Tytuł: Ibiza pali na 2 gary Wiadomość wysłana przez: kiko1 Wtorek, 13.02.2007, 17:23:05 Witam!
W mojej Ibizie silnik przestał prawidłowo pracować. Trudno uruchomić silnik, jak już zaskoczy to pali tylko na dwa gary.Czasem sam wchodzi na wysokie obroty, strzela w gaźniku. Po wykręceniu świec, dwie są zalane , a dwie okopcone. Wymieniłem dzisiaj przewody wysokiego napięcia na nowe, i nie ma żadnej poprawy.Sprawdziłem wszystkie połączenia kabli, czujników,kopułke,palec rozdzielacza, itp., i wszystko wygląda ok. Za każdą podpowiedź bardzo dziękuję. Seat Ibiza 04.1994r 1,6 b 55kW silnik ABU POZDRAWIAM Tytuł: Ibiza pali na 2 gary Wiadomość wysłana przez: Tracer Wtorek, 13.02.2007, 18:16:13 Kopułka,w komplecie z palcem ..jesli nie.....potem cewka.
Tytuł: Ibiza pali na 2 gary Wiadomość wysłana przez: kiko1 Wtorek, 13.02.2007, 19:52:54 Kopułke i palec wymieniłem w zeszłym roku. Cewka daje iskre (sprawdziłem na końcu kabla) , ale nie wiem jak sprawdzić czy iskra z cewki jest dobra (może napięcie jest za małe czy coś takiego)
Tytuł: Ibiza pali na 2 gary Wiadomość wysłana przez: Tracer Wtorek, 13.02.2007, 21:39:56 Intensywność iskry mozna poznac po jej kolorze;
mocy niebieskawy błysk jest Ok natomiast niemrawy pomarańczowy moze byc za słaby. Palec i cewka sa z materialu który moze pęknąć. był tu taki przypadek ze palec nie był tej samej firmy co cewka i nastąpiło mechaniczne uszkodzenie. Po za tym nie podałes jakiej firmy masz kable, bo i na tym rynku jest róznie. nalezy zachowac ostrożnośc przy badaniu iskry ponieważ brak jej przeskoku moze doprowadzic do uszkodzenia końcówki mocy w zapłonie elektronicznym . Tytuł: Ibiza pali na 2 gary Wiadomość wysłana przez: kiko1 Wtorek, 13.02.2007, 22:42:27 Iskra na kablu od cewki i na swiecach jest biała i nie jest tak mocna (wizualnie) jak powinna być. Kable są made in usa (nowe - dzisiaj założone)(za 60 zł) Jutro podam więcej szczegółów.
Jutro chce też wyjąć cewke i zanieść do elektryka żeby sprawdził czy jest dobra (jeżeli jest taka możliwość) Aparat i palec są ok,nie są uszkodzone,wyczysciłem je aby były suche,czyste,itd. Rok temu je założyłem. Dziękuję za pomoc- POZDRAWIAM Tytuł: Ibiza pali na 2 gary Wiadomość wysłana przez: Tracer Środa, 14.02.2007, 06:59:25 A czy jestes pewien ,że w tym całym zamieszaniu nie pomyliłeś podłączen kabli na kopułce ??
ja bym jeszcze oczyścił i wygrzał swiece, bo same to one sie nie oczyszcza po takiej przygodzie . Tytuł: Ibiza pali na 2 gary Wiadomość wysłana przez: Kashi Środa, 14.02.2007, 12:46:29 Ja jak mialem jeszcze toyote to umylem sobie kiedys fajnie silnik :D
i pech chcial ze troche wilgoci sie osadzilo na kopulce auto tez palilo na 2 gary nic nie dalo ogrzanie silnika trzeba bylo odkrecic kopulke przetrzec szmata i problem znikl Tytuł: Ibiza pali na 2 gary Wiadomość wysłana przez: kiko1 Środa, 14.02.2007, 18:57:16 Witam.
