Internetowy Klub Seata

Techniczne => Diesel => Wątek zaczęty przez: s_konrad Piątek, 31.03.2017, 21:15:19



Tytuł: Napięcie sterowania zaworu N75
Wiadomość wysłana przez: s_konrad Piątek, 31.03.2017, 21:15:19
Witam wszystkich serdecznie. Jakoś tak się składa, że nie mam zbyt wielkiej wiedzy na temat sterowania turbiną, ale nie boję się miernika i kilku podstawowych narzędzi.
Od października 2014 jeździmy razem z żoną Ibizą 6K FL z silnikiem 1,9 TDI 90 KM z 2001r.
Tydzień temu w trakcie jazdy - obroty +/- 2300 na V biegu - zdarzyła się awaria. Odcięło turbinę i to dało się odczuć spadkiem mocy. Silnik ciągnął jako tako do 2000 a powyżej już zamulacz. Nie było żadnej kontrolki zapalonej więc pomyślałem o trybie serwisowym. Zatrzymaliśmy się, zgasiłem silnik, kilka minut postoju i palimy. Niestety nadal zamulacz. Takim mułkiem dotarliśmy do domu. W garażu mam klika drobiazgów typu zaworek N18, N75 i mam też kolegę z VAG-iem. Odczyt błędów... Tylko jeden bład 17957 z opisem zawór regulacji ciśnienia doładowania N75. No to po krótkiej chwili podstawiłem drugi taki sam zawór ale nadal ten sam błąd. Pomyślałem, że może nie ma napięcia sterującego. Sprawdzam ale tu ZONK - po zapłonie jest  +12 V stałe (czyli OK) ale zamiast masy ze sterownika pojawia się + 5V. I tu ma pytanie czy to tak powinno być czy to jest usterka sterownika (nie wiem nawet co steruje tym zaworem i gdzie tego czegoś mam szukać) Drugie zaskoczenie było jak odłączyłem ten zawór od sterowania elektrycznego - turbina znowu działa. Nie wiem tylko czy nie za mocno dmucha ale nie mam tego jak sprawdzić. Czyli teraz zawór nie jest podłączony i turbina działa.
Proszę Was o podpowiedź gdzie mogę sam zajrzeć i co sprawdzić bo jestem świadomy, że to co zrobiłem nie rozwiązuje mojej usterki.
Pozdrawiam wszystkich