Internetowy Klub Seata

Techniczne => Diesel => Wątek zaczęty przez: Pawel25071979 Wtorek, 23.01.2007, 10:42:57



Tytuł: Układ chłodzenia / Instrukcja - Wymiana termostatu w Dieslach
Wiadomość wysłana przez: Pawel25071979 Wtorek, 23.01.2007, 10:42:57
Na początek witam wszystkich  :ok:
Mam ogromne pytanie:
Mam Ibize 1.9 TDI, 2001 , silnik AGR i chciałbym wymienić płyn chłodzący. Rozebrałem chyba ze  3 osłony pod spodem i co zobaczyłem?
 Kurcze nic, ani korka zlewowego ani możliwości dostania sie do jakiego kolwiek węża do chłodnicy. Dodam że mam klimatyzacje, i z tego co zauważyłem to ona mi wszystko zasłania. Czy mószę pół samochodu rozebrać aby wymienić płyn? POMOCY PLZZZZZZ  :sad:  :sad:  :sad:


Tytuł: Układ chłodzenia
Wiadomość wysłana przez: heartless Wtorek, 23.01.2007, 11:05:42
Hmm.. możliwe, że wystarczy zdjąć pompę wspomagania - wtedy jest dojście do termostatu (przynajmniej u mnie - Twój silnik jest o wieeeeleee nowszy) i tamtędy można spuścić płyn (tak się wymienia termostat). Ale do końca nie wiem jak jest w takich nowych autach i jeszcze z klimą. Zajrzyj pod spód i zobacz, czy nie "wystarczy" zdjąć pompy. Pozdrawiam i powodzenia! Myślę, że ktoś mnie jeszcze skoryguje :)


Tytuł: Układ chłodzenia
Wiadomość wysłana przez: KYS Wtorek, 23.01.2007, 11:24:40
Cytat: "heartless"
wtedy jest dojście do termostatu

A termostat jest najniższym punktem układu chłodzenia?


Tytuł: Układ chłodzenia
Wiadomość wysłana przez: heartless Wtorek, 23.01.2007, 13:15:36
Tak mi się wydaje, ale pewien nie jestem...
Jeśli nie termostat, to pewnie dolny wąż od chłodnicy..


Tytuł: Układ chłodzenia
Wiadomość wysłana przez: KYS Wtorek, 23.01.2007, 13:44:53
Cytat: "heartless"
Tak mi się wydaje, ale pewien nie jestem...

Do wymiany płynu chłodzącego przydałoby się, żeby punkt spuszczania płynu był możliwie najniższym punktem układu chłodzenia...  ;-)


Tytuł: Układ chłodzenia
Wiadomość wysłana przez: heartless Wtorek, 23.01.2007, 13:53:29
ano przydałoby się....


Tytuł: Układ chłodzenia
Wiadomość wysłana przez: Pawel25071979 Wtorek, 23.01.2007, 13:54:40
Było by fajnie jak by sie dałą wypiąć rure do chłodnicy, ale aby sie do niej dostac trzeba najpierw zdemontować albo intercooler albo z drugiej strony kompresor i inne pierdoły. Ani tak ani tak. Robota na conajmniej 2-3 godzinki, a dodajac nie mam garażu wiec dupa. A na dworze, stojąc autem na kanale mi sie nie uśmiecha. Podajcie może jakis inny pomysł, plzzzzzzzzzz :nie:


Tytuł: Układ chłodzenia
Wiadomość wysłana przez: spons Wtorek, 23.01.2007, 23:39:52
Jedz do mechanika, jak nie masz garazu to nawet bym sie za to nie zabieral, przynajmniej przy takiej pogodzie. Najlatwiej jest sciagnac waz bezposrednio z chlodnicy ale do tego przydaloby sie sciagnac zderzak, co bez kanalu jest samobojstwem :mrgreen:


Tytuł: Instrukcja - Wymiana termostatu
Wiadomość wysłana przez: jochen Piątek, 28.03.2008, 19:20:07
Myślę, że wielu z Wam się przyda :) http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=49969&highlight=termostat+wymiana


Tytuł: Odp: Układ chłodzenia / Instrukcja - Wymiana termostatu w Dieslach
Wiadomość wysłana przez: Kozak Poniedziałek, 24.11.2008, 21:18:23
Odgrzewam kotleta.

