Internetowy Klub Seata

Techniczne => Diesel => Wątek zaczęty przez: kris_IV Wtorek, 17.11.2015, 10:01:34



Tytuł: Problem z układem chłodzenia i UPG
Wiadomość wysłana przez: kris_IV Wtorek, 17.11.2015, 10:01:34
Witajcie,

(Seat Cordoba, 1.9 TDI 130KM, 2001 rok)

miałem problem z układem chłodzenia, który notorycznie (co 60-80km) notował braki wody. W pierwszym warsztacie wymienili jakiś wąż. Problem nie ustąpił. W drugim warsztacie wymieniono jakieś zaciski na wężach. Problem nie ustąpił. W trzecim uznano bezwzględnie że winna jest uszczelka pod głowicą, więc wymieniono uszczelkę i splanowano głowicę. Jak się można domyślić problem nie ustąpił. Teraz ten sam warsztat uważa, że problemem będzie blok silnika skoro splanowanie i wymiana uszczelki nie pomogły.

Nie chcę już w ten samochód inwestować nawet złotówki, bo to wygląda na niekończącą się historię. Chcę ten samochód użytkować do wiosny, a później poszukam sobie czegoś innego więc poszukuję rozwiązania tymczasowego. Problem z wodą wygląda tak, że w układzie wytwarza się ogromne ciśnienie, które spuszczane jest podczas jazdy poprzez zbiorniczek wyrównawczy u góry raz na jakiś czas razem z dużą ilością płynu chłodniczego pod ogromnym ciśnieniem. Jeśli nawet na zimnym silniku, po tygodniu nie używania odkręcę korek, poprzez zawór z prawej strony ucieka znaczna ilość płynu pod dużym ciśnieniem (ciśnienie w ogóle nie spada w układzie podczas takiego tygodnia co jest trochę dziwne moim zdaniem).

Stąd też pomysł - odkręcić całkowicie nakrętkę na zbiorniczku i nie pozwolić na stworzenie się tego dużego ciśnienia w układzie. Co myślicie o takim rozwiązaniu? Czy woda nie będzie wylatywała górą? Czy jakieś ciśnienie w tym układzie nie jest niezbędne do prawidłowego działania silnika? W tej tematyce jestem niestety kompletnym laikiem...


Tytuł: Odp: Problem z układem chłodzenia i UPG
Wiadomość wysłana przez: k.100.pr Wtorek, 17.11.2015, 10:51:20
Temperatura wrzenia płynu chłodzącego w układzie zamkniętym i przy wytworzonym ciśnieniu jest większa.
https://pl.wikipedia.org/wiki/Uk%C5%82ad_ch%C5%82odzenia_silnika_spalinowego (https://pl.wikipedia.org/wiki/Uk%C5%82ad_ch%C5%82odzenia_silnika_spalinowego)
Pozostawienie układu otwartego spowoduje wygotowanie się płynu.
Zacznij od podmiany korka na zbiorniczku. Jeśli to nie pomoże, to pozostaje sprawdzi czy spaliny dostają się do układu chłodzenia. Skoro wytwarza się zbyt duże ciśnienie, to wskazuje to na nieusunięcie awari związanej z uszczelką głowicy. Test spalin w układzie chłodzenia powinien wykazac, czy naprawa została wykonana prawidłowo.

W moim przypadku (pomimo cordoby w benzynie) też wywalało płyn przez korek i panowało duże ciśnienie. Winna oczywiście uszczelka głowicy.


Tytuł: Odp: Problem z układem chłodzenia i UPG
Wiadomość wysłana przez: raby Wtorek, 17.11.2015, 12:34:37
coś z tą uszczelka dalej jest nie tak