Internetowy Klub Seata

Techniczne => Benzyna & LPG => Wątek zaczęty przez: C-man Czwartek, 28.09.2006, 09:01:14



Tytuł: Adaptacja przepustnicy na VAG u
Wiadomość wysłana przez: C-man Czwartek, 28.09.2006, 09:01:14
Witam
Mam kolejne pytanie: Jak zrobic adaptacje przepustnicy vag'iem 3112n (w nowszej wersji mam problemy z poloczeniem sie z kompem auta), jest tam niby przycisk adaptacja, ale po wejsciu w wcisnieciu read nic nie pokazuje.
 Z gory dzieki za podpowiedzi, mam jeszcze pytanie, czy ktos ma jakis sposob na poprawne ustawienie czujnika polozenia przepustnicy??


Tytuł: Odp: Adaptacja przepustnicy na VAG u
Wiadomość wysłana przez: Shizo Czwartek, 28.09.2006, 14:01:16
znalazłem w necie coś takiego: http://www.dte.com.pl/polish/deltascan.htm Jest tam odsyłacz: kalibracja przepustnicy

[ Dodano: 2006-09-28, 15:02 ]
...w procedurach diagnostycznych


Tytuł: Odp: Adaptacja przepustnicy na VAG u
Wiadomość wysłana przez: Martini Czwartek, 28.09.2006, 22:00:42
Cytat: "C-man"
jest tam niby przycisk adaptacja, ale po wejsciu w wcisnieciu read nic nie pokazuje.
który blok wpisujesz ?


Z tego co mi wiadomo seaty wyposażone w silniczek krokowy strujący praca przepustnicy  nie wymaga adaptacji, a jedynie wykasowania błedów z odłączonych złaczek.

jeśli takiego nie posaidasz w co wątpie to:

wybierasz 01 - silnik
Bloki pomiarowe - 08
grupę "098"


[Przełącz na Nastawy - 04]

Po przełączeniu na Nastawy podstawowe w górnym, prawym polu ekranu pojawi się informacja:
"Adapt. trwa" i rozpocznie się proces adaptacji. Można będzie również usłyszeć pracę przepustnicy i zauważyć jak zmieniają się pewne wartości wyświetlane przez program VAG-COM.
System należy pozostawić w nastawach podstawowych przez około 30 sekund, po czym można ponownie przełączyć na :

[Bloki pomiarowe - 08]

...i gotowe.


Tytuł: Odp: Adaptacja przepustnicy na VAG u
Wiadomość wysłana przez: C-man Piątek, 29.09.2006, 07:59:41
Shizo - dzieki za link, zaraz poczytam
Martini - Znalazlem taka sama instrukcje w necie i niestety nic z tego nie wychodzi, a mianowicie: wchodze tak jak mowisz w 01 - silnik, Bloki pomiarowe - 08 i dalej w grupę "001", bo w grupę "098" wejsc nie moge - wszędzie error'y, (wyczytalem, tez w necie, ze niektore silniki (ABU chyba tez) wymagaja wejscia w grupe 001), dalej odczytuje wartosci, przelaczam sie w nastawy [04] i ........... NIC sie nie dzieje, adaptacja NIE trwa, poprosu NIC, :niewiem:
dzieki serdeczne ze podpowiedzi, prosilbym jeszcze o jakies sugestie chetnie sprawdze
pozdrawiam

[ Dodano: 2006-09-29, 09:14 ]
PS - jeszcze jedno - auto jest wyposazone w silnik krokowy, ale przeciez kazde inne tez, bo cos musi sterowac przepustnica na wolnych obrotach. moze sie myle bo jestem w tych sprawach LAJKONIKIEM, prosze o wyjasnienie roznicy jesli to mozliwe
dzieki


Tytuł: Odp: Adaptacja przepustnicy na VAG u
Wiadomość wysłana przez: raby Środa, 21.02.2007, 20:53:38
To jak to w koncu jest z silnikiem ABU ?


Tytuł: Odp: Adaptacja przepustnicy na VAG u
Wiadomość wysłana przez: Jacenty85 Poniedziałek, 12.03.2007, 22:50:50
Silnik ABU to jednopunkt i tam nie wykonuje sie adaptacji przepustnicy. Tam pracą wolnych obrotów steruje silniczek krokowy który nie jest integralną częścią przepustnicy. Możliwość kalibracji przepustnicy pojawia się w autach, w których zastosowano korpus przepustnicy (zintegrowany nierozbieralnie z mechanizmem wolnych obrotów - nie mylić z krokowcem! i TPSem) służący jedynie do przepuszczania powietrza (wtrysk wielopunktowy) a nie mieszanki paliwowo-powietrznej. Jednym z pierwszych silników jest 1.4 AEX i 16 AEE. To silniki wielopunktowe posiadające taki kropus. W tych autach dokonuje się adaptacji dokładnie tak jak napisali koledzy wyzej.


Tytuł: Odp: Adaptacja przepustnicy na VAG u
Wiadomość wysłana przez: abdul Poniedziałek, 12.03.2007, 22:59:18
Hej, podepnę się do tematu. Wiem, ze jest oddzielny o przepustnicy ale chodzi mi o też o adaptację.

Ostatnio mechanicy jechali mi VAgiem wszystkoi jak zauważyli że mi lekko obroty falują to zapodali adaptację... no i fajnie by było gdyby coś to pomogło ale od tego czasu obroty jeszcze bardziej falują. Wcześniej falowały ledwo co a na zimnym silniku po odpaleniu spadały do 600-700. Teraz auto cały czas mi gaśnie i dopiero po przejechaniu ok 5km można śmiało puszczać sprzęgło ale i tak obroty spadają do ok 500 a potem trzymają się cały czas na ok 700 i silnik się trzęsie - zbyt niskie. Przeczyszczenie przepustnicy nic nie pomogło - wcześniej po takiej oberacji obroty murem stawały na 800?? Co robić?? Da się jakoś zresetować nastawy przepustnicy?? Jeszcze jedna próba adaptacji??

Z góry dzięki za pomoc


Tytuł: Odp: Adaptacja przepustnicy na VAG u
Wiadomość wysłana przez: Jacenty85 Poniedziałek, 12.03.2007, 23:19:44
Wszystko da się zrobić! Myślę że u Ciebie problem polega na niudolności mechaników. Właśnie spojrzałem w autodatę i widzę, że u Ciebie obroty powinny oscylować w granicach 800. Problem polega na tym, że przed każdą adaptacją mechanik powinien dokonać procedury przegrania "softa" do ECU po czym odczytac błędy. Jesli wówczas błędy pojawiają się należy zlikwidować je mechaniczne (wymienić uszkodzony element) Jeśli natomiast błędów nie ma należy dopiero przystąpić do procedury adaptacji. Całkiem możliwe, ze przegrali Ci soft nie od tego typu silnika. Może być też inna przyczyna związana z czujnikiem halla (czujnik obrotów wału korbowego). Silnik który posiadasz jest na SIMOS`ie a to dość "dziwny"  sterownik (bynajmniej dla mnie). Posiadacze SIMOSów (czyt Skoda Felicja) skarżą się na problemy z adaptacją. W kazdym razie przegranie softa to podstawa. Jedź do dobrego zakładu. Tam powienni zrobić Ci to jak należy.


Tytuł: Odp: Adaptacja przepustnicy na VAG u
Wiadomość wysłana przez: 4th_horseman Wtorek, 13.03.2007, 15:27:41
Jacenty85, mam pytanie bo mi tez po wymianie czujnika temp i adaptacji przepustnicy u mechanika auto gorzej chodzi. obroty nie faluja ale jest mulowaty, stracil mocno na dynamice. czy tez mogli mi wgrac jakis lewy soft?


Tytuł: Odp: Adaptacja przepustnicy na VAG u
Wiadomość wysłana przez: abdul Wtorek, 13.03.2007, 22:52:18
Jak na obrotach słabo jedzie to raczje nie jest przepustnica. A ja chwilowo zlikwidowałem problem - drugim czyszczeniem. Tym razem bezpośrenio przy przepustnicy zdjąłem rure i spsikałem konkretnie - wcześniej wystarczało za przepływką...


Tytuł: Odp: Adaptacja przepustnicy na VAG u
Wiadomość wysłana przez: Jacenty85 Środa, 14.03.2007, 00:33:11
Lewy soft...no cóż może przysnął i zamiast bosch motronic wgrał monomotronic...wątpie. Jeśli chodzi o twój problem poruszyłem go już w kolejnym temacie. W woli dopełnienia forumowego obowiązku wskaże tylko, że prawdopodobnie procedura adaptacji u Ciebie przebiegła podczas gdy miałeś błędy w kompie. Powracający błąd mógł powodować prace w trybie serwisowym a wieć brak regulacji kąta wyprzedzenia zapłonu co oczywiście przekłada się na osiągi a raczej na ich brak. Teraz należy przegrać soft, odczytać i usunąć błędy z ecu, koniecznie sprawdzic naciąg linki gazu (aby adaptacja mogła przebiegać bez zarzutu - gdy linka będzie za mocno naciagnięta mechanizm nastawnika nie będzie w stanie dokonać nastawów a to również powoduje prace w trybie awaryjnym). Następnie należy koniecznie sprawdzić zapłon (nastawy podstawowe i ustawić przy 1500 obrotach na 6 stopni). Wówczas wszystko powinno pracowac "jak ta lala"


Tytuł: Odp: Adaptacja przepustnicy na VAG u
Wiadomość wysłana przez: Tracer Środa, 14.03.2007, 06:38:12
(http://img145.imageshack.us/img145/4416/vag1bp1.jpg)

Mam taki odczyt.System Marelli.
Czy to kwalifikuje przepustnicę do wymiany ????
Czy można to naprawić (czy jest rozbieralna??)
Objaw jest taki ,że musze przy zimnym silniku podtrzymywać wyzsze obroty
sam bo sie nie załaczają przy zimnym silniku. Potem jest OK.
zero falowania.


