Internetowy Klub Seata

Techniczne => Diesel => Wątek zaczęty przez: cowall Czwartek, 07.09.2006, 19:53:18



Tytuł: ciężko zapala na ciepłym
Wiadomość wysłana przez: cowall Czwartek, 07.09.2006, 19:53:18
witajcie!
przeszukałem archiwum i nie doszukałem się posta z moim problemem.
Samochód zapala na zimnym bezproblemowo, a na ciepłym potrafi zapalić od razu, a czasami kręci i kręci, czy coś powiniennem wymienić? dodam że przebieg silnika to ponad 220 tys km. Filtry itd wymienione

pozdrawiam


Tytuł: Odp: ciężko zapala na ciepłym
Wiadomość wysłana przez: KYS Czwartek, 07.09.2006, 20:07:12
Cytat: "cowall"
przeszukałem archiwum i nie doszukałem się posta z moim problemem.
Samochód zapala na zimnym bezproblemowo, a na ciepłym potrafi zapalić od razu, a czasami kręci i kręci, czy coś powiniennem wymienić? dodam że przebieg silnika to ponad 220 tys km. Filtry itd wymienione

Kiepsko szukałeś :P
Ale pomogę :D

 :arrow: http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=1987.0
 :arrow: http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=1014.0
 :arrow: http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=1092.0


Tytuł: Odp: ciężko zapala na ciepłym
Wiadomość wysłana przez: cowall Czwartek, 07.09.2006, 20:37:43
Cytat: "KYS"
Cytat: "cowall"
przeszukałem archiwum i nie doszukałem się posta z moim problemem.
Samochód zapala na zimnym bezproblemowo, a na ciepłym potrafi zapalić od razu, a czasami kręci i kręci, czy coś powiniennem wymienić? dodam że przebieg silnika to ponad 220 tys km. Filtry itd wymienione

Kiepsko szukałeś :P
Ale pomogę :D

 :arrow: http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=1987.0
 :arrow: http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=1014.0
 :arrow: http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=1092.0


mowimy o silniku diesla, a linki dotyczą benzyniaków przeważnie na LPG, przyczyna jest ta sama niezaleznie od rodzaju silnika? czujnik temperatury moze sie raz zawieszac, a raz dzialac dobrze??


Tytuł: Odp: ciężko zapala na ciepłym
Wiadomość wysłana przez: KYS Czwartek, 07.09.2006, 20:49:10
Cytat: "cowall"
mowimy o silniku diesla, a linki dotyczą benzyniaków przeważnie na LPG, przyczyna jest ta sama niezaleznie od rodzaju silnika?
Sprawdzić czujnik nie zaszkodzi - a wygląda, że tu może tkwić problem...

Cytat: "cowall"
czujnik temperatury moze sie raz zawieszac, a raz dzialac dobrze??
Sam czujnik to raczej działa albo nie działa, ale połączenia czujnika mogą czasami dobrze przewodzić, a czasami nie...  ;-)


Tytuł: Odp: ciężko zapala na ciepłym
Wiadomość wysłana przez: grzes Czwartek, 07.09.2006, 20:58:46
witam
ja mialem podobny problem z moim autkiem (corgoba gt 1,9 tdi 11o km, afn) u mnie przyczyną byl jakis problem z pompą wtryskową. juz teraz jest ok. elektryk zrobil jakies obejscie, nie wiem dokladnie co ale nie bylo drogie wiec sie nad tym nie zastanawialem. (100 zł) teraz samochód odpala  świetnie. o to chodzilo. Powodzenia


Tytuł: Odp: ciężko zapala na ciepłym
Wiadomość wysłana przez: Shizo Czwartek, 07.09.2006, 21:28:17
Jak można taki czujnik sprawdzić i gdzie go szukać? Jechac do ASO czy samemu kupić i założyć? Jakieś ceny może znacie?

[ Dodano: 2006-09-07, 22:31 ]
acha i jeszcze jedno głupie pytanie: ten czujnik temperatury mierzy temp oleju w silniku czy cieczy chłodzącej i jak to się ma do kontrolki w aucie (pokazuje prawidłowo)


Tytuł: Odp: ciężko zapala na ciepłym
Wiadomość wysłana przez: Tracer Czwartek, 07.09.2006, 22:05:56
Czujnik mierzy temperature cieczy chłodzacej.


Tytuł: Odp: ciężko zapala na ciepłym
Wiadomość wysłana przez: Shizo Piątek, 08.09.2006, 10:52:48
Znalazłem na allegro taki czujnik: http://moto.allegro.pl/show_item.php?item=125541285 będzie dobry do Cordoby SX 96 1.6AFT? 75zł to dobra cena? Za wymianę biorą 20zł.


Tytuł: Odp: ciężko zapala na ciepłym
Wiadomość wysłana przez: cowall Sobota, 09.09.2006, 10:33:56
Cytat: "grzes"
witam
ja mialem podobny problem z moim autkiem (corgoba gt 1,9 tdi 11o km, afn) u mnie przyczyną byl jakis problem z pompą wtryskową. juz teraz jest ok. elektryk zrobil jakies obejscie, nie wiem dokladnie co ale nie bylo drogie wiec sie nad tym nie zastanawialem. (100 zł) teraz samochód odpala  świetnie. o to chodzilo. Powodzenia


dzięki! myśle że u mnie może być podobny objaw, będę sugerował mechanikom aby sprawdzili tą pompe, a jesli to nie bedzie to, bede pisal

dziekuje i pozdrawiam


Tytuł: Odp: ciężko zapala na ciepłym
Wiadomość wysłana przez: rob555 Poniedziałek, 11.09.2006, 12:02:29
Cytat: "grzes"
witam
ja mialem podobny problem z moim autkiem (corgoba gt 1,9 tdi 11o km, afn) u mnie przyczyną byl jakis problem z pompą wtryskową. juz teraz jest ok. elektryk zrobil jakies obejscie, nie wiem dokladnie co ale nie bylo drogie wiec sie nad tym nie zastanawialem. (100 zł) teraz samochód odpala  świetnie. o to chodzilo. Powodzenia


Ludzie...
Problem z odpalaniem to poniekad blad w sofcie. Z czasem zadana przez producenta dawka rozruchowa jest za mala (zuzycie wtryskow pompy silnika) przy cieplym silniku. Mozna zrobic rezystor ktory w momencie odpalania bedzie pokazywal mniejsza temp silnika niz rzeczywista ale przez to np dluzej swiece beda grzaly nawet latem !
Najprosciej jest zmienic mapy rozruchowe i nie wsadzac niczego bo pozniej jak np sie wysra to beda bledy.
Cowall jedz do Mastersa albo Diagtronika. Ok 30min roboty i bedzie palil od myku.


Tytuł: Odp: ciężko zapala na ciepłym
Wiadomość wysłana przez: all4you Sobota, 23.09.2006, 11:26:57
Witam

Mam ten sam problem. Wszystkiemu winna jest głowica w pompie paliwa, niestety paliwo jakie mamy każdy wie:(, rozwiązań jest kilka

- nowa pompa paliwa ~ 6000zł
- regeneracja głowicy w pompie(12 m-cy gwarancji) ~ 1000zł
- używana pompa paliwa ~ 800zł
- zwiększenie dawki rozruchowej(chip) ~ 400zł

-najtańsze!!!!!
ja to rozwiązałem następująco, przerwałem obwód do czujnika temeratury, obok kierownicy mam przycisk( nie przełącznik) który normalnie zwiera a po naciśnięciu rozwiera obwód, gdy zapalam rano(zimny silnik) nic nie robię bo wszystko jest OK, gdy chcę zapalić jak jest ciepły, naciskam przycisk(przerywam obwód do czujnika temperatury) komp myśli że jest zimny i daje mu zwiększona dawkę paliwa, świece się grzeją i ..... zapala na dotyk:D po zapaleniu puszczak przycisk temp rośnie, świece się wyłączyły IBI pali i jestem zadowolony a w kieszeni ubyło mi jakieś 10zł na przycisk i przewód :D


Tytuł: Odp: ciężko zapala na ciepłym
Wiadomość wysłana przez: rob555 Sobota, 23.09.2006, 15:24:41
Cytat: "all4you"
ja to rozwiązałem następująco, przerwałem obwód do czujnika temeratury, obok kierownicy mam przycisk( nie przełącznik) który normalnie zwiera a po naciśnięciu rozwiera obwód, gdy zapalam rano(zimny silnik) nic nie robię bo wszystko jest OK, gdy chcę zapalić jak jest ciepły, naciskam przycisk(przerywam obwód do czujnika temperatury) komp myśli że jest zimny i daje mu zwiększona dawkę paliwa, świece się grzeją i ..... zapala na dotyk:D po zapaleniu puszczak przycisk temp rośnie, świece się wyłączyły IBI pali i jestem zadowolony a w kieszeni ubyło mi jakieś 10zł na przycisk i przewód :D


Jak po jednym sezonie swiece zarowe bedziesz mial do wymiany to zobaczysz ze to wcale najtansze nie jest ;)


Tytuł: Odp: ciężko zapala na ciepłym
Wiadomość wysłana przez: all4you Sobota, 23.09.2006, 18:24:24
Cytat: "rob555"
Cytat: "all4you"
ja to rozwiązałem następująco, przerwałem obwód do czujnika temeratury, obok kierownicy mam przycisk( nie przełącznik) który normalnie zwiera a po naciśnięciu rozwiera obwód, gdy zapalam rano(zimny silnik) nic nie robię bo wszystko jest OK, gdy chcę zapalić jak jest ciepły, naciskam przycisk(przerywam obwód do czujnika temperatury) komp myśli że jest zimny i daje mu zwiększona dawkę paliwa, świece się grzeją i ..... zapala na dotyk:D po zapaleniu puszczak przycisk temp rośnie, świece się wyłączyły IBI pali i jestem zadowolony a w kieszeni ubyło mi jakieś 10zł na przycisk i przewód :D


Jak po jednym sezonie swiece zarowe bedziesz mial do wymiany to zobaczysz ze to wcale najtansze nie jest ;)


Rob555 wystraszyłes mnie :), wydaje mi się, że te 4 sekundy przy zapalaniu nie zrobią "wielkiej krzywdy" świecom. Co innego jeśli na stałe odłączyłbym czujnik temp., ale to tylko ~4 sek.


