Tytuł: Wykresy wykresiki Wiadomość wysłana przez: rob555 Środa, 13.09.2006, 12:31:05 Witam
W tym dziale bedą umieszczane wykresy autek seryjnych i modyfikowanych przezemnie jak i moją konkurencje ;) Bedzie mozna komentować krytykować porównywać itd. Zachecam gorąco by dzielic sie swoimi spostrzezeniami jak i wynikami modyfikacji. Pozdrawiam Tytuł: Odp: Wykresy wykresiki Wiadomość wysłana przez: GDRadek Środa, 13.09.2006, 12:39:55 Oto przyklad możliwości Roba - chyba nie wyamaga komentarza? Obecnie zaszły małe zmiany "kosmetyczne" wiec wykres nie powinien sie znacznie róznić. Pozdro dla autora i Łukasza z GTS-Tuning. Niezdecydowanych gorąco zachęcam!!
Tytuł: Odp: Wykresy wykresiki Wiadomość wysłana przez: wizz Środa, 13.09.2006, 13:03:28 Mój wykres poniżej. Oryginalnie auto miało 90KM.
Modyfikacje: wtryski ASV, turbo ASZ. Program: TuneUP Generalnie, turbo chodzi na seryjnym cisnieniu dla ASZ, możnaby dmuchnąć więcej, tylko temperatura w dolocie jest dosyć wysoka. Należałoby wymienić IC na FMIC i wtedy byłoby więcej mocy 8) (http://mniam.net/wykresy/2005-10-21-gts.jpg) Tytuł: Odp: Wykresy wykresiki Wiadomość wysłana przez: misiu_tdi Piątek, 22.09.2006, 08:40:57 I kolejne auto strojone przez TUNE-UP. Jest to Ibiza seryjnie 110 KM TDI (Seria jak widać na wykresie wyszła na poziomie 124 KM). Obecnie jest 141 KM i 320 Nm. Musze przyznać że różnica jest niesamowita w porównaniu do serii. Co najważniejsze auto prawie nie kopci. Profi robota! Niedługo większe turbo i bawimy sie dalej ;-) Na serii wychodził taki dołek od około 2600 obr, niestety sie cos zacina w turbinie, udało sie to troche zniwelować po sofcie.
(http://img55.imageshack.us/img55/4043/misiutdipm9.png) Tytuł: Odp: Wykresy wykresiki Wiadomość wysłana przez: rob555 Piątek, 29.09.2006, 20:56:03 No to teraz czas na mnie :)
Baza byl silnik AFN 110KM, ma przebieg 220tys km, jest regularnie katowany :) mody: FMIC Iveco, Wydech przelot 2,5 cala na downpipe 2,5 cala, Kolektor ssacy passat tdi, oraz turbina hybryda. Wtryski SERYJNE ! Pierwszy pomiar na bieg IV i 153KM pozniej na V bieg z tym ze do 2 tys obrotów nie bylo docisniete na max w podloge. Tytuł: Odp: Wykresy wykresiki Wiadomość wysłana przez: spons Sobota, 30.09.2006, 08:32:44 Duuuzio wyszlo :idea: Gratki :!:
Domyslam sie ze to jakis test czy cus bo szpryce chyba dlugo nie pociagna na takim setupie? Hybryda zrobiona z AWX? Do ilu to pocisnie? Jaki koszt? :mrgreen: Tytuł: Odp: Wykresy wykresiki Wiadomość wysłana przez: rob555 Sobota, 30.09.2006, 11:55:44 Cytat: "spons" Duuuzio wyszlo :idea: Gratki :!: Domyslam sie ze to jakis test czy cus bo szpryce chyba dlugo nie pociagna na takim setupie? Hybryda zrobiona z AWX? Do ilu to pocisnie? Jaki koszt? :mrgreen: Jaki test :P silnik drugi jest ten mi tylko zostal na zabawe. Sprobuje na 160KM puscic. Tytuł: Odp: Wykresy wykresiki Wiadomość wysłana przez: spons Niedziela, 01.10.2006, 11:14:43 Cytat: "rob555" Jaki test :P silnik drugi jest ten mi tylko zostal na zabawe. Sprobuje na 160KM puscic. No wlasnie to mialem na mysli :mrgreen: [ Dodano: 2006-10-01, 12:15 ] Co z ta hybryda? :satan: Tytuł: Odp: Wykresy wykresiki Wiadomość wysłana przez: rob555 Niedziela, 01.10.2006, 16:08:30 Cytat: "spons" Co z ta hybryda? :satan: Hehe to moja tajemnica :P ale zdradzic moge ze siedzi to w obudowie od AWX a wydajnosc ma jak ARL Tytuł: Odp: Wykresy wykresiki Wiadomość wysłana przez: spons Poniedziałek, 02.10.2006, 10:41:57 Tyle info mi wystarczy :mrgreen: Jaki koszt? Trzebaby sie juz szykowac na przyszly sezon :satan:
