Tytuł: Czujnik G28 Ibiza 1.4 MPI 60KM Wiadomość wysłana przez: buckethead Sobota, 27.07.2019, 13:14:00 Internetowy przegląd problemów(1) oraz VAG(2) wskazały na możliwe uszkodzenie czujnika G28 położenia wału. Chciałbym sprawdzić kable i sam czujnik, tylko... gdzie go mogę zlokalizować i jak wygląda? Jakby ktoś mógł wrzucić zdjęcie, byłbym bardzo wdzięczny. Gugiel różne zdjęcia pokazuje i mam problem z jego zidentyfikowaniem. G40 jest od razu dostępny pod górną osłoną silnika, a G28 jakoś ciężko mi znaleźć.
(1) problem polega na gaśnięciu rozgrzanego silnika na biegu jałowym / przy wciśniętym sprzęgle np. na światłach. Wtedy zapala się kontrolka EPC i brak ładowania akumulatora. Obroty zafalują i gaśnie. Odpala dopiero po odczekaniu około dwóch minut (jak próbuję od razu odpalić, to rozrusznik kręci ale nie odpala nawet z wciśniętym gazem). Aparat zapłonowy wymieniony, przepustnica czysta. Silnik krokowy sprawdzę w następnym kroku (2) 16706 Czujnik obrotów silnika - brak sygnału oraz 16705 Czujnik obrotów silnika - zakres/możliwości Napisano: Wtorek, 23.07.2019, 18:23:48 Podaję jeszcze silnik: "AKK". Bardzo proszę o pomoc chociaż w zidentyfikowaniu wyglądu tego czujnika, albo numeru i znajdę go sobie w Internecie. Niestety w tej FL-ce często sklepy wprowadzają w błąd (mylą starsze wersje Ibizy z wersjami '99-'02, ośmiozaworowy z 16v, a nawet mylą z innymi samochodami; jest zamieszanie z oznaczeniem 6k1, czasem 6k2, pod maską nawet mam jakiś numer 6k3... Jak kupowałem kable NGK, to znalazłem dopiero po wpisaniu AROSY 1.4 w wyszukiwarkę na znanym portalu z częściami, pod Ibizą widniały nieprawidłowe etc. Kto ma/miał tę Ibizę, to na pewno spotkał się z takimi przygodami)... Szukałem tego czujnika (G28) z przodu i trochę pod spodem z kanału, ale dostęp tam jest dość utrudniony. Czy demontaż kolektora pod przepustnicą pomoże? Nie chciałbym nic ruszać na darmo. Z góry dzięki! Napisano: Środa, 24.07.2019, 19:24:35 Znalazłem w końcu ten czujnik wału. Może komuś się przyda: znajduje się on z tyłu silnika pod rozrusznikiem. Dostęp fatalny, musiałem zdemontować osłonę górną silnika, przepustnicę, kolektor ssący, rozrusznik. W moim silniku AKK czujnik G28 ma trzy wyprowadzenia (plus, minus, sygnał), jest to czujnik typu Halla. Z tego co piszą w Internecie: nie można go zdiagnozować multimetrem (jedynie czujniki indukcyjne 2-piny można tak testować). Wiec jak ktoś chce go koniecznie sprawdzać, to oscyloskop i delikatnie opalarką, żeby go podgrzać jak w prawdziwych warunkach. Szukam używki po necie, podmienię i ciekawe czy problem dalej bedzie występował z samochodem. Numer części: 0261210189 (BOSCH) Tytuł: Odp: Czujnik G28 Ibiza 1.4 MPI 60KM Wiadomość wysłana przez: Tracer Sobota, 27.07.2019, 19:04:43 Zapewnie to wina czujnika.
Na identyczną przypadłość cierpiała kiedyś Corsa kolegi i czujnik miała też w tak trudno dostępnym miejscu. Elektronika nie lubi wysokich temperatur :-X Tytuł: Odp: Czujnik G28 Ibiza 1.4 MPI 60KM Wiadomość wysłana przez: buckethead Niedziela, 04.08.2019, 09:28:07 Podmieniłem na używkę ze szrotu. Wczoraj katowałem samochód dwie godziny - ani razu nie zgasł, VAG nie zgłasza żadnych błędów. Najprawdopodobniej usterka wyeliminowana :pub:
Co do dojścia do czujnika, to po całej operacji wydaje mi się, że jednak demontaż kolektora nie jest absolutnie niezbędny. Wczoraj po zmontowaniu wszystkiego musiałem wyjąć rozrusznik. I udało mi się go zdemontować i wsadzić bez większych problemów bez demontażu innych części. Przy posiadaniu długich imbusów i lusterka prawdopodobnie można ten G28 wykręcić. Gdzieś widziałem na necie poradę, żeby spróbować z kanału- u mnie z kanału dojscie było gorsze niż z góry. |