Tytuł: Odp: ciężko zapala na ciepłym
Wiadomość wysłana przez: rob555 Niedziela, 24.09.2006, 10:47:53
Cytat: "all4you"
Rob555 wystraszyłes mnie :), wydaje mi się, że te 4 sekundy przy zapalaniu nie zrobią "wielkiej krzywdy" świecom. Co innego jeśli na stałe odłączyłbym czujnik temp., ale to tylko ~4 sek.


Te 4 sek to tylko lampka sie pali ;] Zobacz po ilu naprawde przestaja grzac  :hmm:
Po drugie po zapaleniu jak sterownik ma syg ze silnik zimny lub brak sygnalu to w czasie jazdy do 2500obr podgrzewa swiece przez ok minute ... mozna to latwo sprawdzic bo przy przekraczaniu tych obrotów cyka przekaznik rozlaczajacy. Jak obroty spadna to znowu sie zalacza.
Wiec to nie jest tylko 4sek ;)


Tytuł: Odp: ciężko zapala na ciepłym
Wiadomość wysłana przez: all4you Niedziela, 24.09.2006, 11:58:13
Rob555 dzieki za info  :pub:  :) czyli jaki według Ciebie jest najlepszy(najrozsądniejszy) sposób na TEN problem??


Tytuł: Odp: ciężko zapala na ciepłym
Wiadomość wysłana przez: rob555 Niedziela, 24.09.2006, 19:15:35
Mozna podniesc dawke na nastawniku z poziomu VAGa (pomaga w 20% i to na krotko) niestety uwazam ze efekt dlugotrwaly bez jaj z nagrzewaniem sie swiec to dac moze tylko korekta softu ew nowa pompa  :los:  ;-)


Tytuł: Odp: ciężko zapala na ciepłym
Wiadomość wysłana przez: KYS Poniedziałek, 25.09.2006, 09:27:40
Cytat: "all4you"
Wszystkiemu winna jest głowica w pompie paliwa, niestety paliwo jakie mamy każdy wie

To przy okazji zapytam się - czy warto dolewać do paliwa raz na kilka baków jakiegoś specyfiku czyszczącego, żeby zabezpieczyć się troche przed problemem z kiepskim paliwem :?:


Tytuł: Odp: ciężko zapala na ciepłym
Wiadomość wysłana przez: all4you Poniedziałek, 25.09.2006, 13:24:09
Rob555 dzieki za uświadomienie mnie o problemie, więc bedę musiał podjechać do Master Tuning w Katowicach

Jeśli chodzi o specyfikaty do paliwa hm... ja leje takie coś zawsze w okresie zimowym, mniejsze prawdopodobieństwo wystąpienia problemu z rozruchem a na dodatek przeczyści wtyski


Tytuł: Odp: ciężko zapala na ciepłym
Wiadomość wysłana przez: misiu_tdi Środa, 27.09.2006, 13:41:20
Cytat: "KYS"
Cytat: "all4you"
Wszystkiemu winna jest głowica w pompie paliwa, niestety paliwo jakie mamy każdy wie

To przy okazji zapytam się - czy warto dolewać do paliwa raz na kilka baków jakiegoś specyfiku czyszczącego, żeby zabezpieczyć się troche przed problemem z kiepskim paliwem :?:

tankuj na normalnej firmowej stacji, a nie jakies prywatne badziewia a nie bedzie problemów z paliwem. Ja bym nic nie dolewał.

Ja tez tylko zima leje STP, zeby sie parafina nie wytrącała.


Tytuł: Odp: ciężko zapala na ciepłym
Wiadomość wysłana przez: KYS Środa, 27.09.2006, 13:52:35
Cytat: "misiu_tdi"
tankuj na normalnej firmowej stacji, a nie jakies prywatne badziewia a nie bedzie problemów z paliwem.

Tak staram się robić :D

Cytat: "misiu_tdi"
Ja bym nic nie dolewał.

No to jeden głos przeciw dolewaniu... :-)


Tytuł: Odp: ciężko zapala na ciepłym
Wiadomość wysłana przez: Miro Środa, 27.09.2006, 14:06:23
Ja nic nie leje i póki co jest oki.
W zimie zawsze zapala od pierwszego razu.


Tytuł: Odp: ciężko zapala na ciepłym
Wiadomość wysłana przez: all4you Sobota, 17.03.2007, 07:49:02
Problem z rozruchem ciepłego silnika (AFN ) rozwiązany :D wystarczyly 2h u dr. Aligatora:)  zwiększył dawke startową i moja IBI pali na "dotyk", przy okazji ogólna diagnostyka


Tytuł: Odp: ciężko zapala na ciepłym
Wiadomość wysłana przez: vertor Sobota, 17.03.2007, 09:48:14
Cytat: "all4you"
Problem z rozruchem ciepłego silnika (AFN ) rozwiązany :D wystarczyly 2h u dr. Aligatora:)  zwiększył dawke startową i moja IBI pali na "dotyk", przy okazji ogólna diagnostyka


powiedz ile cie to kosztowalo (moze na PW) bo tez rozwazam taka operacje


Tytuł: Odp: ciężko zapala na ciepłym
Wiadomość wysłana przez: sojkis Wtorek, 03.07.2007, 12:08:26
cześć
mam do Was prośbę, mój znajomy ma Seata Ibizę z 1996r. 1.9TDI i ma podobny problem jak w tym temacie, czyli jak jest zimny to zapala bardzo dobrze jak jest ciepły to ma taki objaw jakby zapalał bez paliwa. Sprawdziłem go pod VAG-COM i wyszły błędy w następujących modułach:
1)POMPA DIESLA
-Czujnik temperatury silnika-G27
-Czujnik długości impulsu wtrysku-G175
w/w błędy po skasowaniu nie pojawiły się, mogły się pojawić w wyniku odłączenia 2 czujników (informacja od znajomego)

2)Immobilizer
-Usterka linii przesyłania danych
w/w błąd pojawiał się za każdym razem co go skasowałem, a w szczególności po próbie uruchomienia ciepłego silnika

3)Silnik - brak komunikacji z sterownikiem
4)Klima - brak komunikacji z sterownikiem, a samochód jest wyposażony w Klimę
5)Airbag
-był 1 błąd sporadyczny po usunięciu już się nie pojawił

Moje pytania to:
1)dlaczego nie da się połączyć do modułu silnika i klimy
2)czy ten immobilizer może tak dziwnie się zachowywać, że jak jest silnik ciepły to robi problemy z zapalaniem, a jak jest zimny to nie robi problemów.

Według mnie nie dochodzi paliwo do wtrysków lub dochodzi w bardzo małej ilości ponieważ silnik nawet nie drgnie

Wyczytałem na tym forum, że może to robić zużycie pompy wtryskowej, ale dlaczego na zimny jest OK. Wyczytałem również, że można to skorygować pod VAG-VOM poprzez zwiększenie dawki paliwa. Jeżeli by to pomogło, a nie jest szkodliwe dla silnika to proszę o opis krok po kroku co mam zrobić pod VAG-COM i w jakiej wersji

dzięki
 :pub:


Tytuł: Odp: ciężko zapala na ciepłym
Wiadomość wysłana przez: And280 Środa, 04.07.2007, 22:47:35
podnies maxymalnie dawke w vagy czyli zwiekszasz cyferki do maxa chyba do 37833 jesli dobrze pamietam i robisz to w adaptacjach w kanale 5 , zmiany mozesz dokonywac tylko w pelni zarejestrowanym programem i po wczesniejszym zalogowaniu sie nic trudnego a wersje to od 3.. do 409..


Tytuł: Odp: ciężko zapala na ciepłym
Wiadomość wysłana przez: sojkis Czwartek, 05.07.2007, 19:51:33
cześć
Cytat: "And280"
wczesniejszym zalogowaniu sie nic trudnego a wersje to od 3.. do 409..


gdzie można uzyskać kod do logowania się nie chodzi mi o rejestracje programu, ale o kod dostępu, ponieważ samochód jest kupiony jako używany i nie posiada takiego kodu.

