Tytuł: Silnik gaśnie i jest mułowaty na benzynie Wiadomość wysłana przez: szymon79 Wtorek, 26.09.2006, 11:16:24 Witam
Mam Ibize 1,4i SE z '98 z LPG sekwencja. Od samego poczatku zakupu autka mialem problemy z wolnymi obrotami, falowaly a czasem przy dojezdzaniu do skrzyzowania silnik zgasł. Po wyczyszczeniu przepustnicy zazwyczaj pomagalo i bylo OK. Niedawno dollozylem LPG i zaczely sie problemy. Silnik jak jest zimny rano to po odpaleniu: 1. OD razu zgasnie i trzeba go zapalic jeszcze raz. 2. Po 2 odpaleniu dziala ale jak dodam gazu to obroty spadaja i gasnie. 3. Po 3 odpaleniu czasami zgasnie jeszcze raz a czasami ju zdiala ok Natomiast silnik jest mułowaty na benzynie(szczegolnie jak jest zimny) i przerywa, zysuje wiecej mocy dopiero powyzej 2600 obr i nagle dostaje dopalania. Generalnie jak dodam gazu to najpierw obroty siaga w dól a potem rosna tyle ze mułowato. Jak sie rozgrzeje to jest lepiej ale dalej mułek. Przed gazem tego nie było. Na gazie chodzi super! Oto co było robione juz: 1. WYczyszczona przepustnica i adaptacja VAGiem 2. Wymieniony czujnik temp oraz termostat Sonda lambda podlaczona jest caly czas ale komputer gazowy z niej nie korzysta. Gaz podlaczony na zasadzie: Na LPG przelacza sie automatycznie po osiagnieciu 1500 obr oraz teperaturze silnika >30 stopni. Nie wiem co jest grane, Od gazu gosciu tłumaczyl mi ze to wina LAMBDA zze ma odczyty z gazu i jak wlaczam na benzynie to ma zly sklad mieszanki. I zebym oidlaczyl sonde na dobre lub zalozył przekaznik zeby nie dzialala na gazie a tylko na benzynie. Myslalem tez czy silniczek krokowy ale jak auto jest na gazie lub jest rozgrzane to chodzi fajnie. Zreszta rozbieralem jzu i wszystko bylo czyste. Wg gaziarza LPG nie ingeruje w komp pokladowy, ma swoj komp i jedynie jest zczytywany sygnal z wtrysków. Jezel;i chodzi o gasniecie to pierwszys raz mi sie tak dzieje, przed gazem nie bylo takich probvlemow, co najwyzej falowanie oborotow ale czyszczenie zaltwialo sprawe. Prosze o pomoc bo juz nie wydalalm z tym autem. Pozdrawiam Szymon Tytuł: Silnik gaśnie i jest mułowaty na benzynie Wiadomość wysłana przez: punchoo Wtorek, 26.09.2006, 17:30:57 Niebardzo Ci kolego pomogę w temacie ale:
1. Nienapisałeś jaki masz silnik - oznaczenie, moze to coś by pomogło 2. Jak się rozglądałem za LPG - to niepolecali mi sekwencji do mojego modelu Cordi 1.4 AEX '97 3. Zapraszamy na spota w KRAKOWIE : ---> ZAPROSZENIE <--- (http://www.klubseata.pl/forum/index.php?topic=2416.0&start=0) Tytuł: Silnik gaśnie i jest mułowaty na benzynie Wiadomość wysłana przez: szymon79 Wtorek, 26.09.2006, 18:17:12 Silnik 1,4 SE ale nie wiem dokladnie jaki to.
No coż , nie mialem wielkiego wyboru, tylko sekwencja (kolektor plastikowy), przynajmniej tak mi mowili we wszystkich punktach w ktorych pytalem. Dowiedzialem się ze musze wstawic przekaznik na sonde lambda ( zeby zczytywala na benzynie a byla wylaczona na gazie) i to powinno zalatwic moj problem. Bo cos tam sie gubi sonda jak jezdzi na gazie potem na benzynie i daltego rano nie moze ustalic skladu bo ma inny odczyty z jazdy gazem caly dzien. Dzisiaj odpialem sonde lambda na benzynie to zaczal wariowac na wolnych obrotach i byl taki mol ze na prostej na 2 biegu nie dal rady. Na gazie zadnych zmian, zreszta gaziarz mowil mi ze nie korzysta z sondy gaz. Jak myslicie , czy to moze byc wina ? Tytuł: Silnik gaśnie i jest mułowaty na benzynie Wiadomość wysłana przez: Martini Wtorek, 26.09.2006, 18:59:09 Cytat: "szymon79" wstawic przekaznik na sonde lambda nie masz żadnego emulatora sondy ??Tytuł: Silnik gaśnie i jest mułowaty na benzynie Wiadomość wysłana przez: szymon79 Wtorek, 26.09.2006, 19:23:08 Cytat: "Martini" Cytat: "szymon79" wstawic przekaznik na sonde lambda nie masz żadnego emulatora sondy ??nie mam emulatora, gaziarz powiedzial ze do gazu nie podlacza bo nie musi byc Tytuł: Silnik gaśnie i jest mułowaty na benzynie Wiadomość wysłana przez: SMERU Wtorek, 26.09.2006, 19:40:16 napisz jaka masz instalke gazu - firme, model.
