Tytuł: Ostrzeżenie dla posiadaczy silników 1.6 8V AFT Wiadomość wysłana przez: Wolf Sobota, 08.07.2006, 18:46:45 Rok temu miałem niezłą awarię :? . Na skrzyżowaniu zgasł mi silnik w Cordobie SX. Po zaholowaniu do warsztatu w którym pracuję okazało się że silnik jest zblokowany. Po weryfikacji okazało się że do cylindra zassało śróbkę, która wykręcila się od klapek kolektora ssącego (pod pokrywką prostokątną z marką pojazdu VW lub Seat są klapki do zmiany długości strumienia powietrza zasysanego). Silnik po złożeniu pracuje ok. (miałem dużo szczęścia) ale proponuję tym co mają samochód z silnikiem AFT by odkręcili małą pokrywkę i sprawdzili czy żadna ze śróbek nie wykręca się lub klapki nie są luźne aby nie zaskoczyła ich taka awaria przez którą można wykończyć silnik (albo i siebie :satan: jeżeli będzie to w czasie jazdy!!!!). Napiszcie czy mieliście podobną awarię.
Tytuł: Ostrzeżenie dla posiadaczy silników 1.6 8V AFT Wiadomość wysłana przez: joker Sobota, 08.07.2006, 20:05:37 czesc wolf niewiem czy dobrze kojaze ale chyba z toba rozmawialem na majowce vw w wawie i opisywales mi ten problem z tymi klap[ami i ty otwarles moja ibize po zatrzasnieciu kluczykow jesli dobrze pamietam , jesli sie myle to jest to juz niepierwszy przypadek z ta srubka w tych modelach silnikow bo ja sie juz z takim tematem spotkalem tez na majowce w wawce
Tytuł: Ostrzeżenie dla posiadaczy silników 1.6 8V AFT Wiadomość wysłana przez: Wolf Sobota, 08.07.2006, 21:35:48 Cytat: "joker" czesc wolf niewiem czy dobrze kojaze ale chyba z toba rozmawialem na majowce vw w wawie i opisywales mi ten problem z tymi klap[ami i ty otwarles moja ibize po zatrzasnieciu kluczykow jesli dobrze pamietam , jesli sie myle to jest to juz niepierwszy przypadek z ta srubka w tych modelach silnikow bo ja sie juz z takim tematem spotkalem tez na majowce w wawce Zgadza się. Dobrze kojarzysz - to byłem ja. Jestem ciekawy czy ta awaria to znany temat czy tylko ja miałem takiego pecha :papa: Tytuł: Ostrzeżenie dla posiadaczy silników 1.6 8V AFT Wiadomość wysłana przez: p-i-t-e-r Niedziela, 09.07.2006, 08:07:17 Witam
Ponad rok temu zakupiłem moją Cordi i z ciekawości zajrzałem pod tę klapkę i faktycznie co się okazało śrubki były poluzowane! Więc proponuje każdemu kto ma taki kolektor aby sobie sprawdził te śrubki bo o takiej sytuacji jak pisze Wolf to lepiej nie myśleć i dmuchać na zimne. Pozdrawiam PiTER Tytuł: Ostrzeżenie dla posiadaczy silników 1.6 8V AFT Wiadomość wysłana przez: abdul Niedziela, 09.07.2006, 09:47:49 Dzięki Wofl za cynka. Ja mam taki sam motor w SXsie i jeszcze ze 2-3 osoby z forum (z tych co kojarze)
PS: Jaki miałeś przebieg?? Tytuł: Ostrzeżenie dla posiadaczy silników 1.6 8V AFT Wiadomość wysłana przez: Wolf Niedziela, 09.07.2006, 12:20:56 W momencie awarii około 165 tys. km. Jak sprawdzisz daj znać jaki rezultat :papa:
Tytuł: Ostrzeżenie dla posiadaczy silników 1.6 8V AFT Wiadomość wysłana przez: punchoo Niedziela, 09.07.2006, 13:38:07 A czy to tylko przypadek tego rodzaju silnika, czy może to każdemu grozić. Nieznam się zabardzo na mechanice pojazdowej, więc jakby ktoś powiedział czy takowe coś ( + mile widziane zdjęcie tego elementu gdzie jest ta śrubka ), mogło by wystąpić w AEX'ach ???
