Tytuł: Turbina nie laduje. Wiadomość wysłana przez: Nawias Wtorek, 26.12.2006, 23:59:13 Mam mały a moze duzy problem... Jade sobie mniej wiecej 140 km wsystko jest ok. Nagle czuje ze turbina przestała działac wiadomo mega spadek mocy... mysle turbo padło, zatarło sie albo cos jechałem jeszcze tak z 8 km. Dojechałem na miejsce tam zostawiłem auto na kilka godzin...wsiadam do auta ponownie i ku mojemu zdziwieniu turbina znowu działa! Totalnie nie wiem co sie stało i co mam o tym myślec! ?? czy to znaczy ze turbo sie konczy czy jak?
Tytuł: Odp: Turbina nie laduje. Wiadomość wysłana przez: marc1ju Środa, 27.12.2006, 09:33:05 do sprawdzenia N75, lub czyszczenie kierownic w turbince przy okazji wyczyscic EGR jesli jeszcze nie zaslepiony :-))))
Tytuł: Odp: Turbina nie laduje. Wiadomość wysłana przez: Nawias Środa, 27.12.2006, 17:27:29 czy teraz przez pare dni moge jeszcze tak jeździć???? Mógłbyś mi wyjaśnic co to jest N75 i Egr
??- :ok: dz Tytuł: Odp: Turbina nie laduje. Wiadomość wysłana przez: Miro Środa, 27.12.2006, 17:39:03 Obstawiam N75(zawór sterujący pracą turbiny) lub przepływomierz.Kierownice też w sumie sie mogą przycinać.
Tak czy inaczej trzeba auto sprawdzić Vag'iem. Tytuł: Odp: Turbina nie laduje. Wiadomość wysłana przez: Nawias Środa, 27.12.2006, 18:01:16 vagiem bylo sprawdzane i niby jest wszystko ok .... orientujecie sie ile by mnie wynioslo mniej wiecej ewentualne czyszczenie egr i kierownic?? a no i ponawiam pytanie czy moge w takiej sytuacji jeżdzić autem ....?? :mikolaj:
Tytuł: Odp: Turbina nie laduje. Wiadomość wysłana przez: spons Środa, 27.12.2006, 23:24:13 Mozesz jezdzic, ale unikaj przeladowania. Koszt czyszczenia kierownic to ok 400-500zl, jak zrobisz sam to kilka-kilkanascie godzin wyzywania ;-) Zaworek to koszt od ok 130 do ok 400zl, mozna go rowniez wyczyscic. Egr to pare minut roboty, to jest ta grucha przy kolektorze ssacym, trzyna sie na 3 srybach imbusowych + rurka na dole na 2.
Przeszukaj forum, na ten temat znajdziesz sporo. Tytuł: Odp: Turbina nie laduje. Wiadomość wysłana przez: bugaj Czwartek, 28.12.2006, 13:01:18 tutaj byl poodobny temacik poczytaj napewno znajdziesz odpowiedz :ok: http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=1773.0 pozdrawiam :mrgreen:
Tytuł: Odp: Turbina nie laduje. Wiadomość wysłana przez: Kozak Czwartek, 25.09.2008, 17:09:13 Witam, mam takie problem:
Jechalem ok 100km/h, but w podloge i wskaznik od turbo zaczyna wariowac laduje miedzy 0,8 a 1,2. Myslalem, ze cos ze wskaznikiem. Na drugi dzien, lece autostrada 160, gaz w podloge auto ciagnie, turbina laduje 1,2 i nagle jakby ktos cos odlaczyl, turbo laduje 0,8 i ani grama wiecej. Po wylaczeniu i wlaczeniu zaplonu to samo, czasami ladowala normalnie na 1,2 ale tylko przez chwile, tak waha sie miedzy 0,6-0,8 i brak mocy, nie ciagnie jak zwykle. Rury od IC cale, nie ma dziur. Turbo mowi papa czy moze cos innego ? Vag pokazuje takie bledy: 01282 - Intake Manifold Flap change-over Valve (N239) 31-10 - Open or Short to Ground - Intermittent 17958 - Charge Pressure: Control Deviation P1550 - 35-00 - - Ten pierwszy juz mam od dluzszego czasu, ale nie wplywal na moc. Tytuł: Odp: Turbina nie laduje. Wiadomość wysłana przez: dominik Czwartek, 25.09.2008, 17:34:12 01282 -...radziłbym się dokładniej przyjrzeć przepływomierzowi. Jeśli będzie w porządku to stawiam na turbosprężarkę.
Tytuł: Odp: Turbina nie laduje. Wiadomość wysłana przez: Kozak Czwartek, 25.09.2008, 17:35:36 Przeplywka ma jakies 4 miesiace. Ale ten blad mam dluzszy czas, i auto chodzilo bardzo dobrze pomimo tego bledu. Z tego co udalo mi sie ustalic to moze byc N75 uszkodzony, da sie go jakos sprawdzic nie podlaczajac innego sprawnego ?
Tytuł: Odp: Turbina nie laduje. Wiadomość wysłana przez: dominik Czwartek, 25.09.2008, 17:39:38 Cytat: kozak Przeplywka ma jakies 4 miesiace. Ale ten blad mam dluzszy czas ...może masz zapieczone kierownice spalin w turbinie, ewent jak piszesz z N75 lub podcisnieniem :-\ Tytuł: Odp: Turbina nie laduje. Wiadomość wysłana przez: Kozak Czwartek, 25.09.2008, 17:40:00 Kierownic nie mam :)
Tytuł: Odp: Turbina nie laduje. Wiadomość wysłana przez: dominik Czwartek, 25.09.2008, 18:01:23 Podmień jak masz możliwość n75 i jak bedzie nadal źle to turbina do przeczyszcznia-tak mi sie zdaje ;)
Tytuł: Odp: Turbina nie laduje. Wiadomość wysłana przez: Kozak Czwartek, 25.09.2008, 18:10:10 Jutro podmienie i zobaczymy.
Tytuł: Odp: Turbina nie laduje. Wiadomość wysłana przez: KKKKris Czwartek, 25.09.2008, 18:33:51 Jak nie masz kierownic to chyba jest zaworek obejściowy na turbo, może przepuszcza.
Tytuł: Odp: Turbina nie laduje. Wiadomość wysłana przez: Awest Piątek, 26.09.2008, 14:10:28 Ja mialem to samo, jak sie rozpedzalem to czsem super 170 i ciaglo a czesciej do 140 i wylaczenie turbiny. Trzech mechanikow ogladalo i trzy diagnozy (tyrbina walnieta, zawor n75 a nawet zle ustawiony rozrzad) i przez przypadek sam znalazlem przyczyne a mianowicie na scianie grodziowej miedzy komora a kabina leci chyba piec wezykow z podcisnienia jeden byl w trzech miejscach przetarty a drugi w jednym. Wymiana kosztowala 14zl. Autko sprawdzone bo od wymiany prawie dwa miesiace jazdy plus jedna trasa (Polska-Niemcy-Polska) gdzie zamknalem licznik 200 :).
Tytuł: Odp: Turbina nie laduje. Wiadomość wysłana przez: rob555 Sobota, 27.09.2008, 11:40:34 Dla mnie masz nieszczelnosc na wezykach doprowadzajacych cisnienie do N75 albo samo N75 sie pierdzieli...
Tytuł: Odp: Turbina nie laduje. Wiadomość wysłana przez: Kozak Sobota, 27.09.2008, 13:23:10 N75 byl walniety, zalozylem nowy i wszystko hula jak nalezy :)
Tytuł: Odp: Turbina nie laduje. Wiadomość wysłana przez: KKKKris Poniedziałek, 19.01.2009, 21:20:47 Cytat: dragon135 Mam nadzieje że to tylko n75 Zamiast N75 wstaw ten od EGRa, a N75 na miejsce sterującego EGR. Jak będzie różnica to na 90% N75 do wymiany.Cytat: dragon135 W środę jeszcze raz pod kompa podjadę Jeśli tylko, żeby zczytać błędy i jest to płatne to sobie daruj. Podjedź do kogoś kto się zna na diagnostyce tdików.Tytuł: Odp: Turbina nie laduje. Wiadomość wysłana przez: dragon135 Środa, 21.01.2009, 13:32:49 a więc byłem u mechanika i:
Po podpięciu 17958 P1550 Charge pressure na jednym VAGu na innym ten sam błąd opisany po Polsku(ciśnienie doładowania-różnica doładowania) Po skasowaniu i przejażdżce ten sam. Co to konkretnie może oznaczać?? Był też 01281 intake menif.flap ch over valve N239 ale po skasowaniu i przejechaniu się znikł Tytuł: Odp: Turbina nie laduje. Wiadomość wysłana przez: KKKKris Środa, 21.01.2009, 16:20:19 Cytat: dragon135 17958 P1550 Charge pressure na jednym VAGu Cytat: dragon135 Co to konkretnie może oznaczać?? Turbina prawdopodobnie przeładowuje. Do sprawdzenia N75, siłownik turbiny, kierownice.Wklep w google nr błędu 17958 i jakieś słowo związane z dieslem (tdi, vag, vag-com...) Myślę, że sporo się naczytasz. Tytuł: Odp: Turbina nie laduje. Wiadomość wysłana przez: dragon135 Środa, 21.01.2009, 23:55:51 Cytat: KKKKris Wklep w google nr błędu 17958 i jakieś słowo związane z dieslem (tdi, vag, vag-com...) Myślę, że sporo się naczytasz. wklepałem i naczytałem się ale jedni piszą jedno a 2dzy co innego. Na jakimś forum koleś stwierdził że miał z tym kodem i okazało się że przepływomierz. Chyba wyłożę talary i skieruje się do konkretnego majstra a jak znajdę coś grosza to może i program mi napisze. Jak się coś dowiem to napisze bo w pt mam do niego dzwonić i umówię się na konkretną wizytę Tytuł: Odp: Turbina nie laduje. Wiadomość wysłana przez: KKKKris Czwartek, 22.01.2009, 06:16:29 Cytat: KKKKris Cytat: dragon135 Próbowałeś? To pierwsza rzecz jaką można sprawdzić.Mam nadzieje że to tylko n75 Zamiast N75 wstaw ten od EGRa, a N75 na miejsce sterującego EGR. Jak będzie różnica to na 90% N75 do wymiany. Tytuł: Odp: Turbina nie laduje. Wiadomość wysłana przez: dragon135 Piątek, 23.01.2009, 23:56:01 Cytat: KKKKris Próbowałeś? To pierwsza rzecz jaką można sprawdzić. nie próbowałem, samemu nie wiem czy dałbym rade to zrobić bez zepsucia czegoś. Miałem przełożyć przepływomierz z B5 ale mama albo rozmiar za mały albo za duży klucz. W passacie inny rozmiar i w seacie inny. Tak jak w/w umówię się z majstrem i będzie git ;) Napisano: Czwartek, 22.01.2009, 15:22:06 majster powiedział że 85% regeneracja turbiny i coś wspomniał o 750 zł za tą przyjemność. Kazał wstąpić w środę więc jeszcze mam czas do namysłu.Cena szokująca czy do przyjęcia?? Tytuł: Odp: Turbina nie laduje. Wiadomość wysłana przez: the_ozyrys Sobota, 24.01.2009, 10:45:07 Cena standard, jak popatrzysz na Allegro, to tam jest 700 ale + przesyłka no i ofkorz
demontaż/montaż we własnym zakresie, więc powiedziałbym że majster ma dobrą cenę... Tytuł: Odp: Turbina nie laduje. Wiadomość wysłana przez: dragon135 Piątek, 30.01.2009, 18:54:51 Niechętny wydania 750ciu zł na regeneracje turbiny u jednego majstra, kilka dni przed podstawieniem auta na reg... udałem się do innego. Podpiął VAG, siadł na siedzeniu pasażera i sprawdzał, przepływomierz dobry, turbina dawała za duże ciśnienie. Po podjechaniu z powrotem do warsztatu zaproponowałem zamiankę N75 i EGR, niestety nie pomogło. Mechanik stwierdził że pewnie kierownice zasyfione. Środek czyszczący nic nie pomógł więc zrobił demontaż, czyszczenie i zmontował wszystko do kupy. Po ostatecznym pomiarze i przejażdżce wszystko było ok. But w podłogę i nawet nie myśli o trybie awaryjnym. Robota wyszła mnie 350 tak więc 400 można zainwestować w coś innego ;D Pozdro i thx za pomoc
Tytuł: Odp: Turbina nie laduje. Wiadomość wysłana przez: marmar0924 Poniedziałek, 02.02.2009, 13:46:59 U mnie czasami auto wchodzi w tryb awaryjny i powyżej 3 tys. obr./min. prawie nie da się go rozbujać. Totalny spadek mocy, tak jakby turbina nic nie dawała. Nawet w normalnym trybie pracy czasami szarpie na wysokich obrotach. Czy rzeczywiście podłączenie do kompa coś wykaże, czy najpierw trzeba coś powymieniać (N75, przepływomierz, czujnik temp. płynu chłodzącego)???
