Internetowy Klub Seata

Techniczne => Diesel => Wątek zaczęty przez: NatGee Poniedziałek, 10.08.2015, 17:55:53



Tytuł: Odcinanie turbiny
Wiadomość wysłana przez: NatGee Poniedziałek, 10.08.2015, 17:55:53
Witam :) mam mały problem z turbina. Przy wyższych obrotach tj.2700-3000 odcina mi turbinę. Po wzięciu auta na podnośnik okazało się,że puszka z turbiny jest do wymiany. Obawiam się,że turbina mogła dostać szlag. Miał ktoś może podobną sytuacje? Jak wygląda sprawa z turbiną kiedy gruszka jest w bardzo kiepskim stanie. Od razu zaznaczę,że od niedawna zaczął się problem z odcinaniem turbiny. W tym tygodniu auto idzie na grubszy przegląd do mechanika. Pytanie czy w takiej sytuacji wystarczyć może wyczyszczenie turbiny czy od razu bawić się trzeba w regeneracje?


Tytuł: Odp: Odninanie turbiny
Wiadomość wysłana przez: raby Poniedziałek, 10.08.2015, 18:43:16
jak gruszka zgnila to wymienic, ustawic i sprawdzic logi


Tytuł: Odp: Odninanie turbiny
Wiadomość wysłana przez: irocket Poniedziałek, 10.08.2015, 18:56:49
Gruszka chyba jako tako to z turbiną to cięgnem połączona jest, więc jak gruszka zgniła, to tylko nie przestawiała vgt i się trochę mogły kierownice zapiec (sprawdzić czy da się poruszyć ręką)


Tytuł: Odp: Odninanie turbiny
Wiadomość wysłana przez: hans ik Poniedziałek, 10.08.2015, 20:28:14
turbiny ci nie odcina
tylko jak jest blad to silnik ma tryb awaryjny i max 3000 obr. moze byc walniety czujnik cisnienia doladowanego,  nieszczelnosc lub zatarty albo zgnita kierownice jak u ciebie i juz komp ma bledne dane


Tytuł: Odp: Odninanie turbiny
Wiadomość wysłana przez: NatGee Poniedziałek, 10.08.2015, 21:43:51
Ostatnio właśnie usłyszałam,że najprawdopodobniej jeśli pucha jest zgnita to turbinie też coś będzie dolegać.


Tytuł: Odp: Odninanie turbiny
Wiadomość wysłana przez: raby Wtorek, 11.08.2015, 08:10:06
nie koniecznie...


Tytuł: Odp: Odninanie turbiny
Wiadomość wysłana przez: skiba Środa, 12.08.2015, 19:09:29
Ostatnio właśnie usłyszałam,że najprawdopodobniej jeśli pucha jest zgnita to turbinie też coś będzie dolegać.

pewnie od mechanika, który chciał zdoić swoje  :eye:
wymieniasz, ustawiasz i ognia - wiem z autopsji


Tytuł: Odp: Odninanie turbiny
Wiadomość wysłana przez: NatGee Czwartek, 13.08.2015, 09:29:21
Cytuj
pewnie od mechanika, który chciał zdoić swoje  
wymieniasz, ustawiasz i ognia - wiem z autopsji

dlatego właśnie się pytam Was  bo coś mi nie pasowało  ;D


Tytuł: Odp: Odninanie turbiny
Wiadomość wysłana przez: irocket Czwartek, 13.08.2015, 09:47:47
Gruszka to taka jakby membrana, z jednej strony ma podciśnienie, z drugiej strony strony membrana podłączona jest z cięgnem, które steruje geometrią turbiny. Jeżeli gruszka jest uszkodzona, to jedyne, co mogło się stać, to mogła zastać się zmienna geometria, bo gruszka nie poruszała nią


Tytuł: Odp: Odninanie turbiny
Wiadomość wysłana przez: NatGee Czwartek, 13.08.2015, 10:22:10
Właśnie takie informacje posiadałam na ten temat,ale że nie jestem mechanikiem,ani nie znam sie na mechanice aż tak bardzo to wolałam sie upewnić  :P  dzieki wszystkim  :eye:


Tytuł: Odp: Odninanie turbiny
Wiadomość wysłana przez: bialylanekwwl Piątek, 12.02.2016, 18:17:12
Panowie podpinam się pod temat jak Moderator sobie zażyczył :

odcina turbo przy 140km/h.Odrazu odcina nie da się jechać więcej niż 140.
Na forum wyczytałem przewody żeby sprawdzić i zaworek. Nowy zaworek n75 i przewody. dalej to samo.
Pojechałem na vaga błąd przepływomierza.
Kupiłem nowy przepływomierz bosha wymieniłem błąd skasowany.
Pojechałem na trasę auto pięknie do 200 km/h według licznika się rozpędziło jadę zwalniając potem znów przyśpieszając do 180-200 wszystko elegancko po około 8km przy 160km/h  znów spadek mocy auto dosłownie zwolniło do 140km/h . zjechałem na parking odczekałem 5 min zgasiłem. Po chwili odpalam jadę znów dobrze do 170sie rozpędziłem mówię ok może coś się przestawiło. jadę około 150 km/h znów to samo tryb awaryjny .
Pojechałem do mechanika podpinamy do kompa bład ciśnienia doładowania (błędu wcześniej nie było)