Jeżeli dobrze Cię zrozumiałem to robię:
1)uruchamiam VAG-COM
2)wchodzę w "poma diesla"
3)następnie logowanie
4)adaptacja
5)kanał 5
6)max wartość

Mam pytania:
1)czy taka operacja podnosi tylko spalanie na jałowym biegu czy ogólnie
2)czy po wymianie tych czujników dalej tak będzie się działo ponieważ pompa nie domaga i musi mieć zwiększoną dawkę

dzięki
sojkis


Tytuł: Odp: ciężko zapala na ciepłym
Wiadomość wysłana przez: And280 Piątek, 06.07.2007, 13:27:00
logowanie 12233 jesli masz afn inne to musisz poszukac po necie   wchodzisz w silnik pozniej logujesz sie adaptacja kanal 5 i krecisz max az nie bedzie pojawialo sie save. podniesiesz tylko dawke rozruchowa nic wiecej ale jesli masz juz porzadnie rozjechana pompe to moze to zbytnio nie pomoc, tuner zrobi ci tak ze bedzie odpalal od kopa , samemu w vagu nie masz takiej mozliwosci niestety


Tytuł: Odp: ciężko zapala na ciepłym
Wiadomość wysłana przez: sojkis Piątek, 06.07.2007, 21:36:09
cześć
ale w tym autku nie da się połączyć z modułem odpowiedzialnym za "silnik" i "airbag", jedyne co jest możliwe to "pompa diesla", imobilizer"

Słyszałem, że jeżeli nie da się połączyć z silnikiem to jest tam już coś pozmieniane "tuning", nie wiem czy to jest prawda oraz co się działo z tym samochodem

dzięki
sojkis


Tytuł: Odp: ciężko zapala na ciepłym
Wiadomość wysłana przez: vertor Sobota, 07.07.2007, 08:29:45
Jezeli nie umiesz sie polaczyc to albo cos zle robisz albo ktos wprowadzil jakies zabezpieczenie by sie nie dalo, tunning nie ma prawa zablokowac dojscia do kompa w aucie


Tytuł: Odp: ciężko zapala na ciepłym
Wiadomość wysłana przez: And280 Sobota, 07.07.2007, 12:24:04
nie ma mozliwosci zebys sie nie polaczyl ktory rok auta?? bo podlaczalem sie pod b5 z 98 i do b5 po lifcie z 2002 i bez problemu sie laczylem z silnikiem tylko w airbag nigdy nie probuje bo mozna uszkodzic czujnik, jaka wersje vaga posiadasz??


Tytuł: Odp: ciężko zapala na ciepłym
Wiadomość wysłana przez: ipc13 Niedziela, 16.09.2007, 18:25:12
to jaki w końcu ten koszt all4you ??


Tytuł: Odp: ciężko zapala na ciepłym
Wiadomość wysłana przez: marcinenergy Poniedziałek, 08.10.2007, 18:11:32
Witam, mam ten sam problem ... na zimnym odpala na dotknięcie nawet po 7 dniach postoju! a na ciepłym kręci i kręci. Dzisiaj byłem w Bosch Service i panowie grzebali troche przy autku. Sprawdzili:
- kąt wtrysku: był w normie ale w maksymalnie dolnym zakresie i wyregulowali ciut
- czujnik temperatury: jest ok ... jak się go odłączy to odpala na dotknięcie oczywiście
- czujnik igłowy czy jakiś taki :P: wszystko OK
- czujnik położenia wału korbowego ? (czy jakoś tak:D ): wszystko OK
- przewody paliwowe czy powietrza nie łapią: wszystko OK
- zawór ERG: wszystko OK
- dawke paliwa: jest ustawiona wyższa niż powinna bo jest 4,9 a normalnie niby 4,4 jest
- na kompie oczywiście zero błędów
Co jeszcze zostaje ?? Powiedzieli mi że jeszcze podmianka pompy wchodzi w gre i w sumie to nie wiele więcej, a naprawa może kosztować 100 a może i 1000zł  :o  i potrwać 2h, dzień, dwa, a może tydzień, ale twierdzą że to proste silniki  ;D


Tytuł: Odp: ciężko zapala na ciepłym
Wiadomość wysłana przez: rob555 Wtorek, 09.10.2007, 09:31:03
Witam, mam ten sam problem ... na zimnym odpala na dotknięcie nawet po 7 dniach postoju! a na ciepłym kręci i kręci. Dzisiaj byłem w Bosch Service i panowie grzebali troche przy autku.

Mozesz wymieniac po kolei pompe, wtryski, rozrusznik, akumulator - powinno byc lepiej ale koszta Cie zjedza. Jesli odpala na cykniecie po zdjeciu czujnika temp to wystarczy zmienic mapy rozruchowe i tyle....prostrze i tansze.


Tytuł: Odp: ciężko zapala na ciepłym
Wiadomość wysłana przez: mirass Wtorek, 09.10.2007, 09:45:34
Witam, mam ten sam problem ... na zimnym odpala na dotknięcie nawet po 7 dniach postoju! a na ciepłym kręci i kręci. Dzisiaj byłem w Bosch Service i panowie grzebali troche przy autku.

dokładnie..a po drugie..kto obsługiwał VAGa..tam jest odwrotność 4,4 to wiecej niż 4,9 ! a rozwiązaniem twojego problemu jest jak Rob555 zmiana mapy rozruchu

Mozesz wymieniac po kolei pompe, wtryski, rozrusznik, akumulator - powinno byc lepiej ale koszta Cie zjedza. Jesli odpala na cykniecie po zdjeciu czujnika temp to wystarczy zmienic mapy rozruchowe i tyle....prostrze i tansze.


Tytuł: Odp: ciężko zapala na ciepłym
Wiadomość wysłana przez: marcinenergy Wtorek, 09.10.2007, 13:56:56
chyba mnie rob555 i mirass przekonaliście, a vaga obslugiwal gościu z Bosch Service w Bydgoszczy którzy niby się specjalizują w grupie VAG, a szczególnie dieslami grupy VAG :-\
Jedno pytanie ... na jak długo taka operacja ze zmianą map wystarczy zanim pompa, wtryski lub cokolwiek innego co jest przyczyną tego lipnego odpalania padnie na amen ?

Pozdro i thx :pub:


Tytuł: Odp: ciężko zapala na ciepłym
Wiadomość wysłana przez: rob555 Wtorek, 09.10.2007, 21:43:23
Zwiekszyc dawki rozruchowe (taki czip ale tylko na odpalanie- ja zawsze jak dlubie w mapach to za jednym razem tez to dlubne).
Wtedy mozesz miec slaby aku zajechana pompe a i tak bedzie palic jak na zimnym


Tytuł: Odp: ciężko zapala na ciepłym
Wiadomość wysłana przez: marcinenergy Poniedziałek, 05.11.2007, 16:56:13
witam panowie, dzisiaj bylem u tunera i ibizka odpala idealnie, odrazu sie też na chipsa skusiłem   :ok:  i teraz jest 137KM i 300Nm ;D .
A jeśli chodzi o to odpalanie to mi wyjaśnił o co biega, chodzi o to że auta z roku 99 musiały spełniać normy euro 5 czy jakoś tak i wszystkie te silniki miały takie mapy że odpalają teraz jak odpalają. I mówił że w zeszłym tygodniu miał 3 takie auta, a na ten 2 jeszcze. Sypie się każde nawet mówi że ostatnio VW new beetle przyjechało do niego z tym problemem. Co do chipa .... jeszcze za mało jeździłem żeby się do końca przekonać, kopa ma większego i to czuć :D ale też wydaje się być bardziej elastyczny w dolnych partiach obrotomierza.

Pozdro


Tytuł: Odp: ciężko zapala na ciepłym
Wiadomość wysłana przez: PawcioW Poniedziałek, 05.11.2007, 17:05:07
co bylo robione i ile bolało?


Tytuł: Odp: ciężko zapala na ciepłym
Wiadomość wysłana przez: raby Poniedziałek, 05.11.2007, 18:39:50
Cytat: PawcioW
co bylo robione i ile bolało?
  :los:
Cytat: marcinenergy
dzisiaj bylem u tunera i ibizka odpala idealnie, odrazu sie też na chipsa skusiłem   
czyli:
Cytat: rob555
Zwiekszyc dawki rozruchowe (taki czip ale tylko na odpalanie- ja zawsze jak dlubie w mapach to za jednym razem tez to dlubne).


Tytuł: Odp: ciężko zapala na ciepłym
Wiadomość wysłana przez: marcinenergy Poniedziałek, 05.11.2007, 18:54:14
PawcioW tak jak raby przytoczył: mapy paliwowe, a "bolałoby" mnie to 300zl ... ale że się skusiłem na chipowanie po znajomości za XXX  :eye: to mapki jak wiadomo w takim przypadku gratis


Tytuł: Odp: ciężko zapala na ciepłym
Wiadomość wysłana przez: krychu66 Środa, 07.11.2007, 22:35:26
marcinene gdzie robiłeś zmianę mapy bo mam ten sam problem a chciałbym go rozwiązać???


