Tytuł: Problem z układem kierowniczym Wiadomość wysłana przez: xROnx Poniedziałek, 23.10.2006, 20:49:23 Cytat: "woj" Jeśli to magiel to nastaw się na spory wydatek, a jeśli wspomagany to kosmos (do mojego auta nowy ok 2000 -2500zł używka 500-700 zł) dowiadywałem się bo chciałem ojcu do ibizy wspomaganie założyć. :pub: :pub: ...to juz nie chcesz zakladac? Tytuł: Odp: Problem z układem kierowniczym Wiadomość wysłana przez: woj Poniedziałek, 23.10.2006, 22:05:32 Chcę, ale nie za takie pieniądze. Poszukam używki do max 500 zł pompę już mam, zbiorniczek też.
:pub: :pub: :pub: Tytuł: Odp: Problem z układem kierowniczym Wiadomość wysłana przez: xROnx Wtorek, 24.10.2006, 22:17:20 Cytat: "woj" Chcę, ale nie za takie pieniądze. Poszukam używki do max 500 zł pompę już mam, zbiorniczek też. :pub: :pub: :pub: jesli chcesz mam cos dla ciebie.mam magiel wraz z przewodami.wszystko w bdb stanie.nakupowalem nie potrzebnie za duzo czesci gdy zbieralem do swojej ibi i teraz mam:) magiel i komp wezy moge ci opchnac za... hmmmm....400pln :) Tytuł: Odp: Problem z układem kierowniczym Wiadomość wysłana przez: woj Wtorek, 24.10.2006, 22:30:08 magiel mam zamówiony ale przewody....no zobaczę i się w razie czego odezwę. Ale dzięki :ok:
:pub: :pub: Tytuł: Odp: Problem z układem kierowniczym Wiadomość wysłana przez: prodrive Niedziela, 12.11.2006, 23:30:18 a to mam pytanie jesli chodzi o przeguby mechanik powiedzial ze mam do wymiany co bede musial uczynic ale czy z walnietym przegubem moze miec zwiazek przenoszenie sie drgan z silnika na samochod a zwlaszcza na uklad kierownicy ??
wyglada to tak jak w dieslu na postoju na wolnych obrotach kierwonica sobie drzy ?? wymienilem juz poduszki pod silnikiem i nic nie pomoglo :( moze macie jakis pomysl ?? Tytuł: Odp: Problem z układem kierowniczym Wiadomość wysłana przez: KYS Niedziela, 12.11.2006, 23:47:33 Cytat: "prodrive" wyglada to tak jak w dieslu na postoju na wolnych obrotach kierwonica sobie drzy ?? Jeżeli na postoju kierownica drży to nie może to być winą przegubu - przegub nie obraca się, gdy samochód stoi ;-) Tytuł: Odp: Problem z układem kierowniczym Wiadomość wysłana przez: prodrive Niedziela, 12.11.2006, 23:52:37 nie obraca ale moze jesli jest waniety ma jakis luz i cos gdzies drzy i przedostaje sie na kierownicy ... troszke naciagana teoria ale wiesz ....
Tytuł: Odp: Problem z układem kierowniczym Wiadomość wysłana przez: KYS Niedziela, 12.11.2006, 23:56:47 Cytat: "prodrive" nie obraca ale moze jesli jest waniety ma jakis luz i cos gdzies drzy i przedostaje sie na kierownicy ... troszke naciagana teoria ale wiesz .... Moim zdaniem element, który nie jest w ruchu nie może wprowadzać drgań na układ kierowniczy... ;-) Jeżeli drgania występują na postoju to sprawdź, czy nie jesteś w stanie zlokalizować jego źródła :?: A silnik drży :?: Tytuł: Odp: Problem z układem kierowniczym Wiadomość wysłana przez: prodrive Poniedziałek, 13.11.2006, 00:05:36 no jedyna czesc samochodu jaka drzy na postoju to silnik :)
a drgania mialy sie przenosic z silnika na polosie a z nich gdzies na uklad kierowniczy Tytuł: Odp: Problem z układem kierowniczym Wiadomość wysłana przez: woj Poniedziałek, 13.11.2006, 00:07:22 Przegub nie ma nic do rzeczy na postoju. Może poduszki masz źle poustawiane, a może masz za małe wole obroty i silnik "podskakuje" i tu mi się kończą pomysły.
:pub: :pub: :pub: Tytuł: Odp: Problem z układem kierowniczym Wiadomość wysłana przez: prodrive Poniedziałek, 13.11.2006, 00:34:30 obroty jakies 800/850
a moze faktycznie poduszka nie orginalna jest be i robi takie jaja ? Tytuł: Odp: Problem z układem kierowniczym Wiadomość wysłana przez: marcinw Poniedziałek, 13.11.2006, 10:54:47 hmmm, a patrzyłeś czy nie masz za długich śrub w którymś kole - zmieniłem ostatnio opony no i zaczęło pukać przy otrzejszym skręcie w lewo. okazało się, że jedna śruba dziwnym trafem była dłuższa o jakiś 1 mm (nie wiem, czy mi ktoś nie zamienił przy jakiejś zmianie kół) i po porządnym wkręceniu waliła w bębnie (tylne koło). Po spiłowaniu OK. Może tutaj jakaś podobna historia ?
