km/h i notlauf - utrata mocy. Wiadomo - dopiero restart silnika przywraca moc. Wyczyściłem N75 - podłączałem na sucho i działa. Wyczyściłem cały EGR(horror), wymieniłem główne przewody podciśnienia - i dalej nic. Dodam jeszcze, że sprawdziłem kierownice turbawki - tj. wziąłem w usta wąż idący do gruchy zrobiłem podciśnienie i sztanga poszła w górę - po puszczeniu węża spadła na dół. Co jeszcze może być przyczyną. Czy podciśnienie po wyłączeniu silnika powinno być w układzie?(w tej czarnej kuli - kumulator ciśnienia) Czy brak tego podciśnienia w układzie po zgaszeniu silnika świadczy o jego nieszczelności? Czy u Was też się rusza trzpień w vacu - pompie? Pozdrawiam i czekam na rady. P.S Kupiłem VAG-a (czekam na paczkę) chętnie będę służył pomocą kolegom z forum!!!
edit by KYS: scaliłem wątki Tytuł: Odp: turbina przeladowuje Wiadomość wysłana przez: KKKKris Poniedziałek, 18.08.2008, 19:13:00 Cytat: nitka Wyczyściłem cały EGR(horror), Jak byś czyścił kolektor, to byś się dowiedział co to horror.Na dzień dobry Vag, chociaż błąd, ale pewnie nadciśnienie. Cytat: nitka Czy podciśnienie po wyłączeniu silnika powinno być w układzie? Tak, przez jakiś czas powinno pozostać. N75 sprawdziłeś, a na tym samym podciśnieniu jest N18, może on jest nieszczelny. Odepnij go i pozaślepiaj wężyki. Cytat: nitka sprawdziłem kierownice turbawki to trochę mało dokładny test. Najlepiej odpiąć gruchę i wtedy zobaczyć jak chodzą kierownice, albo chociaż ją odkręcić i wtedy sprawdzić.Cytat: nitka Czy u Was też się rusza trzpień w vacu - pompie? Nie wim jaki trzpień, ale chyba wszystko mam sztywne.Tytuł: Odp: turbina przeladowuje Wiadomość wysłana przez: Ofaniel Wtorek, 19.08.2008, 08:48:19 Sprawdz ten siłownik sterujący kierownicami turbiny :) chociaz sam nie wiem jak go sprawdzic :] on raczej nie daje takiego efektu jak notlauf...ale jak bardzo sie zapieklo to kto wie :]
Tytuł: Odp: turbina przeladowuje Wiadomość wysłana przez: nitka Wtorek, 19.08.2008, 19:16:55 Witam. Podłączyłem dziś vag i wyszły dwa błędy - 16458 i 17958 - Nie wiem jak w Vagu zrobić logi - proszę o pomoc. Błędy wykasowałem
Tytuł: Odp: turbina przeladowuje Wiadomość wysłana przez: KKKKris Wtorek, 19.08.2008, 22:36:13 Cytat: nitka Nie wiem jak w Vagu zrobić logi - proszę o pomoc. vag/select/engine/meas block/wybierasz max 3 i na dole log/start W przypadku problemów z cisnieniem polecam dynamiczne 3, 8, 11 Dynamiczne, czyli dwie osoby, jedna za kółkiem druga lapek na kolanach, 4 bieg (ostateczni3), pedał w podłogę, log i tak do ok 4000obr, tylko się nie zabij... Utworzony plik zamienić programem CSVConv.exe (strona ross-techa), otworzyć w excelu i zrzut ekranu na foeum. Tytuł: Odp: turbina przeladowuje Wiadomość wysłana przez: the_ozyrys Środa, 20.08.2008, 08:40:00 Pierwszy - czujnik temp. zewnętrznej - prawe lusterko, pewnie mu się zgniło.
Drugi - przeładowanie, czyli inaczej kierownice, N75 albo wężykologia... Jak będę w domu to Ci zrobię zrzut z ETKI jak ma być prawidłowo połączona... Tytuł: Odp: turbina przeladowuje Wiadomość wysłana przez: nitka Środa, 20.08.2008, 10:04:38 kolego - pierwszy - to w/g kodu jest błąd przepływomierza - czujnik temperatury wskazuje prawidłowo- sam sprawdzałem. Myślę, że to przepływka - dziś będę robił logi - przepływkę mam bosch. Po wykasowaniu błędy wracają. Czy może być tak, że przez przepływkę reszta (turbo) działa niepoprawnie?
P.S. przepraszam kolegę - mój błąd - kod błędu to 16485 - a nie 16458. Moja wina. Co Wy na to? Tytuł: Odp: turbina przeladowuje Wiadomość wysłana przez: the_ozyrys Środa, 20.08.2008, 10:24:39 Mówię tak, bo tak znalazłem:
http://http://www.gerritspeek.nl/vag-com_dtc-16458.html (http://http://www.gerritspeek.nl/vag-com_dtc-16458.html) Chyba że Ci się literówka kradła i miało być 16485, wtedy tak, to jest przepływka, i oznacza to, że jest w zasadzie martwa... Bez przepływki auto nie ciągnie, ale to nie jest powód, dla którego przeładowywuje, jedno z drugim jest niezwiązane... Jak chcesz, możesz odpiąć przepływkę, wtedy nie będzie ciągnąć już powyżej 1500rpm... Tytuł: Odp: turbina przeladowuje Wiadomość wysłana przez: nitka Czwartek, 21.08.2008, 08:49:19 sorki za literówkę. Dziś postaram się wrzucić logi. A w Polski VAG 4,9 da się zrobić logi czy tylko vag - com?
Wstawiam logi... Turbo przeładowuje okrutnie - przepływka niby działa. osądźcie sami. Dodam że sprawdziłem N75 ( wcześniej czyszczony) ma oporność 17 ohm a prąd który podaje komp na jego złącze to 7V. Dodam, że logi robione przy temp. cieczy 85st. C na biegu 3 i but w podłogę i to samo na 4. Tylko, że na 4 biegu już przy 2700 obr. się wywala notlauf Napisano: Środa, 20.08.2008, 12:29:34 i co Wy na to??? Ma ktoś jakiś pomysł? Napisano: Czwartek, 21.08.2008, 09:48:39 I co Wy na to? Czy przepływka jest ok? Bo jakby trochę za dużo pokazuje Tytuł: Odp: turbina przeladowuje Wiadomość wysłana przez: the_ozyrys Czwartek, 21.08.2008, 08:57:53 Przepływka wydaje się być bardzo brudna, ale bardziej mnie martwi to przeładowanie...
Ładuje Ci 1.5 bara czyli tyle ile ta turbina daje jak nie ma żadnego sterowania nią... Jeśli gruchę masz sprawną, to jak dla mnie N75 albo wężyki... Jeśli masz taki sam elektrozawór od EGRa, to zamień go z N75 i zobacz, co się będzie działo... Tytuł: Odp: turbina przeladowuje Wiadomość wysłana przez: nitka Czwartek, 21.08.2008, 09:37:46 przepływka brudna? Wtedy pokazuje za dużo? Bo u mnie chyba tak jest - prawda? Z lewej strony tabeli jest wartość która być powinna MAF a z prawej ta która jest. To raczej za dużo pokazuje. Te zaworki mam takie same. - zamienię węże i zobaczymy.
Tytuł: Odp: turbina przeladowuje Wiadomość wysłana przez: the_ozyrys Czwartek, 21.08.2008, 10:05:18 Jak przepływka jest brudna albo zdycha, to się różne magie dzieją...
Tytuł: Odp: turbina przeladowuje Wiadomość wysłana przez: KKKKris Czwartek, 21.08.2008, 14:28:10 Pierwszy log ten (18:36)- gaz nie w podłodze. Notlaufa chyba nie złapał podczas jazdy.