Tytuł: Ostrzeżenie dla posiadaczy silników 1.6 8V AFT Wiadomość wysłana przez: abdul Niedziela, 09.07.2006, 15:56:59 Punchoo wydaje mi się, że w Twoim silniku nie ma sterowania długością dolotu... więc raczej ten przypadek odpada ale moge się mylić.
[ Dodano: 2006-07-09, 17:50 ] PS: No i sprawdziłem. 1 z 8 była lekko poluzowana. Tzn nie odkręciła się ani 1 zwój ale można był to ręką nawet zrobić :neutral: Myśle, że gdyby to było uciążliwe to można gwint walnąć silikonem i dopiero przykręcić. Normalny silikon do 180 stopni trzyma. Tytuł: Ostrzeżenie dla posiadaczy silników 1.6 8V AFT Wiadomość wysłana przez: Wolf Niedziela, 09.07.2006, 20:58:27 W AEX nie ma takiego typu kolektora więc problem odpada (miałem wcześniej Ibizę z AEX - em). Ja do nowych śróbek zastosowałem preparat tzw. "Stop gwint" i jak narazie jest ok.
Tytuł: Ostrzeżenie dla posiadaczy silników 1.6 8V AFT Wiadomość wysłana przez: seat98 Poniedziałek, 10.07.2006, 14:26:55 Dzisiaj sprawdzałem w moim toledo i wszystkie wkręty na klapkach trzymają bardzo dobrze.Pozdrawiam
Tytuł: Ostrzeżenie dla posiadaczy silników 1.6 8V AFT Wiadomość wysłana przez: joker Poniedziałek, 10.07.2006, 18:41:37 temat przydalo by sie gdzies podwiesic bo to bardzo dobre info dla posiadaczy tego silnika a skutki moga byc niemile , i jednak niejest to jedyny odrebny przypadek jak widac
Tytuł: Ostrzeżenie dla posiadaczy silników 1.6 8V AFT Wiadomość wysłana przez: Bodro Wtorek, 29.08.2006, 08:52:34 Witajcie.
Jestem tutaj nowy. Dopiero co zakupiłem Toledo z 2002 roku z silnikiem 1.6 8V. Nie znam sie jeszcze na różnych oznaczeniach stosowanych w Seatach więc nie wiem czy opisana sprawa mnie również dotyczy. Jeżeli tak to proszę o dokładny opis gdzie mam szukać tych śrubek. Pozdrawiam, Bogdan Tytuł: Ostrzeżenie dla posiadaczy silników 1.6 8V AFT Wiadomość wysłana przez: Tracer Wtorek, 29.08.2006, 09:18:21 Wydaje mi się ,że masz inny silnik ;-)
http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=22.0 Tytuł: Srubki w AFT Wiadomość wysłana przez: Kuma Wtorek, 29.08.2006, 10:56:48 Witam, mam w samochodzie motor AFT, ale nie bardzo rozumiem, o które srubki chodzi- te, którymi przykręcony płaskii dekirl kolektora czy srubki umieszczone gdzies pod tym płaskim dekielkiem z oznaczenie 1.6i ?
Dzięki. Tytuł: Re: Srubki w AFT Wiadomość wysłana przez: abdul Wtorek, 29.08.2006, 14:04:35 Cytat: "Kuma" Witam, mam w samochodzie motor AFT, ale nie bardzo rozumiem, o które srubki chodzi- te, którymi przykręcony płaskii dekirl kolektora czy srubki umieszczone gdzies pod tym płaskim dekielkiem z oznaczenie 1.6i ? Dzięki. Ten plastik jest u mnie aluminiowy ;) i jest na nim napisane SEAT 1.6 Jak go odkręcisz to tam będę 4 klapki sterujące dolotem i każda z nich przykręcona jest na 2ch (właśnie czasem zawodnych) śrubkach. Tytuł: Ostrzeżenie dla posiadaczy silników 1.6 8V AFT Wiadomość wysłana przez: Wolf Wtorek, 29.08.2006, 19:13:08 Jeżeli są poluzowane to należy je bezwzględnie dokręcić ale UWAGA dokręcać należy ostrożnie z wyczuciem bo gwinty mogą się pozrywać lub łby śrubek ukręcić. Dobrze jest użyć preparat typu "stop-gwint" wtedy śrubki już nie powinny się wykręcić.