Tytuł: Odp: Wykresy wykresiki Wiadomość wysłana przez: rob555 Poniedziałek, 02.10.2006, 12:44:45 1300zl + ew. montarz. Bebechy sa nowe :satan: obudowa tylko uzywana
Tytuł: Odp: Wykresy wykresiki Wiadomość wysłana przez: spons Piątek, 01.12.2006, 00:12:02 Nie wiem czy moge tutaj, ale chyba sie Robert nie obrazi :mrgreen:
Mody: Turbo AWX Wtryski 0.216 FMIC Kolektor ssacy ASZ Brak EGR Wydech przelotowy home-made Program by Aligator (http://img342.imageshack.us/img342/6528/dsc00063vf0.jpg) Tytuł: Odp: Wykresy wykresiki Wiadomość wysłana przez: rob555 Środa, 27.12.2006, 15:20:42 A oto co hamownia wypłuła :
(http://img96.imageshack.us/img96/5180/robgt22ri6.jpg) (http://imageshack.us) Niestety pomiar na IV biegu bo sprzegło raczej by V uciagneło. Pozatym przeplywka ostro tnie dawki powyzej 4300 co widac na wykresie :roll: soft prawie bezdymny cisnienie na 1.5 bara. Musze nad softem tam popracowac ale to juz z EGT i dobrym sprzegłem bo teraz to g... a nie strojenie. Moze wałek zdeka zuzyty albo LMM zasyfione...kij wie. No ale mysle ze i tak wynik lepszy niz niejeden (włacznie ze mna) obstawial. Zwlaszcza ze naprawde spora rezerwa jest na dawkach a cisnienie tez doceolowe bedzie wyzsze.Podejzewam ze gdyby nie ta przeplywka i pomiar na V zrobic to 205-208 KM by bylo. Tytuł: Odp: Wykresy wykresiki Wiadomość wysłana przez: KYS Środa, 27.12.2006, 16:30:03 Cytat: "rob555" Podejzewam ze gdyby nie ta przeplywka i pomiar na V zrobic to 205-208 KM by bylo. Mniam, mlask - ładny wykresik :D :pub: Moment też niczego sobie - porównywalny z ciągnikiem :mrgreen: Tytuł: Odp: Wykresy wykresiki Wiadomość wysłana przez: rob555 Czwartek, 04.01.2007, 21:29:06 Swiezy nastawnik i drobne poprawki w sofcie....200KM peklo
Tytuł: Odp: Wykresy wykresiki Wiadomość wysłana przez: GDRadek Piątek, 20.04.2007, 16:09:06 Na poczatku był haos- czyli seria :wink:
160KM @ 4000 obr/min 355Nm @ 2400 obr/min Przyszedl czas na virusa. Hamownia pokazala : 192KM @ 4000 obr/min 415Nm @ 2500 obr/min Osiagi: 7.2/7.3s do 100tki, ET 15.3s Auto jezdzilo jak nalezy ale w miare jedzenia apetyty rosnie- czas na wieksza suszarke - STAGE 2 Pierwszy pomiar pokazal: 204KM @ 4134 obr/min 408Nm @ 2754 obr/min Osiagi: 6.9s do setki, ET 14.863s Podczas imprezy w Borsku a w zasadzie zaraz po niej- auto przestało jezdzic. Diagnoza: padła szklanka w silniku, starła wałek. (http://img337.imageshack.us/img337/8853/szklankadc7.th.jpg) (http://img337.imageshack.us/my.php?image=szklankadc7.jpg)(http://img152.imageshack.us/img152/9816/waekpw1.th.jpg) (http://img152.imageshack.us/my.php?image=waekpw1.jpg) Wymiana gratów, oczywiscie w Tune-Up (pozdro Krystian), dzien potem pojechalem na hamownie. Obecny wykres: (http://img267.imageshack.us/img267/9980/gdradekleontdist2yo5.th.jpg) (http://img267.imageshack.us/my.php?image=gdradekleontdist2yo5.jpg)[/img] 211KM @ 4185 obr/min 427Nm @ 2825 obr/min Osiagi? Zmierze na kolejnym Borsku :wink: Na razie mocy starczy, ale juz sa plany na STAGE 3 :twisted: Dzieki ROBERT :twisted: YOL! *osiagi mierzone Driftboxem & G-Tech'em ProRR Tytuł: Odp: Wykresy wykresiki Wiadomość wysłana przez: Miro Piątek, 20.04.2007, 16:15:58 GDRadek gratki,piękny wynik. Też chciałem ARL-a i potem wirusik na 190KM,ale wyszło inaczej.
