Internetowy Klub Seata

Techniczne => Ogólne => Wątek zaczęty przez: klonek Wtorek, 14.11.2006, 20:31:57



Tytuł: problem po wymianie uszczelki pod glowica
Wiadomość wysłana przez: klonek Wtorek, 14.11.2006, 20:31:57
strzelila mi uszczelka pod gowica uciekal mi plyn chlodzacy samochod wstawilem do mechanika teraz jest ok plyn juz nie ucieka. wymienilem olej i plyn w chlodnicy. problem jest w tym ze po wymianie oleju po jakims czasie pod korkiem wlewu oleju pojawila sie biala maż konsystencji kremu pod korkiem jest tego nie wiele ale z wezyka ktory wychodzi z silnika i wchodzi do filtra powietrza tez wychodzi ta biala maż czy moze byc tak ze po wymianie oleju wyplukalo te rasztki plynu chlodzacego z olejem? i dlatego to sie pojawilo?

 prosze o rade

 czy znowu do mechesa?


Tytuł: problem po wymianie uszczelki pod glowica
Wiadomość wysłana przez: raby Wtorek, 14.11.2006, 20:47:35
Przy wymianie czesc plynu mogla pojsc do oleju i nie wszystko splynelo przy wymianie oleju.


Tytuł: problem po wymianie uszczelki pod glowica
Wiadomość wysłana przez: klonek Wtorek, 14.11.2006, 20:52:38
wiec moglo byc tak ze teraz to wyplukalo i to wyszlo


Tytuł: problem po wymianie uszczelki pod glowica
Wiadomość wysłana przez: peter174 Wtorek, 14.11.2006, 20:52:58
jest to tzw odma ... tu masz troche na ten temat http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=532.0


Tytuł: problem po wymianie uszczelki pod glowica
Wiadomość wysłana przez: KKKKris Wtorek, 14.11.2006, 21:03:06
Pewnie z czasem odparuje. Chyba ze ostatnio jezdzisz na bardzo krotkich trasach i silnik sie nie rozgrzewa. Staraj sie czyscic wezyk odpowietrzajacy silnik. Jak sie zapcha, albo zamarznie w nim ten syf mozesz miec klopot. W niektorych modelach silnikow konczy sie to wyrzuceniem oleju przez bagnet. A czym to grozi chyba nie musze tlumaczyc.


Tytuł: problem po wymianie uszczelki pod glowica
Wiadomość wysłana przez: klonek Czwartek, 16.11.2006, 18:43:56
jak rozmieszczone sa przedzialy temperatur na wskazniku jaka jest temp za tym szarym polem na pierwszej kresce a jaka jest na tej pionowej po srodku wskaznika?
 ja naprawde nie wiem. a to pomoze mi okreslic czy mam dogrzany silnik


Tytuł: problem po wymianie uszczelki pod glowica
Wiadomość wysłana przez: raby Czwartek, 16.11.2006, 19:00:39
Pionowa - 90
po lewej - 70
po prawej - 110
Reszte mozna dedukowac  :hmm:


Tytuł: problem po wymianie uszczelki pod glowica
Wiadomość wysłana przez: klonek Czwartek, 16.11.2006, 19:06:02
wiec u mnie przy normalnej jezdzie jest i utrzymuje sie 70 czy to dobrze?


Tytuł: problem po wymianie uszczelki pod glowica
Wiadomość wysłana przez: peter174 Czwartek, 16.11.2006, 19:07:44
nie ... powinna być idealnie w pionie czyli 90 stopni  :neutral:


Tytuł: problem po wymianie uszczelki pod glowica
Wiadomość wysłana przez: klonek Czwartek, 16.11.2006, 19:10:03
i co teraz nalezaloby zrobic?


Tytuł: problem po wymianie uszczelki pod glowica
Wiadomość wysłana przez: raby Czwartek, 16.11.2006, 19:10:38
Cytat: "klonek"
wiec u mnie przy normalnej jezdzie jest i utrzymuje sie 70 czy to dobrze?
nie bardzo (sam tak mam) w zimie malo ale w lecie w sam raz  ;-)

Termostat do wymiany


Tytuł: problem po wymianie uszczelki pod glowica
Wiadomość wysłana przez: klonek Czwartek, 16.11.2006, 19:10:58
po jakim czasie powinna osiagnac 90 stopni?


Tytuł: problem po wymianie uszczelki pod glowica
Wiadomość wysłana przez: KYS Czwartek, 16.11.2006, 19:11:35
Cytat: "klonek"
i co teraz nalezaloby zrobic?

Np. sprawdzić czy termostat nie jest cały czas otwarty...


Tytuł: problem po wymianie uszczelki pod glowica
Wiadomość wysłana przez: raby Czwartek, 16.11.2006, 19:15:34
Cytat: "klonek"
po jakim czasie powinna osiagnac 90 stopni?
Roznie, malo wazne ale w koncu powinna tam dojsc i zostawac podczas jazdy.