Tytuł: Odp: Problem z układem kierowniczym Wiadomość wysłana przez: mar85ibiza95 Sobota, 02.06.2007, 22:31:19 Witam.. sprawa wyglada tak ze jak jade na puszczonym sprzegle baz gazu, na 1 lub 2 biegu to slysze co jakis czas takie dziwne "chrobotanie" - pierwsze skojarzenia to bylo sprzeglo... ale to raczej nie (bo jak je wcisneto ustaje) 2- skrzynia biegow (ale biegi wchodza niemal idealnie nie szarpie drazkiem ani nic z tych rzeczy) Na forum VW wyczytalem cos o jakims lozysku za skrzynia biegow - nie wiem o co chodzi :P
No ale wlasnie... dzis zauwazylem ze jak jade tak wolno na 1 lub 2 biegu (puszczone sprzeglo i bez gazu) i skrece np w mocno w lewo to "chrobotanie" od razu sie pojawia i jest troche glosniejsze niz podczas jazdy na wprost, dodam ze podczas jazdy prosto"chrobotanie" nie zawsze wystepuje ... stad moje pytanie czy to moze byc konczacy sie przegub?? - na forum z tego co czytalem to on raczej strzela i puka, niz chrobocze- stad moje pytanie... Czy to moze byc powoli konczacy sie przegub?? a moze jakies inne propozycje :P z gory dzieki za odp. :) Tytuł: Odp: Problem z układem kierowniczym Wiadomość wysłana przez: e.jacek Niedziela, 03.06.2007, 06:41:21 raczej tak-przegub jeśli jest już mocno nadwyrężony to nie zawsze będzie podczas jazdy na wprost dawał o sobie znać-przy skręcie tak :hmm:
skręć mocno koła i rusz powoli -najlepiej niech ktoś na zewnątrz wtedy posłucha tego efektu,a słychać to wyraznie.... lub podnieś koło max. skręcone i pokręć nim też powinieneś usłyszeć chrobotanie niewykluczone łożysko-podnieś koło,na prosto-pokręć-efekt to wyczuwalny odgłos szumu-chrobotanie tu to już ostatni etap jego życia :zakrecony: :pub: :pub: Tytuł: Odp: Problem z układem kierowniczym Wiadomość wysłana przez: mar85ibiza95 Niedziela, 03.06.2007, 10:54:41 ok dzieki e.jacek sprawdze jeszcze to łożysko... Najgorsze jest to że nie mam za bardzo czasu w tym tyg jechac do mechanika, ewentualnie pod koniec tyg. Chyba moge przejechac na tym z 300-400km?? troche wystraszyles mnie tym "chrobotanie to już ostatni etap jego życia" :neutral: jak to łożysko to mam nadzieje ze kolo nie odleci, bo nie bedzie fajnie :zakrecony:
Tytuł: Odp: Problem z układem kierowniczym Wiadomość wysłana przez: e.jacek Niedziela, 03.06.2007, 11:18:43 jak mówiłem-stawiam w 90% na przegub...łożyska nie trzeba wykluczać,ale to mniej prawdopodobne przy tych objawach,a podczas jazdy szumiało by ci strasznie,no i luz nałożysku byłby wyczuwalny,sprawdz wg.opisu i powinieneś sprawę okiełznać...powodzenia
:pub: :pub: Tytuł: Odp: Problem z układem kierowniczym Wiadomość wysłana przez: Irek Wtorek, 03.07.2007, 17:03:57 Jak sprawdzić w jakim stanie są łożyska w przednich kołach i przeguby
Tytuł: Odp: Problem z układem kierowniczym Wiadomość wysłana przez: KYS Wtorek, 03.07.2007, 19:34:25 Cytat: "Irek" Jak sprawdzić w jakim stanie są łożyska w przednich kołach i przeguby Przede wszystkim sprawdzić czy nie ma luzów. Podnieść samochód (wystarczy przód) i sprawdzić, czy na kołach nie ma luzów, oraz czy przy szarpaniu za półoś nie ma luzów. Tytuł: Odp: Problem z układem kierowniczym Wiadomość wysłana przez: pestkos Środa, 04.07.2007, 05:15:10 jezeli chodzi o łożyska tak jak pisze KYS, podnies przód auta.Obróć kołem na podniesionym aucie ,bedzie szumieć,buczec czy słyszalny bedzie inny jakiś dzwięk łożysko do wymiany.
Podczas jazdy autem jezeli słyszysz buczenie z przodu auta a zmienia sie to na zakretach ( głośniej albo ciszej )równiez jest to sygnał do wymiany łożysk Tytuł: Odp: Problem z układem kierowniczym Wiadomość wysłana przez: raby Środa, 04.07.2007, 10:14:39 No to ja napisze o przegubach i bedzie komplet ;-)
Samochod na podnosnik, skrecac kolami i obracac. Dokladnie ogladac oslony przegubow czy nie sa dziurawe lub sparciale. Pozniej: wyjechac gdzies na parking, na skreconych kolach (lewo i prawo) jezdzic do przodu i tylu i sluchac czy nic nie pyka z okolicy kola. Kola nie skrecac na max bo bedzie slychac wspomaganie, ruszac dynamicznie ale nie palic gumy na parkingu :hmm: Tytuł: Odp: Problem z układem kierowniczym Wiadomość wysłana przez: Fifker Środa, 22.08.2007, 11:10:03 kurde mi wlasnie stuka jak skrecam kola.....no to przegub do wymiany.......:/:/
Tytuł: Odp: Problem z układem kierowniczym Wiadomość wysłana przez: carloos Poniedziałek, 07.04.2008, 15:47:25 Mam pytanie jakiej firmy sa najlepsze przeguby? Poza oryginalnymi bo te troche kosztują jakis dobry zamiennik? Jak wyglada z trwaloscia? Znajomy kupil ostatnio na allegro jakis za 50zl i po zalozeniu nie jest duzo lepszy od starego poprostu fabrycznie juz jakies luzy itp... Silnik 1.8 oznaczenie ABS
Tytuł: Odp: Problem z układem kierowniczym Wiadomość wysłana przez: Leemarvin Poniedziałek, 07.04.2008, 17:08:02 Ruville są bardzo dobre:)
Nie miałem żadnych reklamacji na te produkty:) Tytuł: Odp: Problem z układem kierowniczym Wiadomość wysłana przez: madman Czwartek, 10.04.2008, 20:26:47 Polecam LÖBRO- wysoka jakość i cena przyzwoita
Tytuł: Odp: Problem z układem kierowniczym Wiadomość wysłana przez: cobar Sobota, 19.04.2008, 16:43:17 Dzisiaj przegub mi sie tak rozpieprzyl ze auto stanelo...
Orientuje sie ktos jak wyglada wymiana przegubu?(prawa strona) od czego zaczac,co rozkrecic? edit by daniels: scalone Tytuł: Odp: Problem z układem kierowniczym Wiadomość wysłana przez: carloos Sobota, 19.04.2008, 17:00:32 Tak w skrócie to odkręcasz sróbe na piaście (tylko popuść zanim podniesiesz), później drążek kierowniczy musisz wybic, wyciągasz z piasty i później z osi. I to by było chyba wszytsko :)
Tytuł: Odp: Problem z układem kierowniczym Wiadomość wysłana przez: mamjaniak Sobota, 19.04.2008, 18:41:19 cobar, napisz na PW to wyślę Ci ksiązkę Seat_Ibiza__Cordoba__93___-_Naprawa_PL.pdf tam masz wszystko.
Tytuł: Odp: Problem z układem kierowniczym Wiadomość wysłana przez: cobar Środa, 23.04.2008, 11:30:21 dzieki mamjaniak mam gdzies ta ksiazke na dysku musze poszukac,tylko tam nieraz jest napisane w zawily sposob,a mozna niektore rzeczy zrobic prosciej
Napisano: Sobota, 19.04.2008, 21:27:38 Przegub wymieniony i nastepny problem... Po wymianie duzo ciezej wchodzi pierwszy bieg-przedtem było ok Ma ktoś pomysł czemu tak sie dzieje?Czy mogl w skrzyni biegow jakis tryb troche chrupnać? pozostałe biegi wchodza ok Tytuł: Odp: Problem z układem kierowniczym Wiadomość wysłana przez: fox_ik Niedziela, 27.04.2008, 10:32:26 A ja dzis zauażyłem jak jade to sluchac jakis stukot w lewym kole przednim. Szczegolnie przy puszczeniu gazu. (chamowanie silnikiem) jak wciskam sprego przestaje. Co moze być nie tak
Tytuł: Odp: Problem z układem kierowniczym Wiadomość wysłana przez: CUP RACING 2.0 Poniedziałek, 13.10.2008, 17:22:58 Witam!!
