Tytuł: Resetowanie kompa w aucie Wiadomość wysłana przez: Przemo_I Wtorek, 31.10.2006, 09:18:10 Witam,
szukałem dokładnego opisu jakie czynności należy wykonać po odłączeniu akumulatora czyli w sumie po resecie kompa, ale się nie doszukałem. W związku z tym bardzo proszę o podpowiedź czy: 1) aby zresetować komputer wystarczy na sekundę odłączyć akumulator, czy musi to być dłuższy czas, 2) po resecie kompa należy wykonać jakieś określone czynności aby potem auto działało poprawnie (np. zapalenie autka i trzymanie na wolnych obrotach przez 3 min, potem 2 min na wysokich obrotach, jakieś ustawienie zapłonu ITP...) Pozdrawiam Tytuł: Resetowanie kompa w aucie Wiadomość wysłana przez: peter174 Wtorek, 31.10.2006, 09:20:44 na sekundę to moze trochę za mało ale na czas spokojnego osuszenia np browca :ok: :pub:
po zdjęciu klemy nic ci się z kompem nie stanie (nie powinno) jedynie zresetuje ci pamięć radia i licznik dzienny Tytuł: Resetowanie kompa w aucie Wiadomość wysłana przez: KYS Wtorek, 31.10.2006, 10:46:15 Cytat: "Przemo_I" jakie czynności należy wykonać po odłączeniu akumulatora czyli w sumie po resecie kompa O jakim 'kompie' mówisz :?: Jeżeli chodzi o ECU to w nim nic nie zresetujesz po odłączeniu zasilania... Tytuł: Resetowanie kompa w aucie Wiadomość wysłana przez: Przemo_I Wtorek, 31.10.2006, 11:22:47 Nie znam się za bardzo na elektronice samochodowej :neutral: . Nie wiem co to jest ECU. :?
Chodzi mi o to, że jest jakiś moduł (komputer ?), który steruje silnikiem (obrotami, zapłonem, mieszanką paliwową). Jeżeli odłącze to urządzenie od prądu, to czy trzeba je jakoś ponownie "programować". Tytuł: Resetowanie kompa w aucie Wiadomość wysłana przez: marcinmg Wtorek, 31.10.2006, 11:26:09 Podobno w ten sposób można wykasować niektóre kody błędów.
Tytuł: Resetowanie kompa w aucie Wiadomość wysłana przez: KYS Wtorek, 31.10.2006, 11:29:09 Cytat: "Przemo_I" Nie wiem co to jest ECU E - electronic C - control U - unit Jednostka sterująca pracą silnika. Tytuł: Resetowanie kompa w aucie Wiadomość wysłana przez: Przemo_I Wtorek, 31.10.2006, 11:44:36 Acha :)
No to rozumiem, że po odłączeniu akumulatora mogę go po pewnym czasie podłączyć spowrotem i nie będę musiał niczego ustawiać. (nie licząc radia ;-) ). Dzięki za odpowiedzi. Tak przy okazji spytam się jeszcze o jedno. Co warto odłączyć w samochodzie w przypadku gdybym był zmuszony do spawania go. Tytuł: Resetowanie kompa w aucie Wiadomość wysłana przez: KYS Wtorek, 31.10.2006, 13:39:57 Cytat: "Przemo_I" No to rozumiem, że po odłączeniu akumulatora mogę go po pewnym czasie podłączyć spowrotem i nie będę musiał niczego ustawiać. Spodkałem się z przypadkiem (nie w seacie), że po odłączeniu akumulatora zalecano włączenie silnika i odczekanie kilku minut bez jeżdżenia. Miało to na celu skalibrowanie silnika krokowego z czujnikiem prędkości pojazdu. Nie widziałem różnicy, gdy po odłączeniu akumulatora czekało się kilka minut oraz gdy od razu jechało... :niewiem: Cytat: "Przemo_I" Co warto odłączyć w samochodzie w przypadku gdybym był zmuszony do spawania go. Na pewno odłączyłbym komputer (ECU). W końcu podłączony jest do masy i spawanie może mieć negatywny wpływ na niego :!: Tytuł: Resetowanie kompa w aucie Wiadomość wysłana przez: Tracer Wtorek, 31.10.2006, 16:00:50 W wypadku spawania elektrycznego nalezy bezwzględnie odłaczyc akumulator.