Muszę się zadowolić tym czym mam(zrobi sie program na 140 i też będzie) Tytuł: Odp: Wykresy wykresiki Wiadomość wysłana przez: GDRadek Sobota, 21.04.2007, 01:07:22 Pare modow, pare zderzaków i bedzie mniej wiecej ;-) podobnie!! Najwazniejsze- trzeba chciec :mikolaj:
Tytuł: Odp: Wykresy wykresiki Wiadomość wysłana przez: k0czis Piątek, 11.07.2008, 16:30:46 (http://www.best.gliwice.pl/~koczis/ATD.JPG)
Ibi ATD soft by Ali :) Tytuł: Odp: Wykresy wykresiki Wiadomość wysłana przez: Miro Piątek, 11.07.2008, 17:30:24 Cytat: k0czis Ibi ATD soft by Ali Gratki moda,banan na twarzy się pojawił?Tytuł: Odp: Wykresy wykresiki Wiadomość wysłana przez: k0czis Niedziela, 13.07.2008, 13:21:06 Już dostałem skurczu mięśni twarzy :)
Tytuł: Odp: Wykresy wykresiki Wiadomość wysłana przez: spons Sobota, 10.01.2009, 18:36:21 Witam,
Nie wiem gdzie wrzucacie wykresy, wiec jesli wybralem zly dzial prosze o przeniesienie :) Pacjent to Ibiza 6k2, setup: Swap silnika na 130PD by Ali Pompki AL Duze turbo by Ali Wydech MG Dolot MG FMIC Strojenie by Ali (http://img58.imageshack.us/img58/4227/ibizabltbigturbosponstg0.jpg) Tytuł: Odp: Wykresy wykresiki Wiadomość wysłana przez: spons Sobota, 10.01.2009, 18:56:39 Sprzeglo jest z vr'ki, przy tym momencie daje rade, przy 440nm juz sie poddawalo.
Nie jest to koniec, w krotce bedzie wiecej ;D Napisano: Sobota, 10.01.2009, 18:55:28 Fotki moze jutro bo ibi juz w garazu :) Tytuł: Odp: Wykresy wykresiki Wiadomość wysłana przez: the_ozyrys Sobota, 10.01.2009, 19:02:44 Gratulacje, wreszcie doszedłem do tego, w co zawsze celowałeś... :ok:
Widzę, że mocy zostało tyle samo, tylko się jednostka zmieniła na kW... ;) Na jakich gumach będziesz jeździł? Ile turbo dmucha? ICek został ten co był? Tytuł: Odp: Wykresy wykresiki Wiadomość wysłana przez: rob555 Niedziela, 18.01.2009, 15:04:23 O to pare moich ostatnich projektow godnych uwagi :
Pacjent to GOLF V 2.0 TDI BKD 140KM. Modyfikacje : wydech + customowe turbo (hybryda pasujaca P&P pod orginalne weze i wydech ! ) Auto ma problem z paliwem (klapniete pompki) dlatego tez mysle ze na zdrowym motorze kilka KM wiecej spokojnie do wyrwania. (http://images28.fotosik.pl/309/43191fefc2ddbd87med.jpg) (http://www.fotosik.pl) Golf 1Z 90KM wtryski 216 turbo AWX FMIC (http://images26.fotosik.pl/295/dbcdeb0a30d8a7f7med.jpg) (http://www.fotosik.pl) Seat ALTEA 1.9 TDI 105KM BXE + Turbo ARL + wydech (http://images25.fotosik.pl/315/6727fc76c5e7badamed.jpg) (http://www.fotosik.pl) VW Passat 1.9 TDI AWX + pompki AL + hybrydowe turbo Gt20/18 w obudowie AWX + FMIC (http://images31.fotosik.pl/441/39a9fba9b9b2aad7med.jpg) (http://www.fotosik.pl) Tytuł: Odp: Wykresy wykresiki Wiadomość wysłana przez: mik33 Niedziela, 29.03.2009, 21:31:18 nio w koncu tez moge sie pochwalic(http://img4.imageshack.us/img4/7498/sharanwykresg.jpg) (http://img4.imageshack.us/my.php?image=sharanwykresg.jpg)
(http://img4.imageshack.us/img4/sharanwykresg.jpg/1/w1024.png) (http://g.imageshack.us/img4/sharanwykresg.jpg/1/) dlamnie jest teraz oki mozna spokojnie po autoatradce lewym paskiem ganiac + pakunek ( podziekowania dla kolegöw mirass i tominator) :pub: Tytuł: Odp: Wykresy wykresiki Wiadomość wysłana przez: k0czis Poniedziałek, 30.03.2009, 19:19:51 (http://www.best.gliwice.pl/~koczis/IbizaATD.jpg)
Ostatnie mody: FMIC z BPX Turbo z BPX Monataż z kolegą w garażu (dzięki Coza) :) Strojenie Ali :) Tytuł: Odp: Wykresy wykresiki Wiadomość wysłana przez: ciapexx Niedziela, 07.06.2009, 10:08:18 prośba o ocene wykresu