Mam pytanko czy posiadacze ibizy cupry z 99 roku wymieniali juz w swoich wozach moze przeguby półosi napędowej zewnętrzne??? Jak tak to bardzo bym prosil o jakies info na temat firm jakie polecaja i ewentulanie ceny i gdzie kupowali takie przeguby na terenie krakowa Pozdrawiam Uzywaj opcji szukaj! Scalono Tytuł: Odp: Problem z układem kierowniczym Wiadomość wysłana przez: Leemarvin Poniedziałek, 13.10.2008, 18:05:23 Ja najczęściej sprzedaje i zakładam przeguby Lobro. Albo druga opcja orginał, ale ori będzie drogi.
Tytuł: Odp: Problem z układem kierowniczym Wiadomość wysłana przez: kacperix Wtorek, 06.01.2009, 22:38:42 witam, od jakiegoś czasu slyszałem u siebie stukania z okolicy kół... ale było to dość dziwne bo czasami stukało czasami nie.. próbowałem to zdiagnozować jadąc do mechanika, ten podniósł auto do góry i powiedział że wszystko ok.. akurat wtedy nie stukalo nic jak jechałem.. za tydzień problem znów sie pojawił.. tym razem byłem pewny że to przegub bo jak pojechałem na parking i zacząłem jeździć w kółko to nagle stukanie ustało (wiem że przy jeździe na skręconych kołach stukanie powinno się nasilić a tu było odwrotnie) szczególnie ze jak auto było w górze to widziałem że jest walnięta osłona przegubu wewnętrznego. Ale po tym jak stukanie znów ustało jeździłem jakiś miesiąc zrobiłem ponad 1kkm i znów się to pojawiło jak przyszły te śniegi i pokręciłem troszke bączków.. dziś jak wracałem z siłki to myslałem że nie dojadę do domu tak zaczęło stukać mocno, szczególnie jak auto jest na biegu i dodaje gazu to wali coraz mocniej jak auto jedzie na luzie albo stoi w miejscu to nić nie stuka i nic nie trzęsie więc mam nadzieje że to właśnie ten przegub wewnętrzy poszed się rypać... najbardziej się obawiam oby to nie była maglownica ale to chyba kierownica by drżała i byłyby inne objawy... inna sprawa to taka że jak mam wrzucony bieg np 2 lub 3 i przytrzymam troszkę drążek na bok to strasznie odczuwam to stukanie i tak jakby bicie na nim (myśle że to juz mechanizm różnicowy na walniętym przegubie daje znać o sobie) co o tym sądzicie i czy moja diagnoza jest słuszna.. bo nie przychodzi mi nic innego do głowy co może być rypnięte..
Tytuł: Odp: Problem z układem kierowniczym Wiadomość wysłana przez: burbur Środa, 07.01.2009, 12:23:00 Ja bym stawiał na coś ze skrzynią biegów (mechanizm różnicowy) lub przegubami wewnętrznymi. Ale opisze może moją historie. Kiedyś wymieniałem w mojej IBI sonde lambda i zaraz potem zaczeło mi coś mocno stukać, zobaczyłem że mam uszkodzoną osłone na przegubie wewnętrznym jednak mechanik wymienił tylką ja bo przegub był dobry a stukanie nie ustało, kilka razy miałem auto na kanale myślałem że to wydech ale bujałem nim jak tylko mogłem i w nic nie uderzał, dopiero po czasie zauważyłem że odkręcając sonde delikatnie uszkodziłem osłone termiczna nad katalizatorem i kiedy wydech się rozgrzewał w czasie jazdy zmieniał trochę położenie i to wystarczyło żeby walił o tę osłane (na zimnym silniku nic się nie działo), uderzenia były tak mocne że czułem je w samochodzie. Poprawiłem i odgłosy znikneły. Nie mowie że tak jest u ciebie ale może warto sprawdzić.
Tytuł: Odp: Problem z układem kierowniczym Wiadomość wysłana przez: Gizmo Środa, 07.01.2009, 12:31:32 ja obstawiam przegub, mam to samo a w pewnych moemmntach jak zlapie to ze stukaniem szarpie kierownica, wtedy lekka dziura i sie waleczki w przegubie ukladaja :)
Tytuł: Odp: Problem z układem kierowniczym Wiadomość wysłana przez: kacperix Środa, 07.01.2009, 13:40:00 a jak sprawdzić czy to przegub wew czy zew? wg mnie zew na prostych kołach nie powinien stukać.. wew natomiast jak najbardziej.. co o tym sądzicie..
Tytuł: Odp: Problem z układem kierowniczym Wiadomość wysłana przez: Jerzyna Środa, 07.01.2009, 15:36:10 Cytat: mar85ibiza95 Witam.. sprawa wyglada tak ze jak jade na puszczonym sprzegle baz gazu, na 1 lub 2 biegu to slysze co jakis czas takie dziwne "chrobotanie" - pierwsze skojarzenia to bylo sprzeglo... ale to raczej nie (bo jak je wcisneto ustaje) 2- skrzynia biegow (ale biegi wchodza niemal idealnie nie szarpie drazkiem ani nic z tych rzeczy) Na forum VW wyczytalem cos o jakims lozysku za skrzynia biegow - nie wiem o co chodzi No ale wlasnie... dzis zauwazylem ze jak jade tak wolno na 1 lub 2 biegu (puszczone sprzeglo i bez gazu) i skrece np w mocno w lewo to "chrobotanie" od razu sie pojawia i jest troche glosniejsze niz podczas jazdy na wprost, dodam ze podczas jazdy prosto"chrobotanie" nie zawsze wystepuje ... stad moje pytanie czy to moze byc konczacy sie przegub?? - na forum z tego co czytalem to on raczej strzela i puka, niz chrobocze- stad moje pytanie... Czy to moze byc powoli konczacy sie przegub?? a moze jakies inne propozycje z gory dzieki za odp. Mam dokładnie takie same objawy!!! :evil: I nie znam przyczyny :!: Tytuł: Odp: Problem z układem kierowniczym Wiadomość wysłana przez: Gizmo Czwartek, 08.01.2009, 07:48:02 Cytat: kacperix wg mnie zew na prostych kołach nie powinien stukać.. wew natomiast jak najbardziej jak sprawdzic hmmm... chyba najlepiej podniesc autko wrzucic bieg i na sluch ale czy to da sie wysluchac....a poza tym moim zdaniem przegub zew. na prostych kolach tez moze stukac, jak sie waleczki w nich poprzemieszczaja to na prostych kolach nie zawsze od razu wroca na miejsce i stukanie pozostanie, ale to mi sie tak wydaje a czy to prawda :-X Tytuł: Odp: Problem z układem kierowniczym Wiadomość wysłana przez: Tracer Czwartek, 08.01.2009, 07:58:06 Sprawdz poziom oleju w silniku :-X
Ja miałem czasem takie stuki jakby przegub na zakrętach a przyczyną , zdaje sie był zbyt niski poziom oleju w silniku , bo po dolaniu objaw ustąpił :-\ Tytuł: Odp: Problem z układem kierowniczym Wiadomość wysłana przez: kacperix Piątek, 09.01.2009, 17:48:04 dzisiaj po wizycie u mechanika wyszło na to że to chyba jednak skrzynka mówi papa.. a nie przegub :(... mechanik chyba się znał na rzeczy dał mi nawet stetoskop, kazał wejść pod auto zeby nie było że mnie naciąga itd... także jestem załamany :(... powiedział że niestety ale te skrzynki się sypią i to dość solidnie nie wiem co do za skrzynia, silnik 1F ale powiedział że naprawa to tak na biede 2000pln... jak sam kupię skrzynkę to za 400pln mi wstawi ale nie daje żadnej gwarancji ani nic.. poza tym powiedział że od razu należałoby wymienić sprzęgło, docisk itp.. więc plus 600pln normalnie masakra sam już nie wiem co teraz zrobić.. ma ktoś jakieś rady?
