Tytuł: Turbina - dziwny "gwizd" Wiadomość wysłana przez: AlexBlack Poniedziałek, 13.11.2006, 08:09:36 Witam
Gdy dodaję gazu,słyszę z przodu dziwny "świst",czy też "gwizd",nie wiem jak to Wam dokładniej wyjaśnić.Wydaje mi się,że to od turbiny,bo jak spadają obroty to ten dźwięk ginie.Kupiłem tego seata nie dawno i dopiero w ten weekend zrobiłem dłuższą trasę i troche go "przeciorałem" po trasie (ale znowu bez przesady) i praktycznie dopiero pod koniec drogi wskoczył mi ten dziwny dźwięk.Z mocą nic się nie dzieje,przynajmniej nie zauważyłem (chociaż już nie miałem okazji wyjechac na jakąś autostradę,żeby pojechac powiedzmy 140 km/h i zobaczyc czy dalej idzie do przodu). Kupiłem tego seata od gościa,który czyścił turbinę. Powinienem się martwić?Bo np kumpel moj pytał się mnie,czy jak jeżdże to słysze te turbine,a ja mu odpowiedziałem,że nie...Ale teraz słyszę:-) Może to normalne??? Jestem trochę laikiem w tych sprawach,więc proszę o pomoc i jakieś wskazówki... Dzięki Tytuł: Turbina - dziwny "gwizd" Wiadomość wysłana przez: nixuTDI Poniedziałek, 13.11.2006, 08:29:18 Jezeli jest to w miare cichy dzwiek to nie ma co sie martwic.. jezeli jest to glosne moze oznaczac, ze konczy sie turbo.
Tytuł: Turbina - dziwny "gwizd" Wiadomość wysłana przez: rob555 Poniedziałek, 13.11.2006, 10:19:25 Sprawdz weze z powietrzem. Moze gdzies guma pekła i dlatego swiszczy?
Tytuł: Turbina - dziwny "gwizd" Wiadomość wysłana przez: AlexBlack Poniedziałek, 13.11.2006, 11:56:02 Wczoraj nie mialem czasu,dzisiaj sie jeszcze poprzyglądam,ale...tak na wszelki wszelki wypadek....to wymiana turbiny to pewnie jest duzy koszt prawda....?
Tytuł: Turbina - dziwny "gwizd" Wiadomość wysłana przez: spons Poniedziałek, 13.11.2006, 12:21:02 A swiszczy w pelnym zakresie obrotow czy tylko w dolnych partiach?
Tytuł: Turbina - dziwny "gwizd" Wiadomość wysłana przez: AlexBlack Poniedziałek, 13.11.2006, 13:06:51 Z tego co do tej pory zauwazylem to przy obrotach 1500-2500,ale tak jak pisalem wczesniej,nie mialem okazji bardziej go podgazowac wiec nie wiem jak jest wyzej...
Tytuł: Turbina - dziwny "gwizd" Wiadomość wysłana przez: the_ozyrys Poniedziałek, 13.11.2006, 20:20:43 Dziura w dolocie, przerabialem to...
Tytuł: Turbina - dziwny "gwizd" Wiadomość wysłana przez: Asree Sobota, 02.12.2006, 13:42:27 the_ozyrys, w którym miejscu miałeś tą dziure ? Też mi tak świszczy, ale nie mogę nic znaleźć :neutral: a przy przyspieszaniu ciężko sprawdzić gdzie to dokładnie ;-)
Tytuł: Turbina - dziwny "gwizd" Wiadomość wysłana przez: the_ozyrys Sobota, 02.12.2006, 15:54:36 W tym gumowym węzu od turbo... Niech Ci ktos depta, a Ty patrz pod maskę... Widać... ;-)
Tytuł: Turbina - dziwny "gwizd" Wiadomość wysłana przez: gregorjen Piątek, 16.02.2007, 10:01:55 witam!co wkoncu miales zepsute?ja sprawdzilem w swoim i tez mam od spodu zaolejony waz od przeplywki!co wymieniles?????