Tytuł: Odp: ciężko zapala na ciepłym
Wiadomość wysłana przez: PawcioW Czwartek, 08.11.2007, 09:03:16
Dzieki Raby i Marcinenergy .. a juz myslalem ze bede mogł sobie zrobic prezent i zainwestowac w cos innego np bagażnik... jakoś w koncu trzeba wozić te narty....  :(


Tytuł: Odp: ciężko zapala na ciepłym
Wiadomość wysłana przez: marcinenergy Czwartek, 08.11.2007, 13:08:51
krychu66 możesz uderzyć do świątka na żywiecką, ale mogę Ci podać kontakt do tego co ja u niego robiłem .... szczegóły podam na PW

Pozdro


Tytuł: Odp: ciężko zapala na ciepłym
Wiadomość wysłana przez: daniel7884 Czwartek, 28.02.2008, 21:04:00
mialem ten problem.wymienialem czujnik nastawiali mi kat wtrysku bawili sie nastawnikiem pompy,proponowano mi zregenerowac pompe dzwonilem do kilku diesel serwis ceny byly od 1400-2000 zl. wkonuc zadzwonilem do mastersa w warszawie i diagtronika w jankach w mastersie zarowno w jednej jak i drugiej firmie zdjagnozowano to samo ze trzeba wgrac nowe mapy do sterownika.masters za ta usluge krzykanl mi 700zl w diagtroniku 400zl i tam tez to zrobilem teraz nie mam juz  z tym problemu i naprawde polecam diagtronik janki pelen profesjonalizm


Tytuł: Odp: ciężko zapala na ciepłym
Wiadomość wysłana przez: Shizo Czwartek, 28.02.2008, 21:13:53
czy te mapy paliwowe w benzyniaku tak samo się modyfikuje jak w dieslu?


Tytuł: Odp: ciężko zapala na ciepłym
Wiadomość wysłana przez: Jakobe Niedziela, 27.07.2008, 12:45:22
Witam

Wczoraj kupiłem Seata Ibizę 1.9TDI 110KM z 1999r.

Auto długo odpalało gdy było rozgrzane, a zimne odrazu, sprzedający powiedział że problem pojawił się po wymianie pompy wtryskowej, już na forum znalazłem że trzeba przeprogramować mapę paliwa, i miałem nawet zamiar umówić się w najbliższych dniach w TUNE UPie żeby wykonać tą usługę. Niestety wczoraj wieczorem po powrocie jeszcze sobie pojeździłem, wszystko było super i kiedy wjeżdżałem na podwórko chciałem ruszyć z 2 biegu to mi zgasł (moja wina) i już nie chciał odpalić, kręciłem kręciłem i nic. Dziś rano byłem pewien że odpali bo silnik zimny, ale niestety to samo, kręci i nie odpala ... odłączyłem na kilka minut akumulator dalej nic, z autem nie było  żadnych problemów silnik chodził super, nie kopcił, bardzo dobrze przyspieszał... Wiem że komputer może by pokazał co jest nie tak, ale  cholować do wrzeszcza ... (w ostateczności tak) mieszkam w Pruszczu Gdańskim, ale wolałbym żeby ktoś sprawdził kto się zna dobrze na tych silnikach. Może ktoś miał podobny problem, może da się coś zrobić żeby auto samo dojechało do mechanika?

Proszę o jakieś porady


Tytuł: Odp: ciężko zapala na ciepłym
Wiadomość wysłana przez: Tominator Niedziela, 27.07.2008, 13:24:17
Na 99% zapowietrzył sie, odkrec wtryski pokrec az bedzie tryskało paliwo i zapali, jeżeli pompa jest ok, bo to może też być jej wina i trzeba bedzie napiecie na nastawniku zmienic tak myśle :-\


Tytuł: Odp: ciężko zapala na ciepłym
Wiadomość wysłana przez: pola Niedziela, 27.07.2008, 13:36:08
Jakobe, i do żadnego kowala nie jedź tylko do Tune Up-u :) Robert napewno sprawdzi co nie halo i naprawi


Tytuł: Odp: ciężko zapala na ciepłym
Wiadomość wysłana przez: Jakobe Niedziela, 27.07.2008, 15:09:55
Na 99% zapowietrzył sie, odkrec wtryski pokrec az bedzie tryskało paliwo i zapali, jeżeli pompa jest ok, bo to może też być jej wina i trzeba bedzie napiecie na nastawniku zmienic tak myśle :-\

Dzięki
Zrobiłem dokładnie jak pisałeś, wykręciłem wtryski, zakręciłem to na początku nic nie leciało, potem znowu zakręciłem  zaczęła lecieć piana i potem znowu kręce aż zaczęło bryzgać kropelkami, zakręciłem i nie odpala dalej próbowałem 3 razy dość długo poczym powtórzyłem motyw z wtryskami i znowu próbowałem odpalić aż aku prawie zdechł, więc się ładuje teraz :| Może jak się aku naładuję to spróbuje poodpalać może faktycznie się zapowietrzył.

Pola dzięki, taki miałem zamiar, bo chciałem odrazu kompletny rozrząd zrobić, tylko chciałbym żeby auto samo tam dojechało, bo cholować z Pruszcza trochę przerypane ...


Tytuł: Odp: ciężko zapala na ciepłym
Wiadomość wysłana przez: KKKKris Niedziela, 27.07.2008, 20:20:26
Jak nie odpali to szukaj VAGa. Bez niego trudno coś na odległość sprawdzić.
Jak potrafisz to sprawdź ustawinie rozrządu. No i sprawne bezpieczniki i przekaźniki 109


Tytuł: Odp: ciężko zapala na ciepłym
Wiadomość wysłana przez: Jakobe Środa, 30.07.2008, 11:59:21
Auto od wczoraj jest u mechanika, niestety nie w Tune Upie bo byli zawaleni robotą, ale tez nie oddałem do kowala, tylko znajomego mechanika. Na początku było podejrzenie że przeskoczył/zerwał się rozrząd, ale jednak to nie to, wszystkie świece żarowe były spalone, wymienili dalej nie odpala, na kompie pokazało czujnik temperatury, ale potem błąd zgasł, zresztą próbowali odpalić z odpiętym też nic :( Na dzień dzisiejszy na 90% podejrzana jest pompa wtryskowa ... a 2 lata temu była zmieniana przez poprzedniego właściciela (mam rachunki) kurde, ale pech jest jeszcze mała nadzieja że to nie pompa, ale ponoć już wszystko sprawdzili... W sobote kupiłem w sobotę się zepsuł, dobrze że pokonała 350km do domu chociaż bo jak na trasie by się to stało to przerypane...

Dam znać jak jeszcze coś będe wiedział.

Pozdro


Tytuł: Odp: ciężko zapala na ciepłym
Wiadomość wysłana przez: Qba Środa, 30.07.2008, 14:31:10
Cytat: Jakobe
W sobote kupiłem w sobotę się zepsuł

ja bym sie wkurzyl ostro! a powiedziales ze Ci sie zepsul poprzedniemu wlascicielowi?

ps. sprzedaj ja i kup ode mnie  ;D  ;D


Tytuł: Odp: ciężko zapala na ciepłym
Wiadomość wysłana przez: Jakobe Czwartek, 28.08.2008, 19:22:09
Cytat: Jakobe
W sobote kupiłem w sobotę się zepsuł

ja bym sie wkurzyl ostro! a powiedziales ze Ci sie zepsul poprzedniemu wlascicielowi?

ps. sprzedaj ja i kup ode mnie  ;D  ;D

Ta, i on już 3 razy dzwonił do mnie i się pytał co z autem zmartwiony bo 5 lat nią jeździł bezawaryjnie (oprócz 2 lata temu przy przebiegu 200tys pompa wtryskowa  i wymienił ją) i teraz ciekawe czy to napewno będzie ta pompa, może jakąś lipną wstawili :/

A ja się myślisz nie wkurzyłem tą trase 350km auto super chodziło, bardzo szybkie (jak dla mnie) i fajnie się prowadziło, potem jeszcze wieczorem sobie pojeździłem i jak mi zgasła właśnie na 2 biegu to już nie odpaliła :| :| :| (na szczęście pod domem)

Taa, nie było by mnie stać, ja mam starszą  1999r. ;)



Napisano: Środa, 30.07.2008, 15:42:48


W końcu z autem jest ok, problemem była pompa wtryskowa (poprzedni właściciel tankował paliwo tylko na auchanie ...) tylko że po jej regeneracji dalej dłuuuugo odpalał na ciepłym...

Jednak pojechałem do TUNE-UPu 30minut i auto odpala na dotyk zarówno na ciepłym jak i zimnym :) (zwiększenie dawki)

Rob jeszcze ustawił mi pompe tak że auto zbiera się wyraźnie lepiej a spalanie spadło o 1-1,5l/100km ! Szok

Wiele mechaników mogło by się dużo nauczyć od Roberta ...

