Internetowy Klub Seata

Techniczne => Zawieszenie, układ hamulcowy i kierowniczy => Wątek zaczęty przez: pablotor Piątek, 03.11.2006, 19:15:33



Tytuł: zbieżność, geometria, bicie kierownicy
Wiadomość wysłana przez: pablotor Piątek, 03.11.2006, 19:15:33
Witam wszystkich.

Proszę o wyjasnienie różnicy pomiędzy geometrią a zbieżnością.

Czy któreś z powyższych może powodować bicie kierownicy podczas wolnego prostowania jej ze skrętu ? (kierownica nie idzie płynnie lecz tak jakby skokowo)

Czy na hamowni wyjdzie ewentualna przyczyna (jeśli takowa istnieje) złego ustawienia zbieżności lub geometrii (zakładając że są źle ustawione) ?

Z góry dziekuję za odpowiedzi.

Pozdrawiam.


Tytuł: zbieżność, geometria, bicie kierownicy
Wiadomość wysłana przez: peter174 Piątek, 03.11.2006, 19:51:06
zacznij od sprawdzenia wywazenia koł oraz felgi czy nie pokrzywiona ...


Tytuł: zbieżność, geometria, bicie kierownicy
Wiadomość wysłana przez: KYS Piątek, 03.11.2006, 20:17:29
Cytat: "pablotor"
Proszę o wyjasnienie różnicy pomiędzy geometrią a zbieżnością.

Geometria jest to ustawienie kół w stosunku do karoserii i w stosunku do siebie, a zbieżność (zawiera się także w geometrii) to ustawienie kąta kół w stosunku do siebie...
(patrząc od góry koła powinny być ustawione równolegle do siebie)

Cytat: "pablotor"
Czy na hamowni wyjdzie ewentualna przyczyna (jeśli takowa istnieje) złego ustawienia zbieżności lub geometrii (zakładając że są źle ustawione) ?

Jeżeli zbieżność będzie bardzo źle ustawiona to trzeba 'walczyć' z samochodem, żeby jechał prosto i pod tym względem będzie to czuć na hamowni, ale jeżeli ustawienia są minimalnie różne od poprawnych to nie wyczujesz tego...


Tytuł: zbieżność, geometria, bicie kierownicy
Wiadomość wysłana przez: peter174 Piątek, 03.11.2006, 20:35:07
sprawdz przednie felgi czy któraś nie ma bicia ... oraz wywaz porzadnie koła a  przypuszczam ze objaw zniknie ... jezeli auta ci nie sciaga na którąś ze stron ani nie zdziera nierównomiernie opon to odpusc sobie zbieznosci i geometrie (zawsze jeszcze zdąrzysz to zrobić  ;-) ) ... zacznij eliminowac mniej kosztowne ewentulane przyczyny  :hmm:


Tytuł: zbieżność, geometria, bicie kierownicy
Wiadomość wysłana przez: NATHAN Piątek, 03.11.2006, 21:58:10
Hmm jak kiera Ci nierówniernie odbija to może być zbieżność,ale to skokowe odbijanie to mogą być też zużyte elementy zawieszenia np. końcówki drążków czy też łożyska Mc Personów,przekładnia kierownicza albo np. wspornik drążków który znajduje się po drugiej stronie przekładni kierowniczej (o ile to w ogóle w seatach występuje ? )
Jeśli się myle to mnie poprawcie :)
Geometria to generalnie tak jak napisali koledzy czyli kąty pochylenia kół + ich zbieżność...
Wg mnie nie ma sensu robić samej zbieżności bez sprawdzenia też kątów pochylenia kół...

A ja mam do Was Panowie trochę inne pytanie,otóż czy w Ibizach 6K (93-99) kąty pochylenia kół są regulowane niezaleznie od wysokości zawieszenia ?
Czy zmieniają sie one właśnie wraz z wysokością zawiasu ?
Uściślając czy są STAŁE czy REGULOWANE...
Dzięki z góry
Pozdro :)


Tytuł: zbieżność, geometria, bicie kierownicy
Wiadomość wysłana przez: qsin Sobota, 04.11.2006, 15:15:50
Cytat: "NATHAN"
A ja mam do Was Panowie trochę inne pytanie,otóż czy w Ibizach 6K (93-99) kąty pochylenia kół są regulowane niezaleznie od wysokości zawieszenia ?
Czy zmieniają sie one właśnie wraz z wysokością zawiasu ?
Uściślając czy są STAŁE czy REGULOWANE...


Z przodu sa regulowane, a z tylu stale...


Tytuł: zbieżność, geometria, bicie kierownicy
Wiadomość wysłana przez: pablotor Sobota, 04.11.2006, 17:03:29
Podjechałem do kumpla mechanika który obadał końcówki drążków. Ten od strony kierowcy podobno jest wybity i niezbędna jest wymiana. Tak więc pewnie to jest przyczyną tego skokowego odbijania kierownicy...


Tytuł: zbieżność, geometria, bicie kierownicy
Wiadomość wysłana przez: KYS Sobota, 04.11.2006, 17:35:07
Cytat: "NATHAN"
np. wspornik drążków który znajduje się po drugiej stronie przekładni kierowniczej

Co to za część o której tu piszesz :?:  :?:


Tytuł: zbieżność, geometria, bicie kierownicy
Wiadomość wysłana przez: NATHAN Sobota, 04.11.2006, 18:01:21
Cytat: "KYS"
Cytat: "NATHAN"
np. wspornik drążków który znajduje się po drugiej stronie przekładni kierowniczej

Co to za część o której tu piszesz :?:  :?:


W niektórych autach znajduje sie tzw. wspornik drążków (albo coś o podobnej nazwie) który znajduje się tak jak przekładnia kierownicza,z tym że po prawej stronie,i pomaga on wracać kierze do pierwotnego położenia,ale nie wiem czy w ogóle takie coś w nowszych autach występuje,więc pisząc to mogłem zwyczajnie dać plamę :)
Pozdro


Tytuł: zbieżność, geometria, bicie kierownicy
Wiadomość wysłana przez: raby Poniedziałek, 06.11.2006, 19:44:17
Co do zbierznosci i geometrii...
Moge sie pochwalic ze bez ustawiania to z samochodem sie rozne cuda dzieja...
np. przy hamowaniu jedzie gdzie chce (raz w prawo raz w lewo) az strach hamowac  :hmm:

Wiec przed dalczymi poszukiwaniami przyczyny radze zaczynac od dokladnego ustawienia.