Tytuł: Odp: Adaptacja przepustnicy na VAG u
Wiadomość wysłana przez: Jacenty85 Środa, 14.03.2007, 15:31:42
Kod 00282 (Serwomotor pozycji przepustnicy – V60 ) mówi o tym że uszkodzony jest mechanizm wewnętrzny sterujący wolnymi obrotami. Wszystkie nastawniki przepustnicy są nierozbieralne. Oczywiście są "magicy" którzy potrafią rozebrać ale udaję im się średnio 2 na 10 przypadków. Ja polecam jechać na szrot dobrać odpowiednią zamontować i dokonać adaptacji. Obrotów nie podnosi podczas uruchomienia bo zwyczajnie uszkodził się mechanizm. pozdrawiam


Tytuł: Odp: Adaptacja przepustnicy na VAG u
Wiadomość wysłana przez: Tracer Czwartek, 15.03.2007, 15:04:36
Czy moze mi ktos ,kto ma dostęp do ETK-i podać jaką praepustnice mam w
moim seacie z 06,99 silnik ALM 1,6  i sterownik Marelli
Napisane na niej jest PBT-GT20 ale to nie to????

Moze to któras z tych ale która ?????
http://aukcja.onet.pl/show_item.php?item=174182821


Tytuł: Odp: Adaptacja przepustnicy na VAG u
Wiadomość wysłana przez: Jacenty85 Czwartek, 15.03.2007, 20:01:43
W ETKA podają, że numer twojej przepustnicy to 0 30 133 064D
Przepustnica ta jest identyczna co w modelach AEX i AEE. Na szrocie około 300 zł
w internecie nowa ale podrobiona tyle samo a nowa w serwisie około 1400 zł.
P.S. Tak to jest ta przepustnica co na zdjęciu w necie!


Tytuł: Odp: Adaptacja przepustnicy na VAG u
Wiadomość wysłana przez: Shizo Czwartek, 15.03.2007, 21:02:35
Lepsze sa te niby nowe podrobki czy oryginalne ze szrotu?


Tytuł: Odp: Adaptacja przepustnicy na VAG u
Wiadomość wysłana przez: Jacenty85 Czwartek, 15.03.2007, 21:35:04
Z tymi z netu to zależy na co trafisz. Ja bym brał taką ze szrotu ale tylko wtedy, gdy dadzą okres próbny np. 2 dni na sprawdzenie. Jeśli jest uszkodzona to im oddajesz. A z netu...raz kupiłem aparat zapłonowy do Golfa...niech go jasna cholera weźmie.


Tytuł: Odp: Adaptacja przepustnicy na VAG u
Wiadomość wysłana przez: Shizo Czwartek, 15.03.2007, 21:59:29
ze szrotu kupiłem dwa kompy i przepływkę i wszystko okazało sie do d...
ps.widze Jacenty85 ze sie znasz na przepustnicach, mam taki problem że ECu steruje prawidłowo przepustnicą przy kalibracji ale nie widzi jak się pociągnie linką zmiany położenia. W praktyce podczas jazdy auto czasem zamula bez powodu.
 Kupiłbym używaną przepustnicę ale jak ją sprawdzić czy na 100% działa?


Tytuł: Odp: Adaptacja przepustnicy na VAG u
Wiadomość wysłana przez: abdul Czwartek, 15.03.2007, 22:16:16
Shizo mi też czasami tak z głupa przymula/przymulało... Mam nadzieję, że przymulało bo sonda była walnięta - miała dupną reakcje, na jałowym pokazywała cały czas 1.2 a na gazie tak 0.2 - 0.8 ale czasami wskakiwało na chwilę nawet 1.4 i wtedy odcinało poaliwo.

Po wyjęciu była przykopcona i poloozowana...

Ale co do przepustnicy to jest jeszcze jeden patent, przez który moze przymulać. Jak ciągniesz linka to jednocześnie machasz potencjometrem - a ten może być juz przyśniedziały i czasami błędnie działać. Nie wiem jak się do niego dobrać ale może właśnie on jest przyczyną.

Inną przyczyna przymulania (przynajmniej u mnie) mogła być uszkodzona uszczelka przy odmie i czasami jak poszły opary to go zmulało. Ale wtedy zmulenie byłoby raczej sekundowe...


PS: A co do mojej przepustnicy do ostatnio jak mi sprawdzali nową sonde to nie mogli w ogóle wpiąć się do przepustnicy. Ani adaptacji, ani resetu a silnik był rozgrzany juz do ok 100 stopni...


Tytuł: Odp: Adaptacja przepustnicy na VAG u
Wiadomość wysłana przez: Jacenty85 Czwartek, 15.03.2007, 22:19:55
Prawdopodobnie masz zjechaną ścieżke TPSu. Przepustnice najlepiej sprawdzać kompem po założeniu i kalibracji. Jeśli widzi wartości zmian położenia konta i dane z TPSu (czujnika położenia przepustnicy to prawdopodobnie jest dobra. U ciebie też powienin wywalać błąd jeśli wartości TPS są nieodczytywalne. W programie Autodata masz pokazane jak sprawdza się omomierzem (wstępnie) poprawność działania przepustnicy. Ja z doświadczenia wiem, że jedyny poprawny odczyt można mieć z kompa.
P.S. Jeśli chodzi o regenerację przepustnic to wiem, że są magicy ale w większości przypadków im się to nie udaje. Taką przepustnice bardzo łatwo popsuć po rozebraniu a wtedy nadaje się tylko do wywalnia. Wiec jeśli nie widzi danych z TPSu to też jest zużyta i do wymiany lub możesz mieć po prostu popsutą kostkę lub niełączący kabel.

Zamulanie bez powodu podczas jazdy może byc od wielu czynników. Może nawalać czujnik G40 w aparacie zapłonowym, który nie lubi "wysokich temperatur". Może pompa paliwa się kończyć. Sonda moze dawać niewlaściwe napięcie ale wówczas zamula tylko po rozgrzaniubo kazdy wie, że sonda do zimnego silnika ma tyle co piernik do wiatraka. Może także komp nie zbierać danych z TpSu przez co pracuje w trybie serwisowym i dynamiczna regulacja konta wyprzedzenia zapłonu nie działa. Auto wówczas powinno mulić się podczas dynamicznego przyspieszania i powinno być odczucie ze czym wiecej gazu tym auto nie dostaje mocy.

P.S. Uważam ze lepiej kupowac takie rzeczy na szrocie ale tylko na takim na którym dostaniesz 2 albo 3 dni na próbę.


Tytuł: Odp: Adaptacja przepustnicy na VAG u
Wiadomość wysłana przez: Tracer Piątek, 16.03.2007, 09:28:23
Wielkie dzieki jacenty85 za odpowiedz  ;-)
Na szrocie maja   ale 030 133 064 J i czy te J jest krytyczne  ????
albo 030 133 062 D
jesli mógłbyś odpowiedziec czy to dyskwalifikuje i się nie nadają ???
cena 350 PLN za sztuke testowac mozna 7 dni


Tytuł: Odp: Adaptacja przepustnicy na VAG u
Wiadomość wysłana przez: Jacenty85 Piątek, 16.03.2007, 21:18:08
Ja Ci powiem tak.  Przyjechał niedawno do mnie znajomy golfem AEE 1.6 i mówi że mu obroty falują. Podpiąłem go do kompa patrze a tam błąd 00282. Pojechaliśmy na szrot i wzięliśmy o innych numerach (nawet juz nie wiem o jakich). Założyliśmy i okazało sie ze nawert bez kalibracji auto chodzi dobrze. Moze to przypadek. Mimo wszystko żeby nie byc golosłownym radzę dobrać po numerach. Jeśli chcesz mozesz zaryzykować ale wiadomo, że jak zrobić to porządnie i z takiego założenia zawsze wychodzę.


Tytuł: Odp: Adaptacja przepustnicy na VAG u
Wiadomość wysłana przez: KKKKris Wtorek, 20.03.2007, 21:25:07
Sygnal z przepustnicy jest do odczytania w grupie zerowej na VAGu w dwuch okienkach. Nie pamietam w ktorych. Mozna sie podpiac i obserwowac wartosci przy powolnym naciskaniu gazu i puszczaniu. Wartosci powinny plynnie rosnac i spadac.


Tytuł: Odp: Adaptacja przepustnicy na VAG u
Wiadomość wysłana przez: raby Wtorek, 20.03.2007, 21:43:02
Cytat: "KKKKris"
Sygnal z przepustnicy jest do odczytania w grupie zerowej na VAGu w dwuch okienkach.
Blok 1
1. obroty silnika
2. temepratura silnika
3. współczynnik adaptacji sondy lambda
4. status operacyjny

Blok 2
1. obroty silnika
2. czas wtrysku
3. napięcie AQ
4. Temperatura zasysanego powietrza

Blok 3
1. obroty silnika
2. obciążenie silnika
3. otwarcie przepustnicy
4. kąt wyprzedzenia zapłony (wyliczony)

Blok 4
1. obroty silnika
2. obciążenie silnika
3. prędkość
4. status operacyjny

Blok 5
1. obroty silnika
2. wypełnienie impulsu zaworu EVAP
3. współczynnik adaptacji sondy lambda
4. wartość korekcji mieszanki


Tytuł: Odp: Adaptacja przepustnicy na VAG u
Wiadomość wysłana przez: SMERU Środa, 16.05.2007, 06:43:23
Mam taki problem że u mnie też nie da się zaadoptować przepustnicy. Po czyszczeniu jakieś pół roku temu nie było problemów z adaptacją. Po jeździe wyskakują błędy związane z sondą lambda - mam założony gaz, ale sonda jest sprawdzona i dobrze pracuje. Po skasowaniu błędów wyłączam zapłon, błędów nie ma, a mimo to przepustnicy nie da się zaadaptować. Po przekręceniu kluczyka przepustnica się wychyla, tylko nie zawsze tak samo daleko. Jakieś sugestie?


Tytuł: Odp: Adaptacja przepustnicy na VAG u
Wiadomość wysłana przez: Martini Czwartek, 17.05.2007, 10:06:00
Cytat: "Tracer"
Obrazek (http://img145.imageshack.us/img145/4416/vag1bp1.jpg)

Mam taki odczyt.System Marelli.
Czy to kwalifikuje przepustnicę do wymiany ????
Czy można to naprawić (czy jest rozbieralna??)
Objaw jest taki ,że musze przy zimnym silniku podtrzymywać wyzsze obroty
sam bo sie nie załaczają przy zimnym silniku. Potem jest OK.
zero falowania.





a tak z ciekawości; jaki pokazuje kąt położenia przepustnicy prz wyłączonych obrotach ?