Dzięki wielkie

Pozdro :)


Tytuł: Odp: ciężko zapala na ciepłym
Wiadomość wysłana przez: ecik84 Środa, 26.11.2008, 18:47:50
witam mam problem.
rozchodzi sie o to ze auto mi ciezko odpala na cieplym silniku,ktos mi powiedzial
ze to moze byc czujnik temperatury lub czujnik temp. pilwa ale pojechalem na
komputer i okazalo sie ze wszystko jest ok tylko byl troszke przestawiony kat na pompie co
odrazu naprawilem i nadal jest to samo,dodam ze auto ma dopiero 149tys przepiegu
i nigdy nie jechalo na opale.filtr paliwa byl niedawno zmieniany.czy ktos moze mial
podobny przypadek???

od KYS: Używaj opcji szukaj! Koledze Jakobe dziękuję za znalezienie odpowiedniego wątku  ;)

Napisano: Środa, 10.09.2008, 15:34:59


witam ponownie ;D
problem z odpalaniem juz jest rozwiazany ;D  ;D  ;D
bo dlugich bolączkach i szukaniu przyczyn co omały włos nie skończyło sie regeneracją głowicy pompy (nastawnika)
przyczyną był akumlator mimo ze normalnie kręcił i tzrzymał moc to po wymianie odpała z dotyku ;D
pozdrawiam klubowiczów


Tytuł: Odp: ciężko zapala na ciepłym
Wiadomość wysłana przez: Cepan023 Środa, 26.11.2008, 23:30:18
Witam, mój problem z odpalaniem wyglada tak, że na zimnym odpala normalnie choć zdarza sie troszke dłużej ale ciężkim bym tego nie nazwał, a na ciepłym nie zawsze ale zdaza mu sie ciężko odpalać, tak mi sie wydaje 30% ciężko 70% normalnie , przebieg mam 137 tys. możliwe że to mapa paliwa, ale jak juz to chciałbym to zrobić razem z chipem na wiosne i czy takie odpalanie może źle wpłynąć na stan pompy lub czzegoś innego, ? mam takie samo auto jak kolega wyżej i też mi mówiono po zakupie( marzec) że mam nie najlepszy aku, ale jeszcze mi sie nie zdarzyło nie odpalić, i czy może mieć na to wpływ że przed sprzedaża był zalany mineralnym? teraz chodzi na półsyntetyku.


Tytuł: Odp: ciężko zapala na ciepłym
Wiadomość wysłana przez: ecik84 Czwartek, 27.11.2008, 12:20:33
sprobuj przelozyc od kogos inny aku i dopiero wtedy mysl o zmianie mapy czy naprawie pompy,w moim
przypadku pan elektronik ktory mial mi wgrywac nowy soft był w szoku ze to byla wina aku. :driver:


Tytuł: Odp: ciężko zapala na ciepłym
Wiadomość wysłana przez: Cepan023 Sobota, 29.11.2008, 14:05:11
no wląsnie dzisiaj nadszedł dzień, że rano autko odmówiło posłuszeństwa, i pomielił aku i padł, pojechałem na test aku i diagnoza : do wymiany, czyli i tak musze kupić także sie okaże co wyniknie


Tytuł: Odp: ciężko zapala na ciepłym
Wiadomość wysłana przez: Marian Sobota, 29.11.2008, 18:24:37
Niby watek o zapalaniu na cieplym, ale napisze ze u mnie licho zapala na mrozie :(  Od poczatku jak aku kupilem czyli w tamta zime to tak bylo. Ale myslalem ze nowy to moze niedoładowany jest i musi pochodzic. Cieplo na dworzu, tzn temp na + lub cieple auto i pali na dotyk. Temp - na dworzu i zimne auto i mieli i mieli i dopiero zapala. Mierzylem miernikiem i napiecie w spoczynku 12,5V a na chodzie 14,5V czyli niby dobre. Ale alektrtolit 1,22g/cm3 czyli dupa blada bo powinien być pomiedzy 1,28-1,26. I pewnie jak jest zimno toma jeszcze nizszy wspolczynnik i dlatego na zimnym ma tak ciezko.
Przełoże aku z drugiego auta i zobacze jesli bedzie poprawa to ide z aku oddac go bo na gwarancji. Na marginesie w drugim aucie elektrolit jest 1,28 i nie ma problemow jak stoi dwa dni na dworzu nie ruszane


Tytuł: Odp: ciężko zapala na ciepłym
Wiadomość wysłana przez: raby Sobota, 29.11.2008, 22:06:59
Marian, poczytaj o swiecach zarowych i nie zasmiecaj tego tematu


Tytuł: Odp: ciężko zapala na ciepłym
Wiadomość wysłana przez: Marian Sobota, 29.11.2008, 23:15:13
Świece są dobre made in bosch rok temu wymieniane. Teraz  odpalałem na aku z drugiego auta i zero problemu ;)


Tytuł: Odp: ciężko zapala na ciepłym
Wiadomość wysłana przez: KKKKris Niedziela, 30.11.2008, 14:28:45
Jakiej firmy aku?


Tytuł: Odp: ciężko zapala na ciepłym
Wiadomość wysłana przez: Marian Niedziela, 30.11.2008, 21:56:35
W seacie Warta ale nie silver czy podobne, jakis zwykły. A założyłem od Renaulta o tych samych parametrach aku 4max (produkt bodajze interCarsu) i zapalił ładnie. Narazie niech tam siedzi bo cieplo sie zrobilo a ja czekam na mrozy. Ale i tak zapalanie renaulta sie teraz wydłuzyło w porównaniu co było na tamtym aku 4maxa


Tytuł: Odp: ciężko zapala na ciepłym
Wiadomość wysłana przez: Valgaar Poniedziałek, 01.12.2008, 21:28:58
Panowie to jest wątek o ciężkim odpalaniu na ciepłym a nie na zimny. Także prosze nie zaśmiecać.


Tytuł: Odp: ciężko zapala na ciepłym
Wiadomość wysłana przez: Kozak Niedziela, 08.03.2009, 15:53:46
Hej, mam pytanie w jakim kanale jest dawka startowa ?

Bo mam w kanale 1 1,5mg a w kanale 5 20mg.

Przestawiam vagiem kanal 5 ale nic sie nie zmienia.


od KYS: Scalono.



Tytuł: Odp: ciężko zapala na ciepłym
Wiadomość wysłana przez: pawel85 Piątek, 13.03.2009, 22:36:50
 Witam mam taki problem moj Tdi-k AFN 177tys. na zimnym silniku pali na dotyk, a na cieplym dlugo kreci, i mialem juz tak 4 miesiace ale idzie cieplo i trzeba to zrobic, pojechaklem dzis do dobrego mechanika diesla i podpiąl mi pod kompa i pokazalo bład:  elektronika silnika  P/N 028-906-021-EK 1.9l R4 EDC G00 : SG  1438  :  Pamiec ECU:00002   Serve station code06402 Plase record or print the information on this page which is useful for you to query after -market service center rozszyfruje ktos ten język bo ja nie znam, i glownie powiedzial mi ze to głowka pompy paliwa pada, a stalo sie tak ze paliwo słabe bylo zalewane, ale paliwo bylo z shella , lucoilu ,bp, i powiedzial mi tak : naprawa pompy ladowanie sie w koszty to 1000zl a oszukanie kompa samochodu 100zl czyli: powiedzial ze moze zrobic mi tak ze na cieplym silniku beda grzaly swiece zarowe i ze bedzie wszystko ok, i nie wiem czy mi nie beda palily sie swiece zarowe, mowi ze tak robią i nikomu nic sie nie dzieje a  samochody pala na dotyk , moze ktos slyszal o takim czymś albo ma takie roziwazanie, bo jak nie to pompe wtryskowa wymienic tylko czy bedzie gwarancia ze wszystko bedzie ok. :?:
 


Tytuł: Odp: ciężko zapala na ciepłym
Wiadomość wysłana przez: raby Piątek, 13.03.2009, 22:59:13
raczej robi sie korekte dawki rozruchowej :-\
takiego mini chipa :-X


Tytuł: Odp: ciężko zapala na ciepłym
Wiadomość wysłana przez: pawel85 Piątek, 13.03.2009, 23:04:08
ale wlasnie powiedzial ze to mi nic nie da, mowilem mu ze moze jakies mapki paliwowe czy cos takiego ponoc robia, a on ze nie w tym przypadku to zwiekszy mu tylko spalanie, a pali mi ok 5litrow cykl mieszany,


Tytuł: Odp: ciężko zapala na ciepłym
Wiadomość wysłana przez: KKKKris Piątek, 13.03.2009, 23:07:44
Cytat: pawel85
pojechaklem dzis do dobrego mechanika diesla
Napewno?
Chyba chodzi o dawkę startową. 100PLN z ominięcie czujnika temperatury, trochę sporo - chciałbym tak zarabiać.
Ładowanie w koszty 1000PLN to przesada, spec od softu dużo taniej policzy i spokój. Nie trzeba od razu wymieniać, czy remontować pompy.


Tytuł: Odp: ciężko zapala na ciepłym
Wiadomość wysłana przez: pawel85 Piątek, 13.03.2009, 23:13:55
KKKKris ponoc dobry mechanik, nigdy u niego nie bylem tylko slyszalem ze jest dobry, to moze wiesz czy gdzies w Radomiu mozna sie zglosic zeby zmienic mu softa, i ile takie cos mniej wiecej kosztuje, a spalanie mi sie nie zwiekszy , czy to chodzi tylko oto ze na rozruch idzie wiecej paliwa a pozniej normalnie juz jest tak jak powinno byc :?:


Tytuł: Odp: ciężko zapala na ciepłym
Wiadomość wysłana przez: KKKKris Piątek, 13.03.2009, 23:23:28
W radomiu nie znajdziesz, przynajmniej nie słyszałem o takim. Najbliżej chyba stolica.
Spalanie się nie zmienia, zmienia się tylko dawkę paliwa wymaganą do odpalenia auta, reszta bez zmian.