Po wymianie przepływomierza trochę się poprawiło bo osiąga prędkości powyżej 140km/h lecz nadal po jakimś czasie odcina ja.
Mam znajomego w aso w Niemczech przewinełęm mu przez telefon to co wam tu napisałem mechanik z tego aso stwierdził że albo czujnik w interculerze albo egr .Że turbo raczej nie.
Z tym że przychylał by się do egr-u.
Mogę zaślepić egr? nic się nie stanie? (kiedyś w astrze g 1.7 td miałęm problem intensywnego kopcenia na czarno dosłownie za mną nie było nic widać mechanicy twierdzili że wtryski , pompa,wyczytałem na forum zaślepiłem i auto przestało nadmiernie kopcić jak ręką odjął)

Jakie propozycje sugestie ?
Miesiąc temu byłem na logach robił je gość od turbiny i twierdził że wina przepływki.


Tytuł: Odp: Odninanie turbiny
Wiadomość wysłana przez: Mati! Piątek, 12.02.2016, 20:24:19
Mam to samo, lecz u Mnie pojawia się problem przy 170km/h, chyba że przeciągnę go do wysokich obrotów,to wtedy przy 140 odetnie i więcej nie pojdzie,trzeba zjeżdżać i gasić silnik, po odpaleniu wraca do normy.
U Mnie również poleciał nowy zaworek N75, na komputerze znowu błąd przeładowania turbo.
Ktoś coś pomoże ?
Czyżby geometria się zacina? Czy inny powód? Turbo czyszczone,przewody posprawdzane,nie ma nic niepokojącego.


Tytuł: Odp: Odninanie turbiny
Wiadomość wysłana przez: raby Piątek, 12.02.2016, 21:30:53
w obu waszych przypadkach zrobil bym logi, a jak n75 sprawny to geometria sie zacina


Tytuł: Odp: Odninanie turbiny
Wiadomość wysłana przez: bialylanekwwl Piątek, 12.02.2016, 22:27:39
Jak ja na 99% nie mam turba ze zmienną.
Logi były robione napisałem wyżej nie domagał przepływomierz. znow jechać zrobić?


Tytuł: Odp: Odninanie turbiny
Wiadomość wysłana przez: Marian Sobota, 13.02.2016, 00:33:13
bialylanekwwl, agr nie ma zmiennej geometrii, a Ty z tego co przeczytałem, to miałeś błąd przepływomierza, a logów nie robiłeś :P Logi - to takie coś, że sprawdzasz auto podczas jazdy i widzisz wiele parametrów pracy silnika.
Np. bledu przeplywki nie musisz miec, a bedzie ona do kosza. Zgraj parametry auta podczas jazdy i pokarz na forum, cos sie poduma"_


Tytuł: Odp: Odninanie turbiny
Wiadomość wysłana przez: bialylanekwwl Sobota, 13.02.2016, 10:29:30
,,Miesiąc temu byłem na logach robił je gość od turbiny i twierdził że wina przepływki.,,

Miałem podczas jazdy sprawdzał ile turbina daje cisnienia itd.

I stwierdził że jest wszystko ok tylko przepływka.

Pojade w tygodniu i zrobie jeszcze raz i zrobie fote.


Tytuł: Odp: Odcinanie turbiny
Wiadomość wysłana przez: Mati! Sobota, 13.02.2016, 17:41:55
U Mnie również były robione logi, stawiane było na n75,wymieniony i nadal to samo,czyli przepływomierz pora wymienić ? Tylko że ja mam silnik 1.9 110km,więc ?


Tytuł: Odp: Odcinanie turbiny
Wiadomość wysłana przez: raby Niedziela, 14.02.2016, 10:13:36
wiec logi ponownie


Tytuł: Odp: Odcinanie turbiny
Wiadomość wysłana przez: bialylanekwwl Niedziela, 14.02.2016, 21:38:44
Panowie a jaki kabel diagnostyczny polecacie i darmowy program? skad mozna np sciagnac .itd

Napisano: Niedziela, 14.02.2016, 12:56:12


http://allegro.pl/kabel-diagnostyczny-vag-com-vw-audi-skoda-seat-pro-i5538368782.html#tabsAnchor


Panowie dobry będzie? szkoda mi placic co chwile za kompa podlacznie komus itd tym bardziej ze mam w domu 3 auta polo cordoba i audi z tego co czytam ten kabel pasuje do wszystkich 3.