Wnioski z następnych: Przepływka OK. Coś trzyma kierownice. Cytuj Te zaworki mam takie same. - zamienię węże i zobaczymy. Powinny być różne. Zamień zaworki i przy okazji sprawdź czy wężyk idący od N75 i N18 do filtra powietrza nie jest zapchany. Numery na rys. 10, 18, 13Przy okazji jak możesz to wejdź w blok11 (pozostałe pola puste), kliknij basic settings (nastawy podstawowe) i poobserwój jak chodzi sztanga i jak się zmienia ciśnienie na VAGu. Ruch sztangi to ok10-15mm. Oczywiście na postoju. Możesz nawet lekko podnieść obroty, ale < 1400. Poniżej "kabelkologia" 9 - to zawór do EGR 25 to zawór do siłownika turbiny (http://img77.imageshack.us/img77/4421/beztytuudr8.th.jpg) (http://img77.imageshack.us/my.php?image=beztytuudr8.jpg) Tytuł: Odp: turbina przeladowuje Wiadomość wysłana przez: nitka Czwartek, 21.08.2008, 14:42:13 ok. KKKKris - tak zrobię - jutro po pracy. Widzisz - nie znałem opcji basic set. - mam nadzieję, że to tylko N75. Pozdrawiam - jutro napiszę
Ciekawe czy to nie vacu - czasem nie do końca domyka się klapa odcinająca powietrze w EGR. Dzieje się to rzadko ale jednak... Tytuł: Odp: turbina przeladowuje Wiadomość wysłana przez: KKKKris Czwartek, 21.08.2008, 14:44:37 Cytat: nitka czasem nie do końca domyka się klapa odcinająca powietrze w EGR. Masz na myśli "grzybek" w EGR, czy tą przepustnicę obok EGR?Tytuł: Odp: turbina przeladowuje Wiadomość wysłana przez: nitka Czwartek, 21.08.2008, 15:53:04 przepustnicę obok EGR - Grzybek chodzi dobrze - czyściłem EGR i sprawny
Tytuł: Odp: turbina przeladowuje Wiadomość wysłana przez: KKKKris Czwartek, 21.08.2008, 19:49:59 Przepustnicda powinna być stale otwarta, dopiero po wyłączeniu zapłonu na krótko się zamyka i za chwilę znów otwiera. Wiem, że i bez tej przepustnicy autka jeżdżą. Nie bardzo wiem jak zaobserwowałeś, że się nie domyka. Ona jest tylko chwilę zamknięta. No i problem by był gdyby się nie otwierała do końca. Pomiar ciśnienia jest przed nią, więc jeśli byłaby prawie zamknięta to chyba ciśnienie byłoby duże, ale mały przepływ. Tworzyłoby się "wąskie gardło"
Nie masz przypadkiem silnika ALH? ECU jest od nigo. Tytuł: Odp: turbina przeladowuje Wiadomość wysłana przez: nitka Piątek, 22.08.2008, 18:57:04 tak ALH - zauważyłem podczas gaszenia - kolega gasił silnik a ja obserwowałem przepustniczkę - jak się do końca zamknie to po chwili od wyłączenia silnika jest specyficzny odgłos "cmok" podczas otwierania się jej do stanu spoczynkowego.
Napisano: Czwartek, 21.08.2008, 21:32:17 no i chyba sprawa jest jasna... Sztanga nie opada całkowicie na dół... dopiero jak się dmuchnie w wężyk to spada do końca - lipa! Tytuł: Odp: turbina przeladowuje Wiadomość wysłana przez: KKKKris Piątek, 22.08.2008, 19:35:40 No to pozostaje sprawdzić czy to siłownik, czy kierownice się zacinają.
PS. dotarł drugi email? Jak nie to mogę wysłać dopiero w pn z pracy Tytuł: Odp: turbina przeladowuje Wiadomość wysłana przez: nitka Piątek, 22.08.2008, 21:05:13 Jeszcze mam pytanie- Czy podczas pełnej mocy sztanga od turbo powinna być podciągnięta czy opuszczona?KKKKris mail nie dotarł.
Tytuł: Odp: turbina przeladowuje Wiadomość wysłana przez: KKKKris Piątek, 22.08.2008, 21:27:43 Cytat: nitka KKKKris mail nie dotarł. No to do poniedziałku. Net w domu nie jest relacyjny.Cytat: nitka Czy podczas pełnej mocy sztanga od turbo powinna być podciągnięta czy opuszczona? Kiedyś tak mi odpowiedziano:"sterowanie turbiną VTG jest na podcisnieniu , odpalasz -silownik wciaga sztange (pozycja max cisnienie turbiny ) ,depczesz /cisnienie w dolocie rosnie do zadanego z mapy ,N75 zmniejsza podcisnienie i grucha na turbo popuszcza sztange /cisnienie w dolocie jest ograniczane Na poczatku kiedy przyspieszasz kierownice sa ustawione tak ze kat ataku spalin na lopatki jest najwiekszy i turbo pompuje z max mozliwa wydajnoscia zalezna od "obiciazenia" turbo(przekroje rur w dolocie i takie tam) oraz dynamiki gazow wylotowych. Takie polozenie kierownic uzyskujesz puszczajac cale podcisnienie z vacum pompy na silownik (N75 zamkniety, wsp wypelnienia impulsu w 4 polu 011 minimalny). Jak sobie tak przyspieszasz w pewnym momencie dynamika gazow wylotowych jest tak duza, ze cisnienie w dolocie wytwarzane przez turbo staje sie za duze i zeby je ograniczyc ecu wysterowuje (owtiera impulsowo, wypelnienie na pozycji 4 w kanale 011 rosnie) n75 powodujac zmniejszanie podcisnienia podawanego na szilownik, w ktorym sprezyna zaczyna "wypychac sztange" - bez podcisnienia, kiedy zawor n75 jest zupelnie otawrty i pompa vacum nie wysysa powietrza z silownika sprezyna ustawia kierownice tak, ze kat natarcia jest najmniejszy -> najmniejsza wydajnosc turbo. Caly proces jest tak naprawde regulacja, ecu reguluje cisnienie na wyjsciu turbo na podstawie wartosci zadanej z mapy za pomoca wysterowania zaworka n75. " Tytuł: Odp: turbina przeladowuje Wiadomość wysłana przez: nitka Sobota, 23.08.2008, 12:42:28 hm.. dodatkowo po zmianie zaworków N75 z N18 klapa gasząca (odcinająca powietrze przy EGR) nie zamyka się do końca i silnik telepie przy gaszeniu. Już zgłupiałem - nie wiem co mam uszkodzone.
Tytuł: Odp: turbina przeladowuje Wiadomość wysłana przez: KKKKris Sobota, 23.08.2008, 12:54:11 Cytat: nitka Już zgłupiałem - nie wiem co mam uszkodzone. Cytat: nitka no i chyba sprawa jest jasna... Sztanga nie opada całkowicie na dół... dopiero jak się dmuchnie w wężyk to spada do końca - lipa! To jest przyczyna przeładowania. Po zamianie zaworków też przeładowuje?No i czy wężyki połączone prawidłowo? Tytuł: Odp: turbina przeladowuje Wiadomość wysłana przez: nitka Sobota, 23.08.2008, 14:49:21 no po zmianie też przeładowuje. Sztanga teraz opada na sam dół i nadal to samo. Wężyki podłączone ok. Będę dziś działał dalej. Szkoda że nie mam kanału bo bym chociaż turbawkę wyjął i zobaczył jak chodzą kierownice. Chyba że to wina mieszka...
Tytuł: Odp: turbina przeladowuje Wiadomość wysłana przez: KKKKris Sobota, 23.08.2008, 15:09:32 Moższ próbować od góry. Siłownik jest przykręcony od spodu do takiej blachy dwoma nakrętkami M6. Wtedy ciągnąc za gruchę, będziesz miał jakieś pojęcie jak chodzą kierownice. Tylko trzba zdjąć węża do EGRa i sam EGR. Żeby wyjąć siłownik chyba trzeba demontować kolektor - przynajmniej ja tak robiłem. U mnie klucz imbusowy, ale trafiają się torxy. Uszczelka pod kolektor jest metalowa i raczej nadaje się do ponowngo użycia. Ja kupiłem nową (10PLN), ale i tak zostawiłem starą. Problem jest z zabezpieczeniem na dźwigni kierownic - ciężko ją zdjąć. Mnie przy demontażu spadła i zginęła, musiałem szukać innej. U mnie po podniesieniu dźwigni kierownic bez gruchy wystarczy j ą lekko ruszyć i sama opada do dołu.
Tytuł: Odp: turbina przeladowuje Wiadomość wysłana przez: nitka Sobota, 23.08.2008, 20:07:53 jeszcze raz sprawdziłem wężyki, i nic z tego. Teraz siłownik spada na sam dół. Nadal pompuje 2500bara. Więc albo mam pecha i obydwa zaworki N 18 i N75 są niesprawne albo już nie mam pomysłów. A może to jest jakiś błąd czujnika doładowania?? Można to sprawdzić jakoś? nie mam już siły do tego auta...
żebym jeszcze stosował PSJ ale nie- jeżdżę dynamicznie. Kto wymyślił tą zmienną geometrię... :'( Tytuł: Odp: turbina przeladowuje Wiadomość wysłana przez: KKKKris Sobota, 23.08.2008, 20:55:30 Czujnik ciśnienia jak padnie to nie daje pomiaru. Bardzo dużą rzadkością jest jego uszkodzenie polegające na oszukiwaniu pomiaru.
