Internetowy Klub Seata

Techniczne => Ogólne => Wątek zaczęty przez: tompatrz Niedziela, 26.11.2006, 14:09:58



Tytuł: Optymalna zmiana biegów...pytania
Wiadomość wysłana przez: tompatrz Niedziela, 26.11.2006, 14:09:58
Witam,

Mam od niedawna Seata Ibize 1.05. Nie mam niestety w niej obrotomierza.
I mam takie pytanie ma ktoś gdzieś jakąś tabelkie kiedy należy "optymalnie" zmieniać bieg na wyższy/niższy wg prędkości ?

Warto zakupić do takiej IBIZY ten obrotomierz?
http://www.allegro.pl/item142007063_obrotomierz_1_2_3_4_5_6_cylindrow_nowy_cyfrowy.html
Instalowal ktos to lub cos podobnego do jakiegoś swojego auta?

Z góry dziekuje za wszystkie wypowiedzi.

Pozdrawiam
Tomek


Tytuł: Optymalna zmiana biegów...pytania
Wiadomość wysłana przez: peter174 Niedziela, 26.11.2006, 16:25:57
a po co ci obrotomierz ... ja posiadam takowe coś ale biegi zmieniam wedle potrzeby i wyczucia  a nie wedle wskazań obrotomierza czy prędkociomierza  :zakrecony:


Tytuł: Optymalna zmiana biegów...pytania
Wiadomość wysłana przez: Shizo Niedziela, 26.11.2006, 18:27:56
przydaje się czasami jak głosno muzy słuchasz


Tytuł: Optymalna zmiana biegów...pytania
Wiadomość wysłana przez: peter174 Niedziela, 26.11.2006, 19:33:41
nie każdy słucha muzyki na zasadzie "najpierw go słyszą a później widzą" ... :chytry:


Tytuł: Optymalna zmiana biegów...pytania
Wiadomość wysłana przez: marcinmg Niedziela, 26.11.2006, 20:14:44
Ja zmieniam biegi najczęściej przy 3000 obr/min - tak do 3 biegu a potem na wyższych staram się utrzymywać osiągniętą szybkość, ale ogólnie to zależy od tego przy jakich obrotach jest max. moment obrotowy. Silniki 16 V zwylkle trzeba kręcić wyżej. Gdzieś czytałem, że lepiej jest szybciej osiągnąć taką prędkość obrotową bo przy wolnym dodawaniu gazu przepustnica dłużej stanowi zaporę dla powietrza i stąd nawet jest większe zużycie paliwa, dodatkowo silnik gdy jest zimny szybciej osiąga właściwą temperaturę.


Tytuł: Optymalna zmiana biegów...pytania
Wiadomość wysłana przez: zlop Piątek, 01.12.2006, 05:53:02
Ja krece silniczek zazwyczaj do 3000-3500obr/min przy normalnej jezdzie, ale jak potrzebuje duzego przyspieszenia to krece i do 5000-5500, ale :satan:  zadza sie to zadko.

P.S. tompatrz to twoje 1sze autko? Dopiero uczysz sie jezdzic? :satan:


Tytuł: Optymalna zmiana biegów...pytania
Wiadomość wysłana przez: tompatrz Piątek, 01.12.2006, 08:30:52
autko moje wlasne pierwsze, a tak to juz jezdze od 5 lat:)
pozdrawiam


Tytuł: Optymalna zmiana biegów...pytania
Wiadomość wysłana przez: Leemarvin Piątek, 01.12.2006, 19:56:40
To obrotomierz ci do niczego nie potrzebny, przecież nie bedziesz za każdym razem przy zmianie biegów patrzył na obrotomierz, bo sie w końcu rozbijesz gdzieś.
Trzeba tak zmieniać żeby trafiac w maximum momentu obrotowego, a to da sie wyczuć, kiedy po zmianie biegu na wyższy samochód dalej ciągnie, a kiedy zmuli go całkiem.
Dajesz II według uznania i potrzeby, III przy 40-50km/h, IV przy 60-70km/h, a V to zależy czy u ciebie jest jako nadbieg, czy jeszcze ciągnie na piątce, ale wydaje mi się że to juz nadbieg.


Tytuł: Optymalna zmiana biegów...pytania
Wiadomość wysłana przez: erixon Niedziela, 03.12.2006, 23:55:14
ja np mam max moment obrotowy przy 4800 wiec nie korzystam z niego w ogole przy normalnej jezdzie ;) ale jest dokladnie tak jak ktos pisal powyzej, ze 16v trzeba krecic wyzej. tez nie rozumiem tego po co ci obrotomierz. ja ten obrotomierz posiadam i prawie w ogole z niego nie korzystam. poza tym zastanow sie gdzie bys wsadzil taki wskaznik z allegro i jak by to wygladalo wewnatrz auta...