Tytuł: zbieżność, geometria, bicie kierownicy
Wiadomość wysłana przez: KYS Piątek, 17.11.2006, 22:36:41
Cytat: "Shizo"
- czy jest sens robic geometrię jak zachodzi podejżenie że sa krzywe felgi?

Urządzenia pomiarowe (tzw. głowice) do ustawiania geometrii mocuje się na kołach, więc przy krzywych felgach pomiar może być błędny...

Cytat: "Shizo"
- czy tylne koła mogą mieć wpływ na ściąganie auta w jakąś stronę? (jak sa krzywe felgi) Czy raczej dotyczy to tylko kół na przodzie?

Tylne koła też stanowią geometrie samochodu...

Zastanawiam się, czy krzywe felgi nie objawiają się raczej 'biciem' niż ściąganiem  :niewiem:


Tytuł: zbieżność, geometria, bicie kierownicy
Wiadomość wysłana przez: Shizo Sobota, 18.11.2006, 16:18:48
Kumpel miał krzywą felgę z tyłu i wogóle nie było tego słychać a jak przełożył na przód od razu zaczęło coś pukać - myslelismy nawet że to zacisk trze o felgę ale nie - była krzywa. U mnie natomiast po zmianie całego kompletu kół na zimowe auto zaczeło lepiej jeździć - wcześniej ściągało dość mocno w prawo i kierownica była lekko przekrzywiona. Zastanawiam sie teraz czy zrobic geometrię teraz jak jest lepiej czy jak znowu założe wiosną letnie alusy? Problem ogólnie lezy w kosztach prostowania alu min.60zł chciałbym tak zakombinować żeby nie prostowac wszystkich 4 za 240zł! Może jak przełożę tył z przodem to będzie git. Mam te niby krzywe alu w "przydomowej lakierni" i na oko wydaja sie wszystkie proste ale na pewno conajmniej jedna jest krzywa...


Tytuł: zbieżność, geometria, bicie kierownicy
Wiadomość wysłana przez: peter174 Sobota, 18.11.2006, 16:23:39
a po co prostować od razu wszystkie ... przecież to jest do sprawdzenia u wulkanizatora ktora felga ma bicie ... poza tym dluzsza jazda na krzywej feldze moze rozwalić łożysko, itp ...  :los:  :los:


Tytuł: zbieżność, geometria, bicie kierownicy
Wiadomość wysłana przez: woj Niedziela, 19.11.2006, 00:26:23
Potwierdzam, że krzywa felga rozbije najpierw łożyska kół, następnie końcówki drążków polecą, magiel, amory, silentbloki i wszystko po kolei ucierpi w aucie. Krzywą felgę sprawdzisz na samochodzie (podniesiesz samochód -tył założysz koło, pokręcisz i widzisz -przytrzymaj nieruchome "coś" przy feldze oparte np. o błotnik), a najlepiej u wulkanizatora wrzucić na wyważarkę. Mnie w tym roku prostowanie alu kosztowało prawie 80 zł zwyważeniem.
Cytat: "KYS"
Zastanawiam się, czy krzywe felgi nie objawiają się raczej 'biciem' niż ściąganiem

Według mnie krzywa felga nie będzie ściągać raczej nierówno zużyta opona będzie ściągać. Krzywą felgę najbardziej czuć na małych prędkościach -20-50km/h oczywiście na przednim zawieszeniu bo na tylnym można wcale nie wyczuć. Warto sprawdzić jeszcze czy opona jest cała (czy nie jest wybulona z boku od strony wewnętrznej) :pub:  :pub:


Tytuł: zbieżność, geometria, bicie kierownicy
Wiadomość wysłana przez: Shizo Niedziela, 19.11.2006, 10:38:00
No to wychodzi na to że mam tylko złą geometrię bo jeżdzę 1,5roku na  tych samych felgach a nic mi nie bije, bieżnik równo zużyty, żadne tam łożyska, amorki i inne sie nie posypały - a auto wyraźnie ściąga w lewo. Tyle ze po zmianie na zimówki na stalowych obręczach znacznie się poprawił tor jazdy i to jest troche zastanawiające...


Tytuł: zbieżność, geometria, bicie kierownicy
Wiadomość wysłana przez: KKKKris Niedziela, 19.11.2006, 20:29:25
Cytat: "KYS"
Zastanawiam się, czy krzywe felgi nie objawiają się raczej 'biciem' niż ściąganiem

Napewno biciem, szczegolnie przy malej predkosci. Najlepiej widac to z przodu jak sa kola w powietrzu. Jedyneczka bez gazu i widac jak telepie samochodem.
Cytat: "Shizo"
No to wychodzi na to że mam tylko złą geometrię bo jeżdzę 1,5roku na tych samych felgach a nic mi nie bije, bieżnik równo zużyty, żadne tam łożyska, amorki i inne sie nie posypały - a auto wyraźnie ściąga w lewo.

Tez tak mialem. Samochod sciagal w prawo. Zamienilem przednie kola miejscami i zaczal sciagac w lewo. Wiec zanim pojedziesz na geometrie sprawdz czy to nie wina opon. U mnie inne opony i jak reka odjal.