Tytuł: Odp: turbina przeladowuje Wiadomość wysłana przez: nitka Niedziela, 24.08.2008, 15:56:46 oto logi easy settings - blok 011
ruszałem dzisiaj sztangą i wszystko chodzi ok. Spada na sam dół a o to przecież chodzi żeby nie przeładowywyała. NIe mam już pomysłów Tytuł: Odp: turbina przeladowuje Wiadomość wysłana przez: Miro Niedziela, 24.08.2008, 16:05:23 Cytuj NIe mam już pomysłów W wawce masz kilku speców od TDI,którzy w pare minut zdiagnozują Twój problem.Tytuł: Odp: turbina przeladowuje Wiadomość wysłana przez: KKKKris Niedziela, 24.08.2008, 17:19:37 Cytat: nitka ruszałem dzisiaj sztangą i wszystko chodzi ok. Nie jest do końca dobrze. Zwróć uwagę, że w lini 23 następuje przłączenie N75, a dopiero w lini 33 następuj ustabilizowanie ciśnienia. To o wiele za długo. Ja jeszcze nie mam ideału i trwa to 2-3 linie (po ok0,4 sek) Podobnie w drugą stronę. Coś za wolno chodzi Ci regulacja ciśnienia. To, że sztanga chodzi nie znaczy, że chodzi dobrze, jakiś element regulacji jest zbyt wolny i dlatego przy wzroście obrotów nie można zbić ciśnienia w krótkim czasie i jest notlauf. Jeśli nie masz elementów na 100% sprawnych na podmianę, to możesz z tym się długo męczyć. Jeśli nie czujesz się na siłach to posłuchaj Mira. Tytuł: Odp: turbina przeladowuje Wiadomość wysłana przez: nitka Niedziela, 24.08.2008, 17:34:59 opadanie sztangi to chyba nie ma problemu... a w przypadku przeładowania powinna być na dole - prawda? Czyli możliwe że to zaworek?. Jeszce pytanko - pomiędzy zaworkiem N75 a akumulatorem podciśnienia jest dodatkowy zaworek - czarno- biały , okrągły - rozumiem, że ma on trylko przepuszczać w jedną stronę - tak?
P.S. - owa "leniwość logów (zmiany doładowania) mogły być spowodowane testem na podpiętym zaworze N18(podmiana z N75). A N18 ma znacznie mniejszą (przekrojowo) rurkę metalową (widoczną po rozbiórce) więc są większe opory podciśnienia. Tytuł: Odp: turbina przeladowuje Wiadomość wysłana przez: KKKKris Poniedziałek, 25.08.2008, 06:16:14 Cytat: nitka a w przypadku przeładowania powinna być na dole - prawda? Tak, aby zbić ciśnienie. Cytat: nitka pomiędzy zaworkiem N75 a akumulatorem podciśnienia jest dodatkowy zaworek - czarno- biały , okrągły - rozumiem, że ma on trylko przepuszczać w jedną stronę - tak? Tak.Cytat: nitka P.S. - owa "leniwość logów (zmiany doładowania) mogły być spowodowane testem na podpiętym zaworze N18(podmiana z N75). A N18 ma znacznie mniejszą (przekrojowo) rurkę metalową (widoczną po rozbiórce) więc są większe opory podciśnienia. U siebie kiedyś nie zauważyłem różnic, ale ciśnienie powinno w obie strony stabilizować się szybciej.Tytuł: Odp: turbina przeladowuje Wiadomość wysłana przez: nitka Wtorek, 26.08.2008, 07:56:37 Panowie - patrząc na rysunek na stronie 3 naszego tematu wychodzi, że kiedy zaworek podciąga sztangę do góry to jest najmniejsze natarcie gazów na turbinę(żaluzje zamknięte) A kiedy jest odpuszczona sztanga na sam dół to jest największe natarcie spalin. Czy ten rysunek jest poprawny??? na moje to właśnie przy niskich obrotach powinno być największe natarcie gazów. Czy u Was po odpaleniu silnika grucha jest zassana? bo u mnie tak jest. Z tego wynika, że na małych obrotach bez obciążenia jest najmniejsze natarcie gazów. Czyli przy dużej prędkości i obciązeniu np na 4 biegu zworek powinien podciągnąć całkowicie gruchę do góry aby zamknąć żaluzje czy opuścić na dół?
Tytuł: Odp: turbina przeladowuje Wiadomość wysłana przez: KKKKris Wtorek, 26.08.2008, 08:37:31 VAG, BS 11. Tam podejrzyj. Będziesz miał pewność czy przy małym ciśnieniu jest sztanga w górze czy na dole. Patrz na sztangę i na ciśnienie w VAGu.
Tytuł: Odp: turbina przeladowuje Wiadomość wysłana przez: nitka Wtorek, 26.08.2008, 17:54:33 i zmiana zaworka na nowy nic nie dała... już nie mam siły na ten ... NIgdy więcej TDI - przysięgam! Zamieszczam logi prawie takie same. Gruszka chodzi bez zarzutów. Nie wiem - może coś w wydechu zapchane jest...Da się to jakoś sprawdzić? Vagiem albo czymś innym? POMOCY
Tytuł: Odp: turbina przeladowuje Wiadomość wysłana przez: Miro Wtorek, 26.08.2008, 17:58:24 Cytat: nitka NIgdy więcej TDI - przysięgam! Kolego,nie p....l tylko jedź pod któryś z tych adresów jakie ci na PW posłałem.Cytat: nitka zmiana zaworka na nowy nic nie dała... Bo najpierw trzeba dokładnie zdiagnozowac problem,a potem kupować części.Cytat: nitka już nie mam siły Ja nie wiem jak cię przekonać,żal ci było 100zł na diagnoze? Za niepotrzebny zaworek pewnie dałeś tyle samo...Tytuł: Odp: turbina przeladowuje Wiadomość wysłana przez: KKKKris Wtorek, 26.08.2008, 21:51:54 Cytat: nitka i zmiana zaworka na nowy nic nie dała... Pisałem: Cytat: KKKKris Jeśli nie masz elementów na 100% sprawnych na podmianę, to możesz z tym się długo męczyć. Jeśli nie czujesz się na siłach to posłuchaj Mira. podmiana, nie zakup i experymenty.Przczytałem cały wątek i nie wiem skąd przyszło Ci do głowy wymieniać N75, tym bardziej że zamiana na zawór od EGRa nie dała żadnej poprawy. Nie wiem też czy zastosowałeś się do polrad. Nic nie piszesz czy wymontowałeś siłownik, sprawdziłeś jak chodzi dźwignia od kierownic na turbinie, w jakim stanie jest kolektor ssący. Wiem tylko, że sprawdziłeś połączenia wężyków i podmieniłeś N75. Co do reszty to wydaj mi się, że tylko popatrzyłeś jak chodzą poszczególne elementy i ponieważ nie zauważyłeś nic podejrzanego wymieniłeś N75. I znów przytoczę mądre zdanie: Cytat: Miro Bo najpierw trzeba dokładnie zdiagnozowac problem,a potem kupować części. Ja już od dłuższego czas też mam niewielkie przeładowania turbiny, ale trybu awaryjnego nie łapię i w miarę możliwości (a raczej czasu) sprawdzam kolejne elmenty, ale nic nie kupuję dopóki nie będę miał 100% pewności, że coś jest ewidentnie do wymiany. Tytuł: Odp: turbina przeladowuje Wiadomość wysłana przez: nitka Środa, 27.08.2008, 09:53:57 masz na myśli zapchany kolektor już za EGR? czy jest drożny? EGR czyściłem a za nim nic nie ruszałem. Siłownik chodzi bez zarzutów.
Tytuł: Odp: turbina przeladowuje Wiadomość wysłana przez: mirass Środa, 27.08.2008, 14:54:14 po logu widać że masz przypieczone kierownice - kierownice mają opór w pewnym momencie. bez ingerencji turbiniarzy nie obędzie się. wypiaskuj ja i będzie ok
Tytuł: Odp: turbina przeladowuje Wiadomość wysłana przez: KKKKris Środa, 27.08.2008, 19:07:08 Cytat: mirass po logu widać że masz przypieczone kierownice Więc jednak się zacinają.Tytuł: Odp: turbina przeladowuje Wiadomość wysłana przez: nitka Czwartek, 28.08.2008, 09:14:53 Byłem wczoraj u fachowców i stwierdzili, że jednak nie schodzi sztanga do samego dołu...KKKKris - wyciągałeś swoją dmuchawkę z Variotki? Da się ją wyciągnąć do góry??