Dzisiaj zauwazylem cos takiego, przejechalem ok 15km a silnik nawet nie doszedl do 75st C, po pewnej chwili, wskazowka prawie osiagnela 90st, przejachelm moze z 500m z prekoscia z 40km/h, a wskazowka znowu spadla do 75st C.

Czy to termostat ? I czy ktos wie jak go wymienic, albo gdzie sie znajduje w 1.9 TDI AGR ?


Tytuł: Odp: Układ chłodzenia / Instrukcja - Wymiana termostatu w Dieslach
Wiadomość wysłana przez: raby Wtorek, 25.11.2008, 21:34:01
raczej czujnik temp ale trzeba to potwierdzic obserwujac wskazania na vagu


Tytuł: Odp: Układ chłodzenia / Instrukcja - Wymiana termostatu w Dieslach
Wiadomość wysłana przez: kamil Wtorek, 25.11.2008, 21:59:08
kilka dni temu mialem to samo. w trasie temperatura osiagnela 90, pozniej jechalem bardzo spokojnie i spadala stopniowo do ponizej 75. zmienilem pozniej temperature grzania i zaczela sie podnosic.
jak znajdziesz rozwiazanie to daj znac. :)


Tytuł: Odp: Układ chłodzenia / Instrukcja - Wymiana termostatu w Dieslach
Wiadomość wysłana przez: KKKKris Środa, 26.11.2008, 06:00:40
A może to po prodtu diesel. U mnie 5km i wskazówka nawet nie drgnie. Wysiadam, łapki pod maskę, a węże od chłodnicy zimne.  Więc raczej nie termostat.


Tytuł: Odp: Układ chłodzenia / Instrukcja - Wymiana termostatu w Dieslach
Wiadomość wysłana przez: Kozak Środa, 26.11.2008, 14:20:29
No u mnie tez bardzo wolno sie grzeje, myslalem ze to termostat, ale waz od termostatu zimny, a gorny cieply.Chyba taka ich uroda, a ze wskaznikiem temp to chyba mial chwile slabosci po prostu ;)


Tytuł: Odp: Układ chłodzenia / Instrukcja - Wymiana termostatu w Dieslach
Wiadomość wysłana przez: matii Środa, 26.11.2008, 16:03:50
Miałem podobnie jak Kozak
Cytat: kozak
przejechalem ok 15km a silnik nawet nie doszedl do 75st C, po pewnej chwili, wskazowka prawie osiagnela 90st, przejachelm moze z 500m z prekoscia z 40km/h, a wskazowka znowu spadla do 75st C
Wymieniłem termostat i po ok. 10km osiąga temp. 90C i ją trzyma. Zobacz temp. na VAG (blok 7) jesli spada ponizej 70C. na właczonym orgrzewaniu znaczy sie walniety termostat.


Tytuł: Odp: Układ chłodzenia / Instrukcja - Wymiana termostatu w Dieslach
Wiadomość wysłana przez: KKKKris Środa, 26.11.2008, 17:39:10
Cytat: matii
na właczonym
Czy wyłączonym


Tytuł: Odp: Układ chłodzenia / Instrukcja - Wymiana termostatu w Dieslach
Wiadomość wysłana przez: matii Środa, 26.11.2008, 19:52:56
Na włączonym czyli jak u mnie w klimatroniku ustawiony na HI.


Tytuł: Odp: Układ chłodzenia / Instrukcja - Wymiana termostatu w Dieslach
Wiadomość wysłana przez: mac456x9 Środa, 26.11.2008, 20:57:29
Miałem wymieniany termostat nie dawno, ale podczas postoju, na rozgrzanym silniku ogrzewaniu na maxa na czerwonym i nawiewie na 4 temperatura potrafi lekko spadać. Nie znalazłem odpowiedzi czy to jest normalne.
Normalne ? (na logike normalne bo zabieram silnikowi ciepło ale...)


Tytuł: Odp: Układ chłodzenia / Instrukcja - Wymiana termostatu w Dieslach
Wiadomość wysłana przez: Rene Środa, 26.11.2008, 21:00:19
Cytat: mac456x9
Normalne ? (na logike normalne bo zabieram silnikowi ciepło ale...)
Normalne. Jak u siebie przy 70 stopniach odkręcę ogrzewanie na maksa to potrafi znacznie spaść.