z góry dziekuje (http://img36.imageshack.us/img36/7183/wykresibiza.th.jpg) (http://img36.imageshack.us/i/wykresibiza.jpg/) od KYS: Szukanie nie boli! Wstawianie poprawnie zdjęć również. Tytuł: Odp: Wykresy wykresiki Wiadomość wysłana przez: nicram Niedziela, 07.06.2009, 13:09:36 Seryjne ALM ;)
(http://i44.tinypic.com/24cussh.jpg) Kolega mierzył Ize również ALM i wyszło mu 84KM więc seryjny bonusik ładny w tych sliniczkach ;) Tytuł: Odp: Wykresy wykresiki Wiadomość wysłana przez: andre7725 Niedziela, 28.06.2009, 22:33:03 A więc tak:
Po lekturze chyba wszystkich for o tuningu tdi, postanowiłem ze mojego Tolka oddam w ręce Roba z Tune-up. Co prawda mam do Gdańska 350 kilometrów ale wiem że warto. Wcześniej wysłałem mu logi do ocenienia kondycji silnika i turbo. Odpisał że przepływka tnie w górnym zakresie obrotów ale może uda sie to nadrobić w sofcie, a jak nie to wymienimy, a poza tym to wszystko ok. No to sie umówiliśmy na konkretny termin i pojechałem. Zajechałem i myślałem że od razu na rolki, a Robert bierze podłącza lapka z vagiem i mówi że jedziemy na miasto. Kazał mi troche poprzeciągać, i tak jak robiłem logi czyli trójka i gaz w podłodze. Po tej próbie wjechałem na rolki. Pierwszy pomiar dał 111km. Myśle jest dobrze bo jest zdrowa seria, żadnych ubytków kucy a nawet jeden w bonusie, a Robert mówi że jednak ta przepływka tnie na górze i wymienimy i zobaczymy co to zmieni. No i po wymianie pokazało 120km i 261Nm. I wtedy wypytał sie mnie jak jeżdze tym tolkiem, i jaki bym chciał program. Po wysłuchaniu, napisał program który dał 138Km i 308Nm. (http://img194.imageshack.us/img194/2295/hamownia0.th.jpg) (http://img194.imageshack.us/i/hamownia0.jpg/) Po tym ostatnim hamowaniu znowu na miasto z podpietym vagiem. Wtedy dopiero Robert stwierdził że wszystko bangla jak należy, tylko zwrócił mi uwage że jedna szklanka delikatnie juz zaczyna stukać ( ucho fachowca) i że trzeba by juz powoli o tym pomysleć. Później jeszcze praktycznie pół dnia jeździłem po mieście, całkiem inna jazda. Dzisiaj wracałem do Szczecina i taka ciekawostka; w drodze do Gdańska komuter pokazał mi 5.3 l/100km a dziś jak wracałem to pokazał mi 5.1 l/100km. ( prędkości do 130km/h)Trasa ta sama, pogoda praktycznie taka sama, załadowany tak samo, styl jazdy nawet dzisiaj bardziej dynamiczny... a spalił mniej... Fakt ze to tylko 0.2l/100km ale myślałem że to pójdzie w drugą strone a tu miła niespodzianka. Zobaczymy jak będzie palił po mieście. Jak narazie jestem bardzo zadowolony i szczerze polecam firme Tune-up. Po jakims czasie dam znać jak to sie sprawuje w jeździe codziennej. Tytuł: Odp: Wykresy wykresiki Wiadomość wysłana przez: k0czis Piątek, 03.07.2009, 06:54:02 Ładne kreski, pewnie uśmiech od ucha do ucha? :)
Pozdrawiam Tytuł: Odp: Wykresy wykresiki Wiadomość wysłana przez: andre7725 Piątek, 03.07.2009, 18:20:38 Uśmiech?? Już mam skurcz mięsni twarzy ;D Ale musze coś z tym zrobic bo wczoraj miśki z wideorejestratorem siadły mi na ogonie :evil: Ale na szczęście zauwazyłem jak sie do mnie zbliżali i wyhamowałem silnikiem i widocznie nic nie nagrali, bo jak mnie wyprzedzili to tylko mi pogrozili paluchem :rotfl: Włoże jaką cegłe pod pedał gazu albo cós... :rotfl: Przecież to aż sie prosi o dynamiczną jazde. Jeszcze do tego mój czteroletni synek jak jedzie ze mną, to nie lubi jak ktoś nas wyprzedza i wtedy krzyczy ; tata sybciej..."