Tytuł: Odp: Odcinanie turbiny
Wiadomość wysłana przez: Mati! Niedziela, 14.02.2016, 21:47:09
Słuchaj,jeśli chcesz coś taniego to kup to: http://viaken.pl/pl/vag-usb-kkl-line-2-linie-k-we-wtyku-obd2.html
Działa na pewno bezproblemowo :)


Tytuł: Odp: Odcinanie turbiny
Wiadomość wysłana przez: bialylanekwwl Poniedziałek, 15.02.2016, 13:39:33
zamawiam. Uzywasz tego?


Tytuł: Odp: Odcinanie turbiny
Wiadomość wysłana przez: Mati! Czwartek, 18.02.2016, 18:45:18
bialylanekwwl i jak problem rozwiązany?


Tytuł: Odp: Odcinanie turbiny
Wiadomość wysłana przez: sylwek1979 Niedziela, 06.03.2016, 21:39:15
u mnie elektronik uszkodził komputer, po wymianie na drugi wgrał nową mapę czy coś takiego, przeglądał wszystko, łącznie z turbiną, wszystko miało byc ok. pierwszy wyjazd w trasę i  na piątym biegu traci moc przy 120/130, od 1 do 4 wchodzi na czerwone pole  ciągnie jak wściekły, nic się nie dzieje, mogę go gonić na 4rce do bólu i nic turbo działa, jak rozpędzam go na 5tce to od razu przy 120-130 traci moc, dzieje się tak tylko na 5tym biegu, czy ktoś miał taki przypadek


Tytuł: Odp: Odcinanie turbiny
Wiadomość wysłana przez: mac456x9 Niedziela, 06.03.2016, 22:41:33
Klasyczny notlauf.


Tytuł: Odp: Odcinanie turbiny
Wiadomość wysłana przez: Mati! Piątek, 11.03.2016, 18:28:57
U Mnie mechanik stwierdził,że geometria działa bez problemu,mam na myśli łopatki,ale.. Kiedy silnik się nagrzeje, metal pod względem ciepła delikatnie się rozrasta. Geometria do regeneracji, szlifowanie :)


Tytuł: Odp: Odcinanie turbiny
Wiadomość wysłana przez: emswisnia Niedziela, 13.03.2016, 20:40:24
Dzisiaj postanowiłem troszkę odmulić auto po jeździe w mieście. Wybrałem się na trasę i ku mojemu zaskoczeniu zaliczyłem odłączenie turbiny przy ciągnięciu powyżej 4 tys./obr i maks 120km/h - zjechałem i zgasiłem silnik. Po ponownym odpaleniu postanowiłem bezpiecznie rozpędzać auto nie ciągnąc od razu i bez problemu do 200km/h się rozpędziłem.
Pokonałem drogę 40km jadać średnio 120km/h i silnik zaczął lepiej reagować na gaz i wydaje mi się że też lepiej przyspieszać.
Przy prędkości rozpędzania od 120-180km/h bardzo dawało z rury :)

Czy takie odłączenie turbiny może już o czymś informować?


Tytuł: Odp: Odcinanie turbiny
Wiadomość wysłana przez: raby Niedziela, 13.03.2016, 20:44:07
Cytat: emswisnia
Czy takie odłączenie turbiny może już o czymś informować?
taa, ze silnik wpada w tryb awaryjny.


Tytuł: Odp: Odcinanie turbiny
Wiadomość wysłana przez: emswisnia Niedziela, 13.03.2016, 23:31:05
To akurat już wiem że wpada w tryb awaryjny.

Byłem jeszcze raz sprawdzić auto na wolnej przestrzeni bez ludzi i aut. Rozpędzało się bez najmniejszego problemu.
Tyle że powyżej 120km/h jak mocniej przyciskam pedał gazu przez cały moment rozpędzania daje z rury dymem i to mocno bo widać smugę w lusterku.


Tytuł: Odp: Odcinanie turbiny
Wiadomość wysłana przez: raby Poniedziałek, 14.03.2016, 08:41:14
Nie ma na forum jak to sprawdzic? Dziwne...


Tytuł: Odp: Odcinanie turbiny
Wiadomość wysłana przez: emswisnia Poniedziałek, 14.03.2016, 09:45:27
Myślałem że uzyskam jakaś pomoc ale widać każdy tylko było na forum i szukaj bo tak jest najprościej.
Może nie każdy siedzi non stop przy komputerze i ma czas aby przeglądać setki stron - może czeka na naprowadzenie co może być przyczyną problemu.