Tytuł: zbieżność, geometria, bicie kierownicy
Wiadomość wysłana przez: Shizo Niedziela, 19.11.2006, 21:02:59
Na http://forum.vwgolf.pl dowiedziałem się że ściąganie moze być spowodowane także "zatartą prowadnicą siodła hamulca-nie wraca na swoje miejsce, nie luzuje tarczy" Sprawdziłem u siebie jak kręcą sie koła z przodu i faktycznie z jednej strony(tyle ze juz zapomniałem z której) koło chodzi bardzo ciężko a drugie też jakos opornie. Swoja drogą nie powinny obydwa chodzić zupełnie bez oporów jak tylne na przykład?


Tytuł: zbieżność, geometria, bicie kierownicy
Wiadomość wysłana przez: peter174 Niedziela, 19.11.2006, 21:15:57
pod przednie masz "podpięty" napęd ... a tylne "bez zobowązań" to jak w wózku sklepowym będą się kręcić   ;-)


Tytuł: zbieżność, geometria, bicie kierownicy
Wiadomość wysłana przez: KKKKris Niedziela, 19.11.2006, 21:24:54
Cytat: "Shizo"
Swoja drogą nie powinny obydwa chodzić zupełnie bez oporów jak tylne na przykład?

Rozepnij polosie to beda chodzic znacznie lzej. Gdy krecisz kolami z przodu to obracasz tez walki w skrzyni, mechanizm roznicowy i diabli wiedza co jeszcze.


Tytuł: zbieżność, geometria, bicie kierownicy
Wiadomość wysłana przez: Shizo Niedziela, 19.11.2006, 21:28:22
Logika ale jak sprzęgło wduszone to chyba powinno byc lekko?


Tytuł: zbieżność, geometria, bicie kierownicy
Wiadomość wysłana przez: raby Niedziela, 19.11.2006, 21:31:10
Cytat: "Shizo"
Logika ale jak sprzęgło wduszone to chyba powinno byc lekko?

Nie koniecznie...


Tytuł: zbieżność, geometria, bicie kierownicy
Wiadomość wysłana przez: woj Niedziela, 19.11.2006, 22:17:36
Cytat: "Shizo"
Logika ale jak sprzęgło wduszone to chyba powinno byc lekko?

Wciśnięcie sprzęgła tylko rozłącza silnik od skrzyni, ale dalej będziesz miał opory skrzyni biegów (Napędzasz wszystkie mechanizmy skrzyni biegów tylko bez wałka głównego jeżeli jest na luzie). Blokujące hamulce też mogą być przyczyną ściągania, ale ja bym raczej sprawdził oponki. :pub:  :pub:  :pub:


Tytuł: zbieżność, geometria, bicie kierownicy
Wiadomość wysłana przez: KYS Niedziela, 19.11.2006, 22:30:43
Cytat: "Shizo"
No to wychodzi na to że mam tylko złą geometrię [...] bieżnik równo zużyty

Jak masz równo zużyty bieżnik to raczej nie jest możliwe, żeby była zła geometria... No chyba, że jest minimalne 'rozjechanie' :hmm:

[ Dodano: 2006-11-19, 22:53 ]
Cytat: "Shizo"
Sprawdziłem u siebie jak kręcą sie koła z przodu i faktycznie z jednej strony(tyle ze juz zapomniałem z której) koło chodzi bardzo ciężko a drugie też jakos opornie.

Przednie koła powinny w przybliżeniu dać się kręcić z taką samą siłą :!: Jeżeli jest inaczej to sprawdź, czy zacisk hamulcowy nie 'zatrzymał się'...


Tytuł: zbieżność, geometria, bicie kierownicy
Wiadomość wysłana przez: Shizo Poniedziałek, 20.11.2006, 15:50:04
próbował ktoś psikać hamulce czymś takim: http://www.motoallegro.pl/item140593082_spirit_69_sprawne_hamulce_sprawdz_.html ...na piszczenie i "odbijanie" zacisku byłoby jak znalazł! Bezpieczne to będzie???


Tytuł: zbieżność, geometria, bicie kierownicy
Wiadomość wysłana przez: raby Poniedziałek, 20.11.2006, 15:58:43
Nie wiem jak to ale kiedys mylem hamulce zmywaczem (jakims z ASO) i bardzo dobrze to czysci - polecam.


Tytuł: zbieżność, geometria, bicie kierownicy
Wiadomość wysłana przez: 4th_horseman Poniedziałek, 20.11.2006, 16:12:21
polookalem troche po komentarzach i ludzie generalnie chwala produkty z tej serii ten do hamulcow tez tylko nie wiem jak moze on pomoc na piszczenie. u mnie tez piszczy jedno kolo (caly czas podczas jazdy - jak wdepne mocniej to na ta chwile przestaje a jak puszcze to od nowa) od czasu jak zmienilem klocki i tarcze. za ch..lere nie moge dojsc co tak piszczy wiec gdyby ten srodek mialby pomoc to bralbym w ciemno.