[ Dodano: 2007-05-17, 11:08 ]
Cytat: "Jacenty85"
Wszystkie nastawniki przepustnicy są nierozbieralne. Oczywiście są "magicy" którzy potrafią rozebrać ale udaję im się średnio 2 na 10 przypadków.


nie koniecznie magicy, a zazwyczaj wszystkie nastawniki są nazatrzaski, tóre całkiem  nieźle schodzą, zwłaszcza silniczek krokowy lub też potencjometr przepustnicy, które bardzo łatwo przywrócić do życia, jeśli stwarzają problemy.

[ Dodano: 2007-05-17, 11:10 ]
Cytat: "SMERU"
Po jeździe wyskakują błędy związane z sondą lambda - mam założony gaz, ale sonda jest sprawdzona i dobrze pracuje



to normalne  na gazie


Tytuł: Adaptacja przepustnicy VAG-iem
Wiadomość wysłana przez: KKKKris Niedziela, 20.01.2008, 00:05:26
Raby zmobilizowałeś mnie. Gdzieś w necie to wyszperałem.

ADAPTACJA NASTAWNIKA PRZEPUSTNICY
Opisane poniżej czynności nie mogą być utożsamiane z oficjalnymi instrukcjami
serwisowymi i chociaż dołożyliśmy wszelkich starań, aby zebrane tu informacje były
prawdziwe i aktualne - nie ponosimy żadnej odpowiedzialności za ewentualne
straty czy uszkodzenia powstałe na skutek zastosowania się do naszych wskazówek.
Poniżej opisano sposób przeprowadzenia adaptacji nastawnika przepustnicy. Procedura dotyczy wielu pojazdów VW/AUDI/SEAT/SKODA wyposażonych zarówno w przepustnicę typu Drive-By-Wire (sterowaną całkowicie elektrycznie) jak też posiadających przepustnicę sterowaną za pomocą tradycyjnej linki połączonej z pedałem gazu. W tym ostatnim przypadku (gdzie między pedałem gazu i przepustnicą jest linka), adaptacja przepustnicy może być przeprowadzona pod warunkiem, że pojazd nie jest wyposażony w zawór regulacji biegu jałowego (ISV). Pojazdy wyposażone w ten zawór nie posiadają elektrycznych silniczków sterujących pracą przepustnicy.
Z informacji bardziej oczywistych: silniki TDI nie posiadają nawet przepustnicy

Oto wybrane przykłady sytuacji, po których powinno się przeprowadzić omawianą tu procedurę:
? Akumulator pojazdu został odłączony, ponownie podłączony lub się rozładował.
? Sterownik silnika został wymieniony na nowy lub wymontowany i ponownie zainstalowany.
? Zespół przepustnicy został przeczyszczony, wymieniony na nowy lub wymontowany i ponownie zainstalowany.
? Pedał przyśpieszenia został wymieniony na nowy lub wymontowany i ponownie zainstalowany.

Aby prawidłowo przeprowadzić procedurę adaptacji przepustnicy, muszą zostać spełnione następujące warunki:
? Brak błędów a pamięci sterownika silnika.
? Napięcie akumulatora przynajmniej 11.5 V
? Przepustnica w pozycji: "Bieg jałowy" (noga z gazu).
? Przepustnica czysta!
? Wyłączone urządzenia elektryczne pobierające dużą ilość energii elektrycznej (ogrzewanie szyb, foteli, klimatyzacja, oświetlenie zewnętrzne)
? Temperatura płynu chłodzącego pomiędzy 5 a 95?C
PROCEDURA ADAPTACJI PRZEPUSTNICY W POJAZDACH Z TRADYCYJNĄ LINKĄ GAZU
(ale bez zaworu regulacji biegu jałowego):
Zapłon włączony, silnik nie pracuje!
[Wybór]

[01 - Silnik]

[Bloki pomiarowe - 08]

Wybierz grupę "098" (lub grupę "001" w niektórych pojazdach wyposażonych w sterowniki SIMOS
i Marelli np. silniki ADY i AEE).
[Idź!]

[Przełącz na Nastawy - 04]

Po przełączaniu na Nastawy podstawowe w górnym, prawym polu ekranu pojawi się informacja:
"Adapt. trwa" i rozpocznie się proces adaptacji. Można będzie również usłyszeć pracę przepustnicy i zauważyć jak zmieniają się pewne wartości wyświetlane przez program VAG-COM.
System należy pozostawić w nastawach podstawowych przez około 30 sekund, po czym można ponownie przełączyć na :

[Bloki pomiarowe - 08]
...i gotowe.
PODCZAS WYKONYWANIA POWYŻSZEJ PROCEDURY NIE WOLNO DOTYKAĆ PEDAŁU GAZU I SILNIK NIE MOŻE BYĆ URUCHOMIONY.

________________________________________





PROCEDURA ADAPTACJI PRZEPUSTNICY W POJAZDACH Z PRZEPUSTNICĄ DBW
(Sprawdź czy komunikacja z silnikiem jest realizowana przez protokół KWP-1281 - informacja widoczna w lewym, górnym rogu ekranu "Odczyt z sterownika"). Niektóre przykłady pojazdów, w których sterownik silnika wykorzystuje KWP-1281 ( rok prod. 2000 + ): Golf / GTi / Bora / Jetta / Nowy Beetle / Audi TT 1.8 T
Zapłon włączony, silnik nie pracuje!
[Wybór]

[01 - Silnik]

[Bloki pomiarowe - 08]

Wybierz grupę "060".
[Idź!]

[Przełącz na Nastawy - 04]

Po przełączaniu na Nastawy podstawowe w górnym, prawym polu ekranu pojawi się informacja:
"Adapt. trwa" i rozpocznie się proces adaptacji. Można będzie również usłyszeć pracę przepustnicy i zauważyć jak zmieniają się pewne wartości wyświetlane przez program VAG-COM.
System należy pozostawić w nastawach podstawowych przez około 30 sekund, po czym można ponownie przełączyć na :

[Bloki pomiarowe - 08]
...i gotowe.
PODCZAS WYKONYWANIA POWYŻSZEJ PROCEDURY NIE WOLNO DOTYKAĆ PEDAŁU GAZU I SILNIK NIE MOŻE BYĆ URUCHOMIONY


Tytuł: Odp: Adaptacja przepustnicy na VAG u
Wiadomość wysłana przez: punchoo Sobota, 02.02.2008, 18:45:47
Słuchajcie magikowie:

Jestem po czyszczeniu przepustnicy :

Cytuj
Ja mam inny objaw (Adaptacja Vagiem).

W ostatnia sobotę czyściłem przepustnice jak Pan Bóg przykazał razem z aboz'em.
Wcześniej było niby wszystko OK ale nie do końca. Rano trochę ciężej palił - startował na ok. 1200 obr/m, dość szybko schodził do ok 750 obr/m. Podczas dojeżdżania do świateł lubił sobie falować między 750~1000 obr/m.

Po przeczyszczeniu i adaptacji (nawet 24h - odpięcie akumy) jest lipa.
Przy zimnym silniku obroty po odpaleniu wchodzą na ~2000 obr/m. Gdy silnik się rozgrzeje spadają ledwiutko poniżej 1000 obr/m.
Podczas jazdy i redukcji biegów obroty zawieszają się przy 1500 i dopiero po zatrzymaniu po ok 5sec spadają tak poniżej 1000 obr/m.
Przed czyszczeniem tak się nie działo.
Po dobrym postoju i nagrzaniu obroty potrafią zejść do ok 800 obr/m.

Robiłem 2 adaptacjie:

1. przez odpięcie klemy plusowej
2. przez VAG'a

I nic nie pomogło. Czy istnieje możliwość ze z jakimś tam przebiegiem wszystko wróci samo do normy ???
VAG błędów nie wykazał.


Tytuł: Odp: Adaptacja przepustnicy na VAG u
Wiadomość wysłana przez: Tracer Sobota, 02.02.2008, 21:18:03
Już kiedys pisałem ,że po mocnym zasyfieniu czysciłem i odłączałem kjlemę 3 razy.. i przeszło.
Cierpliwości ;)Kilka dni to trwało.


Tytuł: Odp: Adaptacja przepustnicy na VAG u
Wiadomość wysłana przez: KKKKris Sobota, 02.02.2008, 21:37:34
punchoo jaki masz kąt otwarcia przepustnicy na ciepłym silniku? Jeśli duży to może nie wrócić do normy z jakimśtam przebiegiem. U mnie o ile pamiętam było chyba koło 3 st. Jeśli masz dużo większy to może być dalej do czyszczenia.
A tak mi się przypomniało, że gdzieś ktś pisał, że należy przepustnicę czyścić co kilkanaście kkm. Miałem odmienne zdanie. Jak nic się nie dzieje to nie ruszać.


Tytuł: Odp: Adaptacja przepustnicy na VAG u
Wiadomość wysłana przez: punchoo Sobota, 02.02.2008, 22:16:54
Powiem tak - na oko znawcy to ten preparat STP - za wiele nie pomógł - mam taki plan:

Przed spotem w Krakowie - na którym może być VAG, tydzień wcześniej z uszkiem - przeczyścimy tak jak on sobie to zrobił w AEX'e - czyli zdemontował przepustnicę i porządnie wymył w benzynie ex trakcyjnej.
I nie musiał robić żadnych adaptacji Vag'iem.
Na razie zobaczymy czy przez około 500km nie wróci samoczynnie do pierwotnych nastawów.
KKKKris - a skąd mam sobie sczytać ten kąt otwarcia przepustnicy rozumiem, ze pewnie z VAG'a???
VAG'owałem się w piątek i nie mam na co dzień dostępu do takowego urządzenia , ale powiedz skąd idzie to sczytać, to pod koniec miecha na Spocie krakowskim zrobimy takowy pomiar.



