Internetowy Klub Seata

Techniczne => Przeniesienie napędu => Wątek zaczęty przez: Mirea Czwartek, 13.07.2006, 19:52:35



Tytuł: Po wymianie skrzyni...
Wiadomość wysłana przez: Mirea Czwartek, 13.07.2006, 19:52:35
Cześć,
Wymieniłem skrzynkę biegów w swojej Cordobie [1.4 '97]. Wcześniej miałem skrzynię od Seata Inca i ta bardzo głośno pracowała. Wiadomo nieco inne przełożenia, ale nie oto chodzi.
Sypnęła mi się niedawno i na szrocie kupiłem skrzynie od Cordoby za 800 zeta. W sumie to trochę w ciemno, ale to normalka.  
Otóż me pytanie (nigdy wcześniej nie wymieniałem skrzyni - od Inci wstawił mój poprzedni właściciel): Jak kontorlować czy z "nową" jest ok? Teraz jestem przerażliwoiny i każdy szmer, gmer etc jest podejrzany. Zalałem nowym olejem przekładniowym (półsynteytkiem elfa TRX). Czy i jak sprawdzić ewentulany wyciek. Jaki jest znak braku oleju w skrzyni?  Teraz chucham na zimne.
Czy macie jakieś sposoby na wyciszenie pracy skrzyni (nie pytam tu o trociny...) Podobno są jakieś "uszlachetniacze" jakieś gęste smary co się je aplikuje wewnątrz.

Dzięki za pomoc
Pozdrawiam


Tytuł: Po wymianie skrzyni...
Wiadomość wysłana przez: joker Czwartek, 13.07.2006, 20:53:23
najczesciej wysiada 1  i 5  bieg  lub   roznicowka wychodzi bokiem ,  jak  sprawdzic jesli skrzynia wyje na pierwszym lub 5 biegu   to lozysko jest do wymiany ,  lub  walek glowny  
skrzynia ma z boku  korek   i stan oleju musi byc   po sam korek   , najczesciej cieknie  z wodzika   zmiany  biegow , lub  z  simeringu  polosi  ,  tam  trzeba  obserwowac  ,  zdarza sie tez ze  z laczenia obudowy   tez pocieknie  ,
co do  wyciszenia  to   ja bym  wiele nieliczyl jesli wyje to predzej czy puzniej sie rozsypie , ja  na wyjacej piatce zrobilem juz ok  80  tys  i  jeszcze zyje   ,  
trzeba dbac  zeby niebylo wyciekow i olej  byl na stanie  a  powinno sluzyc ,  niestety  skrzynie  seata jak i  vw  < jeden pieron >   lubia by ostrym  dawaniu  a   podloge wypluc  mechanizm roznicowy   to jest juz normalne  w tych  samochodach  oska mechanizmu pieknie robi nam  dziurke  w obudowie skrzynie wielkosci piesci i juz pozamiatane   a zdaza sie to czesto przy ostrych szarzach


Tytuł: Po wymianie skrzyni...
Wiadomość wysłana przez: Jobski Czwartek, 13.07.2006, 20:57:58
padanie szkrzyni będzie sygnalizował głośny szum zacierających się łożysk
co do uszlachtniaczy to można zalać skrzynię olejem z mobidylenem on wygłusza i to ładnie ale wtedy nie usłyszysz jak skrzynia się kończy :?


Tytuł: Po wymianie skrzyni...
Wiadomość wysłana przez: Tracer Czwartek, 13.07.2006, 21:25:49
Najważniejsze zebyś wlał tyle oleju co potrzeba czyli ok 3, 5 litra, pod korek wlewu,
 a nie 2 jak jest to napisane w niektórych instrukcjach !!!!


