Internetowy Klub Seata

Techniczne => Diesel => Wątek zaczęty przez: Eizus Piątek, 31.07.2015, 18:58:23



Tytuł: Cordi 1.9 TDi ALH
Wiadomość wysłana przez: Eizus Piątek, 31.07.2015, 18:58:23
Szanowni Koledzy.

Cordobe kupilem 2 lata temu. Byla sprowadzana z Austrii.
Poprzedni wlasciciel zmienial mape, poniewaz Cordoba chodzila genialnie,  leon 110 KM i golf 4 130 KM chodzily nieco gorzej.

Ostatnio mam z nia same problemy.

Seat pracuje rowno, troche silnik klekota i szarpie nim, bylem u znajomego mechanika bo myslalem ze poduszka pod silnikiem, ale mi powiedzial ze taka charakterystyka tego silnika. Pojawia sie dymienie, czarne jak dodam gazu i  lekko niebieskawe przy odpaleniu i dodaniu gazu do ok 2000 obr/min.
Czasem jak odpale i dodam gazu do 3500 obr/min silnik sie zadlawi i zgasnie.

Spalanie na poziomie 5l w cyklu miejskim, w czasach swietnosci  4.2-4.8 l po miescie natomiast na trasie 3.4-3.8l. ( mowie powaznie, badana na pelnym baku na trasie do gliwic, po 100 KM tankowanie i  weszlo do baku 3.5 l.

Ale do rzeczy, wczoraj rozebralem Cordi i mam zamiar ostro przy niej porobic.
bardzo prosze o porady co moze ja bolec a takze o doradzenie co zrobic zeby dodac jej mocy, bo jak robie to raz a dobrze.
Mam wtryski z silnika 110 KM, turbo ze zmienna geometria i  chce zalozyc sprzeglo 1 masowe.

Chcialbym sie dowiedziec co jeszcze wymienic i co zrobic aby cordoba chodzila tak jak nalezy. Bledow na VAGU nie mam, jedynie dawka paliwa wariuje i to chyba wina czujnika temp , poniewaz wraz z dodaniem gazu pokazuje wieksza temperature niz jest faktycznie. Turbina laduje 2500, wiec chyba nawet za dobrze. Ale  samochod pomimo to jakos nie ciagnie do przodu jak powinien, dawiej rwala asfalt z pod kol..
POMOCY .

Zamiescilem 2 temnaty w jednym bo szkoda zasmiecac forum.


Tytuł: Odp: Cordi 1.9 TDi ALH
Wiadomość wysłana przez: raby Sobota, 01.08.2015, 00:52:56
widze ze nie wiesz co chcesz robic, czytac tez nie za bardzo to polecam wizyte u tunera - z 100 sprawdzi i powie co masz tam namieszane...
Cytat: Eizus
Turbina laduje 2500
chyba kpisz... 2,5 ? To powinna dawac 300KM jak nic


Tytuł: Odp: Cordi 1.9 TDi ALH
Wiadomość wysłana przez: Eizus Niedziela, 02.08.2015, 11:57:36
Nie kpie, cisnienie doladowania w granicach 2400-2500. Sprawdzane przez program Delphi czy jak to sie tam nazywa oryginal.


Tytuł: Odp: Cordi 1.9 TDi ALH
Wiadomość wysłana przez: raby Niedziela, 02.08.2015, 13:35:25
tuner!


Tytuł: Odp: Cordi 1.9 TDi ALH
Wiadomość wysłana przez: irocket Niedziela, 02.08.2015, 15:30:36
Ciśnienie doładowania = ciśnienie w dolocie - ciśnienie atmosferyczne. Jeżeli turbo "bije" 1,5 bara to długo nie pociągnie, a i pewnie w tryb awaryjny może wpadać. 1,3 bara to jeszcze taka bezpieczna granica dla seryjnej turbiny (jak masz ze 110), powyżej 1,5 bara to już turbina z ARL 150KM musi być (lub coś tego pokroju)


Tytuł: Odp: Cordi 1.9 TDi ALH
Wiadomość wysłana przez: Eizus Niedziela, 02.08.2015, 16:32:48
no ja nie wiem z czego turbina, ale wedle tego programu granica w jakiej powinna pracowac to 2250 ( maksymalnie 2300) a moja daje 2500, nie wiem jakie jednostki w tym programie sa.  Musze znalezc kogos kto sie na tym zna.
Powiecie mi gdzie w malopolsce ( okolica olkusza) znajde jakiegos tunera?


Tytuł: Odp: Cordi 1.9 TDi ALH
Wiadomość wysłana przez: aboz Środa, 05.08.2015, 11:27:36
Cytat: Eizus
Powiecie mi gdzie w malopolsce ( okolica olkusza) znajde jakiegos tunera?
Jak możesz podjechać do Krakowa, to polecam Daniela z TTC (http://www.ttc.pl/) albo chłopaków z ŁG Serwis (http://www.naprawasamochodowkrakow.pl/).