Internetowy Klub Seata

Techniczne => Benzyna & LPG => Wątek zaczęty przez: Masteratom Sobota, 14.11.2015, 15:18:13



Tytuł: Zatarty trzpień z zmiennej geometri turbiny
Wiadomość wysłana przez: Masteratom Sobota, 14.11.2015, 15:18:13
Witam
Jakiś czas temu oświeciła mi się kontrolka EPC podczas uruchamiania silnika. Zgasiłem silnik i prze 2 miesiące nie wyskoczyła ani razu. Do teraz. Kiedy znowu się zapaliła zrobiłem jak poprzednio. Tylko tym razem jak włączyłem ponownie silnik wyskoczyło check engine. Oddałem auto do autoryzowanego serwisu i po dwóch dniach usłyszałem że wiedzą co już mu dolega. Wina stoi jak to ten Pan sie określił w bolcu który steruje zmienną geometrią łopatek. Błąd wyskoczył ponieważ czujnik wykrył zbyt niskie ciśnienie wychodzące z turbiny. Poprostu się zatarł. Naprawa będzie polegała na oczyszczeniu go i nasmarowaniu specjalnym smarem.
Dla mnie to dziwne, dlatego pytam czy taka naprawa tej usterki to nie jest czasem ściema.
Moje autko to trzy letnia ibiza TSI 1.2. Auto stało prawie trzy tygodnie nie ruszane kiedy zaczęły się takie problemy.