Tytuł: Po wymianie skrzyni...
Wiadomość wysłana przez: woj Czwartek, 13.07.2006, 23:07:57
Wszystko się zgadza 3,5 l po sam korek kontrolno-wlewowy. Ja jak już gdzieś pisałem wymieniłem trzy skrzynie i nie wiem czy to zasługa ostrej jazdy, czy  one po prostu są do bani. W oryginalnej rozp... się mechanizm różnicowy w drugiej od VW golfa padło łożysko na wałku głównym, a w trzeciej od VW Cady też już głośne było plus synchronizator na piątce, a naprawde powodem wymiany były jej przełożenia (nie umiałem na tym jeździć) w końcu rozebrałem skrzynię od golfa, wymieniłem łożysko i jest git narazie. Odnośnie wyciszenia skrzyni to nie wierzę w złote środki-ma być wszystko dobrze i napewno będzie cicha. :pub:  :pub:


Tytuł: Odp: Po wymianie skrzyni...
Wiadomość wysłana przez: mwach Niedziela, 18.05.2008, 11:21:23
cytując Jokera: "najczesciej cieknie  z wodzika"
ja mam z tego miejsca niewielki wyciek :|
jak się zabrać za naprawę: jest tam jakaś uszczelka pomiędzy wybierakiem a obudową - da się ją wyciągnąć jakoś bezboleśnie i wymienić czy sprawa jest poważniejsza?

ok przyjrzałem sie temu i jest tam simering 24,15,7 - czyli muszę go jakoś "wygrzebać" i wcisnąć nowy :)
mam nadzieję, że to rozwiąże problem...


Tytuł: Odp: Po wymianie skrzyni...
Wiadomość wysłana przez: raby Niedziela, 18.05.2008, 20:12:07
mwach, http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=1239.msg82811#msg82811


Tytuł: Odp: Po wymianie skrzyni...
Wiadomość wysłana przez: mwach Poniedziałek, 19.05.2008, 19:59:51
raby na ciebie zawsze można liczyć :pub:
ale bez mechaniora się i tak nie obeszło - wlew tak zapieczony, że mi gwinty ukręcał przy próbie otwarcia :/
pozdr


Tytuł: Odp: Po wymianie skrzyni...
Wiadomość wysłana przez: raby Poniedziałek, 19.05.2008, 20:19:32
Cytat: mwach
raby na ciebie zawsze można liczyć :pub:
to sie ciesze razem z Toba :pub:
Cytat: mwach
ale bez mechaniora się i tak nie obeszło - wlew tak zapieczony, że mi gwinty ukręcał przy próbie otwarcia :/
rozumiem ze miales srube z 2 nakretkiami dorobiana do korkow i chodzi o te gwinty na srubie?

ja mam specjalny klucz do korkow zrobiony ze sruby od kola i koncowki kierowniczej
sruba jest wkrecona w koncowke (gwint idealnie pasuje) i obspawana do okola
wkladam to a koncowke lapie kluczem od rur "żaba" i idzie gladko ;)


Tytuł: ile wchodzi oleju do skrzyni biegow?
Wiadomość wysłana przez: kamil Środa, 23.07.2008, 15:48:44
witam,

mam szybkie pytanko o ilosc oleju w skrzyni. chodzi o ibize tdi z 2000 roku, silnik asv. nie moge nigdzie znalezc tej informacji.

pozdrawiam.


Tytuł: Odp: Po wymianie skrzyni...
Wiadomość wysłana przez: raby Środa, 23.07.2008, 17:32:18
moze etka lub ASO ?
te informacje czasami sa bledne :-\


Tytuł: Odp: Po wymianie skrzyni...
Wiadomość wysłana przez: kamil Środa, 23.07.2008, 19:49:58
gdzie w etce znajde takie informacje?

pozdrawiam.


Tytuł: Odp: Po wymianie skrzyni...
Wiadomość wysłana przez: Tracer Czwartek, 24.07.2008, 06:16:21
Lej pod korek wlewu.Około 3,5 litra.


Tytuł: Odp: Po wymianie skrzyni...
Wiadomość wysłana przez: hudy85 Sobota, 16.10.2010, 10:37:59
Gdyby ktos jeszcze szukal ,to do asv ok 2 litry pod korek