Tytuł: Resetowanie kompa w aucie Wiadomość wysłana przez: Bfk Wtorek, 31.10.2006, 22:08:40 Cytat: "KYS" Spodkałem się z przypadkiem (nie w seacie), że po odłączeniu akumulatora zalecano włączenie silnika i odczekanie kilku minut bez jeżdżenia. A dokładnie to do czasu włączenia sie wentylatora ;-) Tytuł: Resetowanie kompa w aucie Wiadomość wysłana przez: Marooo9 Czwartek, 08.02.2007, 11:19:25 Jeżeli chodzi o restart kompa tyo najlepiej zrób to tak:
zdejmij klemy z aku , a rano załóz klemy i dopal auto na benyznie , niech pochodzi sobie ( po resecie może troche niestabilnie pracować) aż sie troche zagrzeje, potem pojeździj tylko i wyłacznie na benzynie ( nie wolno przełanczac na LPG ani na sekunde ) , zrób 20 km , nawet z 50km , nie musi byc to jednorazowo. Komp po restracie poustawia sobie parametry związane z sterowaniem mieszanką i inne. Tytuł: Resetowanie kompa w aucie Wiadomość wysłana przez: erixon Czwartek, 08.02.2007, 11:52:28 nie trzeba zadnych sztuczek robic z jezdzeniem czy praca na wolnych obrotach, wystarczy, ze po ponownym zalozeniu klemy odczekasz 10-15 minut. to wszystko, pozniej palisz i jedziesz, ja tak robilem wielokrotnie bez najmniejszych problemow (licznik dzienny i radio resetuja sie)
Tytuł: komputer i oświetlenie wewnętrzne Wiadomość wysłana przez: JASKIERS Wtorek, 20.02.2007, 09:40:18 sorki że się wtrącę ale ja mam problem z oświetleniem w ibizie sdi 1.9 z 2001, chciałem dołożyć sobie inne radyjko tak jak to pokazywali inni na innym forum no ale nistety się nie udało . zaprzestałem i wróciłem do opcji wejściowej ale kompter samochodu niestety nie.
Nie wiem czemu ale teraz wchodząc do samochodu i odpalając go światło nie gaśnie mi od razu tylko po kilkunastu sekundach ( czyli tak jakbym w ogóle g nie odpalił ). panowie tytaj mówią o restarcie komputera i tak się zastanawiam czy to by mi nie pomogło aby wrócić komputer do wersji sprzed pruby montażu radia. Jeśli cos wiecie na ten temat i macie jakieś pomysły prosze was o pomoc i rade jak z tego wyjść wielkie dzięki Tytuł: Resetowanie kompa w aucie Wiadomość wysłana przez: K Milczarek Czwartek, 01.03.2007, 19:53:32 Cytat: "Marooo9" niech pochodzi sobie ( po resecie może troche niestabilnie pracować) aż sie troche zagrzeje, potem pojeździj tylko i wyłacznie na benzynie ( nie wolno przełanczac na LPG ani na sekunde ) , zrób 20 km , nawet z 50km , nie musi byc to jednorazowo. Komp po restracie poustawia sobie parametry związane z sterowaniem mieszanką i inne. Cytat: "erixon" nie trzeba zadnych sztuczek robic z jezdzeniem czy praca na wolnych obrotach, wystarczy, ze po ponownym zalozeniu klemy odczekasz 10-15 minut. to wszystko, pozniej palisz i jedziesz, ja tak robilem wielokrotnie bez najmniejszych problemow Czyli w końcu jak bo zamierzam przeprowadzić taką akcję i nie wiem którą wersję wubrać ( a akumulator jyż odłączony ) Tytuł: Resetowanie kompa w aucie Wiadomość wysłana przez: raby Czwartek, 01.03.2007, 21:36:45 Cytat: "K Milczarek" Czyli w końcu jak bo zamierzam przeprowadzić taką akcję i nie