Tytuł: Odp: turbina przeladowuje Wiadomość wysłana przez: KKKKris Czwartek, 28.08.2008, 09:41:12 Nie miałem tej "przyjemności" . Przy pierwszych przeładowaniach zdrowo poganiałem autko na wysokich obrotach i zbiornik paliwa zrobił swoje. U mnie dużo pomogło, ale nie miałem aż takich ciśnień jak u Ciebie, trochę leiej mi to chodziło.
Tytuł: Odp: turbina przeladowuje Wiadomość wysłana przez: nitka Poniedziałek, 01.09.2008, 21:21:31 Witam po krótkiej przerwie. Właśnie skończyłem składać turbawkę- kierownice były zapieczone - a właściwie na płaskiej powierzchni turbiny do których przylegają kierownice - tam przyrdzewiało i turbinka kulała. Nadmieniam, że o dziwo na pierścieniu i rolkach - śladu nalotów itp. jutro montaż i próba. dodam, że w jednej z firm w W-wie krzyknęli sobie za wyczyszczenie z demontażem 1000 zł :o Mi wyszło niecałe 200. Pozdrawiam
p. s. KKKKris - da się wyjąć turbawkę górą - trzeba dolot tylko ściągnąć, który też wyczyścić warto. Pozdro Tytuł: Odp: turbina przeladowuje Wiadomość wysłana przez: KKKKris Poniedziałek, 01.09.2008, 21:58:43 Cytat: nitka trzeba dolot tylko ściągnąć, który też wyczyścić warto. Chyba warto. Na razie spalanie wg kompa jest mniejsze o ok 10%. Ciekawe jak wyjdzie z dystrybutora.Tytuł: Odp: turbina przeladowuje Wiadomość wysłana przez: nitka Wtorek, 02.09.2008, 19:13:47 Witam. Turbinka wyczyszczona, wyczyszczony dolot i autko śmiga aż miło! Idzie za gazem w całym zakresie - super! Pozdrawiam i dziękuję wszystkim za pomoc.
Tytuł: Odp: turbina przeladowuje Wiadomość wysłana przez: Macieksoko Poniedziałek, 22.09.2008, 17:55:27 Witam! Zna ktoś może warsztat lub kogoś kumatego który zajął by się podobnym problemem? Okolice Rzeszowa, Tarnowa, Dębicy? Ostatnim razem znalazłem wąż przy turbinie który spadł i problem zniknął na 8 tyś km i dziś znów powrócił. Jednak ten wąż jest na swoim miejscu. Wielkie dzięki za pomoc. Problem powyżej 120 km/h po zgaszeniu i ponownym zapaleniu śmiga.
Tytuł: Odp: turbina przeladowuje Wiadomość wysłana przez: kamil Poniedziałek, 22.09.2008, 20:57:32 nie wiem, moze dv-t?
oni chyba z ropczyc... Napisano: Poniedziałek, 22.09.2008, 21:53:03 edit: ozarowa jednak. :) http://www.dv-t.pl/ Tytuł: Odp: turbina przeladowuje Wiadomość wysłana przez: pol_sc Piątek, 17.10.2008, 17:04:07 Witam
mam problem z autkiem, otoz przeladowuje mi turbina. Autko ma nowa sprezarke zalozona 2 miesiace temu. powiedziano mi zeby na poczatku jezdzic spokojnie itp ale obawiam sie ze jezdzilem za spokojnie maks 2,5 tys rpm. Do tej pory wszystko bylo ok a od jakiegos miesiaca rzecz dzieje sie nastepujaca. Oczywiscie po nagrzaniu silnika dociskajac gaz turbina przeladowuje (mam wskaznik - strzalka leci do oporu, przy dluzszym gazie potrafi przycisnac dwa bary w overboost'cie - raz sie tak zdarzylo gdy zauwazylem problem). Sytuacja powtarza sie dopoki kilka razy mocniej nie docisne, oczywiscie tak aby nie przeladowac 1.3 bara. po kilku takich docisnieciach turbina laduje wporzadku. Sytuacja powraca gdy silnik ostygnie lub nawet postoi na wolnych obrotach kilkanascie minut. Co moze byc przyczyna? jakis sterownik czy zapieczone kierownice? Dodam dla wyjasnienia ze wzkaznik doladowania mam dobry :) Auto powinno ladowac 1 bar ( w overboostcie 1.3). Prosze o pomoc. Pozdrawiam Pawel Edit by aboz: Scalone. Używaj opcji szukaj. Tytuł: Odp: turbina przeladowuje Wiadomość wysłana przez: the_ozyrys Piątek, 17.10.2008, 17:21:08 N75?
Tytuł: Odp: turbina przeladowuje Wiadomość wysłana przez: aboz Piątek, 17.10.2008, 17:52:21 Proponuję przeglądnąć ten wątek od początku.
Tytuł: Odp: turbina przeladowuje Wiadomość wysłana przez: pol_sc Sobota, 18.10.2008, 12:03:45 Proponuję przeglądnąć ten wątek od początku. przejrzalem watek. mozliwe przyczyny, zawor lub zapieczone kierownice. tylko u mnie jest inna opcja. turbina przeladowuje do momentu az pare razy dam gazu tak aby nie przeladowala. po paru razach jak docisne itp to pozniej ladowanie wraca do normy i trzyma 1-1.3 bara. sytuacja jest ok dopoki silnik nie ostygnie lub nie pochodzi dluzej na wolnychobrotach.... Tytuł: Odp: turbina przeladowuje Wiadomość wysłana przez: aboz Sobota, 18.10.2008, 12:48:00 Proponuję zacząć od vaga. I sławny N75 sprawdzić.
Tytuł: Odp: turbina przeladowuje Wiadomość wysłana przez: pol_sc Sobota, 18.10.2008, 13:00:17 Proponuję zacząć od vaga. I sławny N75 sprawdzić. a przeciez vag wywala blad jak auto wchodzi w tryb serwisowy tak? a tutaj nic takiego sie nie dzieje, auto chodzi bez problemu, nie traci mocy itp... Tytuł: Odp: turbina przeladowuje Wiadomość wysłana przez: aboz Sobota, 18.10.2008, 13:19:33 Cytat: pol92 a przeciez vag wywala blad jak auto wchodzi w tryb serwisowy tak? Zacznijmy od tego, że Vag nie służy wyłącznie do sprawdzania i kasowania błędów. Jak ktoś wie gdzie, może sprawdzić odczyty wszystkich czujników w silniku i na tej podstawie zdiagnozować usterkę. Stąd moja sugestia żeby podpiąć i pogonić autem jak przeładowuje i jak jest ok. Wtedy będzie można coś więcej powiedzieć. Poza tym sprawdzenie samego N75 nie jest jakąś skomplikowaną sprawą. PS. Jesteś z Wawki, więc zawsze możesz skorzystać z porady jakiegoś tunera np. Mastersa, Unitroników itp. Auto masz po chipsie, z tego co się zorientowałem, więc uderz do tego kto Ci go robił. Tytuł: Odp: turbina przeladowuje Wiadomość wysłana przez: pol_sc Niedziela, 26.10.2008, 00:32:56 Cytat: pol92 a przeciez vag wywala blad jak auto wchodzi w tryb serwisowy tak? Zacznijmy od tego, że Vag nie służy wyłącznie do sprawdzania i kasowania błędów. Jak ktoś wie gdzie, może sprawdzić odczyty wszystkich czujników w silniku i na tej podstawie zdiagnozować usterkę. Stąd moja sugestia żeby podpiąć i pogonić autem jak przeładowuje i jak jest ok. Wtedy będzie można coś więcej powiedzieć. Poza tym sprawdzenie samego N75 nie jest jakąś skomplikowaną sprawą. PS. Jesteś z Wawki, więc zawsze możesz skorzystać z porady jakiegoś tunera np. Mastersa, Unitroników itp. Auto masz po chipsie, z tego co się zorientowałem, więc uderz do tego kto Ci go robił. autko nalezalo kiedys do kogos zwiazanego z unitronikiem ale teraz nie mam co liczyc na pomoc tam bo lukasza nie ma w firmie... takze zostaje mi jakas firma typu VTG lub specjalista od turbin Napisano: Sobota, 18.10.2008, 18:19:16 Chcialbym dodac ze turbina przestala przeladowywac, po nagrzaniu silnika pracuje prawidlowo i rownomiernie, nie przeladowuje. pomoglo prawdopodobnie wypad do krakowa :) takze dziekuje wszystkim za uwage i POZDRAWIAM. Tytuł: Odp: turbina przeladowuje Wiadomość wysłana przez: Bzysiek Niedziela, 26.10.2008, 00:39:47 W Wawie masz jeszcze Rogala, nie tylko VTG.