Tytuł: zbieżność, geometria, bicie kierownicy
Wiadomość wysłana przez: KYS Poniedziałek, 20.11.2006, 16:14:25
Cytat: "Shizo"
...na piszczenie i "odbijanie"

Ja tam jestem za metodami tradycyjnymi - rozebranie, wyczyszczenie, nasmarowanie, złożenie  :mrgreen:


Tytuł: zbieżność, geometria, bicie kierownicy
Wiadomość wysłana przez: Zaleś Poniedziałek, 20.11.2006, 22:18:30
Ja trochę odbiegnę od tematu, żeby nie zakładać nowego.
Mianowicie moje auto na letnich oponach jechało idealnie zero ściągania itd.
Kupiłem nowe opony zimowe, załozyli mi je, samochód zaczął dosyć mocno ściągać w prawą stronę.
Pojechałem po przejechaniu 500 km na ponowne wyważenie kół, na nowo zostały wyważone, bo okazało się że nie są tak jak powinny, została przy okazji sprawdzona zbieżność, oraz wyrównane ciśnienie we wszystkich kołach.
Samochód po tych wszystkich zabiegach nadal ściąga w prawą stronę, co może być tego powodem?
Mechanik powiedział że jeśli nadal występuje taka sytuacja to wina gumy, że jest z jakąs wadą :(
Proszę o wasze opinię.
Jeszcze sobie pomyślałem, że przełożę oponę z tyłu i zobaczę jak się bedzie zachowywał.
Pozdrawiam
Zaleś


Tytuł: zbieżność, geometria, bicie kierownicy
Wiadomość wysłana przez: Shizo Poniedziałek, 20.11.2006, 22:44:55
Cytat: "KYS"
Cytat: "Shizo"
...na piszczenie i "odbijanie"

Ja tam jestem za metodami tradycyjnymi - rozebranie, wyczyszczenie, nasmarowanie, złożenie  :mrgreen:
z moim talentem to po złozeniu części by zostały :mrgreen:  - nie kazdy potrafi


Tytuł: zbieżność, geometria, bicie kierownicy
Wiadomość wysłana przez: woj Poniedziałek, 20.11.2006, 22:54:20
Cytat: "Shizo"
z moim talentem to po złozeniu części by zostały  - nie kazdy potrafi

No to pogratulować talentu :mrgreen:  :pub:  :pub:
Jestem też zwolennikiem rozebrania wyczyszczenia i nasmarowania siodła zacisku
 :pub:  :pub:  :pub:


Tytuł: zbieżność, geometria, bicie kierownicy
Wiadomość wysłana przez: KYS Wtorek, 21.11.2006, 00:09:45
Cytat: "Shizo"
z moim talentem to po złozeniu części by zostały :mrgreen:  - nie kazdy potrafi

W takim razie możesz najpierw próbować metody psikanej - jeżeli pomoże to dobrze, a jak nie, to... zostaje bardziej bezpośrednia metoda (po której mogą Ci zostać części) :mrgreen:


Tytuł: zbieżność, geometria, bicie kierownicy
Wiadomość wysłana przez: SMERU Wtorek, 21.11.2006, 12:47:42
Jak coś zostanie to sprzedaj.  :satan:  Samochód będzie lżejszy to i lepsze przyśpieszenie i mniej spali.  :hmm:


Tytuł: zbieżność, geometria, bicie kierownicy
Wiadomość wysłana przez: jaras Piątek, 06.07.2007, 22:09:50
witam ja mam problerm podobnej natury.problem nazywa sie bujanie samochodem przy miejszej prędkości tj,40-70 km/h.wpada w takie wibracje powyżej tych prędkości jest spokój.drgania pojawiają się ponownie od 100-110 i w góre i czuje je na kierownicy.zaznaczam że przy mniejszej prędkości nie można nic wyczuć na kierownicy.koła wyważone , opony nowe.już nie iwem co jest czy mogą to być łozyska z tyłu z luzem? na oponach zimowych nie zauważyłem tych  objawów.Pomocy.  :niewiem:


Tytuł: Odp: zbieżność, geometria, bicie kierownicy
Wiadomość wysłana przez: Jakobe Wtorek, 11.08.2009, 20:08:44
a ja mam trochę inny problem, ale też po ustawieniu geometrii, więc nie chciałem zakładać nowego tematu.

U mnie po ustawieniu geometrii, kierownica jakoś ciężej chodzi i bardziej jest auto wrażliwe na koleiny to znaczy wcześniej jakoś lepiej się jeździło, a teraz sam skręca na koleinach itp.  Wiem że to dzieje się jak ktoś zakłada szerokie kapcie, lub zmienia felgi z innym ET.

Ja nic nie zmieniałem mam seryjne alu 16' nigdzie nie uderzyłem itp. nie wiem, mogli źle kąty ustawić czy coś że tak się dzieje?



Tytuł: Odp: zbieżność, geometria, bicie kierownicy
Wiadomość wysłana przez: raby Wtorek, 11.08.2009, 20:38:45
zglos sie na reklamacje :-X


Tytuł: Odp: zbieżność, geometria, bicie kierownicy
Wiadomość wysłana przez: Jakobe Wtorek, 11.08.2009, 21:41:15
ta, tylko jak im powiem objawy to na pewno będą gadać że to nie od tego ... ale pewnie i tak zrobię, chciałem się dowiedzieć czy ktoś miał podobny przypadek

Pozdro


Tytuł: Odp: zbieżność, geometria, bicie kierownicy
Wiadomość wysłana przez: matii Środa, 12.08.2009, 12:42:18
Ja mam podobnie i właśnie zaczeło się to dziać po geometrii, ale auto w sumie jedzie prosto, nie ściąga, opon nie zdziera :-X Jakobe napisz jak tam bedzie po ponownym ustawieniu...


Tytuł: Odp: zbieżność, geometria, bicie kierownicy
Wiadomość wysłana przez: Qba Środa, 12.08.2009, 12:49:52
a może tak właśnie powinno być  :P


Tytuł: Odp: zbieżność, geometria, bicie kierownicy
Wiadomość wysłana przez: Ofaniel Środa, 12.08.2009, 14:25:38
tak to jest jak sie krzywe auta kupuje hehe :D

nie no joke, bo u mnie tez problemy z geometria sa...:(


Tytuł: Odp: zbieżność, geometria, bicie kierownicy
Wiadomość wysłana przez: Jakobe Środa, 12.08.2009, 14:51:40
Kurde tylko że zanim ruszałem zawieszenie to wszystko super było nie ściągał itp. Potem wymieniłem sprężyny, poduszki z łożyskami kolumny, drążki, końcówki drążków, wszystkie tuleje waHacza, łączniki stabilizatora i no wiadomo trochę ściągało, ale kiera chodziłą ok i nie latała na koleinach, tak jak to było wcześniej zanim coś ruszałem, a teraz po ustawieniu geometri tak się zrobiło jak opisywałem.