wiem którą wersję wubrać ( a akumulator jyż odłączony ) :niewiem: nie bawilem sie tak, polacz obie wersje razem :ok:Tytuł: Resetowanie kompa w aucie Wiadomość wysłana przez: K Milczarek Czwartek, 01.03.2007, 21:43:35 Cytat: "raby" polacz obie wersje razem No tak i zrobie tu drugi IRAK Tytuł: Resetowanie kompa w aucie Wiadomość wysłana przez: raby Czwartek, 01.03.2007, 21:50:47 Cytat: "K Milczarek" No tak i zrobie tu drugi IRAK :zakrecony: :niewiem: i tak i tak bedzie OK ale nie wlaczaj LPGTytuł: Resetowanie kompa w aucie Wiadomość wysłana przez: KKKKris Czwartek, 01.03.2007, 21:54:04 Cytat: "K Milczarek" Czyli w końcu jak bo zamierzam przeprowadzić taką akcję i nie wiem którą wersję wubrać ( a akumulator jyż odłączony ) A mozna wiedziec w jakim celu? Tytuł: Resetowanie kompa w aucie Wiadomość wysłana przez: K Milczarek Piątek, 02.03.2007, 08:39:38 Cytat: "KKKKris" A mozna wiedziec w jakim celu? Problemy z LPG Na bęzynie wszystko jest ok natomiast na gazie jadąc w trasie (nawet 30 min ) gdzie obroty są przeważnie powyżej 3000 i wyżucę na luz to też obroty zchodzo do 2000-2100 i niżej nie da rady chyba że zgaszę motor to mam spokuj na 15-20 min i znowy to samo. Natomiast w mieście gdzie obroty sie co trochę zmieniają to wszystko jest ok A całą tą akcję resetu kompa ''doradził" mi gazownik ale jak mi się popitoli gożej to go zleję chyba :mrgreen: Tytuł: Resetowanie kompa w aucie Wiadomość wysłana przez: raby Piątek, 02.03.2007, 10:43:52 Cytat: "K Milczarek" wyżucę na luz to też obroty zchodzo do 2000-2100 a filtr? http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=3939.0&highlight=2100Tytuł: Resetowanie kompa w aucie Wiadomość wysłana przez: K Milczarek Piątek, 02.03.2007, 13:38:29 Filtr wymieniony.
Zrobiłem według tuj wersji Cytat: "Marooo9" rano załóz klemy i dopal auto na benyznie , niech pochodzi sobie ( po resecie może troche niestabilnie pracować) aż sie troche zagrzeje, potem pojeździj tylko i wyłacznie na benzynie ( nie wolno przełanczac na LPG ani na sekunde ) , zrób 20 km , nawet z 50km zrobiłem około 50 km po trasie spowrotem już na gazieżeby sprawdić czy cała akcja miałe jakiś sens I tu zaskoczenie ( miłe ) fura puki co sprawuje się rewelka nie zawiesiła sie ani razu także może to pomogło tylko ciekawe na jak długo Tytuł: Resetowanie kompa w aucie Wiadomość wysłana przez: Jacenty85 Czwartek, 15.03.2007, 12:42:54 Jesli chodzi o sterowanie elektroniczne to najczęściej przy wielopunktowym wtrysku odłączanie klem nic a nic nie pomaga. Błędy zostają zapisane w pamięci na stałe. Później nic nie trzeba robić tylko założyć kleme i jeździć. Jedyne co się dzieje to nastawienie przepustnicy. Tak więc jeśli ktoś czyscił zaleca się odłączenie aku na skutek czego nastawnik powinien wrócić do pozycji poprawnej. Nie zawsze tak się dzieje ale jesli ktos na brudnej przepustnicy nie jeździł przez kilka lat to powinno obyć się bez kalibracji. Dla zainteresowanych dodam, że resetowanie kompa poprzez odłączenie klem ma zastosowanie w Fordach na jednopunktowym wtrysku.
|