Internetowy Klub Seata

Techniczne => Ogólne => Wątek zaczęty przez: klonek Piątek, 26.01.2007, 23:13:37



Tytuł: zamarzla mi odma!
Wiadomość wysłana przez: klonek Piątek, 26.01.2007, 23:13:37
witam dzis zamarzla mi odma ibiza 1.0 94r z tego co znalazlem jest troche napisane o tym ale nie moglem znalezc jak ten problem wyeliminowac moze ktos mi pomoze moze ktos cos zrobil w swojim aucie zeby to nie przymarzalo? prosze o sposoby wyeliminowania tego problemu


Tytuł: zamarzla mi odma!
Wiadomość wysłana przez: KKKKris Piątek, 26.01.2007, 23:42:07
Z tego co pamietam (mnei nie zamarza-narazie) to nie jezdzic na niedogrzanym silniku.
Mile widziana wymiana oleju na zime.


Tytuł: zamarzla mi odma!
Wiadomość wysłana przez: klonek Piątek, 26.01.2007, 23:44:52
olej wymienialem we wrzesniu a co ma do tego nie dogrzany silnik?  skoro tam zbiera sie woda i ona zamarza?


Tytuł: zamarzla mi odma!
Wiadomość wysłana przez: spons Sobota, 27.01.2007, 00:24:22
Ja troche nie rozumiem jak odma moze zamarznac, ale dobra nie znam sie na tyle ;-)


Tytuł: zamarzla mi odma!
Wiadomość wysłana przez: Staszek Sobota, 27.01.2007, 10:10:54
Silnik na krótkich odcinkach jazdy nie jest w stanie się rozgrzać - a co za tym idzie para wodna w bloku silnika nie odparuje przez odmę tylko się skrapla. Przytyka szlamem odmę - a w pewnych przypadkach przy dużej ilości wody w oleju woda zamarza w najniższym miejscu miski - tworząc korek lodowy na smoku olejowym i silniczek może się zatrzeć.


Tytuł: zamarzla mi odma!
Wiadomość wysłana przez: klonek Sobota, 27.01.2007, 14:06:15
no dobrze to juz wiem ale jakie sa srodki zapobiegawcze temu zamarzaniu do pracy mam 6 km i silnik moze sie nie nagrzac odpowiednio to co w zime nie jezdzic?????? a nie bede do roboty jechal krecac kolka zeby sie dogrzal silnik


Tytuł: zamarzla mi odma!
Wiadomość wysłana przez: 4th_horseman Sobota, 27.01.2007, 14:22:21
ja mam do pracy niecale 4km, maslo pod korkiem mi sie robi ale odma nie zamarza ani teraz ani w zeszlym roku kiedy to temp byly znacznie nizsze niz teraz.
na Twoim miejscu zainwestowalbym w oslone pod silnik (u mnie sie sprawdza) albo nawet dal jakis karton na chlodnice zeby szybciej silnik nagrzac. jak pojedziesz w dluzsza trase to karton zdejmiesz i po sprawie.
dodam jeszcze ze jak dojezdzam do pracy to wskazowka od temperatury jest juz w pionie  wiec silnik ma dobre grzanie (ogrzewanie mam przewaznie na max).
zobacz jak u Ciebie ze wskazowka, czy tam nie jest problem.
powodzenia


Tytuł: zamarzla mi odma!
Wiadomość wysłana przez: Staszek Sobota, 27.01.2007, 14:42:35
Silniki 1.0 mają tendencję do zamarzania - w ramach akcji serwisowych były montowane BEZPŁATNIE specjalne zestawy do przewietrzania skrzyni korbowej w tych silnikach - zgłoś się do ASO spróbuj z nimi ponegocjować może coś wskurasz.


Tytuł: zamarzla mi odma!
Wiadomość wysłana przez: KKKKris Sobota, 27.01.2007, 16:31:23
Cytat: "4th_horseman"
dodam jeszcze ze jak dojezdzam do pracy to wskazowka od temperatury jest juz w pionie wiec silnik ma dobre grzanie (ogrzewanie mam przewaznie na max).

Samo osiagniecie pionu przez wskazowke nie oznacza rozgrzanego silnika. Jest jeszcze olej ktory rozgrzewa sie duzo dluzej.


