Tytuł: Nietypowe objawy w układzie chłodzenia Wiadomość wysłana przez: mochnacki Piątek, 15.09.2017, 21:31:11 Witam w moim pierwszym poście.
Nie lubię tracić czasu ludzi, ale od 3 tygodni czytam namiętnie wszystkie fora i nie znalazłem jednoznacznej odpowiedzi na mój problem. chodzi o układ chłodzenia. Po 7 latach od zakupu samochodu zacząłem interesować się mechaniką, bo wk@#$@iały mnie niedorzeczne stawki i diagnozy lokalnych mechaników. Większość usterek sam sobie naprawiłem, ale w tym temacie kończą mi się pomysły. Postanowiłem wymienić płyn w układzie chłodzenia. Przed wymianą wszystko było ok. Kupiłem płukankę liqui molly i postąpiłem wg instrukcji. Przepłukane wodą demineralizowaną 2-3 razy i nalane borygo nowe. Po tej operacji zaczął mi znikać płyn w zbiorniczku wyrównawczym. Zacząłem szukać nieszczelności i znalazłem rozszczelniony zbiorniczek wyrównawczy na zgrzewie. Na ciepło rozgrzanym śrubokrętem zakleiłem zgrzew i wszystko zalałem płynnym klejem metalowym. Po tej operacji padł mi termostat. Wymieniłem na nowy i temperatura ładnie trzyma. Po wymianie termostatu zauważyłem że tworzy mi się biała piana jak na piwie tyle że nie tak gęsta. Płyn zaczął uciekać w tempie litr na / 10 km. Zalałem uszczelniacza do chłodnic prestone. Po 3 dniach nic się nie zmieniło więc stwierdziłem że wypłuczę to g#$%o. Zlałem cały płyn i nalałem wody demineralizowanej z płukanką prestone. Na dzień dzisiejszy jestem na 3 płukaniu samą wodą i piana nadal się tworzy w zbiorniczku jak na początku. Odpowietrzanie prawidłowe (czekam aż się otworzy duży obieg i na obwodnicy jeżdżę parę km.). Wymieniłem korek na febi ale chyba jest jakiś trefny. Dzisiaj przełożyłem wkład z oryginalnego korka a z febi wziąłem oringa i obudowę. W poniedziałek ma dojść nowy zbiornik wyrównawczy. Objawy: - po 10 km na obwodnicy z otwartym dużym układem utrata 1l wody na wysokich obrotach przy 130 km/h - wywalanie płynu niewiadomą drogą (najprawdopodobniej zaworem zbiorniczka wyrównawczego po znacznym zwiększeniu ciśnienia w układzie) - Twarde węże chłodnicy - na ciepłym silniku zasysa poziom wody do 0 po odkręceniu korka wraca do min i syczy - na zimnym silniku syczy ale różnica w poziomie nieznaczna - piana w 3-ciej wymianie czystej wody w zbiorniczku Co jest ok: - temperatura trzyma 90 C - termostat działa - nagrzewnica grzeje jak zawsze - olej czysty na odpowiednim poziomie - brak oleju w zbiorniczku - węże szczelne - brak wody w spalinach - brak wycieków na postoju - chłodnica bez niebieskiego nalotu - nowy intercooler - wentylatory się włączają przy 90 C - pompa wody wymieniana 5 tyś km temu - brak zapachu spalin w zbiorniczku - brak zapachów z nagrzewnicy - moc w normie - spalanie w normie Tytuł: Odp: Nietypowe objawy w układzie chłodzenia Wiadomość wysłana przez: Tracer Sobota, 16.09.2017, 06:13:10 Wlałeś borygo ? Po ch** tak cudujesz ? :-X trza było spuscic jeden płyn i zalać nowy. Tak to coś wypłukałeś. Może uszczelke pod głowicą, jeśli to borygo .... W zbiorniczku jest cisnienie i żaden klej
nie da rady go skleić. Jak sie wsypuje czy wlewa uszczelniacz to już sie nie płucze. ja tak pompe wody kiedyś przed wymiana silnika uszczelniłem i hulała aż miło. Sie sypie i zapomina o temacie. Tytuł: Odp: Nietypowe objawy w układzie chłodzenia Wiadomość wysłana przez: raby Sobota, 16.09.2017, 08:08:47 I skończy się uszczelka pod głowicą
Tytuł: Odp: Nietypowe objawy w układzie chłodzenia Wiadomość wysłana przez: mochnacki Sobota, 16.09.2017, 09:13:00 Wlałeś borygo ? Po ch** tak cudujesz ? :-X trza było spuscic jeden płyn i zalać nowy.
Spuszczony cały, wypłukany 3x wodą i zalany nowy. Co prawna po 3cim spuszczaniu wody nie była krystalicznie biała tylko blado różowa. Przecież tysiące osób w osobówkach używa nowego borygo i nie mają żadnych negatywnych objawów. Ponieważ mi ubywało płynu w dużych ilościach a oryginalnego nie kupię od ręki wybór padł na coś dostępnego na miejscu. Wypłuczę jeszcze 2 razy wodą i zaleję petrygo g12+ Zły wybór / dobry? Tytuł: Odp: Nietypowe objawy w układzie chłodzenia Wiadomość wysłana przez: raby Sobota, 16.09.2017, 10:32:55 Możesz zalać nawet złotem w płynie ale jak wywala przelewem zbiorniczka a nowy korek nie pomaga to uszczelka...
Tytuł: Odp: Nietypowe objawy w układzie chłodzenia Wiadomość wysłana przez: Tracer Niedziela, 17.09.2017, 06:05:29 Płynów sie nie miesza różnych producentów. Żadnych czy chłodzenia czy hamulcowych , bo nastepują reakcje chemiczne i cieknie.I żadne płukanie nie pomoże
Cytat: mochnacki bo wk@#$@iały mnie niedorzeczne stawki i diagnozy lokalnych mechaników Ale oni to wiedzą tyle że trzeba im zapłacić :-\ Tytuł: Odp: Nietypowe objawy w układzie chłodzenia Wiadomość wysłana przez: mochnacki Czwartek, 21.09.2017, 17:56:22 Wczoraj przy 4tej wymianie płynu na czystą wodę (jeszcze się trochę pieni) pościągałem wszystkie węże, zbiorniczek, termostat , dokręciłem od nowa i po trasie 40 km zniknęło tylko z 2 cm. jutro zmienię zbiorniczek, i włącznik wentylatora chłodnicy, ostatni raz wodę i zobaczymy.
Napisano: Niedziela, 17.09.2017, 10:01:05 Końcowy update. Po 5 płukaniach czystą wodą demineralizowaną i przejechaniu na 5 wymianach 100 km zalałem petrygo g12+, Wymieniłem zbiorniczek wyrównawczy na nowy febi, Porozłączałem wszystkie gumowe węże z układu i poczyściłem końcówki, pozaciskałem pożądnie zaciski. PROBLEM ZNIKNĄŁ. Najwyraźniej przyczyną był nieszczelny układ w zbiorniczku. |