Internetowy Klub Seata

Techniczne => Ogólne => Wątek zaczęty przez: wesyl Niedziela, 19.11.2006, 17:24:36



Tytuł: Przekładka (wersja angielska)
Wiadomość wysłana przez: wesyl Niedziela, 19.11.2006, 17:24:36
Witam!
Odrazu wyjasniam ze seata nie mam lecz mam zamiar w irlandi qpic cordobe z 2000r (wersja angielska) i tu mam kilka pytan co do tego:
1. Czy jest mozliwosc bezproblemowego przełozenia kierownicy na lewą strone? znaczy czy sa przyszykowane miejsca w ramie czy trzeba wycinac wszystko i pod podstaw robic?
2. Ile takie cos moze kosztowac? czy mechanicy w tej cenie sami dostarczaja nowa deske i reszte drobnych elementów czy zazwyczaj trzeba im to dostarczyc (moze ktos wie ile kosztują łaczenie te elementy?).
3. Ile czasu moze to zajac mechanikowi?
4. Jesli ktos robił w takim aucie przekładke to prosił bym o podzielenie sie swoimi uwagami, jak to wyszlo jakie koszty i czy jestescie zadowoleni z takiego rytuału.
Z góry dzieqje za pomocne odpowiedzi.
POZDRO


Tytuł: Odp: Przekładka (wersja angielska)
Wiadomość wysłana przez: kacperix Niedziela, 19.11.2006, 17:35:06
znajomy kupił vectre B i całość przeróbki część + mechanicy wyniosło go +/- 3500PLN, a wujaszek kupił octavie dwa miesiące temu i do dziś jeździ za częściami.. :/
do seata może być podobnie


Tytuł: Odp: Przekładka (wersja angielska)
Wiadomość wysłana przez: Tracer Wtorek, 28.11.2006, 07:19:07
Cytat: "zlop"
Czesc!!! Posiadam swoja Cordobke z angielska kierownica i interesuje mnie gdzie i za ile moglbym ja przelozyc i ewentualnie jak wyglada sprawa z rejestracja tego autka w Polsce.
Zalozylem ten tema bo nie moglem znalezc podobnego, a i mysle ze nie tylko ja mam taki problem.


Nie powiem nic odkrywczego ale np. to
http://aukcja.onet.pl/show_item.php?item=144180954
Niestety w angliku czeka Cię nie tylko przekładnia ,ale i nagrzewnica
i deska rozdzielcza ale sa firmy które sprowadzają auta i rozkręcają
je na części bo w ten sposób uzyskuja wieksza cenę.


Tytuł: Odp: Przekładka (wersja angielska)
Wiadomość wysłana przez: KYS Wtorek, 28.11.2006, 08:54:04
Cytat: "zlop"
jak wyglada sprawa z rejestracja tego autka w Polsce

Znam dwa przypadki, w których auta z kierownicą po prawej stronie normalnie zarejestrowano w Polsce - bez konieczności przekładania kierownicy.
O ile odbrze pamiętam to trzeba było wymienić odbłyśniki przednich lamp, żeby przystosowane były do ruchu prawostronnego.


Tytuł: Odp: Przekładka (wersja angielska)
Wiadomość wysłana przez: zlop Wtorek, 28.11.2006, 16:05:43
KYS wiesz moze cos wiecej na ten temat??
Kupilem to autko w anglii i wszystko bylo ok, nie mam znizek to lacilem ok 50funtow miesiecznie za ubezpieczenie, ale przeprowadzile sie do irlandii, i okazalo sie ze musze go przerejestrowac tutaj, bo nie moge jezdzic na angielskich blachach. Ale pojawia sie wielki problem bo musialbym wylozyc na raz ok 2500€ na polaty na rok. Nie usmiecha mi sie to bo za a kase to bym go przelozyl i zarejestrowal w Polsce mi sie wydaje.
Jesli mozesz powiedz mi jak to trzeba zalatwic, najlepiej rejestracje bez przekladki, bo i tak nie bede go eksploatowal w polsce, moze raz bo teraz jade na swieta do polanda autkiem. Z gory dzieki. :mikolaj:


Tytuł: Odp: Przekładka (wersja angielska)
Wiadomość wysłana przez: KYS Wtorek, 28.11.2006, 19:35:46
Cytat: "zlop"
KYS wiesz moze cos wiecej na ten temat??

