Internetowy Klub Seata

Techniczne => Benzyna & LPG => Wątek zaczęty przez: sudyk Środa, 17.01.2007, 13:06:09



Tytuł: toledo v5 2.3
Wiadomość wysłana przez: sudyk Środa, 17.01.2007, 13:06:09
witam
może ktoś w końcu będzie potrafił mi pomóc
mam super brykę a od pół roku nie można jeżdzić
samochód w róznych okolicznościach szarpie ,ucieka gaz ,spadają obroty ,czsem zgaśnie czsem nie ,czsem śniga całą mocą silnika
u mechaników wymienione :
modół
świece
kable
przepływomierz
sonda lambda
mam dość ,mie stać mnie na błędy mechaników '
komputer wskazywał na sondę lambdę ale jej wynmiana nic nie dała
elektryk -jedyny w okolicy odmówił bo nie zna silnika
może ktoś spotkał się z takim problemem
do aso mam 100 km i pewnie nie dojadę ,po drugie po wymianie tych części brak kasy
/części do V5 są dwa razy droższe /
pomoccyyyyyyyyyyyyy


Tytuł: toledo v5 2.3
Wiadomość wysłana przez: spons Środa, 17.01.2007, 13:18:44
Auto ma LPG?


Tytuł: toledo v5 2.3
Wiadomość wysłana przez: sudyk Środa, 17.01.2007, 13:22:21
Cytat: "spons"
Auto ma LPG?


nie 2.3 benzyna  v5  2000 r


Tytuł: toledo v5 2.3
Wiadomość wysłana przez: spons Środa, 17.01.2007, 13:27:40
Sprawdz klin na wale korbowym, mialem podobne jaja w poprzednim aucie i to okazalo sie przyczyna.

Proponuje jeszcze zalozyc temat na www.diagtronik.pl


Tytuł: toledo v5 2.3
Wiadomość wysłana przez: sudyk Sobota, 20.01.2007, 16:36:29
witajcie
przyszedł mi do głowy filtr paliwa ,zmieniłam go i jest poprawa ale nie do konca teraz
pozostały tylko nagłe spadki obrotów w czasie jazdy
tak ze 4 razy na 10 kilometrów
już mniej usterek ale problem nadal istnieje
jak znajdę dalsze rozwiązania napiszę może komuś się przyda
pozdrawiam wszystkich


Tytuł: toledo v5 2.3
Wiadomość wysłana przez: poandy Sobota, 20.01.2007, 17:00:54
A sprawdż czy gdzieś nie bierzesz lewego powietrza.


Tytuł: Toledo VR5
Wiadomość wysłana przez: velox Niedziela, 07.12.2008, 02:52:54
Witam serdecznie! Na seacie jestem nowy :)
I teraz mam pytanko o Toledo VR5. 150KM z 2.3 na łańcuchu rozrządu zapowiada spore możliwości tuningu. Dlatego postanowiłem nabyć takie autko. Tylko pojawia sie pytanie czy ciężko z częściami do tego modelu? Moje pierwsze tunigowe kroki były bardzo ciężkie, bowiem o części do suzuki swift gti było mało, ale poszło jak z płatka ze zwykłą ocavka obecnie (150KM/6500obr/min z silnika 1,6 bez turbo uważam za niezły wynik), bo części można nabyć wszędzie i szybko. Jeśli post jest nie w tej grupie co trzeba, to prosze o przeniesienie tam gdzie trzeba bez żadnych kar z tego powodu.
Dzięki z góry za pomoc i pozdrawiam wszystkich :)

niech benzyna tanieje a drogi się równają byśmy mogli jeździć bez strachu do woli! :)


Tytuł: Odp: Toledo VR5
Wiadomość wysłana przez: Leemarvin Niedziela, 07.12.2008, 17:09:32
Pochwal się może jak uzyskałeś taką moc z silnika 1.6 w octavii, bo coś mi tu fantazją trąca :evil:


Tytuł: Odp: Toledo VR5
Wiadomość wysłana przez: monopolowy Niedziela, 07.12.2008, 17:44:20
Wystarczy wykres z hamowni :) Mam nadzieję że tuning to nie stożek, strumiennica i magnetyzery :)


Tytuł: Odp: Toledo VR5
Wiadomość wysłana przez: technogood Niedziela, 07.12.2008, 17:45:49
Cytat: monopolowy
Mam nadzieję że tuning to nie stożek, strumiennica i magnetyzery

 :rotfl:  to dałeś do pieca

Cytat: velox
Dlatego postanowiłem nabyć takie autko


To znaczy już kupiłeś czy dopiero w planach


Tytuł: Odp: Toledo VR5
Wiadomość wysłana przez: daniels81 Niedziela, 07.12.2008, 17:55:38
Cytat: velox
I teraz mam pytanko o Toledo VR5. 150KM z 2.3 na łańcuchu rozrządu zapowiada spore możliwości tuningu.
chciałeś silnik z potencjałem to trzeba było kupić 1,8T do którego jest masa części a nie 2,3 szału nie robi a i silnik mało kiedy ktoś poddaje modyfikacjom...


Tytuł: Odp: Toledo VR5
Wiadomość wysłana przez: punchoo Niedziela, 07.12.2008, 18:23:49
Zgodzę się z przedmówca. Poszedłeś trochę pod górę - ale powodzenia


Tytuł: Odp: Toledo VR5
Wiadomość wysłana przez: Infra Poniedziałek, 08.12.2008, 08:39:16
jak chłopak zaturbi to 2.3 to bedzie z górki ;)


Tytuł: Odp: Toledo VR5
Wiadomość wysłana przez: velox Poniedziałek, 08.12.2008, 13:19:22
93KM z litra to nie tak dużo. Octavka miała robione : remont silnika robiony u mnie, głowice + wałek robili u świątka ( robili plan głowicy, wymienili zawory na większe) samemu robiłem tylko później kanały, seryjna przepustnica poszła na złom, a trafiła od golfa 2.0 16V,dolot robiłem samemu a wydech robiony przez jakiś magików z pod łodzi. Pierwsze strojenie robił też magik z tomaszowa i było tylko troche lepiej od serii i tylko cały czas leciała uszczelka na wydechu. Więc auto trafiło na strojenie do nadarzyna i tam miało zrobiony nowy wydech i wtryski. Teraz jest zadowalająco, ale niestety 1.8T też 150KM ma mocniejszy dół przez co na 1/4 jest ciutke lepsze.
Jak będę w domu rodzinnym i znajdę wykres z hamowni to umieszczę zdjęcie.
Ale odbiegamy od tematu!! Panowie jak z częściami i usterkami do 2.3. Auta jeszcze nie kupiłem więc jeśli komuś uda się mnie odwieść od tego pomysłu to będę wdzięczny.


Tytuł: Odp: Toledo VR5
Wiadomość wysłana przez: abdul Poniedziałek, 08.12.2008, 18:05:15
Ja przymierzam się do Leona 1.8T ale wcześniej brałem też pod uwagę Tolka 2.3 i z tego co wyczytałem auto dużo bardziej paliwożerne i bardziej usterkowe ale to tylko taka ogólna opinia - konkretów nie przytoczę

Wiadomo, że o mody też ciężej bo przy 1.8T wymiana turba, wtrysków i icka + dobry program i masz już 250KM :)

Ale jeśli z pewnych powodów chcesz mieć większą pojemność to z tego co wyczytałem 2.3 170KM było bardziej udane niż 150KM


Tytuł: Odp: Toledo VR5
Wiadomość wysłana przez: velox Poniedziałek, 08.12.2008, 21:00:45
Ja lubie grzebać w silniku i dlatego bym chciał 2.3 mam jeszcze auto firmowe dlatego moge sobie moje auto robić praktycznie bez ograniczeń czasowych i tego, że dużo spali, bo...no wiadomo jak to jest, więc co bede tlumaczyl ja chcialem sluzbowego ropniaka a szef kupil benzyne itp itd  :P  :-X
Proszę o więcej tematycznych odpowiedzi, bo już znalazłem kilka ciekawych ofert zarówno 150 jak i 170 KM :)


Tytuł: Lanczuszek czy pasek ?? 2.3 V5 150PS
Wiadomość wysłana przez: Toledo V5 Wtorek, 09.12.2008, 14:30:48
Czesc ! Mam toledo 2.3 V5 150PS z 99' i chcialbym sie Was spytac czy tam jest lancuszek czy pasek?


od KYS: Zacznij stosować się do regulaminu obowiązującego na forum.


Tytuł: Odp: Lanczuszek czy pasek ?? 2.3 V5 150PS
Wiadomość wysłana przez: kacperix Wtorek, 09.12.2008, 14:42:54
2.3 V5  jest na łańcuszku..


Tytuł: Odp: Toledo VR5
Wiadomość wysłana przez: velox Wtorek, 09.12.2008, 19:01:31
Owszem na jednym z forów o2 jakiś człowiek się wypowiada,że 2.3 VR5 to beznadziejny silnik w którym pękają paski rozrządu. Tylko, że każde jego wypowiedź jest jakby trochę...dziwna moim zdaniem chociaż.
 Tyle tylko, że zarówno 2.3 montowane w starych audi z mechanicznym wtryskiem miały łańcuch jak i te nowsze które są np w tolku mają łańcuch. Na pasku były 2.8 i 2.9 a 2.6 to nie wiem więc się nie wypowiadam. Ale 2.3 to jestem pewien, że miały łańcuch. Mój kolega miał taki motor w audi własnie i sprzedał tylko dlatego, że żaden zaufany gaziarz nie chciał mu instalacji zrobić a niestety autko paliło swoje ale jeździło świetnie :) później przesiadł się do 2.8 i tam jest już pasek. W sumie auta jeździły podobnie i jako pasażer różnicy w mocy nie odczułem, ale może to tylko moje wrażenia


Tytuł: Odp: Toledo VR5
Wiadomość wysłana przez: Gorkon Środa, 18.03.2009, 18:09:36
Panowie widze ze ktos poruszyl temat uturbienia tego silnika 2.3 ktos moze bardziej sie orientuje w tym temacie jakie koszta jak z czesciami itd ?


Tytuł: Odp: Toledo VR5
Wiadomość wysłana przez: uszek Środa, 18.03.2009, 18:34:35
generalnie samorobki wiekszosc z turbo wiec trzeba zrobic kolektor pod turbo no i oczywiscie turbo, nowa uszczelka pod głowica grubsza no i soft odpowiedni

lepiej jest wstawic kompresor lepiej dla silnika


Tytuł: Odp: Toledo VR5
Wiadomość wysłana przez: Dura Środa, 18.03.2009, 21:13:51
jezeli ma byc profi zrobione i ladnie poustawiane to ok 10 tys za calosc mowie oczywiscie o "soft turbo"


Tytuł: Odp: Toledo VR5
Wiadomość wysłana przez: Gorkon Piątek, 20.03.2009, 16:24:05
Dzieki bardzo za odp :)


Tytuł: Odp: Toledo VR5
Wiadomość wysłana przez: Vir3us Środa, 01.04.2009, 19:49:01
Cytat: velox
Tyle tylko, że zarówno 2.3 montowane w starych audi z mechanicznym wtryskiem miały łańcuch jak i te nowsze które są np w tolku mają łańcuch.
velox z tym bym sie kłócił stare audi na mechanicznym wtrysku nie mialy łańcucha byl pasek posiadałem osobiście takie audi i w nowszych tez jest pasek nawet tak pokazuje autodata
Cytat: velox
żaden zaufany gaziarz nie chciał mu instalacji zrobić
nie chcial mu zrobić instalacji bo te samochody maja przeplywke membranowa która często koliduje przy wystrzale gazu i później nie dziala te silniki nie  nadają sie do gazu ale tu nie o to chodzi wracajmy do tematu... 8)


Tytuł: Odp: Toledo VR5
Wiadomość wysłana przez: Gorkon Poniedziałek, 06.07.2009, 23:15:28
To ja jeszcze takie pytanko lepiej uturbiac 2.3 czy dawca 1.8 T i czy w rodzinie vag jest silnik doladowany ktory jest konstrukcja podobny do tego 2.3


Tytuł: Odp: Toledo VR5
Wiadomość wysłana przez: raby Wtorek, 07.07.2009, 19:47:27
Ja bym wybrał 1.8 jeżeli 1.9 nie ma :x


Tytuł: Toledo II 2.3 powiedzcie mi co to moze byc
Wiadomość wysłana przez: Gorkon Czwartek, 09.07.2009, 17:33:00
Oto fotka

(http://img35.imageshack.us/img35/486/dsc00083skr.th.jpg) (http://img35.imageshack.us/i/dsc00083skr.jpg/)


a tu jeszcze zblizenie :

(http://img406.imageshack.us/img406/4364/dsc00084y.th.jpg) (http://img406.imageshack.us/i/dsc00084y.jpg/)



Dlaczego pytam bo w momencie podlaczenia kostki zaczyna dziwnie brzmiec i strasznie sie grzeje dodam ze zaplon jest wylaczony


od KYS: Scaliłem. Jest już temat o silniku 2,3.


Tytuł: Odp: toledo v5 2.3
Wiadomość wysłana przez: tomektak Czwartek, 23.12.2010, 11:50:55
Dodatkowa elektryczna pompa płynu chłodzącego.
Nie jesteś pierwszą osobą która jeździ bez podpiętej pompki.
PS.
Wie ktoś po co ta pompka jest? Dodatkowo do nagrzewnicy czy w jakimś innym celu??


Tytuł: Odp: toledo v5 2.3
Wiadomość wysłana przez: uszek Czwartek, 23.12.2010, 15:50:10
wyciaga goraca wode z glowicy vr maja problem z pekaniem glowic pod wplywem temperatury, dodatkowo wspomaga obieg i po wylaczeniu zaplonu gdy masz goraco to miesza plyn(chodzi wraz z wentylatorem)