Tytuł: Problem z silnikiem 1.4 MPI w Ibizie 2000 r. Wiadomość wysłana przez: Zaleś Niedziela, 20.08.2006, 16:05:24 Witajcie,
mam nadzieje, że tutaj znajdę odpowiedź. Mam Seata Ibizę 1.4 MPI 60 KM z 2000 roku. Jak zapalę silnik to w przeciągu 10 min od ruszenia silnik tak jakby przełączał się w jakiś tryb awaryjny, mianowicie (przy ciągłej jeździe) szarpnie w pewnym momencie i od tego momentu nie można przekraczy 3000 obrotów/minutę na każdym biegu, i na wolnych obrotach trzyma 1000 obrotów/minutę. Jeżeli zdaży się to na skrzyżowaniu to silnik zgaśnie, po zapaleniu znów jest ten tryb. Czasami pomaga zgaszenie i ponowne zapalenie, czasami trzeba przejechac kilkaset metrów po czy zgasić i zaplić ponownie i wszystko jest ok. Ta sytuacja zdaża się wyłaczenie przy zaczynaniu jazdy (10-15 min), ponieważ w trasie nigy się to nie zdazyło, jak również przy długiej jeżdzie po mieście również nie. Kiedyś ktoś powiedział, że to może być silnik krokowy ale to nie to. Byłem u mechanika, który podłaczył samochód do komputera, wykrył kilka błędów, po czym je naprawił, ale przypadłość nadal się pojawia :( Proszę o pomoc w zdjagnozowaniu problemu, może ktoś miał to samo i wie w czym rzecz. Z góry dzięki. Zaleś Tytuł: Problem z silnikiem 1.4 MPI w Ibizie 2000 r. Wiadomość wysłana przez: punchoo Niedziela, 20.08.2006, 18:28:11 Napewno Ci doradzą:
Sprawdź i zrób: - czyszczenie przepustnicy - kable WN Ale - pamietaj to nie ja powiedziałem... ;-) Tytuł: Problem z silnikiem 1.4 MPI w Ibizie 2000 r. Wiadomość wysłana przez: Zaleś Niedziela, 20.08.2006, 18:31:16 A czy ja jestem sam w stanie przeczyścić przepustnicę?
Kable WN to kable wysokiego napięcia? Tytuł: Problem z silnikiem 1.4 MPI w Ibizie 2000 r. Wiadomość wysłana przez: punchoo Niedziela, 20.08.2006, 18:47:11 Na forum jest obszerna instrukcja - szukaj tematów : FALUJĄCE OBROTY
Tytuł: Problem z silnikiem 1.4 MPI w Ibizie 2000 r. Wiadomość wysłana przez: Zaleś Niedziela, 20.08.2006, 19:17:00 Przeczytałem ten wątek i tam jest problem z obrotami na biegu jałowym, czyli zupełnie co innego niż u mnie. U mnie na biegu jałowym obroty są rapwidłowe w granicach 800-900 obrotów. Natomiast jak silnik przejdzie w ten dziwny tryb to obroty na biegu jałowym podnoszą się do 1050-1100 obrotów ale się utrzymują równiutko i nie ma mowy o żadnym falowaniu czy skakaniu obrotów. :(
Tytuł: Problem z silnikiem 1.4 MPI w Ibizie 2000 r. Wiadomość wysłana przez: punchoo Niedziela, 20.08.2006, 19:29:41 Ale w podobnym temacie coś kiedyś było o "Twoim" przypadku i podobne rzeczy zalecono do wykonania, jeżeli VAG niewykrywa żadnych błędów, dlatego napisałem , że : "napewno Ci doradzą".
Tytuł: Problem z silnikiem 1.4 MPI w Ibizie 2000 r. Wiadomość wysłana przez: woj Niedziela, 20.08.2006, 21:09:19 Cytat: "Zaleś" Kiedyś ktoś powiedział, że to może być silnik krokowy ale to nie to. Byłem u mechanika, który podłaczył samochód do komputera, wykrył kilka błędów, po czym je naprawił, ale przypadłość nadal się pojawia Jakby naprawił to by nie było błędów. Mechanik skasował tylko błędy z pamięci komputera a przyczyna powstawania została. Czy możesz powiedzieć jakie to były błędy :?: moim zdaniem czyszczenie przepustnicy może uleczyć temat, może być czujnik temperatury uszkodzony przyczyn może być dużo ale trzeba znać błędy. :pub: :pub: Tytuł: Problem z silnikiem 1.4 MPI w Ibizie 2000 r. Wiadomość wysłana przez: Zaleś Czwartek, 14.09.2006, 18:50:07 NIedawno byłem w ASO Seat i okazało się, że uszkodzony był czujnik położenia wału korbowego i to było przyczyną mojegho problemu. Przy okazji wyczyścili mi przepustnice :)
Jestem uboższy o 490 zł ale autko chodzi jak marzenie. Pozdrawiam Zaleś |