Tytuł: Ostrzeżenie dla posiadaczy silników 1.6 8V AFT Wiadomość wysłana przez: abdul Wtorek, 29.08.2006, 21:27:53 Cytat: "Wolf" Dobrze jest użyć preparat typu "stop-gwint" wtedy śrubki już nie powinny się wykręcić. Albo paćnąc gwint i spód łba silikonem :) Tytuł: Ostrzeżenie dla posiadaczy silników 1.6 8V AFT Wiadomość wysłana przez: Kuma Środa, 30.08.2006, 09:49:25 Nie napisałem plastik tylko płaski- literówka, sorki.
Tytuł: Ostrzeżenie dla posiadaczy silników 1.6 8V AFT Wiadomość wysłana przez: Shizo Sobota, 02.09.2006, 09:47:54 a czy pod tą klapką na cztery sruby jest jakaś uszczelka która może się zniszczyć podczas otwierania? Nie wiem czy warto tam zaglądać, jest takie przysłowie: "NIE RÓB Z DOBREGO LEPSZEGO"
Tytuł: Ostrzeżenie dla posiadaczy silników 1.6 8V AFT Wiadomość wysłana przez: Wolf Sobota, 02.09.2006, 13:40:24 Ta uszczelka jest złączona z klapką. U mnie była ta klapka parę razy zdejmowana i nic się nie stało (nie ciągnie lewego powietrza). Dobrze jest przesmarować przed załoożeniem tą uszczelkę jakimś preparatem do uszczelek to przedłuży jej żywot :mikolaj:
Tytuł: Ostrzeżenie dla posiadaczy silników 1.6 8V AFT Wiadomość wysłana przez: zlop Wtorek, 19.12.2006, 15:05:49 Sprawdzilem u siebie te srubki i wyglada na to ze jest dobrze. Zaniepokoilo mnie tylko to ze zobaczylem tam olej. Czy to jest normalne? :niewiem: Prosze o szybka odpowiedz bo w piatek jade z Irlandii do polski na swieta i nie wiem czy mam cos z tym zrobic czynie.
Tytuł: Ostrzeżenie dla posiadaczy silników 1.6 8V AFT Wiadomość wysłana przez: Tracer Wtorek, 19.12.2006, 17:19:38 W układzie dolotowym olej pojawia sie z tzw. odmy która zasysa pary ze skrzyni korbowej
do filtra powietrza. Im silnik starszy tym jest tego więcej. Najlepiej odłączyc ten wąz od filtra powietrza , olej wyczyścic a na wąż odmy załozyć taki mały filterek . Olej nie syfi wtedy przepustnicy i znika problem falujących obrotów. ;-) Tytuł: Ostrzeżenie dla posiadaczy silników 1.6 8V AFT Wiadomość wysłana przez: zlop Środa, 20.12.2006, 03:21:30 Dzieki!!!! Uspokoiles mnie.
Tytuł: Ostrzeżenie dla posiadaczy silników 1.6 8V AFT Wiadomość wysłana przez: abdul Środa, 20.12.2006, 11:57:20 Cytat: "Tracer" Olej nie syfi wtedy przepustnicy i znika problem falujących obrotów. ;-) I masz chłodniejszy dolot :mrgreen: Tak niektórzy sobie "tuningują auto" ale zastanawiam się ile to tak na prawdę daje... :niewiem: Tytuł: Ostrzeżenie dla posiadaczy silników 1.6 8V AFT Wiadomość wysłana przez: Shizo Środa, 20.12.2006, 14:24:13 Przepustnica sama sie czyści jak sie robi większe przebiegi dziennie.
|