Tytuł: Odp: zbieżność, geometria, bicie kierownicy
Wiadomość wysłana przez: Qba Środa, 12.08.2009, 14:51:52
u mnie w ibizie też problemy z tym były  >:(


Tytuł: Odp: zbieżność, geometria, bicie kierownicy
Wiadomość wysłana przez: FiFi Środa, 12.08.2009, 16:27:31
 jeżeli ustawiałeś geometrie to radzę Ci sprawdzić:

1. Czy masz dokręcone koła do kolumny
 
Dlaczego ?

Otóż ja niedawno również oddawałem auto na geometrie. Do pseudo - autoryzowanej STACJI DIAGNOSTYCZNEJ W MAGNUSZEWIE ul. Warszawska. ODRADZAM !!!

Otóż ten fagas który ustawiał mi geo raz że zbytnio się na tym nie znał i aby cwaniakował jaki to on nie jest, to dwa musiałem mu przy wszystkim pomagać bo sobie nie radził. Ale do sedna.
Na lewym kole miałem zły kąt pochylenia. Musiał regulować koło na kolumnie. Niby wszystko ok - ale nie dokręcił jak się później okazało tego koła do kolumny. Jak sobie możecie wyobrazić koło latało jakby było na jednej śrubie aby się trzymało. Nie wiedziałem co jest grane. Kierownica się przestawiała zgodnie z ułożeniem koła itp. Auto masakycznie było ściągane na boki, płyawało jak po wodzie... :/ Pojechałem z powrotem do tego fagasa i się nie przyznał - powiedział że to łożysko, albo przegub haha. Pojechałem do swojego mechanika i mi to dokręcił... a robiło się już nie bezpiecznie... trzeba uważać na każdym kroku, nie można nikomu ufać... ograniczone zaufanie już nie tylko na drodze, ale już i w życiu co dziennym... Teraz jest ok, ale powiedzieć musze że ibizy maja to do siebie ze tak czasem plywaja po drodze. Ale trzeba brac po uwage ze jak ma sie szerokie opony itp, to tak bedzie.


Tytuł: Odp: zbieżność, geometria, bicie kierownicy
Wiadomość wysłana przez: Semir Czwartek, 13.08.2009, 14:02:59
a ja mam trochę inny problem, ale też po ustawieniu geometrii, więc nie chciałem zakładać nowego tematu.

U mnie po ustawieniu geometrii, kierownica jakoś ciężej chodzi i bardziej jest auto wrażliwe na koleiny to znaczy wcześniej jakoś lepiej się jeździło, a teraz sam skręca na koleinach itp.  Wiem że to dzieje się jak ktoś zakłada szerokie kapcie, lub zmienia felgi z innym ET.

Ja nic nie zmieniałem mam seryjne alu 16' nigdzie nie uderzyłem itp. nie wiem, mogli źle kąty ustawić czy coś że tak się dzieje?

U mnie jest podobnie - w koleinach auto samo skręca i jedzie w koleinie "po torze". Jak dojeżdżam do świateł, a ulica jest przechylona np.na lewo to na lewo jadą koła. Przy około 100km/h coś mi koła biją i czuć to na kierownicy. Dodam, że wcześniej tak nie było. Teraz dzieje się tak po ustawieniu geometrii. Z kolei na geometrii gość, który ustawiał koła to powiedział, że jeden z głównych parametrów jest najważniejszy, a ten drugi parametr nie jest aż tak ważny - a był poza dopuszczalnym zakresem. Nie wiem co o tym wszystkim myśleć.
Dodam, że najprawdopodobniej mam wybite poduszki na amorkach, bo coś mi tam stuka na najmniejszych dziurach jak jadę wolniutko.


Tytuł: Odp: zbieżność, geometria, bicie kierownicy
Wiadomość wysłana przez: Jakobe Czwartek, 13.08.2009, 18:02:48
Dam znać jak poprawię gdzie indziej geo, bo z tymi się nie dogadam...


Tytuł: Odp: zbieżność, geometria, bicie kierownicy
Wiadomość wysłana przez: Kozak Piątek, 04.09.2009, 09:02:29
Mam pytanie, jak powinno wygladac ustawianie geomterii kol ? w sensie czy auto ma stac na kolach, czy byc podniesioine na podnosniku


Tytuł: Odp: zbieżność, geometria, bicie kierownicy
Wiadomość wysłana przez: tchopz Piątek, 04.09.2009, 09:06:28
Pytanie pomocnicze:

A jak auto jeździ? Na kołach czy na podnośniku ;)


Tytuł: Odp: zbieżność, geometria, bicie kierownicy
Wiadomość wysłana przez: Kozak Piątek, 04.09.2009, 09:15:13
no wlasnie, bo widzialem jak w jedynm zakladzie podnosili auto, ruszali amorami, opuszczali i patrzyli na geometrie  ;D i tak w kolko az ustawili.

po drugie, czy nie powinno sie ustawic geomterii np. z 2 osobami w srodku ? bo puste auto inaczej stoi niz np. z 2 osobami w srodku.

Napisano: Piątek, 04.09.2009, 10:13:54


Musze jechac ustawic geomterie, i nie wiem gdzie pojechac wlasnie, dlatego pytam o metode ustawienia ;) bo znam jeden zaklad ale ustawiaja tak pisalem wyzej.


