Internetowy Klub Seata

Techniczne => Zawieszenie, układ hamulcowy i kierowniczy => Wątek zaczęty przez: kostek8 Piątek, 07.04.2017, 18:35:30



Tytuł: Kilka pytań odnośnie Toledo III - zawieszenie i kierownica
Wiadomość wysłana przez: kostek8 Piątek, 07.04.2017, 18:35:30
Cześć,
tytułem wstępu - zabrałem się przy niewielkiej wiedzy/brakiem zmysłu złotej rączki do wprowadzenia kolejnych modyfikacji w  srebrnym Toledo III 2006 Stylance które trafiło do mnie w ubiegłym roku.
Auto wstępnie trafiło do CTR Tuning co skutkowało 2.0 TDi BKD@233KM z wydechem z kwasówki do tego dojdą na lato felgi 17/7,5 i oponki 225/45 w miejsce zimówek 205/16.
Teraz przyszedł czas na przemyślenie tematu zawieszenia - w tej chwili seria stan na pierwszy rzut "tyłka" poprawny. Ale wychodzę myślą na przód i zastanawiam się co można poprawić jak przyjdzie konieczność (lub nawet teraz).

Założenie: utrzymanie komfortu przy poprawie właściwości przylepnych auta w zakrętach i na wyższych prędkościach. Przy okazji fajnie jak by chociaż trochę zmniejszyć siadanie tyłu przy przyspieszaniu. Auto ma móc pozwolić na przewóz rodziny na wakacje a więc pod obciążeniem 2 dzieci, żony i bagaży nie powinno nic obcierać. Nie zaszkodzi jak wizualnie coś się da poprawić (niewielkie obniżenie). Standardowo autko wykorzystywane na ulicy - a torach nie jeżdżę - przynajmniej jak do tej pory.
W związku z tym proszę  o podpowiedzi:
1. Nic nie ruszać i jeździć po zmianie opon.
2. Zmienić sprężyny - ktoś radził mi Eibach Pro kit co podobno prawdopodobnie szybciej wykończy amorki ale w porównaniu z najmiększym gwintem pozwoli zachować jako taki komfort.
3. Kupić cały zestaw - tylko jaki ? - w CTR pytałem przy okazji wizyty - podobno Vogtland będzie stosunkowo miękki, nie utwardzi mocno auta a dużo poprawi zgodnie z założeniami. Tylko boję się, że jednak ten komfort poleci mocno w dół a tego bym nie chciał - od święta żona będzie pewnie sama chciała się autem przejechać i może się zniechęcić.
Po wstępnym kontakcie z przedstawicielem Vogtlandu - cena prawdopodobnie w okolicy 2,2k za jeden z tych zestawów. Jeśli ten wybór nie jest dobry poproszę o inne typy tylko z uzasadnieniem. Budżet ważna sprawa ale jeśli można dołożyć niewiele do czegoś lepszego to jestem skłonny to przemyśleć. Poza tym czy jeśli będzie zestaw z regulacją twardości to w taki inwestować ?

Poza punktami zastanawiam się nad wymianą kierownicy - ta seryjna trąci z wyglądu myszką - czy tego typu kierownica da się po zakupie wymienić plug&play ?
http://allegro.pl/seat-toledo-leon-leon-kierownica-multifunkcyjna-i6405308541.html
ewentualnie taka:
http://allegro.pl/kierownica-seat-fr-cupra-r-leon-ii-lift-09-i6720169650.html
Dodam, że w tym momencie przyciski z kierownicy nie działają mi dlatego, że w aucie mam dołożone radio Sony 2-din. Przy okazji ewentualnej zmiany kierownicy chciałbym aby przyciski działały - z tego co wiem podobno muszę dokupić jakiś moduł sterujący.

Napisano: Piątek, 17.03.2017, 07:31:04


Temat już średnio aktualny w najważniejszej kwestii... auto dostało komplet amorków - wkrótce trafi do działu z naszymi autkami.