Tytuł: Odp: ciężko zapala na ciepłym
Wiadomość wysłana przez: pawel85 Piątek, 13.03.2009, 23:34:44
slyszalem ze kazdy poleca tak DiagTronik czy jakos tak, kolo wa-wy, czy jeszcze gdzie indziej

Napisano: Piątek, 13.03.2009, 23:30:37


 a wracając do tego oszukania kompa , zeby podgrzewal swiece to co nikt nie poleca zeby takie cus robic ;)


Tytuł: Odp: ciężko zapala na ciepłym
Wiadomość wysłana przez: Valgaar Piątek, 13.03.2009, 23:44:36
Cytat: pawel85
a wracając do tego oszukania kompa , zeby podgrzewal swiece to co nikt nie poleca zeby takie cus robic
Gdyby coś takiego było zalecane to robiliby tak w ASO :-) Poważnie to jest to rozwiązanie na którką mete. Będziesz miał później problemy z czujnikami temp i nie jest powiedziane, że nie pojawią się inne problemy przy odpalaniu.


Tytuł: Odp: ciężko zapala na ciepłym
Wiadomość wysłana przez: Jakobe Sobota, 14.03.2009, 09:00:55
Też miałem ten problem, mechanik tak samo mi mówił że dawki nie nie dadzą, ale dały na zimnym i ciepłym pali na dotyk

Jedź do tunera i nie kombinuj


Tytuł: Odp: ciężko zapala na ciepłym
Wiadomość wysłana przez: rob555 Sobota, 14.03.2009, 20:55:36
Typowy problem z dawka rozruchowa....mozesz nowke pompe ze sklepu kupic i raczej nie pomoze. Predzej zmiana akumulatora albo rozrusznika (ale to tez nie na dlugo)


Tytuł: Odp: ciężko zapala na ciepłym
Wiadomość wysłana przez: pawel85 Sobota, 14.03.2009, 21:50:15
 Sprawdzalem dzis z innym aku i powiem ze bez zmian, nadal ciezko pali na gorącym wiec mysle ze rozrusznik tez nic nie pomoze i bede musial odwiedzic stolice albo Łódz?


Tytuł: Odp: ciężko zapala na ciepłym
Wiadomość wysłana przez: KKKKris Sobota, 14.03.2009, 22:01:20
Cytuj
Predzej zmiana akumulatora albo rozrusznika (ale to tez nie na dlugo)
Zgadza się. Podobno taką naprawę stosują w ASO. Pomaga na krótko.


Tytuł: Odp: ciężko zapala na ciepłym
Wiadomość wysłana przez: Marian Sobota, 14.03.2009, 23:55:18
pawel85 wiesz gdzie jest czujnk temp plynu chlodzacego?? jak bedziesz mial rozgrzany silnik i nie bedzie ci chcial zapalic to nie morduj go tylko odepnij ta wtyczke (na wylaczonym silniku) i zobacz jak zapali, potem podlacz wtyczke (na wyl silniku) spowrotem, a potem napisz tu czy lepiej czy gorzej zapalil.


Tytuł: Odp: ciężko zapala na ciepłym
Wiadomość wysłana przez: pawel85 Niedziela, 15.03.2009, 12:30:23
Marian juz tak robilem, wlasnie od kad mi ciezko palil wlasnie mysle ze to moze czyjnik tem. siadl, ale jest ok, robilem tak: mialem zimne auto zagrzalem go i nie chce pailic, wiec zalozylem nowy czujnik i okazalo sie ze bez zmian(ciezko palil) wiec zgasilem go i ten czujnik wczesniejszy co wyjołem podpiolem zimny( bez wyjmowania temtego) silnik byl zagrzany ale z czujnika poszedl sygnal ze jest zimny i odpalil na dotyk,  Bo jeszcze robilem taką opcje ze wlozylem czujnik od jakiegos innego modelu nie pokazywal mi temp. silnika ale nawet i na gorącym dobrze palil tylko mial  wade (kopcil strasznie jak stary klekot) :-\ 


Tytuł: Odp: ciężko zapala na ciepłym
Wiadomość wysłana przez: Marian Niedziela, 15.03.2009, 14:33:38
To się tylko napracowałeś bo niepotrzebnie wkładałeś nowy czujnik. Wystarczyło tylko wypiąć wtyczkę z czujnika i odpalic, bez czujnika!!! No ale praktycznie już sam odpowiedziałeś podłączając ten niby zimny czujnik, bo zapalił ciut lepiej, ale bez tego zimnego czujnika zapalił by jeszcze lepiej... U mnie w okolicy zmiana mapy paliwa to 400zł to będziesz miał mały wydatek... :-X


Tytuł: Odp: ciężko zapala na ciepłym
Wiadomość wysłana przez: KKKKris Niedziela, 15.03.2009, 14:53:23
Cytat: Marian
U mnie w okolicy zmiana mapy paliwa to 400zł to będziesz miał mały wydatek...
Dlatego może warto przy okazji dodać parę Nm i KM. Ja się powolutku ustawiam na koniec marca. pawel85, może pojedziemy razem?


Tytuł: Odp: ciężko zapala na ciepłym
Wiadomość wysłana przez: pawel85 Niedziela, 15.03.2009, 16:21:10
 KkKKris mysle ze mozemy skoczyc razem tylko co do podciagniecia kucy to bedzie zalerzne ile bedzie to kosztowalo wszystko :?: a nie skraca sie zywotnosci silnika przez takie cos :?: (dodanie KM)


Tytuł: Odp: ciężko zapala na ciepłym
Wiadomość wysłana przez: KKKKris Niedziela, 15.03.2009, 17:42:57
Nie będę się tu bardzo rozpisywał, bo się OT zrobi, napiszę tylko, że już mam prawie zaklepany ostatni piątek marca we Wrocławiu.
A co do żywotności to przejrzyj temat np TuneUp na głównej.


Tytuł: Odp: ciężko zapala na ciepłym
Wiadomość wysłana przez: pawel85 Wtorek, 01.09.2009, 18:31:59
Witam mam takie pytanko, mialem problem z odpalaniem swojego TDI-ka AFN na zimnym pali os strzała a na gorącym nawet do 5sek. aby odpalic i samemu za pomoca Vaga zmieniłem kilka pozycji w kompie, (zmieniłem mu parametry) i chcialem sie dowiedziec czy juz ktos takie cos robil samemu i czy to jest bezpieczne czy nie wpływa na cos negatywnie (czy kiedys pieknego dnia odmówi posluszenstwa :( )

 W kanale 1 mam dawke paliwa 32779" i zmieniłem na max 32784" (wiecej sie nie dało)
Czy po zwiekszeniu tej dawki bedzie lepiej sie zbierał i nie zmieni mu sie jakos spalanie, obecnie pali około 5l/100

 A w kanale 05 (dawka startowa) mialem 32768" i zmienilem na 33267"(wiecej sie nie dało)
 zaczął lepiej palić (nie pali tak na zimnym  ale nieporownywalna do tej ktora byla na ciepłym wczesniej)


      To była sluszna decyzjia zmieniając te dwie pozycjie czy bylo tylko zmienić dawke startową  :?:  :?:


od KYS: Poszukać to się nie chciało?


Tytuł: Odp: ciężko zapala na ciepłym
Wiadomość wysłana przez: KKKKris Wtorek, 01.09.2009, 19:37:17
Cytat: pawel85
W kanale 1 mam dawke paliwa 32779" i zmieniłem na max 32784" (wiecej sie nie dało)
Ktoś Ci grzebał. Ori jest 32768, a dwa to dawkę chyba zmniejszyłeś. Podkreślam chyba. Jakie miałeś odczyty dawki w 1 kanale? Jeśli odczyt się zwiększył to dawka zmalała.
Cytat: pawel85
czy to jest bezpieczne czy nie wpływa na cos negatywnie
Adaptacje VAGiem są tak minimalne, że nic nie uszkodzisz.


Tytuł: Odp: ciężko zapala na ciepłym
Wiadomość wysłana przez: pawel85 Wtorek, 01.09.2009, 20:02:46
Wlasnie z tymi wartosciami im wieksza wartosc to dawka sie zwieksza czy zmniejsza- nie wiem tego, ale ta wartosc w 1kanale miałem 32779 to moze juz kiedys ktos go podkrecil ale wątpie zeby w hiszpanji ktos sie bawil w takie male wartosci zwiekszenia dawki paliwa, raczej tak musial wyjsc bo wydaje mi sie ze naprawde swoja dynamice ma ja tylko na 110kucy


Tytuł: Odp: ciężko zapala na ciepłym
Wiadomość wysłana przez: KKKKris Wtorek, 01.09.2009, 21:06:07
Nie pamiętam jak w adaptacji, ale napewno odczyt dawki w blokach pomiarowych jest "odwrotny". Im mniej pokazuje, tym większa dawka. Zresztą przy adaptacji masz podgląd dawki w mg/h.

