Tytuł: Czujnik temperatury, wymiana na oryginalny Wiadomość wysłana przez: trev799 Środa, 26.10.2016, 08:55:51 Mój samochód Seat Toledo 1L 1998r 1.6 74kW AFT, tylko benzyna.
Od paru miesięcy zauważyłem wyższe spalanie (ostatnio po zrobieniu prawie 300km wyszło prawie 9l/100km), było w tym większość jazdy na trasie. Kilka lat temu miałem problem z zachowaniem wskaźnika temperatury (wskazówka nie podnosiła się). Wymieniłem wtedy czujnik temperatury płynu chłodzącego (4-ro stykowy). Na nim różnie bywało to raz wskazówka podnosiła się a raz nie. Jak podnosiła się to mało kiedy przekraczała białe pole (ponoć powinna podnosić się wyżej). Wcześniej miałem czujnik z niebieską obwódką(oryginał), wtedy w sklepie powiedzieli, że pasuje też z żółtą i taki wziąłem. Jednak wydaje mi się, że powinien być z niebieską. Jakiego producenta czujnik radzicie kupić? Latem wskaźnik na tablicy zegarów częściej działał (wskazówka podnosiła się) i spalanie było niskie około 6.6l/100km. Przewody z płynem są ciepłe. Ostatnio miałem jakiś problem z nawiewem ciepłego powietrza (szyby parowały) ale po przejechaniu 50km zaczął działać prawidłowo. Sprawdzanie VAGiem nie wykazuje żadnych błędów (na VAGu temperatury są prawidłowe mimo, że wskazówka stoi). Układ zapłonowy był wymieniany w tym roku na nowe części (kopułka, palec, przewody WN na Beru, świece są ok(NGK)). Przepływomierz był też dokładnie umyty. Nadmiernych oporów toczenia na kołach też nie znalazłem (podnośnik i sprawdzenie jak się obraca koło). Kiedy miernikiem (omomierzem) mierzyłem ten żółty czujnik to wskazania rezystancji na zimnym i nagrzanym silniku wychodziły w normie. Jednak w tej chwili nie pamiętam tych wartości, musiałbym od nowa zmierzyć. Może być też tak, że sam wskaźnik na tablicy zegarów wariuje a czujnik jest dobry. Tytuł: Odp: Czujnik temperatury, wymiana na oryginalny Wiadomość wysłana przez: raby Środa, 26.10.2016, 09:09:35 Polecam oryginalny czujnik - tylko.
Aby wykluczyc czujnik podaj temp z vaga, zegary i silnik. Tytuł: Odp: Czujnik temperatury, wymiana na oryginalny Wiadomość wysłana przez: trev799 Czwartek, 27.10.2016, 09:21:10 Po sprawdzeniu na zimnym jak nagrzewają się przewody do i od chłodnicy wygląda na zepsuty termostat. Kiedy górny wąż (dolotowy) zrobił się ciepły to i na dolnym też było czuć ciepło. Po ok 10-ciu minutach na górnym było z 50 st a na dolnym około 10 st mniej.Wskazówka cały czas pokazywała 0.
-- Termostat Wahler będzie dobry? Tytuł: Odp: Czujnik temperatury, wymiana na oryginalny Wiadomość wysłana przez: Tracer Czwartek, 27.10.2016, 15:01:39 Dobry , pod warunkiem że kupisz oryginalny. Ja termostaty kupuję w sklepie Skody
Tytuł: Odp: Czujnik temperatury, wymiana na oryginalny Wiadomość wysłana przez: trev799 Niedziela, 20.11.2016, 10:23:42 Czy oryginalny nie będzie miał elementów plastikowych?
Może ktoś by poratował linkiem jak zabrać się do wymiany termostatu, czy bez kanału to zrobi? BTW, na razie muszę jeździć jak jest, kiedyś widywało się patenty z zakładaniem na zimę osłony chłodnicy, czy można tymczasowo zatkać np. 1/2 - 2/3 z przodu wlotu chłodnicy, żeby tak nie żarł benzyny? Napisano: Piątek, 28.10.2016, 08:47:13 Da rade w Toledo 1 wymienić termostat bez kanału i bez odkręcania pompy płynu chłodzącego? Wymieniłem czujnik temperatury na niebieski meyle, wskazówka wstaje i podnosi się wyżej ale i tak wydaje mi się, że termostat trzeba wymienić. Tak czy owak zanim silnik złapie wysoką temp. to dolny przewód się nagrzewa czyli termostat puszcza. |