Tytuł: Odp: Wykresy wykresiki Wiadomość wysłana przez: Skulek Niedziela, 13.09.2009, 13:22:16 Robota Roberta ;D
(http://img199.imageshack.us/img199/3271/dsc07169o.th.jpg) (http://img199.imageshack.us/i/dsc07169o.jpg/) Tytuł: Odp: Wykresy wykresiki Wiadomość wysłana przez: Miro Wtorek, 10.11.2009, 08:52:18 Dla potomnych. Program Aligator. Silnik 1.9 BLS z DPF.
(http://img98.imageshack.us/img98/5077/img0018male.th.jpg) (http://img98.imageshack.us/i/img0018male.jpg/) Tytuł: Odp: Wykresy wykresiki Wiadomość wysłana przez: saat Czwartek, 10.06.2010, 10:59:22 Ibiza ASZ+IC BPX
(http://img97.imageshack.us/img97/6333/seatibiza130a.jpg) (http://img97.imageshack.us/i/seatibiza130a.jpg/) Uploaded with ImageShack.us (http://imageshack.us) Tytuł: Odp: Wykresy wykresiki Wiadomość wysłana przez: tchopz Czwartek, 10.06.2010, 11:08:28 Jak to się stało, że maksymalne obroty się zmieniły?
Czy może po prostu przy pomiarze serii nie dociągnął do końca? Tytuł: Odp: Wykresy wykresiki Wiadomość wysłana przez: saat Czwartek, 10.06.2010, 21:50:40 wywalony kat i zaslepiony egr mysle ze ze poprzez wywalenie kata tak sie stalo
Tytuł: Odp: Wykresy wykresiki Wiadomość wysłana przez: Kozak Piątek, 11.06.2010, 07:42:48 raczej kat tu nie ma nic do rzeczy, po prostu nie docisniete do konca.
Tytuł: Odp: Wykresy wykresiki Wiadomość wysłana przez: lady_ice Piątek, 11.06.2010, 20:43:26 zapytajmy specjalistę: rob555 wypowiedz się ;)
Tytuł: Odp: Wykresy wykresiki Wiadomość wysłana przez: Kosmo1989 Sobota, 19.06.2010, 18:04:29 (http://a.yfrog.com/img718/39/ibiwykres.th.jpg) (http://yfrog.com/jyibiwykresj)
co myslicie o tym wykresie ogromny moment wyszedł przy 2000 obr/s rogal stwierdził że turbo klęka ale czy na pewno ?? piszcie opinie czy przy takim momencie tak nisko nie zajade sprzęgła ?? Edyta: Scalone. Tytuł: Odp: Wykresy wykresiki Wiadomość wysłana przez: mbm Środa, 13.10.2010, 21:07:23 (http://img375.imageshack.us/img375/4229/13102010323.th.jpg) (http://img375.imageshack.us/i/13102010323.jpg/)
Uploaded with ImageShack.us (http://imageshack.us) Tytuł: Odp: Wykresy wykresiki Wiadomość wysłana przez: toka Poniedziałek, 23.05.2011, 14:29:51 W końcu jest i wykresik z hamowni :ok: , hamownia obciążeniowa SuperFlow 4X4, było porównywane z wynikami mahy i wychodzi to samo :
(http://img855.imageshack.us/img855/6707/img8019f.jpg) (http://imageshack.us/photo/my-images/855/img8019f.jpg/) oraz filmik : http://www.youtube.com/v/tfPGBQnC1sg Tytuł: Odp: Wykresy wykresiki Wiadomość wysłana przez: ExeoAlpine Poniedziałek, 23.05.2011, 19:51:03 Bardzo ładny wynik szczególnie niuton :o moc u mnie prawie taka sama po programie wyskoczyła :) Max moment mam właściwie w tym samym miejscu co Ty. Mnie się czepiali na forum, że mam walnięcie momentem przy 2000 obr (360 NM) a Ty masz tam 400 NM i jak widać wszystko jest ok :) Teraz to musi ładnie chodzić :ok: Gratki
Dla porównania mój wykres: (http://imageshack.us/m/849/3372/p1070224.jpg) Tytuł: Odp: Wykresy wykresiki Wiadomość wysłana przez: toka Poniedziałek, 23.05.2011, 22:04:12 Bardzo ładny wynik szczególnie niuton :o moc u mnie prawie taka sama po programie wyskoczyła :) Max moment mam właściwie w tym samym miejscu co Ty. Mnie się czepiali na forum, że mam walnięcie momentem przy 2000 obr (360 NM) a Ty masz tam 400 NM i jak widać wszystko jest ok :) Teraz to musi ładnie chodzić :ok: Gratki NIe wiem czemu się czepiali, bo porównywałem mój wykres z innymi na motorze CAGA i mieli jeszcze większe uderzenie z dołu niż ja i wszystko działa