Tytuł: Odp: turbina przeladowuje Wiadomość wysłana przez: daro266 Poniedziałek, 17.11.2008, 21:03:16 Witam.
Miałem podobny problem z przeładowaniem, ale został usunięty poprzez wyczyszczenie kierownic. Autko śmigało około 2 dni aż pojawił się inny problem. Auto rozpędza się do prędkości 140 km/h na 5 biegu (około 3000 Obr /min) i dalej nie jedzie. Nie jest to ciągły objaw, innego dnia jest ok. Dodam tylko że miałem objaw zaniknięcia wspomagania hamulca na pewien moment, czyżby to problemy z vacupompą jak pisze kolega KKKKris, vag nic nie pokazuje. Tytuł: Odp: turbina przeladowuje Wiadomość wysłana przez: KKKKris Poniedziałek, 17.11.2008, 21:16:33 Cytuj czyżby to problemy z vacupompą jak pisze kolega KKKKris, vag nic nie pokazuje. Niemożliwe. Jeśli podczas logów dynamicanych to się pojawi to musi być widać. Zobacz króciec przy vacu, często się luzuje. Albo połączenia wężykami, ewentualnie aku podciśnienia.Tytuł: Odp: turbina przeladowuje Wiadomość wysłana przez: skiba Piątek, 21.11.2008, 21:10:01 jak w temacie,wlasnie gadalem z kumplem "od diesli" i powiedzial ze przy ASV nie mozna tego podmieniac,nawet zeby sprawdzic N75,dobrze gada czy sciemnia
od KYS: Scalono - szukanie nie boli. Napisano: Piątek, 21.11.2008, 20:48:40 Cytat: skiba od KYS: Scalono - szukanie nie boli. .chodzilo mi typowo o sama podmianke tych zaworow ale ok,dzieki za scalenie no i pyt aktualneTytuł: Odp: turbina przeladowuje Wiadomość wysłana przez: KKKKris Piątek, 21.11.2008, 21:33:19 Cytat: skiba dzieki za scalenie no i pyt aktualne Jakie pytanie?Tytuł: Odp: turbina przeladowuje Wiadomość wysłana przez: KYS Piątek, 21.11.2008, 21:45:07 Cytat: skiba dzieki za scalenie no i pyt aktualne Jakie pytanie?(Tak to jest jak zadaje się pytanie w temacie) Tytuł: Odp: turbina przeladowuje Wiadomość wysłana przez: skiba Piątek, 21.11.2008, 22:28:03 faktycznie moze troche zamieszlem,wybaczcie jak mozecie,obiecuje ze to przedostatni raz :P
Tytuł: Odp: turbina przeladowuje Wiadomość wysłana przez: KKKKris Sobota, 22.11.2008, 18:42:09 Cytat: KYS "Czy w silniku ASV można podmienić zawór EGR z N75, w celu sprawdzenia zaworu N75" Do prób tak., w zasadzie można tak jeździć, tylko należy zaślepić wężyk idący do EGRa i wychodzący z zaworka do EGRa. Są prawie identyczne, mają tylko inne charakterystyki i czasy otwarcia/zamknięcia. Jak N75 jest padnięty to po podmianie napewno zobaczysz różnicę.Tytuł: Odp: turbina przeladowuje Wiadomość wysłana przez: skiba Niedziela, 30.11.2008, 20:54:34 mam jeszcze jedno pytanie mam nadzieje ze nic nie zchrzanie tym razem-jaka moze byc przyczyna ze "zacina sie" tylko na zimnym silniku,po zgaszeniu i odpaleniu i dalszym rozgrzaniu sie silnika jest ok,sprawdzany byl Vagiem w czasie jazdy-kierownice chodza super-turbo czyszczone ok 8 mies temu-bo podejzewalem je.zalozylismy inny N75 i jest lepiej tz.nie zawsze na zimnym sie zatnie czasem jest ok,ale tem zawor to jest z takich-uzywany i raczej sprawny-wiec padl pomysl wziecia ze sklepu nowki N75,podpiecia i pozostawienia na pare dni na testy,w dobra strone zmierzamy?
Tytuł: Odp: turbina przeladowuje Wiadomość wysłana przez: pol_sc Poniedziałek, 01.12.2008, 00:14:42 dzisiaj wracajac z Krakowa oprocz normalnego objawu przeladowania turbiny ;( w pewnym momencie mialem bardzo slaby objaw. otoz auto wogole stracilo moc, turbina przestala ladowac, po dodaniu gazu auto probowalo pompowac ale nic, moze 0,2 bara i dalej nic. Zatrzymalem sie, po otwarciu maski nic nie bylo slychac aby powietrze uciekalo bokiem. Po zgaszeniu silnika i ponownym odpaleniu turbina wrocila. Auto dalsza czesc trasy (150km) jechalo normalnie (tzn turbina dzialala ale przeladowanie bylo :( ). Zaden blad komputera nie pojawil sie na desce.
Co moglo byc przyczyna takiej usterki ? Mozliwe ze zawor N75 mi pada i stad takie wariacje ? Tytuł: Jaka wartość doładowania w AGR Wiadomość wysłana przez: qlczy Wtorek, 23.12.2008, 19:30:01 Witam Wszystkich serdecznie.
Ostatnio po wielkich perypetiach z 1.9 TDI AGR (wymiana intercoolera, rur dolotowych, N75 i regulacji komputerka) usłyszałem, że turbo za mocno dmuchało. Dodatkowo stwierdzili, że rura dolotowa do turbiny była praktycznie zdjęcia i turbina zasysała tlen z komory silnika. Ponadto z mądrego urządzenia wyczytali że turbina przeładowywała bo miała 1,5 bara. Wszystko zostało naprawione - rura założona reszta w/w części wymieniona. Tyle że na mój gust to powinno dać kopa tej 90 KM jednostce. Silniczek został przebadany na hamowni i wyszło że jest 97 KM i 200 Nm. I tu mam problem to uważam że samochód osłabł i nie jeździ jak wcześniej. Ponadto w dniu dzisiejszym zainstalowałem sobie program komputerze (stacjonarnym :) ) z którego wynika że doładowanie na turbinie w 1.9 tdi AGR winno wynosić 1.5-1.75 bara. Tak więc proszę o pomoc w temacie czy turbina w mojej ibi winna mieć 1,5 czy 1 bar ? Dodam jeszcze, że na wydruku z hamowni mam taki parametr jak "ciśnienie: 99,8kPa" i nie wiem co to jest. Proszę o pomoc. Pozdrawiam serdecznie Tytuł: Odp: turbina przeladowuje Wiadomość wysłana przez: Bzysiek Środa, 24.12.2008, 11:05:43 Ciśnienie doładowania w AGR powinno wynosić 0,8 czy 0,9 bara. 1,75 bara, to co najwyżej łącznie z ciśnieniem atomosferycznym, które jest podawane w VAG COM'ie.
Auto mogło się wydawać trochę mocniejsze, bo w końcu dmuchało turbo 1,5 bara, a nie tyle co powinno. Zrób sobie softa i po problemie ;-). Tytuł: Odp: turbina przeladowuje Wiadomość wysłana przez: the_ozyrys Środa, 24.12.2008, 14:23:16 Moja turbina też dmuchała 1.5 bara i autko super ciągnęło, ale na skutek tego się zesrała,
a była dokładnie taka jak Twoja, więc jak chcesz więcej mocy, to zmień turbo i zrób program... I jest dokładnie tak jak kolega wyżej pisze, że VAG podaje ciśnienia bezwzględne, więc jeśli maksymalne ciśnienie doładowania masz teraz 1.75 bara bezwględnie to to jest ok. 0.75 bara efektywnie, więc lekkie niedoładowanie bo powinno być 0.85 - 0.9 bara... Tytuł: Odp: turbina przeladowuje Wiadomość wysłana przez: Macieksoko Sobota, 27.12.2008, 23:07:29 Witam! Napiszę w tym wątku bo miałem również objaw przeładowania turbiny. Znalazłem chwile czasu i zabrałem się za swój silnik, wyciągnąłem turbinę (nie obyło się bez urwania szpilki) przeczyściłem ją, zmieniałem wszystkie wężyki podciśnieniowe, zmieniłem N75 (kupiłem na allegro za 115 zł). Auto śmiga aż miło, zero przeładowań.
Tytuł: Odp: turbina przeladowuje Wiadomość wysłana przez: qlczy Niedziela, 28.12.2008, 19:00:09 Dzięki za podpowiedzi.