Tytuł: Odp: Problem z układem kierowniczym Wiadomość wysłana przez: technogood Piątek, 09.01.2009, 18:00:11 kacperix, coś strasznie drogo ci to policzył... :-\
http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=3842.msg141043#msg141043 Tytuł: Odp: Problem z układem kierowniczym Wiadomość wysłana przez: burbur Piątek, 09.01.2009, 18:03:31 Może mechanik dobry ale przy okazji bardzo bardzo drogi :-X
Tytuł: Odp: Problem z układem kierowniczym Wiadomość wysłana przez: kacperix Piątek, 09.01.2009, 18:38:49 no drogi niestety fajnie by było jakbym musiał wywalić tylko tyle co raby... ciekawę 120zł za robociznę?? za przełożenie skrzynito mi się wydaję ze zbyt mało..
Tytuł: Odp: Problem z układem kierowniczym Wiadomość wysłana przez: raby Piątek, 09.01.2009, 18:47:54 kacperix, czyli masz mechanizm roznicowy walniety - tak cos czulem...
lepiej wymienic cala skrzynie od razu... gwarancji nie bedzie ale i tak ten gosc Cie naciaga jak ja pierdziu :-X skrzynia - 450 - 700 robocizna 100 - 250 sprzeglo o wiele mniej ale nie wiadomo czy faktycznie trzeba wymienic ja zmienilem tylko tarcze - 100 Cytat: kacperix ciekawę 120zł za robociznę?? za przełożenie skrzynito mi się wydaję ze zbyt mało.. robocizna to 100 ale dalem premie bo dlugo musial czekac az dowioze tarcze :Pjak przyprowadzisz to moge Ci za 100 zalatwic - no problemo :-X Tytuł: Odp: Problem z układem kierowniczym Wiadomość wysłana przez: kacperix Piątek, 09.01.2009, 18:52:43 Jak bym dojechał do Ciebie na tej skrzynce to nawet bym się nie zastanawiał nad tym!! Muszę to przemyśleć bo jak stane w trasie to kaplica :(... a to już tak napierd.... że przy 60km/h to ja się boje szybciej jechac tym autem
Tytuł: Odp: Problem z układem kierowniczym Wiadomość wysłana przez: Kozak Środa, 11.02.2009, 13:40:20 to jeszce nie zmieniles ?? :P
Tytuł: Odp: Problem z układem kierowniczym Wiadomość wysłana przez: kacperix Środa, 11.02.2009, 13:46:47 nie bo cały czas myślałem że to przegub wewnętrzny... od skrzyni... potem jeden specjalista stwierdził, że to skrzynia... a ostatnio odpaliłem izolde i znów było tak ze przez 5km jeździłem i nic się nie działo.. magia normalnie, zacząłem jeździć w kółko i coś raz pykło, potem dwa razy a potem zaczęło stukać... i wg mnie to jest przegub zewnetrzny od strony kierowcy... dzis kupiłem przegub i miałem wymieniać ale deszcz i śnieg.. itp... więc odpuściłem... chyba że masz wolny garaż i troche czasu :P... i chcesz na browara zarobić to daj znać
Tytuł: Odp: Problem z układem kierowniczym Wiadomość wysłana przez: Kozak Środa, 11.02.2009, 13:49:35 no teraz jade na narty, wiec nie dam rady ;)
Tytuł: Odp: Problem z układem kierowniczym Wiadomość wysłana przez: burbur Środa, 11.02.2009, 14:11:57 W teori jest to łatwe ale praktycznie może byc cięzko zbic przegub zwłaszcza bez wyjęcia całej półośki, jak chcesz prubuj ale jeśli nie masz z tym doświadczenia to może byc problem
Tytuł: Odp: Problem z układem kierowniczym Wiadomość wysłana przez: Jerzyna Poniedziałek, 16.02.2009, 17:37:52 dzisiaj po wizycie u mechanika wyszło na to że to chyba jednak skrzynka mówi papa.. a nie przegub :(... mechanik chyba się znał na rzeczy dał mi nawet stetoskop, kazał wejść pod auto zeby nie było że mnie naciąga itd... także jestem załamany :(... powiedział że niestety ale te skrzynki się sypią i to dość solidnie nie wiem co do za skrzynia, silnik 1F ale powiedział że naprawa to tak na biede 2000pln... jak sam kupię skrzynkę to za 400pln mi wstawi ale nie daje żadnej gwarancji ani nic.. poza tym powiedział że od razu należałoby wymienić sprzęgło, docisk itp.. więc plus 600pln normalnie masakra sam już nie wiem co teraz zrobić.. ma ktoś jakieś rady? Być może roznitował się mechanizm różnicowy i nity stukają o obudowę, wówczas koszt naprawy to maks 250 zł (koszt robocizny oraz śrub).Napisano: Środa, 14.01.2009, 17:37:04 Cytat: mar85ibiza95 Witam.. sprawa wyglada tak ze jak jade na puszczonym sprzegle baz gazu, na 1 lub 2 biegu to slysze co jakis czas takie dziwne "chrobotanie" - pierwsze skojarzenia to bylo sprzeglo... ale to raczej nie (bo jak je wcisneto ustaje) 2- skrzynia biegow (ale biegi wchodza niemal idealnie nie szarpie drazkiem ani nic z tych rzeczy) Na forum VW wyczytalem cos o jakims lozysku za skrzynia biegow - nie wiem o co chodzi No ale wlasnie... dzis zauwazylem ze jak jade tak wolno na 1 lub 2 biegu (puszczone sprzeglo i bez gazu) i skrece np w mocno w lewo to "chrobotanie" od razu sie pojawia i jest troche glosniejsze niz podczas jazdy na wprost, dodam ze podczas jazdy prosto"chrobotanie" nie zawsze wystepuje ... stad moje pytanie czy to moze byc konczacy sie przegub?? - na forum z tego co czytalem to on raczej strzela i puka, niz chrobocze- stad moje pytanie... Czy to moze byc powoli konczacy sie przegub?? a moze jakies inne propozycje z gory dzieki za odp. Mam dokładnie takie same objawy!!! :evil: I nie znam przyczyny :!: Problem rozwiązany!!! ;D Przyczyna: luźny drążek mechanizmu zmiany biegów (ten z odważnikiem), po dokręceniu ramienia przy skrzyni -> cicho sza!!! Tytuł: Odp: Problem z układem kierowniczym Wiadomość wysłana przez: dziuber Piątek, 27.02.2009, 22:30:03 Witam, szukałem dużo na forum ale mojego przypadku nie znalazłem :(