Cytat: pawel85
aczej tak musial wyjsc bo wydaje mi sie ze naprawde swoja dynamice ma ja tylko na 110kucy
Adaptacja to naprawdę minimalne zmiany, nie przybędzie od tego kucy.


Tytuł: Odp: ciężko zapala na ciepłym
Wiadomość wysłana przez: raby Czwartek, 19.11.2009, 13:39:17
Moze sie przydac
Problemy z odpalaniem TDI (na pompie wtryskowej) - ustawienie kąta wtrysku, korekcja dawki paliwa i dawki rozruchowej
http://www.turbo-diesel.pl/zrob_to_sam/25/


Tytuł: Odp: ciężko zapala na ciepłym
Wiadomość wysłana przez: Qba Poniedziałek, 25.01.2010, 12:19:36
mam pytanie... czy trudniejsze zapalenie na ciepłym silniku może być spowodowane zużytym rozrusznikiem?


Tytuł: Odp: ciężko zapala na ciepłym
Wiadomość wysłana przez: KKKKris Poniedziałek, 25.01.2010, 15:47:19
Cytat: raby
Problemy z odpalaniem TDI (na pompie wtryskowej) - ustawienie kąta wtrysku, korekcja dawki paliwa i dawki rozruchowej
"...049-051 mamy wzorcowo ustawiony kąt, kilka stopni w jedną czy druga strony nie wpływa znacząco..."
Ktoś się chyba rąbnął, to nie jest w stopniach. Przestawienie tego kąta o kilka stopni skutkuje raczej nieodpaleniem auta.

Co to jest zużyty rozrusznik? Jeśli chodzi o auta VAG to jeśli obroty rozrusznika są za małe może nie być podawane paliwo na wtryski (nie pamiętam od jakich obr silnika podaje)


Tytuł: Odp: ciężko zapala na ciepłym
Wiadomość wysłana przez: Qba Poniedziałek, 25.01.2010, 15:50:07
Cytat: KKKKris
Co to jest zużyty rozrusznik?
to jest to co napisałeś, czyli daje za małe oboroty, nie chodzi o grupę VAGa, już nie ważne samochód w serwisie stoi, chodziło o toyote i silnik 2.0 d4d, także na common railu


Tytuł: Odp: ciężko zapala na ciepłym
Wiadomość wysłana przez: uszek Poniedziałek, 25.01.2010, 22:59:34
a czy czasem ciezkie palenie nie ejst wina czujnika temperatury? jak oszukuje tez moga byc problemy


Tytuł: Odp: ciężko zapala na ciepłym
Wiadomość wysłana przez: Qba Poniedziałek, 25.01.2010, 23:04:54
niby tak, ale w toyocie niby rozrusznik, ich sprawa, mają naprawić, w ibizie mi ciężko palił w ASO powiedzieli, że właśnie czujnik, wymienili i co? było to samo...


Tytuł: Odp: ciężko zapala na ciepłym
Wiadomość wysłana przez: marcin2902 Sobota, 11.06.2011, 08:13:07
witam
mam problem odnośnie palenia samochodu zimny pali normalnie bez problemów a jak jest rozgrzany to musze go troche dłużej krecić albo dodać leko gazu wtedy zapali szybciej. problem troche zaczął ustepować gdy wlałem innego paliwa ale nadal wydaje mi się że powiniem szybciej odpalać ciepły.
nie mieliście podobnych problemów?
miałem kupić nowy akumulator bo wydawalo mi się że za wolno kreci ale gdy zimny pali tak jak powinien to chyba nie ma sensu?

Edyta mówi: Scalone. Zacznij używać wyszukiwarki.


Tytuł: Odp: ciężko zapala na ciepłym
Wiadomość wysłana przez: Wuda Sobota, 11.06.2011, 08:52:12
Na 99% tonie wina akumulatora. Też miałem taki problem > podjedz do jakiegoś tunera i niech Ci poprawi mapy startowe > problem zniknie jak ręką odjął :)


Tytuł: Odp: ciężko zapala na ciepłym
Wiadomość wysłana przez: KYS Niedziela, 12.06.2011, 21:08:17
Na 99% tonie wina akumulatora. Też miałem taki problem > podjedz do jakiegoś tunera i niech Ci poprawi mapy startowe > problem zniknie jak ręką odjął :)
A u mnie problem zniknął wraz z wymianą akumulatora, chociaż nie łączyłem problemów ze sobą...


Tytuł: Odp: ciężko zapala na ciepłym
Wiadomość wysłana przez: Miro Poniedziałek, 13.06.2011, 06:49:09
W takich przypadkach najpierw sprawdzamy stan aku,potem rozrusznik,a na końcu poprawa map.


Tytuł: Odp: ciężko zapala na ciepłym
Wiadomość wysłana przez: KKKKris Poniedziałek, 13.06.2011, 06:51:33
Cytat: KYS
A u mnie problem zniknął wraz z wymianą akumulatora,
Pomaga, ale na krótko. Podobnie jak wymiana rozrusznika. Najlepiej sprawdzić jakie są mapy w ECU, bo wcześniej czy później i tak wychodzą.


Tytuł: Odp: ciężko zapala na ciepłym
Wiadomość wysłana przez: KYS Poniedziałek, 13.06.2011, 09:35:59
Cytat: KYS
A u mnie problem zniknął wraz z wymianą akumulatora,
Pomaga, ale na krótko. Podobnie jak wymiana rozrusznika. Najlepiej sprawdzić jakie są mapy w ECU, bo wcześniej czy później i tak wychodzą.
Hmm u mnie już ponad 2 lata po zmianie akumulatora i cały czas jest dobrze, więc nie nastawiałbym się ta od razu na korektę map...  8)


Tytuł: Odp: ciężko zapala na ciepłym
Wiadomość wysłana przez: raby Poniedziałek, 13.06.2011, 09:54:08
A u mnie od kupna byl problem z paleniem a po wizycie u mirasa jak reka odjol :ok:


Tytuł: Odp: ciężko zapala na ciepłym
Wiadomość wysłana przez: marcin2902 Poniedziałek, 13.06.2011, 12:27:33
koledzy a tak mniej wiecej jaki jest koszt zmiany tych map?


Tytuł: Odp: ciężko zapala na ciepłym
Wiadomość wysłana przez: mik33 Poniedziałek, 13.06.2011, 12:46:09
indywidualna  sprawa  z  tunerem


Tytuł: Odp: ciężko zapala na ciepłym
Wiadomość wysłana przez: raby Poniedziałek, 13.06.2011, 13:08:30
~400 wiec od razu lepiej robic program a korekte masz w cenie


Tytuł: Odp: ciężko zapala na ciepłym
Wiadomość wysłana przez: marcin2902 Piątek, 24.06.2011, 08:39:58
witam
dzisiaj gdy zapalałem zimnego musiałem dlugo krecić ale nie o to chciałem zapytać. bo zaraz po  zapaleniu trzy razy zapikał taki sam sygnał jak wydaje po zapaleniu się rezerwy tylko przy rezerwie pika raz przed zapaleniem.
nie wiecie co to jest te trzy sygnały?


Tytuł: Odp: ciężko zapala na ciepłym
Wiadomość wysłana przez: mac456x9 Piątek, 24.06.2011, 08:56:13
http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=2483.0


Tytuł: Odp: ciężko zapala na ciepłym
Wiadomość wysłana przez: docan Sobota, 31.03.2012, 18:58:07
mam problem z silnikiem AJM
na zimnym pali od ręki na ciepłym nie chce, dopiero jak ostygnie pali od strzała.

Sprawdzone:
- czujnik temperatury (aktualnie siedzi nowy bo poprzedni nie pokazywał informacji na wskaźnikach) - po odłączeniu -silnik nadal nie odpala

- aku (kumpel podpiął się kablami do mnie takimi o przekroju 10mm^ - rozrusznik kręcił z zawrotnymi obrotami) - czyli można powiedzieć że rozrusznik tez sprawdzony -silnik nadal nie odpala

- dawka startowa za pomocą VAGa zwiększona -silnik nadal nie odpala

jedyne co mnie martwi to to ze mam bipy minusowe, ale mam już takie od roku

co i gdzie szukać  :(



Tytuł: Odp: ciężko zapala na ciepłym
Wiadomość wysłana przez: mac456x9 Sobota, 31.03.2012, 19:56:28
a miałeś zmienianą mapę? Była taka historia w TDi, że na ciepłym silniku nie chciał odpalać. Po zmianie mapy (dawka paliwa? czy coś podobnego) problem ustępował.


Tytuł: Odp: ciężko zapala na ciepłym
Wiadomość wysłana przez: KKKKris Sobota, 31.03.2012, 20:27:25
Cytat: mac456x9
a miałeś zmienianą mapę?
ale to chyba było na VP i do tego na poprzecznym silniku, a AJM jak się nie mylę to PD.


Tytuł: Odp: ciężko zapala na ciepłym
Wiadomość wysłana przez: mac456x9 Sobota, 31.03.2012, 21:06:27
KKKKris, aha. Tego nie wiedziałem.