Jak pisałem tu niedawno zmieniłem N75 a tu od dwóch dni mam objaw że na 4 i 5 biegu jak daje gazu podczas jazy to przy 2300-2450 (w tym zakresie) nagle chwilowy (sekunda może 1,5) objaw jakby turbo przestało działać a potem już lepiej. Sam już nie wiem co się dzieje bo przecież silnik badałem dwa tygodnie temu i było ok. Na biegu 1,2,3 wszystko ok. Cholera lubię ibizę ale od jakiegoś czasu mam jej serdecznie dosyć. Czy tym razem może pada przepływomierz czy coś innego już sam nie wiem. Mam nadzieję że to nie turbina. Oczywiście konieczne będzie znowu badanie którego koszt 250 zł (hamownia) w pewnej warszawskiej firmie która wystawia samochody na 1/4 mili. Nie jest drogo ale badanie co dwa tygodnie po 250 zł to już dla mnie lekka przesada. Co o tym myślicie? Tytuł: Odp: turbina przeladowuje Wiadomość wysłana przez: qlczy Poniedziałek, 29.12.2008, 20:59:38 Witam ponownie.
Jestem już po zabiegu wymienienia przepływki... jasna cholera ale udało się zakupić lekko używaną i oryginalną a nie jak nieświadomie posiadałem jakiegoś syfa. Samochód śmiga jak trzeba choć i tak zdecydowałem się na zmianę softu co by było 115 KM. Dzięki za pomoc i dobre rady. Pozdrawiam Was serdecznie i szczęśliwego nowego roku. Tytuł: Odp: turbina przeladowuje Wiadomość wysłana przez: toka Niedziela, 09.05.2010, 22:06:45 Witam, chodzi znowu o 1.9 TDI, nie wiem czy to na 100 % przeładowanie ale dzieje się coś takiego że jak jadę np. na dwójce przez daną chwilę (ok. 30 sekund jednakowa prędkość) np. przy 2 tys. obrotów i dodam trochę więcej gazu to tak jakby zamulało auto, ( objaw podobny do zamulania w silnikach z filtrami DPF gdy są delikatnie zapchane,) tak z 3 razy po sekundzie może to trwa takie delikatne jakby odcięcie gazu i dalej idzie normalnie.. To przeładowanie? Umówiłem się w końcu wstępnie z Danielem na poprawę programu, może w końcu przestaną być problemy z tym autkiem.. A tak w ogóle autko sprzedane mojej lubej - zarejestrowana pod nazwą kato :)
Napisano: Piątek, 07.05.2010, 23:17:43 Dzięki za odpowiedzi :-X Tytuł: Odp: turbina przeladowuje Wiadomość wysłana przez: kacperix Niedziela, 09.05.2010, 22:29:32 mnie to nie wygląda na przeładowanie, raczej coś z układem paliwowym, filtr kiedy zmieniałeś? może pompka powoli kaputt...
po za tym to troche wróżenie z fusów... ostatnio się postarałeś i wrzuciłeś filmik, to może teraz też coś się postaraj i np zrób logi.. jak ciągle Ci coś nie pasuje, albo coś się psuje to kabel tak czy inaczej sie przyda i to dobra inwestycja... Tytuł: Odp: turbina przeladowuje Wiadomość wysłana przez: toka Poniedziałek, 10.05.2010, 20:38:06 Cytat: kacperix mnie to nie wygląda na przeładowanie, raczej coś z układem paliwowym, filtr kiedy zmieniałeś? Przy przeglądzie na 90 tys czyli jakies dwa miesiące temu były wymieniane filtr oleju, paliwa, powietrza, teraz jest 97 tys.. W środe jestem umówiony do Daniela ( w końcu :-[ :-[ )Na logach co wychodzi? Dawka paliwa? bo jeśli tak to była sprawdzana jakieś 20 tys temu i było ok :-\ Tytuł: Odp: turbina przeladowuje Wiadomość wysłana przez: kacperix Poniedziałek, 10.05.2010, 22:33:38 na logach widać wszysto co by Cibie lub osoby starające się TOBIE pomóc mogło interesować...
Cytat: toka Dawka paliwa? bo jeśli tak to była sprawdzana jakieś 20 tys temu i było ok Nie no spoko jak 20tys temu było okej to teraz też pewnie jest spoko, wkońcu to tak jak byś pojechał do supermarketu i z powrotem. Tytuł: Odp: turbina przeladowuje Wiadomość wysłana przez: toka Środa, 12.05.2010, 13:05:05 na logach widać wszysto co by Cibie lub osoby starające się TOBIE pomóc mogło interesować... Thx :pub: Cytat: toka Dawka paliwa? bo jeśli tak to była sprawdzana jakieś 20 tys temu i było ok Nie no spoko jak 20tys temu było okej to teraz też pewnie jest spoko, wkońcu to tak jak byś pojechał do supermarketu i z powrotem. Zobaczymy co jutro wyjdzie na vagu u Daniela Napisano: Wtorek, 11.05.2010, 16:23:45 A więc tak, najpierw byłem w ASO i był podłanczany komputer, turbo w porządku, żadnych błędów nie było i ogólnie ok. Później byłem u Daniela, nowy programik wgrany, stary dawał za duże ciśnienie, poza tym logi dynamiczne w porządku, dawka paliwa ustawiona. Po programie bezpieczne 135 KM i ok 310 NM ;D Tytuł: Odp: turbina przeladowuje Wiadomość wysłana przez: mirek1993 Czwartek, 24.06.2010, 09:04:08 Witam:)
W mojej IBI na początku odcinało turbine i włańczał sie tryb awaryjny (silnik nie równo pracował i był mulasty) byłem na kanale i okazało się ze ta gruszka wogóle sie nie rusza. Postanowiłem sie umówić na czyszczenie turbiny na drugi tydzień, jednak teraz zauważyłem że silnik głośniej pracuje i troszke kopci czy to może być tego wina?? Tytuł: Odp: turbina przeladowuje Wiadomość wysłana przez: Marian Czwartek, 24.06.2010, 19:46:20 Psiknij na tą sztangę WD40 i spróbuj ją ręką ruszyć, ale nie na chama. Jak mocno się nie zastojała to powinna iść i czyszczenie będziesz miał z głowy jak ona się ruszy i przegonisz auto po trasie
Tytuł: Odp: turbina przeladowuje Wiadomość wysłana przez: mirek1993 Czwartek, 24.06.2010, 20:01:35 W tym problem ze juz było psikane i nie chce ruszyc:)
Tytuł: Odp: turbina przeladowuje Wiadomość wysłana przez: az Czwartek, 12.08.2010, 19:24:34 Dzień dobry
Przeczytałem i postanowiłem się dołożyć z ciekawym, moim zdaniem, błędem VAG-a wiec..sławne 140 km/h ...3000obrotów..notlauf...w historii błędów błąd 17958 - Charge Pressure: Control Deviation P1550 - 35-10 - - - Intermittent . Standard Ale czemu, regularnie , mimo że wlutowany pewnie termistor 1k...Występuje regularnie błąd czujnika temperatury zewnętrznej. regularnie, kasuję, jadę dociskam..jest błąd czujnika zewnętrznej temperatury.. Pozdrawiam Panów.. Tytuł: Odp: turbina przeladowuje Wiadomość wysłana przez: Spiders Czwartek, 12.08.2010, 20:01:00 17958 P1550 4626 Ciśnienie turbosprężarki (TC) - słaby przepływ dolotu/wydechu, MAP, regulator
Tytuł: Odp: turbina przeladowuje Wiadomość wysłana przez: barneyoss Środa, 20.10.2010, 10:33:58 Macie może namiar na kogos, kto robi turbinki w lubelskim. Byłem u koleszki na diagnozie i stwierdził, że stoi geometria kierownic :( Wyjechaliśmy w droge z podpiętym laptopem, 3ci bieg 40km/h i gaz w podłoge-za każdym razem tryb awaryjny i muuuł. Podobno turbina przeładowuje (1.9 Tdi ASV). U mnie w Nałęczowie nie ma fachowca, który by to dobrze zrobił...
ktoś ktoby mi zrobił softa najlepiej z hamownią też mile widziany. Będe wdzięczny za wszelkie info. Tytuł: Odp: turbina przeladowuje Wiadomość wysłana przez: Kozak Sobota, 15.01.2011, 14:38:34 Witam, sztanga turbiny powinna chodzic lekko, bo juz nie pamietam ? Bo u mnie chyba kierownice zapieczone, bo tej sztangi za chiny nie moge ruszyc...
Tytuł: Odp: turbina przeladowuje Wiadomość wysłana przez: KYS Sobota, 15.01.2011, 17:38:49 Witam, sztanga turbiny powinna chodzic lekko, bo juz nie pamietam ? Bo u mnie chyba kierownice zapieczone, bo tej sztangi za chiny nie moge ruszyc... Hmmm...http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=6736.msg176534#msg176534 http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=1675.msg202889#msg202889 http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=10404.msg226500#msg226500 sam pisałeś, że powinna chodzić lekko... Tytuł: Odp: turbina przeladowuje Wiadomość wysłana przez: KKKKris Sobota, 15.01.2011, 20:11:00 Sama sztanga to chodzi bardzo lekko, trzyma ją sprężyna siłownika (gruszki).
