Internetowy Klub Seata

Techniczne => Ogólne => Wątek zaczęty przez: lena92 Niedziela, 03.01.2016, 11:38:00



Tytuł: Kontrolka oleju i problem z odpaleniem.
Wiadomość wysłana przez: lena92 Niedziela, 03.01.2016, 11:38:00
Witam. Rano samochód odpalił bez problemu, po pracy również lecz po przejechaniu 500 m. zaczęła migać i piszczeć kontrolka oleju. Samochód zatrzymałam. Po chwili odpaliłam ponownie wszystko ok by znów po 500 m. powtórzyło się. Teraz w ogóle nie mogę go odpalić. W ogóle nie reaguje. Trochę zakręcił gdy podłączony był pod kable.
Pod maską na bagnecie zauważyłam trochę oleju, odma wczoraj wysuszona, wyczyszczona i akumulator naładowany ale zero efektu.
Dodam, że olej ok i do wczoraj seat odpalał i jeździł bez problemu. Kolega wczoraj zauważył dziwny luz na pasku rozrządu.
co to?


Tytuł: Odp: Kontrolka oleju i problem z odpaleniem.
Wiadomość wysłana przez: raby Niedziela, 03.01.2016, 12:03:25
na pasku nie ma prawa być luzu, jak jest to trzeba go sprawdzic i już na pewno nie odpalać!


Tytuł: Odp: Kontrolka oleju i problem z odpaleniem.
Wiadomość wysłana przez: luki19 Niedziela, 03.01.2016, 14:39:37
Na jednym z forum tego sie doczytalem :problem z zamarzaniem odmy poniżej minus 10st co powoduje z braku odpowietrzenia skrzyni korbowej wyrzucenie oleju przez bagnet olejowy a co jeżeli w miare sie nie spostrzeżemy zatarcie silnika. Winę ponosi- maź , masło powstałe z kondensacji oleju i wody która zatyka odme i zamarza w niskiej temp. powodując korek lodowy.


Ja mialem podobna sytuacje do twojej to mechanik stwierdzil zatarcie walka rozrzadu


Tytuł: Odp: Kontrolka oleju i problem z odpaleniem.
Wiadomość wysłana przez: lena92 Czwartek, 28.01.2016, 22:05:47
To był delikatny wyciek oleju przez bagnet, poziom oleju jest ok. Ten luźny pasek to dziwna sprawa tak jakby przeskoczył...
Kolego czy w Twoim przypadku zatarły się również kielichy czy tylko wałek?

Napisano: Niedziela, 03.01.2016, 18:09:12




Napisano: Poniedziałek, 25.01.2016, 00:07:03


Witam ponownie!
W dalszym ciągu borykam się z usterką. Mianowicie zakupiony był nowy silnik. Okazało się, że i ten nie jest ok. Silnik pracuje ciągle równo i nie ma żadnych stuków. Kontrolka zapalała się przy nie do końca rozgrzanym silniku i przy obrotach powyżej 2000 tyś. I migała ciągle.
Wymieniona została pompa oleju. Teraz potrzebuje temp.90 stopni żeby się zaświeciła. Po chwilę znika i znów się zapala. Czujnik ok. Ciśnienie za to przed wymiana pompy jak i po bardzo słabe. mianowicie 0.3. Mechanik mówił, że nie widać żadnych opiłków w misie i, że panewki są ok - podobno zajrzał do jednej.
co robić ? ;)


Tytuł: Odp: Kontrolka oleju i problem z odpaleniem.
Wiadomość wysłana przez: bastek Środa, 28.12.2016, 02:33:28
Ciekaw czy udało się uporac z tą usterką. Miejmy nadzieje,że tak. Niestety posiadanie auta to nie same przyjemności. Jeśli zależy nam na tym aby nasze auto jak najdłużej i bezawaryjnie nam służyło najlepiej aby było pod opieką fachowych rąk, do których mamy zaufanie. Mi tak się udało zarówno w ASO jak i niezależnym warsztacie, wiem,że mnie nie naciągną nie oszukają i nie zapłacę słono za koszt naprawy auta. Jak można zaoszczędzić w ASO choćby na wymianie oleju?? Mieć swój własny w bagażniku. Ja tak robię i płacę za 4L Shell Helixa Ultra 5W40 około 140 zł a nie z narzutem za to samo około 280zł.