Świece wygrzałem-wypaliłem palnikiem.Mechanik stwierdził że aby sprawdzić cewke,to musze pożyczyć od kogoś taką samą i sprawdzić czy silnik pracuje prawidłowo.Jutro załatwie cewki i sprawdze czy będzie ok.Kable są usa - janmor. Silnik przestał już wogóle zapalać, i przy kręceniu rozrusznikiem zalewa wszystkie świece. Może wtryskiwacz trafiło i zamiast rozpylać leje paliwo.Ale najpierw sprawdze cewke. Trafia mnie już ,bo samochód jest bardzo potrzebny bo mam niepełnosprawną żonę, a boję się odrazu zostawić go u mechanika bo nie stać mnie na drogie naprawy. Dziękuję za pomoc i POZDRAWIAM Aha-kable są prawidłowo podłączone. Tytuł: Ibiza pali na 2 gary Wiadomość wysłana przez: kacperix Środa, 14.02.2007, 22:09:00 cewka cewka cewka.. jak wymienisz i bedzie gites to proponuje jeszcze świeczki wymienić żeby był już komplet pod maską z elektryki :)
[ Dodano: 2007-02-14, 22:09 ] a jeśli cewka, bedzie to przypadkiej nie kupuj chinskich za 75PLN bo to kasa wyrzucona w błoto.. ja polecam Beru za 140 Tytuł: Ibiza pali na 2 gary Wiadomość wysłana przez: KKKKris Czwartek, 15.02.2007, 19:17:09 Takmi dzis przyszlo do glowy, czy nie przeskoczyl ci pasek rozrzadu. Sprawdz moze to to.
Tytuł: Ibiza pali na 2 gary Wiadomość wysłana przez: kiko1 Czwartek, 15.02.2007, 21:59:54 Nie udało mi się załatwić dzisiaj innej cewki na podmiane,ale sprawdzałem tą co jest. Według mądrej książki wejście napięcia na 3-nej wtyczce minimalne ma być 11V jest 12,2 V. Pomiar rezystancji uzwojenia pierwotnego cewki ma mieć 0,5 do 1,2 Ohma jest 1,0. Pomiar rezystancji uzwojenia wtórnego ma mieć od 3 kOhm do 4 kOhm jest 3.06 kOhma czyli mieści się w granicach normy. postaram się pożyczyć sprawną cewke żeby sprawdzić . Oczywiście sprawdze pasek rozrządu.
POZDRAWIAM Tytuł: Ibiza pali na 2 gary Wiadomość wysłana przez: KKKKris Piątek, 16.02.2007, 21:08:20 Cytat: "kiko1" Według mądrej książki wejście napięcia na 3-nej wtyczce minimalne ma być 11V jest 12,2 V. Pomiar rezystancji uzwojenia pierwotnego cewki ma mieć 0,5 do 1,2 Ohma jest 1,0. Pomiar rezystancji uzwojenia wtórnego ma mieć od 3 kOhm do 4 kOhm jest 3.06 kOhma czyli mieści się w granicach normy. Jesli pomiary zdecydowanie odbiegaja od normy to mozna uznac ze jest uszkodzona. Natomiast jesli sa w normie to jeszcze nie znaczy ze jest sprawna. Przy pomiarze do cewki jest przykladane niskie napieci, podczas pracy jest ono kilkanascie tys. razy wieksze i wtedy moze sie okazac ze nastepuje przebicie, dlatego najpewniejsze jest podmienienie Tytuł: Ibiza pali na 2 gary Wiadomość wysłana przez: kiko1 Piątek, 23.02.2007, 18:05:20 Witam.
