Internetowy Klub Seata

Techniczne => Benzyna & LPG => Wątek zaczęty przez: donkoyote Czwartek, 24.09.2015, 14:11:27



Tytuł: silnik szarpie i dlawi sie
Wiadomość wysłana przez: donkoyote Czwartek, 24.09.2015, 14:11:27
Witam uzytkownikow forum! Moze zaczne tak moje auto to seat cordoba 99 rok 16 v8 z silnikiem typu aft. Od pewnego czasu auto w trakcie jazdy zaczyna sie dlawic potrafi szarpnac. Objawy te zauwazylem iz zaczynaja sie najczesciej na mocno rozgrzanym silniku totez w cieplejsze dni nawet od razu a po chlodnej nocy rozpedza sie normalnie ma kopa i nie zacina sie, zobaczylem tez ze nie lubi jak zaczynam sie dynamicznie rozpedzac wciskajac pedal gazu do dechy przy wysilku wysiada ale gdy jest cieple. Auto posiada PB i LPG i na obu paliwach to samo. Postawilem na uklad zaplonowy swiece siedza juz nowe przewody tez, u mechanika podmienialem przeplywke i cewke zaplonowa oraz wsadzilem nowy czujnik aparatu zaplonowego przy czym tez kopolka sprawdzona. Z autem dzieje sie to nie zawsze np dzis cala droge jechalem i bylo ok a zrobilem 20 km, zgasilem go chwilke postal odpalilem i ruszylem znow w trase i juz zaczely sie klopoty zatrzymalem sie pod domem otwieralem brame chwile postal i zaczol nierowno pracowac pociagnelem za linke gazu lekko i wyrownal prace. Z tlumika nic nie dymi na czarno, zapchany katalizator tez odpada bo go nie ma. Mechanik stwierdzil ze musze go u niego zostawic do przegladu, wspomnial cos o kompresji lub czujniku polorzenia walu korbowego. Jakies pomysly? tylko prosze by odpowiedzi nie byly na poziomie pytajacego, by pisali tylko znawcy tematu gdyz na wielu forach ludzie snuja domysly i nikt nie jest rzeczowy.


Tytuł: Odp: ciezka sprawa
Wiadomość wysłana przez: havran Czwartek, 24.09.2015, 15:30:59

Mi tak szarpal tylko podczas jazdy z rownomierna prędkością około 80 km/h. Nic z tym nie robiłem bo zdarzało się to rzadko. Pewnego dnia padł mi czujnik położenia wału i po jego wymianie już nie zauważyłem tego szarpania.


Tytuł: Odp: ciezka sprawa
Wiadomość wysłana przez: KYS Piątek, 25.09.2015, 08:40:04
Proszę poprawić temat zgodnie z regulaminem forum  :arrow:  http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=3380.0


Tytuł: Odp: silnik szarpie i dlawi sie
Wiadomość wysłana przez: donkoyote Piątek, 25.09.2015, 14:14:51
Panie Havran to moze byc to bo i ja jak przekraczam 80 km/h lub jade z rownomierna predkoscia to problem go najczesciej chwyta, zdarza sie tez ze ma przejawy poprawnosci np dzis 20 km przejechalem i bylo wporzadku fakt faktem dzien jest chlodniejszy. Co sie u pana stalo jak ten czujnik padl ? unieruchomilo auto?
(Prosze o dalsze wskazówki jesli ktos ma pomysly)


Tytuł: Odp: silnik szarpie i dlawi sie
Wiadomość wysłana przez: havran Piątek, 25.09.2015, 14:19:03
Czujnik unieruchomił mi pewnego ranka auto i na kompie wykazalo blad czujnika położenia wału korbowego.
Wcześniej gdy były objawy szarpania (nie regularnie - raz były raz nie) to na kompie żadnych błędów nie było.


Tytuł: Odp: silnik szarpie i dlawi sie
Wiadomość wysłana przez: donkoyote Piątek, 25.09.2015, 14:21:36
A no wlasnie, bo u mnie pokazalo jedynie czujnik aparatu zaplonowego czyli ze musial sie juz dobrze rozjechac. Co mozna powiedziec o tej kompresji silnika, objawy moga byc podobne?


Tytuł: Odp: silnik szarpie i dlawi sie
Wiadomość wysłana przez: havran Piątek, 25.09.2015, 14:26:27
Kompresję zawsze można sprawdzić, ale pewnie trzeba będzie kolektor ssący zdjąć, bo inaczej manometru nie podłączysz.
Ja nie sprawdzałem, bo jakoś mi to szarpanie nie przeszkadzało, a po wymianie czujnika znikło.
Sprawdź jeszcze przekaźnik pompy paliwa. Zdarzały się przypadki w AFT, że ten przekaźnik też stwarzał takie objawy.


Tytuł: Odp: silnik szarpie i dlawi sie
Wiadomość wysłana przez: donkoyote Poniedziałek, 05.10.2015, 17:55:05
Kompresja sprawdzona jest ok, co ma przekaznik pompy paliwa do zlej pracy auta na gazie? fakt na benzynie tez swiruje ale na logike w przypadku przekaznika pompy na gazie powinno latac normalnie to dwa osobne obiegi gaz nie przechodzi przez filtr paliwa. Padlo przypuszczenie ze membrany parownika sparcialy i puszcza gaz nie tam gdzie trzeba spotykaja sie 2 paliwa i ups, i faktycznie gdy przewod idacy od kolektora zostal odpiety przy parowniku i zaslepiony auto zbiera sie normalnie na benzynie lecz gdy podepne osobny wezyk do parownika w miejscu skad odpielem idacy do kolektora i go zaslepie auto przejedzie sie troche normalnie i zacznie szarpac jakby zbieral sie gaz i zostal pchany gdzies do silnika. Zakrecilem gaz przy samej butli lecz na pb dalej dzieje sie to samo byc moze pozostalosci gazu jeszcze nie odparowaly ale sam juz niewiem


Tytuł: Odp: silnik szarpie i dlawi sie
Wiadomość wysłana przez: Dawid103 Wtorek, 06.10.2015, 08:26:04
Sprawdz aparat zaplonowy + wyczysc styki papierem delikatnie w kopułxe + paluch tez wyczysc


Tytuł: Odp: silnik szarpie i dlawi sie
Wiadomość wysłana przez: donkoyote Niedziela, 25.10.2015, 17:26:35
to bylo robione kopolke i tak wymienilem czujnik w aparacie zaplonowym tez, raz zresetowalem sterownik benzyny i sie poprawilo ale znow zaczyna sie paprac

Napisano: Niedziela, 11.10.2015, 21:49:32


Podejrzenie pada na zapchany tlumik co prawda nie ma juz katalizatora (jazda na gazie) ale ktoras rura moze byc zarypana rdza