Efekt zimowy. Nie zawsze zimą jest gdzie auto przegonić, przychodzi ciepło, suche drogi i niespodzianka przy wyprzedzaniu. Tytuł: Odp: turbina przeladowuje Wiadomość wysłana przez: Kozak Niedziela, 16.01.2011, 14:44:00 Kys no walsnie cos mi sie zdawalo ze powinna chodzic lekko ;) ale dawno tam nie zagladalem i juz sie pogubilem, u mnie ani drgnie niestety, chyba trzeba bedzie turbo wyjmowac :(
Tytuł: Odp: turbina przeladowuje Wiadomość wysłana przez: KYS Niedziela, 16.01.2011, 22:29:09 Cytat: Kozak Kys no walsnie cos mi sie zdawalo ze powinna chodzic lekko He he no spoko - ja z forum i to najczęściej z Twoich wypowiedzi mam informacje, że powinna chodzić lekko :eye: Tytuł: Odp: turbina przeladowuje Wiadomość wysłana przez: MARBED Wtorek, 01.03.2011, 23:14:34 Witam ! Mam problem z moja izka 1,9TDI (ASV) :'( Zrobilem regeneracje glowicy zmienione wszystkie uszczelki , dwumasa zmieniona (sachs), dodalem zaslepke pod egr . Teraz jezdzac moja izka nagle franca wpadla mi w notlaufa :-\ Juz widzialem :angel: ale jak widac udalo mi sie :evil: Teraz mam pytanko o jakiegos tunera itp. z okolic Lodzi aby mi sprawdzil co jest nie tak .Blad z vaga -przeladowanie :/ . Zamienilem n75 i to samo :o Mysle zeby jeszcze zmienic wezyki wszystkie . Podpowiecie cos w tym temacie ?? Aaaa i mechanior znajomy powiedzial abym zmienil przeplywke i autko bedzie latac . W nastepnym tyg. zamienie od kumpla tez ma asv izke .
W mojej Ibi zostal zmieniony zaworek N75 i dzis z kuplem zamienilem przeplywke i nic to nie dalo . Pod Vagiem mialem blad "przeladownie turbiny" I wkoncu moja Izka zapier... jak trzeba ;D ;D Wiec tak : zostalo wyjete turbo i wyczyszczone kierowniczki od strony spalin (wyglada jak nowa orginalalna) :ok: i nagle autko dostalo drugie zycie :P Teraz mysle o wycieciu katalizatora :-\ Podobno kat jest prawdziwym katem dla suszarki jezeli jest zapchany na amen :'( Znalazlem na allegro strumienice w obudowie katalizatora mysle o takim modzie na nastepny prezent dla mojej Izuni 8) Tytuł: Odp: turbina przeladowuje Wiadomość wysłana przez: raby Niedziela, 27.03.2011, 19:47:03 Cytat: MARBED Znalazlem na allegro strumienice w obudowie katalizatora mysle o takim modzie na nastepny prezent dla mojej Izuni 8) poczytaj o tym :-X Tytuł: Odp: turbina przeladowuje Wiadomość wysłana przez: MARBED Poniedziałek, 28.03.2011, 22:01:55 raby co masz na mysli ?? :-\
Tytuł: Odp: turbina przeladowuje Wiadomość wysłana przez: raby Poniedziałek, 28.03.2011, 22:05:32 raby co masz na mysli ?? :-\ tyle samo zalet co i wadTytuł: Odp: turbina przeladowuje Wiadomość wysłana przez: MARBED Wtorek, 29.03.2011, 14:01:21 czyli powiadasz ze lepiej zostawic katalizator ?? Czy zwyklom rure dac zamiast kata ??
Tytuł: Odp: turbina przeladowuje Wiadomość wysłana przez: raby Wtorek, 29.03.2011, 14:39:11 http://klubseata.pl/forum/index.php?action=search;advanced
Tytuł: Odp: turbina przeladowuje Wiadomość wysłana przez: Kozak Sobota, 02.04.2011, 18:08:06 Hej, nie potrafie u siebie zdiagonozowac usterki, bo cos jest nie tak.
a mianowicie, czsami jest tak, ze auto ladnie ciagnie do 4,5tys (lekki dymek) turbo pompuje 1.8b, a czasami jest tak, ze od 3,5tys obroty ida w gore a auto nie jedzie, turbo wali ponad 2b, dymienie takie samo jak wyzej... n75 podmienialem i to samo. co to moze byc ? Tytuł: Odp: turbina przeladowuje Wiadomość wysłana przez: mik33 Wtorek, 05.04.2011, 20:49:54 moze masz pekniety koletor wylotowy .
Tytuł: Odp: turbina przeladowuje Wiadomość wysłana przez: mobek12 Piątek, 22.04.2011, 18:11:46 Witam
Podepnę się pod temat. Kupiłem niedawno Seata Leona 1.9tdi asv 2001 rok, śmigał super, po jakimś czasie wymieniłem olej na mobil1. Po przejechaniu 400km od wymiany zaobserwowałem spadek mocy i głośniejszy świst turbiny. Dodam, że problem nie zawsze się pojawia. Byłem u kolegi, na vagu wyskoczyły 2 błędy: 1. Niewłaściwe ciśnienie turbiny - błąd sporadyczny 2. Przepływomierz powietrza Tak chodzi turbinka http://www.youtube.com/v/Yq9rOCTacRQ Dodam, że jestem młody, to jest mój pierwszy samochód i nie za wiele się znam na mechanice samochodowej. Tytuł: Odp: turbina przeladowuje Wiadomość wysłana przez: Kozak Sobota, 23.04.2011, 11:47:07 Pojedz jeszcze raz do kolegi i zrob logi grupy 3,8,11. Jak ma vaga to bedzie wiedzial o co chodzi.
Wklej pozniej logi na forum. Po tym filmie to nawet wrozka nie jest w stanie niczego stwierdzic. p.s. jaki olej zalales ? 10w40, 5w40, 15w40 ? syntety, mineralny, polsyntetyk ? Tytuł: Odp: turbina przeladowuje Wiadomość wysłana przez: mobek12 Sobota, 23.04.2011, 12:35:08 Logi sam zrobię jak tylko kupie obd2. Kolega nie ma lapka i logów mi nie zrobi. Na filmiku słychać jak turbina chodzi, podgłośnij i będziesz słyszał jak turbina po puszczeniu gazu schodzi z obrotów. Olej zalałem mobil1 10w40.
Tytuł: Odp: turbina przeladowuje Wiadomość wysłana przez: Kozak Sobota, 23.04.2011, 12:55:19 w logach bedzie widac czy kuleje czy nie. Dymi ci na niebiesko ?
Tytuł: Odp: turbina przeladowuje Wiadomość wysłana przez: mobek12 Sobota, 23.04.2011, 17:58:07 Nic nie dymi, nic nie puszcza dymków, ale coś śmierdzi olejem albo spalinami mocno. Pali mi 8.6l/100 także coś jest nie tak.
Tytuł: Odp: turbina przeladowuje Wiadomość wysłana przez: Kozak Sobota, 23.04.2011, 18:01:18 No to moze masz nieszczelnosc za turbem, zrob logi.
Tytuł: Odp: turbina przeladowuje Wiadomość wysłana przez: darooo Niedziela, 01.05.2011, 20:06:45 witam jako nowy pozdrawiam klubowiczow podpinam sie pod temat mam problem z turbo przeladowuje blad 17965 poszukuje kogos z łodzi kto zrobil by logi wymienilem n75 weze dodam ze auto po chipie po wylaczeniu stacyjki wraca do normy i tak znowu do 3,5 tys. obr i znowu tryb aw.