W końcu poddałem się i oddałem samochód do warsztatu. Okazało się, że paliwo dostawało się do oleju. Oleju było w silniku 5,5 L Gdy sprawdzali silnik , wyrzuciło olej z przewodu powietrznego który dochodzi do filtra powietrza. Coś tam wymienili, przeczyścili i znów mogę "zwijać asfalt" Podłączali komputer, sprawdzali stopień sprężania, wtrysk, itd.itp. i wszystkie parametry są wzorcowe. Wszystkim dziękuję i pozdrawiam Seat Ibiza 04.1994 1,6b ABU 275 KM .... yyyyyyyyyy ....75 KM Tytuł: Ibiza pali na 2 gary Wiadomość wysłana przez: raby Piątek, 23.02.2007, 18:53:48 Cytat: "kiko1" W końcu poddałem się i oddałem samochód do warsztatu. Okazało się, że paliwo dostawało się do oleju. Oleju było w silniku 5,5 L Gdy sprawdzali silnik , wyrzuciło olej z przewodu powietrznego który dochodzi do filtra powietrza. Coś tam wymienili, przeczyścili i znów mogę "zwijać asfalt" Uszczelke wymienili pod glowica? Ile wszystko kosztowalo? Tytuł: Ibiza pali na 2 gary Wiadomość wysłana przez: kiko1 Sobota, 24.02.2007, 12:35:24 Uszczelki pod głowicą nie wymieniali. Od strony szyby , z pod filtra powietrza wychodzi
wąż gumowy i dochodzi na dół do takiego plastikowego zbiornika który jest przymocowany do silnika. Z tego węża właśnie wystrzelił olej gdy sprawdzali silnik (filtr powietrza był zdjęty a silnik w ruchu).Dokładnie nie wiem co tam wymieniali ,bo samochód odbierał mój ojciec bo ja jak zwykle od rana do wieczora byłem w robocie.Ten wąż kiedyś czyściłem ,bo była w nim taka maź jak nieraz jest na korku wlewu oleju.Myślę że każdy powinien sprawdzić czy ten wąż jest drożny.Koszt nie jest mi znany bo jak wspomniałem auto odbierał mój ojciec ,zapłacił za naprawę i nie chce mi powiedzieć ile kosztowała naprawa ,żebym czasem nie oddawał Mu pieniędzy, bo wie że nie mam kasy.W tym kraju tylko garba można sie dorobić. Na razie ibiza chodzi super. Z tego co wiem, gdyby woda dostawała się do oleju, to uszczelka pod głowicą jest uszkodzona.A wody ani nie przybyło ani nie ubyło. Pozdrawiam Tytuł: Ibiza pali na 2 gary Wiadomość wysłana przez: raby Sobota, 24.02.2007, 12:38:33 Cytat: "kiko1" Od strony szyby , z pod filtra powietrza wychodzi odma ;-) wąż gumowy i dochodzi na dół do takiego plastikowego zbiornika który jest przymocowany do silnika. Cytat: "kiko1" Okazało się, że paliwo dostawało się do oleju. no to ktoredy?Oleju było w silniku 5,5 L Tytuł: Ibiza pali na 2 gary Wiadomość wysłana przez: uszek Sobota, 24.02.2007, 13:02:02 Cytat: "raby" kiko1 napisał/a: Okazało się, że paliwo dostawało się do oleju. Oleju było w silniku 5,5 L no to ktoredy? pierscionki??? A moze plyn chlodniczy Tytuł: Ibiza pali na 2 gary Wiadomość wysłana przez: KKKKris Sobota, 24.02.2007, 14:28:26 Cytat: "uszek" pierscionki??? A moze plyn chlodniczy Bez przesady przy zuzytych pierscionkach dostalaby sie znikoma ilosc. A ze wzgledu na temp oleju dosc szybko odparuje. Jesli to bylo paliwo to musialo niezle cos cieknac, zeby o tyle wzrosl