Tytuł: Odp: Adaptacja przepustnicy na VAG u
Wiadomość wysłana przez: KKKKris Sobota, 02.02.2008, 22:46:34
Cytat: punchoo
skąd mam sobie sczytać ten kąt otwarcia przepustnicy rozumiem, ze pewnie z VAG'a???
Dokładnie, grupa 3 poz 3. W ang wer. T.B. Angle. Przy okazji zerknij w gr 4 poz 4. W momencie naciśnięcia/zwolnienia gazu powinna się zmieniać któraś jedynka na zero (albo 0 na 1) to informacja o sprawnym styku na przepustnicy.

Napisano: Sobota, 02.02.2008, 22:44:44


Albo grupa 1 poz 4. W każdym razie są w niej 1 i 0.


Tytuł: Odp: Adaptacja przepustnicy na VAG u
Wiadomość wysłana przez: Tracer Niedziela, 03.02.2008, 06:43:04
Cytat: punchoo
na oko znawcy to ten preparat STP - za wiele nie pomógł

Sobie okular załóz na to oko ;)
STP to nie jest koło ratunkowe ani telefon do przyjaciela.... ;)
Dobrze czyści ale jak przepustnica jest za...niedbana i za...brudzona ,
to i on od razu nie pomoże.
Jej silniczek to nie koń pociągowy. Jako urzadzenie elektryczne podlega przeciążeniu.
Mechanik mi mówił żeby przepustnicę czyścic w ciemno co około 15 kkmów 8)
Ja odkąd ma stożek to mi się skończyły z nią problemy bo filtr olejowy zdecydowanie lepiej czyści.
Ja adaptacje miałem robioną tylko raz jak mi padła w przepustnicy funkaja "ssania" i to tylko
dlatego,że kupiłem używke z inną literką na końcu oznaczenia.
Jezeli adaptujemy nie wpełni wyczyszczoną przepustnicę to adaptuje się do "głupot".
Komputer to nie jest lekarstwo na wszystko !
Moim zdaniem jak raz są funkcje zapamiętane to trzeba do nich wrócić
a nie cudować ;)
Czyścic do skutku i jezdzić  po mocnym zasyfieniu i czyścić i jeżdzić.
I zdejmowac klemę z aku
Co tam adoptować jesli komp i przepustnica te same tylko "syf" jest wartością zmienną  8)  :!:


Tytuł: Odp: Adaptacja przepustnicy na VAG u
Wiadomość wysłana przez: raby Niedziela, 03.02.2008, 23:39:38
Cytat: punchoo
skąd mam sobie sczytać ten kąt otwarcia przepustnicy rozumiem, ze pewnie z VAG'a???
tu sie dowiesz:
http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=2606.msg49721#msg49721
http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=1676.msg44172#msg44172


Tytuł: Odp: Adaptacja przepustnicy na VAG u
Wiadomość wysłana przez: punchoo Poniedziałek, 04.02.2008, 21:22:25
Słuchajcie.....

Wydaje mi się, że obroty powoli zaczynają wracać do normy - dzisiaj w pracy zrobiłem sobie adaptację przez odczepienie klemy ale....

Przesiedziałem dzisiaj z 3h na forum VW Polo i zdania są podzielone w stosunku do 1.4AEX.
Po pierwsze czyszczenie u "Nich", zazwyczaj 90% przypadków, polegało na demontażu przepustnicy i dokładnym umyciu, wyczyszczeniu jej benzyną extrakcyjną. I co dalej....
Jakieś 70% robiło adaptację VAG'iem a 30% ominęło ten proces i z czasem po niewielkich przebiegach wszystko wracało do normy.

Kolega "uszek", również wyciągnął przepustnicę i ją wyczyścił benzyną extrakcyjną i bez VAG'owania wszystko wróciło mu do normy.
Słuchajcie postaram się być żywym przykładem z czym to się je. Postaram się wyciągnąć i przeczyścić, bez VAG'owania - zobaczymy co po tygodniu jazdy (ok 200km) to da oprócz wzrostu spalania... ;) :)


P.S.: przy okazji udało mi się znaleźć stronkę, gdzie jest polski opis (instrukcje - również adaptacji) polskiego VAG'a oraz program do zassania : http://www.vag-com.pl/index.htm (http://www.vag-com.pl/index.htm)



Tytuł: Odp: Adaptacja przepustnicy na VAG u
Wiadomość wysłana przez: daniels81 Poniedziałek, 04.02.2008, 22:29:42
Puncho gadałem dzisiaj z Abozem i mówił że też mu sie zadaptowała samoczynnie przepustnica....dochodze do wniosku że jest to chyba najlepszy pomysł z tego co czytam to po adaptacji Vagiem dzieja sie często jakieś kwiatki....tak a marginesie jaki jest alternatywny srodek do STP, chodzi mi o firme???


Tytuł: Odp: Adaptacja przepustnicy na VAG u
Wiadomość wysłana przez: punchoo Poniedziałek, 04.02.2008, 22:36:37
Benzyna ekstrakcyjna i wyciągnięcie przepustnicy - bo jak spsikasz STP do gaźników - to cały syf przejdzie Ci przez silnik i układ wydechowy (przynajmniej tak się dowiedziałem na forum VW Polo i tak zrobie).
STP - wyczyścił mi tylko syf nad łopatkami - po odchyleniu dalej zalega syf.

aboz - ma inny silnik, niz Ja więc....

Są silnik co sie same adaptują a są takie co bez VAG'a ani rusz. Swoim przykładem będę chciał obalić kolejną teorię , ze SEAT to jeden wielki Nieznany Składak.


Tytuł: Odp: Adaptacja przepustnicy na VAG u
Wiadomość wysłana przez: KKKKris Wtorek, 05.02.2008, 11:50:33
Jak przepustnica jest OK to VAGiem adaptuje się odrazu, a bez trzeba troszką pojeździć. Tylko taka jest różnica.


Tytuł: Odp: Adaptacja przepustnicy na VAG u
Wiadomość wysłana przez: punchoo Wtorek, 05.02.2008, 12:39:49
Dzisiaj w pracy wykręciłem przepustnicę i zobaczyłem pod łopatkami WIELKI SYF.
Przemyłem rozpuszczalnikiem ekstrakcyjnym.
Obrotciki dalej chore więc pojeżdżę trochę , żeby wszystko się zgrało.
Koledzy zaproponowali mi jeszcze przeczyszczenie silniczka krokowego - ale na szczęście lub nie nie mieliśmy do niego torksów.
Pytanie moje brzmi czy ruszać ten silniczek czy nie ????


Tytuł: Odp: Adaptacja przepustnicy na VAG u
Wiadomość wysłana przez: Tracer Wtorek, 05.02.2008, 12:40:38
Przeciez czyści sie na zapalonym silniku i syf się spala w komorze spalania silnika.
Konia z rzedem temu kto go znajdzie w tłumiku ; :P  :P  8)
Juz tak wymyslacie teorie o księzycowym pyle co zaciera mechanizm, że mucha nie siada
 :P  :-X
No i chwał, że torxów  nie było . Nic tam nie ma ciekawego.


Tytuł: Odp: Adaptacja przepustnicy na VAG u
Wiadomość wysłana przez: raby Wtorek, 05.02.2008, 13:05:01
Cytat: Tracer
Przeciez czyści sie na zapalonym silniku i syf się spala w komorze spalania silnika.
Cytat: punchoo
wykręciłem przepustnicę i zobaczyłem pod łopatkami WIELKI SYF
wielkieko syfu tak nie wyczyscisz :-X
Cytat: Tracer
No i chwał, że torxów  nie było . Nic tam nie ma ciekawego.
czy ja wiem  :-X
http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=4435.msg54771#msg54771


Tytuł: Odp: Adaptacja przepustnicy na VAG u
Wiadomość wysłana przez: daniels81 Wtorek, 05.02.2008, 19:53:22
Chłopaki takie laickie pytanie: przepustnica nigdy nie była u mnie czyszczona... no i pytanie czy wyciągać ją od razu czy próbować popsikać STP wcześniej i poczekać co będzie :eye:  :-X pytam bo nie mam nawet gdzie wyciągnąć przepustnicy z racji że pod blokiem to miejsce znajda zawsze tylko psy żeby nasrać na środku.....i nie mam za bardzo gdzie się z tym grzebać, ewentulanie mógłby mi ktoś z tym pomóc????? :pub:  :pub: (oczywiście) :pub:  :pub: 


Tytuł: Odp: Adaptacja przepustnicy na VAG u
Wiadomość wysłana przez: punchoo Wtorek, 05.02.2008, 20:17:15
Wyczyścić przez rozebranie - bo pewnie nie była nigdy czyszczona - ja chyba zrobię poradnik do działu Instrukcje


Tytuł: Odp: Adaptacja przepustnicy na VAG u
Wiadomość wysłana przez: daniels81 Środa, 06.02.2008, 08:41:57
super Puncho mam nadzieje ze będzie fotostory :ok:  pzdr no i czekam na instrukcje

Napisano: Wtorek, 05.02.2008, 21:57:14


ja znalazłem jeszcze coś takiego:

http://www.vag-com.pl/adaptacja-przepustnicy.htm (http://www.vag-com.pl/adaptacja-przepustnicy.htm)


Tytuł: Odp: Adaptacja przepustnicy na VAG u
Wiadomość wysłana przez: punchoo Niedziela, 17.02.2008, 10:59:34
Podobnych stron mam równiez kilka - ale tą też widziałem :ok:

Napisano: Środa, 06.02.2008, 14:58:12


--->Czyszczenie przepustnicy na bazie Cordoba 1.4 AEX / Adaptacja<--- (http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=6974.new#new)

Napisano: Środa, 06.02.2008, 19:41:21


Czy mógłby ktoś zrobić instrukcję na Screenach jak zrobić adaptację przepustnicy na VAG'u ???
Wczoraj z daniels81 robiliśmy taką operację i nie wiemy, czy rzeczywiście robiliśmy to dobrze - bo się nic nie zaadaptowało.


Tytuł: Odp: Adaptacja przepustnicy na VAG u
Wiadomość wysłana przez: kondzio84 Poniedziałek, 18.02.2008, 11:49:05
 Abdul, Mam problem. Założyli mi gaz do mojego toledo i od tamtej pory jak zimny silnik to nie da rady jechać ani na benzynie ani na gazie. Powyżej 2500 obrotów tak jakby odcinał sie dopływ paliwa. powidzieli mi że musze wymienić czujnik położenia przepustnicy.


