Tytuł: Temperatura silnika Wiadomość wysłana przez: marko Wtorek, 04.07.2006, 18:40:32 tak mnie naszlo na takie pytanie to chyba przez te upaly
Jak jest wskazanie temperatury silnika tzn raczej plynu chlodniczego to u mnie dobija do polowki tzn ciut przed, no i jak ja osiagnie to tak trzyma i ani drgnie. Moze to wyda wam sie dziwne ale mnie to dziwi bo jakis czas przed seatem brykalem punciakiem no i tam ten sam wskaznik sie wychyla tzn jechalo sie w miescie to lazl do gory (niegdy nie przekraczajac polowy oczywiscie) a w trasie dochodzil w skali tak do 1/4 no czasem w upaly tez do polowy. Nurtuje mnie ten wskaznik u mnie bo on ani drgnie silnik sie rozgrzewa dochodzi prawie do polowki i tak trzyma w czasie jazdy bez zmian. Moze to dobrze ze tak trzyma bo to oznacza ze silnik ma optymalna temperature no ale z 2 manki jak wspomne punciaka to sie zastanawiam . Ale punciak to nie seat :mrgreen: Tytuł: Temperatura silnika Wiadomość wysłana przez: 4th_horseman Wtorek, 04.07.2006, 20:29:10 tak ma byc - temp 90 st i nic wiecej bo by sie silnik przegrzewal a to nie jest dobre.
zauwaz tez ze jak jedziesz z wlaczonym ogrzewaniem (teraz to bylby karkolomny wyczyn :ok: ) to wskazowce ciezko bedzie dojsc do pionu. m. in. dlatego w zimie wolniej sie te 90 st osiaga. przynajmniej u mnie tak jest (jak w zimie jade bez ogrzewania to wskazowka duzo szybciej wstaje). Tytuł: Temperatura silnika Wiadomość wysłana przez: KKKKris Wtorek, 04.07.2006, 20:39:45 Poza tym to informacja ze masz sprawny uklad chlodzenia. Skoro przy takich upalach wskazowka nie wedruje za polowe to chlodnica i plyn dobrze wymieniaja cieplo z otoczeniem
Tytuł: Temperatura silnika Wiadomość wysłana przez: peter174 Wtorek, 04.07.2006, 20:42:43 u siebie tez tak mam ze wskazowka idealnie w pionie (90) i bez wzgledu czy trasa czy miasto czy korek stoi i ani drgnie :ok: ... nie ma co szukać dziury w całym tylko smigac póki wszystko gra na 102
Tytuł: Temperatura silnika Wiadomość wysłana przez: raby Wtorek, 04.07.2006, 20:47:54 To sie cieszcie! Mi tam od razu w korku wentylator sie wlancza :neutral:
Tytuł: Temperatura silnika Wiadomość wysłana przez: KKKKris Wtorek, 04.07.2006, 20:49:37 Cytat: "peter174" nie ma co szukać dziury w całym tylko smigac póki wszystko gra na 102 tu chyba na 90 Tytuł: Temperatura silnika Wiadomość wysłana przez: marko Wtorek, 04.07.2006, 20:54:48 no to spoko ze to ok, wiecie moje watpliwosci wynikaly z tego ze w punciaku notowalem inne wskazania no ale to fiat
Tytuł: Temperatura silnika Wiadomość wysłana przez: peter174 Wtorek, 04.07.2006, 20:57:39 Cytat: "raby" To sie cieszcie! Mi tam od razu w korku wentylator sie wlancza :neutral: tzn stoisz np. na czerwonym swietle i juz tez ci wlacza sie wentylator :?: Tytuł: Temperatura silnika Wiadomość wysłana przez: raby Wtorek, 04.07.2006, 20:57:52 Cytat: "marko" no to spoko ze to ok, wiecie moje watpliwosci wynikaly z tego ze w punciaku notowalem inne wskazania no ale to fiat Pewnie termostat byl walniety... mi temp. spada do 70st. (taki termostat) ;-) [ Dodano: 2006-07-04, 22:00 ] Cytat: "peter174" tzn stoisz np. na czerwonym swietle i juz tez ci wlacza sie wentylator Hmm jak by to powiedziec... TAK ;-)Tytuł: Temperatura silnika Wiadomość wysłana przez: woj Wtorek, 04.07.2006, 21:04:47 Cytat: "raby" To sie cieszcie! Mi tam od razu w korku wentylator sie wlancza to bardzo dobrze, że się włącza -u mnie to i w zimie w korku też się włącza. :pub: Tytuł: Temperatura silnika Wiadomość wysłana przez: KKKKris Wtorek, 04.07.2006, 21:06:36 Cytat: "raby" peter174 napisał/a: tzn stoisz np. na czerwonym swietle i juz tez ci wlacza sie wentylator Hmm jak by to powiedziec... TAK Niemniej jednak jesli temp jest caly czas ok to chyba nie ma sie czym martwic Tytuł: Temperatura silnika Wiadomość wysłana przez: raby Wtorek, 04.07.2006, 21:14:57 W zimie nie wiem bo mam zrypany termostat.
