Internetowy Klub Seata

Techniczne => Ogólne => Wątek zaczęty przez: tomektak Czwartek, 22.06.2006, 22:07:38



Tytuł: Tryb awaryjny
Wiadomość wysłana przez: tomektak Czwartek, 22.06.2006, 22:07:38
Pytanie może wydaje się błahe, ale to tylko pozory...
Czy ktoś wie jak sprawdzić kiedy silnik pracuje w trybie awaryjnym?
Moja Ibiza nie posiada lampki kontrolnej tego stanu silnika, a mimo to praca w trybie awaryjnym jest - sprawdzałem odpinając czujniki... ale czy to praca w trybie awarii??
Ma ktoś może pomysł jak sprawdzić bez podpinania do kompa?? Chciałbym przecież wiedzieć co dzieje się z moim autkiem na bierząco w razie jakiejś awarii, a tu taki psikus od projektantów Ibizy...


Tytuł: Tryb awaryjny
Wiadomość wysłana przez: spons Czwartek, 22.06.2006, 23:24:52
Jak ktoregos dnia wsiadziesz do auta i bedziesz chcial wyprzedzic cc700 i nie dasz rady to bedziesz wiedzial kiedy ten tryb sie wlacza  ;-)


Tytuł: Odp: Tryb awaryjny
Wiadomość wysłana przez: raby Wtorek, 14.12.2010, 20:43:16
Dzis doswiadczylem jazdy w trybie awaryjnym :los: i do przyjemnosci to nie nalezy jak nie moge dogonic peugeota 306 czy cos podobnego :P zbiera sie gorzej niz 1.4 :-X
Zrzucilo mi waz z IC, turbina zaczela pompowac do atmosfery a z wydechu taki dym ze moze to robic za zaslone :rotfl:
Ale do sedna: jak dziala tryb awaryjny? dawka paliwa jest zdejmowana do jakiejs domyslnej wartosci a gruszka ustawia tak lopatki turbiny aby nie robila cisnienia?
czytalem ze max w awaryjnym to 100, ja rozbujalem sie do 130max, rekord? :rotfl:


Tytuł: Odp: Tryb awaryjny
Wiadomość wysłana przez: ziemniak26 Wtorek, 14.12.2010, 21:07:37
Nie wiem jak to jest w przypadku EDC, ale jeśli chodzi o sterownik Standalone DTA, to ma on wpisane stałe wartości. W przypadku braku sygnału z jakiegoś czujnika, przyjmuje wartość zapisaną przez tunera/producenta.

W ten sposób nic nie uszkodzimy, ale i nie mamy frajdy z jazdy. Mi kiedyś spadł przewód z IC podczas wyprzedzania, ale trybu awaryjnego nie było. Jeśli chodzi o zasłonę dymną to potwierdzam...masakra!


Tytuł: Odp: Tryb awaryjny
Wiadomość wysłana przez: raby Wtorek, 14.12.2010, 21:19:50
Cytat: ziemniak26
Mi kiedyś spadł przewód z IC podczas wyprzedzania, ale trybu awaryjnego nie było.
tryb awaryjny po kilku km sie wlaczyl dopiero a jak sie wlaczyl to juz nie dymil ale i nie jechal wcale
tez masz te badziewne szybkozlaczki na druciki?


Tytuł: Odp: Tryb awaryjny
Wiadomość wysłana przez: KKKKris Wtorek, 14.12.2010, 21:24:06
Wprowadź auto  tryb awaryjny i zrób logi to zobaczysz. Jak dobrze pamiętam to właśnie doładowanie jest zdejmowane na maxa i dawka paliwa leci w dół. Notlauf nie powoduje jako takiego ograniczenia prędkości/obrotów. To skutek zdjęcia doładwania i paliwa. Z dobrej górki to pewnie i 160 polecisz.


Tytuł: Odp: Tryb awaryjny
Wiadomość wysłana przez: ziemniak26 Wtorek, 14.12.2010, 21:33:06
Trochę musiałem tak jechać bez ładowania, więc jakby miał się włączyć to by się włączył. Chyba, że to z powodu, iż muskałem tylko pedał gazu (poza jednym razem jak chciałem sprawdzić jaką chmurę dymu można wytworzyć).

Jeśli chodzi o szybkozłączki, to już nie pamiętam, ale chyba taki sam patent. I tak musiałem wymienić przewód, bo się okazało że był lekko pęknięty. I były 3 tygodnie czekania na absurdalną rzecz aż przyjedzie z niemcowni (za absurdalną cenę oczywiście).


Tytuł: Odp: Tryb awaryjny
Wiadomość wysłana przez: raby Środa, 15.12.2010, 11:26:03
a jak absurdalna to byla cena?
chyba czeka mnie wymiana calego weza, scielo wypusty na ten drucik do blokowania :huh:


Tytuł: Odp: Tryb awaryjny
Wiadomość wysłana przez: ziemniak26 Środa, 15.12.2010, 15:01:11
Wąż ma może z 20cm długości i dwa zagięcia. Cena jakiś rok temu wynosiła 140zł bez wymiany. No i czas oczekiwania 3 tygodnie. Jakby się uprzeć to można poszukać coś co by zastąpiło ten element za jakieś 20-30zł, ale nie miałem czasu i ochoty się w to bawić.


Tytuł: Odp: Tryb awaryjny
Wiadomość wysłana przez: raby Czwartek, 16.12.2010, 15:09:15
jak to inaczej nazwac jak nie badziewie?
scielo wypust od blokady, inne tez juz sa powycierane >:(
(http://img530.imageshack.us/img530/8392/15122010638.th.jpg) (http://img530.imageshack.us/my.php?image=15122010638.jpg) (http://img408.imageshack.us/img408/9655/15122010641.th.jpg) (http://img408.imageshack.us/my.php?image=15122010641.jpg)
zamowilem nowy waz bo nie wiele da sie z tym zrobic

Napisano: Środa, 15.12.2010, 17:57:25


Dla potomnych, takie bledy wywala vag przy nieszczelnym dolocie (IC)

vag-com 0.81
17964   Ciśnienie doładowania - nie osiągnięta granica regulacji
   brak osprzętu / nie związany ze sprzętem  -  BŁĄD SPORADYCZNY

VAG-COM Version: Release 409.1-US
17964 - Charge Pressure Control: Negative Deviation
        P1556 - 35-10 - - - Intermittent

polski vag 4.9
17964 - Regulacja cisnienia doladowania -mala wart.regul
        35-10 - - - Sporadyczny!


Tytuł: Odp: Tryb awaryjny
Wiadomość wysłana przez: ziemniak26 Czwartek, 16.12.2010, 16:44:45
Patrząc na zdjęcie, które wrzuciłeś mogę stwierdzić że na szczęście u mnie nie ma takiej szybkozłączki. U mnie jest zwykła obejma, która jak na razie trzyma. Boje się co będzie przy 1.7bara...


Tytuł: Odp: Tryb awaryjny
Wiadomość wysłana przez: raby Czwartek, 16.12.2010, 17:11:45
oblukalem reszte tych zlaczek i inne maja sie lepiej, mysle ze narazie bedzie spokoj :-X
Cytat: ziemniak26
Boje się co będzie przy 1.7bara...
tak mysle ze wykanczylem ja wlasnie wiekszym cisnieniem (cipsem) :-X

tak dla ciekawostki: jezeli komus puszcza olej z tych zlaczek to da sie kupic te oringi w salonie VW (w seacie nie ma) ~15zl szt. - sa rozne srednice zalezy ktora rura