A więc tak, mam mały problem, a dokładnie dwa problemy. 1. Przy skręcaniu kół w czasie jazdy strasznie mi coś stuka w podłodze,nie mogę wyczyć po któej stronie bo odgłos jest słyszalnie brzmi po środku auta,wiem że klocki, tarcze ( posiadam ABS ), poduszki amorków oraz wszystkie łączniki odpadają. Nie wiem co to może być i jeśli ktoś miał już taki problem, prosze o pomoc :) 2. Następny problem tkwi w czasie postoju, przy skręcaniu ( posiadam wspomaganie ) strasznie coś piszczy i rzuca kierownicą, tzn jest tak jak by był w kierownicy ABS :) wiem też że jeśli się skręci kierownicą następuję pisk i te wibracje, a jedno z kół pasowych zaczyna zwalniać lub kompletnie się nagle zatrzymuje. Również jeśli ktoś miał już taki problem, proszę o pomoc :) Z góry serdecznie dzięuje za wypowiedzi :) Aha dodam też że oba problemy pojawi się nagle ... Tytuł: Odp: Problem z układem kierowniczym Wiadomość wysłana przez: DENEBO Piątek, 27.02.2009, 22:50:42 1- Sprawdź przeguby ;)
2- Piszczeć może pasek / nawalać może pompa wspomagania ( ale za bardzo nie rozumiem 2 punktu - piszesz że podczas postoju a za chwilę "a jedno z kół zaczyna zwalniać lub kompletnie się nagle zatrzymuje" Czegoś tu nie czaję ! ? :-\ Tytuł: Odp: Problem z układem kierowniczym Wiadomość wysłana przez: dziuber Sobota, 28.02.2009, 17:50:12 Chodzi mi o jedno z kół pasowych na których jest pasek, sorki że nie wyjaśniłem :) a jak szybko sprawdzić przeguby ?
Napisano: Piątek, 27.02.2009, 22:56:14 Dzisiaj zszedłem do kanału pod ibi i zauważyłem że prawa osłona przegubu jest pęknięta ale smar jeszcze jest, może to jest właśnie ta usterka = wymiana przegubu ? Tytuł: Odp: Problem z układem kierowniczym Wiadomość wysłana przez: raby Sobota, 28.02.2009, 17:53:16 Cytat: dziuber wymiana przegubu ? jak juz stuka to go nie uratujeszTytuł: Odp: Problem z układem kierowniczym Wiadomość wysłana przez: dziuber Sobota, 28.02.2009, 21:41:14 czyli jednak to pewnie ten przegub, w takim razie czeka mnie wymiana :) jeśli to ten przegub to napewno napisze :)
Tytuł: Odp: Problem z układem kierowniczym Wiadomość wysłana przez: kaszeszczuk Czwartek, 05.03.2009, 15:07:28 Witam
U mnie pojawiło się również metaliczne stukanie, podczas jazdy na skręcie i jednoczesnym jechaniu po nierównościach. Stukanie pojawia się jedynie przy skręcie w jedną stronę. Auto aktualnie u mechanika, twierdzi, że po sprawdzeniu zawieszenia wszystko jest ok, nie ma luzów nic nie stuka. Czy to może być np. poduszka silnika albo mc persona? Tytuł: Odp: Problem z układem kierowniczym Wiadomość wysłana przez: KYS Czwartek, 05.03.2009, 15:35:55 Witam Masz z przodu stabilizator?U mnie pojawiło się również metaliczne stukanie, podczas jazdy na skręcie i jednoczesnym jechaniu po nierównościach. Stukanie pojawia się jedynie przy skręcie w jedną stronę. Auto aktualnie u mechanika, twierdzi, że po sprawdzeniu zawieszenia wszystko jest ok, nie ma luzów nic nie stuka. Czy to może być np. poduszka silnika albo mc persona? Tytuł: Odp: Problem z układem kierowniczym Wiadomość wysłana przez: kaszeszczuk Czwartek, 05.03.2009, 15:39:17 Jeżeli chodzi koledze o jakieś dodatkowe belki itd, to nie.
Tytuł: Odp: Problem z układem kierowniczym Wiadomość wysłana przez: Leemarvin Czwartek, 05.03.2009, 15:41:18 Ma stabilizator, wymień łączniki stabilizatora. Zapytaj mechanika czy sprawdzał łączniki na podniesionym aucie, czy na kołach :eye:
Tytuł: Odp: Problem z układem kierowniczym Wiadomość wysłana przez: kaszeszczuk Czwartek, 05.03.2009, 15:44:04 Było to tak.
Podczas przeglądu poprosiłem o sprawdzenie co stuka. Sprawdzający stwierdził, że to raczej sworzeń. Dziś mechanik na podnośniku nic nie zauważył. Mówi, że zawieszenie ok. Łącznik lewy wymieniałem niedawno bo był luźny, nie miałem wtedy żadnych stuków, jedynie małe "pływanko". teraz usterka z prawej strony na lewoskrętnym łuku po dziurach. Tytuł: Odp: Problem z układem kierowniczym Wiadomość wysłana przez: raby Czwartek, 05.03.2009, 15:46:15 Cytat: Leemarvin Ma stabilizator, wymień łączniki stabilizatora. Zapytaj mechanika czy sprawdzał łączniki na podniesionym aucie, czy na kołach :eye: i gumy mocujace stabilizator do podwoziasztuka ok 10zl - potrzebne 2 Tytuł: Odp: Problem z układem kierowniczym Wiadomość wysłana przez: KYS Czwartek, 05.03.2009, 15:49:20 Cytat: kaszeszczuk Jeżeli chodzi koledze o jakieś dodatkowe belki itd, to nie. Nie dodatkowe, tylko całkiem standardowe... ;) Twój opis pasuje do objawów wybitych końcówek stabilizatora 8) Tytuł: Odp: Problem z układem kierowniczym Wiadomość wysłana przez: kaszeszczuk Czwartek, 05.03.2009, 15:52:30 Dzwoniłem do mechanika, sprawdzał zawieszenie na kanale, więc chyba nie do końca sprawdził.
Tytuł: Odp: Problem z układem kierowniczym Wiadomość wysłana przez: Leemarvin Czwartek, 05.03.2009, 16:12:13 To dobrze sprawdzał, łączniki stabilizatora sprawdza się gdy auto jest na kołach :eye:
Tytuł: Odp: Problem z układem kierowniczym Wiadomość wysłana przez: kaszeszczuk Czwartek, 05.03.2009, 16:17:46 To w takim razie nic nie stukało, na kołach
Tytuł: Odp: Problem z układem kierowniczym Wiadomość wysłana przez: kacperix Czwartek, 05.03.2009, 16:25:21 to przegub który czasami jeszcze się "dobrze układa" stukanie miałeś jak skręcałeś w lewo czy w prawo?