Tytuł: Turbina - dziwny "gwizd" Wiadomość wysłana przez: plazek Czwartek, 08.03.2007, 22:46:34 Dobry
Ja tez mam podobny problem w 1.9 tdi 90 , przynajmniej tak sie mi zdaje bo od okolo 2000 slychac tak jak by sprezone powietrze, ale nie jestem pewien moze tak powinno byc aha i jeszcze jedno pytanko czy autko powinno cisnac rowno na calych obrotach bo od tak 2500 3000 przyspieszenie spada w porownaniu do 2000 tysiecy, robi sie taka jak by dziura w turbo. wie ktos cos na ten temat?? Tytuł: Turbina - dziwny "gwizd" Wiadomość wysłana przez: Miro Piątek, 09.03.2007, 08:52:24 Cytat: "plazek" czy autko powinno cisnac rowno na calych obrotach bo od tak 2500 3000 przyspieszenie spada w porownaniu do 2000 tysiecy, robi sie taka jak by dziura w turbo. Powinno Ci ciągnąć równo do 4tys,z tym że po 3tys moment zaczyna spadać i w przedziale 3-4tys nie będzie takiej jazdy jak między 2-3tys.Cytat: "plazek" bo od okolo 2000 slychac tak jak by sprezone powietrze, Jeżeli turbina się załączy,to powinno być słychać cichy gwizd.Tytuł: Turbina - dziwny "gwizd" Wiadomość wysłana przez: plazek Piątek, 09.03.2007, 18:49:18 aha, no to jaka moze byc przyczyna ze auto od 2500 juz nie ciagnie rowno?? mial ktos cos takiego??
Tytuł: Turbina - dziwny "gwizd" Wiadomość wysłana przez: Miro Piątek, 09.03.2007, 18:58:16 Cytat: "plazek" no to jaka moze byc przyczyna ze auto od 2500 juz nie ciagnie rowno?? Przepływomierz? Zapieczone kierownice? Zrób diagnoze VAG...Tytuł: Turbina - dziwny "gwizd" Wiadomość wysłana przez: the_ozyrys Piątek, 09.03.2007, 23:12:57 Może dziura w gumowym wężu od/do IC...? Kierownice nie, bo ich nie posiadasz... ;-)
Tytuł: Turbina - dziwny "gwizd" Wiadomość wysłana przez: Miro Sobota, 10.03.2007, 09:08:21 Cytat: "the_ozyrys" Może dziura w gumowym wężu od/do IC...? Kierownice nie, bo ich nie posiadasz... Jakby miał dziure w wężu od IC to by kopcił.Skąd wiesz że plazek nie ma kierownic w turbinie? Nawet jak ma 90KM,to te roczniki mają silniki AGR/ALH z kierownicami spalin w turbince. Tytuł: Turbina - dziwny "gwizd" Wiadomość wysłana przez: the_ozyrys Sobota, 10.03.2007, 11:52:29 ALH wychodziły później, a AGR nie ma...
A na wysokich obrotach nie widać aż tak znowu jak kopci... Tytuł: Turbina - dziwny "gwizd" Wiadomość wysłana przez: Miro Sobota, 10.03.2007, 13:00:27 Masz racje,AGR nie ma kierownic(zapędziłem się troche)
ALH już były w Ibizach 2001r ;-) ,a dziura to dziura,jak będzie to i kopcenie też będzie. Tytuł: Turbina - dziwny "gwizd" Wiadomość wysłana przez: vertor Sobota, 10.03.2007, 14:26:18 Moj potrafi cos tam zakopcic jak ostro chce przyspieszyc potem jest juz ok. I tez nie zawsze to zauwazam w swiatlach aut za mna wiec naraqzie nic z tym nie robie dopiero jak pojdzie do Aliego bede to sprawdzal :D
Tytuł: Turbina - dziwny "gwizd" Wiadomość wysłana przez: plazek Sobota, 10.03.2007, 14:57:29 akurat mam silnik ALH :) wiec postaram sie cos pokombinowac, a ten vag to podpiecie pod komputer?? bo robilem to ostatnio i nic mi zlego nie wykazalo, zero bledow
Tytuł: Turbina - dziwny "gwizd" Wiadomość wysłana przez: Miro Sobota, 10.03.2007, 15:00:08 Cytat: "plazek" akurat mam silnik ALH Wpisz to do profilu.Cytat: "plazek" a ten vag to podpiecie pod komputer?? Tak,no ale skoro nie wykazało błędów,to mogą być właśnie zapieczone kierownice.Tak czy inaczej ktoś to musi zbadać,a najlepiej dobry mechanik. |