Tytuł: Odp: Adaptacja przepustnicy na VAG u
Wiadomość wysłana przez: punchoo Wtorek, 19.02.2008, 08:34:07
Odczyty z VAG'a u mnie - po załączeniu wentylatora - wskazówka w pionie.

Co mi się nie podoba:

- temp na VAG'u 45,6C - 4 fotka
- kąt otwarcia przepustnicy przy ~1000rpm - 7.1 St


(http://img252.imageshack.us/img252/5388/vag031ne5.jpg)

(http://img254.imageshack.us/img254/1074/vag041bt1.jpg)

(http://img86.imageshack.us/img86/3706/vag021aj8.jpg)

(http://img86.imageshack.us/img86/6885/vag011xt7.jpg)

Czy ktoś z tych odczytów mógłby coś wywróżyć ???


Tytuł: Odp: Adaptacja przepustnicy na VAG u
Wiadomość wysłana przez: daniels81 Wtorek, 19.02.2008, 08:45:29
Hej Punch dzwoniłem do tego serwisu na Armii Krajowej tak jak gadaliśmy i jedynie co się dowiedziałem to że "zapraszają serdecznie na oględziny"  :evil: a przyczyn może być tysiące, wszystkie propozycje co do rozwiązania problemu juz wczęsniej padły...no nic czekam na mądrzejszych....


Tytuł: Odp: Adaptacja przepustnicy na VAG u
Wiadomość wysłana przez: punchoo Wtorek, 19.02.2008, 09:37:48
A czego się spodziewać po ASO ??? Podjadę do Kochanowa do mechanika - gdzie serwisujemy auta - ma tam maszynę diagnostyczną za 60KPLN

Ja obstawiam albo czujnik albo przepustnicę - tylko dlaczego VAG nie pokazuje błędu ???!


Tytuł: Odp: Adaptacja przepustnicy na VAG u
Wiadomość wysłana przez: Shizo Wtorek, 19.02.2008, 10:05:54
Cytat: punchoo
wskazówka w pionie.
Cytat: punchoo
temp na VAG'u 45,6C
jak dla mnie ewidentnie czujnik do podmiany
ps soft poszedł na @


Tytuł: Odp: Adaptacja przepustnicy na VAG u
Wiadomość wysłana przez: KKKKris Wtorek, 19.02.2008, 10:19:10
Jaki masz nr sterownika? Na VAGu jakoś go nie widać (Label file: None). Jeśli jest w VAGu plik *.lbl do sterownika to są trochę bogatsze opisy w okienkach.

Napisano: Wtorek, 19.02.2008, 10:14:33


Cytat: Shizo
jak dla mnie ewidentnie czujnik do podmiany
To jeszcze nie wymieniony?


Tytuł: Odp: Adaptacja przepustnicy na VAG u
Wiadomość wysłana przez: punchoo Wtorek, 19.02.2008, 11:07:24
Przyznam się , ze sam nie wiem dlaczego nie wypluł nr sterownika ?!!
Aczkolwiek jak się wchodzi w kolumnę Engine - to tam u góry podaje nr Sterownika

Napisano: Wtorek, 19.02.2008, 11:05:05


Jaki masz nr sterownika? Na VAGu jakoś go nie widać (Label file: None). Jeśli jest w VAGu plik *.lbl do sterownika to są trochę bogatsze opisy w okienkach.

Napisano: Wtorek, 19.02.2008, 10:14:33


Cytat: Shizo
jak dla mnie ewidentnie czujnik do podmiany
To jeszcze nie wymieniony?


Narazie sprawdzamy wszystkie za i przeciw - może uda mi się jutro wymienic!
Gdzie sprawdzić czy VAG posiada pliki: *.lbl


Tytuł: Odp: Adaptacja przepustnicy na VAG u
Wiadomość wysłana przez: KKKKris Wtorek, 19.02.2008, 11:24:39
Cytat: punchoo
Aczkolwiek jak się wchodzi w kolumnę Engine - to tam u góry podaje nr Sterownika
Tam zawsze poda, ale jak nie ma dla niego pliku z rozszerzeniem lbl to na dalszych ekranach już będzie Label file: None. Pliki są w katalogu VAG\labels czy jakoś tak. Przeważnie nazwa pliku jest podobna do nr sterownika. Kiedyś ściągałem je z RossTecha. Można też brakujące przekopiować z innego VAGa.


Tytuł: Odp: Adaptacja przepustnicy na VAG u
Wiadomość wysłana przez: punchoo Wtorek, 19.02.2008, 12:24:22
Byłem przed chwilą u mechanika - i najbardziej nurtują go te różnice temperatur.
Podpowiedział mi , zeby odłączyć wentylator i zagrzać wg VAG do 90C i powinno wtedy zaadoptować.
Temperatura do adaptacji WYMAGANA :!:


Tytuł: Odp: Adaptacja przepustnicy na VAG u
Wiadomość wysłana przez: KKKKris Wtorek, 19.02.2008, 12:30:14
Cytat: punchoo
Temperatura do adaptacji WYMAGANA
wymagana czy nie ja zawsze czekam, aż się zagrzeje.
Cytat: punchoo
Podpowiedział mi , zeby odłączyć wentylator i zagrzać wg VAG do 90C i powinno wtedy zaadoptować.
Albo wywali płyn i uszczelkę pod głowicą.. Jeśli deska pokazuje 90 i w tym czasie włącza się wentylator to ja bym nie ryzykował. Dwa elementy wskazują na roboczą temp silnika. Deska i wentylator. Raczej do VAGa idzie złe wskazanie. Wymień czujnik i dopiero grzej samochód.


Tytuł: Odp: Adaptacja przepustnicy na VAG u
Wiadomość wysłana przez: raby Wtorek, 19.02.2008, 15:35:36
wymien ten czujnik wreszcie! tylko nie kupuj zamiennikow.


Tytuł: Odp: Adaptacja przepustnicy na VAG u
Wiadomość wysłana przez: KKKKris Wtorek, 19.02.2008, 18:26:58
No to wpiszę co mi nie pasi w tych fotkach. Gr 0 poz 2 i gr 1 poz 2. Powinny być takie same. Chyba, że robione w dłuższym odstępie czasu. Gr 3 poz 3 o ile mnie wiedza nie myli powinno być ok 5st. Większy kąt sugeruje, że przepustnica wymaga czyszczenia - chyba, że wpływ na to ma temperatura - za niska. Zastanawiają mnie opisy gr2 poz 2 i gr 3 poz 2. To samo, a inne wartości.
Szukałem u siebie pliku do silnika AEX ale niestety nie mam. Chyba, że przeoczyłem.

Napisano: Wtorek, 19.02.2008, 18:23:09


I jeszcze jedno gr5 poz 3. Coś się tam zmienia jak dodsz gazu? Czy cały czas 1?


Tytuł: Odp: Adaptacja przepustnicy na VAG u
Wiadomość wysłana przez: punchoo Środa, 20.02.2008, 09:51:04
Opcji z jedynkami nie sprawdzałem nie miał kto pomóc - będę miał na jutro czujnik - to zacznę od czujnika. W razie jakby co to dalej będę pytał.

Gr 00 - nie zdążyłem Zescreenowac - tam są wartości

Napisano: Wtorek, 19.02.2008, 18:38:35


Sytuacja opanowana - czujnik temperatury cieczy - wymieniony <--- po małym tuningu.
Bez adaptacji obroty wróciły do normy. Zobaczymy jeszcze jak powrót do domu z pracy.

Czujnik kosztował mnie 17PLN.  Problem jest taki, że oryginalny czujnik który siedział w aucie różni się od obecnych w sprzedaży i jest nieosiągalny. Po małym tuningu udało się włożyć nowy.

Nie podpinałem jeszcze pod VAG'a - ale nic na siłę - zobaczymy co będzie się działo do jutra.


Tytuł: Odp: Adaptacja przepustnicy na VAG u
Wiadomość wysłana przez: daniels81 Środa, 20.02.2008, 13:40:57
No Punch wreszcie ale sie chyba najadłeś nerwów przez to czyszczenie przepustnicy, walnij wynik z vaga jak bedziesz miał czas..pozdro


Tytuł: Odp: Adaptacja przepustnicy na VAG u
Wiadomość wysłana przez: punchoo Środa, 20.02.2008, 14:50:40
Jutro postaram sie zrobić wyniki takie jak wcześniej.
Dzisiaj się zatankuje pod korek - żeby się załamac jakie było spalanie.
Czujnik temperatury tez mi zrzarł wiele nerwów - żeby go zamontować.
Ale osiągi auta były bezcenne - nie jednego "kopciucha" bym wciągnął nosem ;)
Teraz mniej więcej wiem na czym polega "chip rezystor" ;D


Tytuł: Odp: Adaptacja przepustnicy na VAG u
Wiadomość wysłana przez: raby Środa, 20.02.2008, 15:25:36
punchoo, wstaw fotke czujnika i opisz co musiales "tuningowac" :-\


Tytuł: Odp: Adaptacja przepustnicy na VAG u
Wiadomość wysłana przez: punchoo Czwartek, 21.02.2008, 09:18:04
Zrobię to bo mam jeszcze drugi zapasowy więc teorię oprę na jednym nowym i drugim oryginalnym starym z którego zapożyczyłem gumową uszczelke

Napisano: Środa, 20.02.2008, 18:08:24


W dziale z instrukcjami są screeny z VAG'a na dobrych nastawach.
Obroty na biegu jałowym 720rpm, temp załączania wentylatora ~90C
Kąt otwarcia przepustnicy 4.5 St

http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=6974.0 (http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=6974.0)

Co do czujników temperatury sprawa wygląda tak:

Po lewej nowy czujnik po prawej oryginalny

Czerwony pasek to miejsca w którym powinien być gumowy oring:

(http://img245.imageshack.us/img245/3260/czujnik011br1.jpg)

Należało przenieść gumowy oring, na czubek nowego czujnika, a żółty pod spód metalowej części. Bez tych czynności czujnik nawet po zablokowaniu zawleczką latał swobodnie i można go było wyciągnąć ręką.