stan oleju. Tytuł: Ibiza pali na 2 gary Wiadomość wysłana przez: uszek Sobota, 24.02.2007, 14:35:28 Cytat: "KKKKris" Cytat: "uszek" pierscionki??? A moze plyn chlodniczy Bez przesady przy zuzytych pierscionkach dostalaby sie znikoma ilosc. A ze wzgledu na temp oleju dosc szybko odparuje. Jesli to bylo paliwo to musialo niezle cos cieknac, zeby o tyle wzrosl stan oleju. no to bylo raczej z pytaniem baardziej bym obstawial na plyn chlodniczy i uszczelke pod głowica do wymiaany [ Dodano: 2007-02-24, 14:37 ] jk CI wyparujee paliwo jak silnik jest zamkniety?? a pozaaa tym moze sie dostawiac przez pierscionki moze albo uszczelka pod głowica Tytuł: Ibiza pali na 2 gary Wiadomość wysłana przez: raby Sobota, 24.02.2007, 14:51:47 Cytat: "uszek" jk CI wyparujee paliwo jak silnik jest zamkniety?? jest odma ;-) Cytat: "uszek" a pozaaa tym moze sie dostawiac przez pierscionki moze albo uszczelka pod głowica a uszczelka niby nie wymieniona :zakrecony:Tytuł: Ibiza pali na 2 gary Wiadomość wysłana przez: uszek Sobota, 24.02.2007, 15:02:33 Cytat: "raby" jk CI wyparujee paliwo jak silnik jest zamkniety?? jest odma ;-) mowil ze mial waz do filtra zatkany to niby jak? Tytuł: Ibiza pali na 2 gary Wiadomość wysłana przez: KKKKris Sobota, 24.02.2007, 15:13:26 Cytat: "uszek" jk CI wyparujee paliwo jak silnik jest zamkniety?? Gdyby byl szczelniezamkniety to gdzie uszloby cisnienie jakie wytwarza sie pod tlokami? Jak nie odma to jest chocby miarka od oleju, czy rozdzielacz. Tytuł: Ibiza pali na 2 gary Wiadomość wysłana przez: uszek Sobota, 24.02.2007, 15:24:21 no zgadza sie zgadza
Tytuł: Ibiza pali na 2 gary Wiadomość wysłana przez: kiko1 Piątek, 02.03.2007, 13:32:25 Witam.
Ibiza po dwóch dniach zdechła.Przestała wogóle zapalać.Tylko rozrusznik wykazywał chęć do pracy.Zaholowałem auto na inny warsztat.Walczyli 3 dni.Padnięty był silnik krokowy i potencjometr przepustnicy .Silnik krokowy wymienili w kpl.z całym gaźnikiem ,wtryskiem, (używane) itd, wstawili nowy potencjometr przepustnicy i nowe świece. Od wczoraj zrobiłem 60km ( w deszczu ) i wszystko jest OK. Ibiza wcześniej ,jak padał deszcz traciła moc i silnik szarpał. Teraz już tych objawów w deszczu też nie ma. Dziwne że wcześniej żaden komputer nie wykazał tych usterek (były podpinane trzy komputery) Na razie chodzi cacy. Silnik krokowy używany w komplecie z całym gaźnikiem(wtryskiem) i nowy potencjometr 640zł, świece 80zł, robocizna 300zł. Potencjometr na przemian pracował dobrze by za chwile robić zwarcie. Cała wypłata poszła sie wietrzyć. POZDRAWIAM Tytuł: Ibiza pali na 2 gary Wiadomość wysłana przez: raby Piątek, 02.03.2007, 18:09:43 Cytat: "kiko1" Ibiza po dwóch dniach zdechła ja bym jechal do 1 warsztatu i ich gnebil niech poprawiaja :satan:Tytuł: Ibiza pali na 2 gary Wiadomość wysłana przez: KKKKris Piątek, 02.03.2007, 22:04:53 Cytat: "kiko1" Dziwne że wcześniej żaden komputer nie wykazał tych usterek (były podpinane trzy komputery) Potencjometr