bez zarzutu.. Powtórze to co już kiedyś pewna osoba na pewnym forum napisała : "te silniki mają duży potencjał", zgadzam się z tym w 100 % ;D Tytuł: Odp: Wykresy wykresiki Wiadomość wysłana przez: ExeoAlpine Wtorek, 24.05.2011, 01:13:43 Bardzo ładny wynik szczególnie niuton :o moc u mnie prawie taka sama po programie wyskoczyła :) Max moment mam właściwie w tym samym miejscu co Ty. Mnie się czepiali na forum, że mam walnięcie momentem przy 2000 obr (360 NM) a Ty masz tam 400 NM i jak widać wszystko jest ok :) Teraz to musi ładnie chodzić :ok: Gratki NIe wiem czemu się czepiali, bo porównywałem mój wykres z innymi na motorze CAGA i mieli jeszcze większe uderzenie z dołu niż ja i wszystko działa bez zarzutu.. Powtórze to co już kiedyś pewna osoba na pewnym forum napisała : "te silniki mają duży potencjał", zgadzam się z tym w 100 % ;D Dokładnie ;) To kiedy ląduje turbina CAHA :P :P ? Tytuł: Odp: Wykresy wykresiki Wiadomość wysłana przez: ziemniak26 Wtorek, 24.05.2011, 09:01:14 Nisko położony niuton nigdy nie jest dobry dla silnika i osprzętu, co nie oznacza że zaraz coś wyjdzie bokiem. Ale ja trochę z innej beczki...po co dużo Nm przy 2000 RPM? Jeśli chcemy jechać na 100% to i tak korzystamy z górnych partii obrotów, a tam już sporo biedniej jest. Najlepszym rozwiązaniem jest w miarę równa krzywa momentu.
Proste porównanie. Golf kumpla 155KM&370Nm, moja ibi 160KM&320Nm. Mimo różnicy 50Nm z rolki już w przeciągu kilku metrów byłem połowę samochodu do przodu. Na odcinku około 300-400m byłem już 3-4 długości przed. Wiem wiem....różnica masy...ale to jest aż 50Nm! Wszystko kwestia ilości Nm w dalszym zakresie. Czyste duże liczby o niczym nie mówią poza możliwością pochwalenia się w barze. To tak odnośnie wykresów ;) Tytuł: Odp: Wykresy wykresiki Wiadomość wysłana przez: ExeoAlpine Wtorek, 24.05.2011, 09:23:28 Nisko położony niuton nigdy nie jest dobry dla silnika i osprzętu, co nie oznacza że zaraz coś wyjdzie bokiem. Ale ja trochę z innej beczki...po co dużo Nm przy 2000 RPM? Jeśli chcemy jechać na 100% to i tak korzystamy z górnych partii obrotów, a tam już sporo biedniej jest. Najlepszym rozwiązaniem jest w miarę równa krzywa momentu. Proste porównanie. Golf kumpla 155KM&370Nm, moja ibi 160KM&320Nm. Mimo różnicy 50Nm z rolki już w przeciągu kilku metrów byłem połowę samochodu do przodu. Na odcinku około 300-400m byłem już 3-4 długości przed. Wiem wiem....różnica masy...ale to jest aż 50Nm! Wszystko kwestia ilości Nm w dalszym zakresie. Czyste duże liczby o niczym nie mówią poza możliwością pochwalenia się w barze. To tak odnośnie wykresów ;) Strzelam że różnica masy była ok.150 kg na Twoją korzyść, a to bardzo dużo i tu bym obstawiał przyczynę takiego stanu :-X Masz rację czyste liczby dużo nie mówią, dlatego najlepiej oceniać by było w idealnych warunkach przebieg momentu, tzn. ten sam kierowca, ten sam samochód, silnik itd... Natomiast CAGA takie są poprostu i właściwie wszystkie mają stosunkowo nisko położony max. moment, niektórzy tak jak mówi Toka mają jeszcze większe walnięcie momentem. Tytuł: Odp: Wykresy wykresiki Wiadomość wysłana przez: toka Wtorek, 24.05.2011, 20:57:27 Cytat: ExeoAlpine Natomiast CAGA takie są poprostu i właściwie wszystkie mają stosunkowo nisko położony max. moment, niektórzy tak jak mówi Toka mają jeszcze większe walnięcie momentem. Tak jak ExeoAlpine, napiasał, w tym motorze moment max jest z dołu, zresztą sam zweryfikuj patrząc na wykresy innych z tym samym motorem ii się przekonasz :P Jak nie