(http://img182.imageshack.us/img182/5277/czujnik021mz8.jpg)


Tytuł: Odp: Adaptacja przepustnicy na VAG u
Wiadomość wysłana przez: Tracer Czwartek, 21.02.2008, 10:02:23
Trzeba było od razu od czujnika zacząć jak VAG pokazał a nie od adaptacji  :P
Adaptacja to jest ostateczność !!!
 :!: PRZEPUSTNICY NIE TRZEBA ZDEJMOWAĆ ŻEBY JĄ WYCZYŚCIĆ :!:
Podstawowa zasada jak u lekarzy NIE SZKODZIĆ :!:


Tytuł: Odp: Adaptacja przepustnicy na VAG u
Wiadomość wysłana przez: punchoo Czwartek, 21.02.2008, 10:37:47
Po demontarzu masz pewność , że wyczyścisz dokładnie. :!:  :!:  :!:
Czujnik działał przed spryskaniem STP w Spray :!:


Tytuł: Odp: Adaptacja przepustnicy na VAG u
Wiadomość wysłana przez: raby Czwartek, 21.02.2008, 11:05:57
Cytat: punchoo
Po lewej nowy czujnik po prawej oryginalny
z tym ze oryginalny jest taki jak ten po lewej, cos namieszales :-\


Tytuł: Odp: Adaptacja przepustnicy na VAG u
Wiadomość wysłana przez: aboz Czwartek, 21.02.2008, 11:44:58
Cytat: punchoo
Czujnik działał przed spryskaniem STP w Spray :!:
Czy aby napewno, skoro wskazania na zegarach, na walniętym czujniku były właściwe. Poza tym co ma czyszczenie przepustnicy do uszkodzenia czujnika temperatury?


Tytuł: Odp: Adaptacja przepustnicy na VAG u
Wiadomość wysłana przez: punchoo Czwartek, 21.02.2008, 14:27:02
Cytat: punchoo
Po lewej nowy czujnik po prawej oryginalny
z tym ze oryginalny jest taki jak ten po lewej, cos namieszales :-\

Przecież budowa tych czujników juz na pierwszy rzut oka jest inna a ja miałem w oryginale taki jak ten po prawej :!:

aboz - może to był zbieg okolicznosci - ale obroty się zrypały po Naszych czyszczeniach.


Tytuł: Odp: Adaptacja przepustnicy na VAG u
Wiadomość wysłana przez: aboz Czwartek, 21.02.2008, 14:32:38
Cytat: punchoo
może to był zbieg okolicznosci - ale obroty się zrypały po Naszych czyszczeniach.
Żaden zbieg okoliczności. Pracował na brudnej przepustnicy i zwalonym czujniku. Po wyczyszczeniu, czujnik oszukiwał ECU i stąd te problemy. Tak to jest, że jak jest kilka rzeczy zepsutych, a naprawisz jedną to dalej będzie się kisić. Dopiero wyeliminowanie wszystkich przyczyn awarii, przywraca wszystko do normy.


Tytuł: Odp: Adaptacja przepustnicy na VAG u
Wiadomość wysłana przez: raby Czwartek, 21.02.2008, 14:33:46
Cytat: punchoo
Przecież budowa tych czujników juz na pierwszy rzut oka jest inna a ja miałem w oryginale taki jak ten po prawej
no to ciekawa sprawa :-\
sie nie dziwie ze nie mogles takiego dostac

ktos jeszcze ma taki dziwny czujnik jako ogyginalny?


Tytuł: Odp: Adaptacja przepustnicy na VAG u
Wiadomość wysłana przez: Tracer Czwartek, 21.02.2008, 15:50:12
Ja mam :P


Tytuł: Odp: Adaptacja przepustnicy na VAG u
Wiadomość wysłana przez: Shizo Czwartek, 21.02.2008, 22:55:40
ja pewno też i oby się nie zepsuł :huh:


Tytuł: Odp: Adaptacja przepustnicy na VAG u
Wiadomość wysłana przez: pa84 Piątek, 22.02.2008, 13:01:13
wczoraj jak kupiłem w aso czujnik hella według wszystkich katalogów to orginal i tak twierdzą w aso to wygloda tak jak ten po lewej dziś juz sam zgłupiałem i zadzwoniłem do aso z zapytaniem o ta gumkę powiedziano mi ze kiedyś je stosowano jak płyny w chłodnicy były chierowe teraz sie tego nie stosuje zaczołem sie zastanawiać moze i mi podróbe wcisneli zadzwoniłem do aso w warszawie i powiedzial mi to samo zaczolem sprawdzać znowu w katalogach numer który jest wybity na plastiku i zgadza sie (etka, IC katalog, aso, i znajomy co prowadzi sklep motoryzacyjny tu również sprawdzałem ) taki numer mam wybity VAG 357 919 501A 


Tytuł: Odp: Adaptacja przepustnicy na VAG u
Wiadomość wysłana przez: punchoo Piątek, 22.02.2008, 13:54:45
Obydwa czujniki na zdjęciach wyżej mają to samo oznaczenie.
Jak wymienisz u siebie to daj znać jaki miałeś - gdybyś miał problem to zrób tak jak ja pisałem. I zaopatrz się w 1L Borygo - bo napewno coś Ci wyleci.


Tytuł: Odp: Adaptacja przepustnicy na VAG u
Wiadomość wysłana przez: pa84 Piątek, 22.02.2008, 13:59:02
juz wymieniłem wczoraj i byl identyczny prawie, mial srebny plastki tylko i bez tej gumki był


Tytuł: Odp: Adaptacja przepustnicy na VAG u
Wiadomość wysłana przez: punchoo Piątek, 22.02.2008, 14:00:15
Kolejny raz wychodzi na to , że SEAT to składak ;D


Tytuł: Adaptacja przepustnicy PV 2.5
Wiadomość wysłana przez: qrdoopel Piątek, 13.06.2008, 19:39:40
Witam
Czy może mi ktoś podpowiedzieć jak zrobić adaptację przepustnicy przy pomocy programu Polski VAG 2.5?
Wiem, że mogę to zrobić za pomocą VAG-a 409-1, ale niestety nie chce mi się on połączyć ze sterownikiem silnika. Z wszystkimi innymi się łączy.
Z góry dzięki za info.

edit by daniels: używaj opcji szukaj :!:

Jak bym nie szukał to bym nie pisał. Adaptacja jest świetnie opisana, ale nie dla programu Polski VAG 2.5. No chyba, że źle szukam.


Tytuł: Odp: Adaptacja przepustnicy na VAG u
Wiadomość wysłana przez: stryker2 Niedziela, 12.10.2008, 10:57:56
Po 2 miesiacach prob udalo mi sie wrescie zrobic adaptacje vag'iem :-)
Przyczyna braku adaptacji bylo za mocne naciagniecie linki gazu ktore idzie do przepustnicy.
Trzeba bylo taka gumke co idzie w lince poluźnic i dac zaczep pare milimetrow wyzej. ABy linka nic nie naciagala a przepustnica byla w najbardziej skrajnej pozycji ;-).
PO tym adaptacja poszla odrazu na zimnym silniku :-) za pomoca VAG'a ;-) wpisywalem kody 098 ...
Jak cos moge zrobic dla chetnych fotke co i jak trzeba zrobic :-)
pozdrawiam


Tytuł: Odp: Adaptacja przepustnicy na VAG u
Wiadomość wysłana przez: pa84 Niedziela, 12.10.2008, 18:48:40
a ja słyszałem ze adaptacje robi sie na rozgrzanym silniku i robi sie ja po czyszczeniu tzn po odłaczeniu od samochodu


Tytuł: Odp: Adaptacja przepustnicy na VAG u
Wiadomość wysłana przez: raby Niedziela, 12.10.2008, 19:29:48
Cytat: pa84
a ja słyszałem ze adaptacje robi sie na rozgrzanym silniku i robi sie ja po czyszczeniu tzn po odłaczeniu od samochodu
adaptacje robi sie na wszystkim podlaczonym w samochodzie
o ile pamietam to nawet silnika sie nie odpala


Tytuł: Odp: Adaptacja przepustnicy na VAG u
Wiadomość wysłana przez: aboz Niedziela, 12.10.2008, 19:32:48
Koledze zapewne chodzi o to, że adaptacją jest konieczna, jak zdejmiesz przepustnicę i założysz ją z powrotem.


Tytuł: Odp: Adaptacja przepustnicy na VAG u
Wiadomość wysłana przez: Tracer Niedziela, 12.10.2008, 19:36:24
Ja odłączałem przepustnicę i nigdy jej nie adoptowałem .
Sprawdzone dla sterownika silnika ALM.
Adaptacja była konieczna gdy wymieniłem ją na inną ,z inną literką na końcu
oznaczenia.
Prawdą jest ze do adaptacji silnik ma byc zagrzany.
Silnika się nie odpala ale stacyjke się załącza.


Tytuł: Odp: Adaptacja przepustnicy na VAG u
Wiadomość wysłana przez: pa84 Niedziela, 12.10.2008, 19:42:42
ja wcale nie pisałem ze silnik ma byc odpalony :nonono: i tak jak Tracer napisał ja tez na swoim silniku nie mam potrzeby robic adaptacji nawet jak ja odłaczę sama sie ustawia po paru km, teoretycznie trzeba zawsze robic adapatacje tylko wtedy jak sie ja odłaczy albo wymieni


Tytuł: Odp: Adaptacja przepustnicy na VAG u
Wiadomość wysłana przez: Tracer Niedziela, 12.10.2008, 20:02:29
To żeby robic po każdym odłaczeniu, to jest woda na młyn warsztatów samochodowych ,a to nie jest koniecznie wydawnie kaski.


Tytuł: Odp: Adaptacja przepustnicy na VAG u
Wiadomość wysłana przez: stryker2 Niedziela, 12.10.2008, 20:21:36
Zgadza sie nie trzeba robic nonstop adaptacji ... ja takowa zrobilem bo autko zakupilem z zachodu. Vag mnie poinformowal ze brak jest adaptacji takowa zrobilem i bledu niema .. tyle.