Tytuł: Odp: Problem z układem kierowniczym Wiadomość wysłana przez: kaszeszczuk Czwartek, 05.03.2009, 20:07:07 Jak skręcam w lewo to z prawej strony stuka i tylko z prawej. Jak skręcam w prawo to nie stuka nigdzie.
Napisano: Czwartek, 05.03.2009, 16:26:55 Wyobraźcie sobie Panowie, że za stukanie ( na 99%) odpowiedzialny był reduktor od instalacji gazowej, którego to reduktora ułamało się mocowanie i jest w chwili obecnej luźny. Musiał uderzać o blachę i stąd opisywane odgłosy. Uwierzcie jednak, że odgłos brzmiał ewidentnie jak przeguby:) Tytuł: Odp: Problem z układem kierowniczym Wiadomość wysłana przez: dziuber Piątek, 06.03.2009, 23:38:26 Witam, ja właśnie skończyłem 4 godzinny pobyt w garażu, jestem cały upitolony ale warto było :) w moim przypadku był to jednak prawy przegub, miałem trochę problemów przy wybijaniu sworzni ale udało się nic nie zepsuć :) Teraz jak ręką odjął, skrecałem w prawo i w lewo i nic już nie stuka :)
Natomiast został jeszcze problem pisku, opisywanego przeze mnie stronę wcześniej, nie mogę dojść :) co jest grane, pasek napięty, płyn wspomagania jest :/ może ktoś miał już z tym problem :) Tytuł: Odp: Problem z układem kierowniczym Wiadomość wysłana przez: emtezet Sobota, 07.03.2009, 13:24:30 Ja mam nieco inny problem, nic nie stuka nic nie puka tylko szarpie kierownica, tak jakbym na cos co chwila najezdzal, podnioslem auto na lewarku, kola niby sie nie ruszaja, myslalem ze to moze krzywe gumy (w sensie wytarte gdzies po chamowaniu), ale jest tak ze ten objaw raz jest raz go nie ma, czasami jest tak ze kierownica rusza sie naprawde mocno innym razem mniej, a czasami wcale, ktos ma pojecie co to moze byc? Myslalem ze moze przegub ale wtedy by chyba halasowalo, czy nie?
Tytuł: Odp: Problem z układem kierowniczym Wiadomość wysłana przez: raby Sobota, 07.03.2009, 17:14:49 przegub :-X
Tytuł: Odp: Problem z układem kierowniczym Wiadomość wysłana przez: emtezet Niedziela, 08.03.2009, 00:45:38 Jutro jade na kanal, jak sprawdzic czy to na pewno przegub, czym ruszac za co ciagnac co lapac?? Chyba oba nie polecialy wiec jak stwierdzic ktory to?
Tytuł: Odp: Problem z układem kierowniczym Wiadomość wysłana przez: KYS Niedziela, 08.03.2009, 11:58:41 Cytat: emtezet jak sprawdzic czy to na pewno przegub, czym ruszac za co ciagnac co lapac?? Półoś w dłoń i... sprawdzać gdzie masz luzy - czy przy skrzyni, czy przy kole. :) Tytuł: Odp: Problem z układem kierowniczym Wiadomość wysłana przez: emtezet Niedziela, 08.03.2009, 15:38:19 No na szczescie okazalo sie ze to jednak jajo na oponie, badz cos z tych rzeczy, w kazdym razie po zamianie kol przod tyl, objawy ustapily, opony i tak juz do wyrzucenia, wiec potocze sie jeszcze chwile do wiosny i wracamy na letnie kola :) Cale szczescie bo mam inne wydatki niz przegub...
Tytuł: Odp: Problem z układem kierowniczym Wiadomość wysłana przez: kacperix Niedziela, 08.03.2009, 17:34:53 skoro to jajo to jak najszybciej wywal te opony z auta bo jak Ci piepsznie to dopiero poczujesz wydatki...
Tytuł: Odp: Problem z układem kierowniczym Wiadomość wysłana przez: Kozak Wtorek, 12.05.2009, 21:30:21 Mam pytanie, czy mozna jakosc wymienic przedni przegub zewnetrzny, ale tak zeby nie ruszac geometrii kol ??
Tytuł: Odp: Problem z układem kierowniczym Wiadomość wysłana przez: kacperix Wtorek, 12.05.2009, 22:06:29 a odkręciłeś już półośkę 30stką?? ja już swoją mecze 2 tyg i nie mogę.. najprostszy sposób to za odkręć półoś załóż koło, opuść z lewarka i skręć kierownica na maxa w przeciwną stronę niż wymieniasz, powinien sam się uwolnić
Tytuł: Odp: Problem z układem kierowniczym Wiadomość wysłana przez: Kozak Środa, 13.05.2009, 07:42:49 półoska to pikuś, trzeba miec dobry klucz :D
w przeciwna to znaczy w ktora mam skrecic ? to jest lewy przegub. Tytuł: Odp: Problem z układem kierowniczym Wiadomość wysłana przez: kacperix Środa, 13.05.2009, 07:47:27 to kręć kierownicą w prawo... to kiedy mogę podjechać po ten klucz
Tytuł: Odp: Problem z układem kierowniczym Wiadomość wysłana przez: Kozak Środa, 13.05.2009, 07:54:00 musze najpierw sam go pozyczyc, bo to sasiada. ale trzeba miec dobra rure i dluga, inaczej nie pojdzie ;)
Tytuł: Odp: Problem z układem kierowniczym Wiadomość wysłana przez: kacperix Środa, 13.05.2009, 07:55:12 to jak będziesz pożyczał to daj znać to podjade i machniemy dwa na raz.. ja teleskopowym do kół z końcówką 30' nie dałem rady.. a wcześniej z tydzień moczyłem wd40, colą etc..
Tytuł: Odp: Problem z układem kierowniczym Wiadomość wysłana przez: Kozak Środa, 13.05.2009, 07:57:17 ale mowisz o tej nakretce co jest w piascie tak ? ta ktora jest na przegubie nakrecona ?
Najpierw musze wymenic tuleje wahacz tylna, bo mi nie chcieli przegladu podbic, a rozkopali mi wjazd do garazu :/ Tytuł: Odp: Problem z układem kierowniczym Wiadomość wysłana przez: kacperix Środa, 13.05.2009, 08:13:36 dokładnie mówie o tej śrubie
Tytuł: Odp: Problem z układem kierowniczym Wiadomość wysłana przez: Kozak Środa, 13.05.2009, 08:17:47 Dobra, poczytalem troche i faktycznie nie trzeba ruszac geomterii, jak bede robil to dam ci znac i przyjedziesz do mnie i zrobimy. Prawdopodbnie sobota, bo teraz kopia mi kanalizacje i jest rozkopany wjazd i nie da rady wjechac.
