Internetowy Klub Seata

Techniczne => Benzyna & LPG => Wątek zaczęty przez: Zaleś Niedziela, 20.08.2006, 16:05:24



Tytuł: Problem z silnikiem 1.4 MPI w Ibizie 2000 r.
Wiadomość wysłana przez: Zaleś Niedziela, 20.08.2006, 16:05:24
Witajcie,
mam nadzieje, że tutaj znajdę odpowiedź.
Mam Seata Ibizę 1.4 MPI 60 KM z 2000 roku.

Jak zapalę silnik to w przeciągu 10 min od ruszenia silnik tak jakby przełączał się w jakiś tryb awaryjny, mianowicie (przy ciągłej jeździe) szarpnie w pewnym momencie i od tego momentu nie można przekraczy 3000 obrotów/minutę na każdym biegu, i na wolnych obrotach trzyma 1000 obrotów/minutę. Jeżeli zdaży się to na skrzyżowaniu to silnik zgaśnie, po zapaleniu znów jest  ten tryb.

Czasami pomaga zgaszenie i ponowne zapalenie, czasami trzeba przejechac kilkaset metrów  po czy zgasić i zaplić ponownie i wszystko jest ok.
Ta sytuacja zdaża się wyłaczenie przy zaczynaniu jazdy (10-15 min), ponieważ w trasie nigy się to nie zdazyło, jak również przy długiej jeżdzie po mieście również nie.  

Kiedyś ktoś powiedział, że to może być silnik krokowy ale to nie to. Byłem u mechanika, który podłaczył samochód do komputera, wykrył kilka błędów, po czym je naprawił, ale przypadłość nadal się pojawia :(

Proszę o pomoc w zdjagnozowaniu problemu, może ktoś miał to samo i wie w czym rzecz.

Z góry dzięki.
Zaleś


Tytuł: Problem z silnikiem 1.4 MPI w Ibizie 2000 r.
Wiadomość wysłana przez: punchoo Niedziela, 20.08.2006, 18:28:11
Napewno Ci doradzą:

Sprawdź i zrób:

- czyszczenie przepustnicy
- kable WN

Ale - pamietaj to nie ja powiedziałem... ;-)


Tytuł: Problem z silnikiem 1.4 MPI w Ibizie 2000 r.
Wiadomość wysłana przez: Zaleś Niedziela, 20.08.2006, 18:31:16
A czy ja jestem sam w stanie przeczyścić przepustnicę?
Kable WN to kable wysokiego napięcia?


Tytuł: Problem z silnikiem 1.4 MPI w Ibizie 2000 r.
Wiadomość wysłana przez: punchoo Niedziela, 20.08.2006, 18:47:11
Na forum jest obszerna instrukcja - szukaj tematów : FALUJĄCE OBROTY


Tytuł: Problem z silnikiem 1.4 MPI w Ibizie 2000 r.
Wiadomość wysłana przez: Zaleś Niedziela, 20.08.2006, 19:17:00
Przeczytałem ten wątek i tam jest problem z obrotami na biegu jałowym, czyli zupełnie co innego niż u mnie. U mnie na biegu jałowym obroty są rapwidłowe w granicach 800-900 obrotów. Natomiast jak silnik przejdzie w ten dziwny tryb to obroty na biegu jałowym podnoszą się do 1050-1100 obrotów ale się utrzymują równiutko i nie ma mowy o żadnym falowaniu czy skakaniu obrotów. :(


Tytuł: Problem z silnikiem 1.4 MPI w Ibizie 2000 r.
Wiadomość wysłana przez: punchoo Niedziela, 20.08.2006, 19:29:41
Ale w podobnym temacie coś kiedyś było o "Twoim" przypadku i podobne rzeczy zalecono do wykonania, jeżeli VAG niewykrywa żadnych błędów, dlatego napisałem , że : "napewno Ci doradzą".


Tytuł: Problem z silnikiem 1.4 MPI w Ibizie 2000 r.
Wiadomość wysłana przez: woj Niedziela, 20.08.2006, 21:09:19
Cytat: "Zaleś"
Kiedyś ktoś powiedział, że to może być silnik krokowy ale to nie to. Byłem u mechanika, który podłaczył samochód do komputera, wykrył kilka błędów, po czym je naprawił, ale przypadłość nadal się pojawia

Jakby naprawił to by nie było błędów. Mechanik skasował tylko  błędy z pamięci komputera a przyczyna powstawania została. Czy możesz powiedzieć jakie to były błędy :?: moim zdaniem czyszczenie przepustnicy może uleczyć temat, może być czujnik temperatury uszkodzony przyczyn może być dużo ale trzeba znać błędy.
 :pub:  :pub:


Tytuł: Problem z silnikiem 1.4 MPI w Ibizie 2000 r.
Wiadomość wysłana przez: Zaleś Czwartek, 14.09.2006, 18:50:07
NIedawno byłem w ASO Seat i okazało się, że uszkodzony był czujnik położenia wału korbowego i to było przyczyną mojegho problemu. Przy okazji wyczyścili mi przepustnice :)
Jestem uboższy o 490 zł ale autko chodzi jak marzenie.
Pozdrawiam
Zaleś