Internetowy Klub Seata

Techniczne => Ogólne => Wątek zaczęty przez: gigit Środa, 31.05.2006, 17:04:09



Tytuł: pompa olejowa
Wiadomość wysłana przez: gigit Środa, 31.05.2006, 17:04:09
jak sprawdzic czy pompa olejowa jest uszkodzona po czym to mozna poznac???


Tytuł: pompa olejowa
Wiadomość wysłana przez: Valgaar Środa, 31.05.2006, 17:25:18
jeśli będzie uszkodzona to będziesz miał za niskie. ciśnienie oleju i będzie Ci się świecić kontrolka oleju koło liczników


Tytuł: pompa olejowa
Wiadomość wysłana przez: raby Środa, 31.05.2006, 17:27:29
Po tym ze nie podaje oleju :) a tak na powarznie jest taki czujnik co sie wkreca w miejsce czujnika w silniku i sprawdza - podobnie jak cisnienie sprezania.


Tytuł: pompa olejowa
Wiadomość wysłana przez: gigit Środa, 31.05.2006, 17:30:38
czy mozliwe jest uszkodzenie pompy w przypadku gdy podczas dlugiej jazdy nagrzeje sie olej do ok 98-100 stopni na wolnych obrotach ok 700 bieg jalowy mruga mi lampka oleju i cisnienie spada ponizej 1 bara
i jakie sa oznaki na samej pompie jak juz sie ja wyciagnie czy mozna w takim wypadku rozpoznac jej uszkodzenie?
mam nowe panewki cisnienie na garach po 11 i ciagle mam problem z cosnieniem oleju czy to moze byc pompa???


Tytuł: pompa olejowa
Wiadomość wysłana przez: Valgaar Środa, 31.05.2006, 17:34:50
może być :-)


Tytuł: pompa olejowa
Wiadomość wysłana przez: Tracer Środa, 31.05.2006, 21:13:51
700 to zaniskie obroty biegu jałowego .
powinno byc 800- 850
Przy 700 moze mrugac.


Tytuł: pompa olejowa
Wiadomość wysłana przez: woj Czwartek, 01.06.2006, 13:39:08
Może czas przejść na gęstrzy olej :?:  A tak wogóle to na jakim oleju jeździsz i ile masz przejechane na silniku :?: około 700 obr jest u mojego ojca w ibi 1,4 i jest to norma od nowości i nie mruga kontrolka. Na twoim miejscu sprawdziłbym ciśnienie oliwy manometrem bo to nie ma jaj. :pub:


Tytuł: pompa olejowa
Wiadomość wysłana przez: gigit Czwartek, 01.06.2006, 15:17:37
na seat racing jakis kolo napisal mi ze przy 700 obrotach trzyma mu 2 bary na rozgrzanym oleju nie wiem ale to chyba zart???


Tytuł: pompa olejowa
Wiadomość wysłana przez: Tracer Czwartek, 01.06.2006, 16:07:47
Chyba mu sie z turbiną pomyliło.... ;-)


Tytuł: pompa olejowa
Wiadomość wysłana przez: KYS Czwartek, 01.06.2006, 16:15:22
Cytat: "Tracer"
Chyba mu sie z turbiną pomyliło.... ;-)

Ale to też nie przy 700 obr./min  :mikolaj:


Tytuł: pompa olejowa
Wiadomość wysłana przez: gigit Czwartek, 01.06.2006, 16:39:12
ile powinna trzymac tak ok 850 obrotow 2 litrowa 16stka


Tytuł: Odp: pompa olejowa
Wiadomość wysłana przez: dast Czwartek, 19.04.2012, 22:24:03
Witam podłącze się do tematu gdyż może tu pasować, niedawno kupiłem arosę 1997 z oszałamiającym silnikiem 1.0 i jak to po kupnie auta pomimo zapewnień poprzedniego właściciela o wymianie wszystkich pasków i płynów wymieniłem je na nowe.

Kompletny rozrząd olej(15w40 semi synthetic castrola) filtry czyli jak trzeba. Niestety jeszcze przed wymianą zauważyłem że po przejechaniu dłuższego odcinka, gdy olej mocno się nagrzeje zapala się kontrolka ciśnienia ale tylko na biegu jałowym popiszczy chwilę i gdy dodam lekko gazu gaśnie. Jak wspomniałem wymieniłem jak najszybciej wszystko co trzeba lecz nadal piszczy gdy się rozgrzeje.