Cytat: "KKKKris" Niemniej jednak jesli temp jest caly czas ok to chyba nie ma sie czym martwic U kogo jest to jest :szpieg: to chlodzenie to jeden wielki shit!!! Tytuł: Temperatura silnika Wiadomość wysłana przez: KKKKris Wtorek, 04.07.2006, 21:22:02 Cytat: "raby" W zimie nie wiem bo mam zrypany termostat. To lepiej go wymienic bo moze sie przykro skonczyc jesli sie zamknie i juz nie otworzy Tytuł: Temperatura silnika Wiadomość wysłana przez: raby Wtorek, 04.07.2006, 21:25:43 Widze kolego KKKKris, ze nie znasz moich problemow z termostatem... mialem juz 3 nowe i klapa :niewiem: (poruszalem to wielokrotnie na forum i nikt nie pomaga)
Cytat: "KKKKris" To lepiej go wymienic bo moze sie przykro skonczyc jesli sie zamknie i juz nie otworzy Z nim jest taki problem ze jak sie otworzy to moze sie nie zamknac (kiedys tak bylo ale podpilowalem bolczyk) ale w lecie to mi na reke, w zimie bedzie problem. [ Dodano: 2006-07-04, 22:28 ] Chodzi o to ze nowe (3) sprawne sie nie chca otwierac wtedy kiedy powinny... Zostaje jeszcze do wymiany (sprawdzenia) obudowa termostatu, ale to zostawie sobie na zime. Tytuł: Temperatura silnika Wiadomość wysłana przez: KKKKris Wtorek, 04.07.2006, 21:30:10 Z tego co tu czytalem to wielu walczylo z termostatem. Mnie udalo sie juz za drugim podejsciem. A co do wymiany to chyba lepiej w okresie letnim niz zima kidy lapki odpadaja na mrozi. Chyba ze ma sie cieplutki garaz.
Tytuł: Temperatura silnika Wiadomość wysłana przez: raby Wtorek, 04.07.2006, 21:34:19 Cytat: "KKKKris" Z tego co tu czytalem to wielu walczylo z termostatem. Mnie udalo sie juz za drugim podejsciem. A co do wymiany to chyba lepiej w okresie letnim niz zima kidy lapki odpadaja na mrozi. Chyba ze ma sie cieplutki garaz. Wielu walczylo ale mnie sie nie udalo... jeszcze ze 2-3 osoby z ABU mialy podobny problem ale milcza teraz w temacie. Garaz sie ma :ok: ale cierpliwosci brak mi juz :satan: pojade do zaprzyjaznionego ASO i niech sie martwia :hmm: Tytuł: Temperatura silnika Wiadomość wysłana przez: KKKKris Wtorek, 04.07.2006, 21:38:34 Nie wiem jak zaprzyjaznione ASO, ale wez sobie jakis paragon coby mozna usluge lub czesci reklamowac
Tytuł: Temperatura silnika Wiadomość wysłana przez: raby Wtorek, 04.07.2006, 21:43:39 Juz reklamowalem 2 termostaty i 1 czujniki temp. silnika. Teraz pojade na diagnostyke awarii - niech robia co chca aby znalezc przyczyne - skoro zaprzyjaznione ASO to nie zedra kasy (robilem tam przez miesiadz)
Tytuł: Temperatura silnika Wiadomość wysłana przez: KKKKris Wtorek, 04.07.2006, 21:46:09 No to zycze powodzenia, do 3 razy sztuka
Tytuł: Temperatura silnika Wiadomość wysłana przez: 4th_horseman Wtorek, 04.07.2006, 21:49:12 Cytat: "raby" Z nim jest taki problem ze jak sie otworzy to moze sie nie zamknac (kiedys tak bylo ale podpilowalem bolczyk) ale w lecie to mi na reke, w zimie bedzie problem. znam ten bol. tez podpilowalem bolec coby sie w zimie domykal i bylo ok. mam go caly czas i latem tez dobrze sie sprawuje (a obawialem sie czy z tym podpilowanym bolcem bedzie sie otwieral na wystarczajaca szerokosc zebym silnika nie przegrzal, ale ok). Tytuł: Temperatura silnika Wiadomość wysłana przez: woj Wtorek, 04.07.2006, 21:51:05 Cytat: "raby" Wielu walczylo ale mnie sie nie udalo... jeszcze ze 2-3 osoby z ABU mialy podobny problem ale milcza teraz w temacie. Garaz sie ma ale cierpliwosci brak mi juz pojade do zaprzyjaznionego ASO i niech sie martwia Raby co u Ciebie z tym termostatem nie tak :?: Napisz jakiego typu masz termostat :?: Sprawdź obudowę termostatu. W VW padają obudowy (wyłamują się elementy gdzie opiera się trzpień termostatu). Ja wymieniłem już dwie i jeden termostat nie potrzebnie :pub: :pub: [ Dodano: 2006-07-04, 22:55 ] z tego co czytam to tobie się nie zamyka termostat:?: Tytuł: Temperatura silnika Wiadomość wysłana przez: raby Wtorek, 04.07.2006, 22:01:52 Termostat mam na 84 stopnie ale testowalem tez na 87
Silnik sie przegrzewal zawsze, 100st. to standard na nowym, obudowa wyglada na ok. ale jak by sie wylamala to by sie nie dogrzewal. Ten jest stary i sie za pozno domyka ale w lecie to nie przeszkadza. Tytuł: Temperatura silnika Wiadomość wysłana przez: spons Wtorek, 04.07.2006, 22:03:52 A moze zwariowal czujnik temp. na chlodnicy i wskaznik glupoty pokazuje?
