Internetowy Klub Seata

Techniczne => Diesel => Wątek zaczęty przez: Tominator Wtorek, 30.01.2007, 21:12:07



Tytuł: Ibiza Cupra TDi - awaryjność, koszty
Wiadomość wysłana przez: Tominator Wtorek, 30.01.2007, 21:12:07
Tak sobie myślę o tym autku i zastanawiam się czy w porównaniu do silnika 130KM w TDI zmieniony jest tylko program czy jednak 160-tka posiada większe turbo,IC,wtryski itp. Jak ktoś wie to czekam na info.PZDR


Tytuł: Odp: Ibiza Cupra TDi - awaryjność, koszty
Wiadomość wysłana przez: misiu_tdi Wtorek, 30.01.2007, 21:57:24
Napewno to nie kwestia samego programu skoro z Cupry samym softem można osiągnąć 200 KM i jakieś 420 Nm. Poszczególne elementy napewno są odpowiednio wydajniejsze i wytrzymalsze.


Tytuł: Odp: Ibiza Cupra TDi - awaryjność, koszty
Wiadomość wysłana przez: spons Wtorek, 30.01.2007, 22:44:37
Turbo, FMIC i program, dla ibizy fr jeszcze pompki bo zaczeli wkladac slabsze :los: Ponadto roznia sie skrzyniami, nie wiem jak jest ze sprzeglem, generalnie bpx-a, z tego co mowia, gorzej sie grzebie niz asz.


Tytuł: Odp: Ibiza Cupra TDi - awaryjność, koszty
Wiadomość wysłana przez: rob555 Środa, 31.01.2007, 19:44:16
Cytat: "spons"
Turbo, FMIC i program, dla ibizy fr jeszcze pompki bo zaczeli wkladac slabsze :los: Ponadto roznia sie skrzyniami, nie wiem jak jest ze sprzeglem, generalnie bpx-a, z tego co mowia, gorzej sie grzebie niz asz.


Ej....
BPX robi sie super. Ostatnio ponad 200KM udalo mi sie dlubnac. Ma turbo takie samo albo ciutek wydajniejsze niz ARL, duzy cooler, dobre szpryce i swietna skrzynie biegow.
ASZ to nie ma podejscia....


Tytuł: Odp: Ibiza Cupra TDi - awaryjność, koszty
Wiadomość wysłana przez: Tominator Środa, 31.01.2007, 20:11:16
A jaki moment Ci się udało wyciągnąć - możesz wrzucić wykres w celach dydaktycznych? :chytry:


Tytuł: Odp: Ibiza Cupra TDi - awaryjność, koszty
Wiadomość wysłana przez: rob555 Środa, 31.01.2007, 20:41:55
Cytat: "Tominator"
A jaki moment Ci się udało wyciągnąć - możesz wrzucić wykres w celach dydaktycznych? :chytry:


203KM i 430Nm ale to juz hardcore.


Tytuł: Odp: Ibiza Cupra TDi - awaryjność, koszty
Wiadomość wysłana przez: spons Środa, 31.01.2007, 23:29:12
Cytat: "rob555"
Cytat: "spons"
Turbo, FMIC i program, dla ibizy fr jeszcze pompki bo zaczeli wkladac slabsze :los: Ponadto roznia sie skrzyniami, nie wiem jak jest ze sprzeglem, generalnie bpx-a, z tego co mowia, gorzej sie grzebie niz asz.


Ej....
BPX robi sie super. Ostatnio ponad 200KM udalo mi sie dlubnac. Ma turbo takie samo albo ciutek wydajniejsze niz ARL, duzy cooler, dobre szpryce i swietna skrzynie biegow.
ASZ to nie ma podejscia....


 :niewiem:

Z tego co chlopaki mowia duzo gorzej jest przekroczyc granice 230ps w bpx niz w asz, podobno bpx-y maja jakies ograniczenia temperaturowe :roll:


Tytuł: Odp: Ibiza Cupra TDi - awaryjność, koszty
Wiadomość wysłana przez: rob555 Czwartek, 01.02.2007, 10:06:43
Cytat: "spons"

Z tego co chlopaki mowia duzo gorzej jest przekroczyc granice 230ps w bpx niz w asz, podobno bpx-y maja jakies ograniczenia temperaturowe :roll:


A no jest podobno tam taki myk :) ale mowilismy o samym sofcie a 230 to bez zmian mechanicznych sie nie da  :mikolaj:
Narazie nie musialem trenowac powyzej 230 ale szykuje mi sie taki projekt wiec :)


Tytuł: Odp: Ibiza Cupra TDi - awaryjność, koszty
Wiadomość wysłana przez: spons Czwartek, 01.02.2007, 21:25:19
:satan:

Wiem ze sie nie da, chodzi o to ze mimo iz zmiany sa to przyrost jest mniejszy niz w asz na takim samym setupie :neutral:


Tytuł: Odp: Ibiza Cupra TDi - awaryjność, koszty
Wiadomość wysłana przez: shazan Środa, 11.04.2007, 16:45:34
Panowie tak się czasem zastanawiam skąd ta aż tak bardzo zdeterminowana walka o konie...w końcu to tylko ibizka - nie umniejszając (i mojemu) samochodzikowi, to uważam że moc 130 KM na takie maleństwo jest aż nadto, spalanie w normie, a jak często butujecie swoje samochodziki aby osiągnąć takie moce piekielne?:)! Na zlotach, czasem pod światłami , na 1/4?, Czy nie lepiej w takiej sytuacji było by pomyśleć o czymś ze sztywniejszym nadwoziem, wytrzymałością i mocą iście sportową. Zwiększenie mocy to i poprawa trakcji a przy takim małym i krótkim samochodziku astosowanie sztywnego zawieszenia nie należy chyba do przyjemności a chyba tj. i ja, i Wy  używanie samochodu na codzień do "normalnego" przemieszczania się z punktu A do B. Już 16' calowe felgi z niskim profilem i lekko usztywnione zawieszenie daje popalić kręgosłupowi na naszych cudownych drogach a co dopiero bardziej gruntowne modyfikacje?. Dlatego też bluzg się dyskusji postanowiłem zabrać ,swoje skromne zdanie, w poszukiwaniu odpowiedzi..?... po co te wszystkie chipy, swapy itd. itd?:) :zakrecony:  :mrgreen:


Tytuł: Odp: Ibiza Cupra TDi - awaryjność, koszty
Wiadomość wysłana przez: spons Środa, 11.04.2007, 21:01:36
Ano dlatego, ze 160ps w tej ciezkiej jak wypasiona locha ibizie wogole nie chce pchac auta do przodu. Butuje ile sie da i gdzie sie da, a spalanie i tak jest male, 16" felgi z opona na niskim profilu sa coraz bardziej komfortowe i auto podskakuje coraz mniej na coraz bardziej dziurawych polskich drogach. Dlatego tez przemieszczajac sie codziennie z punktu A do B, tym malym czarnym niewygodnym podskakujacym klekotem, w dodatku coraz wolniejszym, przestaje czuc ze zyje ;-) Tych kilka detali sprawia ze musze walczyc o dodatkowe kilka ps i brak komfortu ;-)


Tytuł: Odp: Ibiza Cupra TDi - awaryjność, koszty
Wiadomość wysłana przez: the_ozyrys Środa, 11.04.2007, 21:22:13
http://pl.wikipedia.org/wiki/Adrenalina  ;-)


Tytuł: Odp: Ibiza Cupra TDi - awaryjność, koszty
Wiadomość wysłana przez: KYS Środa, 11.04.2007, 21:24:17
Cytat: "spons"
w dodatku coraz wolniejszym

Tu muszę zgodzić się ze spons'em... Czym dłużej jeździ się TDI'kiem tym bardziej chce się więcej mocy  :mrgreen:


Tytuł: Odp: Ibiza Cupra TDi - awaryjność, koszty
Wiadomość wysłana przez: shazan Środa, 11.04.2007, 22:35:48
Cytat: "spons"
16" felgi z opona na niskim profilu sa coraz bardziej komfortowe


a to dzięki czemu niby? - sprężystemu oplotowi opony a może z kauczuku teraz robią? Bo ja nie zauważyłem zmiany przez jakieś 4-5 w poprawie komfortu pod tym zwgledem.


Tytuł: Odp: Ibiza Cupra TDi - awaryjność, koszty
Wiadomość wysłana przez: raby Środa, 11.04.2007, 22:45:38
Cytat: "KYS"
Tu muszę zgodzić się ze spons'em... Czym dłużej jeździ się TDI'kiem tym bardziej chce się więcej mocy  
tak jest zawsze i chyba nie chodzi tu o TDI ale w tym silniku moc latwo mozna uzyskac  :hmm: a skoro latwo mozna to czemu nie kozystac z tego  :chytry:


Tytuł: Odp: Ibiza Cupra TDi - awaryjność, koszty
Wiadomość wysłana przez: peter174 Czwartek, 12.04.2007, 14:44:01
Cytat: "KYS"
Tu muszę zgodzić się ze spons'em... Czym dłużej jeździ się TDI'kiem tym bardziej chce się więcej mocy


apetyt rośnie w miarę jedzenia (jeżdzenia)  :ok:


Tytuł: Odp: Ibiza Cupra TDi - awaryjność, koszty
Wiadomość wysłana przez: KYS Czwartek, 12.04.2007, 16:34:46
Cytat: "peter174"
apetyt rośnie w miarę jedzenia (jeżdzenia)  :ok:

Oj, niestety...  :roll:


Tytuł: Odp: Ibiza Cupra TDi - awaryjność, koszty
Wiadomość wysłana przez: paolo Poniedziałek, 18.06.2007, 21:30:33
130 km - byl fun przez pierwszy tydzien...potem jechalem na diagnostyke bo myslalem ze mi sie cos wysralo - nie jedzie  :niewiem:  :mrgreen:


Tytuł: Odp: Ibiza Cupra TDi - awaryjność, koszty
Wiadomość wysłana przez: loooop Czwartek, 28.06.2007, 09:00:05
Cytat: "paolo"
130 km - byl fun przez pierwszy tydzien...potem jechalem na diagnostyke bo myslalem ze mi sie cos wysralo - nie jedzie  :niewiem:  :mrgreen:
to chyba normalne tez ma ibi z ASZ i dokładnie po 2 tygodniach pojechałem sprawdzic czy wszystko jest ok, czlowiek przyzwyczaja sie do mocy i nie robi to juz takiego wrazenia, dobrym sposobem jest sie przesiasc na jakis inny samochod o wiele słabszy najlepiej, raz jezdziłem zastepczym czinkłeczento 900 bo klepałem blachy, oj jak ja sie steskniłem za moja ibi  :zakrecony:


Tytuł: Odp: Ibiza Cupra TDi - awaryjność, koszty
Wiadomość wysłana przez: nerwus Piątek, 29.06.2007, 06:26:34
Poprostu "więcej mocy" i bez gadania  :satan:
Cytat: "shazan"
po co te wszystkie chipy, swapy itd. itd?:)  

Jak komuś nie potrzeba węcej to nikt go nie zmusza   :test:  co kto lubi :ok:
Cytat: "KYS"
Tu muszę zgodzić się ze spons'em... Czym dłużej jeździ się TDI'kiem tym bardziej chce się więcej mocy  
nic dodać nic ująć :satan:
Pozdro


Tytuł: Odp: Ibiza Cupra TDi - awaryjność, koszty
Wiadomość wysłana przez: pestkos Piątek, 20.07.2007, 16:43:17
nie mam 160 koników ale tak jak poprzednicy pisali wyzej szybo sie człowiek przyzwyczaja
jezdziłem przez 4 tygonie tranzitem jak wsiadłem do mojej corbi myslałem ze mi głowe urwie od przyspieszenia  :mrgreen: Wspomniało mi sie wtedy jak wsiadłem po raz  pierszy do corbi gdy ja kupywałem  :love: zakochałem sie w niej od razu.


Tytuł: Odp: Ibiza Cupra TDi - awaryjność, koszty
Wiadomość wysłana przez: *ADAM* Poniedziałek, 23.07.2007, 16:18:05
Ja też jak tak miałem że przez pierwsze 2 tygodnie 130 PS robiły na mnie wrażenie, teraz ma koło 180 PS i już się przyzwyczaiłem a czasami zastanawiam sie czy nie jezdzi zbyt wolno   :mrgreen:


Tytuł: Odp: Ibiza Cupra TDi - awaryjność, koszty
Wiadomość wysłana przez: nerwusek Sobota, 07.02.2009, 09:24:46
Cytat: shazan
Panowie tak się czasem zastanawiam skąd ta aż tak bardzo zdeterminowana walka o konie...w końcu to tylko ibizka - nie umniejszając (i mojemu) samochodzikowi, to uważam że moc 130 KM na takie maleństwo jest aż nadto, spalanie w normie, a jak często butujecie swoje samochodziki aby osiągnąć takie moce piekielne?:)! Na zlotach, czasem pod światłami , na 1/4?, Czy nie lepiej w takiej sytuacji było by pomyśleć o czymś ze sztywniejszym nadwoziem, wytrzymałością i mocą iście sportową. Zwiększenie mocy to i poprawa trakcji a przy takim małym i krótkim samochodziku astosowanie sztywnego zawieszenia nie należy chyba do przyjemności a chyba tj. i ja, i Wy  używanie samochodu na codzień do "normalnego" przemieszczania się z punktu A do B. Już 16' calowe felgi z niskim profilem i lekko usztywnione zawieszenie daje popalić kręgosłupowi na naszych cudownych drogach a co dopiero bardziej gruntowne modyfikacje?. Dlatego też bluzg się dyskusji postanowiłem zabrać ,swoje skromne zdanie, w poszukiwaniu odpowiedzi..?... po co te wszystkie chipy, swapy itd. itd?:) :zakrecony:  :mrgreen:

po to  ze by sprawić sobie przyjemność  a jak kto to naprawdę lubi to przeżyje twarde zawieszenie  i duże koła 
a wiem co to znaczy bo ibi nerwusa ma 17calowe koła i bardzo twarde zawieszenie