przepustnicy moze nie wykazac bledu. Trzeba obserwowac wartosci w okreslonych blokach i patrzec jak sie zmieniaja ich wartosci podczas jej otwierania i zamykania. Podobnie jest z sonda lambda. Komp to 1/3 sukcesu w diagnostyce, reszta to praktyka. Tytuł: Ibiza pali na 2 gary Wiadomość wysłana przez: Ziutek Niedziela, 11.03.2007, 17:31:56 Cytat: "kiko1" Okazało się, że paliwo dostawało się do oleju. Oleju było w silniku 5,5 L Gdy sprawdzali silnik , wyrzuciło olej z przewodu powietrznego który dochodzi do filtra powietrza. Coś tam wymienili, przeczyścili i znów mogę "zwijać asfalt" Mam prośbę. Ponieważ odnoszę wrażenie, że mam taki sam problem (paliwo dostaje się do oleju), chciałbym, żeby ktoś opisał mi w prosty i czytelny sposób co stało się w aucie kolegi kiko1. Jestem technicznym ignorantem, a chciałbym ew. umieć wytłumaczyć to mechanikowi. Tytuł: Ibiza pali na 2 gary Wiadomość wysłana przez: kiko1 Piątek, 23.03.2007, 18:56:10 Ponieważ silnik krokowy był uszkodzony i potencjometr przepustnicy, paliwo podawane na świece nie było spalane, zalewało świece i spływało gdzieś tam którędyś do oleju.Taka jest moja teoria ale mechanikiem nie jestem.
Tytuł: Odp: Ibiza pali na 2 gary Wiadomość wysłana przez: tysszek Poniedziałek, 12.05.2008, 20:06:37 Ja mam taki problem:
Dziś rano odpalam samochód i coś nie za bardzo miał chęć, ale mniejsza z tym w końcu odpalił. Ruszam a on zero mocy i jeszcze poszarpuje (praca nie na wszystkie gary). A że używam go do pracy więc musiałem tak jeździć cały dzień. Szarpał i co raz nie chciał odpalać:( Oddałem znajomemu do roboty i po ściągnięciu pokrywy od filtra powietrza - filtr był zalany olejem. zostały sprawdzone kable, wszystkie przewody i dalej to samo oraz przeczyszczone. Jutro wymienię kopułkę i palec rozdzielacza, jak to nie pomoże to czeka mnie silniczek krokowy. ma może ktoś inny pomysł?! Ibi 95 rok 1,4 :) Tytuł: Odp: Ibiza pali na 2 gary Wiadomość wysłana przez: raby Wtorek, 13.05.2008, 17:08:02 Cytat: tysszek Oddałem znajomemu do roboty i po ściągnięciu pokrywy od filtra powietrza - filtr był zalany olejem. zostały sprawdzone kable, wszystkie przewody i dalej to samo oraz przeczyszczone. Jutro wymienię kopułkę i palec rozdzielacza, jak to nie pomoże to czeka mnie silniczek krokowy. olej wziol sie tam z odmy (kompresja wywala go tam)zobacz jeszcze temat o falowaniu obrotow i moj post na koncu... Wypelnij profil! Tytuł: Odp: Ibiza pali na 2 gary Wiadomość wysłana przez: tysszek Wtorek, 13.05.2008, 18:12:34 Wypełniłem.
Dziś jak zakładałem nowy palec i kopułkę to był odłączony akumulator. Po podłączeniu dopiero zrobiły się cuda. Wcześniej nie gasł a teraz gaśnie i w ogóle nie trzyma obrotów. Wciskam pedał gazu a on leci do np 5000 ja go nie zwalniam i obroty spadają do minimum i potem sobie gaśnie:( Czarna magia. Czaje się na silnik krokowy w sklepie bagatelka 400zł :( A patrzę na allegro nie ma takiego jaki ja mam, tylko jakaś używka za 90zł:( |