Tytuł: Temperatura silnika Wiadomość wysłana przez: raby Wtorek, 04.07.2006, 22:07:37 Cytat: "spons" A moze zwariowal czujnik temp. na chlodnicy i wskaznik glupoty pokazuje? chyba masz na mysli czujnik w obudowie termostatu bo ten w chlodnicy wlancza wentylator. Czujniki 2 podmienialem i to samo (mam sprawny) nawet termometr wkladalem do zbiorniczka... przy 90 wywala juz plynTytuł: Temperatura silnika Wiadomość wysłana przez: 4th_horseman Wtorek, 04.07.2006, 22:16:30 Cytat: "raby" obudowa wyglada na ok. ale jak by sie wylamala to by sie nie dogrzewal. wprost przeciwnie, jak masz zrypany ten element gdzie opiera sie bolec termostatu (nazywa sie to 'króciec') to zagotujesz plyn i przegrzejesz silnik, bo bolec sie wysunie ale nie bedzie mial sie na czym oprzec i termostat sie nie cofnie i nie otworzy ukladu. raz mi sie tak stalo i wywalilo mi plyn ze zbiorniczka. Tytuł: Temperatura silnika Wiadomość wysłana przez: woj Wtorek, 04.07.2006, 22:20:41 U mnie jak była obudowa rypnięta to łapał temperaturę, że się zawór w zbiorniczku otwierał (z trasy przyjechałem na pełnym ogrzewaniu w lecie) termostat był chyba zamknięty do końca :pub: :pub:
Tytuł: Temperatura silnika Wiadomość wysłana przez: raby Wtorek, 04.07.2006, 22:21:04 Cytat: "4th_horseman" wprost przeciwnie, jak masz zrypany ten element gdzie opiera sie bolec termostatu tzn. chodzi Ci o to zintegrowane z termostatem (kawalek blaszki taki) a mi o plastikawa obudowe.Nowe termostaty powodowaly przegrzewanie silnika a stary nie. Tytuł: Temperatura silnika Wiadomość wysłana przez: KKKKris Środa, 05.07.2006, 14:56:25 Cytat: "4th_horseman" wprost przeciwnie, jak masz zrypany ten element gdzie opiera sie bolec termostatu (nazywa sie to 'króciec') to zagotujesz plyn i przegrzejesz silnik, bo bolec sie wysunie ale nie bedzie mial sie na czym oprzec i termostat sie nie cofnie i nie otworzy ukladu. raz mi sie tak stalo i wywalilo mi plyn ze zbiorniczka. I dlatego osobiscie odradzam wszelkie ulepszenia termostatu za pomoca pilnika Tytuł: Temperatura silnika Wiadomość wysłana przez: raby Środa, 05.07.2006, 16:50:14 Cytat: "KKKKris" Cytat: "4th_horseman" wprost przeciwnie, jak masz zrypany ten element gdzie opiera sie bolec termostatu (nazywa sie to 'króciec') to zagotujesz plyn i przegrzejesz silnik, bo bolec sie wysunie ale nie bedzie mial sie na czym oprzec i termostat sie nie cofnie i nie otworzy ukladu. raz mi sie tak stalo i wywalilo mi plyn ze zbiorniczka. I dlatego osobiscie odradzam wszelkie ulepszenia termostatu za pomoca pilnika Ja nie mialem innego wyjscia niz pilowanie (moglem wywalic) przynajmniej teraz mam na 70st. otwarcie, a na trasie trzyma 80st. jak cisne po gazie. W lecie to jest git :D dopiero w zimie bedzie maly problem z dogrzewaniem... |