Tytuł: Odp: zbieżność, geometria, bicie kierownicy
Wiadomość wysłana przez: kedar Piątek, 04.09.2009, 10:14:13
Jak chcesz Kozak to wpadnij do wałbrzycha to ci ustawią, jest kilka warsztatów do polecenia


Tytuł: Odp: zbieżność, geometria, bicie kierownicy
Wiadomość wysłana przez: raby Piątek, 04.09.2009, 11:50:45
Cytat: Kozak
czy auto ma stac na kolach, czy byc podniesioine na podnosniku
stac na kolach
w wiekszocic przypadkow z nowymi urzadzeniami do ustawiania geometii pod kola sa specjalne podklady na rolkach


Tytuł: Odp: zbieżność, geometria, bicie kierownicy
Wiadomość wysłana przez: Mariooo Piątek, 11.02.2011, 18:01:13
Wymieniłem amorki w Seacie i byłem dzisiaj ustawić geometrię i zbieżność.Oczywiście jazda testowa z mechanikiem który ustawiał i niby wszystko było ok.Zapłaciłem i pojechałem.Ale później w czasie jazdy zauważyłem ze nie mogę skręcić do końca w prawo kierownicą. :o
Nawet wjechać na miejsce parkingowe nie mogłem bo kierownica w pewnym momencie stawiała opór.No nic,przyjeżdżam do domu,sprawdzam co może być tego przyczyną i co się okazuje?Że osłona(manszeta) prawego przegubu od strony koła jest jakoś dziwnie ułożona.Nie tak jak z drugiej strony harmonijka tylko tak jakoś zwinięta. :nonono:
I na dodatek zauważyłem że w kilku miejscach jest pęknięta ta guma.Ręcznie ja jakoś ustawiłem i okazało się że mogę już bardziej skręcić samochodem w prawo.
I teraz pytanie:czy mogę to u nich reklamować,tam gdzie ustawiałem zbieżność i geometrię?No i czy po ewentualnej wymianie tej osłony na nową trzeba jeszcze raz ustawiać zbieżność i geometrię?
Bo za bardzo nie uśmiecha mi się kolejny raz płacić za to samo.A tym bardziej ze zaraz po wymianie amorków u znajomego mechanika nie było tego problemu ze skrętem :o


Tytuł: Odp: zbieżność, geometria, bicie kierownicy
Wiadomość wysłana przez: Qba Piątek, 11.02.2011, 18:41:44
Cytat: Mariooo
I teraz pytanie:czy mogę to u nich reklamować,tam gdzie ustawiałem zbieżność i geometrię?
no pewnie, jedź powiedz co się dzieje


Tytuł: Odp: zbieżność, geometria, bicie kierownicy
Wiadomość wysłana przez: raby Piątek, 11.02.2011, 19:37:43
jak peknieta to wymieniaj na nowa od razu ale czy uznaja reklamacje to watpie :-X
bez ruszenia geometrii ciezko bedzie to wymienic :-\  :-\


Tytuł: Odp: zbieżność, geometria, bicie kierownicy
Wiadomość wysłana przez: Mariooo Sobota, 12.02.2011, 11:43:08
Ehh przepraszam za wprowadzenie w błąd wczoraj.Chodziło mi o osłonę gumową na przekładni kierowniczej a nie przegubu. ;)
Byłem dzisiaj tam gdzie mi zbieżność ustawiali i gość powiedział żebym się tym nie przejmował,tym pęknięciem tej osłony bo nie są duże te pęknięcia.
A że akurat tak się stało ze po wyjeździe od nich pojawił się ten problem z tym ze nie mogłem do końca skręcić kierownicą to że mógł być zbieg okoliczności ze akurat wtedy.
Chociaż do końca w to nie wierzę no ale nie udowodnię im przecież tego że to z ich winy. :huh:


Tytuł: Odp: zbieżność, geometria, bicie kierownicy
Wiadomość wysłana przez: raby Sobota, 12.02.2011, 11:57:17
No to teraz jasne... Ustawiali zbieznosc i skrecilo oslone. To ich wina a jak jest peknieta to do maglownicyh dostanie sie woda i po roku masz maglownice do regeneracji. Radze nie olewac tego!


Tytuł: Odp: zbieżność, geometria, bicie kierownicy
Wiadomość wysłana przez: Mariooo Sobota, 12.02.2011, 17:59:23
Cytat: raby
Radze nie olewac tego!
Byłem u znajomego mechanika i powiedział mi że wymieni tą osłonę i że nie będę musiał znów robić zbieżności bo zaznaczy sobie dokładnie w jakim położeniu było to wszystko przykręcone. (to chyba chodzi o końcówkę drążka kierowniczego) ;)


Tytuł: Odp: zbieżność, geometria, bicie kierownicy
Wiadomość wysłana przez: raby Sobota, 12.02.2011, 18:34:25
moge sie zalozyc ze takie zaznaczanie nic nie da :P
wystarczy delikatnie ruszyc i juz zbieznosc leci... nie raz sie przygladalem jak skacze po delikatnym ruszeniu drazka


Tytuł: Odp: zbieżność, geometria, bicie kierownicy
Wiadomość wysłana przez: Mariooo Sobota, 12.02.2011, 18:44:56
No tak,tylko czy wtedy wystarczy samą zbieżność ustawić?Czy też geometrie?