Tytuł: Silnik gaśnie i jest mułowaty na benzynie Wiadomość wysłana przez: woj Wtorek, 26.09.2006, 21:11:45 Jakieś Ci dziwne rzeczy gaziarz mówi. Sonda przy sekwencji jest jaknajbarzdziej potrzebna tak jak na benzynie. W mojej instalacji jak jest sonda padnięta to nie ma jazdy ani na benzynie ani na gaziorze. To dziwnie jest u Ciebie. Napisz jaką masz instalkę
Tytuł: Silnik gaśnie i jest mułowaty na benzynie Wiadomość wysłana przez: szymon79 Środa, 27.09.2006, 06:30:14 Cytat: "woj" Jakieś Ci dziwne rzeczy gaziarz mówi. Sonda przy sekwencji jest jaknajbarzdziej potrzebna tak jak na benzynie. W mojej instalacji jak jest sonda padnięta to nie ma jazdy ani na benzynie ani na gaziorze. To dziwnie jest u Ciebie. Napisz jaką masz instalkę Instalacja: Reduktor - AG Zbiornik - 34l w kole Wielozawór - Tomasseto Zawór tankowania - Tomasseto Przełacznik centralka - Lecko Ukłąd elektroniczny - STAG Pytalem przed chwila gaziarza i powiedzial ze instalcja nie potrzebuje sondy. Wczoraj jak dolaczylem sonde to na benzynie zwariowal calkowicie, zero mocy a na gazie dzialalo OK tak jak z sonda podpietą. Tytuł: Silnik gaśnie i jest mułowaty na benzynie Wiadomość wysłana przez: raby Czwartek, 28.09.2006, 14:56:57 Cytat: "szymon79" Ukłąd elektroniczny - STAG Jak ktos sie orientuje to niech mnie poprawi ale mi sie wydaje ze to jest badziewie! Skoro jest komputer gazowy to powinien czytac z sondy! Da sie jezdzic bez sondy na gazie ale na benzynie moze byc juz problem. Jedz do elektryka i sprawdz sonde - wydaje mi sie ze to z nia sa problemy. Tytuł: Silnik gaśnie i jest mułowaty na benzynie Wiadomość wysłana przez: Martini Czwartek, 28.09.2006, 15:05:47 Cytat: "szymon79" powiedzial ze instalcja nie potrzebuje sondy sondy jako tako nie potrzebuje ale potrzebuje emulator bo sygnały z sondy też sa brane pod uwage jeśli masz silniczek krokowy na wężu, musi być system kontorli sondy lambda dla pojazdów z silnikami wtryskowymi, ten emulator służy do korekcji składu mieszankiCytat: "szymon79" Ukłąd elektroniczny - STAG który stag-2 ??Tytuł: Silnik gaśnie i jest mułowaty na benzynie Wiadomość wysłana przez: woj Czwartek, 28.09.2006, 23:53:47 Dlaczego nie komplet AG. Ja właśnie taki mam i jestem bardzo zadowolony (ok 120000 km). Przy tego typu układach wtryskowych sonda działa normalnie jak na benzynie. impulsy są pobierane z wtrysków benzynowych i wszystko się odbywa normalnie jak na benzynie (sterownik benzynowy normalnie działa i steruje wtryskami, przepustnicą i kątem wyprzedzenia zapłonu) jak by gazu nie było więc nie widzę powodów stosowania emulatorów. Po prostu gaziarz sobie nie radzi z taką instalacją i powinien zakładać gaz do Polonezów I gen. Przepraszam, ale takie jest moje zdanie. Auto po wyjechaniu od gaziarza powinno chodzić tak samo na benzynie jak i na gazie i nie ma żadnego tłumaczenia, że coś tam.............. i sonda nie potrzebna - gówno prawda. Przypuszczam, że źle dobrana "kombinacja" instalacji do twojego auta.
pozdrawiam i zmień gaziarza..... :pub: :pub: Tytuł: Silnik gaśnie i jest mułowaty na benzynie Wiadomość wysłana przez: Martini Piątek, 29.09.2006, 08:54:55 nie masz komputera gazowego ?? a musi być więc napewno masz wyciętą sonde i puszczoną przez sterownik :mrgreen:
Tytuł: Silnik gaśnie i jest mułowaty na benzynie Wiadomość wysłana przez: woj Piątek, 29.09.2006, 09:54:48 Cytat: "Martini" nie masz komputera gazowego ?? a musi być więc napewno masz wyciętą sonde i puszczoną przez sterownik jeśli to było do mnie to Cię informuje, że komputer gazowy mam. Chodziło mi o to, że te dwa komputery ze sobą współpracują, a impulsy sterujące do komputera gazowego brane są z wtrysków za pośrednictwem modułu odcinającego i sonda normalnie pracuje. :pub: :pub: |