Pogrzebałem, popytałem i dowiedziałem się, że samochody z kierownicą po prawej stronie można było w Polsce rejestrować do lutego 2003...  :neutral:

ROZPORZĄDZENIE MINISTRA INFRASTRUKTURY w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia (Dz. U. z dnia 26 lutego 2003 r.)

Na podstawie art. 66 ust. 5 ustawy z dnia 20 czerwca 1997 r. - Prawo o ruchu drogowym (Dz. U. Nr 98, poz. 602, z późn. zm. 2) ) zarządza się, co następuje:

Dział I - Przepisy ogólne

§ 9. 1. Pojazd powinien być tak zbudowany, wyposażony i utrzymany, aby [...]
2. Kierownica w pojeździe o liczbie kół większej niż trzy, którego konstrukcja umożliwia rozwijanie prędkości przekraczającej 40 km/h, nie może być umieszczona po prawej stronie pojazdu.
3. Przepis ust. 2 stosuje się do pojazdu zarejestrowanego po raz pierwszy po dniu 31 grudnia 1984 r.


Pozostaje przełożenie kierownicy, albo zarejestrowanie pojazdu jako zabytkowy  :mrgreen:


Tytuł: Odp: Przekładka (wersja angielska)
Wiadomość wysłana przez: zlop Środa, 29.11.2006, 04:48:30
Nie pocieszylo to mnie, ale wielkie dzieki ze zdalaes sobie trudu. Jako zabytkowy to chyba nie :mrgreen: Jeszcze nie ma dopiero 9 latek. Dzieki

P.S. Nie znacie moze jakiegos mechanika, ktory moze mi to cos przerobic na wersje europejska?

[ Dodano: 2006-11-29, 03:51 ]
Wpadlem na jescze jeden pomysl!!! Moze przytlumic sielnik zeby nie rozpedzal sie powyzejj 40km/h :mrgreen:

Co Wy na to??


Tytuł: Odp: Przekładka (wersja angielska)
Wiadomość wysłana przez: KYS Środa, 29.11.2006, 13:58:41
Cytat: "zlop"
Wpadlem na jescze jeden pomysl!!! Moze przytlumic sielnik zeby nie rozpedzal sie powyzejj 40km/h  

Co Wy na to??

Trzebaby przerejestrować samochód jako pojazd wolnobieżny...  ;-)


Tytuł: Odp: Przekładka (wersja angielska)
Wiadomość wysłana przez: SMERU Środa, 29.11.2006, 14:03:17
Lepiej kierownicę z dwóch stron i pedały = prawie jak w nauce jazdy.  :zakrecony: Jak się wrzuca biegi lewą ręką  :test:


Tytuł: Odp: Przekładka (wersja angielska)
Wiadomość wysłana przez: zlop Czwartek, 30.11.2006, 03:29:52
Cytat: "SMERU"
Jak się wrzuca biegi lewą ręką


Jak? Teraz juz zastanawiam sie jak sie bedzie wrzucac prawa!!! Ale na poczatku byly problemy. Np 3 zamiast 1 itp. Ale najlepsze jak z pod swiatel chcialem ruszyc na wstecznym :szpieg: A za mna kilka samochodow. Cale szczecie ze nie spieszylo mi sie i ruszale delikatnie to zorientowalem sie w pore :mrgreen:

A moze macie jakies rady jak taki silnik stlumic???
Mam 1.6 101KM to jest jak sie nie myle AFT.


Tytuł: Odp: Przekładka (wersja angielska)
Wiadomość wysłana przez: KYS Czwartek, 30.11.2006, 11:39:55
Cytat: "zlop"
A moze macie jakies rady jak taki silnik stlumic???

Zdjąć kable wysokiego napięcia z dwóch świec  :satan:

Tylko po co go tłumić :?: :niewiem:


Tytuł: Odp: Przekładka (wersja angielska)
Wiadomość wysłana przez: zlop Czwartek, 30.11.2006, 15:41:40
Zeby nie przekraczal 40km/h i wtedy zarejesruja mi go w polsce z kierownica po prawej.

Dobra zartuje......