znajdziesz to wstawie tutaj te wykresy. Jeśli chodzi o wypłaszczenie momentu to jest i tak dobrze ;) Tytuł: Odp: Wykresy wykresiki Wiadomość wysłana przez: ziemniak26 Wtorek, 24.05.2011, 21:47:27 Chodzi mi o to, że przy 100% wykorzystaniu możliwości silnika, nie pozwolisz zejść obrotom do tych 2000 RPM. Momentu obrotowego nigdy za wiele (i też chciałbym tyle u siebie), ale tutaj o osiągach więcej mówi już sama moc, czyli moment razy obroty (dzieląc przez przelicznik, ale to teraz nie jest istotne). Dla mnie ważne jest aby krzywa momentu była maksymalnie rozłożona po obrotach i do takiego stanu będę próbował doprowadzić u siebie przy strojeniu...
Tytuł: Odp: Wykresy wykresiki Wiadomość wysłana przez: toka Wtorek, 31.05.2011, 17:58:10 Byłem dzisiaj w Gliwicach w Elprosys na hamowni, wiadomo hamownia super, w końcu to Maha, ale nie omieszkam dodać pare słów... nie wiem dlaczego ale nie mogłem być przy pomiarze, koleś wpominał coś o bezpieczeństwie no ale idźmy dalej, obsługa na bardzo niskim poziomie, dlaczego? Już mówię, po pierwsze czekałem na pomiar ponad 40 minut , chociaż byłem umówiony na konkretną godzinę, gościu co hamował auto jak przyszedł to nawet nie przeprosił za spóźnienie.. po drugie zgrzebał mi cały schowek (gdzie miałem swoje prywatne ważne dokumenty) w poszukiwaniu instrukcji auta, domyślam się że była mu potrzebna do wyciągnięcia bezpiecznika od ESP, wystarczyło iść do mnie i zapytać ale nie... Kapnąłem się po tym że w schowku wszystko było nie na swoim miejscu oraz tym że moje ważne dokumenty leżały pod dywanikiem u pasażera :o , mógł je chociaż na swoje miejsce dać.... Powracając do tematu głównego wstawiam wykres, faktycznie wypluło dużo mniej niuta niż na hamowni obciążeniowej w niepołomicach, moc praktycznie porównywalna. Dodam że przed pomiarem zapierniczałem z Krakowa autostradą cały czas na pełnym gazie praktycznie, także cooler pewnie był przegrzany i jeszcze temperatura otoczenia napewno zrobiła swoje. Jak to się mówi, rzucam lwą na pożarcie ;)
(http://img836.imageshack.us/img836/1400/img8066.jpg) (http://imageshack.us/photo/my-images/836/img8066.jpg/) Tytuł: Odp: Wykresy wykresiki Wiadomość wysłana przez: ziemniak26 Wtorek, 31.05.2011, 20:26:49 Jak dla mnie to bardzo ładny wykres. Moment obrotowy "proporcjonalny" do mocy oraz całkiem równa krzywa. Ja bym to widział w samych superlatywach :)
Jeśli chodzi o zachowanie obsługi, to raczej pozostawię to bez jakiegoś głębszego komentarza. Po to umawia się z kimś na godzinę, aby właśnie o tej godzinie być obsłużonym (wiadomo +/- 15 min nikogo nie zbawi, ale nie 40 min). Tytuł: Odp: Wykresy wykresiki Wiadomość wysłana przez: toka Wtorek, 31.05.2011, 22:09:27 Cytat: ziemniak26 Jak dla mnie to bardzo ładny wykres. Moment obrotowy "proporcjonalny" do mocy oraz całkiem równa krzywa. Ja bym to widział w samych superlatywach Thx :pub: Cytat: ziemniak26 Jeśli chodzi o zachowanie obsługi, to raczej pozostawię to bez jakiegoś głębszego komentarza. Po to umawia się z kimś na godzinę, aby właśnie o tej godzinie być obsłużonym (wiadomo +/- 15 min nikogo nie zbawi, ale nie 40 min). Coraz bardziej potwierdza się moja opinia, że w Polsce ciężko o profesjonalną obsługę i zero poszanowania klienta :-X Tytuł: Odp: Wykresy wykresiki Wiadomość wysłana przez: tchopz Środa, 01.06.2011, 07:57:29 Ziemniak, moment i moc są zawsze proporcjonalne. Wsółczynnikiem proporcjonalności w każdym punkcie wykresu są obroty. To stąd ten cudzysłów? Co rozumiesz przez proporcjonalny moment do mocy?
