Tytuł: Leon 1M 1.6 SR Nie włącz się zaworek od klap skracania dolotu Wiadomość wysłana przez: bonus Wtorek, 26.04.2016, 19:52:06 Witajcie
Mam taki problem, że elektrozaworek od sterowania klap / przepustnic skracających kanały dolotu w kolektorze chyba nie załącza się. Elektrozaworek działa podpięty bezpośrednio do 12V, cały układ też przy podpięciu prądu i podciśnieniu w dolocie przestawia przepustnicę, jednak nie słuchać charakterystycznego odgłosu podczas jazdy i dodawaniu gazu oraz przy przygazowaniu na postoju nie rusza się. Czy ktoś orientuje się co nie gra? Tytuł: Odp: Leon 1M 1.6 SR Nie włącz się zaworek od klap skracania dolotu Wiadomość wysłana przez: raby Wtorek, 26.04.2016, 19:53:31 co mowi vag?
Tytuł: Odp: Leon 1M 1.6 SR Nie włącz się zaworek od klap skracania dolotu Wiadomość wysłana przez: bonus Wtorek, 10.05.2016, 19:55:22 Mechanik mówił jakiś czas temu o czujniku wału, błąd został wtedy skasowany, ostatnio nie sprawdzałem błędów, po tamtym skasowaniu przez chwilę było inaczej (jednakże lepiej z jazdą, nie żeby było wtedy te klapki słychać przy wyższych obrotach czy przyśpieszaniu).
Napisano: Wtorek, 26.04.2016, 21:38:21 Sprawdziłem dziś błędy za pomocą vag-com. Błędy 01243 - Intake Manifold Changeover Valve (N156) 26-10 - Output Open - Intermittent 00537 - Lambda (Oxygen Sensor) Regulation 19-10 - Lower Limit - Intermittent co do lambdy to chyba na zimnym silniku tak, parę razy wcześniej wykazywało jedynie błąd 01243 Nie widziałem błędu 01243 dawniej u mechanika kiedy wykazywało coś o czujniku obrotów wału korbowego Tytuł: Odp: Leon 1M 1.6 SR Nie włącz się zaworek od klap skracania dolotu Wiadomość wysłana przez: uszek Czwartek, 12.05.2016, 11:34:38 Zwarcie na zaworku pewnie, do sprawdzenia sam zaworek oraz przewody do niego
co do lambdy to albo LPG albo lambda padła Tytuł: Odp: Leon 1M 1.6 SR Nie włącz się zaworek od klap skracania dolotu Wiadomość wysłana przez: bonus Piątek, 13.01.2017, 22:21:16 Tak więc. Skoro działa układ na krótko na zgaszonym silniku to oznacza, że działa zbiornik podcisnienia i ma szczelność. nie chce się włączać względem podciśnienia w kolektorze dolotowym (czyli dziura) . Trzeba dokładnie uszczelnić dolot (w 1.6 SR AKL AHL jest miejsc wiele). Przykładowe miejsca to korek oleju, połączony z ssaniem oleju przed przepustnicę w rurę, otwór przeplywomierza, obudowa korka wlewu oleju na styku z pokrywką zaworów, połączenie przepustnicy z kolektorem dolotu i wiele innych miejsc, złączenie przedniej /tylnej części kolektora, kolektora do głowicy, wejścia wtrysków benzynowych, grzybek nadcisnienia na górze kolektora, wejścia ssania tego przestawnika elektrozaworu z kolektorem. Z pamięci nie umiem wymienić wszystkich miejsc (jest ich masa nie dziwne, że te silniki działały dobrze jak były nowe a po latach padaczki). Nawet ośka klapek skracania dolotu. Ssanie podciśnienia hamulców, wężyki różne.
Klapki powinny działac przy dogazowaniu nawet na postoju i po wylaczeniu silnika jezeli nie reagują to za slabe jest podcisnienie w kolektorze ale mogą reagowac wpiete krotko bo w kolektorze jest zbiornik podcisnienia (na kilka reakcji wystarcza) w zbiorniku podcisnienie bedzie się tworzyc ale nie w kolektorze aby załaczanie klap było mozliwe. |