Tytuł: Prośba do kolegów, co mają Ibizę 1.9Diesel rok 95. Wiadomość wysłana przez: krisso Czwartek, 22.06.2006, 21:43:39 Sprawdźcie jak macie założony pasek napędzający alternator i pompę układu chłodzenia.
Czy tak jak na rysunku 1 - czy tak jak na rysunku 2 – pytam bo kolega ma też Ibizę z 95 roku i ma inaczej założony niż ja, być może mam źle założony pasek, albo on . Obydwa silniki to 1Y. Dajcie znać – pozdro (http://img236.imageshack.us/img236/9161/17we5.jpg) (http://img355.imageshack.us/img355/2786/25rb.jpg) Tytuł: Prośba do kolegów, co mają Ibizę 1.9Diesel rok 95. Wiadomość wysłana przez: abdul Piątek, 23.06.2006, 11:08:29 W - wał
A - alternator P - pompa :?: No to już zależy jak wygląda sam pasek. Jeżeli z każdej strony jest identyczny to teoretycznie oba rozwiązania są dobre z tym że zalezy które z kół pasowych daje największe obciążenie (W napędza więc chodzi mi o A i P) Bo w pierszym przypadku kąt opasania jest w miare równomierny a w drugim poprzez taki manewr zwięsza się kąt opasania przy A i W (mniejsz ryzyko poślizgu) a zmniejsza przy P (większe ryzyko poślizgu) Przyjrzyjcie się na sam pasek i na prowadnice w kołach pasowych. Bo jeśli koło P jest jak koło A a pasek nie jest symetryczny to oczywiście drugi przypadek to jakaś lipa :) Tytuł: Prośba do kolegów, co mają Ibizę 1.9Diesel rok 95. Wiadomość wysłana przez: krisso Piątek, 23.06.2006, 11:26:27 Cytat: "Abdul" W - wał A - alternator P - pompa :?: Dokładnie tak jak napisałeś Koło W i koło A mają na sobie wcięcia, w które wpasowywuje się pasek - bo on ma też po wewnętrznej stronie wcięcia. Natomiast po zewnętrznej stronie jest gładki. Koło P nie posiada żadnych wcięć tylko ma powierzchnię gładką. Tytuł: Prośba do kolegów, co mają Ibizę 1.9Diesel rok 95. Wiadomość wysłana przez: raby Piątek, 23.06.2006, 12:11:10 Skoro gladka to rys.2 jest prawidlowy
Tytuł: Prośba do kolegów, co mają Ibizę 1.9Diesel rok 95. Wiadomość wysłana przez: abdul Piątek, 23.06.2006, 12:27:03 Cytat: "raby" Skoro gladka to rys.2 jest prawidlowy dokładnie :) Widocznie pompa daje znacznie mniejsze obciążenie od alternatora Tytuł: Prośba do kolegów, co mają Ibizę 1.9Diesel rok 95. Wiadomość wysłana przez: spid2000 Sobota, 24.06.2006, 09:17:25 Mam to samo autko z tym samym silnikiem i w zeszłym tygodniu wymieniłem ten pasek bo piszczał jak wściekły i zgodze sie z kolegami że wersja 2 jest ok. Mam pytanie ile kosztował cie pasek bo mnie 37 PLN co wydaje mi sie dość wygórowaną kwotą jak na taki paseczek. Pozdrawiam :)
Tytuł: Prośba do kolegów, co mają Ibizę 1.9Diesel rok 95. Wiadomość wysłana przez: krisso Środa, 05.07.2006, 22:47:41 Dziękuję kolegom za odpowiedzi. Ja za pasek zapłaciłem 34zł - pozdrawiam ;-)
Tytuł: Prośba do kolegów, co mają Ibizę 1.9Diesel rok 95. Wiadomość wysłana przez: Gizmo Środa, 22.11.2006, 15:52:27 Ze sie odwaze odnowic temat, czy pompa moze krecic sie w dwie rozne strony?? na rys 1, kreci sie zgodnie ze wskazowkami zegara a na rys.2 w przeciwna czy to nie ma jakiegos znaczenia?? osobiscie mam benzyne ale to czysta teoria, jak to jest w dieselkach?
Pozdrawiam Gizzi Tytuł: pasek alternatora Wiadomość wysłana przez: cor94 Wtorek, 30.01.2007, 11:50:54 Witam! Ja miałem podobny problem w cordobie 1.9 D 94. To chyba ten sam silnik. Mi niestety pasek strzelił i nie wiedziałem jak go założyć. Kupiłem jeden z katalogu był za krótki. Spisałem numer z resztek starego i po dostarczeniu do warsztatu założenie go tak jak na rysunku 2 okazało sie niemożliwe ponieważ też bylby za krótki. Długość paska pozwalała go założyć jedynie tak jak na rys. 1. Pozdrawiam
Tytuł: Prośba do kolegów, co mają Ibizę 1.9Diesel rok 95. Wiadomość wysłana przez: raby Wtorek, 30.01.2007, 12:05:56 Cytat: "cor94" założenie go tak jak na rysunku 2 okazało sie niemożliwe ponieważ też bylby za krótki. Długość paska pozwalała go założyć jedynie tak jak na rys. 1. Pozdrawiam A kolo P jest gladkie i porusza sie po nim pasek z zebami?Tytuł: Prośba do kolegów, co mają Ibizę 1.9Diesel rok 95. Wiadomość wysłana przez: Pawel25071979 Wtorek, 30.01.2007, 12:28:53 Pompa wody można kręcić w obie strone, ponieważ budowa każdej pompy jest identyczna i kręcąc w jedną pompuje a w druga wypompowywuje. Więc to w która stronę ona pompuje zależy od kształtu " piór " pompy, a dokładniej od ich pochylenia. I nie zawsze pompa musi się kręcić w prawo.
Ale zastanawia mnie inna sprawa, że pompa wody nie jest napędzana paskiem zębatym, jaki jest do rozrządu, a dlaczego: Ponieważ obieg cieczy chłodzącej musi być wymuszony i dość intensywny, a przy zastosowaniu gładkiego paska istnieje naprawde duża możliwość poślizgu oraz zmniejszony wydatek pompy. Troche dziwne ale skoro mówicie że takie rozwiązanie macie to ok, ale ja osobiście sie z takim czymś nigdy nie spotkałem a miałem do czynienie nie z jednym autem. :?: |