Tytuł: Odp: Turbina nie laduje. Wiadomość wysłana przez: the_ozyrys Poniedziałek, 02.02.2009, 14:08:17 Prawdopodobnie kierownice się zacinają.
Podpięcie pod VAG może coś pokazać, ale nie musi. Wskazana wizyta u jakiegoś dobrego diagnosty. Tytuł: Odp: Turbina nie laduje. Wiadomość wysłana przez: hudy85 Piątek, 20.02.2009, 19:22:37 wiecie co Wam powiem...może to wyda się śmieszne ,u mnie było dokładnie to samo ,do 140max ,notlauf ,dodatkowo pojawiały się dziwne szumy w silniku ,szarpania i w ogolę dziwne rzeczy i wiecie co pomogło? :P
Wymiana... - filtra powietrza :rotfl: ...więc moi drodzy ,nawet takie rzeczy jak tanie filtry ,radze omijać wieeelkim łukiem :P Napisano: Wtorek, 03.02.2009, 22:28:03 I dupa...wszystko dzieje się po staremu ,silnikiem trzepie ,turbo przeladowuje :( mógłby ktoś ocenić logi? nie znam się na tym kompletnie ,zrobiłem jak w opisie któregoś wątku...i na 3cim biegu bo ślisko... (http://img17.imageshack.us/img17/7131/logis8.jpg) dodam ze tak do 2000 rpm slychac swist ,powyzej chuczenie...auto nie dymi...przepływomierz nowy.Jedyny błąd jaki widzi to różnice doładowań i coś ze sterownikiem CAN. Tytuł: Odp: Turbina nie laduje. Wiadomość wysłana przez: aboz Piątek, 20.02.2009, 20:05:31 A robiłeś coś z turbiną? Jak zwrócił mi uwagę jeden z kolegów (pozdro Bzysiek :eye: ) podstawową przyczyną notlauf-a jest zasyfiałe turbo. Sprawdź też wężyki i N75.
Tytuł: Odp: Turbina nie laduje. Wiadomość wysłana przez: KKKKris Piątek, 20.02.2009, 20:41:22 Cytat: hudy85 turbo przeladowuje Tego to akurat nie widać w logu. Coś chyba klikłeś i nie ma gr11Z dwóch pozostałych widać że przepływka ładnie mierzy, silnikowi nie brakuje powietrza (MAF), dawki paliwa też OK. Napewno przy logowaniu przeładował? Poczekaj z logami na lepszą pogodę. Tytuł: Odp: Turbina nie laduje. Wiadomość wysłana przez: hudy85 Sobota, 21.02.2009, 00:40:32 z turbo nic nie robilem ,z czasem zaczelo mi swirowac .Najpierw wydawalo mi sie ze traci moc ,teraz lapie tryb awaryjny i nie leci wiecej niz 120 - 140km/h i nie wiem co ...ale cos tam chuczy ,slychac to zwlaszcza w okolicach filtra powietrza.
Sprobuje jeszcze podmienic te zaworki czy cos pomoze ,no i ponownie zrobic logi jesli bedzie w miare szlo podeptac:) ...dzieki za zainteresowanie tematem chlopaki ,nie wiem juz co mam z tym zrobic ,dlatego swoja nadzieje opieram na Was. A jescze jedno ,czy ten sterownik can ,jesli zmienilbym na jakis uzywany ,trzeba go jakos dodatkowo programowac? Jesli tak ,czy taki zabieg jest bardzo kosztowny? :huh: Nie wiem dlaczego ,ale podobno przez to wariuje mi klima i nie dziala gniazdo diagnostyczne ,do podpiecia VAG`a musze odpinac radio :o Tytuł: Odp: Turbina nie laduje. Wiadomość wysłana przez: KKKKris Sobota, 21.02.2009, 08:53:15 Fajnie, tylko nie zapomnij przy następnych logach wkleić też grupy 11. Sprawdż czy nie masz jakiejś dziury w dolocie. Przepływka bardzo wysoko mierzy.
A przy okazji takie pytanie-prośba: możesz podać jaką masz przepływkę? Chodzi mi o producenta i nr katalogowy. Tytuł: Odp: Turbina nie laduje. Wiadomość wysłana przez: hudy85 Sobota, 21.02.2009, 11:24:36 Nie zapomnialem...w pewnym momencie w tej grupie wyskoczyl jakis blad.
A przeplywka BOSCH Nr 0 281 002 216 Tytuł: Odp: Turbina nie laduje. Wiadomość wysłana przez: KKKKris Sobota, 21.02.2009, 14:40:24 Cytat: hudy85 Nie zapomnialem...w pewnym momencie w tej grupie wyskoczyl jakis blad. I dlatego nic tam się nie da powiedzieć. Po dwóch pozostałych grupach auto OK.Cytat: hudy85 A przeplywka BOSCH Dzięki.Nr 0 281 002 216 Tytuł: Odp: Turbina nie laduje. Wiadomość wysłana przez: hudy85 Sobota, 21.02.2009, 21:01:04 Poczytalem dzis troche i znalazlem ,ze gruszka przy turbinie powinna podnosic i opuszczac ta dzwigienke ktora steruje kierownicami i ze mozna obserwowac ja na biegu jalowym (co mniej wiecej 30s powinna zmieniac swoja pozycje).
U mnie ta dzwigienka sie nie rusza . :-\ Jutro podmienie te zaworki i napisze ,moze bedzie wiadomo cos wiecej .Pozdrawiam Napisano: Sobota, 21.02.2009, 20:34:31 znalazlem jeszcze cos ,z czego moze byc ta wtyczka? (http://img6.imageshack.us/img6/7360/68551118.jpg) (http://imageshack.us) (http://img6.imageshack.us/img6/68551118.jpg/1/w1280.png) (http://g.imageshack.us/img6/68551118.jpg/1/) (http://img3.imageshack.us/img3/7036/86607123.jpg) (http://imageshack.us) (http://img3.imageshack.us/img3/86607123.jpg/1/w1280.png) (http://g.imageshack.us/img3/86607123.jpg/1/) Tytuł: Odp: Turbina nie laduje. Wiadomość wysłana przez: KKKKris Sobota, 21.02.2009, 23:53:55 Cytat: hudy85 U mnie ta dzwigienka sie nie rusza . A coś robiłeś, żeby się ruszyłą? Na postoju będzie nieruchoma. Chyba niedoczytałeś do końca. VAG>silnik>BS11 i wtedy chodzi od min do max.Kabelek jest prawdopodobnie od czujnika temperatury oleju do dodatkowych zegarów - jest o tym na forum. Tytuł: Odp: Turbina nie laduje. Wiadomość wysłana przez: Marian Niedziela, 22.02.2009, 14:19:04 Kabelek widać po specjalnym nacieciu, jest od dodatkowych zegarów. A co do gruszki/dzwigenki to rozgrzej silnik i Ty patrz na gruszkę a druga osoba niech depnie w pedal i przytrzyma;) No albo najlepiej na vag jak kolega wyzej radzi :pub:
Tytuł: Odp: Turbina nie laduje. Wiadomość wysłana przez: hudy85 Niedziela, 22.02.2009, 15:26:46 hehe ;D
Wiec zdaje raport ,otoż zaworki zmienilem ,nie ma roznicy ,na vagu nie moglem znalezc tej "opcji z gruszka" :P wiec zastosowalem technike druga ,z deptaniem po gazie - gruszka chodzi ,nie wiem czy jest to akurat 2cm ,ale sie rusza. Dodatkowa rzecz ktora znalazlem po drodze ,to luzna rura wchodzaca do obudowy z filtrem powietrza ,czy tam nie powinno byc jakiejs uszczelki czy cos? moze to przez to tak chuczy ,czy moze i przez to lapac tryb awaryjny? ...Wisze wam dobre piwko chlopaki :P nie tylko za pomoc ,ale i za cierpliwosc ;D Napisano: Niedziela, 22.02.2009, 15:10:00 aa...blad jaki wywala po odcieciu turbiny to: 17958 - _TIOZ7HIz!5OO:MXŻ.L6I)37T,ŁŚXh-ă5G 35-00 - Unknown Error Elaboration Tytuł: Odp: Turbina nie laduje. Wiadomość wysłana przez: Marian Niedziela, 22.02.2009, 16:16:34 daj foto co za rurka do filtra powietrza?? Ja tam mam przewód co zasysa z obudowy...[quote
17958 - _TIOZ7HIz!5OO:MXŻ.L6I)37T,ŁŚXh-ă5G 35-00 - Unknown Error Elaboration [/quote] Co to za vag :-\ No masz błąd z ciśnieniem i jak dla mnie wywala go przy problemach z N75, ale juz go podmieniałeś to może być nieszczelność gdzieś. Weż przejżyj dokładnie wszystkie te wężyki może przeciera Ci się któryś?? Mojej kumpeli się przecierał i jak dochodziła prędkość do 120 to robił się muł. Na poczatku stawiałem na przepływke ale on była ok. I znalazłem naprężony weżyk od n75 na dodatek dziurawy jak go rozciagnąłem bardziej to widac było uszkodzenie. Tytuł: Odp: Turbina nie laduje. Wiadomość wysłana przez: aboz Niedziela, 22.02.2009, 16:34:04 Posprawdzaj te wężyki a później turbo i dopiero będziemy myśleli co dalej. Narazie wyeliminuj podstawowe przyczyny.
Tytuł: Odp: Turbina nie laduje. Wiadomość wysłana przez: KKKKris Niedziela, 22.02.2009, 20:42:01 Ten wężyk idzie od filtra powietrza (strona czysta) do zaworka N18 i N75. Między innymi przez to że jest lużny szybciej brudzą się zaworki bo zasysają powietrze z kurzem.
Tytuł: Odp: Turbina nie laduje. Wiadomość wysłana przez: hudy85 Niedziela, 22.02.2009, 21:07:05 nie nie ,chodzi o rure doprowadzajaca powietrze "do" filtra ,jest luzna z przeswitem (jakby dobrze wlozyc) na dwa palce :o
wezyki z podcisnienia wydaja sie byc ok ,chociaz nie bardzo wiem jak je sprawdzic ,wezyki sa gumowe ,ale powlekane materialem . Jutro wstawie zdjecie tej rury o ktorej pisalem . ps vag jakiego uzywam to 208.1 ,inne nie chca sie odpalic ;) Tytuł: Odp: Turbina nie laduje. Wiadomość wysłana przez: Marian Niedziela, 22.02.2009, 21:23:44 Aaaa to Tobie chodzi o "zasilanie" filtra, tą grubą rurę którą zasysa powietrze z nadkola do filtra??
Bo też myślałem, że chodzi o ten przewodzik o którym KKKKris napisał. Ja mam tą gumkę ale zawsze się przekrzywi jak filtr zakładam i w niczym to nie przeszkadza..to i jej brak też nie powinien być winny Tytuł: Odp: Turbina nie laduje. Wiadomość wysłana przez: hudy85 Poniedziałek, 23.02.2009, 17:52:55 ok ,zalozylem jakas tam uszczelke dla swojego spokoju ,niestety dzis na logi nie polece ponownie ,warunki kiepskie .
Za to nastepne co moge dodac ,to ze autko pali dobre dwa razy wiecej ropki... >:( Tytuł: Odp: Turbina nie laduje. Wiadomość wysłana przez: KKKKris Poniedziałek, 23.02.2009, 21:05:48 Jakbbyś podpinał VAGa to zerknij w temperatury, może przy okazji czujnik padł.
Tytuł: Odp: Turbina nie laduje. Wiadomość wysłana przez: hudy85 Sobota, 07.03.2009, 22:43:17 czujniki ok ,proba ponownych logow -bezskuteczna. Okazalo sie ze ich nie zapisuje...nie mam pojecia dlaczego.
To co jeszcze zauwazylem na postoju ,przy gazie w podloge do 5k obr. i zwolnieniu ,obr spadaja normalnie ,ale czasami strasznie go dlawi i szarpie cala buda do momentu az zgasze silnik i uruchomie ponownie. Albo nie chce przekroczyc 3000...podkreslam iz dzieje sie tak tylko czasami. Kat wtrysku w grupie 0 wacha sie w przedziale 50-55 ,czy to jest poprawna wartosc? W ktorym momencie powinna poruszac sie sztanga z gruszki przy zaworze EGR ? Jak sprawdzic czy dziala ona poprawnie? Tytuł: Odp: Turbina nie laduje. Wiadomość wysłana przez: KKKKris Niedziela, 08.03.2009, 12:23:14 Cytat: hudy85 To co jeszcze zauwazylem na postoju ,przy gazie w podloge do 5k obr. Chyba nie lubisz swojego autka.Cytat: hudy85 Kat wtrysku w grupie 0 wacha sie w przedziale 50-55 ,czy to jest poprawna wartosc? Prawdopodobnie OK, o ile paliwo i płyn ciepły.Cytat: hudy85 W ktorym momencie powinna poruszac sie sztanga Podczas przyspieszania i zwalniania, kiedy odczytane ciśnienie w dolocie jest różne od wymaganego. Inaczej: kiedy zmienia się wysterowanie zaworu N75.Cytat: hudy85 Jak sprawdzic czy dziala ona poprawnie? Zlogować auto.Tytuł: Odp: Turbina nie laduje. Wiadomość wysłana przez: hudy85 Niedziela, 08.03.2009, 13:12:27 owszem ,nie lubie :evil: kopiłem je z myślą iż jazda nim będzie sprawiać przyjemność a nie utrudniać życie :'(
Tytuł: Odp: Turbina nie laduje. Wiadomość wysłana przez: aboz Niedziela, 08.03.2009, 14:43:20 Cytat: hudy85 owszem ,nie lubie :evil: kopiłem je z myślą iż jazda nim będzie sprawiać przyjemność a nie utrudniać życie :'( Jak będziesz go tak traktował to nie odwdzięczy Ci się niezawodnością.Tytuł: Odp: Turbina nie laduje. Wiadomość wysłana przez: bartekf27 Poniedziałek, 09.03.2009, 06:51:16 Witam
mam podobny problem turbina nie ładuje. posiadam cordobe 2003r po chip-e z silnikiem ATD wszystko grało bez zarzutów. jakiś czas temu zauważyłem że na 5-biegu przy prędkościach 180-200km/h (tylko na 5-biegu nie wiem czy to ma coś wspulnego) odłańcza turbo. wchodzi na tryb awaryjny. byłem na kompie i wyskakuje opis "za duże doładowanie krytyczne" . wyczyściłem EGR i turbine miałem zdiętą i turbo w idealnym stanie tak powiedział mechanik. co mamrobić????????? Tytuł: Odp: Turbina nie laduje. Wiadomość wysłana przez: the_ozyrys Wtorek, 10.03.2009, 21:13:40 Cytat: bartekf27 co mamrobić????????? Sprawdzić N75... Jak? Jest na forum, poszukaj...Tytuł: Odp: Turbina nie laduje. Wiadomość wysłana przez: Vir3us Wtorek, 10.03.2009, 23:38:48 Cytat: the_ozyrys Sprawdzić N75... to podstawa the_ozyrys :) dobrze radzi Cytat: bartekf27 po chip-e to mnie zaciekawiło to takie wróżenie z palca ale może tuner dal za dużo koksu i przy końcu może za bardzo rozpędzać się dmuchawa 8) tak wiec może być to tez ale sprawdź n75 i wszystkie wężyki podciśnienia czy są szczelne a później będziemy szukać dalej.Tytuł: Odp: Turbina nie laduje. Wiadomość wysłana przez: bartekf27 Środa, 11.03.2009, 07:37:52 wcześnie bujał do końca ile na budziku i bez żadnego problemu. jeżdil zajefajnie ;D ale teraz do 180 km/h jak buza a potam dupa. mam jechać za tydzień do jakiegoś gościa i ma sprawdziś w turbinie ciśnienie i zobaczymy co powie
Tytuł: Odp: Turbina nie laduje. Wiadomość wysłana przez: Vir3us Czwartek, 12.03.2009, 00:30:58 Zrobić logi dynamiczne niech gość sprawdzi odrazu kąt wtrysku w logach wszystko wyjdzie niech ustawi przeplywke na blokach pomiarowych ciśnienie turbiny i dawkę i jeśli jest kumaty to będzie wszystko wiedział ale sprawdź to co ci napisałem wyżej w poście bo możesz na darmo tylko jechać jeśli to jakiś twój znajomy to postaraj się o kopie logów i wklej to doradzimy jak coś 8)
Tytuł: Odp: Turbina nie laduje. Wiadomość wysłana przez: hudy85 Sobota, 14.03.2009, 19:09:50 Chlopaki ,powiedzcie mi jeszcze... Czy turbinke na postoju powinna krecic?
Zauwazylem ze kiedy odpale auto ,po chwili sztanga podnosi sie i turbinka obraca... Czy wezyk ktory idzie do akumulatora cisnienia powinien powietrze sprezac czy zasysac? Ten wezyk kiedy odlacze ,turbinka przestaje krecic ,w momencie kiedy zatykam go palcem ,znowu laduje. Czy to poprawne dzialanie? Tytuł: Odp: Turbina nie laduje. Wiadomość wysłana przez: the_ozyrys Sobota, 14.03.2009, 19:41:46 Turbina zawsze się kręci, nie ma możliwości fizycznej, żeby ją odpiąć całkowicie.
Grucha na turbinie działa u Ciebie (ASV - zmienna geometria) na podciśnienie, kiedy jest na niej ciśnienie atmosferyczne geometria ustawia się na mniejsze ładowanie, a kiedy jest podciśnienie - geometria ustawia się na maksymalne... Aby sprawdzić, czy turbo&węże&N75 są w porządku, najlepiej użyć VAGa... Tytuł: Odp: Turbina nie laduje. Wiadomość wysłana przez: hudy85 Sobota, 14.03.2009, 20:09:55 tyle ze sztanga zostaje podciagnieta maksymalnie ,kiedy leciutko przygazuje opuszcza sie po czym po chwili znow podciaga i turbo laduje...
Tytuł: Odp: Turbina nie laduje. Wiadomość wysłana przez: KKKKris Sobota, 14.03.2009, 20:19:47 No i dobrze. Prawidłowo. Taki cytat z jakiegoś forum:
"sterowanie turbiną VTG jest na podcisnieniu , odpalasz -silownik wciaga sztange (pozycja max cisnienie turbiny ) ,depczesz /cisnienie w dolocie rosnie do zadanego z mapy ,N75 zmniejsza podcisnienie i grucha na turbo popuszcza sztange /cisnienie w dolocie jest ograniczane. Na poczatku kiedy przyspieszasz kierownice sa ustawione tak ze kat ataku spalin na lopatki jest najwiekszy i turbo pompuje z max mozliwa wydajnoscia zalezna od "obiciazenia" turbo(przekroje rur w dolocie i takie tam) oraz dynamiki gazow wylotowych. Takie polozenie kierownic uzyskujesz puszczajac cale podcisnienie z vacum pompy na silownik (N75 zamkniety, wsp wypelnienia impulsu w 4 polu 011 minimalny). Jak sobie tak przyspieszasz w pewnym momencie dynamika gazow wylotowych jest tak duza, ze cisnienie w dolocie wytwarzane przez turbo staje sie za duze i zeby je ograniczyc ecu wysterowuje (owtiera impulsowo, wypelnienie na pozycji 4 w kanale 011 rosnie) n75 powodujac zmniejszanie podcisnienia podawanego na szilownik, w ktorym sprezyna zaczyna "wypychac sztange" - bez podcisnienia, kiedy zawor n75 jest zupelnie otawrty i pompa vacum nie wysysa powietrza z silownika sprezyna ustawia kierownice tak, ze kat natarcia jest najmniejszy -> najmniejsza wydajnosc turbo. " Tytuł: Odp: Turbina nie laduje. Wiadomość wysłana przez: the_ozyrys Sobota, 14.03.2009, 20:27:53 KKKKris, ubiegłeś mnie kolego... :) Wrzucę jeszcze dla jasności poglądówkę:
(http://img7.imageshack.us/img7/5880/n75.gif) Tytuł: Odp: Turbina nie laduje. Wiadomość wysłana przez: hudy85 Wtorek, 31.03.2009, 15:43:26 ok...dzięki wszystkim za wytłumaczenie...chętnie pozbył bym się go tak szybko jak go nabyłem...
Powiedzcie mi jeszcze ,co może być powodem tych wibracji... Z mijającym czasem jest coraz gorzej ,wcześniej było cykliczne szarpnięcie ,teraz szarpie cały czas... Ciągle zastanawia mnie ten dźwięk zasysanego powietrza...Nigdy wcześniej tego nie było... Napisano: Sobota, 14.03.2009, 23:03:27 Chlopaki ,może Wam sie przyda... Wiec ,moj problem z turbinka ,tj.: 120km/h max słabe przyspieszania przerywanie podczas przyspieszania ...Rozwiązanie ktore pomoglo ,to autostrada i pulsacyjne przyspieszanie :P Trzymaja gaz w podloge ,na wysokich obrotach lapal tryb awaryjny ,ale zauwazylem ze robiac krotkie przerwy...rozpedza sie dalej...kilka powtorzen i idzie jak przecinak :) Jednak drzenia silnika sie nie pozbylem ,byc moze ma to cos wspolnego z napinaczem paska wielorowkowego ,ale glowy nie dam. Korzystajac z okazji ,jesli mozna w temacie;p Co moze byc przyczyna "skrzypniecia" podczas redukcji biegu? w ogole jakos ciezko wchodza ,o dwumasie sie naczytalem ,ale to nic z tych rzeczy... Tytuł: Odp: Turbina nie laduje. Wiadomość wysłana przez: burbur Wtorek, 31.03.2009, 19:35:11 Co do twojego sposobu na turbine to też kiedyś tak próbowałem i na pewien czas pomogło. Pamiętaj że teraz musisz co pewien czas przynajmniej raz na tydzień albo nawet częściej przechuśtac auto po obrotach bo inaczej notlauf powróci przynajmniej u mnie tak było :-\
Tytuł: Odp: Turbina nie laduje. Wiadomość wysłana przez: krumi1978 Wtorek, 31.03.2009, 20:35:31 Witam.
A ja skorzystałem z wątku o reanimacji N75: http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=2793.0 Wiadomo - objawy miałem jak wszyscy. Teraz zrobione i DZIAŁA :rotfl: . Autko śmiga jak nie wiem :ok: . Roboty dosłownie góra na 1h. Polecam wszystkim nawet kompletnym laikom :pub: . Lepiej zacząć od tego niż rozbierać nie wiadomo jak turbinę! Poza tym sprawa z podmianką N75 na N18 celem sprawdzenia - u mnie to nie przeszło :nonono: . Po zamianie auto prawie nie jechało - być może parametry całkiem inne :-\ . Ale zaryzykowałem reanimację i N75 żyje :ok: . Pomogę niedrogo :-X :pub: klubowiczom z okolic Jeleniej Góry. Zapraszam :coffee: Tytuł: Odp: Turbina nie laduje. Wiadomość wysłana przez: daniels81 Wtorek, 31.03.2009, 20:37:57 Cytat: krumi1978 Pomogę niedrogo :-X :pub: to się już chyba pomoc nie nazywa jak chcesz za to kase...Tytuł: Odp: Turbina nie laduje. Wiadomość wysłana przez: krumi1978 Sobota, 04.04.2009, 20:22:18 Cytat: daniels to się już chyba pomoc nie nazywa jak chcesz za to kase... Jak pomogę to pomogę - przy piwku oczywiście :pub: , a to już nie całkiem za darmo :evil: Wracam do braku ładowania - jeden dzień ok i znów notlauf :evil: :evil: :evil: Wziąłem się za przepływkę :ninja: Niestety jedna śrubka ukręcona :evil: Nie miałem czasu rozwiercać więc czyszczenie tylko przez siatkę kontakt sprayem. Znów idzie jak burza :ok: :ok: :ok: :pub: :rotfl: Ale już mnie to tak nie cieszy, bo nie wiem jak długo to się utrzyma :?: Będę obserwował :-\ :-X Podzielę się jak znowu zmieni się na gorzej :nonono: :'( , ale ma nadzieję, że tak nie będzie :pub: :ok: :evil: Napisano: Wtorek, 31.03.2009, 21:39:59 Cytat: krumi1978 Podzielę się jak znowu zmieni się na gorzej :nonono: :'( , ale ma nadzieję, że tak nie będzie :pub: :ok: :evil: Dwa dni jazdy w miarę spoko - niby nie łapie notlaufa, ale zauważyłem kolejny dziwny objaw. Mianowicie po przekroczeniu 3000rpm wskazówka na obrotomierzu nie idzie płynnie tylko staje np. na 3200, auto ciągnie dalej, po chwili skoczy na od razu na 3500rpm, staje, potem od razu 4000rpm. Co to może być :?: :-X :-\ Może coś po czyszczeniu przepływki :?: I niby idzie, ale coś tak dziwnie jak staje wskazówka na obrotomierzu to on tak jakby też robi krótką przerwę :?: Powoli tracę cierpliwość :evil: Dodatkowe pytanie: jak powinien być zamontowany N75 - główka w dół czy do góry :arrow: U kilku osób już widziałem główka do góry, a u mnie od początku jest główką w dół. Zastanawiam się czy to nie ma jakiegoś wpływu. Po czyszczeniu N75 tłoczek zaczął bardzo lekko chodzić i nie wiem czy nie spada bardziej w stronę główki jak jest zamontowany główką w dół :?: :?: :?: Wielkie dzięki za sugestie :pub: Tytuł: Odp: Turbina nie laduje. Wiadomość wysłana przez: burbur Niedziela, 05.04.2009, 13:01:50 Cytat: krumi1978 Dodatkowe pytanie: jak powinien być zamontowany N75 - główka w dół czy do góry U mnie jest główką do góry jeszcze nie spotkałem się z główką w dół :-\ Tytuł: Odp: Turbina nie laduje. Wiadomość wysłana przez: krumi1978 Niedziela, 05.04.2009, 18:21:44 Cytat: burbur U mnie jest główką do góry jeszcze nie spotkałem się z główką w dół :-\ Też mi się wydaje, że powinien być główką do góry. Jutro przemienię i zobaczę, co będzie się działo :?: ;D Tytuł: Odp: Turbina nie laduje. Wiadomość wysłana przez: KKKKris Niedziela, 05.04.2009, 20:14:33 U mnie w dół i na niektórych fotkach też różnie widziałem.
Tytuł: Odp: Turbina nie laduje. Wiadomość wysłana przez: krumi1978 Poniedziałek, 06.04.2009, 12:37:17 Dodatkowe zapytanie do nie ładowania lub przeładowywania turbiny. Co może mieć wpływ, że przy nie rozgrzanym - między 70 a 90*C idzie jak złoto, a jak się rozgrzeje to już łapie not laufa :?:
Tytuł: Odp: Turbina nie laduje. Wiadomość wysłana przez: djtonka Środa, 15.04.2009, 20:33:22 Dziś rozwiązałem ten problem ze swoim autkiem tzn. Tolek'01 AVS. Rozebrałem n75 ale wydawał się ok, sprężynka też zaczęła chodzić lepiej. Ale to nic nie dało, więc podmieniłem z tym bliźniaczym zaworem z lewej i teraz śmiga jak złoto.
Tytuł: Odp: Turbina nie laduje. Wiadomość wysłana przez: krumi1978 Czwartek, 16.04.2009, 10:11:37 Cytat: djtonka Ale to nic nie dało, więc podmieniłem z tym bliźniaczym zaworem z lewej i teraz śmiga jak złoto. Hmmm :-\ Jak ja podmieniłem swój N75 z N18 celem sprawdzenia to całkiem mi nie śmigał(turbina w ogóle się nie załączała) :evil: Może mój N18 jest padnięty :?: :-\ Ale czy on może wywalać błąd 17958 - Charge Pressure :?: :?: :?: Tytuł: Odp: Turbina nie laduje. Wiadomość wysłana przez: kriss Poniedziałek, 04.05.2009, 19:11:18 A ja mam taki problem ze u mnie turbina dmucha na 0,9Bara (wiem bo mam wskaznik i Vag tez pokazuje 0,9) ale jak zmieniam bieg np z 3 na 4 to auto zwalnia i chwilke sie zastanawia co ma zrobic. Kilowalem sie ze Swiftem 1,3 8V i kiedys wygrywalem a teraz mnie objezdza >:(
I moje pytanie: Co moze byc? PS Auto jezdzi okej ale przy zmianie z 3na4 i z 4na5 dzieja sie takie rzeczy :( Tytuł: Odp: Turbina nie laduje. Wiadomość wysłana przez: KYS Poniedziałek, 04.05.2009, 21:19:00 Cytat: kriss PS Auto jezdzi okej ale przy zmianie z 3na4 i z 4na5 dzieja sie takie rzeczy Przy zmianie z 1 na 2 i z 2 na 3 nie ma takich objawów?Trochę za mało szczegółów podałeś - grzebane było coś przy aucie? jaki silnik? Tytuł: Odp: Turbina nie laduje. Wiadomość wysłana przez: KKKKris Poniedziałek, 04.05.2009, 22:18:42 Cytat: kriss A ja mam taki problem ze u mnie turbina dmucha na 0,9Bara (wiem bo mam wskaznik i Vag tez pokazuje 0,9) Odczytałeś ile dmucha. A ile chce sterownik? Może za mało dmucha.Tytuł: Odp: Turbina nie laduje. Wiadomość wysłana przez: kriss Wtorek, 05.05.2009, 18:24:12 dzis nie sprawdze leze chory w lozku, Ibiza `01 1,9TDI AGR 90KM niezwrocilem uwagi ile potrzebuje z 1na2 i z 2na3 nieczuje tego objawu.
Tytuł: Odp: Turbina nie laduje. Wiadomość wysłana przez: krumi1978 Wtorek, 05.05.2009, 20:09:30 Cytat: kriss ale jak zmieniam bieg np z 3 na 4 to auto zwalnia i chwilkę się zastanawia co ma zrobić. Miałem czy jeszcze mam to samo. Niby po czyszczeniu N75 było ok, potem znów zaczął łapać Notlaufa. Wyczyściłem przepływkę i znów jakiś czas ok i znów parę razy Notlauf. Ostatnio niby nie ma Notlaufa ale właśnie tak lekko przymulał, jakby się zastanawiał co ma robić. Ostatni tydzień trochę go przeganiałem i narazie ciągnie pięknie. Ale jak dzisiaj na krótkim wyprzedzałem 4 sztuki na 4-biegu i zbliżało się 130km/h to zaczynałem się bać, czy się nie wysypie, bo nie było gdzie zjechać, a pas się kończył. Kiedy się da to go cisnę. Nawet turbinka jakby wcześniej zaczęła łapać obroty - szybciej i przy mniejszym nacisku jest słyszalna :o :-\ Nie wiem czy to ok, ale na razie śmiga. Nie słychać jakby się miała zacierać czy coś w tym stylu.Tytuł: Odp: Turbina nie laduje. Wiadomość wysłana przez: kriss Piątek, 08.05.2009, 17:45:34 Wszystko jasne umylem przeplywke i czujnik cisn. doladowania na rurze od IC i po umyciu auto jezdzilo gorzej niz SDI - uszkodzilem przeplywke :( . Kupilem dzis od BMW E46 i auto smiga az milo i smialo moge powiedziec ze nigdy tak niejezdzilo 150km/h na 4 biegu to chyba dobrze 8)
Tytuł: Odp: Turbina nie laduje. Wiadomość wysłana przez: krumi1978 Piątek, 08.05.2009, 17:54:14 Cytat: kriss Kupilem dzis od BMW E46 No to nieźle z tą przepływką od BMW. Daj linka jaka dokładnie. Jaka cena i jak przerobiłeś wtyczkę :?: :-\ Tytuł: Odp: Turbina nie laduje. Wiadomość wysłana przez: kriss Sobota, 09.05.2009, 16:31:20 jutro dam indeks a wtyczki nieprzerabialem pasuje idealnie 8)
Napisano: Piątek, 08.05.2009, 23:45:56 obiecany index 0 280 217 124 ja kupilem w firmie auto partner firmy MaxGear i zaplacilem 170PLN 8) Tytuł: Odp: Turbina nie laduje. Wiadomość wysłana przez: krumi1978 Niedziela, 10.05.2009, 09:58:32 Cytat: kriss ...i czujnik cisn. doladowania na rurze od IC... Jak można wyczyścić ten czujnik :?: Gdzie on się dokładnie znajduje :?: Czy to skomplikowane :?: Nie mówisz tutaj o N75 :?: Czy to pozycja 32 z rysunku poniżej:(http://img21.imageshack.us/img21/9274/145800.th.png) (http://img21.imageshack.us/my.php?image=145800.png)Polecam http://www.vagcat.com Tytuł: Odp: Turbina nie laduje. Wiadomość wysłana przez: guayre Niedziela, 10.05.2009, 10:39:29 Tak, jest to pozycja 32 z tego rysunku. Po prostu przetrzeć benzyną - nie jest to skomplikowane... ;D A ten rysunek na pewno jest z twojego auta? Bo u mnie mapsensor (tez mam asv) jest umiejscowiony zaraz przy ic'ku (nawet na nim mozna powiedziec).
Tytuł: Odp: Turbina nie laduje. Wiadomość wysłana przez: maykel Niedziela, 10.05.2009, 12:07:54 Witam.Czy każda turbina posiada kierownice spalin?Jak to można sprawdzić?Czy ktoś z Was orientuje się może jak sytuacja się ma z turbiną przy silniku AHF (1,9TDI, 110KM)?Będę wdzięczny za wszelkie podpowiedzi.Pozdrawiam
Tytuł: Odp: Turbina nie laduje. Wiadomość wysłana przez: KYS Niedziela, 10.05.2009, 21:51:46 Witam.Czy każda turbina posiada kierownice spalin?Jak to można sprawdzić?Czy ktoś z Was orientuje się może jak sytuacja się ma z turbiną przy silniku AHF (1,9TDI, 110KM)?Będę wdzięczny za wszelkie podpowiedzi.Pozdrawiam Nie każda turbina posiada kierownice spalin.Bez rozbierania to najłatwiej sprawdzić po oznaczeniu turbiny, lub silnika do którego jest dołączona (jeżeli bierzemy pod uwagę seryjną turbinę). AHF - o ile mnie pamieć nie myli ma zmienną geometrie łopatek, więc posiada kierownice spalin. Tytuł: Odp: Turbina nie laduje. Wiadomość wysłana przez: krumi1978 Poniedziałek, 11.05.2009, 10:02:50 Cytat: guayre Tak, jest to pozycja 32 z tego rysunku. Po prostu przetrzeć benzyną - nie jest to skomplikowane... ;D A ten rysunek na pewno jest z twojego auta? Bo u mnie mapsensor (tez mam asv) jest umiejscowiony zaraz przy ic'ku (nawet na nim mozna powiedziec). A może być spirytus salicylowy zamiast benzynki :?: :-\ Rysunek wg katalogu do mojego ASV. Ten ic'k to rozumiem intercooler :?: :-X Jest jeszcze jeden elektrozawór pomiędzy N18 a EGR-em - jedna rurka z N18 idzie bezpośrednio do EGR-a, a druga przez elektrozawór do EGR-a. Czy jego też się jakoś czyści :?: :-\ Tytuł: Odp: Turbina nie laduje. Wiadomość wysłana przez: KKKKris Poniedziałek, 11.05.2009, 11:29:13 Cytat: krumi1978 A może być spirytus salicylowy zamiast benzynki Spirytus salicylowy to roztwór kwasu salicylowego w etanolu. Ja bym nie ryzykował. Poza tym po odparowaniu zostawia krystaliczny nalot. Idź do sklepu kup 0,5l benzyny extrakcyjnej, pewnie jeszcze się przyda.Napisano: Poniedziałek, 11.05.2009, 12:26:49 Cytat: krumi1978 Rysunek wg katalogu do mojego ASV mnie to na ALH wygląda.Cytat: krumi1978 Jest jeszcze jeden elektrozawór pomiędzy N18 a EGR-em - jedna rurka z N18 idzie bezpośrednio do EGR-a, a druga przez elektrozawór do EGR-a. Czy jego też się jakoś czyści Co ty tam masz?Powinien być N75 do turba i N18 do EGRa. Jest jeszcze trzeci zawór, ale do sterowania klapą gaszącą. Tytuł: Odp: Turbina nie laduje. Wiadomość wysłana przez: krumi1978 Poniedziałek, 11.05.2009, 19:40:35 Cytat: KKKKris Co ty tam masz? Ano jest coś takiego pod numerem 34:Powinien być N75 do turba i N18 do EGRa. Jest jeszcze trzeci zawór, ale do sterowania klapą gaszącą. (http://img23.imageshack.us/img23/3168/131130.th.png) (http://img23.imageshack.us/my.php?image=131130.png) To co to jest i czy to też się jakoś czyści :?: Tytuł: Odp: Turbina nie laduje. Wiadomość wysłana przez: KKKKris Poniedziałek, 11.05.2009, 20:53:43 Ano 34 to elektrozawór klapy gaszącej, taka "przewpustnica" przed EGRem. Napewno nie jest podpięta do EGRa. Do EGRa idzie tylko wężyk nr 19.
Napisano: Poniedziałek, 11.05.2009, 21:52:42 A i nie wiem czy jesttam co czyścić, może wytrzeć z oleju. Tytuł: Odp: Turbina nie laduje. Wiadomość wysłana przez: krumi1978 Środa, 08.07.2009, 11:49:44 Witam.
Odgrzeje kotlecika. Po czyszczeniu N75 nie było w sumie notlaufów, ale coś późno dało się czuć turbinę(max. ciśnienie) - coś koło 2200-2500. Chyba trochę późno łapie max :?: No i ładowało max. do 4000obr/min. Wymieniłem N75 na nowy. Dolna granica prawie ta sama - łapie max dopiero ok.2100-2300. Co o tym myślicie :?: :?: :?: Późno czy OK :?: Ale za to ciągnie prawie do 4500obr/min, choć i to chyba nie jest zadowalające. Powinien więcej obrotów ciągnąć z tego co się orientuję :-\ Co to może być, skoro nie ma notlaufów :?: :-\ Został mi jeszcze czujnik ciśn. doładowania - trochę brak czasu ale dam znać czy się coś zmieniło ;) Bo chyba EGR nie ma z tym nic wspólnego, żeby czyszczenie mogło pomóc :?: :-\ Tytuł: Odp: Turbina nie laduje. Wiadomość wysłana przez: KKKKris Środa, 08.07.2009, 12:53:17 Nie wiem jak w mapie ASV, ale w ALH max ciśnienie doładowania powinno być przy ok 1950obr/min. Przy ok 4000 zaczyna ciąć dawkę i ciśnienie. Katalizator jak? Jakie masz ciśnienie przy 2100obr/min?
Napisano: Środa, 08.07.2009, 13:48:48 Przy okazji, warto tankować V-Power jak tyle pali autko? Tytuł: Odp: Turbina nie laduje. Wiadomość wysłana przez: Ofaniel Środa, 08.07.2009, 14:22:04 Mi wydal sie znajomy fragment pisany gdzies wczesniej. Turbina wydawala dziwne dzwieki i czesto łapała notlauf. Czasem turbo pada bez zbednych ceregieli, czasem zanim padnie slychac, ze jego zywotnosc dobiega konca. U mnie przy rozpedzaniu i zmianie biegu, czyli odpuszczaniu na chwile pedalu gazu wydawala stlumiony metaliczny dzwiek z prawej strony. Byl slyszalny tylko w czasie jazdy - nie na biegu jalowym. Padla calkowicie az nie bylo co zbierac w niej.
Turbina zostala wymieniona na wieksza zrobiony program. Przez pol prawie rok bylo ok, az nagle kolejne problemy. Auto stracilo nieco mocy przez nieszczelnosc przewodow Turbina->IC (pekniety gumowy przewod) oraz co czeste wyrobienie sie alu rury wchodzacej do turbo od gory (turbo AWX)->widoczny rozprysk oleju. Moc byla mniejsza, zrobila sie spora dziura, ale auto smigalu, tylko przy dlugiej trasie i daniu ibi w palnik lapal tryb awaryjny spowodowany niewlasciwym cisnieniem->lapal lewe powietrze. Pozniej pojawilo sie dymienie i to nawet spore ->czarny dym. Auto chodzilo nadal ok. W pewnym momencie sie zamulil i teraz.... Wymienilem waz gumowy-> uszczelnilem rure alu do IC. Niestety nadal nic. Przeczyscilem przeplywomierz-> zamienilem miejscami zaworki EGR i N75. Nadal nic. Nie jest to notlauf bo jak na zewnatrz jest chlodno np. wieczorem to slychac turbinke. Nie jako dokladnie slyszalny swist, ale jakby lekko przyduszony. Grucha na turbo, ktora podejrzewalem rowniez sie porusza-> sprawdzilem i rowniez trzyma cisnienie. Nie mam katalizatora-> wstawiona rura przelotowa. Wedlog mnie turbina nie otrzymuje wystarczajacego cisnienia i teraz jesli bylo kopcenie podejrzewam przeplywomierz, ktory konczyl swoj zywot. Nie robilem jeszcze proby VAGiem, dlatego pisze o moich odczuciach, a nie analizuje bledow. Moze to komus sie przyda w zdiagnozowaniu wczesniej swojego problemu. PS. turbo ma 45 tys. i jest w normie. Kat wtrysku byl ustawiany podczas wymiany rozrzadu na co trzeba uwazac, bo mechaniorom sie nie chce jak sie ich nie przypilnuje. Tytuł: Odp: Turbina nie laduje. Wiadomość wysłana przez: Dagon Środa, 08.07.2009, 22:08:52 Ofaniel, identyczne objawy jak u ciebie mial koles w golfie 3 1.9 TDI AHU i okazalo sie ze przeplywka walnieta
Tytuł: Odp: Turbina nie laduje. Wiadomość wysłana przez: krumi1978 Czwartek, 09.07.2009, 06:58:51 Cytat: KKKKris Przy ok 4000 zaczyna ciąć dawkę i ciśnienie. Katalizator jak? Jakie masz ciśnienie przy 2100obr/min? Znaczy jak ciągnie prawie do 4500 to chyba w miarę OK ;D Z tym ciśnieniem przy 2100 to muszę się znów zVAG-ować bo nie wiem :-\ Właśnie mam katalizator i cały czas się nad nim zastanawiam, czy go nie wyautować :?: :-\ Mam ok. 150tkm. Boję się przeglądu jak go nie będzie. Myślę, że na pewno będzie lepiej bez katalizatora, ale co z przeglądami :?: Chociaż ostatnio mi nic nie sprawdzali spalin :P Ogólnie autko śmiga, ale to nie to co przy zakupie, chyba że się już przyzwyczaiłem i to tylko podświadomość ;D Jak się człowiek przesiadł z 75KM na TDI, to może tak być 8) DZIĘKI ZA SUGESTIE Z KATALIZATOREM :ok: Tytuł: Odp: Turbina nie laduje. Wiadomość wysłana przez: Ofaniel Czwartek, 09.07.2009, 07:12:19 Co do katalizatora krumi, to po jego wycieciu bylem na przegladzie technicznym i nic sie nie przyczepili. Jesli beda sie czepiac, zawsze mozesz jechac do innej SKP i napewno bedzie mniej spostrzegawczy :) :P
Dagon wlasnie takie tez moje podejrzenie, bo sprawdzilem wszystkie przewody i nic nie znalazlem. Widocznie czyszczenie niewiele pomoglo, bo pewnie przeplywka walnela wczesniej :( Bosha podobno w cenie 250 mozna juz kupic. Tytuł: Odp: Turbina nie laduje. Wiadomość wysłana przez: KKKKris Czwartek, 09.07.2009, 08:49:13 Cytat: Ofaniel Jesli beda sie czepiac, zawsze mozesz jechac do innej SKP I ponownie zapłaić za przegląd. Ostatnio coraz częściej słyszę, że autko wjeżdża na stację, a kierowca idzie do kasy i dopiero przegląd. W końcu opłata nie jest uzależniona od wyniku badania technicznego.Jeśli autko słabło stopniowo to może warto zainteresować się przepływką i EGRem. Jeśli EGR się nie domyka to też autko może słabnąć. No i sprawa coraz mniejszego przekroju kolektora dolotowego = coraz mniej powietrza do cylinderków. Tytuł: Odp: Turbina nie laduje. Wiadomość wysłana przez: KYS Czwartek, 09.07.2009, 08:56:52 Cytat: KKKKris Ostatnio coraz częściej słyszę, że autko wjeżdża na stację, a kierowca idzie do kasy i dopiero przegląd. W końcu opłata nie jest uzależniona od wyniku badania technicznego. No tak, ale kolejna opłata już powinna dotyczyć tylko elementu przez który samochód nie przeszedł przeglądu.http://www.oskp.gda.pl/?p=3 Tytuł: Odp: Turbina nie laduje. Wiadomość wysłana przez: Ofaniel Czwartek, 09.07.2009, 10:56:54 najlepiej podjechac do zaptrzyjeznionej stacji kontroli pojazdow :)
Tytuł: Odp: Turbina nie laduje. Wiadomość wysłana przez: KYS Czwartek, 09.07.2009, 11:12:36 najlepiej podjechac do zaptrzyjeznionej stacji kontroli pojazdow :) Od kiedy można zabrać koncesję za przepuszczenie niesprawnego samochodu podobno nie ma "zaprzyjaźnionych" stacji.Tytuł: Odp: Turbina nie laduje. Wiadomość wysłana przez: guayre Czwartek, 09.07.2009, 11:41:35 Potwierdzam, wiadomo, że się znajdzie zawsze jakiś 'kozak' w stacji, ale np w wiosce obok mnie kilka razy policja czaiła się zaraz obok stacji i po wyjeździe z badania sami przeprowadzali kontrolę...
Tytuł: Odp: Turbina nie laduje. Wiadomość wysłana przez: KKKKris Czwartek, 09.07.2009, 12:57:27 Cytat: KYS No tak, ale kolejna opłata już powinna dotyczyć tylko elementu przez który samochód nie przeszedł przeglądu. Tak, ale jak ponawiasz badanie na tej samej stacji, a tam pisało Cytat: Ofaniel mozesz jechac do innej SKP Ale to chyba nie temat o przeglądach. Tytuł: Odp: Turbina nie laduje. Wiadomość wysłana przez: Ofaniel Czwartek, 09.07.2009, 13:07:44 Ja tam mam swoja stacje kontroli i nie stwierdzili nieprawidlowosci :) nawet katalizator jest a go nie ma.
Tytuł: Odp: Turbina nie laduje. Wiadomość wysłana przez: Ofaniel Poniedziałek, 27.07.2009, 10:36:42 Blad 00575. Prosze o sugestie.
W sobote posprawdzalem wezytki przy elektrozaworkach. Wyczyscilem zaworek, ktory jest po prawej stronie...wnioskuje, ze to N75, a ten po lewej to co jest?? Przy okazji rozbierania wezykow zauwazylem, ze jeden z wezykow idacy od EGR do elektrozaworka "po lewej" (patrzac od przodu auta) jest zatkany. Zatkany metalowa kulka tak, ze nie przepuszcza powietrza. Czy to nie aby zaslepienie EGR? Czyzby Ali mi na bonusie wylaczyl i zaslepil EGR? Po wyczyszczeniu N75 wedlog instrukcji Rabiego, sprawdzeniu wezykow, zalozeniu nowego zacisku na wezyku przy komputerze - nic sie nie poprawilo za to pojawil sie nowy problem. Twardy hamulec - brak hamowania przy hamowaniu pulsacyjnym - jakby zapowietrzone hamulce. Pytanie, czy jest mozliwosc, ze zle podlaczylem wezyki przy tych elektrozaworkach i pompa vacum nie trzyma przez to cisnienia? Raczej jestem pewien, ze wezyki podlaczylem ok, ale problem z hamulcami pojawil sie wlasnie po tym. Ewentualnie, czy po tym czyszczeniu praca N75 ma wplyw na prace vacum pompy? Prosze kogos o fachowa opinie, co moze byc przyczyna? Napisano: Poniedziałek, 27.07.2009, 11:35:43 Ahaaa bardzo Was prosze o jakies zdjecie lub schemat podlaczenia wezykow... Tytuł: Odp: Turbina nie laduje. Wiadomość wysłana przez: KKKKris Poniedziałek, 27.07.2009, 20:02:07 Prosze kogos o fachowa opinie, co moze byc przyczyna? Napisano: Poniedziałek, 27.07.2009, 11:35:43 Ahaaa bardzo Was prosze o jakies zdjecie lub schemat podlaczenia wezykow... LEN!!! Napisano: Poniedziałek, 27.07.2009, 20:59:04 http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=3478.msg169297#msg169297 Tytuł: Odp: Turbina nie laduje. Wiadomość wysłana przez: krumi1978 Sobota, 01.08.2009, 22:36:37 A czy pęknięty któryś z wężyków do turbiny będzie objawiał się takimi skutkami jak zacinające się kierownice :?: Moja Variotka mnie trochę wkurza - między 2500-4000 obr/min idzie jak burza, ale poniżej 2500 to muł jak nie wiem. Nawet nie reaguje na pedał gazu :?: N75 wymieniony i nie mam żadnych NOTLAUF-ów.
Tytuł: Odp: Turbina nie laduje. Wiadomość wysłana przez: burbur Niedziela, 02.08.2009, 21:20:25 Cytat: krumi1978 A czy pęknięty któryś z wężyków do turbiny będzie objawiał się takimi skutkami jak zacinające się kierownice Bardzo MożliweTytuł: Odp: Turbina nie laduje. Wiadomość wysłana przez: KKKKris Poniedziałek, 03.08.2009, 16:08:00 Cytat: krumi1978 A czy pęknięty któryś z wężyków do turbiny będzie objawiał się takimi skutkami jak zacinające się kierownice Bardzo MożliweTytuł: Odp: Turbina nie laduje. Wiadomość wysłana przez: the_ozyrys Poniedziałek, 03.08.2009, 16:18:49 Cytat: krumi1978 A czy pęknięty któryś z wężyków do turbiny będzie objawiał się takimi skutkami jak zacinające się kierownice Tak, przerabiałem to niedawno. Wywaliło mi wężyk od gruchy turbiny,efekt - muł na wyższych obrotach i notlauf. Ale błąd musi być, każda dewiacja w działaniu turba skutkuje błędem. Dlatego warto VAGa wpiąć. Jeśli nie ma błędu, to raczej np. przepływka. Tytuł: Odp: Turbina nie laduje. Wiadomość wysłana przez: krumi1978 Wtorek, 04.08.2009, 07:48:34 Cytat: the_ozyrys Jeśli nie ma błędu, to raczej np. przepływka. Ale z tego co wiem przepływka też skutkuje błędem i notlauf-em, chyba że powoli zaczyna padać :?: :evil: Jakiś czas temu ją czyściłem i do tej pory było w miarę ok. Mogę powiedzieć, że z rana jak zimno i silnik zimny to bez piłowania, ale szybko reaguje na pedał gazu i zbiera się ładnie od 1500obr/min już czuć. Wiadomo, że 2500 nie przekraczam na zimnym. Może coś związanego z temperaturą :?: Czyściłem też czujnik dolotu powietrza do IC.Tytuł: Odp: Turbina nie laduje. Wiadomość wysłana przez: vertor Wtorek, 04.08.2009, 08:05:53 Przepływka niekoniecznie daje błąd, ja miałem bez błedu a praktycznie dogorywała.
Jeśli chodzi o temperature to bardziej wpływ mogłaby mieć temp oleju bądź chłodziwa, ale tak naprawde zawsze na zimnym będzie lepiej, ponieważ komputer dodaje więcej paliwka i stąd poczucie mocniejszego samochodu Tytuł: Odp: Turbina nie laduje. Wiadomość wysłana przez: Tarnos Czwartek, 13.08.2009, 19:19:17 Witam...
Posiadam toledo II 1,9 tdi 110 km i na zimnym silniku powyzej 3000 obrotów nie załaczyla mi sie turbina moze ktos podpowiedziec co to moze byc i co mozna z tym zrobic? Tytuł: Odp: Turbina nie laduje. Wiadomość wysłana przez: burbur Czwartek, 13.08.2009, 19:24:32 Cytat: Tarnos na zimnym silniku powyzej 3000 obrotów Po pierwsze jeśli chcesz przez jakiś czas nacieszyć się swoim samochodem to nie kręć go powyżej 3000obrotów dopóki jest zimny :-X Tytuł: Odp: Turbina nie laduje. Wiadomość wysłana przez: KKKKris Czwartek, 13.08.2009, 19:25:10 Cytat: Tarnos powyzej 3000 obrotów nie załaczyla mi sie turbina m A co to oznacza ? W zasadzie nie ma czegoś takiego jak włączenie/wyłączenie turbiny.Na początek do sprawdzenia zawory na podciśnieniu. Ewentualnie lektura tego tematu od początku. Tytuł: Odp: Turbina nie laduje. Wiadomość wysłana przez: Tarnos Piątek, 11.09.2009, 19:25:59 Przepraszam za błedy dopiero sie ucze to moj pierwszy disel...
Wracam znowu z tym problemem bo przez jakis czas bylo dobrze dzisiaj znowu problem sie powtórzył:tym razem na rozgrzanym juz silniku mocniej wcisnąłem pedał gazu i turbina przestala działac tak jak by stracil moc zatrzymałem sie na chwile wyłaczyłem silnik. po ponownym odpaleniu turbina działała. Wie ktoś co to najprawdopodobniej może być i jak to najlepiej zdiagnozować?Czy to paliwo czy filtry czy zawory ??(olej nigdzie nie cieknie) Tytuł: Odp: Turbina nie laduje. Wiadomość wysłana przez: burbur Piątek, 11.09.2009, 19:38:50 przeczytaj dokładnie wszystkie tematy o problemach z turbiną na forum, jest w nich opisane wszystko co może wpływać na złą prace turbiny, ale bez dobrej diagnostyki nigdy nie będziesz pewien co to jest. Ja na przykład byłem przekonany że mam zapieczone kierownice i już chciałem oddawać auto na czyszczenie, ale nudziłem się w weekend i postanowiłem wyczyścić sobie EGR-a i co jak ręka odjął turbina pięknie ciągnie nie ma żadnych problemów.
Tytuł: Odp: Turbina nie laduje. Wiadomość wysłana przez: kriss Piątek, 11.09.2009, 19:59:04 wlasnie EGR i przeplywka ja mialem przez uszkodzona przeplywke turbo dziure 8)
Tytuł: Odp: Turbina nie laduje. Wiadomość wysłana przez: vertor Piątek, 11.09.2009, 20:22:54 wlasnie EGR i przeplywka ja mialem przez uszkodzona przeplywke turbo dziure 8) Jak masz padniętą przepływke to nie tyle masz turbo dziure co silnik się na wyższe obroty nie chce wkręcać (moj konczyl na 3000 i dalej wiecej wyl niz ciagnal)Tytuł: Odp: Turbina nie laduje. Wiadomość wysłana przez: KKKKris Piątek, 11.09.2009, 20:40:30 Cytat: vertor Jak masz padniętą przepływke to nie tyle masz turbo dziure co silnik się na wyższe obroty nie chce wkręcać (moj konczyl na 3000 i dalej wiecej wyl niz ciagnal) Święte słowa.Cytat: Tarnos Wie ktoś co to najprawdopodobniej może być i jak to najlepiej zdiagnozować? Pomóż trochę, uzupełnij profil o typ silnika.Jak masz VTG to mogą być kierownice spalin. Również N75. Tytuł: Odp: Turbina nie laduje. Wiadomość wysłana przez: Tarnos Piątek, 11.09.2009, 21:03:43 Typ silnika to ASV
Tytuł: Odp: Turbina nie laduje. Wiadomość wysłana przez: KKKKris Poniedziałek, 14.09.2009, 05:50:23 Cytat: Tarnos Typ silnika to ASV No to jak podmiana N75 nie da efektu, gruszka szczelna to dużo wskazuje na turbinę do czyszczenia. Tytuł: Odp: Turbina nie laduje. Wiadomość wysłana przez: Tarnos Wtorek, 15.09.2009, 17:49:23 Byłem Dzisiaj u mechanika na VAG-u i błąd sie znalazł czujnik w kolektorze ssącym jest do wymiany.
Wie ktoś ile kosztuje taki czujnik? Tytuł: Odp: Turbina nie laduje. Wiadomość wysłana przez: Ofaniel Poniedziałek, 05.10.2009, 12:51:39 A ja mam pytanie z innej beczki. Wymienilem gruche na turbo AWX. Problem w tym ze nowa grucha miala dluzszy gwint a krutsze to ciegno przymocowane do "kierownicy sterujacej" Musialem zamienic, zeby dlugosci spasowaly. Problem, ze nie wiem jak to ustawic teraz:/ w ktorym miejscu nakretke umiescic. Wie ktos moze? narazie turbo widac ze ma dziure + nie podnosi kierownic do oporu rusza sie w obrebie moze 1 cm.
Tytuł: Odp: Turbina nie laduje. Wiadomość wysłana przez: Jakobe Wtorek, 17.11.2009, 11:11:17 Niestety i mnie 5 dni temu dopadł ten problem
Tyle że u mnie turbina się wyłączyła 2 razy podczas mulącej jazdy np jechałem długi czas na 4 50km/h 1500obr/min i naciskam gaz i nic nie idzie, turbo ewidentnie nie dmucha. Zatrzymałem się odpaliłem ponownie motor i wszystko ok. Podejrzewam raczej ten czujnik N75, lub jakaś nieszczelność na wężykach, turbo raczej zasyfione nie jest bo codziennie wskazówka obrotomierza odwiedza czerwone pole po dobrym rozgrzaniu. (wtety co mi się 1 raz to stało 5dni temu to jeździłem 3dni bez żadnego depnięcia chyba 1 raz aż tyle czasu bez wysokich obrotów itp i własnie to się stało może zbieg okoliczności) Mógłby mi ktoś pokazać na tym foto gdzie znajduję się ten N75 i czym można go czyścić i czy jak się go wyjmie to trzeba jechać na VAGa ? (http://img195.imageshack.us/img195/5126/19tdiafn110km.th.jpg) (http://img195.imageshack.us/i/19tdiafn110km.jpg/) Z góry dzięki Tytuł: Odp: Turbina nie laduje. Wiadomość wysłana przez: Spiders Wtorek, 17.11.2009, 11:15:21 Na tym foto to będzie ciężko , bo jest po za kadrem. Obólnie jest przykręcony do ścianki grodziowej
15 sek szukania http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=2793.msg60619#msg60619 Tytuł: Odp: Turbina nie laduje. Wiadomość wysłana przez: kacperix Wtorek, 17.11.2009, 11:15:27 Na tym zdjeciu go nie widać :) on jest na podszybiu
a tu masz coś co Ci się przyda :) http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=2793.0 ja bym jeszcze sprawdził przeplywkę na golfie jest ładnie z opisem ale to poproś kozaka żeby Ci przesłał linka :D Tytuł: Odp: Turbina nie laduje. Wiadomość wysłana przez: Spiders Wtorek, 17.11.2009, 11:18:45 ale może być też zaworek zwrotny przed n75 http://img696.imageshack.us/i/ssa41406.jpg u mnie nie przepuszczał, i turbina nie startowała
Tytuł: Odp: Turbina nie laduje. Wiadomość wysłana przez: Jakobe Wtorek, 17.11.2009, 11:21:08 Dzięki Spiders i kacperix
Coś za leniwie szukałem chyba, ale nie miałem pojęcia że to to ten czujnik :/ Myślałem że to coś prostrzego Tytuł: Odp: Turbina nie laduje. Wiadomość wysłana przez: Spiders Wtorek, 17.11.2009, 11:24:58 N75 w ASO Skody w mojej okolicy kosztował 190 pln , w zaprzyjaźnionym sklepie po rabatach płaciłem 130 , ten zaworek zwrotny w oryginale 69 pln . Przepływki nie miałem okazji wymieniać, to nie wiem ile kosztuje.
Tytuł: Odp: Turbina nie laduje. Wiadomość wysłana przez: raby Wtorek, 17.11.2009, 11:45:36 Cytat: Jakobe turbina się wyłączyła 2 razy podczas mulącej jazdy np jechałem długi czas na 4 50km/h 1500obr/min no to jezdzij tak dalej a problemow nie bedzie :-X :evil: daj mu te 2-2,5 tys turbo musi sie krecic :ok: Tytuł: Odp: Turbina nie laduje. Wiadomość wysłana przez: Jakobe Wtorek, 17.11.2009, 11:53:13 Spiders sam to wymieniałeś?
Raby spoko ona sie u mnie kręci aż za bardzo codziennie jak na obwodnicę się wbijam to 2 do 4600obr 3 46000 obrotow z pedałem w podłodze ;) Jak jadę w mieście spokojnie to tak tylko jeżdżę, ale będę się starał nie przesadzać z tymi niskimi obrotami Tytuł: Odp: Turbina nie laduje. Wiadomość wysłana przez: Spiders Wtorek, 17.11.2009, 11:59:40 Tak. N75 trzyma sie na 2 śrubki klucz 10 nasadowa, natomiast zaworek jest tylko wciskany w przewody podciśnienia, beż żadnych opasek, tylko na wcisk.
Tytuł: Odp: Turbina nie laduje. Wiadomość wysłana przez: raby Wtorek, 17.11.2009, 12:02:30 Jakobe, widocznie silnik sie przyzwyczail a teraz mu szok zrobiles :P
ale w miescie nie dawaj mu mniej niz 2tys Tytuł: Odp: Turbina nie laduje. Wiadomość wysłana przez: Spiders Wtorek, 17.11.2009, 12:05:09 Tak na marginesie sprawdzałeś błędy ?? na vagu ??
Tytuł: Odp: Turbina nie laduje. Wiadomość wysłana przez: Jakobe Wtorek, 17.11.2009, 12:10:38 Nie bo moja ibiza jakiś czas temu się zbuntowała i nie chcę się połączyć z komputerem, wcześniej się łączyła bez problemu, jeszcze tego nie ogarnąłem...
Narazię się wstrzymam bo zrobiło się to 2 razy, a jak n75 jest walnięty czy przepływka to chyba dzieje się to regularnie? Tytuł: Odp: Turbina nie laduje. Wiadomość wysłana przez: Spiders Wtorek, 17.11.2009, 12:15:15 Zasadniczo tak, to w sumie tak na szybko sprawdź sobie ten zaworek, on tylko w jedną stronę puszcza. Co do vaga, to może reset kompa, przez zdjęcie zasilania. Mój wywala błędy w komunikacji przy łączeniu z klimą, choć wcześniej nie było problemu, ale tez jeszcze nie ściągałem zasilania.
Tytuł: Odp: Turbina nie laduje. Wiadomość wysłana przez: Jakobe Wtorek, 17.11.2009, 12:38:18 Ok, dzięki jeszcze raz Spiders za wskazówki
Pozdro Tytuł: Odp: Turbina nie laduje. Wiadomość wysłana przez: Marian Wtorek, 17.11.2009, 22:07:04 Z tym N75 to roznie bywa, bo znajoma np jedzie normalnie i but w podloge, auto ciagnie z 2 sekundy i nagle notlauf. Na vagu przeladowanie. Od czasu do czasu jej sie tak robilo, choc ostatnio czesciej. Wyczyscilem jej ten zaworek wg instrukcji w forum golfa i jak do tej pory minely ze dwa miesiace nic nie mowila ze cos nie tak.
Tytuł: Odp: Turbina nie laduje. Wiadomość wysłana przez: hudy85 Poniedziałek, 14.06.2010, 23:58:07 Zdjalem dzis wezyk zaworka n75 z dziubka idacego do turbiny i odpalilem silnik. Na biegu jalowym ten zaworek caly czas zasysa powietrze ,to normalne dzialanie? po podlaczeniu turbo wyje
Tytuł: Odp: Turbina nie laduje. Wiadomość wysłana przez: mirek1993 Środa, 01.09.2010, 12:34:34 Witam
Mam pytanie odnośnie kawałka rurki mieszczącego się na wlocie do turbiny. Czy jego założenie jest obojętne?? (którą stroną) (http://images41.fotosik.pl/330/dbf0f18d256a6f3bm.jpeg) (http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=dbf0f18d256a6f3b) Uwagi pana moderatora :eye: :Fotki wstawiaj zgodnie z instrukcją umieszczoną na forum Tytuł: Odp: Turbina nie laduje. Wiadomość wysłana przez: wikara Środa, 01.09.2010, 22:01:50 Witam mam taki problem mianowicie ostatnio złapał mnie notlauf tak od razu i pare dni jeżdziłem na trybie awaryjnym max 120km/h autko sie bujało nie więcej, nie pomagało wył i wł autka,na kompie wykryli od razy n75 do wymiany bo cos tam nie cykał za mało i tak sie stało n75 wymieniony na używke jakąś ze szrotu po zamontowaniu wszystko było ok jakieś 2 dni i znowu mnie złapał notlauf wył i wł śilnik teraw tym przypadkupomaga i było ok, i jeżdziłem pare dni było ok i znowu mnie dopadł i tylko pomagało wył i wł silnika i do dzisiaj tak jest mnie łąpie ale to sporadycznie raz na 5dni albo na 3 dni zależy nieraz przez tydzień jak mało jeżdze jest ok.Jeszcze nic z tym nie robiłęm ale przymierzam sie do wymiana na kolejny zawór bo moze ten sie zacina lub tez jakiś wadliwy lub nie dochodzi powietrze ,dodam ze autko ma 109tysi orginalnego przebiegu i za moich czasów turbo nie było czyszczone i wszystko co z tym zwiazane też nie było czyszczone autko mam od 5msc a poprzednik tez 5msc ale też mało jeżdził a zagranicą wcale nie jeżdziło:)ktoś ma jakieś pomysły!
ps:a i notlauf wywala jak dodam od razu mocnego gazu i szybka zmiana biegów:(a i nie zmieniałem między sobą zaworó n75 z n18 i nie sprawdzałem przewodów jeszcze czy są dobre:)jedyne co to wymianiałem filt powietrza filtr paliwa pływak, filtr oleju, nowy olej z motul na vavoline. Tytuł: Odp: Turbina nie laduje. Wiadomość wysłana przez: KKKKris Czwartek, 02.09.2010, 12:35:54 A gruszka nie zgniła? Albo dobra diagnostyka, albo wymiana elementów w ciemno - a to drogie.
Tytuł: Odp: Turbina nie laduje. Wiadomość wysłana przez: wikara Czwartek, 02.09.2010, 13:26:49 Być moze cos z nią nie tak tą co z szrotu dostałem może lezała długo i teraz działą ale nie dokonca mogłą zgnić lub zasyfiona lub coś podobnego.Sprubuje na inną gruche Z szrotu włożyć i zobacze efekt moze pomoże na stałe a co wtedy jak po włożeniu kolejnej gruchy bedzie to samo ze co jakiś czas bedzie autko sypało notlaufem ,pewnie trzeba bedzie na dobrą diagnostykę polecieć.
Tytuł: Odp: Turbina nie laduje. Wiadomość wysłana przez: KKKKris Czwartek, 02.09.2010, 17:07:09 Zaciąg przez wężyk powietrze z siłownika turbiny i sprawdź czy nie ucieka powietrze, zobacz czy chodzi bez zacięć.
Tytuł: Odp: Turbina nie laduje. Wiadomość wysłana przez: Marian Czwartek, 02.09.2010, 17:10:18 Zamien N75 z N18 bo zakup nastepnego N75 est bez sensu. Tak czy siak 98% Twoich objawów to zapieczone kierownice turbiny
Tytuł: Odp: Turbina nie laduje. Wiadomość wysłana przez: Cepan023 Poniedziałek, 06.09.2010, 07:15:15 Witam, po sporadycznym trybie awaryjnym może z 5 razy od początku tego roku, zaczyna się dziać co innego a mianowicie, tak jakby się zacinała turbina przy jeździe z niskich obrotów, nie ma znaczenia czy depne czy nie auto idzie jak trybie serwisowym, ok 2,5 tys, obrotów ciągnie normalnie, zdaża się też że tak sie przydławi w granicy 2 tys. nie jest to reguła ale w ciągu dnia jak sporo jeżdze zdaża sie takie coś. Miał ktoś podobne objawy? n75 czy turbo kaput?
Tytuł: Odp: Turbina nie laduje. Wiadomość wysłana przez: KKKKris Poniedziałek, 06.09.2010, 08:30:06 Jak możesz to wrzuć log 3, 8, 11. Ciekawi mnie przepływka. EGR zaślepiony ?
Tytuł: Odp: Turbina nie laduje. Wiadomość wysłana przez: body69 Wtorek, 16.11.2010, 20:30:50 Witam mam pyt, wczoraj czysciłem z grubsza egr, mega duze ilosci wyciągniete nagaru ze środka, oraz z tych przewodów dolotowych, tylko mam problem dzis turbo świszcze tak głośno ze aż to jest niemożliwe, rzecz w tym ze po czyszczeniu o wiele lepiej chodzi... Wie ktoś moze czemu tak chodzi głośno te turobo ??
Tytuł: Odp: Turbina nie laduje. Wiadomość wysłana przez: kacperix Wtorek, 16.11.2010, 22:39:30 a czyściłeś na aucie to może :?:
Tytuł: Odp: Turbina nie laduje. Wiadomość wysłana przez: body69 Wtorek, 16.11.2010, 23:20:09 noo tak na aucie, tylko robiłem to tak zeby nie pchać tego do środka tylko delikatnie i jak się dało wyciągać to do siebie..
Tytuł: Odp: Turbina nie laduje. Wiadomość wysłana przez: kacperix Wtorek, 16.11.2010, 23:37:58 Cytuj jak się dało wyciągać to do siebie.. a co się nie dało to wpadło?obym nie był złym prorokiem... Tytuł: Odp: Turbina nie laduje. Wiadomość wysłana przez: body69 Wtorek, 16.11.2010, 23:44:49 co się nie dało to nie ruszałem, ale poważnie co mam zrobić teraz?? nie jest dziwne to ze autko o wiele lepiej się zbiera i jezdzi ? miedzy 1500 a 3000 ten dźwięk jest najmocniejszy pozniej juz go nie ma..
Tytuł: Odp: Turbina nie laduje. Wiadomość wysłana przez: kacperix Środa, 17.11.2010, 00:03:21 jak masz kibel to ściągaj cały egr, kolektor i wyczyść sobie dokładnie
(http://img707.imageshack.us/img707/9158/s7300330.jpg) (http://img696.imageshack.us/img696/3774/s7300334.jpg) co do głośnego świstu to może być różnie ale stawiam że gdzieś jest nieszczelność, może podwinął Ci sie gdzieś wąż, albo opaska zaciskowa źle jest ułożona, może któraś z uszczelek klękła Tytuł: Odp: Turbina nie laduje. Wiadomość wysłana przez: KKKKris Środa, 17.11.2010, 06:19:42 No i powyższe zdjęcia wyjaśniają dlaczego jestem za zaślepianiem EGRa.
Tytuł: Odp: Turbina nie laduje. Wiadomość wysłana przez: mik33 Środa, 17.11.2010, 06:44:01 w moim maluszku po 300 tkm bylo o wiele mniej syfu . ;)
Tytuł: Odp: Turbina nie laduje. Wiadomość wysłana przez: kacperix Środa, 17.11.2010, 09:04:52 fotki z neta, nie żeby były moje ;D
Tytuł: Odp: Turbina nie laduje. Wiadomość wysłana przez: KKKKris Środa, 17.11.2010, 10:11:42 Cytat: mik33 w moim maluszku po 300 tkm W maluszku nie ma możliwości mieszania gorących spalin z olejem.U mnie kolektor wyglądał podobnie, EGR trochę lepiej. Dodawać chyba nie muszę jakie skutki zwężonego dolotu będą na osiągi. Napisano: Środa, 17.11.2010, 10:10:02 I czasem taki kawałek potrafi się oderwać i podkleić pod zawór. Podobno nie jest to groźne, ale przez jakis czas auto się krztusi, dusi, kicha, prycha. Tytuł: Odp: Turbina nie laduje. Wiadomość wysłana przez: body69 Środa, 17.11.2010, 17:38:54 u mnie nic z tego nie występuje poza tym pssss psss psss ;) i nie wiem co zrobić ;) jedyną rzeczą jaką zaposerowałem przed tym a po tym ze o wiele lepiej jezdzi ;)
Tytuł: Odp: Turbina nie laduje. Wiadomość wysłana przez: mac456x9 Sobota, 04.12.2010, 15:41:40 Witam!
Golf AXR sporadycznie łapie notlauf przy niskich obrotach przy prędkości ok. 100km/h jak go ciągne wyżej na obrotach problemu nie ma, zaczyna się dopiero gdy po spokojniejsze jeździe prędkość dojdzie do 100km/h jest odcięcie. Błąd jaki się pokazał to: 17964 - przekroczona dolna granica regulacji ciśnienia doładowania. Proszę o pomoc Dołączam logi: DYNAMICZNE 003+010: http://vaglog.rtnet.pl/hejze15_29670.html 003: http://vaglog.rtnet.pl/hejze_29671.html 008: http://vaglog.rtnet.pl/hejze_29673.html 011: http://vaglog.rtnet.pl/hejze_29683.html STATYCZNE 003: http://vaglog.rtnet.pl/hejze_29684.html STATYCZNE BS 003BS: http://vaglog.rtnet.pl/hejze_29685.html Pozdrawiam. Tytuł: Odp: Turbina nie laduje. Wiadomość wysłana przez: KKKKris Sobota, 04.12.2010, 21:29:51 Przy delikatnej jeździe turbina się tak nie nagrzewa i haczą łopatki.
Tytuł: Odp: Turbina nie laduje. Wiadomość wysłana przez: mac456x9 Sobota, 04.12.2010, 22:37:47 KKKKris, hm a mógł byś napisać coś szerzej na ten temat ? Bo szczerze mówiąc to nie zrozumiałem.
Tytuł: Odp: Turbina nie laduje. Wiadomość wysłana przez: Marian Niedziela, 05.12.2010, 14:43:15 Egr to był kieys czyszczony?? Auto jest po jakims programie zwiekszajacym moc? Niby generalnie to po logach nie ma sie co przyczepic. Trzeba posprawdzac wezyki podcisnienia i jak chodzi gruszka...
Tytuł: Odp: Turbina nie laduje. Wiadomość wysłana przez: KKKKris Niedziela, 05.12.2010, 17:59:36 Cytat: mac456x9 KKKKris, hm a mógł byś napisać coś szerzej na ten temat ? Kiedyś miałem co kawałek notlaufa, więc w końcu wyczyściłem turbo. Niby OK, pojechałem w trasę, żadnych problemów, przyjazd na hamownię, auto stało jakieś pół godziny. Odpaliłem auto i po osiągnięciu 90st na zegarach wjazd na hamownię. Rozpędzanie auta i notlauf, powtórka i to samo. Powrót do domu, przejazd przez miasto i na wylotówce do samego domu zero problemów. Zacząłem sprawdzać i okazało się, że gdy auto jest stopniwo rozpędzane i rozgrzewane nie chce w żaden sposób wpaść w tryb awaryjny. Gdy depnąłem od niecałych 2tys. nie było problemu, jak przed 1500 trafiał się notlauf. Natomiast jak wyjechałem z garażu, auto złapało temperaturę i piec to w większości przypadków lipa. Wszystko sprawdzane po trzy razy, bo turbo czyszczone. Pomogło jednak dopiero kolejne czyszczenie turbo, a właściwie polerowanie, bo ostatni etap czyszczenia był wykonany specjalną włókniną do polerowania stali kwasoodpornej. Do dziś żałuję, że nie zrobiłem fotek. Kierownice się błyszczały.Bardzo podobnie wychodziły też logi: 1.58 2079 2244.0 2295.0 62.6 1.98 2226 2244.0 2295.0 64.9 2.38 2373 2244.0 2335.8 68.9 2.78 2499 2244.0 2386.8 72.5 3.18 2646 2244.0 2172.6 63.4 Wysterowanie N75 rośnie i dopiero wartość 72,5 powoduje reakcję, tak jakby coś lekko trzymało łopatki. Tu może jednak pomoże jeszcze poganianie auta. Tylko pogoda i drogi nie sprzyjają. Tytuł: Odp: Turbina nie laduje. Wiadomość wysłana przez: mac456x9 Niedziela, 05.12.2010, 21:28:34 N75 jest nowy. Był profilaktycznie wymieniony.
Faktycznie sprawdzę tę gruszkę. Jest jakaś instrukcja jak to sprawdzić i na co patrzeć ? Tytuł: Odp: Turbina nie laduje. Wiadomość wysłana przez: kacperix Niedziela, 05.12.2010, 23:00:27 sciagnij przewód z gruchy i sprawdź czy zlapiesz notlaufa
Tytuł: Odp: Turbina nie laduje. Wiadomość wysłana przez: KKKKris Poniedziałek, 06.12.2010, 06:28:13 Sądząc po logach, które nie odbiegają bardzo od normy to złapie. Tak dodam, że jak zdejmujecie wężyki i macia zamiar tak jechać to je zaślepiajcie. Vacupompa bedzie Wam wdzięczna, szczególnie jak się kurzy. Wystarczy zwykła śrubka M5 jak dobrze pamiętam. Tam nie ma żadnego filtra.
Tytuł: Odp: Turbina nie laduje. Wiadomość wysłana przez: mac456x9 Czwartek, 16.12.2010, 23:32:08 Nie odpinałem wężyków za to na stałe zagościł u mnie kabelek do vaga i netbook.
Więc tak oto efekt starań o notlauf : http://vaglog.rtnet.pl/hejze_30287.html Czy coś widać po tym logu ? Pozdrawiam. Tytuł: Odp: Turbina nie laduje. Wiadomość wysłana przez: KKKKris Piątek, 17.12.2010, 07:54:51 Co to za silnik, bo chyba nie ten z profilu.
Zobacz w grupie 11 BS czy sztanga wogóle się rusza. Wygląda jakby się sztanga nie ruszała. Tytuł: Odp: Turbina nie laduje. Wiadomość wysłana przez: mac456x9 Poniedziałek, 20.12.2010, 19:01:04 KKKKris był robiony 011BS, przyglądałem się uważnie z kanału i sztanga chodzi w pełnym zakresie.
Czy coś sugerujesz, masz jakieś podejrzenia, pomysły? Silnik to AXR w Golfie 4 (1.9 TDI 101KM) Może to ma znaczenie : Test z kanału robiłem jak było na zewnątrz około +1*C. Notlauf załapał jak było -15. Tytuł: Odp: Turbina nie laduje. Wiadomość wysłana przez: KKKKris Poniedziałek, 20.12.2010, 20:58:10 25.06 2037 2091.0 1285.2 31.1
25.46 2058 2111.4 1295.4 30.7 25.86 2079 2142.0 1305.6 30.7 26.26 2100 2142.0 1315.8 31.9 26.66 2100 2152.2 1326.0 31.5 27.05 2121 2152.2 1336.2 32.7 27.45 2142 2152.2 1346.4 32.3 27.85 2163 2142.0 1356.6 32.7 28.23 2184 2152.2 1366.8 33.9 28.63 2205 2152.2 1377.0 33.5 29.03 2226 2152.2 1387.2 34.3 29.43 2226 2152.2 1397.4 34.3 29.83 2268 2142.0 1407.6 35.1 30.23 2289 2142.0 1428.0 34.7 30.63 2310 2142.0 1438.2 34.7 31.03 2331 2142.0 1448.4 35.5 31.41 2331 2142.0 1448.4 92.4 Pierwsza kolumna to czas, druga ciśnienie wymagane, trzecia aktualne i ostatnia wysterowanie N75. Ciśnienie zmierzone zachowuje się jakby sztanga była w położeniu min. doładowanie. W ostatniej linijce auto przechodzi w tryb awaryjny (N75 92,4%) Tytuł: Odp: Turbina nie laduje. Wiadomość wysłana przez: mac456x9 Poniedziałek, 20.12.2010, 23:17:42 KKKKris, a jak sądzisz co to może być ? zacięte kierownice, czy zacięta gruszka, czy może jeszcze coś innego?
Tytuł: Odp: Turbina nie laduje. Wiadomość wysłana przez: KKKKris Wtorek, 21.12.2010, 07:28:03 Trudno z jednego loga coś wywróżyć, nie znając objawów. Na razie poza logiem to nie ma żadnych informacji co z autem.
|