Tytuł: zamarzla mi odma!
Wiadomość wysłana przez: klonek Sobota, 27.01.2007, 23:13:21
w aso bylem rozwiaza problem za 700 zloty  :mrgreen: a co do wskazowki od temperatury to nawet jak przejade 50 km to ledwo wyjdzie za te pierwsze szare pole mam zamiar wymienic termostat zobaczymy czy to cos pomoze dodam ze z nawiewu leci juz cieple powietrze po przejechaniu okolo kilometra czy bylo by tak przy niedogrzanym silniku i gdy wskazowka nie staje w pionie?????????


Tytuł: zamarzla mi odma!
Wiadomość wysłana przez: raf-z Niedziela, 28.01.2007, 07:40:19
Prawdopodobnie masz walnięty termostat.


Tytuł: zamarzla mi odma!
Wiadomość wysłana przez: Staszek Niedziela, 28.01.2007, 12:30:46
Jeżeli po przejechaniu 5-10 km masz ciepły nadmuch a do tego chłodnica jest gorąca - wąż wejściowy i wyjściowy mają zbliżoną temperaturę, to moższ mieć uszkodzony czujnik temperatury. Jeżeli chłodnica jest chłodna to też stawiam na termostat.


Tytuł: zamarzla mi odma!
Wiadomość wysłana przez: 4th_horseman Niedziela, 28.01.2007, 12:32:59
Cytat: "klonek"
a co do wskazowki od temperatury to nawet jak przejade 50 km to ledwo wyjdzie za te pierwsze szare pole

tak czulem,
zacznij od termostatu, powinno rozwiazac problem.


Tytuł: zamarzla mi odma!
Wiadomość wysłana przez: KKKKris Niedziela, 28.01.2007, 20:20:02
Cytat: "Staszek"
Jeżeli po przejechaniu 5-10 km masz ciepły nadmuch a do tego chłodnica jest gorąca - wąż wejściowy i wyjściowy mają zbliżoną temperaturę, to moższ mieć uszkodzony czujnik temperatury. Jeżeli chłodnica jest chłodna to też stawiam na termostat.

Jak po 10km chlodna to uszkodzony termostat? Chyba ze sie nie otwiera.
No i okreslenie cieply nadmuch jest bardzo wzgledne. U mnie dmucha juz cieple zanim wskaznik dojdzie do pierwszej kreski. Jak dojdzie w pion to juz po kilku km przykrecam ogrzewanie do polowy bo wytrzymac nie idzie (pry niedawnych -10).
Jesli termostat jest walniety to weze do chlodnicy beda sie nagrzewac stopniowo tak jak na silniku (maly obieg)
Niemniej jednak tez bym w tym przypadku sprawdzil termostat.


Tytuł: zamarzla mi odma!
Wiadomość wysłana przez: SMERU Poniedziałek, 29.01.2007, 09:22:44
Cytat: "4th_horseman"
dal jakis karton na chlodnice zeby szybciej silnik nagrzac
- chłodnica pracuje w dużym obiegu jak dojście do niej otworzy termostat. Jak otworzy i będzie zimno i ją szybko schłodzi to termostat w momencie gdy temperatura zejdzie chyba do około 88C zamknie duży obieg i znowu nie będzie ona chłodziła układu.

[ Dodano: 2007-01-29, 09:24 ]
Cytat: "4th_horseman"
zainwestowalbym w oslone pod silnik
- zdecydowanie tak gdyż to uchroni silnik - mały obieg przed owiewaniem zimnym powietrzem, dodatkowo wytworzy się "komora która będzie się nagrzewać i wolniej będzie chłodzić silnik.


Tytuł: zamarzla mi odma!
Wiadomość wysłana przez: klonek Poniedziałek, 29.01.2007, 10:26:04
po jakim czasie wskazowka u  was dochodzi do pionu? u mnie jak dojdzie do pierwszej kreski to gorny i dolny waz sa cieple tak samo
i jeszcze jedno szukalem ale nie bardzo moglem znalezc odnosnie podpowiedzi jak wymieniac termostat chcialbym to zrobic sam


Tytuł: zamarzla mi odma!
Wiadomość wysłana przez: KKKKris Poniedziałek, 29.01.2007, 11:01:12
Cytat: "klonek"
po jakim czasie wskazowka u was dochodzi do pionu? u mnie jak dojdzie do pierwszej kreski to gorny i dolny waz sa cieple tak samo

No to sa zbyt wczesnie za cieple.