Tytuł: Odp: Problem z układem kierowniczym Wiadomość wysłana przez: kacperix Środa, 13.05.2009, 11:27:43 ale mam nadzieje że nie ta? Ja w piatek w południe spadam do Piotrkowa i powrót mam w poniedziałek wieczorem dopiero :( także jakby dało rade to albo w czwartek popołudniu bym sie pisał albo w piątek rano
Tytuł: Odp: Problem z układem kierowniczym Wiadomość wysłana przez: Kozak Środa, 13.05.2009, 11:34:05 No jednak chyba zrobie dopiero po borsku ten przegub, jeszcze z nim tak zle nie jest, wiec wytrzyma. Zgadamy sie.
Tytuł: Odp: Problem z układem kierowniczym Wiadomość wysłana przez: kacperix Środa, 13.05.2009, 11:37:18 dla mnie lepiej, ale na twoim miejscu mocno bym się zastanowił, jeśli planujesz mocne starty na 1/4 :P... w razie czego weź do kufra komplet kluczy
Tytuł: Odp: Problem z układem kierowniczym Wiadomość wysłana przez: Kozak Środa, 13.05.2009, 11:45:59 Wezme linke holownicza :D
Tytuł: Odp: Problem z układem kierowniczym Wiadomość wysłana przez: yanogore Poniedziałek, 18.05.2009, 13:01:18 Witam,
mam problem z moja ibiza '99 1.0, na wlaczanym czy nie silniku czuc lekki przeskok ruszajac kierownica w jedna lub druga strone, probowalem odpowietrzyc na wypadek jesli uklad jest zapowietrzony ale nic to nie zmienilo, czuc to po powiedzmy 2 stopiach obrotu kierownicy, sprawdzalem tez czy lozyska na kolach nie maja luzow i nic... Czy macie jakies pomysly co to moze byc i jak to wyeliminowac? (sorry za brak polski czcionek - z pracy pisze - Irl ;/) Tytuł: Odp: Problem z układem kierowniczym Wiadomość wysłana przez: kacperix Czwartek, 04.06.2009, 10:02:52 to znowu ja...
moje auto to czysta magia, raz jest wszystko dobrze raz coś puka, wczoraj testowaliśmy z Kozakiem, i faktycznie coś pukało.. dzwięk charakterystyczny dla walącego się przegubu, tylko nie możemy dojść do tego który jest walnięty (prawy, lewy, czy może któryś wewnętrzny) na podnieśionym aucie na podnośniku nic nie stuka.. podczas testów coś tam postukiwało od czasu do czasu, ale potem się uspokoiło a wracajac zajechałem na parking zacząłem się kręcić w prawo, lewo, do przodu do tyłu.. no i kompletna cisza, wszystko cacy.. ma ktoś jakiś pomysł na diagnozę albo ocenę który to przegub (nie uśmiecha mi się wymiana wszystkich czterech) co do stukania jeśli się już pojawi to nie jest regularne, stuka na biegu i na luzie, podczas jazdy prosto i podczas skrętów obojętne w którą stronę.. no masakra, wcześniej myślałem że skrzynia się wysrała ale to jednak nie jest skrzynia :( jakieś pomysły? Tytuł: Odp: Problem z układem kierowniczym Wiadomość wysłana przez: raby Wtorek, 28.09.2010, 19:51:21 Podziele sie doswiadczeniem z oslonami przegubow.
Mialem do wymiany 2 na lewa poloske. Zamowilem lobro (niby firma dobra) ale to co sprzedaja to jakas kpina! Juz przy zamowieniu zaczely sie problemy: zewnetrzna niby miala pasowac a wewnetrzna nie koniecznie ale zamowilem obie. I okazalo sie ze wewn. pasuje pomimo ze wyglada inaczej niz moja stara ale mozliwe ze ktos wczesniej wymienil na nie odpowiednia, opaski za male, nie idzie ich pozakladac. Zewn. za mala srednica, na sklepie byl do jakiegos passata chyba TDI wymiary takie same tylko reszta srubek i podkladek nie pasuje (na szczescie nie bylo mi to potrzebne, opaski z jakiejs badziewnej blaszki. I tak po 3 wizytach w sklepie udalo sie skompletowac co potrzebne, na szczescie opaski udalo sie wymienic w sklepie bez doplaty. Rada taka ze przed zakupem lepiej wymontowac oslony lub wymierzyc dokladnie. Tytuł: Odp: Problem z układem kierowniczym Wiadomość wysłana przez: Pabloo89 Sobota, 27.10.2012, 14:30:26 Witam
Forumowicze sytuacja wygląda następująco. Wczoraj wymieniłem wahacze w moim leonku i od wymiany układ kierowniczy dziwnie się zachowuje jest luz, kierownica nie odbija, stuka i puka a przed wymianą tego nie było co to może być dodam że dzis wymieniłem końcówki drążków i nadal to samo Pomocy Tytuł: Odp: Problem z układem kierowniczym Wiadomość wysłana przez: kacperix Sobota, 27.10.2012, 19:01:55 poodkręcane wszystko? zbieżność zrobiona?
Tytuł: pompa wspomagania zatrzymuje się przy maksymalnym skręcie. Wiadomość wysłana przez: pajac92 Środa, 06.03.2013, 20:43:18 Tak jak w temacie. Pompa się zatrzymuje, pasek piszczy kierownica dość mocno odbija gdy występują te obiawy. Znajomy powiedział, mi, że może to być wina jakiegoś zaworka zwrotnego czy coś w ten deseń, ale gdzie takie coś się znajduje. Czy muszę się nastawiać na coś poważnego, czy może to być jakaś pierdoła? Spróbuję jeszcze wymienić olej, ale tu pojawia się moje pytanie jaki olej jest najlepszy do tych pomp. Cordoba 1.9tdi afn 1999
z góry dzięki Pozdrawiam Pajac od KYS: W miarę możliwości dopisuj się do istniejących wątków. Tytuł: Odp: Problem z układem kierowniczym Wiadomość wysłana przez: Kaziutek Wtorek, 25.02.2014, 17:39:41 Witam,
Mam problem z piszczeniem w układzie kierowniczym w Seacie Exeo TDI z 2011 r. Najlepiej oddaje to ten filmik. Co to może być? Czy jest to pompa wspomagania? https://www.youtube.com/watch?v=YTDenW1ZR3w Pzdr Tytuł: Odp: Problem z układem kierowniczym Wiadomość wysłana przez: xlukasz12345x Wtorek, 19.01.2021, 18:40:42 Witam mam ibize 6l 1.4 16v mam luz w kolumnie macpersona, byłem na kilku stacjach i nic nie wykryli , ale dzisiaj jak ruszalem kołem to słychać stuki w kolumnie macpersona , jak przytrzymam kielich albo sprężyny to mniej słychać? Co to może być? Czemu na stacji diagnostycznej nic nie wykryli ?