Znajomy mechanik twierdzi że może to być czujnik ciśnienia gdyż w aucie jest coś nie tak z elektryką ( jakięś słabe napięcie czy coś w tym stylu )

Czy ktoś z was w takim silniku miał także podobną dolegliwość ?? Po czym poznać że sypie się pompa olejowa??

Jeśli macie jakieś pomysły to chętnie ich wysłucham.


Tytuł: Odp: pompa olejowa
Wiadomość wysłana przez: dj.skorpion88 Czwartek, 19.04.2012, 22:51:37
na początek sprawdź  ciśnienie na rozgrzanym silniku  manometrem i sprawdź panewki w jakim są stanie
Cytat: dast
(15w40 semi synthetic castrola)
to minerał a nie semi :eye:


Tytuł: Odp: pompa olejowa
Wiadomość wysłana przez: dast Czwartek, 19.04.2012, 23:49:31
a jakie powinno być ciśnienie oleju prawidłowe ??????

Napisano: Piątek, 20.04.2012, 00:40:48


dodam jeszcze że omawiana usterka pojawia się po ostrym przejeździe przez miasto (około 40 minut non stop jazdy ) lub po przejechaniu około 20 km przy prędkości 120 km/h ale przy spokojnej  jeździe nie występuje.


Tytuł: Odp: pompa olejowa
Wiadomość wysłana przez: dj.skorpion88 Czwartek, 19.04.2012, 23:54:54
2bary/2000obrotów


Tytuł: Odp: pompa olejowa
Wiadomość wysłana przez: dast Piątek, 20.04.2012, 08:27:42
dzięki za tą informacje napewno sprawdze.

wczoraj zauważyłem wyciek oleju pomiędzy skrzynią a silnikiem prawdopodobnie z uszczelniacza wału ( okolice wybieraka) czy myślicie że może to mieć związek z tymi dziwnymi objawami????

czy może to powodować spadek ciśnienia ????


Tytuł: Odp: pompa olejowa
Wiadomość wysłana przez: dj.skorpion88 Piątek, 20.04.2012, 20:06:41
nie ale jak będzie wyciekać to może ci zalać sprzęgło


Tytuł: Odp: pompa olejowa
Wiadomość wysłana przez: Mad_Maxs Sobota, 02.06.2012, 13:29:49
Cytat: dast
gdy olej mocno się nagrzeje zapala się kontrolka ciśnienia

Miałem takie coś w fieście, po rozgrzaniu silnika, na światłach kontrolka się zawsze zapalała. Pojechałem na diagnostykę, okazało się że pompa oleju już powoli nie domaga. Opinia "eksperta": Dopóki ma to miejsce tylko przy zejściu do biegu jałowego można jeździć. Rozgrzany olej jest nieco rzadszy, dlatego widać że pompa już nie daje rady.

Określ dokładniej jaki masz w końcu ten olej. Jeżeli jeździsz na pół syntetyku, to możesz spróbować przejść na minerał, który jest gęstszy. Ewentualnie pozostają jeszcze zagęszczacze do oleju, typu motodoctor, chociaż to akurat może więcej zniszczyć niż naprawić :)


Tytuł: Odp: pompa olejowa
Wiadomość wysłana przez: dj.skorpion88 Sobota, 02.06.2012, 19:12:12
Cytat: Mad_Maxs
Jeżeli jeździsz na pół syntetyku, to możesz spróbować przejść na minerał, który jest gęstszy. Ewentualnie pozostają jeszcze zagęszczacze do oleju, typu motodoctor, chociaż to akurat może więcej zniszczyć niż naprawić :)
to pomorze tylko do chwili kiedy olej się rozgrzeje bo i tak każdy olej jak gorący to robi się rzadki  ;)


Tytuł: Odp: pompa olejowa
Wiadomość wysłana przez: Mad_Maxs Niedziela, 03.06.2012, 17:54:38
generalnie jeżeli ma np. 1,8 bar zamiast 2 bar, to taka operacja może tymczasowo rozwiązać problem kontrolki :)

Co nie zmienia faktu, że czas rozważyć wymianę pompy olejowej, a przede wszystkim pojechać na dobry warsztat i zmierzyć jakie jest faktycznie ciśnienie.


Tytuł: Odp: pompa olejowa
Wiadomość wysłana przez: KKKKris Niedziela, 03.06.2012, 20:03:35
dj.skorpion88, ma rację, nie naprawiamy auta zmianą oleju. Olej mineralny jest gęściejszy tylko przy niskiej temperaturze, po osiągnięciu normalnej temperatury pracy  oleje niezależnie od bazy mają zblżoną lepkość. Trzeba albo zrobić pompe, albo silnik.