Tytuł: zamarzla mi odma!
Wiadomość wysłana przez: 4th_horseman Poniedziałek, 29.01.2007, 16:00:13
Cytat: "klonek"
po jakim czasie wskazowka u was dochodzi do pionu? u mnie jak dojdzie do pierwszej kreski to gorny i dolny waz sa cieple tak samo

uklad masz caly czas otwarty bo termostat sie nie zamyka. wymien termostat i powinno byc po klopocie.


Tytuł: zamarzla mi odma!
Wiadomość wysłana przez: klonek Piątek, 02.02.2007, 22:22:26
wczoraj wymienilem termostat i jest rewelacja juz po 5-10 min wskazowka stoi na sztorc. sprawdzalem rowniez na postoju elegancko dziala temperatura rosnie wentylator sie wlacza i wskazowka znow opada na pion i tak wkolko

termostat kupilem oryginalny w aso koszt 71 pln

dzieki za pomoc wszystkim co mi podpowiadali w tej szprawie


Tytuł: Odp: zamarzla mi odma!
Wiadomość wysłana przez: Kapitan Powolny Piątek, 01.01.2016, 13:15:56
Panowie podepnę się tutaj bo problem jest w sumie podobny.

Co prawda nie miałem jeszcze sytuacji że przewody od odmy mi zamarzły ale mam w nich sporo syfu, który muszę co jakiś czas usuwać. Szczególnie w tym głównym przewodzie, który idzie do puszki filtra. Syf jest w miarę płynny bo robię codziennie około 60 km w jedną i w drugą stronę ale zastanawia mnie co innego.

Otóż silnik chodzi jakby nieco nierówno (jakby tak twardziej- czuć wibracje na budzie co jakiś czas). I teraz nie wiem czy to może być przez zawaloną odmę czy problem jest gdzie indziej?

Wymienione są świece

Kable nie mają przebicia

Kopułka i palec w porządku

Olej jest do wymiany na dniach

Płyn chłodniczy w normie i nie ma śladów oleju ani spalin

Auto odpala choć wczoraj zdarzyła mi się sytuacja, że zostawiłem je rozgrzane na 5 minut i jak wróciłem to miała problem z ponownym odpaleniem. Trzeba ją było przegazować i wtedy wskoczyła na obroty. Na samej benzynie odpala idealnie.

Ktoś ma pod ręką szklaną kulę i jest w stanie powróżyć?  :-X


Tytuł: Odp: zamarzla mi odma!
Wiadomość wysłana przez: hans ik Sobota, 02.01.2016, 07:18:55
jest za niska temperatuta na zewnatrz a gaz sie rozpreza w parowniku i tez maznie. niema szans zebys odpalil na gazie i jechal w takiej temperaturze. musisz go zagrzac na paliwie :pub:


Tytuł: Odp: zamarzla mi odma!
Wiadomość wysłana przez: Kapitan Powolny Sobota, 02.01.2016, 12:45:25
Sekwencja mi nie pozwoli odpalić na gazie jak parownik nie osiągnie minimum 35 stopni. Wtedy silnik był gorący i auto stało zgaszone maksymalnie 5 minut i trzeba wtedy było dłużej pokręcić.

Bardziej mnie zastanawiają delikatnie wibracje od jakiegoś czasu i pytanie czy któryś z podanych przeze mnie elementów może mieć na to wpływ?

EDIT: 2016-02-03

Sprawa febry się wyjaśniła. Auto dostało nowy garnitur WN wraz z cewką i jest spokój  :P


Tytuł: Odp: zamarzla mi odma!
Wiadomość wysłana przez: xlukasz12345x Środa, 17.07.2019, 05:48:38
Witam czy w ibizie 1.4 16v 75km 2003r kod silnika bby problem odmy jest faktycznie rozwiazany i odma nie zamarza ?