Tytuł: Odp: turbina przeladowuje Wiadomość wysłana przez: Cepan023 Niedziela, 08.05.2011, 12:31:17 U mnie też coś sie zaczęło dziać z przeładowaniem, zacząlem grzebać i okazało się że jeden ten cypelek co jest na niego wężyk jest założony był ulamany, nie to że odpadł ale było widoczne pęknięcie(skleiłem i myśle że bedzie ok, czy może tylko wymiana wchodzi w gre), dodatkowo poprawione wężyki i te co były słaabe wymienione, przeczysczony EGR(specjalnym środkiem żeby nie było że rozpuszzczalnikiem), bo był zasmolony, zmieniony filr powietrza (był czarny)
Objaw przed : przyspieszanie i tak w przedziale 110-120 tryb awaryjny za każdym razem bez znaczenia czy z 4rki czy z 5tki, na biegach niższych mogłem ciągnać ponad 4 tys i ładnie ciągnał, płynnie bez dławienia. Po: znacznie rzadsze przeładowanie ale się zdarza, turbo nie łyka oleju i nie dymi z rury Jakby ktoś wiedział jak pomóc jestem wdzięczny pzdr Tytuł: Odp: turbina przeladowuje Wiadomość wysłana przez: Winchester Poniedziałek, 09.05.2011, 12:41:10 http://www.joemonster.org/art/16972/Jak_nie_naprawiac_silnika
ku przestrodze!!!!!! Tytuł: Odp: turbina przeladowuje Wiadomość wysłana przez: KKKKris Poniedziałek, 09.05.2011, 20:38:23 http://www.joemonster.org/art/16972/Jak_nie_naprawiac_silnika ku przestrodze!!!!!! Samostart może dać ten sam efekt, jak auto nie chce zapalić zimą. Samostart owszem, ale do Pb. Tytuł: Odp: turbina przeladowuje Wiadomość wysłana przez: mobek12 Sobota, 02.07.2011, 16:05:43 Witam, wracam z logami po przerwie, jak widać auto mam po chipie, nie wiedziałem co kupuje.
Proszę o ocenę logów. Autko w zakresie od 900 do 2000 obrotów słabiutko ciągnie, ponadto dużo pali 8l/100. http://vaglog.rtnet.pl/distri_47801.html (http://vaglog.rtnet.pl/distri_47801.html) http://vaglog.rtnet.pl/distri_47802.html (http://vaglog.rtnet.pl/distri_47802.html) http://vaglog.rtnet.pl/distri_47803.html (http://vaglog.rtnet.pl/distri_47803.html) Co do spalania sprawdzilem czujnik temperatury wg. tego opisu: " termostat oraz G2/G62 niniejsza procedura ma na celu określenie źródła niemożności uzyskania przez silnik temperatury roboczej. w razie wymiany termostatu zaleca się zakup oryginału w ASO. w razie wymiany czujnika G2/G62 zaleca się zakup oryginału w ASO. czujniki związane z badaniem termostatu: G62: czujnik określający temperaturę na potrzeby ECU; G2: czujnik określający temperaturę na potrzeby wskaźnika na desce rozdzielczej. do przeprowadzenia niniejszej diagnostyki konieczne jest dokonanie pomiarów w grupach: 01-Engine: 007; 17-Instruments: 003. pomiar dokonywany będzie dwuetapowo - na zupełnie zimnym silniku oraz na w pełni rozgrzanej jednostce napędowej. 1. pomiar na zimnym silnku*. *najlepiej jest dokonać pomiar rano przed rozruchem silnika. a. dokonujemy analizę grupy 007 w grupie 01-Engine - temperatury paliwa, powietrza oraz płynu chłodzącego [G62] powinny być zbliżone do siebie. jeżeli temp. płynu chłodzącego odbiega od dwóch pozostałych - możliwe uszkodzenie czujnika G62. temperatury należy zanotować. b. dokonujemy analizę grupy 003 poz. 1 w grupie 17-Instruments - poznamy odczyt z czujnika G2. wartość powinna być zbliżona do wartości z punktu 1a. jeżeli jest różna przy założeniu, że temperatury z pkt. 1a są zbliżone do siebie - możliwe uszkodzenie czujnika G2. " Temperatury, które zanotowałem to: 1.Zimny silnik: 007: Fuel Temp = 14.4~15.3 raz pokazywało 14.4, później 15.3 Intake Air Temp = 13.5 Coolant Temp = 12 003: Temperature 12 / ok / temperature 10 / N/A 2. Przy 90 stopni na wskaźniku 007: Fuel Temp = 31.5 Intake Air Temp = 31.5 Coolant Temp = 80.1 003: Temperature 80 / pl / 83 / N/A Czy termostat lub czujnik temperatury jest uszkodzony ? Mam wysokie spalanie w mieście nawet 8.6 litra, strzałka na wskaźniku temperatury silnika nie stoi pionowo z kreską 90, jest od niej odchylona minimalnie w prawo. Czy takie spalanie może być związane z uszkodzeniem turbiny? Tytuł: Odp: turbina przeladowuje Wiadomość wysłana przez: pawel85 Poniedziałek, 07.11.2011, 14:39:00 Witam mam taki problem przejrzałem całe forum i nic nie znalałem albo przegapiłem cos, mianowiecie cos mam nie tak z zaworkiem n75 cały czas cyka, miał błedy i było cicho wykasoweałem wszystko i zaczoł pykac tan zaworek, podcisnienia sprawdzałem wylądają ze ok. jakie porady
Tytuł: Odp: turbina przeladowuje Wiadomość wysłana przez: mario2k8 Poniedziałek, 14.11.2011, 11:01:42 Jak masz mernik a cyka na wolnych to mierz czy czasem nie zanika ci sterowanie (napięcie) na N75.
Jak masz vag to zobacz jaki stan pokazuje ci na kompie (możesz go też wymusić) i już wiesz co padło. Czy tak steruje ci ecu czy też masz przerwę na kablach ewentualnie czy daje ciała sam N75. Tytuł: Odp: turbina przeladowuje Wiadomość wysłana przez: ruption Poniedziałek, 18.11.2013, 14:32:53 Witam. Od wczoraj borykam sie z pewnym problemem. Błąd 17965 - regulacja ciśnienia doładowania -odchylnia dodatnia.
Auto przy 120 km/h nie ważne na jakim biegu i jakich obrotach przeładowuje turbo i auto traci moc, przy-czym żadna kontrolka się nie pojawia. Sprawdziłem już przepływkę i jest ok (po odpięciu auto całkowicie straciło moc), zawór n75 też chyba jest ok( po podpięciu 12v cyka wiec podejrzewam że jest ok). Czytałem też że może to być wina gruszki na turbie lub samego turba. Może ktoś miał ten sam objaw i powie jak sobie z tym poradził. Tytuł: Odp: turbina przeladowuje Wiadomość wysłana przez: Ceran Poniedziałek, 18.11.2013, 14:42:35 Miałem kiedyś podobne objawy (do ok. 120 km/h jedzie normalnie a potem zero życia) - okazało się, że turbina dożyła swych ostatnich dni a wtedy albo regeneracja albo nowa.
Tytuł: Odp: turbina przeladowuje Wiadomość wysłana przez: kacperix Poniedziałek, 18.11.2013, 15:14:34 wrzuć logi zobaczymy co tam w trawie piszczy
Tytuł: Odp: turbina przeladowuje Wiadomość wysłana przez: KKKKris Poniedziałek, 18.11.2013, 16:57:31 ruption, To że zawór cyka jnie znaczy że jest OK. Tylko logi, jeśli nie masz VAGa to albo czyszczenie turbo i podmianka części w ciemno(bardzo odradzam), albo jakis spec co to ogarnia. Sprawdź czy nie ucieka Ci gdzieś podciśnienie. Może jakiś wężyk dsię przetarł, albo spadł.
Tytuł: Odp: turbina przeladowuje Wiadomość wysłana przez: siwy131 Środa, 19.06.2019, 11:26:00 Witam wrzucę dwa moje filmy i proszę o odpowiedź dlaczego jest przeładowanie i czego się chwycić.
Wężyki wymienione,n75 wyczyszczony,błędów nie ma no chyba że przeładuje i tryb awaryjny. Na jednym filmie widać że sztanga pracuje na drugim vcds i doładowanie. https://youtu.be/EeSnJGVpOGA https://youtu.be/QxvT5Y5iLy0 Z góry dziękuję Tytuł: Odp: turbina przeladowuje Wiadomość wysłana przez: Tracer Środa, 19.06.2019, 18:33:44 A to na postoju tak doładowuje ? Ja na postoju nie miałem doładowania w silniku ASV. Tylko pod obciążeniem w czasie jazdy.
Tytuł: Odp: turbina przeladowuje Wiadomość wysłana przez: siwy131 Czwartek, 20.06.2019, 22:50:48 Obydwa filmy są robione na postoju.
Ale tryb awaryjny włącza się podczas jazdy na obciążeniu. Dodam tylko że podczas dynamicznej jazdy nie przeładuje tylko podczas stałego przyspieszania bez zrywania z pod świateł. No chyba że go przeciagne do 4tys obrotów. Sprawdzałem jeszcze przepływie i też ma trochę rozjechane parametry według zadanych przez komputer. Może to mieć znaczenie ? Czy przepływka ma wpływ na pracę turbo ? |