Internetowy Klub Seata

Techniczne => Ogólne => Wątek zaczęty przez: marko Wtorek, 24.10.2006, 21:50:01



Tytuł: tuning a stan silnika
Wiadomość wysłana przez: marko Wtorek, 24.10.2006, 21:50:01
na co mozna sobie pozwolic w kwestii tunngu silnika w zaleznosci od jego stanu. uscisle, czy silnik, powiedzmy z przebiegiem ok 150 tys, jezdzacy na mineralu, zuzywajacy powiedzmy ok 1l oleju na 10 tys warto modyfikowac. A dodam jeszcze ze mysle tu o takich zmianach ktore dodaly by silnikowi no powiedzmy ok 20 konikow.


Tytuł: tuning a stan silnika
Wiadomość wysłana przez: the_ozyrys Wtorek, 24.10.2006, 21:59:39
Z benzyną? Bez sensu... Kupę kasy Cie to bedzie kosztowac...


Tytuł: tuning a stan silnika
Wiadomość wysłana przez: KYS Wtorek, 24.10.2006, 22:08:27
Cytat: "marko"
czy silnik, powiedzmy z przebiegiem ok 150 tys, jezdzacy na mineralu, zuzywajacy powiedzmy ok 1l oleju na 10 tys warto modyfikowac

Zmiany w silniku i tak muszą zacząć się od przywrócenia pełnej sprawności jednostce napędowej, ale biorąc pod uwagę, że chcesz z 60 zrobić 80KM czyli zwiększyć moc o ponad 30% to wiązałoby się to z całkowitą i dość gruntowną przebudową silnika...


Tytuł: tuning a stan silnika
Wiadomość wysłana przez: the_ozyrys Wtorek, 24.10.2006, 22:19:32
Cytat: "KYS"
całkowitą i dość gruntowną przebudową silnika...
...ktora kosztowałaby Cie tyle lub wiecęj, niz przesiadka na mocniejszą
benzynę lub dieselka... Proponuję pogadać z Jokerem, z tego co slyszalem,
ma bogate i niestety niezbyt miłe doswiadczenia z tuningiem swojej rakiety...


Tytuł: tuning a stan silnika
Wiadomość wysłana przez: heartless Środa, 25.10.2006, 02:23:15
marko, jakbyś napisał w podpisie (taka funkcja jest w "profilu") jakie masz auto, to by zaoszczędziło wszystkim szukania o co Ci konkretnie chodzi.

Jeśli chodzi o niedoładowane silniki benzynowe to jest tak jak chłopaki piszą - koszty kilkakrotnie przewyższają korzyści (przy takich silnikach). Poza tym takie poważne przeróbki (zakładając, że jednak zrobisz najpierw remont silnika, a potem przerabianko) wiązą się ze znacznym skróceniem okresu wymiany np. oleju. Koszt eksploatacji auta wzrósłby nie tylko ze względu na większą ilość spalanego paliwa. Lepiej więc zainwestować w mocniejsze auto (taniej i bezpieczniej)


Tytuł: tuning a stan silnika
Wiadomość wysłana przez: joker Środa, 25.10.2006, 04:38:31
sprzedam ci moj  niebioracy oleju silnik  za 800 pln juz porobiony , teraz ide do pracy jak wruce to cos wiecej napisze  w tym temacie bo teraz czas goni   :papa:


Tytuł: tuning a stan silnika
Wiadomość wysłana przez: SMERU Środa, 25.10.2006, 08:15:26
ja tam jestem pelen podziwu dla jokera. to co zrobil to bajka chyba w pelni przemyslana i profesjonalna. widac w tym pasje. ja niestety mam za mala wiedze i pieniadze oraz instalacje LPG.
joker mam pytanko a jak wzrasta spalanie przy tych przerobkach?


Tytuł: tuning a stan silnika
Wiadomość wysłana przez: heartless Środa, 25.10.2006, 12:19:01
No joker, to "wymiatacz" w naszym klubie  :ok: Tylko watpię, żeby te przeróbki dały mu 20 KM :neutral: jak się marko spodziewa.. Ale jestem pełen podziwu i uznania


Tytuł: tuning a stan silnika
Wiadomość wysłana przez: joker Środa, 25.10.2006, 13:21:35
wiec tak   po koleji  dolot ze stozkiem  , przerobka  kolektora ssacego - usuniecie podgrzewacza ,  obrobka kolektorow  dolot i wylot , powiekszone i  wypolerowane kanaly w glowicy  , skrucone prowadnice zaworowe ,  walek  gt swiatek  , przelotowy uklad wydechowy  , korekta zaplonu  paliwo tylko  98 ,  no i autko wedluch g techa  rozpedza sie srednio w  10 s  do setki   ,  
ale jak to sie mowi  narobilem sie  przy tym silniku  sporo  ale  potecial  rosnie  i przez zime robie swapa  na cos  powyzej  130 koni  to minimum  
wiec silnik  jest na sprzedaz  jak i wsumie skrzynia  i podzespoly itp    za  silnik chce  800 pln  jest jeszcze w aucie wiec mozna sprawdzic  , planuje go wyciagnac zaraz po nowym roku  ,  jak  by ktos byl zainteresowany to powiem tylko tyle ze sam  walek u swiatka  kosztowal mnie  750 pln  a za silnik  z tym walkiem w promocji  oddam za 800 pln bez targowania   silnik to  ABD  1,4  rok  95  
co  do dlubania silnika to najpierw trzeba go doprowadzic do  seryjnego stanu i dopiero wtedy  zabrac sie za tuning  bo inaczej to sie gryzie