Tytuł: Odp: zbieżność, geometria, bicie kierownicy
Wiadomość wysłana przez: raby Sobota, 12.02.2011, 18:52:03
geometria to ruszenie 2 srub mocujacych amora do zwrotnicy, a to nie jest konieczne.
do wymiany tej oslony trzeba tylko odkrecic koncowke i nakretke


Tytuł: Odp: zbieżność, geometria, bicie kierownicy
Wiadomość wysłana przez: Mariooo Niedziela, 13.02.2011, 19:56:21
Ok,dzięki raby :)


Tytuł: Odp: zbieżność, geometria, bicie kierownicy
Wiadomość wysłana przez: body69 Piątek, 06.05.2011, 17:10:33
Witam,
mam problem gdyż strasznie mi buczy coś,  nie wiem co to moze być( opony, hamluce bądź łożyska) i pojechałem dzis wyważyć koła, po zdjeciu lewej opony zauwazylem iz jest strasznie zdarta zarówno wewnętrzna jak i zewnętrzna strona.. a także lekko sciąga mi samochód w lewą strone.

Czy zdarta opona moze być spowodowana złą geometrią ??
Jakieś inne pomysły?
 


Tytuł: Odp: zbieżność, geometria, bicie kierownicy
Wiadomość wysłana przez: efmk Piątek, 06.05.2011, 17:11:55
sprawdzenie/ustawienie zbieżności na dzień dobry. geometria też do sprawdzenia. mocno ściąga? nie czujesz bicia na kierownicy?


Tytuł: Odp: zbieżność, geometria, bicie kierownicy
Wiadomość wysłana przez: body69 Piątek, 06.05.2011, 17:34:09
delikatnie sciąga, nie az tak mocno.. hmm bicie czuje ale tylko w przedziale powiedzmy 100-120km/h  

ps. mozliwe zeby mi zjechało zewnętrzną i wewnętrzną strone opony?


Tytuł: Odp: zbieżność, geometria, bicie kierownicy
Wiadomość wysłana przez: aboz Piątek, 06.05.2011, 18:08:13
Cytat: body69
ps. mozliwe zeby mi zjechało zewnętrzną i wewnętrzną strone opony?
Za niskie ciśnienie w oponie może takie efekty dawać.


Tytuł: Odp: zbieżność, geometria, bicie kierownicy
Wiadomość wysłana przez: raby Piątek, 06.05.2011, 18:45:38
Cytat: body69
Czy zdarta opona moze być spowodowana złą geometrią ??
zdecydowanie :!:
Cytat: body69
Jakieś inne pomysły?
za niskie cisnienie


Tytuł: Odp: zbieżność, geometria, bicie kierownicy
Wiadomość wysłana przez: body69 Piątek, 06.05.2011, 19:11:18
niemozliwe, miesiac temu kupiłem samochod  i sprawadzane było, dziś również i było okej


Tytuł: Odp: zbieżność, geometria, bicie kierownicy
Wiadomość wysłana przez: Mixer Piątek, 06.05.2011, 19:18:36
a z zawieszeniem z przodu wszystko ok :?:


Tytuł: Odp: zbieżność, geometria, bicie kierownicy
Wiadomość wysłana przez: body69 Piątek, 06.05.2011, 20:51:53
nic nie puka nic nie stuka, wydaje mi się ze tak, jutro rano jadę na sprawdzenie i się okaże czy wszystko okej.


Tytuł: Odp: zbieżność, geometria, bicie kierownicy
Wiadomość wysłana przez: ADRIANO Środa, 18.05.2011, 20:16:19
Dzisiaj przy okazji wywazania kola zauwzylem ze wyszla guma z lacznika stabilizatora. Mechanik powiedzial ze moze byc,-jezdzic, bo tylko wyszla . Po wywazaniu ,teraz podczas jazdy przy skrecie w lewo, cos mi puka w lewym kole. Pomyslalem ze jak samochod poszedl na lewara , a potem na dol , to guma wyszla calkiem  i to puka?!? 
Ale nie o to chodzi > Pytanie brzmi. Czy tak mozna jezdzic? Skoro miejsce gumy jest  w srodku to tam powinna byc. Wymienic koncowke i zmienic mechanika? Jutro jade na kanal na analize. Do mojej wypowiedzi dorzucam fotosa:
http://i113.photobucket.com/albums/n238/adrian1s/IMG_3174.jpg


Tytuł: Odp: zbieżność, geometria, bicie kierownicy
Wiadomość wysłana przez: raby Środa, 18.05.2011, 20:23:16
ja bym mechanika zmienil...
mozna jezdzic i bez stabilizatora tylko po co skoro lepiej jak on jest?
jak guma sie nie rozwalila to odkrec locznik wcisnij gume i poskladaj jak powinno byc


Tytuł: Odp: zbieżność, geometria, bicie kierownicy
Wiadomość wysłana przez: ADRIANO Środa, 18.05.2011, 20:38:50
 Mam nadzieje ze to lacznik zaczal stukac  przy skrecaniu .

 Co do gumy/mechanika to tak zrobie - dzieks za szybki odzew.


Tytuł: Odp: zbieżność, geometria, bicie kierownicy
Wiadomość wysłana przez: Leemarvin Czwartek, 19.05.2011, 09:26:09
Proponuję kupić nowe łączniki, bo tych pewnie nie odkręcisz, zazwyczaj się ukręcają z nakrętką.


Tytuł: Odp: zbieżność, geometria, bicie kierownicy
Wiadomość wysłana przez: ADRIANO Czwartek, 19.05.2011, 10:31:15
Guma wyleciala, i ponoc mozna bylo kupic same gumowe tuleje. Ale kupilem nowy komplet.
Wkrecilem nowy, choc odkrecilo sie bez ukrecania. Dzieki za pomoc. Znowu nic nie tlucze w zawieszeniu ;D


Tytuł: Odp: zbieżność, geometria, bicie kierownicy
Wiadomość wysłana przez: macko Czwartek, 14.07.2011, 09:27:06
Witam, czy po zmianie tylnych amorków muszę robic geometrie i zbieżność ??  :huh:  wymienione zostały też tulejki wahaczy końcówki drążków i łącznik stabilizatora.


