Internetowy Klub Seata

Techniczne => Przeniesienie napędu => Wątek zaczęty przez: galant3 Poniedziałek, 01.02.2016, 22:19:30



Tytuł: Po wymianie sprzęgła i koła dwumasowego
Wiadomość wysłana przez: galant3 Poniedziałek, 01.02.2016, 22:19:30
Witam. Tydzień temu mechanik wymienił w mojej Ibizie 1.9 Tdi  silnik ASZ, kompletne sprzęgło z wyprzęgnikiem oraz koło dwumasowe firmy Sachs. Powodem wymiany był uszkodzony wyprzęgnik. Ale do rzeczy, usterka z nie odbijającym pedałem sprzęgła ustąpiła, ale pojawiły się inne objawy, których wcześniej nie było lub nie zauważyłem tych objawów, w co wątpię.

Drganie, telepanie silnika na biegu jałowym oraz delikatne wibracje odczuwalne na fotelu i na podłodze.
Dodam, że te drgania i wibracje są tylko na rozgrzanym silniku. Jak jest zimny nie ma tych dolegliwości- tłumaczę sobie tym, że na zimnym silniku komputer podnosi delikatnie obroty biegu jałowego (nie wiem czy mam rację )
Gdy stoję na biegu jałowym z rozgrzanym silnikiem i wyczuwam te drgania pod sobą i pod stopami i gdy załączę klimatyzację to drgania - wibracje ustają.
Nie wiem czy to wina leży po wymianie dwumasy i sprzęgła, czy przyczyna leży gdzie indziej ? (Wadliwa dwumasa, źle złożone sprzęgło z kołem ?)
Nie wiem czy to ma jakieś znaczenie, ale jak wcisnę pedał sprzęgła na postoju ( silnik gorący )i energicznie dodam gazu to czuje szarpnięcie karoserią tak jakby do przodu i do tyłu, a jak odpuszczę pedał i energicznie dodam gazu nie wyczuwam żadnych szarpnięć.

Proszę o pomoc najgorsze to te telepanie silnikiem tylko na ciepłym silniku.


Tytuł: Odp: Po wymianie sprzęgła i koła dwumasowego
Wiadomość wysłana przez: raby Poniedziałek, 01.02.2016, 22:32:56
niech mechanik od nowa skreci poduszki


Tytuł: Odp: Po wymianie sprzęgła i koła dwumasowego
Wiadomość wysłana przez: galant3 Poniedziałek, 08.02.2016, 14:10:39
Dwie poduszki, czyli prawa (silnika ) i lewa ( skrzyni ) były już luzowane i motor pochodził trochę na poluzowany śrubach, po zgaszeniu zostały śruby dokręcone do oporu. Po tym zabiegu raczej nie odczułem zmiany.
Dodam, że przy przyśpieszaniu i zwalnianiu nie ma żadnych złych objawów, samochód jeździ jak powinien. "Test" koła dwumasowego robiłem i żadnych negatywnych odczuć, zachowuje się jak w dobrym stanie koło.

Ps. Przypomniałem sobie, że zaraz po wymianie kompletnego sprzęgła -( pierwsze uruchomienie silnika po założeniu skrzyni ) niesamowicie zatrzęsło karoserią-budą i przy tym takie dźwiękowe uderzenie dudu. Oraz przez chwilę bardzo nie równo pracował.
Czy to co dopisałem może pomóc w diagnozie ?

Napisano: Wtorek, 02.02.2016, 09:30:49


Problem został rozwiązany. Powodem w/w problemu w moim poście był zły kąt synchronizacji wałka rozrządu, miałem za dużo na plusie. Po ustawieniu na -1,7 ( brak czasu na dłuższe ustawianie aby osiągnąć okolice 0 ) W każdym bądź razie silnik przestał drgać ( telepać się ) na rozgrzanym i co za tym idzie skończyły się masaże na fotelu :)
Zauważyłem również poprawę, kulturę pracy silnika, jest jakby ciszej i bardziej miękko pracuje.

Pozdrawiam forumowiczów.