Szkoda trochę tego spadku powyżej 4 tys. To ograniczenia turbiny, czy ON już się spalać nie nadążał? Tytuł: Odp: Wykresy wykresiki Wiadomość wysłana przez: ziemniak26 Środa, 01.06.2011, 08:08:31 tchopz, dałem to w cudzysłowie ponieważ wiadomo że moc idzie w parze z momentem. Jest na to prosty wzór, który na pewno znasz więc nie ma sensu żeby to przytaczał.
Chodziło mi raczej tutaj o to, że często można spotkać program zrobiony na bardzo duży moment obrotowy w małym zakresie (najczęściej w przedziale 2000-2500 RPM), a potem leci on na łeb na szyję w dół, przez co moc wychodzi stosunkowo mała. Taki mały przykład: 180KM i 410Nm, świadczyć to może o małej rozpiętości obrotowej momentu w silniku 1.9 TDI. Wiem, że do góry rozpatrywany jest silnik 2.0 TDI-CR, ale to podałem tylko jako przykład wyciągnięty z głowy. Widziałem trochę takich wykresów, ale teraz jakoś nie chce mi się ich szukać. Mam nadzieję, że w miarę wytłumaczyłem o co mi chodziło z moim cudzysłowem ;) Tytuł: Odp: Wykresy wykresiki Wiadomość wysłana przez: ExeoAlpine Środa, 01.06.2011, 08:11:17 Ziemniak, moment i moc są zawsze proporcjonalne. Wsółczynnikiem proporcjonalności w każdym punkcie wykresu są obroty. To stąd ten cudzysłów? Co rozumiesz przez proporcjonalny moment do mocy? Szkoda trochę tego spadku powyżej 4 tys. To ograniczenia turbiny, czy ON już się spalać nie nadążał? Z tego co mi mówili przy programie (nie wiem ile w tym prawdy) dlatego jest taki m.in spadek powyżej 4 tyś obr, ponieważ wtedy dosyć mocno zapycha się DPF i przez to ogranicza się moc. Co do wykresu, generalnie to chyba mam identyko z Toką przebieg momentu i mocy, przy 2k obr również mam 360 NM. Przy 4,200 obr mam delikatnie większy moment, ale to też wynika z tego że sam max moment jest większy, chociaż moje wyniki były na inercyjnej, dlatego muszę się wybrać na MAHA żeby zweryfikować. Tytuł: Odp: Wykresy wykresiki Wiadomość wysłana przez: toka Środa, 01.06.2011, 10:19:31 Cytat: ExeoAlpine Z tego co mi mówili przy programie (nie wiem ile w tym prawdy) dlatego jest taki m.in spadek powyżej 4 tyś obr, ponieważ wtedy dosyć mocno zapycha się DPF i przez to ogranicza się moc. To prawda, gdyby nie było DPF-a można było by spokojnie dużo więcej wyciągnąć z tego silnika na seryjnych gratach. Cytat: ExeoAlpine chociaż moje wyniki były na inercyjnej, dlatego muszę się wybrać na MAHA żeby zweryfikować. Jedź, bo aż jestem ciekaw ile inercja skłamała, aczkolwiek kreski będziesz miał te same także jest ok ;D Tytuł: Odp: Wykresy wykresiki Wiadomość wysłana przez: mac456x9 Sobota, 06.04.2013, 14:35:53 (http://img850.imageshack.us/img850/1429/20130406152338.th.jpg) (http://img850.imageshack.us/i/20130406152338.jpg/)
Golf 1.9 TDI AXR |