Tytuł: Odp: Ibiza Cupra TDi - awaryjność, koszty
Wiadomość wysłana przez: Kozak Sobota, 07.02.2009, 09:40:38
To zes kotleta odgrzal  :o


Tytuł: Odp: Ibiza Cupra TDi - awaryjność, koszty
Wiadomość wysłana przez: uxon Poniedziałek, 06.08.2012, 12:01:18
Szukam dla siebie małego szybkiego autka, którego koszty utrzymania nie doprowadzą mnie do bankructwa. Do tej pory moim faworytem było clio sport. Niedawno jednak znajomy zwrócił moją uwagę na Ibizę FR TDI 130 KM. Z jego zapewnień wynikało, że to z grubsza ten sam silnik co 1.9TDI 90KM z paroma zmienionymi szczegółami, co daje wysoką dynamikę przy niskim spalaniu oraz niskiej awaryjności (i dużej ilości części zamiennych).
Przeglądąc internet w posuzkiwaniu iformacji o Ibizie, natknąłem się na model TDI 160KM, który rzeczywiście ma osiągi porównywalne z Clio Sportem, a przy tym pali niewiele więcej niż Ibiza w wersji 130KM. Zastanawiam się jednak jakie są różnice w budowie silników obu Ibiz. Czy wersja 160KM to tez konstrukcyjnie z grubsza to samo co niezawodny TDI 90KM? Jak wygląda awaryjność tej wysilonej jednostki oraz dostępność i cena części zamiennych? Czy kupując taki samochód (za ok. 20 tys. zlotych) nie okaże się,że będę musiał w niego zainwestować kolejne 10 tysięcy?


Tytuł: Odp: Ibiza Cupra TDi - awaryjność, koszty
Wiadomość wysłana przez: magius Poniedziałek, 06.08.2012, 12:40:32
Co do wersji 160 KM to pewnie jest wersja 130KM z chipem stąd taka duża moc silnika  ;)


Tytuł: Odp: Ibiza Cupra TDi - awaryjność, koszty
Wiadomość wysłana przez: kacperix Poniedziałek, 06.08.2012, 12:47:57
za 20 tys cupra w TDi to te 10tys na 99% dołożysz i nie wiem czy starczy...
zarówno 160 jak i 130 to inna generacja silników niż 90tka czy 110tka , różnica jest w układzie paliwowy,
stare silniki są oparte o pompę wtryskową + wtryski  a nowe o układ pompowtryskiwaczy...
co do awaryjności to diesel jest jest spoko o ile ma faktyczny przebieg i ktoś o niego dbał w innym przypadku jak kupisz paścia z nalotem 400tys a licznikowo 150 to włożysz w niego grubą kase...
za 20 tys kupisz 130stkę która spokojnie podkręcisz samym softem na 160ps i nie będzie to zbytnie obciążenie dla tego silnika i osprzętu..
róznica w silniku pomiędzy 160 a 130 to inny intercooler oraz inna turbina reszta jest taka sama,  jak Ci się chce bawić i szukasz emocji to pełno jest projektów 130ps na 200ps, koszt tego typu zabawy stosunkowo jest niewielki po turbo 1tys, soft 1tys IC 1tys i masz +/-200ps, te silniki spokojnie to znoszą ewentualnie możesz wtedy szykować się na zmianę sprzęgła za 1,5tys .

Taka ibiza 200ps/400nm robi wiatrak z clio 172ps ;)
jak Cię stać na PB to ja bym poszukał ibizy z 1.8T pod maską tam samysm softem i wydechem robisz 200ps ;)


Tytuł: Odp: Ibiza Cupra TDi - awaryjność, koszty
Wiadomość wysłana przez: tchopz Poniedziałek, 06.08.2012, 12:58:56
Cytat: uxon
Czy kupując taki samochód (za ok. 20 tys. zlotych) nie okaże się,że będę musiał w niego zainwestować kolejne 10 tysięcy?
A czy jak dziś zainwestuję 20 tys. w akcje KGHM to zarobię, czy stracę w ciągu najbliższych 2 lat?
Przecież wydatki na auto zależą od jego wieku, stanu, traktowania i wielu innych parametrów. Marka i model może mieć na to wpływ, ale nie musi.

1,9 TDI 130 KM to nie jest to samo co 90 KM i koszty ewentualnych awarii są wyższe w 130 KM. Inne jest choćby zasilanie (pompa vs pompowtryski, bo zakładam, że o tych wersjach mowa). Mówi się, że 1,9 TDI PD to jeszcze te z tych "niezawodnych", ale patrz poprzedni akapit.

No i po co ja to piszę? Kacperix to już nie pierwszy raz mnie ubiegasz. Śledzisz mnie na forum czy co?  :ok: