Tytuł: 1.9 SDI AQM da się zmienić uszczelniacze bez zdejmowania gło Wiadomość wysłana przez: Valgaar Sobota, 16.12.2006, 13:24:34 czy w tym silniku 1,9 SDI AQM da się zmienić uszczelniacze na zaworach bez zdejmowania głowicy? miał ktoś z tym do czynienia?
[ Dodano: 2006-12-20, 11:46 ] jakby ktoś był zainteresowany to się da. ale problem jest z dostaniem gumek na zawory do AQM. ale w tym momencie i tak mój silnik jest rozebrany i wszystkie zawory są zmieniane, głowica szlifowana i uszczelka pod głowica. zmiana wtrysku itd. w skrócie generalny remont silnika na koszt warsztatu, a wszystko z powodu małego błędu. Tytuł: 1.9 SDI AQM da się zmienić uszczelniacze bez zdejmowania gło Wiadomość wysłana przez: Rafal32 Środa, 20.12.2006, 19:45:54 Czy mógłbyś zdradzić z powodu jakiego błędu masz remont silnika.Mam też AQM i poprostu jestem ciekaw.
Napisz te z jaka jest kompresja w tym silniku bo mój strucel tez ostatnio zaczął lekko pobierac olej i może pora go sprawdzić. Tytuł: 1.9 SDI AQM da się zmienić uszczelniacze bez zdejmowania gło Wiadomość wysłana przez: Valgaar Środa, 20.12.2006, 21:04:01 kompresja podawana przez seata to 19,5:1 . u mnie na 2 cylindrach wyszło 22 co znaczyło że gdzieś olej się dostaje i uszczelnia powodując większą kompresję. zresztą wtryski były tłuste od oleju. po rozebraniu okazało się, że jedna gumka całkiem zeskoczyła a druga była uszkodzona.
a błąd? no cóż po złożeniu silnika nie mogli coś ustawić rozrzadu i coś kopcił po odpaleniu i krzywo palił. okazało się, że w końcu poszedł zawór i trzeba było rozbierać głowicę. warsztat wziął koszty na siebie. wymiana wszystkich części. przy okazji zarzadziłem wymianę wszystkich zaworów bo ponoć w tych silnikach lubią się urywać. jesli ci znika olej mogą to też być pierścienia zgarniające ale to jest mało prawdopodobne. Tytuł: 1.9 SDI AQM da się zmienić uszczelniacze bez zdejmowania gło Wiadomość wysłana przez: KYS Środa, 20.12.2006, 23:02:01 Cytat: "Valgaar" kompresja podawana przez seata to 19,5:1 . Kompresja podawana jest w jednostkach ciśnienia (najczęściej w barach). A 19,5:1 to najbardziej pasuje mi do stopnia sprężania. Stopień sprężania często podawany jest w informacjach technicznych samochodu, ale danych dotyczących kompresji jeszcze nie widziałem :?: Tytuł: 1.9 SDI AQM da się zmienić uszczelniacze bez zdejmowania gło Wiadomość wysłana przez: Valgaar Czwartek, 21.12.2006, 08:44:18 dokładnie stopień sprężania. mając stopień sprężania wiesz czy kompresja jest ok. czyli jak ścisnie powietrze. a kompresja to to samo tylko inaczej podawana jak napisałeś w barach
Tytuł: 1.9 SDI AQM da się zmienić uszczelniacze bez zdejmowania gło Wiadomość wysłana przez: KYS Czwartek, 21.12.2006, 09:04:35 Cytat: "Valgaar" dokładnie stopień sprężania. mając stopień sprężania wiesz czy kompresja jest ok. czyli jak ścisnie powietrze. a kompresja to to samo tylko inaczej podawana jak napisałeś w barach Hmmm czym dłużej się nad tym zastanawiam, tym bardziej wychodzi mi, że faktycznie mając podany stopień sprężania da się wyliczyć kompresje :mrgreen: Tytuł: 1.9 SDI AQM da się zmienić uszczelniacze bez zdejmowania gło Wiadomość wysłana przez: KKKKris Czwartek, 21.12.2006, 20:19:46 Cytat: "KYS" Hmmm czym dłużej się nad tym zastanawiam, tym bardziej wychodzi mi, że faktycznie mając podany stopień sprężania da się wyliczyć kompresje A to nie to samo? Tylko inaczej zapisane. Tytuł: 1.9 SDI AQM da się zmienić uszczelniacze bez zdejmowania gło Wiadomość wysłana przez: KYS Czwartek, 21.12.2006, 20:59:27 Cytat: "KKKKris" A to nie to samo? Tylko inaczej zapisane. W idealnych warunkach (bez nieszczelności i przy gazie doskonałym) jedno wynika bezpośrednio z drugiego... Ale w rzeczywistości wartości te mogą różnić się od siebie (tzn. stopień sprężania 19:1 nie oznacza zawsze 19 barów ciśnienia sprężania) :zakrecony: Tytuł: 1.9 SDI AQM da się zmienić uszczelniacze bez zdejmowania gło Wiadomość wysłana przez: Rafal32 Czwartek, 21.12.2006, 21:46:27 niewątpliwe jedno wynika z drugiego ale jedno i drugie to co innego :ok:
stopień spręzania to wiadomo o co biega i przy maksymalnym spręzeniu powinno być ok 28-35 barów (może atmosfer?) w cylindrze. Czyli kompresja w zdrowym dieslu powinna być w tych granicach. Nie znam dokładnie danych dla SDI czy TDI ale pamiętam z innego forum że koleś miał kompresja w dieslu 1,8 forda bodajże poniżej 28 i odpalenie strucla graniczyło z cudem. Pdobnie jest w bezyniaku miałem kiedyś takie gówno i tam stopień sptężania byl 1do 8 czy jeden do sześciu a kompresja 12 do 14 . Tytuł: 1.9 SDI AQM da się zmienić uszczelniacze bez zdejmowania gło Wiadomość wysłana przez: Valgaar Piątek, 22.12.2006, 21:37:32 w seatach a raczej silnikach SDI I TDI to 28-35 bar ale nie powinno się różnić między cylindrami o więcej niż 0,5 bar. dolne które na siłę można upchnąć to 26. średnio dl a silników ze stajni VAG to 31.
nie wiem jak ford ale na chłopski rozum to może byla zima i miał coś ze świacemi lub przekaźnikiem. chyba , że silniki CR muszą miec większą. |