Tytuł: problem po wymianie uszczelki pod glowica
Wiadomość wysłana przez: klonek Czwartek, 16.11.2006, 19:15:59
tu bum sie zastanowil poniweaz sprawdzalem jak rozgrzewaja sie przewady od chlodnicy
gorny waz sie nagrzewa dosyc szybko a dolny pozostaje zimny az do tej pierwszej kreski na wskazniku jak ja osiagnie to dolny waz sie dopiero robi cieply

[ Dodano: 2006-11-16, 19:17 ]
jak np stoje w korku to ona dojdzie do pionowej ale pozniej przy jezdzie wraca znow na ta pierwsza kreske


Tytuł: problem po wymianie uszczelki pod glowica
Wiadomość wysłana przez: raby Czwartek, 16.11.2006, 19:19:43
Cytat: "klonek"
tu bum sie zastanowil poniweaz sprawdzalem jak rozgrzewaja sie przewady od chlodnicy
gorny waz sie nagrzewa dosyc szybko a dolny pozostaje zimny az do tej pierwszej kreski na wskazniku jak ja osiagnie to dolny waz sie dopiero robi cieply

Czyli za wczesnie sie otwiera. Powinno to byc 84-87st.


Tytuł: problem po wymianie uszczelki pod glowica
Wiadomość wysłana przez: klonek Czwartek, 16.11.2006, 19:21:40
wiec mam rozumiec ze najlepiej byloby wymienic


Tytuł: problem po wymianie uszczelki pod glowica
Wiadomość wysłana przez: peter174 Czwartek, 16.11.2006, 19:22:09
czyli wracamy do najczestszej usterki czyli termostat ... czy aby to nie jest jakiś najtańszy z allegro ?


Tytuł: problem po wymianie uszczelki pod glowica
Wiadomość wysłana przez: klonek Czwartek, 16.11.2006, 19:25:53
nie mam pojecia po zakupie auta nie wymienialem termostatu jaki byloby najlepiej kupic? a i jeszcze jedno czy to z powodu termostatu moze mi sie robic to maselko ktore wychodzi z odmy?


Tytuł: problem po wymianie uszczelki pod glowica
Wiadomość wysłana przez: peter174 Czwartek, 16.11.2006, 19:28:29
termostat najlepiej kupic orginalny a nie zadne tam rzemieślnicze ... już parę osob tu na forum tę kwestię poruszało ...


Tytuł: problem po wymianie uszczelki pod glowica
Wiadomość wysłana przez: raby Czwartek, 16.11.2006, 19:36:03
Cytat: "klonek"
czy to z powodu termostatu moze mi sie robic to maselko ktore wychodzi z odmy?
jezeli robisz krotkie trazy po 15 - 20 km albo mniej to napewno!


Tytuł: problem po wymianie uszczelki pod glowica
Wiadomość wysłana przez: peter174 Czwartek, 16.11.2006, 19:37:15
tym bardziej przy niedogrzanym silniku


Tytuł: problem po wymianie uszczelki pod glowica
Wiadomość wysłana przez: klonek Czwartek, 16.11.2006, 19:48:01
i plynu do chlodnicy bede musial pwenie dolac po wymianie. duzo uleci? bo plyn mam dopiero 2 miesiace


Tytuł: problem po wymianie uszczelki pod glowica
Wiadomość wysłana przez: peter174 Czwartek, 16.11.2006, 19:55:57
zależy od twojego refleksu  ;-)


Tytuł: problem po wymianie uszczelki pod glowica
Wiadomość wysłana przez: klonek Czwartek, 16.11.2006, 20:00:53
dam rade sam wymienic czy skorzystac z pomocy mechanika ewentualnie jakies wskazowki moge prosic?


Tytuł: problem po wymianie uszczelki pod glowica
Wiadomość wysłana przez: peter174 Czwartek, 16.11.2006, 20:02:47
hmmm ... dziwne pytanie ... to zależy od twoich umiejętności i jakiegoś pojęcia w tej kwestii  :niewiem:  :zakrecony:


Tytuł: problem po wymianie uszczelki pod glowica
Wiadomość wysłana przez: klonek Czwartek, 16.11.2006, 20:12:46
pojecie jakies tam mam jak mialem opla vektre to sam wymienialem tam trzeba bylo odkrecic trzy sruby 8 i wyjac termostat a tu w seacie jak patrzylem to przy obudowie sa jeszcze jakies czyjniki i szczeze powiem zadnych srub nie widzialem chyba ze to nie termostat... :mrgreen: termostat jest u mnie pod aparatem zaplonowym tak?


Tytuł: problem po wymianie uszczelki pod glowica
Wiadomość wysłana przez: raby Czwartek, 16.11.2006, 20:22:05
Cytat: "klonek"
termostat jest u mnie pod aparatem zaplonowym tak?

Raczej tak, powinno byc 2 sruby, czujnik nie przeszkadza ale mozna odpiac.