Tytuł: Odp: Układ chłodzenia / Instrukcja - Wymiana termostatu w Dieslach
Wiadomość wysłana przez: aboz Środa, 26.11.2008, 21:09:41
Ja nie wiem co wy macie z tymi dieslami. Co jakiś czas się coś psuje. Nie ma to jak benzyna na podtlenku LPG. Sra się cały czas i człowiek się przyzwyczaja :rotfl:


Tytuł: Odp: Układ chłodzenia / Instrukcja - Wymiana termostatu w Dieslach
Wiadomość wysłana przez: KKKKris Czwartek, 27.11.2008, 06:25:53
Cytat: aboz
Ja nie wiem co wy macie z tymi dieslami.
Ja myślę, że się nie psują. Zobacz wątek o LPG i falujących obrotach. Po prostu jak się ktoś przesiądzie z Pb to dziwne jest dla niego jak słabo grzeje się diesel.
A wracając do tematu to dodam, że wczoraj po krótkim wyjeździe miałem wskazówkę temp jedną kreskę przed 90t. Wysiadam, szybko za chłodnicę i węża. Dochodzący od góry jakieś 20-30cm od chłodnicy wyraźnie zimny i czuć wyraźną granice, że dalej jest gorący. Z tego wniosek, że termostat na 99,99% OK. Normą więc jest jeśli po niezbyt długiej jeździe z temp. 90st, na postoju przy ogrzewaniu na maxa temp spadnie nawet poniżej 70st C.
Też się zastanawiałem czy mam termostat OK.


Tytuł: Odp: Układ chłodzenia / Instrukcja - Wymiana termostatu w Dieslach
Wiadomość wysłana przez: Kozak Poniedziałek, 08.12.2008, 23:04:56
No wlasnie, zmienilem termostat, i przy 70 jak wlacze ogrzewanie na maxa to temp potrafi spasc, ale jak osiagne 90 to juz nie spada, tylko mi trzyma.

Moze to czujnik temp ?


Sprawdzilem dzisiaj wszystko dokladnie, i jest tak, podczas jazdy po miescie, gdzie co chwile sie staje na swiatlach, ogrzewanie dalem na max temp mi spada z 90st do 70. jak jade stala predkoscia to sie trzyma na 90.

Vag to potwierdza. Juz nie wiem co jest.


Tytuł: Odp: Układ chłodzenia / Instrukcja - Wymiana termostatu w Dieslach
Wiadomość wysłana przez: przemek123156 Piątek, 23.01.2009, 00:07:40
Witam, podepnę się pod temat układu chłodzenia. Otóż u mnie to wygląda tak: jak kupiłem auto z silnikiem 1Y wskaźnik temperatury podnosił się o 2-3 mm więc wymieniłem termostat, później drugi, później trzeci- żadnych zmian. W następnej kolejności do wymiany poszedł czujnik temperatury (w krućcu przy bloku)- teraz wskazówka w czasie jazdy podnosi się do końca pierwszego zakresu na liczniku, ale do 90 st duuużo jeszcze brakuje  :(  Odpaliłem go dziś i czekałem na postoju obserwując co się dzieje i po ok pół godziny pracy silnika wskazówka pokazała pion i dokładnie w tym momencie załączył się wentylator...
Czy to dalej wina termostatu że podczas jazdy nie mogę go zagrzać??


Tytuł: Odp: Układ chłodzenia / Instrukcja - Wymiana termostatu w Dieslach
Wiadomość wysłana przez: Leemarvin Piątek, 23.01.2009, 03:07:51
Tylko i wyłącznie, ewentualnie masz gdzies pęknięty króciec, w którym mocowany jest termostat (ten kominek) i dlatego termostat nie trzyma


Tytuł: Odp: Układ chłodzenia / Instrukcja - Wymiana termostatu w Dieslach
Wiadomość wysłana przez: przemek123156 Niedziela, 25.01.2009, 00:45:10
Wyjąłem dziś termostat, wrzuciłem do garnka z wodą i zacząłem gotować trzymając cały czas termometr w wodzie i otworzył przy 87 st. więc idealnie jak podaje producent, a jest firmy Wahler. Kruciec sprawdziłem i na pewno nie jest pęknięty a po przejechaniu kilku kilometrów górny wąż od chłodnicy jest ciepły natomiast dolny zimny więc to nie może być wina termostatu. Może to jakiś czujnik paskudzi sprawę :?:  :?:  :?:


Tytuł: Odp: Układ chłodzenia / Instrukcja - Wymiana termostatu w Dieslach
Wiadomość wysłana przez: KKKKris Niedziela, 25.01.2009, 17:20:54
Już tu chyba pisałem. W poprzednim autku też garczek, termometr. Termostat chodzi idealnie, ale po wyjęciu z wody choć nie było widać szczeliny przeciekał.


Tytuł: Odp: temperatura silnika problem Ibiza 6L
Wiadomość wysłana przez: valdi Poniedziałek, 30.03.2009, 14:20:47
ja mam pytanko, gdzie jest termostat w ibi 6l tdi. Mam nowy na wymiankę tylko nie wiem gdzie go szukać??

od KYS: Zacząłeś w złym dziale (benzyna/LPG) - przeniosłem.


Tytuł: Odp: Układ chłodzenia / Instrukcja - Wymiana termostatu w Dieslach
Wiadomość wysłana przez: sylwek-czarny Poniedziałek, 03.05.2010, 18:00:42

witam mam seata cordobe 1.6 i problem układem chłodzacym , po przejechaniu 2 kilometrów na wskazniku pokazuje 120 stopni a także nie mam nagrzewania w kabinie ,prosze o jakieś rady . z góry dziękuje.


Tytuł: Odp: Układ chłodzenia / Instrukcja - Wymiana termostatu w Dieslach
Wiadomość wysłana przez: raby Poniedziałek, 03.05.2010, 22:42:59

witam mam seata cordobe 1.6 i problem układem chłodzacym , po przejechaniu 2 kilometrów na wskazniku pokazuje 120 stopni a także nie mam nagrzewania w kabinie ,prosze o jakieś rady . z góry dziękuje.
1. termostat. 2. Obudowa 3. Nie było diesla 1.6 4. O tym wszystkim już było


Tytuł: Odp: Układ chłodzenia / Instrukcja - Wymiana termostatu w Dieslach
Wiadomość wysłana przez: drabka Poniedziałek, 27.09.2010, 12:01:52
Witam szukam rady jakis wskazowek bo ja mechanika to nie wierze  otoz raz na trzy miesiace ubywa mi plynu chlodniczego w miesiacu robie 1000km zejdzie okolo 1 cm max do 2 cm plynu ze zbiorniczka jeden mechanik mowi ze to normalne przy tych silnikach drugi ze plyn idzie na tlok otoz jezdze toledo 2 diesel 110 km wymienieony zostal rozrzad swiece filtry i olej jakies 8000km temu sa tez takie objawy gdy odpalam rano to jeden tlok jakby nie lapal i kreci minimalnie dluzej niz wszystkie diesle z tym motorem pokaze sie niebieski dym ale nie bialy nie ma zadnych babelek w zbiorniczku mocy nie traci jechalem nim 200 i jeszce mialem gazu pod decha temp 90 stopni nigdy sie nie wlaczyly wentylatory kto  mi da pewnosci ze to nie peknieta glowica ze nie uszczelka ze nie blok niechce sie pakowac w koszty auto ma 238 tys orginalnego przebiegu czy wymiana korka od zbiorniczka pomoze cos ?bo ja zadnych wyciekow nie zauwazylem chybaz e jeszce wjechac na kanal i sprawdzic dol


Tytuł: Odp: Układ chłodzenia / Instrukcja - Wymiana termostatu w Dieslach
Wiadomość wysłana przez: efmk Poniedziałek, 27.09.2010, 12:12:48
drabka - rozumiem, że dla Ciebie "język polski być rzecz trudna" :?: :ninja:
Pisz poprawnie, bo nikt nie będzie się przegrzebywał przez niezrozumiały bełkot :!:


Tytuł: Odp: Układ chłodzenia / Instrukcja - Wymiana termostatu w Dieslach
Wiadomość wysłana przez: drabka Poniedziałek, 27.09.2010, 12:34:33
co jest nie zrozumiale?