01087 - Basic Setting Not Performed
            20-10 - Malfunction in Basic Setting - Intermittent


Tytuł: Odp: Adaptacja przepustnicy na VAG u
Wiadomość wysłana przez: KKKKris Niedziela, 12.10.2008, 20:27:28
Cytat: Tracer
To żeby robic po każdym odłaczeniu, to jest woda na młyn warsztatów samochodowych ,
Zgadza się. Nie ma takiej potrzeby. Wykonuje się ją w przypadku wymiany, pojawienia się błędóów, czy po uzasadnionym czyszczeniu, gdy na jałowo był duży kąt otwarcia, a po czyszczeniu znacznie spadł.


Tytuł: Odp: Adaptacja przepustnicy na VAG u
Wiadomość wysłana przez: pa84 Niedziela, 12.10.2008, 21:46:10
To żeby robic po każdym odłaczeniu, to jest woda na młyn warsztatów samochodowych ,a to nie jest koniecznie wydawnie kaski.
Dlatego napisałem teoretycznie


Tytuł: Odp: Adaptacja przepustnicy na VAG u
Wiadomość wysłana przez: JarekF Poniedziałek, 13.10.2008, 14:16:48
Mam podobny problem jak qrdoopel  :huh:
Wkońcu doczekałem się swojego kabla ... Mam oprogramowanie Polski Vag 2.5 i kabel zakupiony u jednego ze sprzedawców z allegro .. Problem polega na tym, że łączę się normalnie ze sterownikiem ABS, czy poduszkami lub licznikiem, kasuje błędy (np. jak sciągałem kierownicę i odpiąłęm poduszkę) ale jest kłopot w połączeniu się z silnikiem  :-\  (w innych autach nie)
Program po 3 próbach łączy się, w opisie sterownika sa "krzaczki" i po paru sekundach się rozłancza i tak w koło  :o
Ktoś wie może o co chodzi, chciałem wyczyścić przepustnicę bo naprawdę jej to potrzebne a w AEE bez adaptacji ani rusz ... Nie chcę ryzykować i czyścić narazie bo jak mi się nie uda połączyć to bedzie lipa  :huh:
Dodam, że polski vag 4,5 nie chce mi współpracować już z tym kablem. Tak samo vag-com ten nowy i w wersji 312 czy jakoś tak ...
Może to wina tego, ze przepustnica jest tak zasyfiona :?: chociaz nie wydaje mi się  :(  Jechać z tym na warsztat  :?:


Tytuł: Odp: Adaptacja przepustnicy na VAG u
Wiadomość wysłana przez: pa84 Wtorek, 14.10.2008, 19:09:15
odepnij radio bo zapewne nie masz firmowego mi tez zrywalo polaczenie jak odpiołem radio po problemie


Tytuł: Odp: Adaptacja przepustnicy na VAG u
Wiadomość wysłana przez: JarekF Wtorek, 14.10.2008, 21:37:26
pa84, możliwe, że to jest jego wina  :ok:  Jutro sprawdzę bo mam oczywiście jak większość ludzi zmostkowany kabelek od podtrzymania pamięci  ;D


Tytuł: Odp: Adaptacja przepustnicy na VAG u
Wiadomość wysłana przez: KKKKris Wtorek, 14.10.2008, 22:09:08
Cytat: JarekF
Tak samo vag-com ten nowy i w wersji 312 czy jakoś tak ...
Co Ty masz za kabelek, że z VAG-COMem nie działa? Spróbuj zmniejszyć szybkość transmisji w ustawieniu portu.


Tytuł: Odp: Adaptacja przepustnicy na VAG u
Wiadomość wysłana przez: JarekF Środa, 15.10.2008, 07:39:19
KKKKris, dokładnie to mam to http://www.motoallegro.pl/item460119419_polski_vag_2_5_usb_obd2_vw_audi_skoda_seat_f_v.html


Tytuł: Odp: Adaptacja przepustnicy na VAG u
Wiadomość wysłana przez: KKKKris Środa, 15.10.2008, 18:39:10
Z tego co wiem to powinien działać z VAG-COM. Może być kwesia na jakim porcie się instaluje. VAG obsługuje tylko COM1 do 4, może tu jest problem, nie wiem jakie obsługuje PL-VAG. Ja używam tylko VAG-COMa, z Polskiego VAGa nie pomogę.


Tytuł: Odp: Adaptacja przepustnicy na VAG u
Wiadomość wysłana przez: pa84 Środa, 15.10.2008, 18:51:00
jarekF podbij wieczorkiem na gg to ci pomoge mam ten sam kabel i ten sam program troche trzeba poprzestawiac tak po 22 sie odezwij albo jutro od 7 do 15


Tytuł: Odp: Adaptacja przepustnicy na VAG u
Wiadomość wysłana przez: JarekF Środa, 29.04.2009, 08:35:43
pa84, odezwę się jutro   ;)  Dodam tylko że próbowałem bez radia, z włączonymi światłami, ogrzewaniem i czym tylko się da (były takie sugestie) z uruchomionym silnikiem i nie .... Nic ... tylko pyknie sobie raz komputerek i tyle.
Zauważyłem również, że jednak w seacie nie chce mi się łączyć z licznikiem  :o  ... Mam nadzieję, że nie będę zmuszony do zmiany kompa  :huh:

Napisano: Środa, 15.10.2008, 22:42:35


O .. widzę, że ostatnim który miał problemy znów byłem ja  :ok:  ..

Trochę minęło więc powiem co tam nowego  :P  Udało mi się połączyć kabelek z vag-com'em 2 coś tam i 3.11 czy jakoś tak  ;)

Mogę spokojnie wejść wszędzie, nie ma błędów ale podczas wejścia w bloki pomiarowe wg instrukcji wpisuje (teraz nie pamiętam) ale prawdopodobnie 001  i nastawy podstawowe i ... nic  :huh:

Nic się nie robi, nic nie wyświetla tylko napięcia i inne tam jeszcze parametry :huh:  .... Żadnego komunikatu typu adapt. trwa .. poprostu nic. Robię coś źle czy to może być winną np uszkodzenia sterownika silnika?
Coś w tym stylu jak na screenach tutaj http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=9633


Tytuł: Odp: Adaptacja przepustnicy na VAG u
Wiadomość wysłana przez: matii Środa, 29.04.2009, 11:53:43
A próbowałeś Polskim Vagiem :-X


Tytuł: Odp: Adaptacja przepustnicy na VAG u
Wiadomość wysłana przez: JarekF Środa, 29.04.2009, 11:57:45
Polski Vag nie łączy się w ogóle ze sterownikiem silnika  :-\  Dlatego padają podejżenia, że sterownik jest walnięty  :huh:

No chyba, że wersja 4.9 coś by pomogła ale nie posiadam takowej z żadną witaminką  :-X


Tytuł: Odp: Adaptacja przepustnicy na VAG u
Wiadomość wysłana przez: stryker2 Środa, 29.04.2009, 19:26:29
JarekF, a wpisz 098


Tytuł: Odp: Adaptacja przepustnicy na VAG u
Wiadomość wysłana przez: KKKKris Środa, 29.04.2009, 19:43:35
Nie wiem, czy dobrze tłumaczę, ale nastawy podstawowe to nie adaptacja.


Tytuł: Odp: Adaptacja przepustnicy na VAG u
Wiadomość wysłana przez: JarekF Czwartek, 30.04.2009, 09:02:30
No to tak ... Podłączyłem właśnie na szybkiego pod pracą do kompa ... Wyszły mi taie błędy które oczywiście skasowałem  ;)  ... Wiem, że temp. nie była taka jak potrzeba ale wstępnie tylko sprawdzałem co się dzieje z autem ... No i ustawiając 001 oraz 098 nic, ciągle w lewym górnym rogu napis próbkowanie, wartość 2.2 - 2.3 i kręcąca się kreska. Dwie próby nic nie dały.
Teraz pytanie: Możliwe jest że przepustnica jest już zasyfiona i dlatego to nie daje żadnej różnicy. Ale ... Czy przepustnicę naprawdę słychać jak się ustawia? Może to próbkowanie (nie znika nawet po minucie) coś znaczy? nie wiem już ....
(http://images43.fotosik.pl/114/9cc6fb98f1ae2416m.jpg) (http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=9cc6fb98f1ae2416) (http://images48.fotosik.pl/114/075f5222ec6b693am.jpg) (http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=075f5222ec6b693a) (http://images38.fotosik.pl/110/27e7dd0803e46a0em.jpg) (http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=27e7dd0803e46a0e) (http://images47.fotosik.pl/115/f3c0aacfbb10ccbcm.jpg) (http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=f3c0aacfbb10ccbc)



Tytuł: Odp: Adaptacja przepustnicy na VAG u
Wiadomość wysłana przez: raby Czwartek, 30.04.2009, 21:49:12
Cytat: JarekF
Czy przepustnicę naprawdę słychać jak się ustawia?
z tego co pamietam z ASO to slychac bylo klikanie


Tytuł: Odp: Adaptacja przepustnicy na VAG u
Wiadomość wysłana przez: Semir Czwartek, 30.04.2009, 22:54:59
Cytat: JarekF
Możliwe jest że przepustnica jest już zasyfiona i dlatego to nie daje żadnej różnicy. Ale ... Czy przepustnicę naprawdę słychać jak się ustawia?
Ja tam się w żadnego VAG'a nie bawię. Zdjąłem filtr, odkręciłem przepustnicę, wyczyściłem, skręciłem, i sama się zaadoptowała. Przepustnica gra!


