Internetowy Klub Seata

Techniczne => Elektryka => Wątek zaczęty przez: rolmik Sobota, 21.09.2019, 08:44:54



Tytuł: akumulator się zawiesza
Wiadomość wysłana przez: rolmik Sobota, 21.09.2019, 08:44:54
witam
mam problem z moją ibizą 1,9 otóż wyjeżdżam w niedziele w trasę jade 15 min po tira i auto stoi do piątku potem wracam ta sama trasa w weekend podjadę to tu to tam i  tak w kółko od ok 3 miesięcy aku odmawia odpalenia tz kreci kilka obr i nic  zaczynają tyrkotać wskazówki , jak uda mi sie odpalić  auto pochodzi z 5 min  zgaszę i bez problemów odpala .
 sprawdzałem miernikiem  ile auto kradnie to pokazywało w ustawieniu 10A na mierniku 0,03/0,04
altek ładuje 13,9V
co może być przyczyną


Tytuł: Odp: akumulator się zawiesza
Wiadomość wysłana przez: Tracer Sobota, 21.09.2019, 17:29:01
Akumulator wymiń na nowy :-X


Tytuł: Odp: akumulator się zawiesza
Wiadomość wysłana przez: rolmik Sobota, 21.09.2019, 18:35:30
aku ma nie całe 14 miesięcy jak byłem składać reklamacje facet powiedział że jest ok bo z parametrów przy zakupie 675A teraz miał 589A a pobór na opornicy spada do 10.9V ładowanie mam 13,9


Tytuł: Odp: akumulator się zawiesza
Wiadomość wysłana przez: KKKKris Sobota, 21.09.2019, 20:22:20
13,9V to trochę mało, chyba, że bardzo rozładowany akumulator. Jeśli po dłuższym czasie nie będzie ok 14,4 to altek do sprawdzenia. Albo kiepskie ładowanie, albo za mało jeździsz.


Tytuł: Odp: akumulator się zawiesza
Wiadomość wysłana przez: Tracer Sobota, 21.09.2019, 23:21:24
Jeśli to altek Boscha to może mieć kompensacje temperaturową . Zaczyna od 14,4 V przy zimnym silniku a w miare jak temperatura rośnie napięcie spada, tak że 13,9 to nic takiego tylko norma dla wyższej temp. w komorze silnika.


Tytuł: Odp: akumulator się zawiesza
Wiadomość wysłana przez: rolmik Niedziela, 22.09.2019, 06:37:34
przy altku jest 14,2 a na klemach 13.9


Tytuł: Odp: akumulator się zawiesza
Wiadomość wysłana przez: KKKKris Niedziela, 22.09.2019, 11:51:19
Masa kiepsko łączy? Sprawdź przewód masowy idący do silnika.

Mam już kolejne auto i nigdy pomiar na aku przy naładowanym akumulatorze nie był mniejszy niż 14,2V . Może miałem zawsze Valeo?


Tytuł: Odp: akumulator się zawiesza
Wiadomość wysłana przez: rolmik Niedziela, 22.09.2019, 15:13:44
klemy  są czyste  nie zaśniedziałe ale  popatrzę na połączenie  gdzie idzie masa do karoserii
na razie odłączyłem kleme bo i tak auto bedzie stało do piątku jak wróce z trasy


Tytuł: Odp: akumulator się zawiesza
Wiadomość wysłana przez: Tracer Niedziela, 22.09.2019, 16:54:28
Cytat: KKKKris
nigdy pomiar na aku przy naładowanym akumulatorze nie był mniejszy niż 14,2V . Może miałem zawsze Valeo?
Napięcie ładowania aku, a co za tym idzie prąd ładowania powinien się zmieniać w zależności od temperatury otoczenia, a co za tym idzie temperatury akumulatora. Dla temp. ujemnych powinno być ok 14,4 max,
a dla +25* C nie więcej niż 13,6 Voltów. Zbyt duże napięcie w danej temperaturze przyczyni się do skrócenia żywotności akumulatora, tak jak i zbyt małe.


Tytuł: Odp: akumulator się zawiesza
Wiadomość wysłana przez: KKKKris Wtorek, 24.09.2019, 17:28:47
Cytat: KKKKris
nigdy pomiar na aku przy naładowanym akumulatorze nie był mniejszy niż 14,2V . Może miałem zawsze Valeo?
Napięcie ładowania aku, a co za tym idzie prąd ładowania powinien się zmieniać w zależności od temperatury otoczenia, a co za tym idzie temperatury akumulatora. Dla temp. ujemnych powinno być ok 14,4 max,
a dla +25* C nie więcej niż 13,6 Voltów. Zbyt duże napięcie w danej temperaturze przyczyni się do skrócenia żywotności akumulatora, tak jak i zbyt małe.
Widocznie moje akumulatory o tym nie wiedzą. Nie mierzę oczywiście napięcia co chwila....raz...dwa razy w roku, ewentualnie jak mam jakieś wątpliwości. Robię to na naładowanym akumulatorze (alternatorem) i włączam wszystkie mozliwe odbiorniki elektryczne. Zawsze jest powyżej 14V. Akumulatory wytrzymują nawet 5 lat, dalej nie wiem bo nie miałem dłużej aku, sprzedaje najczęściej  z autem,.


Tytuł: Odp: akumulator się zawiesza
Wiadomość wysłana przez: Tracer Wtorek, 24.09.2019, 20:40:59
A ja mierżę non stop bo przypadkiem mam cyfrowy pomiar w ładowarce 2 x USB 2,1A  :-X  :P  :P
Jak się mierzy na zimnym silniku to może być powyżej 14 V . Nie przeczę  :-X