Tytuł: Odp: Układ chłodzenia / Instrukcja - Wymiana termostatu w Dieslach
Wiadomość wysłana przez: Gizmo Poniedziałek, 27.09.2010, 12:38:52
Cytat: sylwek-czarny
witam mam seata cordobe 1.6 i problem układem chłodzacym , po przejechaniu 2 kilometrów na wskazniku pokazuje 120 stopni a także nie mam nagrzewania w kabinie ,prosze o jakieś rady . z góry dziękuje.
Cytat: Limonka
1. termostat. 2. Obudowa 3. Nie było diesla 1.6 4. O tym wszystkim już było

obstawiam podstawe termostatu i wyłamany "podnóżek" termostatu.


Tytuł: Odp: Układ chłodzenia / Instrukcja - Wymiana termostatu w Dieslach
Wiadomość wysłana przez: raby Poniedziałek, 27.09.2010, 19:57:53
Cytat: drabka
czy wymiana korka od zbiorniczka pomoze cos ?bo ja zadnych wyciekow nie zauwazylem chybaz e jeszce wjechac na kanal i sprawdzic dol
jak nie ma zaciekow na zbiorniczku to nie wymieniaj
ale poszukaj zaciekow pod silnikiem bo ubywa pomalu i nie bedzie za wiele sladow


Tytuł: Odp: Układ chłodzenia / Instrukcja - Wymiana termostatu w Dieslach
Wiadomość wysłana przez: drabka Poniedziałek, 04.10.2010, 20:12:48
panowie doszlem  ucieka spod oringa wjechalem na kanal i dojrzalem biale plamy na silniku obok miarki oleju w srode wymiana oringa u mechanika a juz sie balem ze to peknieta glowica ufff...warto szperac na forum


Tytuł: Odp: Układ chłodzenia / Instrukcja - Wymiana termostatu w Dieslach
Wiadomość wysłana przez: ADRIANO Poniedziałek, 18.10.2010, 14:17:58
Paru osobom cieklo spod obudowy termostatu. Biale plamy bylo widac pod termostatem na bloku silnika.
U mnie wycieki pojawialy sie w momencie osiagniecia  wysokiej temperatury przy wysokich obroatach silnika , ale jeszcze przed otwarciem termostatu.
Wlasciwie to czase tam "rzygnie" ale jest to  sporadycznie.

Wymienilem uszczelke+ plastikowa obudowe termostatu.Do tego silikon do wysokich temperatur.

http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=7221.msg100488#msg100488


Tytuł: Odp: Układ chłodzenia / Instrukcja - Wymiana termostatu w Dieslach
Wiadomość wysłana przez: drabka Środa, 24.11.2010, 12:59:33
panowie pisałem wczesniej ze ze ubywam mi plyn chlodzacy pisalem ze naprawilem usterke otoz problem wrocil znowu ubywa pomalu po ok 2 tys kilometrow znowu jest na minimalnym poziomie po prostu rece opadaj gdzie szukac wycieku a moze to nie wyciek tylko cos powazniejszego?


Tytuł: Odp: Układ chłodzenia / Instrukcja - Wymiana termostatu w Dieslach
Wiadomość wysłana przez: ADRIANO Czwartek, 25.11.2010, 08:27:17
 Gdzie jest ten oring?
Czasami podcieka i od razu wysycha. Jak jest czysty silnik, weze to czasem sie dojrzy. 
 Ludzie mieli problemy ,ze cieklo i bylo to zagadka. Cieknie i plyn znika. A jak dolewasz wode , to i sladu nie bedzie.
No chyba ze leci do silnika- powinna byc biala chmura przy odpaleniu.
 Zdarzy sie ze i w plynie chlodniczym bedzie syf, tluste plamy- ale to nie regula. 
Umyj silnik i popatrz dokladnie,
Jak bedziesz dolewac plynu, to dolej pod korek i zobacz czy nie babluje w zbiorniku  (na wlaczonym silniku)
 Czasem tak mozna stwierdzic uszczkodzona uszczelke/glowice silnika-najtaniej i najprosciej.
Oczywiscie nie jezdzij i nie zakrecaj  wtedy korka
 Nie proboj dodawac musztardy badz innego piachu uszczelniajacego.

A moze poprostu cieknie z tego samego meijsca -z owej uszczelki?!?


Tytuł: Odp: Układ chłodzenia / Instrukcja - Wymiana termostatu w Dieslach
Wiadomość wysłana przez: 188lukasz Piątek, 04.03.2011, 16:54:28
Witam ja mam taki problem, mam toledo 1,9 tdi i moge jechac nawet 500 km i zawsze temperatura jest za niska, tzn wskaznik jest na 1 kresce a powinien byc pomiedzy 1 a 2 to by było wtedo 90 stopni. Co myslicie termostat czy czujnik??


Tytuł: Odp: Układ chłodzenia / Instrukcja - Wymiana termostatu w Dieslach
Wiadomość wysłana przez: toka Piątek, 04.03.2011, 17:05:55
Jak zapalisz rano auto i pochodzi chwile na wolnych obrotach, to zobacz czy węże są ciepłe, jeśli tak tzn. że termostat


Tytuł: Odp: Układ chłodzenia / Instrukcja - Wymiana termostatu w Dieslach
Wiadomość wysłana przez: 188lukasz Piątek, 04.03.2011, 20:41:35
kiedys przejechalem z 15 km i tak tylko sobie zlapalem to chyba gora byla ciepla a dol zimny, ale musze to jeszcze sprawdzic zeby miec pewnosc. Ale zobacz mi sie wydaje ze termostat moze sie za wczesnie otwierac i dlatego nie lapie temp... co myslisz??


Tytuł: Odp: Układ chłodzenia / Instrukcja - Wymiana termostatu w Dieslach
Wiadomość wysłana przez: Mixer Piątek, 04.03.2011, 22:16:15
Cytat: 188lukasz
Ale zobacz mi sie wydaje ze termostat moze sie za wczesnie otwierac i dlatego nie lapie temp... co myslisz??
albo się za wcześnie otwiera albo jest cały czas otwarty...zrób tak jak toka mówi...jak górny będzie ciepły a dolny zimny i podczas jazdy spadnie Ci tem to oznaka że masz trafiony termostat :)


Tytuł: Odp: Układ chłodzenia / Instrukcja - Wymiana termostatu w Dieslach
Wiadomość wysłana przez: Stan Poniedziałek, 02.04.2012, 05:38:48
mam problem tego rodzaju. Po 5 min od włączenia zimnego silnika zaczyna migać kontrolka  wysokiej temp. cieczy. (ikonka termometru na tablicy wskaźników). Czy to objaw zepsutego termostatu- stale zamknięty i praca wyłącznie na małym obiegu chłodzenia? Czy jeszcze coś innego? O wskazaniach temperatury nie piszę gdyż wskazówka ledwie rusza. Nie rusza może dlatego bo nie otwiera się termostat i płyn nie krąży przez chłodnicę. Proszę o mądrą odpowiedź.


Tytuł: Odp: Układ chłodzenia / Instrukcja - Wymiana termostatu w Dieslach
Wiadomość wysłana przez: kacperix Poniedziałek, 02.04.2012, 07:44:42
dolej płynu


Tytuł: Odp: Układ chłodzenia / Instrukcja - Wymiana termostatu w Dieslach
Wiadomość wysłana przez: Stan Poniedziałek, 02.04.2012, 08:16:18
Ilość płynu właściwa. Myślę o zamkniętym stale termostacie. Może ktoś miał podobny problem. Wiem jak dobrać się do niego i ile to roboty, ale chcę się upewnic czy na pewno to termo.


Tytuł: Odp: Układ chłodzenia / Instrukcja - Wymiana termostatu w Dieslach
Wiadomość wysłana przez: kacperix Poniedziałek, 02.04.2012, 08:31:43
jak Ci wskazówka nie idzie w górę to 95% termostat do wymiany.
ale ten układ nie jest na tyle inteligenty żeby kontrolka się pojawiała bo termostat jest uwalony, myślę że kilka rzeczy może się tutaj na siebie nakładać, posprawdzaj węże i chłodnice


Tytuł: Odp: Układ chłodzenia / Instrukcja - Wymiana termostatu w Dieslach
Wiadomość wysłana przez: Ceran Poniedziałek, 02.04.2012, 08:58:12
Problemem mogą być także zimne luty... Poczytaj tutaj:
http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=3948.60


Tytuł: Odp: Układ chłodzenia / Instrukcja - Wymiana termostatu w Dieslach
Wiadomość wysłana przez: Stan Poniedziałek, 02.04.2012, 09:08:59
Podpowiedź z zimnymi lutami pasuje mi. Czasem musiałem walnąć w obudowę aby zaświeciła kontrolka świateł. Dzięki. Zaczną od wyjęcia liczników.