Tytuł: Odp: Adaptacja przepustnicy na VAG u
Wiadomość wysłana przez: JarekF Sobota, 02.05.2009, 14:27:27
Coś mam przeczucie, że skończy się na wymianie przepustnicy ... Zero reakcji na Vag 311.2 , zero reakcji na odpięcie wtyczki od silniczka krokowego, normalnie nic, jakby elektronika jej nie dotyczyła ... Zdemontowałem, wyczyściłem i nadal 1150 obr./min ...
A co do samego czyszczenia to wiem tylko, że w tym silniku nie ma sensu ściągania przepustnicy bo gardziel ma długość ok 10 cm, jest idealnie prosta i wszędzie dojdzie się palcem. Cały syf leży w kolektorze, którego demontować zamiaru nie mam (gdzie się udało to sięgnąłem)  ;)


Tytuł: Odp: Adaptacja przepustnicy na VAG u
Wiadomość wysłana przez: witek1965 Poniedziałek, 02.11.2009, 22:15:17
Czy w silnikach AUD adaptację przepustnicy wykonuje się tak samo?

wybierasz 01 - silnik
Bloki pomiarowe - 08
grupę "098"


[Przełącz na Nastawy - 04]

Po przełączeniu na Nastawy podstawowe w górnym, prawym polu ekranu pojawi się informacja:
"Adapt. trwa" i rozpocznie się proces adaptacji. Można będzie również usłyszeć pracę przepustnicy i zauważyć jak zmieniają się pewne wartości wyświetlane przez program VAG-COM.
System należy pozostawić w nastawach podstawowych przez około 30 sekund, po czym można ponownie przełączyć na :

[Bloki pomiarowe - 08]


Tytuł: Odp: Adaptacja przepustnicy na VAG u
Wiadomość wysłana przez: toczi18 Wtorek, 23.03.2010, 09:48:58
Witam,
a czy w toledo z silnikiem 1.6 o symbolu bodajże 1F na jednopunkcie tez należy wykonać adaptację? Niektórzy piszą, że czyszczą, skręcają i działa... Jak to jest w moim przypadku?

Pozdrawiam i dziękuję za odpowiedź ;)


Tytuł: Odp: Adaptacja przepustnicy na VAG u
Wiadomość wysłana przez: raby Wtorek, 23.03.2010, 20:29:50
cos mi sie wydaje ze odpiecie klemy a pozniej przypalowanie mu wystarczy :-X


Tytuł: Odp: Adaptacja przepustnicy na VAG u
Wiadomość wysłana przez: lukaszd82 Czwartek, 08.04.2010, 11:01:42
I jak jest z tą adaptacją przy silniku 1F? Trzeba było adaptować czy też nie? Sam jestem przed czyszczeniem przepustnicy więc warto by było wiedzieć :P


Tytuł: Odp: Adaptacja przepustnicy na VAG u
Wiadomość wysłana przez: KKKKris Czwartek, 08.04.2010, 12:32:21
Wyczyść i można jeździć.


Tytuł: Odp: Adaptacja przepustnicy na VAG u
Wiadomość wysłana przez: punchoo Czwartek, 08.04.2010, 19:15:36
Z zaprzyjaźnionego forum - adaptacja bez elektroniki (VAG'a):

Cytuj
Po pierwsze odłącz klemę dodatnia na 5min potem ja podłącz.
Potem wciśnij pedał gazu do oporu i przekręć kluczyk w stacyjce tylko raz nie zapalając silnika, potrzymaj tak z 20-30sekund i puść pedał i wyłącz zapłon.
Następnie zrób to samo jeszcze raz, po 20-30 sekundach puść gaz i włącz silnik i go przegaruj do 3000 obrotów i powinna się ustawić.


Tytuł: Odp: Adaptacja przepustnicy na VAG u
Wiadomość wysłana przez: lukaszd82 Piątek, 09.04.2010, 11:50:08
Wielkie dzięki Panowie, jak tylko znajdę więcej czasu to przeczyszczę przepustnicę.


Tytuł: Odp: Adaptacja przepustnicy na VAG u
Wiadomość wysłana przez: radzio Piątek, 18.06.2010, 20:35:37
Witam wszystkich.. mam problem z wolnymi obrotami na rozgrzanym silniku oscylujią w granicach 600-650, wrzystko było by ok ale na postojiu po zapaleniu świateł,włączeniu szyby i tak dalej ładowanie spada ponirzej 12v co sprawia że silnik przechodzi w stan awaryjny i obroty wskakujią na 1000 obr/min .Mój silnik to 1,6 16v 77kw przepustnica czysta po kalibracji .Czy można podłanczajiąc pod vaga podnieść obroty na poziomie 800 obr/min a silnik to AZD. Ma ktoś jakieś sugestie. :-\


Tytuł: Odp: Adaptacja przepustnicy na VAG u
Wiadomość wysłana przez: estepe Środa, 16.02.2011, 22:59:57
Cześć.
Mam problem z przepustnica.
Wyczyściłem ją ponieważ od kilku dni pływają obroty od 1100 do 1700 tak jakbym ciągle przegazowywał. Biegu jałowego nie ma w ogóle. Wyczyściłem dokładnie przepustnice, zrobiłem adaptację Vagiem 311 ( było słychać , że się nastawia ) ale po odpaleniu dalej to samo. Tak jakby nie przyjmowała ustawień. Dodam , że kąt otwarcia przepustnicy z odczytu na Vagu wynosi od 8 do 11*. Przepustnica była kupiona niecały rok temu. Już do wymiany ? Jak sądzicie ?

Napisano: Niedziela, 13.02.2011, 19:07:32


koledzy mam takie odczyty na Vagu , czy to moze być źle ustawiony zapłon (http://img834.imageshack.us/img834/9769/blokipomiarowe.th.jpg) (http://img834.imageshack.us/i/blokipomiarowe.jpg/) (http://img545.imageshack.us/img545/535/blokipomiarowe1.th.jpg) (http://img545.imageshack.us/i/blokipomiarowe1.jpg/) (http://img403.imageshack.us/img403/2268/blokipomiarowe2.th.jpg) (http://img403.imageshack.us/i/blokipomiarowe2.jpg/)




Tytuł: Odp: Adaptacja przepustnicy na VAG u
Wiadomość wysłana przez: JarekF Czwartek, 17.02.2011, 07:20:58
Przy temperaturze 13 st. wiele nie zdziałasz  :-X   :eye:


Tytuł: Odp: Adaptacja przepustnicy na VAG u
Wiadomość wysłana przez: estepe Czwartek, 17.02.2011, 08:47:06
Cytat: JarekF
Przy temperaturze 13 st. wiele nie zdziałasz  :-X   :eye:
to mnie właśnie zastanawia bo temp silnika pokazuje mi w grupie 002 w ostatniej pozycji ;/ nie wiem czemu tak. Silnik był rozgrzany przy tych pomiarach.


Tytuł: Odp: Adaptacja przepustnicy na VAG u
Wiadomość wysłana przez: JarekF Czwartek, 17.02.2011, 09:24:28
to te 13 st od czego będzie  :-\  temp powietrza zasysanego czy co  :-\  tak w ciemno bijąc - zmienią się wskazania w grupie pierwszej jak odepniesz czujnik temp.?


Tytuł: Odp: Adaptacja przepustnicy na VAG u
Wiadomość wysłana przez: raby Czwartek, 17.02.2011, 09:57:22
temp. ok,  80st
a co masz za przepustnice? zamiennik jakis?


Tytuł: Odp: Adaptacja przepustnicy na VAG u
Wiadomość wysłana przez: estepe Piątek, 18.02.2011, 19:10:57
Cytat: raby
a co masz za przepustnice? zamiennik jakis?
przepustnice mam oryginalna, używana kupiłem ale sprawna. Byłem dziś na regulacji zapłonu, wrzucę później screeny z Vaga troche sie poleprzylo ale szarpie czasami autem.

Napisano: Czwartek, 17.02.2011, 19:01:43


Byłem dziś znowu u mechanika bo obroty dalej świruja, Vag pokazuje takie coś ale auto nie ma w ogole mocy... obroty spadaja. Ogólnie to ustawili niby zapłon ale nie wiedza jak to zrobic na Vagu (ja pier... ) nie mam juz siły do tego. Może ktoś mi powie jak to zrobić ? albo zna warsztat w katowicach albo obok gdzie można to zrobic ( w Seacie tak mi ustawili, że co światła auto gasło ;/ )
(http://img267.imageshack.us/img267/3987/93849863.th.jpg) (http://img267.imageshack.us/i/93849863.jpg/) (http://img23.imageshack.us/img23/1374/bl1i.th.jpg) (http://img23.imageshack.us/i/bl1i.jpg/)


Tytuł: Odp: Adaptacja przepustnicy na VAG u
Wiadomość wysłana przez: szwej1984 Środa, 21.03.2012, 18:58:38
 :arrow: siemka mam pytanie czy mieliscie problem taki ze wagiem nie da sie podłączyć bo wyskakuje brak komputera w aucie co komputer padł  czy kable mają zwarcie albo taki elektryk odpiszcie :-\


Tytuł: Odp: Adaptacja przepustnicy na VAG u
Wiadomość wysłana przez: Red Środa, 21.03.2012, 20:44:24
estepe,  a możesz dać adres tego mechanika? Ja robiłem autko w Katowicach na osiedlu Paderewskiego ale nie wiem czy dadzą sobie z tym radę niby specjalizują się w VAG ale...


Tytuł: Odp: Adaptacja przepustnicy na VAG u
Wiadomość wysłana przez: Karenz Sobota, 25.01.2014, 00:20:38
Czy oprócz adaptacji przepustnicy trzeba coś robić ?
przed adaptacją zrobiłem reset wszystkich ustawień (00 w adaptation )
potem normalnie adaptacje przepustnicy

niestety po tej operacji jest tragedia gaśnie hamuje jest dużo gorzej niż było


Tytuł: Odp: Adaptacja przepustnicy na VAG u
Wiadomość wysłana przez: tymooteusz Sobota, 15.10.2022, 16:06:05
Panowie, pojechałem dzisiaj w teren, zaparkowałem auto .. no i już nie mogę wrócić do bazy.
Silnik nie  chce się uruchomić.
Podpiąłem VAGa pod komputer, rzygnął błędami jak na poniższym ekranie.
POMOCY :) 

Pacjent Seat Cordoba 1998 1.4 benzyna 44kw 60KM, kod silnika APQ


---
VAG-COM Version: Release 409.1-S

Control Module Part Number: 6K0 906 027 J
  Component and/or Version: MOTRONIC MP 9.0    S038
           Software Coding: 0261204844
            Work Shop Code: 1037359163
2 Faults Found:
01087 - Basic Setting Not Performed
        20-10 - Malfunction in Basic Setting - Intermittent
17978 - Shareware Version. To Decode all DTCs
        P1570 - 35-10 - Please Register/Activate - Intermittent
---