Tytuł: Odp: Problem z układem kierowniczym Wiadomość wysłana przez: freemanpl85 Piątek, 05.02.2021, 13:05:36 Witam. Mam problem z układem wspomagania w seacie ibiza st 6j 1.6 tdi 105km 2013r . Problem występuje tylko przy ujemnych temperaturach od-5 w górę. Gdy temperatura spadnie poniżej -5 po odpaleniu samochodu odrazu pojawia się żółta kontrolka koła kierownicy i wykrzyknika wspomaganie wtedy nie działa , po upływie około 10 minut i przejechaniu kilku kilometrów w czasie jazdy kontrolka nagle gaśnie wspomaganie wraca i problem później w czasie jazdy już nie występuje .Akumulator zmieniłem 2 miesiące temu było sprawdzane ładowanie jest ok . Jest taka możliwość że płyn od wspomagania zamarza i po upływie 10 , 15 minut gdy silnika i komora silnika się nagrzeje odmarza ? Miał któryś z forumowiczów taki przypadek ? Pozdrawiam i dziękuje za wszystkie sugestie
Tytuł: Odp: Problem z układem kierowniczym Wiadomość wysłana przez: Tracer Sobota, 06.02.2021, 10:02:37 Za pewnie olej do wymiany w układzie wspomagania :-X
Mam tak w Caddy i zacząłem na razie dodawać nowego bo za zimno zeby to rozbierać. Tytuł: Odp: Problem z układem kierowniczym Wiadomość wysłana przez: freemanpl85 Wtorek, 09.02.2021, 11:09:36 Jaki olej do wspomagania na wymianę zastosować ? Dziękuje za odpowiedź.
Napisano: Poniedziałek, 08.02.2021, 14:50:13 Pomogło dodawanie nowego płynu ? Tytuł: Odp: Problem z układem kierowniczym Wiadomość wysłana przez: Tracer Wtorek, 09.02.2021, 20:50:49 Pomogło. Dolałem taki w żółtej butelce z uszczelniaczem z NordAuto.
Jak sie ociepli to spuszcze i wleje cały nowy. ;) PRESTONE Tytuł: Odp: Problem z układem kierowniczym Wiadomość wysłana przez: freemanpl85 Poniedziałek, 08.03.2021, 22:13:10 W moim przypadku to nie pomogło zresztą mechanik mi powiedział że jeżeli zależało by to od płynu od wspomagania czyli ten który miałem przed wymiana byłby słabej jakości to nawet przy temperaturze na plusie miałbym problem z działaniem wspomagania tzn pompa mogłaby wyć i wspomaganie chodzić ciężej. W moim przypadku jest to problem elektryki przy odpalaniu samochodu przy ujemnych temperaturach jest większy pobór prądu przy starcie w akumulatorze zostaje za mało mocy do udźwignięcia pozostałej elektryki i dlatego wyrzuca mi wspomaganie a gdy akumulator się doładuje po ok 10 min wszystko wraca do normy . Przed zimą wymieniłem akumulator na nowy 60 ah 600a według katalogu . A może to za mały akumulator bo były montowane również w tym modelu akumulatory 74 ah. Ładowanie sprawdzone 14,4 mam wrażenie że na zimnym silniku przy nowym akumulatorze powinien lepiej kręcić czasem tak jak by rozrusznik słabiej kręcił nie zatrzymuje sie podczas rozruchu ale wydaje mi się że powinien kręcić płynniej a łapie zadyszkę . Jakie napięcie na rozruszniku powinien pokazywać multimetr przy próbie odpalenia na zimnym silniku ? Pozdrawiam
Tytuł: Odp: Problem z układem kierowniczym Wiadomość wysłana przez: Tracer Wtorek, 09.03.2021, 05:43:08 A co to za akumulator? bo objawy takie jak by nie miał w środku tego co ma napisane na etykiecie :-X
A może styki są do przeczyszczenie , klemy i kontakt masy z silnikiem itd.....? :-X Zaciski na drodze do tej pompy od wspomagania :-X A może rozrusznik do przeglądu ? Jego zaciski ? Po za tym jak te 14,4 V było mierzone ? Włącz światła mijania , szybę ogrzewaną i co tam jeszcze możesz i wtedy zmierz ...... Ilu amperowy jest altek i jakiej firmy ? Jezdzisz może na krótkich dystansach ? i na światłach mijania ? Wtedy altek może nie doładowywać. Jak masz nieoryginalny alarm to on tez w mrozy może aku rozładowywać. Trza by zmierzyć jaki prąd z aku jest pobierany w spoczynku auta ..... Tytuł: Odp: Problem z układem kierowniczym Wiadomość wysłana przez: slayerdudi Wtorek, 09.03.2021, 21:23:15 U mnie inny problem, czasem wyskakuje mi brak podczas trasy, zwolnie do ok. 18-20km/h i się załącza. Już sam nie wiem, co to może być, już rok się z tym męczę, nie ma zależności, raz jechałem z wrocławia do siebie, to zapaliło mi się na autostradzie, zjazd na MOP i do domu (200km) się nie zapaliło, dopiero przed wjazdem do bramy :D ktoś jakis pomysl?
Tytuł: Odp: Problem z układem kierowniczym Wiadomość wysłana przez: Tracer Środa, 10.03.2021, 06:59:51 Chyba by trzeba było błąd odczytać w tym momencie ..... :-X
Akumulator sprawny ? Stary ? Tytuł: Odp: Problem z układem kierowniczym Wiadomość wysłana przez: slayerdudi Czwartek, 25.03.2021, 16:57:25 No i dzisiaj nastał ten dzień, cała zima spokój :D
Akumulator ma 3 lata, alternator wymieniany pół roku temu, bo poprzedni padł totalnie. Myślę, czy by całkowicie płynu nie zlać i zalać nowego ;D Tytuł: Odp: Problem z układem kierowniczym Wiadomość wysłana przez: raby Czwartek, 25.03.2021, 21:36:23 1. Jedz do warsztatu aby przetestowali wydajność akumulatora.
2. Diagnostyka na kompie Tytuł: Odp: Problem z układem kierowniczym Wiadomość wysłana przez: pawszy Piątek, 21.07.2023, 16:51:03 Witam.
Czy ktoś może posiada schemat elektryczny układu wspomagania Cordoba 1.4 TDI 2005 rok?? Napisano: Środa, 12.07.2023, 21:58:51 Witam wszystkich. Mam problem z układem wspomagania,bo niestety nie dziala.a dokładnie po podłączeniu do komputera wyskoczyły błędy takie: 00778,01309,01598. Ogólnie chciałbym wykluczyć pompę wspomagania bo jest dość droga KOYO. Biezpievznik i czujnik skrętu koła wymieniony na nowy. Ktoś miał może taki problem ze swoim Seatem. Nadmieniam że przestało działać wspomaganie po przekręceniu kierownicy w lewo i w prawo na postoju i włączonym silniku. Bardzo bym prosił o wszelkie sugestie i porady. Dziekuje |