Tytuł: Odp: Układ chłodzenia / Instrukcja - Wymiana termostatu w Dieslach
Wiadomość wysłana przez: raby Poniedziałek, 02.04.2012, 09:32:20
a masz czujnik poziomu plynu w zbiorniczku?


Tytuł: Odp: Układ chłodzenia / Instrukcja - Wymiana termostatu w Dieslach
Wiadomość wysłana przez: Stan Poniedziałek, 02.04.2012, 09:39:42
Czujnika nie ma. Widzę ilość płynu właściwą. Dwie opcje do przerobienia. Luty lub termostat.


Tytuł: Odp: Układ chłodzenia / Instrukcja - Wymiana termostatu w Dieslach
Wiadomość wysłana przez: raby Poniedziałek, 02.04.2012, 10:06:00
nie ma czegos takiego jak kontrolka termostatu a skoro nie masz czujnika poziomu to i kontrolka nie powinna dzialac, sygnalizuje ona brak plynu.
Od temp masz wskaznik

Gogle mowi zimne luty w liczniku


Tytuł: Odp: Układ chłodzenia / Instrukcja - Wymiana termostatu w Dieslach
Wiadomość wysłana przez: Stan Poniedziałek, 02.04.2012, 10:24:50
Nie mówimy o kontrolce termostatu. W zespole liczników jest ikona termometru która mówi o zyt wysokiej temperaturze płynu chłodzącego. Ona mi miga po ok. 5 min od uruchomienia silnika. Traktuję to jako nieotwieranie się termostatu i ciągłą prace sinika na małym obiegu chłodzenia. Wtedy kontrolka miga bo płyn jest zbyt gorący lub jak wspominałem zimne luty w zespole wskaźników.


Tytuł: Odp: Układ chłodzenia / Instrukcja - Wymiana termostatu w Dieslach
Wiadomość wysłana przez: raby Poniedziałek, 02.04.2012, 10:38:40
wtedy wskaznik pokazal by czerwone pole a pod maske bys glowy sie wlozyl bo  :evil:


Tytuł: Odp: Układ chłodzenia / Instrukcja - Wymiana termostatu w Dieslach
Wiadomość wysłana przez: Stan Poniedziałek, 02.04.2012, 10:45:18
Nie pokaże czerwonego pola bo wąż górny na którym jest czujnik temperatury jest lekko ciepły na początku, patrząc od bloku silnika. Do czujnika jest prawie zimny. Coś innego uruchamia mi tę kontrolkę. Co nie wiem. Stąd podejrzenie zimnych lutów.


Tytuł: Odp: Układ chłodzenia / Instrukcja - Wymiana termostatu w Dieslach
Wiadomość wysłana przez: dj.skorpion88 Poniedziałek, 02.04.2012, 19:45:26
Nie pokaże czerwonego pola bo wąż górny na którym jest czujnik temperatury jest lekko ciepły na początku, patrząc od bloku silnika. Do czujnika jest prawie zimny. Coś innego uruchamia mi tę kontrolkę. Co nie wiem. Stąd podejrzenie zimnych lutów.
czyli samochód się nie gotuje bo termostat nie ma wpływu na działanie czujnika temperatury bo jest on na tzw małym obiegu czyli płyn tam cały czas krąży a termostat reguluje przepływ płynu na chłodnice


Tytuł: Odp: Układ chłodzenia / Instrukcja - Wymiana termostatu w Dieslach
Wiadomość wysłana przez: Stan Wtorek, 03.04.2012, 05:28:15
Możemy temat zamknąć. Dzięki Wszystkim za pomoc. Usterka usunięta. Wyjąłem zestaw wskaźników i polutowałem jeszcze raz luty. Zwróciłem szczególną uwagę na luty przy wtyczce przewodów. Było tam dużo , prawie każdy lut naruszony zębem czasu i pewnie drgań. Złożyłem   wszystko do kupy i cud. DZIAŁA. Także Panowie jak coś dziwnego ze wskazaniami czy kontrolkami to widać gdzie szukać. Jeszcze raz dzięki za podpowiedzi.