Dzięki wszystkim za rady - temat ogarniam już na innym forum gdzie są bardziej ludzie nastawieni na pomoc.


Tytuł: Odp: Odcinanie turbiny
Wiadomość wysłana przez: raby Poniedziałek, 14.03.2016, 10:17:52
Nie masz czasu poczytac kilku tematow to jedz do warsztatu, tam pomagaja od razu. Niekt tu nie bedzie siedzial i podsuwal pod nos rozwiazania tym bardziej ze sa one juz opisane: np logi dynamiczne.


Tytuł: Odp: Odcinanie turbiny
Wiadomość wysłana przez: emswisnia Poniedziałek, 14.03.2016, 14:51:16
Dodam że jaka rzecz zaobserwowałem dzisiaj po wilgotnym dniu w nocy przymrozek w dzień ciepło odpaliłem auto dopiero koło godziny 13 i tak na moje oko podczas odpalania wydobył się niebieskawo-biały dym. Podczas pracy nie widać koloru.
Podczas podnoszenia obrotów wydobywa się dym koloru czarnego a jak trzymam wyższe obroty dymu czarnego nie ma.

Nie chciałem Cie "raby" urazić swoim stwierdzeniem - jeśli chodzi o logi dynamiczne to domyślałem się że o to chodzi.


Tytuł: Odp: Odcinanie turbiny
Wiadomość wysłana przez: Mati! Wtorek, 15.03.2016, 13:48:41
Masz rację emswisnia , akurat z tym ciągłym odwoływaniem się do innych tematów na forum to kompletna głupota, niektóre tematy maja po ponad 100 stron i ciekawe jak tu znaleźć,jakby nie mógl kulturalnie odpowiedzieć tutaj... :)


Tytuł: Odp: Odcinanie turbiny
Wiadomość wysłana przez: green Piątek, 18.03.2016, 12:10:09
nie chce mi się wszystkiego czytać, może już odpowiedź padła, ale na moje oko to zawalona geometria na turbie :-) chyba ze się mylę :) u mnie było tak, oddałem do wyczyszczenia i problem zniknął, ale od czasu do czasu teraz przedmuchanie na jakiejś długiej prostej ma robione :D


Tytuł: Odp: Odcinanie turbiny
Wiadomość wysłana przez: emswisnia Wtorek, 14.06.2016, 07:48:51
Witam.
Auto odebralem od mechaniora i tak geomettia w turbinie byla zapieczona oraz wymienilismy gruszke na nowa.
Turbo wyglada na zadbane i jest z roku 2005 wiec bylo wymieniane pewnie przez pierwszego uzytkownika w Belgii.
Auto teraz zaczelo w koncu normlanie przyspieszac. Nie dlawi sie oraz nie lapie przymulu podczas redukcji biegu.


Tytuł: Odp: Odcinanie turbiny
Wiadomość wysłana przez: zurek161 Wtorek, 26.07.2016, 19:26:05
Miałem podobny problem, odcinało mi turbinę przy ok 3000 obr/min. Co pomogło:
- wyczyszczenie turbiny (zapieczona geometria)
- przegląd wszystkiego co ma być szczelne (wszelkie doloty)
- przeczyszczenie przepływomierza
- sprawdzenie dawki paliwa i regulacja
- i chyba najważniejsze i najbardziej banalne: zmiana wszystkich wężyków podciśnieniowych (pod oplotem miałem pęknięcia i wszystko wariowało)
Miałem już wizję kupowania N75, ale wystarczyło wszystko pouszczelniać, i raz na tydzień trochę polatać na wyższych obrotach i wszystko chodzi jak ta lala.


Tytuł: Odp: Odcinanie turbiny
Wiadomość wysłana przez: cordiwwl Środa, 27.07.2016, 16:11:21
a u mnie dalej jazda. Kupiłem nową przeływke bosha taka jak  była seryjna.
Nic nie pomogło. Lecz pewnego pięknego dnia auto normalnie do 200 sie rozpędzieło.
Było dobrze miesiąc. Teraz znów 140km/h i tryb awaryjny. Logi robione twierdza że wszystko ok. Błedów również nie ma.

Wypiałem przewód od turbo do N75 a tam olej nie dużo ale jest . Podjechałem mówia że trurbo do regeneracji ale gwarancji że to na 100% pomoże nie dają.

Znalazłęm post że to może iść od odmy kupiłem separator oleju w weekend zamontuje. Macie jeszcze jakieś pomysły co może być? Dziwi mnie to że przez około miesiąc było wszystko elegancko bez jakichkolwiek napraw .

PS SILNIK AGR BEZ ZMIENNEJ GEOMETRII , UPRZEDZAM PYTANIA TAK BYŁY ROBIONE LOGI PODCZAS JAZDY.