Tytuł: Odp: zbieżność, geometria, bicie kierownicy
Wiadomość wysłana przez: emtezet Czwartek, 14.07.2011, 09:57:48
po tylnych zdaje się nie bo tam za dużo regulacji nie ma, ale po końcówkach drążków już tak...


Tytuł: Odp: zbieżność, geometria, bicie kierownicy
Wiadomość wysłana przez: tchopz Czwartek, 14.07.2011, 10:06:16
Końcówki drążków = zbieżność
Tuleje wahaczy = geometria
Amory tył i łącznik stabilizatora nie wymagają po wymianie regulacji zawieszenia, bo na nic nie wpływają.


Tytuł: Odp: zbieżność, geometria, bicie kierownicy
Wiadomość wysłana przez: macko Czwartek, 14.07.2011, 10:22:46
ok dzięki za informacje


Tytuł: Odp: zbieżność, geometria, bicie kierownicy
Wiadomość wysłana przez: Mariooo Poniedziałek, 29.04.2013, 12:38:01
Mam pytanko...miałem wymienianą tą harmonijkę na przegubie od strony koła,ale nie były odkręcane te śruby na amortyzatorze.Czy muszę po takim zabiegu ustawiać zbieżność?Kierownica jest ustawiona tak jak była prostu,nic nie ściąga,w ogóle nie odczuwam różnicy w czasie jazdy z tym co było wcześniej  :)


Tytuł: Odp: zbieżność, geometria, bicie kierownicy
Wiadomość wysłana przez: tchopz Poniedziałek, 29.04.2013, 13:54:05
Nie.


Tytuł: Odp: zbieżność, geometria, bicie kierownicy
Wiadomość wysłana przez: adrian02041984 Sobota, 31.08.2013, 22:04:54
hej jestem nowy i mam pytanko mam Toledo z 2001 r i byłem kiedys na zbieżnosci i na geometrii i okazało sie ze przód jest ok a tył z jednej strony nie ma zbieżnosci a z drugiej geometrii i nie wiem czy to wina belki tylniej czy jest podłoga ruszona.a opon wogule nie tnie.Pozdrawiam


Tytuł: Odp: zbieżność, geometria, bicie kierownicy
Wiadomość wysłana przez: raby Niedziela, 01.09.2013, 15:10:11
pewnie belka krzywa


Tytuł: Odp: zbieżność, geometria, bicie kierownicy
Wiadomość wysłana przez: krzyu Niedziela, 14.12.2014, 23:57:15
Panowie mam taka sprawe: podczas jazdy na wprost jak trzymam kierownice prosto to samochod jedzie prosto i nic nie sciaga. Wystarczy ze puszcze kierownice i w tym momencie ona skreca lekko w lewo co powoduje dosc mocne sciaganie samochodu na lewa strone. Czy to jest objaw typowego sciagania? Jeszcze nie bylem na geometrii, na dniach podjade. Dodam ze na letnich oraz na zimowych oponach objaw jest ten sam.


Tytuł: Odp: zbieżność, geometria, bicie kierownicy
Wiadomość wysłana przez: raby Poniedziałek, 15.12.2014, 07:40:02
Tak sciaganie to typowy objaw sciagania  :-X


Tytuł: Odp: zbieżność, geometria, bicie kierownicy
Wiadomość wysłana przez: krzyu Poniedziałek, 15.12.2014, 15:15:49
Byłem dziś na geometrii. Mechanik stwierdził że lewy drążek ma luzy i zalecił jego wymianę wraz z koncowkami. Zbieżności nie ustawiał na razie bo byłoby to bez sensu. Także wymienię oba drążki wraz z koncowkami i pojadę ponownie i zobaczymy czy pomoże.


Tytuł: Odp: zbieżność, geometria, bicie kierownicy
Wiadomość wysłana przez: Stan Poniedziałek, 15.12.2014, 16:33:40
Kup same końcówki. Wystarczy że wykręcając stare koncówki, policzysz ile obrotow potrzeba do jej wyjecia. Wkręcasz nowe tyle samo obracając na gwincie. Po sprawie. Przecież jak była zbieżność przed wystąpieniem luzu, to teraz też będzie. Nie daj się naciągać.


Tytuł: Odp: zbieżność, geometria, bicie kierownicy
Wiadomość wysłana przez: krzyu Poniedziałek, 15.12.2014, 18:31:09
Tylko że nie wiadomo czy była zbieżność bo od początku jak kupiłem auto to lekko ściągało a w ostatnim czasie efekt jakby się dość nasilił. Dlatego jak wymienię to podjadę dla świętego spokoju i niech sprawdzą czy jest ok.

A czy luz na drążku może powodować mocne ściąganie? Bo boję się trochę że to coś jeszcze może być i wolałbym wymienić za jednym razem. Tylko mechanik jak dziś sprawdzał(a jak widziałem to robił to dość sumiennie) to powiedział że reszta jest ok tylko z tym drążkiem jest problem.


Tytuł: Odp: zbieżność, geometria, bicie kierownicy
Wiadomość wysłana przez: raby Poniedziałek, 15.12.2014, 19:31:46
Cytat: Stan
Kup same końcówki. Wystarczy że wykręcając stare koncówki, policzysz ile obrotow potrzeba do jej wyjecia.
a drazek tez policzysz?
wystarczy ze koncowka bedzie od innego producenta i zmieni sie zbieznosc
kiedys robilem geometrie raz do roku bo zawsze cos sie rozsypalo i nigdy nie mialem takiej samej zbieznosci jak rok wczesniej - ciekawe?
Cytat: krzyu
A czy luz na drążku może powodować mocne ściąganie?
jak naj bardziej, moze tez stukac przy parkowaniu a na lodzie slalom murowany