Tytuł: Odp: Układ chłodzenia / Instrukcja - Wymiana termostatu w Dieslach
Wiadomość wysłana przez: maykel Piątek, 28.12.2012, 19:34:10
Witam serdecznie wszystkich.Mam w swoim Toledo (silnik AHF) taki problem.Zima gdy temp na dworze spada w okolice 0 stopni po nocy w swoim autku obserwuje sytuacje ze po uruchomieniu silnika po kilku sekundach wurzuca mi blad w ukladzie chlodzenia (zapala sie czerwona kontrolka).Czasem kontrolka swieci sie minutke a czasem nawet 4-5 minutek.Przez ostatnie 2 tygodnie obserwowalem poziom plynu chlodzacego w zbiorniku wyrownawczym, ale nie zauwazylem zeby plynu ubywalo.Kontrolka nie zapala sie przy temperaturach powyzej 5 stopni. Zauważylem tez ze wskaznik temp zaczyna fiksowac.Dzisiaj przejechalem ponad 100km z temperatura ustawiona na max ale nadmuch tylko na 2 maksymalnie i wskazowka doszla tylko ostatniej podzialki przed 90.Jak zwiekszam nadmuch na 4 to temp potrafi spasc jeszcze nizej.Dotad takie sytuacje mi sie nie zdarzaly.Nawet z nadmuchem na 4 i temperatura na max wskaznik temp dzwigal sie do 90stopni i trzymal bez problemu.Czy obydwa te elementy mozna laczyc ze soba czy to dwie niezalezne usterki?Czy ktos moze mi podpowiedziec gdzie (dla silnika AHF) znajduje sie termostat i czujnik temp? Zlokalizowalem jakis czujnik (z niebieskim pierscieniem uszczelniajacym) zamontowany na plastikowym trojniku przykreconym do bloku silnika ale nie mam pojecia czy to czujnik temp.Mozecie mi podpowiedziec gdzie szukac rozwiazania tych usterek i co nalezaloby wymienic?Za jakakolwiech pomoc dziekuje.Pzdr


Tytuł: Odp: Układ chłodzenia / Instrukcja - Wymiana termostatu w Dieslach
Wiadomość wysłana przez: raby Piątek, 28.12.2012, 19:49:19
jezeli vag nie notuje bledu to dolej plyny ponad max - jezeli pomoze to rozwiazaniem jest wymiana zbiorniczka z czujnikiem poziomu plynu
to odnosnie kontrolki reszta juz na forum szeroko opisywana: termostat


Tytuł: Lokalizacja termostatu
Wiadomość wysłana przez: Avari Wtorek, 13.10.2015, 16:35:05
Witam, chce sam wymienić termostat w cordobie vario 1999r 1.9TDI. Ma ktoś pojęcie gdzie znajduje się takowy termostat? Prosze o linki lub zdjecia

od KYS: Już istnieje odpowiedni wątek na takie pytania. Musisz wszystkie pytania zadawać w dziale "Licznki i lampki kontrolne"?


Tytuł: Odp: Układ chłodzenia / Instrukcja - Wymiana termostatu w Dieslach
Wiadomość wysłana przez: konfucjusz Wtorek, 31.10.2017, 13:05:13
Muszę wymienić termostat. Jakiej firmy najlepiej kupić?


Tytuł: Odp: Układ chłodzenia / Instrukcja - Wymiana termostatu w Dieslach
Wiadomość wysłana przez: Tracer Wtorek, 31.10.2017, 14:35:29
Niby Welera ale trzeba szukać oryginału.... Ja tam kupuje w sklepie Skody.


Tytuł: Odp: Układ chłodzenia / Instrukcja - Wymiana termostatu w Dieslach
Wiadomość wysłana przez: konfucjusz Wtorek, 31.10.2017, 22:49:30
W intercars będą mieli oryginalny czy szukać gdzieś indziej