P.S. Lepiej kupic autko w anglii a nie w irlandii (sa sproro tansze)


Tytuł: Odp: Przekładka (wersja angielska)
Wiadomość wysłana przez: DzieX Piątek, 18.09.2009, 23:55:12
Czy wiecie może czy toledo z tym silnikiem jest odporne na przekładki (kierownica z prawej na lewą)? Co jest potrzebne do przekładki poza maglownicą, reflektorami, wkładami do lusterek i deską rozdzielczą?


od KYS: Przeniesiono.

Napisano: Środa, 16.09.2009, 18:49:48


Nie pocieszyło mnie przeniesienie bo w tym temacie nie ma treści o którą pytam :(


Tytuł: Odp: Przekładka (wersja angielska)
Wiadomość wysłana przez: danman1 Środa, 29.06.2011, 19:28:49
To juz zapytam tutaj bo nigdzie nie znalazlem jakie sa przepisy aby zakwalifikowac auto do klasyka, zapewne wiek ale pamietam rowniez ze byla mowa cos o ilosci produkcji. Skyszalem od kogos kto kiedys prubowal VW zarejestrowac i mu powiedzieli ze wiek pasuje ale produkcja przekroczyla dopuszczalna ilosc i samochod nie jest unikatowy czy jakos tak i nie dalo rady. Dalej do tematu oczywiscie z tym Anglikiem.


Tytuł: Odp: Przekładka (wersja angielska)
Wiadomość wysłana przez: uszek Środa, 29.06.2011, 20:03:51
musi byc 90% orginalny a 25 lat powinien miec i 20 lat nie produkowany  chyba jakos tak...  :ninja:


Tytuł: Odp: Przekładka (wersja angielska)
Wiadomość wysłana przez: KYS Środa, 29.06.2011, 21:57:30
 POJAZD ZABYTKOWY
1.powinien posiadać co najmniej 25 lat i musi być (w modelu) nie produkowany od lat 15;
2.powinien posiadać minimum 75% zachowanych części oryginalnych (w tym główne podzespoły);
3.pojazdy mające mniej niż 25 lat o ile są egzemplarzami unikalnymi, z racji wyjątkowych rozwiązań konstrukcyjnych i jednostkowej produkcji, powinny się charakteryzować przynajmniej jedną z niżej wymienionych  cech:
?posiada unikalne rozwiązania konstrukcyjne;
?dokumentuje ważne etapy rozwoju techniki motoryzacyjnej;
?związany był z ważnymi wydarzeniami historycznymi;
?użytkowany był przez osoby powszechnie uznane za wyjątkowo ważne;
?ma związek z ważnymi osiągnięciami sportowymi;
?posiada oryginalne wykonanie lub został odrestaurowany 
?został odtworzony wiernie, zgodnie z technologią z okresu jego produkcji;

Oceny pojazdu dokonuje Wojewódzki Konserwator Zabytków lub działający z jego upoważnienia Kierownik delegatury na podstawie opinii rzeczoznawcy do spraw techniki samochodowej, eksperta z dziedziny pojazdów zabytkowych (rzeczoznawcy z listy zatwierdzonej przez Generalnego Konserwatora Zabytków), przy zastosowaniu przedstawionych wyżej kryteriów.

Kolejnym etapem jest wykonanie karty ewidencyjnej ruchomego zabytku techniki (w trzech oryginalnych egzemplarzach) wg wzoru Krajowego Ośrodka Badań i Dokumentacji Zabytków.
Po przyjęciu wniosku oraz  prawidłowo wykonanej karty (rzetelny opis pojazdu, umieszczenie numerów pozwalających na jednoznaczną identyfikację pojazdu, użycie papieru o odpowiedniej grubości - min. 200g/m2) WKZ włącza ją do wojewódzkiej ewidencji zabytków, wydając jednocześnie stosowne potwierdzenie wg wzoru KOBiDZ.
Trzeci egzemplarz karty ewidencyjnej ruchomych zabytków techniki przesyła się do Krajowego Ośrodka Badań i Dokumentacji Zabytków w Warszawie.

Potwierdzenie o włączeniu karty do wojewódzkiej ewidencji zabytków wraz z dokumentem potwierdzającym własność oraz z pozytywnym wynikiem przeglądu dla pojazdu zabytkowego są podstawą do rejestracji pojazdu zabytkowego w wydziale komunikacji.