Tytuł: Odp: ciężko zapala na ciepłym
Wiadomość wysłana przez: raby Sobota, 31.03.2012, 23:31:04
Na PD tez wizyta u tunera pomaga


Tytuł: Odp: ciężko zapala na ciepłym
Wiadomość wysłana przez: KKKKris Sobota, 31.03.2012, 23:49:49
Cytat: raby
Na PD tez wizyta u tunera pomaga
Hmm... co firma inne zdanie?
Moje cordi z 2000r miało już poprawione mapy fabrycznie, ta przypadłość miała dotyczyć starszych aut. Takie info miałem podczas virusowania.
No i  przy mapach do korekty po odpięciu czujnika auto odpala,  a tu nie.


Tytuł: Odp: ciężko zapala na ciepłym
Wiadomość wysłana przez: raby Niedziela, 01.04.2012, 11:35:46
Od kupna mialem problem z odpalaniem a przy sofcie Miras mi to poprawil i jest OK.
To byla glowna decyzja aby robic program bo za sama korekte chcial 400.


Tytuł: Odp: ciężko zapala na ciepłym
Wiadomość wysłana przez: docan Niedziela, 01.04.2012, 12:49:06
wszędzie gdzie szukałem i czytałem piszą że jeśli odpali na odpiętym czujniku temperatury to mapy do korekty, a u mnie nic to nie pomaga  :(
jutro będę walczył z filtrem paliwa i założę wężyk przeźroczysty by zobaczyć czy mam powietrze w paliwie (gdzieś też wyczytałem że minusowe bipy oznaczają powietrze w paliwie, że pompki nie dostają tyle ile powinny....


Tytuł: Odp: ciężko zapala na ciepłym
Wiadomość wysłana przez: kacperix Niedziela, 01.04.2012, 13:42:00
masz może dostęp do jump starter? ja bym szukał jednak przy rozruszniku... sprawdź jeszcze mase od rozrusznika..  jak by Ci się udało podmienić rozrusznik to byś miał pewność... choć wydaje mi się że najprościej i najłatwiej się udać na remap :)
czytałem też że w PDkach pompa tandemowa może robić takiego psikusa..


Tytuł: Odp: ciężko zapala na ciepłym
Wiadomość wysłana przez: mac456x9 Niedziela, 01.04.2012, 13:48:39
kacperix, ale to dziwne, że rozrusznik nie działa tylko na ciepłym. Jak by losowo nie odpalał cały czas to co innego.


Tytuł: Odp: ciężko zapala na ciepłym
Wiadomość wysłana przez: kacperix Niedziela, 01.04.2012, 14:26:17
na ciepłym dawka paliwa jest zaniżona w porównani z zimnym, i rozrusznik ma większe znaczenie przy odpaleniu


Tytuł: Odp: ciężko zapala na ciepłym
Wiadomość wysłana przez: chrzanek2611 Niedziela, 01.04.2012, 14:28:14
jestem tu świeżakiem gdzie moge znależć kogoś co mi doradzi w sprawwie turbiny


Tytuł: Odp: ciężko zapala na ciepłym
Wiadomość wysłana przez: mac456x9 Niedziela, 01.04.2012, 14:32:55
kacperix, to ja bym bardziej zwalał winę na dawkę. Może się mylę, ale gdyby był problem z rozrusznikiem docan, by odczuł to zimą przy -20 a nie na ciepłym silniku.

chrzanek2611, weź poszukaj na forum. Masz taką opcję wyszukaj i znajdziesz polecane w wawie warsztaty (wpisz Polecane warsztaty) lub info o problemach z turbo (wpisz Turbo? Lub skonkretyzuj objawy)


Tytuł: Odp: ciężko zapala na ciepłym
Wiadomość wysłana przez: kacperix Niedziela, 01.04.2012, 14:45:22
Cytat: mac456x9
kacperix, to ja bym bardziej zwalał winę na dawkę.
dawka się nie psuje:) , jest stała zapisana w sterowniku i to się nie psuje, na ciepłym jest ograniczona żeby dwumas miał lżejszy żywot, panowie w vw przeliczyli wszystko dla nowych urządzeń i działa, nie wzięli jednak pod uwagę upływu czasu i pogorszenie sprawności elementów takich jak rozrusznik... temat już tutaj był wałkowany z Krissem na podstawie wątku wypowiedzi ludzi  bardziej obeznanych od Nas z innego forum, poszukaj może znajdziesz :) ... zwiększona dawka spowoduje łatwiejszy zapłon.


Tytuł: Odp: ciężko zapala na ciepłym
Wiadomość wysłana przez: docan Niedziela, 01.04.2012, 14:47:12
masz może dostęp do jump starter? ja bym szukał jednak przy rozruszniku... sprawdź jeszcze mase od rozrusznika..  jak by Ci się udało podmienić rozrusznik to byś miał pewność... choć wydaje mi się że najprościej i najłatwiej się udać na remap :)
czytałem też że w PDkach pompa tandemowa może robić takiego psikusa..

ale skoro na dwóch akumulatorach rozrusznik kręcił jak poj....any, do tego stopnia ze obrotomierz prawie 500 obr/min pokazał a pasek nadal nie odpalił to chyba to nie to....

czytałem też że w PDkach pompa tandemowa może robić takiego psikusa..

gdzie ona i co z nią??


Tytuł: Odp: ciężko zapala na ciepłym
Wiadomość wysłana przez: kacperix Niedziela, 01.04.2012, 14:57:16
pompa tandemowa = pompę paliwa + podciśnienia, napędzane od wałka rozrządu, z boku silnika
trzeba byłoby sprawdzić szczelność tego układu
http://forum.vw-passat.pl/threads/47966-Budowa-pompy-vacum-tandem-w-TDI-PD


Tytuł: Odp: ciężko zapala na ciepłym
Wiadomość wysłana przez: lis Niedziela, 23.09.2012, 20:01:16
witam mam problem kupiłem seata cordobę/sedan limuzyna rok1998 1.9D.problem jest taki jak samochód jest zimny to świece żarowe grzeją normalnie i pali też ładnie a jak się zagrzeje silnik(przejadę 20km)to świece żarowe (na desce rozdzielczej) się nie zapalają i nie grzeją i ciężko pali zapali ale muszę go chwile kręcić.Chciałbym wiedzieć czy te seaty tak majom a jak nie to gdzie jest problem.morze ktoś miał taki przypadek :?:


Tytuł: Odp: ciężko zapala na ciepłym
Wiadomość wysłana przez: raby Niedziela, 23.09.2012, 20:29:21
Cytat: lis
morze ktoś miał taki przypadek :?:
poczytales juz troche czy sie nie chcialo?
odpalanie z odpietym czujnikiem temp silnika zmienia sytuacje?


Tytuł: Odp: ciężko zapala na ciepłym
Wiadomość wysłana przez: lis Poniedziałek, 24.09.2012, 21:58:31
tak poczytałem i dalej czytam.a czujnik temperatury jest cały czas podpięty nawęd kupiłem go nowego.ale z tego co czytam to będę musiał go dać do elektryka żeby zwiększył dawkę startową.bo samemu chyba nic nie zrobię.a pytanko takie jaki powinien mieć przekażnik taki disel do ja mam 104

Napisano: Niedziela, 23.09.2012, 21:44:50


mam pytanie jaki powinien być przekaźnik od świec żarowych w seacie cordoba 1.9d rok1998


Tytuł: Odp: ciężko zapala na ciepłym
Wiadomość wysłana przez: KYS Wtorek, 25.09.2012, 08:53:07
tak poczytałem i dalej czytam.a czujnik temperatury jest cały czas podpięty nawęd kupiłem go nowego.ale z tego co czytam to będę musiał go dać do elektryka żeby zwiększył dawkę startową.bo samemu chyba nic nie zrobię.a pytanko takie jaki powinien mieć przekażnik taki disel do ja mam 104

Napisano: Niedziela, 23.09.2012, 21:44:50


mam pytanie jaki powinien być przekaźnik od świec żarowych w seacie cordoba 1.9d rok1998

Tak ciężko użyć wyszukiwarki i znaleźć odpowiedni wątek?
np. http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=9443.0

PS. Popracuj nad ortografią.


Tytuł: Odp: problem z odpalaniem
Wiadomość wysłana przez: Stinger Wtorek, 07.10.2014, 16:05:29
Witam,
Piszę tutaj, żeby nie robić nowego tematu, niedawno kupiłem Ibizę 2000rok 1.9 tdi 110km, problem z zapalaniem pojawia się wtedy gdy auto się nagrzeje to trzeba pokręcić z 10 sekund żeby odpalił, jak jest zimny to pali na rys, myślałem o wymianie czujnika masy powietrza (cały przepływomierz trzeba by było wymienić niestety). Dodam, że rozrusznik kręci normalnie, napięcie też w normie, więc wszystko wskazuje na problem z czujnikiem. Czy ktoś miał podobny problem i może pomóc?

od KYS: Poczytaj ten wątek.


Tytuł: Odp: ciężko zapala na ciepłym
Wiadomość wysłana przez: milkyyyy Środa, 22.10.2014, 19:28:14
mialem podobnie, czujnik polozenia walu korbowego padl po wymianie wszystko gra i buczy :)


Tytuł: Odp: ciężko zapala na ciepłym
Wiadomość wysłana przez: Tracer Środa, 22.10.2014, 19:32:19
Poszukaj błędów VAG-iem.